Lief, dat engeltje! En sibella, netjes haken komt vanzelf. Wat het tellen betreft kun je een stekenmarkeerder gebruiken, zeker bij amigurumi is dat handig. En pen en papier bij de hand, dan kun je opschrijven hoeveel toeren je moet en deze afstrepen.quote:Op maandag 21 december 2015 22:59 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Wow!!![]()
Ik ben pas begonnen met haken. Inmiddels een pannenlap af en een heel stuk deken. Volgende project een sjaal of een amigurumi denk ik.
Ik haak nog niet zo netjes en raak continu de tel kwijt. Zijn daar nog tips voor?
Wauw.quote:Op maandag 21 december 2015 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil eigenlijk een deken gaan haken omdat het makkelijker gaat op de bank tijdens het seriebingen, maar kijk nou!
[ afbeelding ]
Leuk geworden!quote:Op maandag 21 december 2015 22:21 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Ennn nog een. Met het kaarsje aan!
Verder zul je merken dat je, hoe langer je haakt, steeds makkelijker de steken kunt maken, en dan vanzelf makkelijker kunt bijhouden waar je gebleven bent. Ik breek een rondje altijd in stukjes, dus als je in iedere tweede steek 2 vaste moet haken, dan tel ik gewoon tot 3, en dan begin ik daarna weer opnieuw. En dat dan 6 keer. Als ik dan uitkom bij de markeerder dan ga ik ervan uit dat ik geen foutjes heb gemaakt! Meestal klopt het ook, en als ik niet uitkom dan haal ik die toer gewoon uit en dan begin ik opnieuw. De extra oefening kan zeker in het begin geen kwaad, en je leert een beetje zelfvertrouwen opbouwen in je telling. Heeft prima gewerkt voor mij!quote:Op maandag 21 december 2015 22:59 schreef sibella2 het volgende:
[..]
Wow!!![]()
Ik ben pas begonnen met haken. Inmiddels een pannenlap af en een heel stuk deken. Volgende project een sjaal of een amigurumi denk ik.
Ik haak nog niet zo netjes en raak continu de tel kwijt. Zijn daar nog tips voor?
Grappig, ik doe dat precies zo. En wanneer je in iedere 3de steek 2 vaste moet doen, tellen tot 4. Etc.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:57 schreef tumtummetje88 het volgende:
[..]
Verder zul je merken dat je, hoe langer je haakt, steeds makkelijker de steken kunt maken, en dan vanzelf makkelijker kunt bijhouden waar je gebleven bent. Ik breek een rondje altijd in stukjes, dus als je in iedere tweede steek 2 vaste moet haken, dan tel ik gewoon tot 3, en dan begin ik daarna weer opnieuw. En dat dan 6 keer. Als ik dan uitkom bij de markeerder dan ga ik ervan uit dat ik geen foutjes heb gemaakt! Meestal klopt het ook, en als ik niet uitkom dan haal ik die toer gewoon uit en dan begin ik opnieuw. De extra oefening kan zeker in het begin geen kwaad, en je leert een beetje zelfvertrouwen opbouwen in je telling. Heeft prima gewerkt voor mij!
En dat maakt het ook makkelijker om tegelijkertijd tv te kijken, omdat je iedere keer maar kleine stukjes hoeft te tellen! Ik heb trouwens bijna mijn kerststal af! Ik moet twee koningen, de tweede engel, de tweede herder nog in elkaar zetten en dan nog 4 schaapjes haken en in elkaar zetten. En dan is dat ding eindelijk klaar! Hij staat wel al (gedeeltelijk) bij de kerstboom en het ziet er echt prachtig uit! Ben er ontzettend blij mee, maar wat een werk zeg..quote:Op dinsdag 22 december 2015 19:25 schreef Susie het volgende:
[..]
Grappig, ik doe dat precies zo. En wanneer je in iedere 3de steek 2 vaste moet doen, tellen tot 4. Etc.
En wat Marsust zegt, pennetje en papier erbij
Overigens wat mij toch wel geholpen heeft is een workshop, dat je net even op weg geholpen wordt, erg prettig.
Heel mooi, Claudia!quote:Op maandag 21 december 2015 09:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil eigenlijk een deken gaan haken omdat het makkelijker gaat op de bank tijdens het seriebingen, maar kijk nou!
[ afbeelding ]
Thanks. Vandaag even naar de laatste openingsdag van onze lokale wolwinkel, met mega sale en daar een stekenmarkeerder scoren en een hoop wolletjes natuurlijkquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:57 schreef tumtummetje88 het volgende:
[..]
Verder zul je merken dat je, hoe langer je haakt, steeds makkelijker de steken kunt maken, en dan vanzelf makkelijker kunt bijhouden waar je gebleven bent. Ik breek een rondje altijd in stukjes, dus als je in iedere tweede steek 2 vaste moet haken, dan tel ik gewoon tot 3, en dan begin ik daarna weer opnieuw. En dat dan 6 keer. Als ik dan uitkom bij de markeerder dan ga ik ervan uit dat ik geen foutjes heb gemaakt! Meestal klopt het ook, en als ik niet uitkom dan haal ik die toer gewoon uit en dan begin ik opnieuw. De extra oefening kan zeker in het begin geen kwaad, en je leert een beetje zelfvertrouwen opbouwen in je telling. Heeft prima gewerkt voor mij!
Liefquote:Op maandag 21 december 2015 22:21 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Ennn nog een. Met het kaarsje aan!
Ook al zo leukquote:Op woensdag 23 december 2015 16:12 schreef Amnistia het volgende:
ZO, meneer heeft zijn wortel en is klaar om naar de nieuwe eigenaar te verhuizen.
[ afbeelding ]![]()
quote:Op woensdag 23 december 2015 16:12 schreef Amnistia het volgende:
ZO, meneer heeft zijn wortel en is klaar om naar de nieuwe eigenaar te verhuizen.
[ afbeelding ]![]()
Ik vind hem erg leuk geworden! Ik ga het proberen te onthouden voor volgend jaar kerst.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:09 schreef Sarabi het volgende:
De kerstboom is klaar:
[ afbeelding ]
Zal van de week nog een close up van alle spullen in een spoiler plaatsen.
Het was voor het eerst dat ik zulke dingen gehaakt heb (tot nu toe vooral dekens en sjaals gehaakt) dus er zitten genoeg schoonheidsfoutjes in.
zo doe ik het ookquote:Op dinsdag 22 december 2015 18:57 schreef tumtummetje88 het volgende:
[..]
is Tweed van Zeemanquote:Op vrijdag 25 december 2015 10:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuk dat gemêleerde garen, Vicky!
Ik zag ook nog een cute miniworteltje voorbijkomen.
Ik vind het basisboek haken van Christel Krukkert wel goed.quote:Op zondag 27 december 2015 20:40 schreef sibella2 het volgende:
Die beer![]()
En poes, leuk dat je zelfgemaakte spulletjes dan ook meteen verkocht worden?
Iemand nog een basis haakboek tip?
hij is tof!quote:Op zaterdag 26 december 2015 09:55 schreef poes81 het volgende:
hallo dames,
ik lees altijd mee, nu weer eens tijd voor een postje. Ik zie hier weer allerlei leuke dingetjes voorbij komen! Over de steekmarkeerders, ik gebruik altijd een draadje. Goedkoop en altijd bij de hand :-). Ik heb twee weken geleden een vriendin uit de brand geholpen die haar kraam op een kerstmarkt gevuld moest krijgen. Ben er bij gaan staan met mijn haaksels, dat liep best goed! Mijn krans met Rudolph the rednosed reindeer was zo weg (gratis rendierpatroon van DenDennis op zijn website, 'the reindeer bust').
[ afbeelding ]
action heeft ook boeken liggen met allemaal goede instructiesquote:Op zondag 27 december 2015 20:40 schreef sibella2 het volgende:
Die beer![]()
kijk eens op Ravelry.comquote:Op maandag 28 december 2015 15:35 schreef Amnistia het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik ben opzoek naar een gratis patroon van een kikker.
Zo iets als op de foto hieronder..
Of misschien een andere kikker..
Heb al 450 keer op Google gekeken en kan gewoon geen leuk en gratis patroon vinden.
[ afbeelding ]
Ja ik verkocht boven verwachting goed. Zelf koop ik nooit wat in die categorie, dan denk ik 'dat kan ik zelf ook wel maken'. Blijkbaar denkt niet iedereen zo...quote:Op zondag 27 december 2015 20:40 schreef sibella2 het volgende:
Die beer![]()
Zie niet echt een leuke knuffel eigenlijkquote:Op maandag 28 december 2015 16:44 schreef NijntjesUk het volgende:
http://www.ravelry.com/pa(...)ility=free&sort=best
Staan wat leuke tussen!
En gewoon dat ene patroon los kopen? Ziet eruit als zoomigurumi? Die kun je ook los kopen allemaal.quote:Op maandag 28 december 2015 18:33 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Zie niet echt een leuke knuffel eigenlijk![]()
Fijn voor jou in dit geval! Kan me voorstellen dat velen nog niet een bepaald niveau hebben om bepaalde haakprojecten te maken.quote:Op maandag 28 december 2015 18:31 schreef poes81 het volgende:
[..]
Ja ik verkocht boven verwachting goed. Zelf koop ik nooit wat in die categorie, dan denk ik 'dat kan ik zelf ook wel maken'. Blijkbaar denkt niet iedereen zo...
quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:56 schreef sibella2 het volgende:
Haaknoob hier. Ben dus begonnen met de heer. Bij het lijfje haak je ronde toeren waarbij je steeds een aantal steken meerdere. Nu bij toer 8 lees ik pas dat het het einde van een toer vast maakt met een halve vaste en extra losse, ik heb dus steeds doorgemaakt, zonder halve vaste en losse ertussen, maar gewoon meteen de volgende steek. Het ziet er wel goed uit, gaat dit problemen opleveren? Ik heb echt geen zin om alles weer uit te halen
Bij amigurumi is in de rondte haken vaak beter dan sluiten met een halve vaste. Dan ontstaat er namelijk geen zichtbare naadquote:
quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:04 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Bij amigurumi is in de rondte haken vaak beter dan sluiten met een halve vaste. Dan ontstaat er namelijk geen zichtbare naad
Klopt ja, het is ook echt trial and error. Ik ben van nature erg ongeduldig en verre van perfectionistisch, dus dit is een goede training.quote:Op woensdag 30 december 2015 22:30 schreef tumtummetje88 het volgende:
Ik heb mezelf het haken aangeleerd met amigurumi, ik vond rechte lapjes enz. te saai! Ik had dus altijd geleerd dat je gewoon toer na toer na toer moest haken, zonder een toer te sluiten. De eerste keer dat ik een patroon had waar dat wel in moest, ik heb er ontzettend lang over gedaan erachter te komen hoe dat dan weer moest! Zo zie je maar weer dat iedereen opstartprobleempjes heeft, en dat die probleempjes bij niemand hetzelfde zijn
Mooi!quote:Op woensdag 6 januari 2016 21:03 schreef trui het volgende:
Drops Paris is juist 'gewoon' katoen, vrij stug en voor kleding lijkt het me snel wat te dik. Ik zou dan liever voor wol of een mix van wol en katoen kiezen. of iets met wat acryl erdoor.
Drops Cotton Merino is erg fijn voor zoiets denk ik (50% katoen, 50% merino wol)
Een volledig Merino garen kan ook, die zijn er in verschillende diktes te krijgen.
Phildar Partner 6 valt wel onder 'worsted', en bestaat uit deels wol, deels acryl (ik weet niet de precieze verhoudingen).
Heb zelf van Merino Extra Fine een sjaal & muts gemaakt voor een (achter)neefje. Heerlijk zacht!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |