Ik draag mijn baby, laat 'r niet huilen en doe de bijvoeding a la Rapley; compenseert dat dan de fv??quote:Op woensdag 4 november 2015 21:35 schreef Estrys het volgende:
Ik liet mijn kind van 1,5 thuis als ze sliep en ik naar school moest. toen ze nog in de ledikant lag dan. Maar ik geef wel borstvoeding, compenseert dat?
Maar dan interpreteer je het wetsartikel verkeerd. Je mag best fv gelijkwaardig maken aan bv en dit produceren, testen en aantonen. Je mag het alleen niet zalig maken. Dus aanprijzen dat DEZE FV IS NET ZO GOED ALS BV!!quote:Op woensdag 4 november 2015 21:29 schreef twist02 het volgende:
Laatste keer dan:
[..]
Maar op deze manier zit je vast in een oneindige cirkel: volgens dat wetsartikel mag zo'n onderzoek niet gepubliceerd worden, dús kan het nooit aangetoond worden, dús kan het wetsartikel nooit komen te vervallen.
Dáár gaat het mij nu net om!
Dat laatste hoop ik dus ook, maar ik vraag me af of er ook maar één editor van een journal is die zo'n onderzoek dan durft te publiceren. Dan ga je dus als allereerste in tegen decennia van wetenschappelijk onderzoek.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:42 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Maar dan interpreteer je het wetsartikel verkeerd. Je mag best fv gelijkwaardig maken aan bv en dit produceren, testen en aantonen. Je mag het alleen niet zalig maken. Dus aanprijzen dat DEZE FV IS NET ZO GOED ALS BV!!
Als je dat hebt onderzocht en aangetoond hebt dat het wel zo is, zal het artikel vervallen en mag je het wel aanprijzen met het feit dat DEZE FV NET ZO GOED IS ALS BV.
Rectificatie: Zal het wetsartikel hopelijk vervallen. Mocht dat niet het geval zijn als het is aangetoont, dan ben ik het eens met al het voorgaande wat je gezegd hebt.
quote:Op woensdag 4 november 2015 21:48 schreef ingee het volgende:
Dat (stress op opvang) onderzoek van Carolina de Weerth, dezelfde dame die 'Oei ik groei' onderuit heeft gehaald.
Ze nam dan zelf haar kind mee naar het werk, gewoon un de maxi-cosi onder het bureau.
Dan heb je dus later rugklachten, maar je hebt er geen stress van?![]()
Alles komt weer samen!
Nee, wat is Arena?quote:Op woensdag 4 november 2015 21:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]![]()
Is dat serieus? Dan heeft zij wel een heel makkelijk kind.als ik L mee zou nemen naar werk, zou hij én de hele afdeling zwaar gestrest zijn.
![]()
Heb je ook die aflevering van Arena gezien?
Goed punt... Rel = discussie maar toch zeker wel een popcorntje waardig?!quote:Op woensdag 4 november 2015 22:00 schreef AwayTL het volgende:
Ik denk dat het best grappig zou zijn als ik Frans mee zou nemen naar het werk trouwens..
Moeten we alleen even nadenken over een traphekje.
Ik vond het trouwens geen rel. Of was ik aan het rellen? Ik vond mezelf eigenlijk best beschaafd zonder verder op de inhoud van bv of fv in te gaan. Maar mijn perceptie is daar wellicht wat anders in.
Wat ik me nog wel af vraag. Hebben jullie (lijn, twist) dan niet ontzettend last gehad van stuwing en vonden jullie dat niet stom?
Dat lijkt mij namelijk echt debiel irritant.
http://www.eo.nl/ditisded(...)ena-20150506t210930/quote:Op woensdag 4 november 2015 22:04 schreef ingee het volgende:
[..]
Nee, wat is Arena?
Ik heb nog college van haar gehad, toen ik een klein ingeetje was.
Ben je ook meteen van het kolfprobleem af.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:57 schreef LuDann het volgende:
Misschien moet ik ook maar gewoon mijn baby mee naar college nemen.Jongste studente ooit!
Net zoals die Italiaanse (?) politica die haar kind al vanaf de geboorte meeneemt.
Ze hebben ook met caramelquote:Op woensdag 4 november 2015 22:09 schreef ingee het volgende:
Popcorn zou ik R dus nooooooit geven! Zoete/zoute troep!
Heidene!!quote:Op woensdag 4 november 2015 22:09 schreef ingee het volgende:
Popcorn zou ik R dus nooooooit geven! Zoete/zoute troep!
Dat is een geval waarbij het middel erger is dan de kwaal geloof ik. Schijnt dat je daar goed ziek van kan worden. In extreme gevallen (doodgeboren kindje) doen ze het soms nog wel eens, omdat het dan echt heel confronterend kan zijn.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:14 schreef AwayTL het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk die medicatie afgeschaft die er voor zorgt dat de bv niet op gang komt?
Lijkt mij eigenlijk net zo eerlijk om die te verstrekken. Mits disclaimer kosten, medisch verantwoord etc
De theezakjes komen door je hormoonhuishouding tijdens de zwangerschap (bron kwak) heeft echt niks te maken gehad met de keuzes die je gemaakt hebtquote:Op woensdag 4 november 2015 22:36 schreef Malteser het volgende:
Spuit 39:
Ik geef geen bv.
Ik heb een geplande keizersnede gehad.
Komt nooit meer goed met Twix en mij of wel?
Ik had wel de keuze voor de medicatie tegen stuwing. Maar het middel breekt je hormoonspiegel nogal bruut af dus daar kun je (psychisch) nogal last van krijgen.
Ik had twee dagen stuwing, lekkende borsten en nu theezakjes. Dat is mijn straf.
Sjaak doet dat als hij overdag een nieuwe feature had of de dag erna een nieuwe feature krijgt. Lijkt een soort verwerking ofzo. Ook in zijn slaap... hartverscheurend!quote:Op woensdag 4 november 2015 22:40 schreef Mariposas het volgende:
L wordt ineens de laatste tijd 's avonds rond deze tijd wakker, en huilt dan. Maar hij heeft dan de hele tijd zijn oogjes dicht terwijl hij huilt. Heb 'm in zijn bedje getroost, duurde ongeveer 10 minuten en toen draaide hij z'n hoofd opzij en was stil. Wat is deze?Vooral omdat ie z'n oogjes dicht heeft lijkt net alsof hij in z'n slaap huilt?
Hmmpf, die features houdt hij dan wel goed verborgen voor ons.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak doet dat als hij overdag een nieuwe feature had of de dag erna een nieuwe feature krijgt. Lijkt een soort verwerking ofzo. Ook in zijn slaap... hartverscheurend!
Wel even opnieuw opstarten na het downloaden hč?quote:Op woensdag 4 november 2015 22:48 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hmmpf, die features houdt hij dan wel goed verborgen voor ons.
Jammerquote:Op woensdag 4 november 2015 22:48 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Hmmpf, die features houdt hij dan wel goed verborgen voor ons.
Truste Fap!quote:Op woensdag 4 november 2015 22:53 schreef faptist het volgende:
#kanhetnietmeervolgen.
Lees wel, maar sla niks meer op.
Hoop op een goede nacht voor iedereen!
En hups,
J. Dus![]()
Welkom!
quote:
Zodra er een hiccup in de opvang is neem ik haar ook gewoon mee hoor. Zij moeilijk doen? Dan ik makkelijk doen.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:08 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ben je ook meteen van het kolfprobleem af.
Dat is hier ook een paar keer gebeurd, dat huilen met de ogen dicht. Ik dacht aan honger maar echt aanhappen deed ze niet toen of ze sliep meteen weer door aan de borst.quote:Op woensdag 4 november 2015 22:40 schreef Mariposas het volgende:
L wordt ineens de laatste tijd 's avonds rond deze tijd wakker, en huilt dan. Maar hij heeft dan de hele tijd zijn oogjes dicht terwijl hij huilt. Heb 'm in zijn bedje getroost, duurde ongeveer 10 minuten en toen draaide hij z'n hoofd opzij en was stil. Wat is deze?Vooral omdat ie z'n oogjes dicht heeft lijkt net alsof hij in z'n slaap huilt?
verwerken van de indrukken van de dag. Je kunt ter geruststelling (van jezelf) er even bij blijven, maar je kunt hem beter niet wakker maken!quote:Op woensdag 4 november 2015 22:40 schreef Mariposas het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 november 2015 00:09 schreef ingee het volgende:
Hoi Fap! Ik doe mee met het synchroomademluisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
Ik word er ook niet heel blij van dat L nu steeds maar 1,5 uur achter elkaar slaapt, en als ik wakker word van gehuil ben ik ook in de ontkenningsfase. Maar om hem dan maar te laten huilen? 1 iemand zei er (naast ikzelf) wat van, de anderen negeerden het en 1 zei: ik snap het, doe wat goed voor jullie voelt.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:06 schreef LuDann het volgende:
Je spoiler Mari.Ik vertelde het aan mijn man en we snappen daar beiden echt helemaal niks van. Hoe kun je nou gewoon lekker rustig gaan slapen als je weet dat je baby ergens helemaal overstuur ligt te zijn?
Sowieso, als je zo aan je slaap gehecht bent had je niet aan een baby moeten beginnen. Ik kan me daar zo kwaad om maken. Heel zielig voor die baby.
Heb je een Gilmore Girls-regeling ofzo?quote:Op donderdag 5 november 2015 09:07 schreef Risu het volgende:
Och ja, andere kinderen.![]()
Gelukkig is het met die van mezelf zoveel anders.
Gecondoleerd, Inge.
En gefeliciteerd met je kleuter, Estrys.
Hier niks te melden.
Vanavond het fridaynight dinner, want morgen is man naar een werkuitje. En een week overslaan is natuurlijk uit den boze.
We zien ze zaterdag weer...
Ik heb er al wat van gezegd.
Heb jij een Maxi Cosi van AliExpress?quote:Op donderdag 5 november 2015 09:14 schreef Krisvc het volgende:
Mijn schoonmoeder heeft het ook wel eens gedaan bij mijn schoonzus. Dat was een huilbaby en schoonmoeder was alleenstaande moeder. Die heeft schoonzus ook wel eens met wieg en al beneden gezet met gesloten deur omdat ze zelf echt een paar uur moest slapen. Maar dat vind ik toch wat anders dan met z'n 2 gaan slapen omdat je dat belangrijker vindt.
Speeltje in de handen drukken lukt niet met kinderen van bijna 4.Die komen er bovenop staan en zeggen "Je kan het niet zo goed he?" als je aan het klooien bent met de Maxi Casi en het niet lukt.
quote:Op donderdag 5 november 2015 09:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Heb je een Gilmore Girls-regeling ofzo?
Prenatal. Mijn klunzigheid kent geen grenzen.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Heb jij een Maxi Cosi van AliExpress?![]()
Andere kinderen zijn echt nooit zo leuk als Sjaak. Dat kan ook gewoon niet. Ze doen hun best en komen in de buurt, maar
En als het goed voelt om je baby even mee te wassen op 90 graden is dat vast ook heel begrijpelijk zeker.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:09 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik word er ook niet heel blij van dat L nu steeds maar 1,5 uur achter elkaar slaapt, en als ik wakker word van gehuil ben ik ook in de ontkenningsfase. Maar om hem dan maar te laten huilen? 1 iemand zei er (naast ikzelf) wat van, de anderen negeerden het en 1 zei: ik snap het, doe wat goed voor jullie voelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey! Jij hebt zelf met eigen ogen gezien dat mijn zoon minstens net zo tof is ja!quote:Op donderdag 5 november 2015 09:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Heb jij een Maxi Cosi van AliExpress?![]()
Andere kinderen zijn echt nooit zo leuk als Sjaak. Dat kan ook gewoon niet. Ze doen hun best en komen in de buurt, maar
Dank je, maar waarmee? is ie jarig of zo?quote:Op donderdag 5 november 2015 09:07 schreef Risu het volgende:
En gefeliciteerd met je kleuter, Estrys
Bijna net zo tof jaquote:Op donderdag 5 november 2015 10:45 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hey! Jij hebt zelf met eigen ogen gezien dat mijn zoon minstens net zo tof is ja!
En dat met die andere kindjes. Bij mij wisselt het enorm. Kinderen van vriendinnen van me vind ik de ene keer superleuk (peuter/ kleuters), gezellig mee kletsen of een spelletje doen, en de volgende keer vind ik ze maar irritant, en wil ik ze t liefst naar buiten sturen, zodat ik dat contante gekwetter niet hoor. Maar feit is dat je meestal van je eigen kinderen veel meer kunt hebben
![]()
Hmm, zwangerschapsdemetie excuus werkt zeker niet meer?quote:Op donderdag 5 november 2015 10:52 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dank je, maar waarmee? is ie jarig of zo?![]()
Ik heb op het moment geen kleuters in huis.
Nou was ik om 7:45 nog in bed aan het voeden. Ik wilde perse naar het weeguurtje om 9, langs de thuiszorg en oudste naar school brengen. Om 8:25 zaten baby en de oudste in de auto. Alle spullen er in.Yesss trots was ik. Start m'n auto niet
Alles er weer uit. Oudste alleen op zijn fiets naar school gestuurd (is niet ver of gevaarlijk). M'n schoonvader bellen en zijn auto geleend.
A. is dus gewogen. Ik denken dat ie vast niet zo aangekomen was.. Neuh maar 400 gram sinds vorige week dinsdag![]()
Dat is wel nog merendeel met bijvoeding. Dus echt duidelijk hoe hij het doet op alleen aan de borst weet ik pas dinsdag als ik weer ga wegen of de 12de als ik een afspraak heb. Hij deed het wel heel goed vannacht
23:30-3:30-6:30 en daartussen gewoon bijna direct in slaap.
Man heeft zelfs de hele nacht doorgeslapen
Wut.. wat is dat voor raar bureau dan...quote:Op donderdag 5 november 2015 11:45 schreef Cassandra87 het volgende:
De bezorg service is geweest dus ik ga nu naar tconsultatiebureau. Mooie timing.
Met doek,dus dat betekend dat ik straks buiten mijn vertrouwde omgeving weer moet knopenbij het cb mag de wagen niet naar binnen, no way dat ik die buiten laat staan..
Hier mag de kinderwagen ook niet mee naar binnen hoor. Die laat ik altijd in de gang van de peuterspeelzaal staan of ik ging met de Storchenwiege.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wut.. wat is dat voor raar bureau dan...
Mag bij ons ook niet. Mc wel, maar de wagen moet buiten blijven. Anders staat dat hok helemaal vol met die dingen. Dan is er geen ruimte meer voor de kindjes die wat ouder zijn en willen spelen. Ik vond het wel logisch.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook, die moet in de (grote) hal blijven staan waar heeeeel veel mensen langslopen, want het is zo'n verzorgingstehuis/zorgcomplex zeg maar. Met tandars, verloskundige, huisarts, etc. Heel vervelend. Wij nemen de wagen ook nooit mee.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
inloop, ze zijn bang dat kindjes er over vallen. Maar ik laat mijn wagen niet graag uit zicht dus dan maar in de doekquote:Op donderdag 5 november 2015 11:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mjoh, ik heb een inkijkexemplaar online bekeken en het was nogal veel regels. 'Je moet dit, je moet dat'. En als je dat niet doet, doe je het fout. Maargoed, ik ga eens het hele boek doorlezen dan maarquote:Op donderdag 5 november 2015 11:44 schreef Mariposas het volgende:
Saskia, misschien is dat boek Baby in een droomritme ook iets voor jou. Staat ook iets in over verkeerde slaapassociatie, het alleen in slaap kunnen vallen aan de borst. Dat moet he proberen los te koppelen van het slapen, dus dat ze zelfstandig in slaap vallen.
Heb gisteren dat boek geleend en een stuk gelezen. Klinkt allemaal heel logisch maar wel makkelijker gezegd dan gedaan. En een heleboel doe ik al, maar ik kan nou niet echt zeggen dat het effect heeft.
quote:Op donderdag 5 november 2015 00:09 schreef ingee het volgende:
Hoi Fap! Ik doe mee met het synchroomademluisteren.Gecondoleerd lootjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ingebell Ingebell inge al the way!
quote:Op donderdag 5 november 2015 11:50 schreef lunapuella het volgende:
Bij ons CB hebben ze een kinderwagenparkeerplek in de gang. In het bureau zelf (zit in een groot complex met meerdere zorg-instanties) mag de wagen ook niet naar binnen.
Als je je echt zorgen maakt kun je de wagen nog met een simpel fiets-kettingslot vast leggen. Zag ik laatst ook een stel doen in de Efteling, vond ik wel slim.
Mwoah, valt wel mee.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:59 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mjoh, ik heb een inkijkexemplaar online bekeken en het was nogal veel regels. 'Je moet dit, je moet dat'. En als je dat niet doet, doe je het fout. Maargoed, ik ga eens het hele boek doorlezen dan maar
Ik snap dat nog steeds niet hoor. Daar hadden we het gister nog over hier... ik ga er maar vanuit dat als N. teveel drinkt ze het wel uitspuugt ofzo.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:10 schreef Cassandra87 het volgende:
n, ik heb gewoon een behoorlijke productie, en vermoedelijk zie ik alles als hongersignaal.
Wel gek, ik begreep dat ze met BV niet te veel kunnen drinken, maar aan de andere kant spuugt hij ook een hoop uit, dus vermoedelijk krijgt hij dat interne signaaltje 'ik zit vol' nog niet?
Ik vind het onderscheid tussen honger, en zuigbehoefte wel lastig..
Ja dat dacht ik dus ook. Maar volgens mij zeg ik t verkeerd, ze zei wel dat kramp erbij hoort, en dat we inderdaad nog een piek tegemoet gaan, maar dat het nu verergerd kan worden omdat hij te veel drinkt.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:18 schreef Krisvc het volgende:
Hele kleine baby's hebben sowieso last van krampjes. De darmcultuur moet nog opgebouwd worden. Dat doet pijn en geeft krampjes. Daarnaast spugen kleine baby's ook vaak omdat de maagklep nog niet goed sluit. Dus om dat nou aan je productie te wijten lijkt me enigszins overtrokken. Natuurlijk, het zou kunnen, maar het kan ook heel normaal zijn dat je kleintje krampjes heeft en spuugt.
Je kan je baby niet te veel borstvoeding geven. Als je kindje 24/7 aan de borst hangt, dan is de melk echt niet even voedzaam als een kindje dat minder drinkt. Dat regelt zich vanzelf.
Wel heel fijn dat hij zo goed groeit Cassandra. En slim om je man een flesje te laten geven als het je zelf zo tegen staat.
Ik zag het vooral ook aan haar ogen. Als haar ogen na een minuut al een beetje dichtzakten dan was het zuigbehoefte. Bleef ze gewoon alert en wakker dan was het nog honger.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:17 schreef lunapuella het volgende:
Mijn kraam zei dat ze bij zuigbehoefte gewoon lekker aan je pink blijven zuigen, maar bij honger loslaten, want dan is het niet wat ze willen. Dat heeft hier altijd wel prima gewerkt.
Proces van eliminatie. Jengelen: Heeft ze een schone luier nodig? Hoe lang is het geleden dat ze gegeten heeft? Begint ze naar m'n boobs te graven? Honger.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:24 schreef kazy het volgende:
Hongersignalen: M. laat ze ook niet meer echt zien of ik mis zeHoe doen de andere ongeveer 3-maanders dat? Nu bied ik vaak zelf de borst aan als het naar mijn idee te lang duurt.. Ze hapt eigenlijk altijd aan dan
Wat heerlijk!quote:Op donderdag 5 november 2015 13:44 schreef Estrys het volgende:
O en mijn ouderschapsverlof is goedgekeurd4 april weer gaan werken en alle schoolvakanties vrij volgend jaar
Nee joh, soms duurt dat wat langer. Ik heb ook soms dat ik denk WAT wil ie nou? En dan denk je alles te kennen krijgen ze er weer nieuwe features bij. Ik ben met die van twee hier soms nog steeds zoekendequote:Op donderdag 5 november 2015 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Hij zoekt bij mij altijd Estrys, dat is het frustrerende. Mijn man krijgt hem gewoon stil. Bij mij wil hij aangelegd worden. Maar ik heb m nu in de doek een speen gegeven en dat is ook prima. 3 uur geleden gegeten en hij slaapt nog. Ik had een kraam die vertelde dat je na 2 weken je kind wel kent. Niet dus
Handjes knabbelen ging ik ook maar niet meer op af, want dat doet ze de hele dag.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:33 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Proces van eliminatie. Jengelen: Heeft ze een schone luier nodig? Hoe lang is het geleden dat ze gegeten heeft? Begint ze naar m'n boobs te graven? Honger.
Handjes knabbelen is niet meer op te vertouwen.
quote:Op donderdag 5 november 2015 15:21 schreef Estrys het volgende:
Ik voed al bijna pijnloosen als ik nu aan het voeden ben maakt mijn hart een sprongetje
Wat een heerlijkheid zo'n kleintje en wat een geluk drie van die prachtige kinderen.
Wat klink je verliefdquote:Op donderdag 5 november 2015 15:21 schreef Estrys het volgende:
Ik voed al bijna pijnloosen als ik nu aan het voeden ben maakt mijn hart een sprongetje
Wat een heerlijkheid zo'n kleintje en wat een geluk drie van die prachtige kinderen.
quote:Op donderdag 5 november 2015 19:02 schreef Estrys het volgende:
Dat wisten wij allang dat jij een super moeder bent Cassandraniet aan twijfelen hoor
Kraamtranenquote:Op donderdag 5 november 2015 19:10 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb kraamweek blues geloof ik. Ik " ren" (lees: schuifel!) heen en weer tussen aanleggen en kolven. Mijn hechtingen doen zeer en ik word gek van mijn aambeien.
En dan is er kraambezoek wat met mijn met moeite toch goed gevoede slapende, prachtige, lieve mannetje zit te knuffelen en krijg ik hem weer op het moment dat het weer etenstijd is er en ik weer een zeer gefrustreerde en boze baby moet aanleggen. Ik heb er echt een potje enorm om zitten janken net. Maar dit wordt beter toch?
Ja, dat dus.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:02 schreef Estrys het volgende:
Dat wisten wij allang dat jij een super moeder bent Cassandraniet aan twijfelen hoor
Wat fijn!quote:Op donderdag 5 november 2015 15:21 schreef Estrys het volgende:
klinkt eerder als overprodctie. Heb je al geprobeerd om tegen de zwaartekracht in te voeden? Dan moet hij harder werken om de borst te legen, want de melk stroomt minder snel, wat ook resulteert in minder zuigebehoefte omdat hij langer doet over een voeding dan normaal.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou, terug van het CB. Doorverwijzingen doen ze niet meer, dus daar moet ik nog even achteraan. Ik heb gewoon eerlijk aangegeven dat ik het af en toe met BV niet meer zie zitten, hij lijkt niet verzadigd, ontevreden, en ik vind het gewoon zwaar. Vervolgens hebben we G. gewogen, en hij komt gewoon een halve kilo per week aan )13/10 2810, 27/10 3280 en vandaag 3800). Toen zei ze dat daar ook de krampjes en het spugen vandaan kunnen komen, ik heb gewoon een behoorlijke productie, en vermoedelijk zie ik alles als hongersignaal.
Wel gek, ik begreep dat ze met BV niet te veel kunnen drinken, maar aan de andere kant spuugt hij ook een hoop uit, dus vermoedelijk krijgt hij dat interne signaaltje 'ik zit vol' nog niet?
Ik vind het onderscheid tussen honger, en zuigbehoefte wel lastig..
Maar goed, ik ga nu even kijken of ik een kolf kan huren, en tijdens de voedingen ga ik wat afkolven en een klein voorraadje opbouwen, zodat mijn man savonds de fles kan geven. Dan probeer ik het eerst zo, of dat beter werkt voor ons.
Dat had J. ook toen hij jonger was. Intussen kan hij ook (hard) huilen. Soms op een verjaardag of tijdens het wandelen horen we een andere baby huilen en dan vinden we dat zo'n schattig huiltje.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:56 schreef LuDann het volgende:
ons kind huilt eigenlijk niet, het is meteen krijsen.
Ik heb nu visioenen van cassandra die een handstand doet tijdens de voedingquote:Op donderdag 5 november 2015 19:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
klinkt eerder als overprodctie. Heb je al geprobeerd om tegen de zwaartekracht in te voeden? Dan moet hij harder werken om de borst te legen, want de melk stroomt minder snel, wat ook resulteert in minder zuigebehoefte omdat hij langer doet over een voeding dan normaal.
quote:Op donderdag 5 november 2015 20:53 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik heb nu visioenen van cassandra die een handstand doet tijdens de voeding
quote:Wat je aan je baby merkt is dat hij/zij onrustig drinkt, veel loslaat en/of zich verslikt omdat de melk zo hard stroomt. Je baby spuugt mogelijk veel, is ontevreden na de voeding, heeft krampen, plast heel veel en kan groenige schuimende ontlasting hebben. Wat betreft de groei kan je baby juist heel veel gegroeid zijn of juist onvoldoende.
http://www.babyopkomst.nl/article/problemen-teveel-melk/quote:Wat ook helpt is het voeden tegen de zwaartekracht in: jij ligt op je rug en je baby ligt op de buik op jouw buik, zo kan er gedronken worden terwijl de melk omhoog moet stromen en daardoor minder hard stroomt.
Uhm, niet meer elke dag... Maar nu toch wel om de dag. Ik hoef hier denk ik niet uit te leggen dat dat nogal benauwend voelt. Maar dat begrijpen zij helaas niet.quote:Op donderdag 5 november 2015 20:10 schreef LuDann het volgende:
.........
Dus ja, heel rot dat je schoonouders die grens zo overschrijden. Komen ze nog steeds zo vaak langs?
ik vind het er ook op lijken, inclusief t verslikken en aanhappen. Ik heb vandaag kort gevoed per borst en daarna een speen gegegeven. Dat hielp, hij is daarna lekker gaan slapen en laat ook iets langer tussen de voedingen. Zal morgen eens verdiepen in een andere voedingshoudingquote:Op donderdag 5 november 2015 21:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.babyopkomst.nl/article/problemen-teveel-melk/
Een van de eerste hits. Zal op bv.com ook het een en ander staan hoor.
Deze neiging heb ik wel steeds vaker ja. Ze beseffen zich niet dat ik door hun opdringerige gedrag steeds meer afstand neem en er tegenop zie om ze te zien. Als man weer thuis is toch nog maar eens bespreken.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:14 schreef mousemicky het volgende:
Malteser, is het een optie om ze gewoon eens een keer voor een gesloten deur te laten staan? Voor jouw eigen rust, dus bel uit, gordijnen evt dicht en deur op nachtslot. O, en je telefoon niet opnemen
Misschien dat het dan doordringt dat bezoek (soms) leuk is, maar dat jullie bepalen wanneer en hoe vaak...
vooral dat hoge aankomen per week zette mij aan 't denken (icm de groene luiers en krampjes). Ik herkende het van m'n middelste zoontje. Wat toen ook geholpen heeft is een tijdje blokvoeden. Je biedt dan drie uur lang dezelfde borst aan als hij wil drinken. Pas na die drie uur bied je de andere borst aan. Over blokvoeden kun je op borstvoeding.com wel genoeg info vinden. Nog beter bespreek je het met een LK of een vrijwilliger van LLL. Die kun je zelfs nu nog bellen geloof ik.quote:Op donderdag 5 november 2015 21:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik vind het er ook op lijken, inclusief t verslikken en aanhappen. Ik heb vandaag kort gevoed per borst en daarna een speen gegegeven. Dat hielp, hij is daarna lekker gaan slapen en laat ook iets langer tussen de voedingen. Zal morgen eens verdiepen in een andere voedingshouding
Wat fijn!quote:
quote:Op donderdag 5 november 2015 22:37 schreef faptist het volgende:
CB;
Bij ons ook een open gang voor de kinderwagens, maar daar maak ik nooit gebruik van, want ik ga altijd met de draagdoek.
Ik had met 1 mevrouw geen klik. Zij gaf mij adviezen waarvan ik dacht.. nee.. hier denk ik echt anders over. Haha.. echt erg eigenlijk, maar ze wilde dus dat ik ro pap ging geven in de ochtend ipv brood. En dat MOEST biobim zijn. (ik hou niet zo van iets moeten).. En ik moest ro laten huilen wanneer ze om aandacht vroeg.
En alleen leren slapen.
En niet meer in bed nemen (ook al gaf ik aan dat wij daar geen moeite mee hebben. we love co sleeping)
En op een gegeven moment ziet ze mn draagdoek en verteld dat zij haar kindje ook gedragen heeft.
in de babybjorn.
En op dat moment klikte het allemaal in elkaar en wist ik;; jij en ik.. dat wordt hem niet meer.
Haiiiquote:Op vrijdag 6 november 2015 05:06 schreef Malteser het volgende:
Dat je man een paar dagen weg is voor het werk, je kind sinds anderhalve week doorslaapt en jij al urenlang schaapjes telt...
Iets met wel moe maar niet in slaap vallen. Heel erg onhandig.
Nog meer nachtbrakers?
quote:Op vrijdag 6 november 2015 05:49 schreef Malteser het volgende:
Toppunt van geluk: van jarenlang 's nachts naar het plafond staren kan ik nu wel al de hele nacht naar het scherm van de babyfoon staren. Mijn kind.
Hij ligt zo heerlijk, is inmiddels van zijn zij op zijn rug gerold (zoals elke nacht) en hij kreunt zo lief in zijn slaap.
Daarom ga ik ook nooit betweterig tegen mijn moeder zeggen dat wij het zo doen omdat dit en dat FOUT en SLECHT en SCHADELIJK is. Want ik weet dat zij ook dingen vroeger anders deden die ik nu zou doen. Maar andere tijd, andere situatie, minder informatievoorziening etc. Mijn ouders zijn hartstikke lief en hebben het goed gedaan.quote:Op donderdag 5 november 2015 22:00 schreef twist02 het volgende:
Malteser: ook herkenbare opmerkingen, dat je je kind teveel verwent e.d. en echt niet tofMaar ik probeerde me dan te bedenken dat mensen het soms ook in hun eigen verdediging zeggen. Want als dragen blijkbaar zo goed is, hebben zij het vroeger dus minder goed/'verkeerd' gedaan. Kan soms dus ook goed een stukje eigen onzekerheid zijn (ik zeg niet dat dat terecht is hč!).
Ik heb gedroomd, 2x. Zal voorheen vast ook gedroomd hebben, maar nu herinner ik het me zelfs..quote:Op vrijdag 6 november 2015 07:16 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Fijn jagar! Lekker genoten van al je slaap?
Maait hij ook zo met zn armpjes? Dat deed t ook, en vanacht heeft hij een stuk minder gesteund en gekreund. Misschien de pacco nog eens proberen?quote:Op vrijdag 6 november 2015 07:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat heerlijk Jagärtrut!op naar meer goede nachten!
Mijn manhij wil dat G op zijn eigen kamer gaat slapen. Ik zeg, er staat een prima bed op zolder. Ja zegt ie, G. Heeft een prima bed op zijn slaapkamer.
Dat wil ik niet, hij verzuipt in dat bed, mijn kleine ventjemaart sinds deze week is hij echt inderdaad aan het kreunen en soms zelfs gillen in zijn slaap. Wel met oogjes dicht dus echt wakker is hij niet. Misschien maar eens een osteopaat benaderen
Wil ik wel langzaam gaan opbouwen jaquote:Op vrijdag 6 november 2015 07:28 schreef NotTheSame het volgende:
Lekker Jagar!
Cassandra, als jij je er niet lekker bij voelt, niet doen dan. Of misschien de slaapjes overdag proberen in z'n grote bed?
Pacco vindt hij niets, dan raakt hij gefrustreerd omdat hij zijn armpjes wel kan bewegen, maar gehinderd wordt. Wij hebben de swaddle me en die werkt beter. Maar stil slapen doet hij niet.quote:Op vrijdag 6 november 2015 07:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maait hij ook zo met zn armpjes? Dat deed t ook, en vanacht heeft hij een stuk minder gesteund en gekreund. Misschien de pacco nog eens proberen?
quote:Op vrijdag 6 november 2015 05:43 schreef pinquit het volgende:
Dodelijk irritant: als ik van lig- naar zithouding in bed ga rolt mijn onderbroek van mijn kont doordat ik langs het matras schuif
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo pių di ieri ma meno di domani
Jij zit niet aan de Hanenburglaan toch? Campanulastraat zeker?quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:05 schreef Krisvc het volgende:
Geen klik hebben met de verpleegkundige en de arts van het CB: Check! Het zijn allebei nogal rare snuiters ofzo. Ik dacht dat het misschien aan mij ligt omdat ik sociaal soms een beetje een kneus ben, maar man vindt het ook. Ze zijn heel goed en kundig met kindjes hoor, maar een beetje een vlot gesprek met ze voeren gaat niet. Oh well.
Yes, campanula.quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jij zit niet aan de Hanenburglaan toch? Campanulastraat zeker?
en4 maanden!
Is die na tien minuten nog niet opgelost?? Ik dacht dat die dingen al bijna meteen uit elkaar vallen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:28 schreef LuDann het volgende:
Sorry, niet bijgelezen. Wolk heeft nu dus ook griep (temp van 38.7) en ik heb haar een baby paracetamol gegeven maar ons poepmonster drukt die er na 10 minuten weer uit.
Iemand hier een oplossing voor?
Jawel, het zijn allemaal witte stukjes in haar luier.quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:31 schreef Estrys het volgende:
[..]
Is die na tien minuten nog niet opgelost?? Ik dacht dat die dingen al bijna meteen uit elkaar vallen.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:05 schreef Krisvc het volgende:
Cassandra, herkenbaar van het kreunen en het gillen 's nachts. Hier is dat vanzelf minder geworden. Wij vonden het echter wel fijn dat L. op d'r eigen kamer ging tukken. Onze nachtrust is daar in ieder geval beter van geworden. Als dat voor jou niet zo zou zijn zou ik het niet doen.
Jagar, wat fijn dat het inbakeren zo goed werkt! Succes met alle families.
Pinq, pfoe, heftig nachtje. En herkenbaar van de onderbroek op bed. Ik kon daar onredelijk pissig door worden (want met baby in handen kan je hem ook niet lekker optrekken).
Malteser, balen dat je niet meer in slaap kwam.
Mineola, heb jij nog een beetje slaap kunnen pakken?
Luna, lekker nachtje!![]()
Hier pakken ouders en schoonouders dingen die wij anders doen gelukkig niet persoonlijk op. Ze vragen ons hoe wij het zien en willen gaan doen en constateren soms dat de adviezen vroeger zo anders waren. Ze volgen ons gelukkig wel totaal in onze wensen. Prettig vind ik dat.
Geen klik hebben met de verpleegkundige en de arts van het CB: Check! Het zijn allebei nogal rare snuiters ofzo. Ik dacht dat het misschien aan mij ligt omdat ik sociaal soms een beetje een kneus ben, maar man vindt het ook. Ze zijn heel goed en kundig met kindjes hoor, maar een beetje een vlot gesprek met ze voeren gaat niet. Oh well.
L. is vandaag 4 maanden.En daarom heeft ze net aan een banaan zitten likken.
Ze werd wakker om 7 uur maar wilde de borst niet. Man gaf een stuk van zijn banaan en daar heeft ze aan zitten likken. Tot zover het wachten tot januari met vast voedsel. Vind het eigenlijk wel prima en heel erg leuk. Maargoed, ze heeft sinds 4 uur vannacht dus niet meer gedronken en ligt nu in de box bijzonder vrolijk d'r knuffels te mishandelen.
Beterschap Wolk!quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:05 schreef Krisvc het volgende:
L. is vandaag 4 maanden.En daarom heeft ze net aan een banaan zitten likken.
Z
Oh, maar ik neem mijn (schoon)ouders ook niks kwalijk inderdaad, ze hebben het prima gedaan, zeker met de kennis die er toen was. En ik leg ook niks betweterig uit, maar ik benoem wel waarom ik bepaalde niet wil of anders doe.quote:Op vrijdag 6 november 2015 06:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook nooit betweterig tegen mijn moeder zeggen dat wij het zo doen omdat dit en dat FOUT en SLECHT en SCHADELIJK is. Want ik weet dat zij ook dingen vroeger anders deden die ik nu zou doen. Maar andere tijd, andere situatie, minder informatievoorziening etc. Mijn ouders zijn hartstikke lief en hebben het goed gedaan.
Dat is precies wat ik dus bedoelquote:Op vrijdag 6 november 2015 08:52 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oh, maar ik neem mijn (schoon)ouders ook niks kwalijk inderdaad, ze hebben het prima gedaan, zeker met de kennis die er toen was. En ik leg ook niks betweterig uit, maar ik benoem wel waarom ik bepaalde niet wil of anders doe.
Maar ik reageerde op Malteser, die dus wél te horen krijgt dat ze iets verkeerd doet (nl. haar kind te veel verwennen). Tsja, dan zou ik dus ook gewoon uitleggen dat het alleen maar hartstikke goed is om je kind bij je te dragen.
En als je regelmatig het argument krijgt "nou, die onzin hadden we vroeger ook niet (en jullie zijn ook goed terecht gekomen)", dan leg ik wel uit waarom ik ergens voor kies
Ik bedoel ook meer dat het voor de ontvanger over kan komen alsof je kritiek op hun opvoeding hebt, ook al is dat niet zo. En dat mensen dan dus vaak in de verdediging schieten.
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:35 schreef Limone het volgende:
Je hoeft niet te reageren hč, je mag het ook gewoon negeren. Dat doe ik als mensen zich weer eens aangevallen voelen omdat S. in onze kamer slaapt.
Fixed!quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Op beide opties commentaar gekregen van voor- en tegenstanders van *insert welk-onderwerp-dan-ook*
Goed gezegd! En +1!quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik lees een hoop jonge mama's die eigenlijk precies weten wat goed voelt maar het moeilijk vinden zich daar niet door anderen vanaf te laten brengen. Volg jullie gevoel dames, jullie doen het super..
Ja hierquote:Op vrijdag 6 november 2015 05:06 schreef Malteser het volgende:
Dat je man een paar dagen weg is voor het werk, je kind sinds anderhalve week doorslaapt en jij al urenlang schaapjes telt...
Iets met wel moe maar niet in slaap vallen. Heel erg onhandig.
Nog meer nachtbrakers?
Dit.quote:
Ik heb het ook in huis. Maar de mijne weigeren iedere vorm van medicijnen, oraal of rectaal. Dus geen ervaring.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:00 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor de tips iedereen. Ik ben snel even de apotheek gefietst en heb daar op hun advies Sinaspril gehaald (vloeibare Paracetamol met banaansmaak). Ik heb het nog niet gegeven omdat ze slaapt. Zo even inlezen of dat wat is, want de assistente kwam ook met tabletten aanzetten, of dat wat was. Dus haar advies vertrouw ik niet 100 %.iemand ervaring met Sinaspril?
En we zijn alle drie ziek nu. Dat tripje apotheek is even het laatste wat ik voor mekaar krijg vandaag.
1e keer gegeven dat ging goed.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:00 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor de tips iedereen. Ik ben snel even de apotheek gefietst en heb daar op hun advies Sinaspril gehaald (vloeibare Paracetamol met banaansmaak). Ik heb het nog niet gegeven omdat ze slaapt. Zo even inlezen of dat wat is, want de assistente kwam ook met tabletten aanzetten, of dat wat was. Dus haar advies vertrouw ik niet 100 %.iemand ervaring met Sinaspril?
En we zijn alle drie ziek nu. Dat tripje apotheek is even het laatste wat ik voor mekaar krijg vandaag.
Hanenburglaan in Den Haag? Daar woont iemand die ik ken, maar ik weet niet meer wie.quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jij zit niet aan de Hanenburglaan toch? Campanulastraat zeker?
en4 maanden!
Ja tis gelukt. Zonder projectielen van enige aard.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:56 schreef kazy het volgende:
[..]
1e keer gegeven dat ging goed.
2e keer gegeven en toen ze was ze blijkbaar misselijk. Toen heb ik kennisgemaakt met het fenomeen projectielbraken
Oja en het is knalrood dus als je gehecht bent aan haar kleertjes, dan kun je maar beter een slab ofzo omdoen, want de helft komt er sowieso weer uit (nouja hier dan).
Edit: Oh spuitelf ah well
sommige baby's worden geboren met tanden jeweetsquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:01 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja tis gelukt. Zonder projectielen van enige aard.
Ik zit me er nog steeds over te verbazen dat de apothekersassistente ook met kauwtabletten aan kwam zetten. Voor een baby van 3 maanden.!
Oh is dat het!quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:07 schreef pinquit het volgende:
[..]
sommige baby's worden geboren met tanden jeweets
I feel yaquote:Op vrijdag 6 november 2015 11:08 schreef Risu het volgende:
Mijn schoonmoeder is overal bang voor. Ik kan niet aan de rapley bij haar, want ze doet zo zenuwachtig en kijkt zo moeilijk dat ik er de kriebels van krijg. Dus krijgt Y daar altijd spinazie. Lekker op een lepeltje.
Maar ik ben sowieso niet van 100% rapley en geef wel vaker gewoon geprakt avondeten van een lepeltje. Fruit krijgt ze nu wel zo uit het handje, en brood ook, en rijstwafels.
Maar goed, ik eet ook niet rapley.. Ik prak mijn avondeten ook.![]()
Dragen doe ik overigens alleen als het mij uitkomt. Als ik ergens met de bus heen moet of met de auto. Als ik de hele dag weg ga, neem ik de wagen, en bij boodschappen ook.
Vantevoren allemaal zo perfect bedacht, uiteindelijk doe je gewoon wat het makkelijkste werkt bij jou en baby.
Oh ja, is het gek dat ik (in november) het gek vind dat sm aan mij vraagt wat ik van een bepaald speeltje vind, en of ze dat voor Y mag kopen?
Ja, jullie gaan er ook vanuit dat ze voor sint/kerst bedoelt he?
Nou nee dus, ze zei 'ja dan leggen we dat gewoon hier en dan zien we wel wanneer ze ermee kan spelen'
Ik heb maar gezegd dat ze voor kerst wel dingen mag kopen voor Y. Ik vind dat ze Y teveel verwend. Ben ik nou gek?
Ach, ik kan het erger treffen.
Dit, maar dan in tepelquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:20 schreef Krisvc het volgende:
Minst favoriete feature van kind? Pincetkneepje aan de binnenkant van bovenarm.Ze deed me zo'n pijn dat ik enorm schrok en AU uitriep. Daar schrok zij weer van. Stil --> pruillip --> brullen.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:12 schreef krijgerrtje het volgende:
RisuHeerlijke fase is dat
lekker de woonkamer op eigen houtje verkennen
![]()
Cadeautjes van (schoon)ouders krijgen we zelden (gelukkig), we hebben nu al zoveel! Volgende week haar verkaardag doen vriend en ik niet veel, ik wil zo'n skippybeest en dan vind ik het wel best. Opa's en oma's en tantes kopen wel wat leuks, en van oudtantes krijgen we geld voor een nieuwe autostoelMet Sinterklaas hebben we een blokkenkar en boekjes, in principe ook wel goed genoeg
![]()
Oh en jongens; kijk nou![]()
Mijn baby dreumes
Waah kijk dat gaan. Zo heerlijk voorzichtig en toch vol vertrouwen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij S. in 2009 was het advies nog 6 maanden volgens mij. Bij J. 4 maanden. maar ik ben altijd pas bij 6 begonnen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:31 schreef pinquit het volgende:
Wow LuDannDat is nog eens even anders
Ik ga eens kijken wanneer ik fruit enzo kreeg, maar volgens mij 'gewoon' met 4mnd.
Mijnbaby
slaapt
al vanaf 11 uur ofzo
![]()
Ik heb zowaar 2 wassen kunnen doenen de derde zit in de machine
en lief heeft wat uurtjes opgenomen en is nu thuis om Max van school te halen dus ik hoef m niet mee naar buiten te sleuren![]()
quote:Op vrijdag 6 november 2015 14:12 schreef krijgerrtje het volgende:
RisuHeerlijke fase is dat
lekker de woonkamer op eigen houtje verkennen
![]()
Cadeautjes van (schoon)ouders krijgen we zelden (gelukkig), we hebben nu al zoveel! Volgende week haar verkaardag doen vriend en ik niet veel, ik wil zo'n skippybeest en dan vind ik het wel best. Opa's en oma's en tantes kopen wel wat leuks, en van oudtantes krijgen we geld voor een nieuwe autostoelMet Sinterklaas hebben we een blokkenkar en boekjes, in principe ook wel goed genoeg
![]()
Oh en jongens; kijk nou![]()
Mijn baby dreumes
Wauw, wat goed!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Da's ook wel een goeie ja! Al draait ze voorlopig gewoon d'r hoofd weg als je d'r een kus wil geven (ook vaak bij papa "e:Op vrijdag 6 november 2015 16:03 schreef Limone het volgende:
Ah leuk high five! En praktisch ook: wij gebruiken het hier als alternatief voor een kus. Ze hoeft niet altijd en iedereen een kus te geven bij het afscheid, maar een klein beetje lichamelijk contact vind ik (en opa's en oma's ) wel weer prettig.
ik volg zijn ritme gewoon lekker. Meestal is t toch poepen eten mopperen, slapen bij mamaquote:Op vrijdag 6 november 2015 17:34 schreef Estrys het volgende:
Wakker houdenwat een slecht advies.
Baby's hebben nou eenmaal vaak een ander ritme. Dat komt goed, alleen niet binnen drie weken![]()
Ik kocht mezelf een nieuwe doek. Of ja eigenlijk had ik er geen meer, jaren geleden al verkocht. A. was al de hele middag wakker en ik aan het emmeren met voeden en troosten. Komt net die doek met de post. Ik denk even proberen. Valt ie echt binnen 2 sec in slaap. Hij slaapt er inmiddels al 45 minuten inMoet de doek straks wel nog even uitwassen en zo maar laat A. nu maar even slapen
Hier kreeg ik toen meteen adviezen om gekolfde melk met wat pap of iets dergelijks te geven 's avonds. Dat ik ook dacht hoezo? Dat langer slapen komt vanzelf. Waarom moet ik haar nu forcefeeden omdat ze 1x wakker wordtquote:Op vrijdag 6 november 2015 17:50 schreef kazy het volgende:
Wakker houden van de baby.. Daar wordt volgens mij niemand blij van. Enigszins vergelijkbaar was het advies dat ik kreeg toen ik zei (jompelde!) dat M. tot 4 ā 5 uur doorsliep: dat ik haar dan 's avonds wat langer wakker moest houden zodat ze lekker door zou gaan tot 7 uur. Kom op zeg(+ die keren dat ze wat later naar bed ging, kwam ze gewoon weer op hetzelfde tijdstip, dus dat maakt niks uit.)
Krijgertje wat een leuk filmpje!
M. slaapt al bijna de hele dag. Ik hoop alleen niet dat ze vannacht weer gaat liggen spoken
De Yaro four winds stonegreyquote:Op vrijdag 6 november 2015 17:43 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik volg zijn ritme gewoon lekker. Meestal is t toch poepen eten mopperen, slapen bij mama
Wat fijn! Welke doek heb je ?
Vloeibare paracetamol? Werkte hier altijd als een trein, blijkbaar smaakt t best lekker...quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:28 schreef LuDann het volgende:
Sorry, niet bijgelezen. Wolk heeft nu dus ook griep (temp van 38.7) en ik heb haar een baby paracetamol gegeven maar ons poepmonster drukt die er na 10 minuten weer uit.
Van de internist van mijn vader: met de stompe kant eerst binnendrukken. Lukt makkelijk en dan komt ie er veel minder makkelijk uit.quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:28 schreef LuDann het volgende:
Noh, wat een liefkequote:Op vrijdag 6 november 2015 19:55 schreef LuDann het volgende:
Krijgertje, wat doet ze dat goed.
Fijn dat de doek zo goed werkt Estrys! Dat zal wel schelen met je handen vrij hebben.
Kiek dan, babbelbaby.
http://s1372.photobucket.(...)zpso3yriq0z.mp4.html
Wat zit er in die Sinaspril jonghuh.Ze is al een paar uur onafgebroken aan het brabbelen.
![]()
Die denkt even bijslapen voor de nachtdienstquote:Op vrijdag 6 november 2015 20:23 schreef pinquit het volgende:
A. sliep van 11 tot 15, en toen om 18 weer, in zn bedje en hij slaapt gewoon nogsteedsik ben helemaal opgeladen, we hebben met zn drieën kunnen eten
wow!
Ben benieuwd wat ie vannacht doet na een dag vol slaap
Ooohhhquote:Op vrijdag 6 november 2015 19:55 schreef LuDann het volgende:
Krijgertje, wat doet ze dat goed.
Fijn dat de doek zo goed werkt Estrys! Dat zal wel schelen met je handen vrij hebben.
Kiek dan, babbelbaby.
http://s1372.photobucket.(...)zpso3yriq0z.mp4.html
Wat zit er in die Sinaspril jonghuh.Ze is al een paar uur onafgebroken aan het brabbelen.
![]()
Whehehehe ja psiesquote:Op vrijdag 6 november 2015 20:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Die denkt even bijslapen voor de nachtdienst
afkappen en gaan slapen!quote:Op vrijdag 6 november 2015 21:21 schreef Jagärtrut het volgende:
De moeder van de duutser en haar partner hebben de duutsers vader afgelost op bezoek. En deze twee nemen zoveel energie mee, ik ben er zo dood op van. En nu moet ik morgen ook nog de hele dag...
welkom met je beauty!quote:Op vrijdag 6 november 2015 21:23 schreef mignonne het volgende:
Helleu!wij schuiven langzaamaan dit topic binnen; alles prima hier verder A. doet het voorbeeldig so far en stuwing begint flink te komen. Ik hoop dat ie straks nog even wakker wordt om de andere kant weg te drinken want boh
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |