http://www.geenstijl.nl/m(...)_de_stiltecoupe.htmlquote:De trein. Ook maar gewoon de samenleving in het klein. En vooral in de stiltecoupé willen de kleine ergernissen nogal eens opblazen naar overdreven proporties. Neem nou bovenstaande intercity. Kennelijk hebben diverse mensen de ijzeren wet van de stilte doorbroken in het met zwijgstickers beplakte treinstel. Maar een oudere heer die daar wat van gezegd heeft, omdat regels nou eenmaal regels zijn en zo gaan we met elkaar om in dit land, werd daarop prompt van RACISME beticht. Want dat is tegenwoordig de meest gangbare beschuldiging om op terug te vallen, vooral als er verder geen argumenten meer zijn. Nou, dat pikt dit heertje dus mooi even niet en in weerwil van een paar dreigende bedreigingen, probeert hij aan iedereen uit te leggen dat hij geen racist is, meneer. Haha. Alsof dat nog zin heeft in de Jaren #Ophef.
Je kan bijna de traantjes op het toetsenbord voelenquote:Op vrijdag 6 november 2015 15:01 schreef Scorpie het volgende:
De trein. Ook maar gewoon de samenleving in het klein. En vooral in de stiltecoupé willen de kleine ergernissen nogal eens opblazen naar overdreven proporties. Neem nou bovenstaande intercity. Kennelijk hebben diverse mensen de ijzeren wet van de stilte doorbroken in het met zwijgstickers beplakte treinstel. Maar een oudere heer die daar wat van gezegd heeft, omdat regels nou eenmaal regels zijn en zo gaan we met elkaar om in dit land, werd daarop prompt van RACISME beticht. Want dat is tegenwoordig de meest gangbare beschuldiging om op terug te vallen, vooral als er verder geen argumenten meer zijn. Nou, dat pikt dit heertje dus mooi even niet en in weerwil van een paar dreigende bedreigingen, probeert hij aan iedereen uit te leggen dat hij geen racist is, meneer. Haha. Alsof dat nog zin heeft in de Jaren #Ophef..
Vooral als ze zwart zijn zeker hè, racistquote:Op vrijdag 6 november 2015 15:18 schreef jogy het volgende:
Het liefst wil ik die pratende mensen in een stiltecoupé ook (stilletjes) de nek omdraaien.
Het staat je vrij om zelf nieuws aan te dragen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:20 schreef Copycat het volgende:
Het nieuws is echt aan inflatie onderhevig.
Die conductrice hoort ook die bedreigingen en doet vervolgens niks.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:33 schreef luxerobots het volgende:
Even los van het racismegezeik. De nette meneer wordt aangeboden om te vertrekken en de meneer die dreigt met geweld mag lekker blijven zitten. De asocialen hebben de halve wereld.
Wat moet je?quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die conductrice hoort ook die bedreigingen en doet vervolgens niks.
Is toch mooi want volgens mij kunnen we wel wat inflatie gebruiken.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:20 schreef Copycat het volgende:
Het nieuws is echt aan inflatie onderhevig.
Er staan allemaal dingen in die tekst die niet in het filmpje te zien zijn, het begint al daarvoor. Nou ben ik het meest geneigd te geloven dat die man niks racistisch heeft gezegd en het evenmin geen oprecht misverstand daarover was.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag ook gewoon het filmpje kijken en daarop reageren.
Dit artikel is een soort van bewijs dat we eigenlijk het woord racisme niet meer mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als je je niet enorm opwindt over een een clubje randmongolen dat een ouwe vent uitmaakt voor racist, ben je politiek-correct?
misschien is het bewijs dat sommige mensen geheime instructies krijgen van linkse race baiters over hoe ze hun 'gelijk' kunnen halen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit artikel is een soort van bewijs dat we eigenlijk het woord racisme niet meer mogen gebruiken.
Ofzo.
Nope het toont alleen aan dat asocialen makkelijk wegkomen met hun gedrag omdat de meerderheid zwijgt en zij dus gesterkt worden in hun eigen gedrag en gelijkquote:Op vrijdag 6 november 2015 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als je je niet enorm opwindt over een een clubje randmongolen dat een ouwe vent uitmaakt voor racist, ben je politiek-correct?
Terechte vragen wel. Iemand die racist als stopwoordje gebruiktquote:Op vrijdag 6 november 2015 15:25 schreef Jigzoz het volgende:
Als je wil reageren op een GeenStijl-bericht, waarom doe je dat dan hier en niet op GeenStijl?
Wat is het nieuws?
Wat heeft de TT te maken met de OP?
Weet TS wat 'stopwoordje' betekent? En 'nieuwste'?
Vragen...
Meer dat je om alles en nog wat voor racist uitgemaakt kan worden en dat het woord zijn betekenis heeft verloren. Als iemand voor racist wordt uitgemaakt, dan zal er dus waarschijnlijk niks mis zijn met die persoon.quote:Op vrijdag 6 november 2015 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit artikel is een soort van bewijs dat we eigenlijk het woord racisme niet meer mogen gebruiken.
Ofzo.
Doe mij ook maar.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Meer dat je om alles en nog wat voor racist uitgemaakt kan worden en dat het woord zijn betekenis heeft verloren. Als iemand voor racist wordt uitgemaakt, dan zal er dus waarschijnlijk niks mis zijn met die persoon.
Je suis racist
'Moordenaar', dé term om mensen lang op te sluiten.quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:59 schreef Boca_Raton het volgende:
'Racisme', dé term om mensen monddood te maken.
Ik snap je punt niet...?quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
'Moordenaar', dé term om mensen lang op te sluiten.
Als je betrapt wordt op moord, dan heet je een moordenaar en word je opgesloten. Als je betrapt wordt op racisme, dan heet je een racist en zeggen mensen dat je je bek moet houden.quote:
Maar dat bedoel ik helemaal niet. Als ik een opmerking maak over de kleur van de veters van iemand, hoef ik niet voor 'racist' te worden uitgemaakt. Omdat ik blauw mooier vind dan rood bijvoorbeeld. En dat gebeurt nu wel. Dus ernstig misbruik van een zwaar beladen term.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je betrapt wordt op moord, dan heet je een moordenaar en word je opgesloten. Als je betrapt wordt op racisme, dan heet je een racist en zeggen mensen dat je je bek moet houden.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 16:59 schreef Boca_Raton het volgende:
'Racisme', dé term om mensen monddood te maken.
Dat is erg hoor. Als je geen kritiek meer mag uiten omdat je gelijk ik-weet-niet-wat over je heen krijgt, dan werk je simpelweg mee aan het niet accepteren van anders-denkenden.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]Dat mensen er echter nog in trappen is me een raadsel. Maar ja, kuddedieren hè.
Nee, dat gebeurt nu niet. Wat er wel gebeurt is dat racisme zo salonfähig is geworden dat er zelfs respect voor geëist wordt en dat mensen zich geroepen voelen om 'racist' als geuzennaam te accepteren.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik helemaal niet. Als ik een opmerking maak over de kleur van de veters van iemand, hoef ik niet voor 'racist' te worden uitgemaakt. Omdat ik blauw mooier vind dan rood bijvoorbeeld. En dat gebeurt nu wel.
Welkom in de nieuwe dictatuur van politieke correctheid.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is erg hoor. Als je geen kritiek meer mag uiten omdat je gelijk ik-weet-niet-wat over je heen krijgt, dan werk je simpelweg mee aan het niet accepteren van anders-denkenden.
Zover kom ik niet eens. In de tachtiger jaren was het 'discriminatie' wat de klok sloeg. Daar kreeg je iedereen monddood mee. Dus niemand hoeft bij mij aan te komen met de beschuldiging van 'racisme'. Ik trek 't niet meer. Wegwezen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:28 schreef Ringo het volgende:
Maar als iemand jou een racist noemt, en je bent een racist, dan kun je dat toch gewoon toegeven?
Ja, dus mag een racist geen racist meer genoemd worden ofzo?quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar dat bedoel ik helemaal niet. Als ik een opmerking maak over de kleur van de veters van iemand, hoef ik niet voor 'racist' te worden uitgemaakt. Omdat ik blauw mooier vind dan rood bijvoorbeeld. En dat gebeurt nu wel. Dus ernstig misbruik van een zwaar beladen term.
Die is al zo oud als de Tweede Wereldoorlog.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:30 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Welkom in de nieuwe dictatuur van politieke correctheid.
Nou, op dit moment is het in 9 van de 10 gevallen volslagen onzin. Volslagen onzin. !!quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dus mag een racist geen racist meer genoemd worden ofzo?
Zoals in de OP? Ok, en nu? Wentelen we onszelf maar in zelfmedelijden ofzo?quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:31 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, op dit moment is het in 9 van de 10 gevallen volslagen onzin. Volslagen onzin. !!
Iemand vals beschuldigen van moord kan ook strafbaar zijn. Als je iemand vals beschuldigt van racisme dan ben je een aansteller en zorg je ervoor dat mensen op termijn die hele term racisme niet meer serieus nemen. Onterechte racisme schreeuwers moeten dus verder ook hun bek houden (zeker in een stiltecoupé).quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je betrapt wordt op moord, dan heet je een moordenaar en word je opgesloten. Als je betrapt wordt op racisme, dan heet je een racist en zeggen mensen dat je je bek moet houden.
Ik snap niet dat je niet kwaad wordt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 17:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals in de OP? Ok, en nu? Wentelen we onszelf maar in zelfmedelijden ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |