SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
dehaakster
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Een paar mooie haaksels uit het vorige topic:
Nijntjes Sneeuwpop met geborduurde oorwarmers:
Spuuglokjes shawl:
Serindes rugzakje:
Amnistia's schaap:
[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 06-11-2015 14:16:08 ]in de haak.
Die sjaal!quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:12 schreef trui het volgende:
om te beginnen herhaal ik nog maar eens schaamteloos mijn laatste post:
haha heerlijk koppie heeft ze, zelfs als ze zo beteuterd kijkt.en ik vind 't een leuke muts!
ik heb m'n Atty's sjaal af hoor, pff.
[ afbeelding ]
even een lekker snel ander projectje achteraan gemaakt: een huisjesslinger (patroon voor 't huisje vond ik op knitpurlhook)
[ afbeelding ]
die attysjaal vind ik wel heel erg mooi en knap gemaaktquote:Op vrijdag 6 november 2015 14:12 schreef trui het volgende:
om te beginnen herhaal ik nog maar eens schaamteloos mijn laatste post:
haha heerlijk koppie heeft ze, zelfs als ze zo beteuterd kijkt.en ik vind 't een leuke muts!
ik heb m'n Atty's sjaal af hoor, pff.
[ afbeelding ]
even een lekker snel ander projectje achteraan gemaakt: een huisjesslinger (patroon voor 't huisje vond ik op knitpurlhook)
[ afbeelding ]
Toevallig dacht ik er van de week ineens weer aan, heb er heel weinig tijd voor gehad.quote:
ik zag m in een of andere haakgroep voorbijkomen volgens mijquote:Op vrijdag 6 november 2015 23:01 schreef Amnistia het volgende:
Heeft iedereen elkaar op fb?
*voelt zich alleen*
Op de Desktop ziet het er idd uit als een sneue smiley zie ik nu ja.quote:Op maandag 9 november 2015 14:09 schreef trui het volgende:
ah cool, tnx!![]()
ik dacht meer zoiets erin te zien:
Oooh, ik zit op de ipad, dan weet ik dat voortaan😄quote:Op maandag 9 november 2015 14:10 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Op de Desktop ziet het er idd uit als een sneue smiley zie ik nu ja.
Gevonden. Needle felting, weet niet zeker hoe het in het Nederlands heet.quote:
Ik heb net een bolletje Phildar strass light gekregen, maar dat is best wel bling bling. Weet niet of het blingerig genoeg is.quote:Op woensdag 11 november 2015 17:58 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iemand ervaring met garen met pailletten? Of met garen dat echt mooi glanst?
Ik wil een buikdanssjaal gaan haken maar dat moet wel echt een beetje blingbling zijn.
Ik heb simple count op mijn ipd staan, en die telt echt alleen maar. Knitcompanion s veel fijner, daar kan je ook het patroon in zetten, en met markers aangeven waar je bent.quote:
Je vroeg toch laatst naar mijn deken? Ik pakte gisteren vol goede moed de tas met wol en al afgehaakte figuurtjes, keek er eens goed naar, kwam tot de conclusie dat ze allemaal anders van grootte waren (door oa te strak of veeel te los) te haken, begon met 2 uit te halen, las de beschrijving nog eens en kwam tot de conclusie dat ik dat vasthaken al meteen had moeten doen en dacht toen: You know what... ik heb er gewoon geen zin in.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:27 schreef trui het volgende:
Haha die moest ik opzoeken, Nijntjes. Maar nee, net een beetje een andere naam.Lekker gehaakt onderweg?
In een spiraal haken een idee?quote:Op maandag 23 november 2015 16:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Heeft iemand een goede tutorial over hoe je in het rond haakt, maar geen zichtbare naad hebt? Zodat je niet ziet of zo min mogelijk waar je begint en eindigt?
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt denk ikquote:Op maandag 23 november 2015 16:58 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Heb ik aan gedacht, maar dan krijg je geen strakke grenzen, die ik juist nodig heb.
Ik maak een cloche
[ afbeelding ]
En ben ben bang dat met de spiraal methode de lijnen niet mooi strak worden.
Misschien zo? http://www.grastussenjetenen.nl/meer/diy-kledinglabels/quote:Op maandag 16 november 2015 11:26 schreef Morretje het volgende:
Zijn er hier ook mensen die een labeltje oid aan hun werk maken? Ik twijfel tussen een knoopje met opdruk of een labeltje, omdat ik ook wel kraamcadeautjes maak. Dan lijkt een knoopje me een minder goed idee.
Voor knoopjes heb ik al een fijne website gevonden, voor labeltjes nog niet. Wie heeft er een tip?
Ha, ziet er supermakkelijk uit.quote:Op maandag 23 november 2015 17:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien zo? http://www.grastussenjetenen.nl/meer/diy-kledinglabels/
Draadje aan het begin van een toerquote:Op maandag 23 november 2015 17:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Dan zal ik eens een poging wagen en in een spiraal gaan haken en kijken hoe dat er uit ziet. Moet ik wel mijn hoofd er bij houden en gaan tellen
Ik tel altijd alles, als ik haakquote:Op maandag 23 november 2015 17:03 schreef ieniminimuis het volgende:
Dan zal ik eens een poging wagen en in een spiraal gaan haken en kijken hoe dat er uit ziet. Moet ik wel mijn hoofd er bij houden en gaan tellen
Ik vind de AdventCALender wel heel erg leuk!quote:Op maandag 23 november 2015 17:02 schreef NijntjesUk het volgende:
Maar ik ben het iig niet, ben niet zo goed in dit soort dingen.![]()
Ik heb andere kwaliteiten.![]()
Gaat er nog iemand meedoen met de AdventCALender van Wolplein?
Lijkt mij wel leuk, maar de kerstboom sla ik wel over.
Super leuk! Ik heb het meeste wel in huis, maar het lijkt me wel erg leuk om de boom ook te maken!quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:57 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik vind de AdventCALender wel heel erg leuk!
Maar elke dag iets maken, dat gaat me niet lukken.
Vind het ook een prijzige CAL.
Maar ik denk wel dat ik een paar van die dagelijkse dingetjes maak om in mijn boom te hangen.
quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:50 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik werk nu in spiraal met steeds in de eerste steek een stekenmarkeerder en ik vind het er top uit zien! Bedankt voor de tip. Stom dat soms zoiets voor de handliggend niet bij mij opkomt.
dat moet je niet doen bij baby dingen, als ze daar op gaan sabbelen krijgen ze de inkt binnenquote:Op maandag 23 november 2015 17:06 schreef Morretje het volgende:
ieniminimuis, zo dan? http://needlenoodles.com/home/node/139
[..]
Ha, ziet er supermakkelijk uit.
Beetje late reactie maar nog bedankt voor de tips iedereenquote:Op woensdag 11 november 2015 22:00 schreef trui het volgende:
Je kunt evt ook zelf pailletjes en kraaltjes/belletjes aan je garen rijgen en daar dan mee haken.
Oe dat is misschien wel leukquote:Op maandag 23 november 2015 17:02 schreef NijntjesUk het volgende:
Gaat er nog iemand meedoen met de AdventCALender van Wolplein?
Lijkt mij wel leuk, maar de kerstboom sla ik wel over.
Ik heb ook een bolletje strass, zooooo fijn en mooi!quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Beetje late reactie maar nog bedankt voor de tips iedereenIk denk dat het Phildar strass gaat worden.
Ookal zit ik er ook over na te denken om inderdaad zelf kraaltjes te gaan rijgen, maar dat moet je dan doen voordat je begint met haken toch?
Of is er een manier om het 'tussendoor' te haken.
je kunt natuurlijk tussendoor even de draad doorknippen en met een nieuw stuk draad beginnen. Dan heb je 2 draadjes meer om weg te werken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:53 schreef Sarabi het volgende:
Beetje late reactie maar nog bedankt voor de tips iedereenIk denk dat het Phildar strass gaat worden.
Ookal zit ik er ook over na te denken om inderdaad zelf kraaltjes te gaan rijgen, maar dat moet je dan doen voordat je begint met haken toch?
Of is er een manier om het 'tussendoor' te haken.
wat bedoel je? geen gekleurd garen gebruiken?quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat moet je niet doen bij baby dingen, als ze daar op gaan sabbelen krijgen ze de inkt binnen
Die DIY kledinglabels denk ik.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:31 schreef trui het volgende:
[..]
wat bedoel je? geen gekleurd garen gebruiken?
Soms kan de oplossing zo simpel zijnquote:Op woensdag 25 november 2015 10:30 schreef trui het volgende:
[..]
je kunt natuurlijk tussendoor even de draad doorknippen en met een nieuw stuk draad beginnen. Dan heb je 2 draadjes meer om weg te werken.
Ik moet dan nog wel nieuw katoen gaan kopen...quote:Op dinsdag 24 november 2015 17:05 schreef NijntjesUk het volgende:
Volgens wel, Sarabi.![]()
Anders doe ik sowieso niet mee. Ik kom om in t katoen.
Wat is goedkoop? Action heeft ook katoen geloof ik. Maar je kan Phildar ook kopen bij de Boekenvoordeel winkels voor ¤2 per bol.quote:Op woensdag 25 november 2015 10:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik moet dan nog wel nieuw katoen gaan kopen...
Iemand nog goedkope tips voor katoen dat op Phildar lijkt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |