Als ik een andere maat haaknaald gebruik, is het meestal een cm of 5-10 die het in lengte verschilt. 50m, kan daarintegen wel iets van 2 rijen aan steken betekenen. Ik denk dus dat je meer bollen nodig hebt, en dat het niet zo heel veel groter wordt!quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat garen wat ze voor de CAL gebruiken is Stylecraft, weten jullie hoe zich dat verhoudt ten opzichte van de Royal van de Zeeman bijvoorbeeld?
Als ik kijk naar een bol Stylecraft:
[..]
Ten opzichte van een bol Royal:
[..]
Dan is Royal een kleine 50m korter. Maar wat gebeurt er nou als ik de CAL met Royal doe? Heb ik dan meer bollen nodig? Ja toch, want Royal is korter. Of denk ik nou helemaal verkeerd?
Ik denk dat degenen meedoen die het resultaat ook mooi vinden. Smaken verschillen per slot van rekening. Zelf zou ik nooit meedoen (ook niet als ik het mooi vind), omdat ik niet houd van massaal allemaal hetzelfde doen. Ik hou er meer van om iets unieks te maken, of in ieder geval om ander garen of een andere kleur te gebruiken dan voorgeschreven wordt. Maar er zijn mensen die het juist heel gezellig en misschien ook handig vinden dat zoveel anderen precies hetzelfde maken op hetzelfde moment. Ieder zijn ding.quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:08 schreef Amnistia het volgende:
Gewoon even intresse... niet lullig bedoelt!!!
Maar waarom doen jullie mee met cal? Vind die dingen altijd spuuglelijk.??!!!
Ik bedacht me net dat ik natuurlijk ook gewoon een proeflapje kan maken, want ik heb hier nog een bol Royal liggenquote:Op vrijdag 11 december 2015 14:09 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Als ik een andere maat haaknaald gebruik, is het meestal een cm of 5-10 die het in lengte verschilt. 50m, kan daarintegen wel iets van 2 rijen aan steken betekenen. Ik denk dus dat je meer bollen nodig hebt, en dat het niet zo heel veel groter wordt!
Ja die ken ik wel idd. Niet aan gedacht om dat van te voren te gebruiken..quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ken je de randomizer van sandwiches and cream oid? biscuits and jam
http://www.biscuitsandjam.com/stripe_maker.php
enige nadeel is dat de hoeveelheden niet altijd afgestemd zijn, dus soms heb je meer van 1 kleur nodig. maar je kunt dmv f5 wel goed zien hoe het beeld van een deken verandert, vind m wel fijn.
dat is de sophie's universe toch? ik heb daar twee keer sophie's garden van gemaakt. dat vond ik al een monsterklus op zich, maar m'n moeder is nog steeds beretrots op haar kussenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:25 schreef PaarsBeestje het volgende:
De CAL van LookwhatIMade vond ik toch best bijzonderEn die van Spincushions en LillaBjornCrochet ook
Klopt jaquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is de sophie's universe toch? ik heb daar twee keer sophie's garden van gemaakt. dat vond ik al een monsterklus op zich, maar m'n moeder is nog steeds beretrots op haar kussen
Klopt maar was te lui om uit te zoeken welke ik aan het doen was/ga doenquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:19 schreef trui het volgende:
Er zijn zoveel CALs, alleen dit jaar al. Dus 'De CAL van dit jaar' bestaat volgens mij niet. En het zijn zulke uiteenlopende projecten, die zijn toch niet per definitie allemaal lelijk? Ik heb dit jaar voor het eerst aan een CAL meegedaan, maar ben er over het algemeen ook niet zo dol op, om dezelfde redenen die Spuuglokje noemt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
"Mijn" winkeltje overweegt de CC te nemen ter vervanging van SC (nu even beide) omdat bestellen sneller en makkelijker is. Ivm verzendkosten vanuit Engeland bestelt ze niet een of twee kleuren en bij scheepjes zou dat wel gewoon kunnen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 13:32 schreef MarSuSt het volgende:
Hoe bevalt de colourcrafter, te vergelijken met stylecraft?
Klinkt goed, dank je wel! Ik vind stylecraft prettig voor dekens omdat het niet zo zwaar is als katoen en toch zacht. Maar als cc nog zachter is ga ik die eens overwegen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 14:11 schreef Serinde het volgende:
[..]
"Mijn" winkeltje overweegt de CC te nemen ter vervanging van SC (nu even beide) omdat bestellen sneller en makkelijker is. Ivm verzendkosten vanuit Engeland bestelt ze niet een of twee kleuren en bij scheepjes zou dat wel gewoon kunnen.
Kleuren: inderdaad hetzelfde.
Prijs: 20 cent duurder: 2,95 tov 2,75 (ze wilde de prijs perse onder de drie euro houden)
Kwaliteit: ik heb het gevoel dat hij iets zachter is dan SC, zowel her gevoel op de bol als nu met het haken. Ik ben nu in toer 4 het eerste knoopje tegengekomen, kan gebeuren.
Ik ben erg positief
Ik ga inderdaad maar eens op zoek. Ik heb Lucy's Neat Ripple Blanket al gemaakt. Mooi ding, maar op het eind echt geestdodend... Een Granny Square heb ik ook al gemaakt, ik ben nu dus wel op zoek naar iets verrassend.quote:Op zaterdag 12 december 2015 12:02 schreef trui het volgende:
Gewoon een patroon zoeken dat je mooi vindt. Er zijn er zat, ook buiten de CALs.
op facebook zijn er pagina's voor pixelhaken. misschien dat je het daar kunt vragen?quote:Op zondag 13 december 2015 20:03 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb het idee van de CAL aan de kant geschoven en ben me eens gaan verdiepen in het tunisch haken. Hier heb ik wel eens prachtige dingen zien langskomen en zoiets wil ik ook eens maken. Maar ik loop nu een beetje vast.
Ik heb een patroon van pixels gemaakt, het is een logo. Maar de pixels zijn natuurlijk vierkant. Als ik tunisch haak en 10x10 steken opzet, is m'n haakwerk niet vierkant. Het is hoger dan het breed is. Als ik het logo wel in verhouding wil hebben, hoe pak ik dat dan aan...? Ik zit al de hele avond te puzzelen, maar kom er niet uit.
Wie kan me op weg helpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |