En waarom niet?quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
Het probleem is nu echter, dat is geen idee heb of ik hier belasting over moet betalen? I(Oplage, prijs, het feit dat ik studeer)
Dan blijft alleen de bijstand over.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
Ik zou het niet eerlijk vinden als ik voor mijn harde werk geld af moet staan aan de overheid.
quote:Ik zou het niet eerlijk vinden als ik voor mijn harde werk geld af moet staan aan de overheid.
Moet in je aard liggen hè.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
Ik zou het niet eerlijk vinden als ik voor mijn harde werk geld af moet staan aan de overheid.
Oef, dan ga je nog wat leuke jaren tegemoet.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
Dat vind ik ook.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
Moet je maar niet hard werken.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
quote:Op donderdag 5 november 2015 13:23 schreef Royy het volgende:
Ik hoop dat het boek niet ging over Inkomstenbelasting
Daar denkt de overheid geheel anders over als ik mijn loonstrookje ziequote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef TheMechanic het volgende:
Het probleem is nu echter, dat is geen idee heb of ik hier belasting over moet betalen? Ik zou het niet eerlijk vinden als ik voor mijn harde werk geld af moet staan aan de overheid.
Beetje merkwaardige opvatting. Je leeft al een jaar of twintig te midden van uitgebreide publieke voorzieningen, waaronder de mogelijkheid om te studeren, je hebt er nog nauwelijks wat aan meebetaalt en nu je geld verdient vind je het oneerlijk dat je niet mag blijven freeriden maar ook een duit in het zakje moet doen?quote:Ik zou het niet eerlijk vinden als ik voor mijn harde werk geld af moet staan aan de overheid.
Mijn vraag is dan ook, moet ik hier belasting over betalen of zijn er bepaalde uitzonderingen? (Oplage, prijs, het feit dat ik studeer)
Ja !quote:Op donderdag 5 november 2015 12:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
En waarom niet?
Of betaal je die studie ook helemaal zelf?
je betaalt instellings collegegeld?quote:
Ja ik bedoel die 1900/2000 er jaar of hoeveel het ook precies is.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je betaalt instellings collegegeld?
Als de stichting niet belastingplichtig is (goed doel?) kunnen zij lekker onbelast de winst houden ja. Als ze jou vervolgens jouw 90% willen toestoppen zijn dit voor jou net zo goed inkomsten. Of ze moeten je zwart betalen, met een gat in hun boekhouding tot gevolg.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:32 schreef TheMechanic het volgende:
Kom ik onder de plicht om belasting te betalen uit als ik het via de Stichting publiceer?
Stichting zelf vind het geen probleem (10% van inkomsten aan hen schenken vinden ze al tof)
Lekker onder belasting proberen uit te komen. Ondanks niet altijd kans op succes, toch proberen
ja de overheid betaald de restquote:Op donderdag 5 november 2015 17:33 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Ja ik bedoel die 1900/2000 er jaar of hoeveel het ook precies is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |