SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je terminologie is verwarrend. UITgeloot is in mijn ogen dat je dus NIET mee mag doen. anders was je wel INgeloot.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:50 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ah uitgeloot Muzas![]()
Hier nog geen mailtje gehad, ook op de site van de AGR staat nog niks, alleen dat ze je op de hoogte houden via de mail wb de loting.
Ja.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:52 schreef Questular het volgende:
Zoek je een hotel in de buurt van Valkenburg of Maastricht, Muzas?
http://www.bed-en-breakfa(...)urg/BenB-Heuvelland-quote:
Nee 150 met een fietsvriendje.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:53 schreef Gripper het volgende:
Onvergetelijk Muzas!!! Ga je wel voor de 250 245? Trainen voor de Alpen he!!!
Ik ben nu al benieuwd naar de verhalenquote:Op woensdag 4 november 2015 12:53 schreef Gripper het volgende:
Onvergetelijk Muzas!!! Ga je wel voor de 250 245? Trainen voor de Alpen he!!!
k mag met een bedrijventeam meedoen met een paar collega's. Waaronder 1 gast die het postuur van de oude Muzas heeft, en ik ga die lui de komende maanden een beetje de kneepjes bijbrengen van duurtraining, gezonde voeding, etc. Directeur helemaal blij dat we in het kader van doe het samen, en teamwork etc gaan trainen.
Terwijl ik allang weet dat we na de eerste km afspreken "nou jongens, ieder voor zich en we zien mekaar aan de meet. "
1 gast is een MTB'er die alleen ritjes van 50 km doet nu. De andere kan alleen maar 2 uur lang keihard stoempen. En die bolle zegt dat ie "binnenkort" gaat beginnen met gezonder eten en de hele winter op de hometrainer, en dat ie in Maart minstens 10 kg lichter is.
Wordt een superbelevenis
dan moet een MOD de titel maar aanpassenquote:Op woensdag 4 november 2015 12:52 schreef muzas het volgende:
[..]
Je terminologie is verwarrend. UITgeloot is in mijn ogen dat je dus NIET mee mag doen. anders was je wel INgeloot.
Maar ik heb ook nog geen mail, maar heb gewoon ingelogd op m'n account op de site. En daar stond het. Betaald en alles nu, dus ik doe gewoon mee
Hoezo moet ie 3,5w/kg gaan trappen?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:58 schreef Patroon het volgende:
Ik weet niet hoe zwaar Muzas is maar 3,5w/kg is nog aardig aanpoten. Bij 80kg is dat 280w gemiddeld. Dat red je niet zomaar, vooral in hooggebergte waar vo2max afneemt.
Amstelquote:Op woensdag 4 november 2015 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
Ha kaas is zeker niet ingeloot en is nu vet jaloers op muzas
Haha. Ik had het even getest door de remmen een paar seconden los te laten, en je zit in no time boven de 70 km/h. Dus het is waar wat daar staat.quote:
Om te winnenquote:Op woensdag 4 november 2015 13:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoezo moet ie 3,5w/kg gaan trappen?
Haha t.z.t. een "Raad muzas' tijd op de ventoux"quote:Op woensdag 4 november 2015 13:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoezo moet ie 3,5w/kg gaan trappen?
quote:Op woensdag 4 november 2015 13:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik kan mijn slaapbank wel ter beschikking stellen aan je.
Heb liever dat je m'n buik signeert nadat ik een broodje kroket heb gegeten, nohomoquote:Op woensdag 4 november 2015 13:15 schreef muzas het volgende:
[..]
Haha t.z.t. een "Raad muzas' tijd op de ventoux"
Geef ik wel een gesigneerd broodje kroket weg ofzo.
[..]Da's lief. Ik hou 'm ff als optie k?
Ik heb m'n betalingsbewijs binnenquote:Op woensdag 4 november 2015 13:16 schreef Leonos het volgende:
De 6e is de loting van de AGR pas, zegt de website.
quote:Op woensdag 4 november 2015 13:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb m'n betalingsbewijs binnenIk vind het goed
Ik, dan kan ik iedere dag een andere fiets pakken.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:27 schreef Andyy het volgende:
http://www.ebay.com/itm/141818759262
Wie gaat dit kopen?
Beetje duur voor een partij oud ijzer.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:27 schreef Andyy het volgende:
http://www.ebay.com/itm/141818759262
Wie gaat dit kopen?
533.33 dollar per fiets, koopje toch?quote:Op woensdag 4 november 2015 13:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Beetje duur voor een partij oud ijzer.
inzetten op Leo's tijd op de Keutenberg kan vanaf nu.quote:
https://www.strava.com/segments/628031?quote:Op woensdag 4 november 2015 13:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
inzetten op Leo's tijd op de Keutenberg kan vanaf nu.
1 uur 25 min 56 secquote:Op woensdag 4 november 2015 13:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
inzetten op Leo's tijd op de Keutenberg kan vanaf nu.
Juistemquote:Op woensdag 4 november 2015 13:54 schreef Leonos het volgende:
[..]
https://www.strava.com/segments/628031?
1,6km tegen 3km/hquote:
Jaquote:Op woensdag 4 november 2015 13:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Kom je dan weer 'klimmen' in bloemendaal?
Kan je daar niet een x een uitgebreid klimverslag van posten?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:01 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ja![]()
Afgelopen zomer nog aantal keer gedaan. Prachtige berg
Belangrijk is dat de shifters praten met je derrie. Cranks is niet zo krap met de afstelling.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:02 schreef ratatat het volgende:
SRAM voorderrie met Shimano crankstel, zal dat een beetje mooi werken?
Oh dat kan ik wel goed. Mooi beladen uiteenzetting van het woeste avontuur door de alpen van het kennemerland.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kan je daar niet een x een uitgebreid klimverslag van posten?
(wat er dan allemaal door je heengaat enzo)
Thanksquote:Op woensdag 4 november 2015 14:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Belangrijk is dat de shifters praten met je derrie. Cranks is niet zo krap met de afstelling.
Heb vroeger ook wel shimano derrie's met campa shifters gecombineerd, voorderrie is geen probleem.
Ik zet in op 4m45quote:Op woensdag 4 november 2015 13:54 schreef Leonos het volgende:
[..]
https://www.strava.com/segments/628031?
maw je kan niet alles combineren maar soms wel, je kan het iig proberen. Nieuwe generatie voorderailleurs hebben een langere arm (waar je kabel aan vast zit) dus eten ook een andere lengte kabel op.quote:
Ja die buigt dan mee met het slappe crankstel zodat de kooi niet aanloopt tegen de ketting dat hebben ze slim opgelost bij sram.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:16 schreef muzas het volgende:
En dan hebben die (nieuwere) SRAM-gevallen nog dat YAW. Dat zit m in de scharnier van de derrie natuurlijk, maar weet niet of dat nog andere kabellengtes gebruikt t.o.v. shimano derries. En hoe dat samengaat met die trimfunctie van shimano STI's.
Dju. Je bent daar dus gewoon sneller dan mij sinds 1,5 maanden.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:11 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik zet in op 4m45
Dan mag ik weer terug om nog sneller omhoog te gaan
Je hebt er de hele dag voor. Komt vast goed!quote:Op woensdag 4 november 2015 14:48 schreef Swaxie het volgende:
Ik ben ingeloot voor de 100km.
Heb met een kameraad van me besproken om mee te doen. Wou zelf de 60 doen omdat ik niet weet of ik er tegenop kom. Maar hij wou een doel in het leven hebben. dus heb me datzelfde doel maar gesteld:)
Ben benieuwd heb pas 3 maanden een fiets....
Dus je gaat je zondag ook inschrijven voor de marmotte?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:56 schreef muzas het volgende:
en nog een half jaar om te trainen!
Mooie stok achter de deur om in de winter ook bezig te blijven, en dan zul je zien dat je half april die heuveltjes makkelijk op komt.
Mag jij weer aan de bakquote:Op woensdag 4 november 2015 14:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dju. Je bent daar dus gewoon sneller dan mij sinds 1,5 maanden.
quote:Op woensdag 4 november 2015 15:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus je gaat je zondag ook inschrijven voor de marmotte?
ik fiets ook nog maar een paar maand op de racefiets, daarvoor al wel een jaartje op de MTB.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:48 schreef Swaxie het volgende:
Ik ben ingeloot voor de 100km.
Heb met een kameraad van me besproken om mee te doen. Wou zelf de 60 doen omdat ik niet weet of ik er tegenop kom. Maar hij wou een doel in het leven hebben. dus heb me datzelfde doel maar gesteld:)
Ben benieuwd heb pas 3 maanden een fiets....
Speel in ieder geval nog met de gedachte. Maar dat heeft meer te maken met werk en vakantie (ook van mevr. muzas). Schrijf me ws. sowieso in en als het niet past kan ik dat startbewijs altijd wel kwijt.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus je gaat je zondag ook inschrijven voor de marmotte?
Tip om eens de Eifel in te gaan, kan je redelijk meekrijgen wat je in Frankrijk gaat krijgen. (alleen dan iets langer)quote:Op woensdag 4 november 2015 15:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Speel in ieder geval nog met de gedachte. Maar dat heeft meer te maken met werk en vakantie (ook van mevr. muzas). Schrijf me ws. sowieso in en als het niet past kan ik dat startbewijs altijd wel kwijt.
Sowieso ga ik een echte berg op volgend jaar
Ja. Ik zie dat je op verschillende plaatsen langs me door bent gegaan (cauberg, vaalserberg vanuit Belgie onder andere). Maar gelukkig sta ik op Camerig (https://www.strava.com/segments/7007454) nog ver voor.quote:
Dit kun je met Vision wielen: https://www.facebook.com/(...)13035687338/?fref=nfquote:Op woensdag 4 november 2015 13:16 schreef Fretwork het volgende:
Fuck it, ik haat mezelf, ga denk ik toch die Visions kopen
#twijfelkont #zalikdieblauweofnavypumpskopen
Weer mee naar Bloemendaal?quote:Op woensdag 4 november 2015 15:11 schreef muzas het volgende:
[..]
Sowieso ga ik een echte berg op volgend jaar
Spijker in de muur rammen, sok eromheen, wiel eraan.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:21 schreef Andyy het volgende:
Ik wil m'n wielen aan de muur hangen, iemand tips?
Heb nieuwe buitenbanden, nooit meer lekquote:Op woensdag 4 november 2015 15:46 schreef muzas het volgende:
[..]
en weer een half uur wachten omdat je je band niet vervangen krijgt zeker?
Ik heb een stukkie trapleuning vastgeschroefd op een plaatje hechthout en dat an de muur vastgeschroefd, er kenne 6 wielen an en wat buitenbandenquote:Op woensdag 4 november 2015 15:21 schreef Andyy het volgende:
Ik wil m'n wielen aan de muur hangen, iemand tips?
Dat werd in vorige topic gezegd voor 34/28??quote:Op woensdag 4 november 2015 13:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoezo moet ie 3,5w/kg gaan trappen?
Dan is je achterste bodylager wsch rot.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:42 schreef Z het volgende:
Ik heb een beetje speling op mijn body en dus de cassette. Als ik mijn duimen op het grootste tandwiel leg, dan wipt de cassette een beetje. Wat kan dat zijn? Lijkt me toch dat daar geen enkele speling zou moeten zijn.
Oh echt? Lijkt me vrij veel voor 34/28.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat werd in vorige topic gezegd voor 34/28??
Bij 10% stijging met een cadans van 70rpmquote:Op woensdag 4 november 2015 17:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh echt? Lijkt me vrij veel voor 34/28.
Ja het begin van het eind, je kan nog wel ff doorrijden met die speling maar alst te erg wordt schakelt de fiets niet meer zuiver.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan is je achterste bodylager wsch rot.
Een body zit meestal met 2 lagers op de as vast, en de as heeft er zelf ook twee. Bij de meeste merken koop je dan gewoon een nieuwe body (kan alles tussen de 30-70 kosten afhankelijk van je merk wielset) en je vervangt m.
Bij de meeste bodies kan je de lagers niet los vervangen, die worden ingeperst.
Thnx. Fulcrum wielen, dure body! Hmpf. Maar 6k op gefietst.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan is je achterste bodylager wsch rot.
Een body zit meestal met 2 lagers op de as vast, en de as heeft er zelf ook twee. Bij de meeste merken koop je dan gewoon een nieuwe body (kan alles tussen de 30-70 kosten afhankelijk van je merk wielset) en je vervangt m.
Bij de meeste bodies kan je de lagers niet los vervangen, die worden ingeperst.
Ik heb een keer binnen anderhalf jaar nieuwe body gekregen van m'n dealer, die 'm weer van Fulcrum had gekregen. Als je zeker weet dat dat het probleem is zou je beroep kunnen doen op garantie.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:26 schreef Z het volgende:
[..]
Thnx. Fulcrum wielen, dure body! Hmpf. Maar 6k op gefietst.
Zou toch minstens 10-20K mee moeten gaan onder normaal gebruik.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:46 schreef Carb het volgende:
[..]
Ik heb een keer binnen anderhalf jaar nieuwe body gekregen van m'n dealer, die 'm weer van Fulcrum had gekregen. Als je zeker weet dat dat het probleem is zou je beroep kunnen doen op garantie.
Mij ook. Ik trap in hooggebergte als ik echt mijn best doe ongeveer 270w avg over een uur tussen 1000 en 2300m hoogte. Omgerekend is dat ongeveer 290w avg op zeeniveau. Woog toen 66kgquote:Op woensdag 4 november 2015 17:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh echt? Lijkt me vrij veel voor 34/28.
Bij mij had ik de thread gesloopt waar de lockring zich indraait. M'n punt was eigenlijk dat Fulcrum wel bereid is om een nieuwe te sturen.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zou toch minstens 10-20K mee moeten gaan onder normaal gebruik.
Ik heb nog een nieuwe 10sp body liggen voor Racing zero, R3 etc. Welke heb je?quote:Op woensdag 4 november 2015 17:26 schreef Z het volgende:
[..]
Thnx. Fulcrum wielen, dure body! Hmpf. Maar 6k op gefietst.
Jaloers?quote:Op woensdag 4 november 2015 17:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
Wat een hoop mensen die aan de nieuwe wielen gaan opeens.
Slappe kutdingen dus, vanavond bestellen...quote:Op woensdag 4 november 2015 15:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit kun je met Vision wielen: https://www.facebook.com/(...)13035687338/?fref=nf
die gast is 1.20m ofzoquote:Op woensdag 4 november 2015 18:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Slappe kutdingen dus, vanavond bestellen...
Welke frame?quote:Op woensdag 4 november 2015 19:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou wel graag dit frame willen hebben.
Ze zijn best wel porno, de versie met isp ziet er ook zoveel beter uit dan met een normale penquote:
Maar eerst sparen voor een nieuwe auto. Ook belangrijk. De komende 3 jaar moet de TCR het maar doen.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze zijn best wel porno, de versie met isp ziet er ook zoveel beter uit dan met een normale pen
Wel graag in een andere kleur
Een auto belangrijker vinden dan een racefiets.... Jammerquote:Op woensdag 4 november 2015 19:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Maar eerst sparen voor een nieuwe auto. Ook belangrijk. De komende 3 jaar moet de TCR het maar doen.
quote:Op woensdag 4 november 2015 19:15 schreef Yankee het volgende:
[..]
Een auto belangrijker vinden dan een racefiets.... Jammer
Ik ga echt geen 3K voor een frame neerleggen. Ook niet als ik het missen kan.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:15 schreef Yankee het volgende:
[..]
Een auto belangrijker vinden dan een racefiets.... Jammer
tuurlijk wel halve garequote:Op woensdag 4 november 2015 19:51 schreef PatatFriet het volgende:
Maar dat maakt een fiets nog niet minder belangrijk dan een auto
R5's, die zaten bij m'n fiets. Die zijn niet compatible volgens mij.quote:Op woensdag 4 november 2015 18:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb nog een nieuwe 10sp body liggen voor Racing zero, R3 etc. Welke heb je?
Ik heb geen auto, wel 2 racefietsen een MTB en een stadsfiets.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:51 schreef PatatFriet het volgende:
Maar dat maakt een fiets nog niet minder belangrijk dan een auto
In een auto kan je je je vrachtwagen niet achterop nemen, ergo een vrachtwagen is beterquote:Op woensdag 4 november 2015 19:57 schreef Fretwork het volgende:
Op een fiets kan je niet je auto meenemen achterop, ergo een auto is beter
Duidelijk, de Chinook wint!quote:Op woensdag 4 november 2015 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In een auto kan je je je vrachtwagen niet achterop nemen, ergo een vrachtwagen is beter
quote:
Het is vooral het wit daarin dat fout gaat volgens mij.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
In zoiets staan die rode decals niet
Lilleke prehistorische Trek.quote:Op woensdag 4 november 2015 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
In zoiets staan die rode decals niet
Ik kan eventueel nog wel een startbewijs voor je regelen..quote:Op woensdag 4 november 2015 12:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
laatste post:
Ah uitgeloot Muzas![]()
Hier nog geen mailtje gehad, ook op de site van de AGR staat nog niks, alleen dat ze je op de hoogte houden via de mail wb de loting.
Dat ding van Boonen...quote:Op woensdag 4 november 2015 20:58 schreef Tommeke het volgende:
Ik blijf dit een bazig ding vinden:
[ afbeelding ]
Fantastisch inderdaadquote:Op woensdag 4 november 2015 20:58 schreef Tommeke het volgende:
Ik blijf dit een bazig ding vinden:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 november 2015 21:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat ding van Boonen...
[ afbeelding ]
2e fretquote:Op woensdag 4 november 2015 21:23 schreef Fretwork het volgende:
Brakke photoshop, incl gebroken spaken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan beide prima, vind dat rode wel geinigquote:Op woensdag 4 november 2015 21:23 schreef Fretwork het volgende:
Brakke photoshop, incl gebroken spaken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een ploeggenoot van me heeft een Tarmac in de kleur. Echt supermooi.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat ding van Boonen...
[ afbeelding ]
Zo'n Sworks staat absoluut op het verlanglijstjequote:Op woensdag 4 november 2015 21:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha meen je dat? Vind het wel iets voor jou.
Iets hogers staat mooierquote:Op woensdag 4 november 2015 20:46 schreef Fretwork het volgende:
Zo die Visions bestellen, snel de knoop doorhakken tussen:
Zwarte decals:
[ afbeelding ]
En rode decals:
[ afbeelding ]
Ik neem Yankee nooit meer serieus. Hij is altijd sarcastisch als je 't mij vraagtquote:Op woensdag 4 november 2015 21:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha meen je dat? Vind het wel iets voor jou.
Heb met een maat ingeschreven met en eigen team. Idd niet ingelootquote:Op woensdag 4 november 2015 21:15 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik kan eventueel nog wel een startbewijs voor je regelen..
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 4 november 2015 21:47 schreef Yankee het volgende:
Maar dan wel andere kleuren natuurlijk![]()
Licht setje kan wel makkelijk kiezen zijn nu, voorwerk staat in de afgelopen topicsquote:Op donderdag 5 november 2015 09:23 schreef muzas het volgende:
Als je dan helemaal ingesteld bent op regen, is het eigenlijk een beetje teleurstellend als het dan droog is![]()
Had er wel zin in eigenlijk
Voorheen maakte ik me dan nog zorgen om me fiets.
Mjah heb er nu toch nog een(ok nu nog half)
En wil toch ook wel nieuwe wielen in die fiets. Het liefst echt 60mm dikke pornohoepels. (zit steeds vaker naar reynolds en ffwd's te kijken) Maar met het oog op mijn ambities volgend jaar kan ik wellicht beter juist een laag setje kopen dat een halve kilo lichter is.
Mjah om nou honderden euro's aan een licht setje uit te geven omdat ik een paar keer omhoog ga fietsen... Terwijl ik zelf viesdikzwaarenorm ben.
keuzes keuzes
Fietsen
Met de snelheden die ik naar boven rijd heb ik geen baat bij aero. Sowieso vind ik het (gevoelsmatig) een gewaagde uitspraak.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:27 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Licht setje kan wel makkelijk kiezen zijn nu, voorwerk staat in de afgelopen topics.
Licht is volgens mij handig als je veel wil versnellen heuvel op, ik denk dat een lange lopende klim op continu vermogen je meer baat hebt bij aero. Daar is wel een onderzoekje over te vinden op Google.
quote:The best way to climb faster is to lose weight. The best way to lose weight is to get on your bike. The best way to motivate yourself to get on your bike is to get one with a lot of bling including aero wheels
500 gram buikvet ben je sneller kwijt dan 500 gram op je wielen. Inertia is volgens mij alleen van belang bij versnelling, dus het is puur het gewicht. Met lage snelheden heb je weinig aan aero, maar dat lichte valt ook tegen op een Ventoux denk ik.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Met de snelheden die ik naar boven rijd heb ik geen baat bij aero. Sowieso vind ik het (gevoelsmatig) een gewaagde uitspraak.
Heb geen idee hoeveel energie nodig is om 500gram 1000m de lucht in te tillen, maar mijn gevoel zegt meer dan wat 'aero' je bespaart.
Dat accelereren geldt natuurlijk ook op het vlakke, het verschil in gewicht zit 'm vooral in de velg (verder van de as) en dat moet je op snelheid brengen.
Voor iedere toerder is een licht(er) setje volgens mij de verstandigere keuze. Mjah het smoelt niet
Nee inertia is bij 'klimmen' geen(minder) factor, anders dan bij aanzetten na een bocht oid. Dus argument 'roterend gewicht' zal dan niet(minder) opgaan.. Het gaat dus om 'droog' 500g. (zeg een setje FFWD's F6r-c vs. Mavic Ksyrium SL, zelfde prijsklasse)quote:Op donderdag 5 november 2015 09:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
500 gram buikvet ben je sneller kwijt dan 500 gram op je wielen. Inertia is volgens mij alleen van belang bij versnelling, dus het is puur het gewicht. Met lage snelheden heb je weinig aan aero, maar dat lichte valt ook tegen op een Ventoux denk ik.
Aan de andere kant is het ook gevoel denk ik. Beetje snel accelereren is wel een moreel voordeel over stronttraag moeten sleuren.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee inertia is bij 'klimmen' geen(minder) factor, anders dan bij aanzetten na een bocht oid. Dus argument 'roterend gewicht' zal dan niet(minder) opgaan.. Het gaat dus om 'droog' 500g. (zeg een setje FFWD's F6r-c vs. Mavic Ksyrium SL, zelfde prijsklasse)
Een average getrainde toerder, hoeveel langzamer zal die zijn met het zware setje? En inderdaad, als je kijkt naar het totaalgewicht. Poepiefit zal ik alsnog 75kg wegen (10 minder dan nu) dus dan is die 500gr iets meer dan een half procent ofzo.
Ik neig ook gewoon naar de dikke wielen
Of juist niet, is verdomd lastig trappen met een stijve zeekomkommer. Om nog maar niet te spreken over de halve liter tijdelijk bloedverlies.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
Wat kano een paar pagina's terug al zei.. als je een dikke lul krijgt van hoge pornohoepels moet je die kopen.. krijg je een dikke lul van lichte wielen dan moet je die kopen..
Ik zou voor de pornohoepels gaan
Je trekt het allemaal door in uiterste. Het effect zal niet of nauwelijks merkbaar zijn. Het is niet zo dat je met lage wielen 20% harder optrekt en met hoge wielen 20% minder effort hebt om op snelheid te blijven.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook gevoel denk ik. Beetje snel accelereren is wel een moreel voordeel over stronttraag moeten sleuren.
Houd je er wel rekening mee, dat je berg op heel vaak aanzet. Van staan naar zitten en andersom? Het is heel lastig om exact dezelfde snelheid de gehele klim vast te houden. Elke versnelling moet je weer opnieuw het roterende gewicht op gang brengen.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee inertia is bij 'klimmen' geen(minder) factor, anders dan bij aanzetten na een bocht oid. Dus argument 'roterend gewicht' zal dan niet(minder) opgaan.. Het gaat dus om 'droog' 500g. (zeg een setje FFWD's F6r-c vs. Mavic Ksyrium SL, zelfde prijsklasse)
Een average getrainde toerder, hoeveel langzamer zal die zijn met het zware setje? En inderdaad, als je kijkt naar het totaalgewicht. Poepiefit zal ik alsnog 75kg wegen (10 minder dan nu) dus dan is die 500gr iets meer dan een half procent ofzo.
Ik neig ook gewoon naar de dikke wielen
Nee dat zal wel, het is ook wat overdreven, maar het is het enige waar je verschil gaat zien. Als het overdreven standpunt je al niet aanspreekt zal je er dus waarschijnlijk maling aan hebben.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je trekt het allemaal door in uiterste. Het effect zal niet of nauwelijks merkbaar zijn. Het is niet zo dat je met lage wielen 20% harder optrekt en met hoge wielen 20% minder effort hebt om op snelheid te blijven.
Maar bij elke keer dat je inhoudt krijg je de energie die je erin had gestopt bij het versnellen weer terugquote:Op donderdag 5 november 2015 10:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Houd je er wel rekening mee, dat je berg op heel vaak aanzet. Van staan naar zitten en andersom? Het is heel lastig om exact dezelfde snelheid de gehele klim vast te houden. Elke versnelling moet je weer opnieuw het roterende gewicht op gang brengen.
mwa als je aan het klimmen ben heb je toch continu te maken met microversnellingen, de zwaartekracht werkt je immers continu tegen en niemand trapt zijn vermogen (gelijkmatig) over de gehele pedaalslag.quote:Op donderdag 5 november 2015 09:47 schreef Fretwork het volgende:
[..]
500 gram buikvet ben je sneller kwijt dan 500 gram op je wielen. Inertia is volgens mij alleen van belang bij versnelling, dus het is puur het gewicht. Met lage snelheden heb je weinig aan aero, maar dat lichte valt ook tegen op een Ventoux denk ik.
Dus door zware wielen creer je een vliegwieleffect waardoor je gelijkmatiger klimtquote:Op donderdag 5 november 2015 10:40 schreef MarcoD het volgende:
[..]
mwa als je aan het klimmen ben heb je toch continu te maken met microversnellingen, de zwaartekracht werkt je immers continu tegen en niemand trapt zijn vermogen (gelijkmatig) over de gehele pedaalslag.
In theorie zeker, zoals ook PatatFriet aangaf.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus door zware wielen creer je een vliegwieleffect waardoor je gelijkmatiger klimt![]()
Toch?
Ik rijd al 2 jaar met 60 mm chineesjes en heb nergens last van met afdalen. Niet echt hooggebergte, maar in de Ardennen of Limburg afdalen met 65+ is geen probleem.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:16 schreef ddx het volgende:
60mm lijkt me echt niet prettig als je gaat afdalen met wat wind erbij.
Maar echt aanzetten doe je natuurlijk niet in bergen, je zal wel wat van snelheid wisselen maar niet zoals in polder met bochten.
Artikel die verschillen laat zien met klimmen :
http://intheknowcycling.c(...)climbing-descending/
Als jij dat wilt lezen mag datquote:Op donderdag 5 november 2015 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus door zware wielen creer je een vliegwieleffect waardoor je gelijkmatiger klimt![]()
Toch?
Een lichtere fiets?quote:Op donderdag 5 november 2015 10:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als jij dat wilt lezen mag dat![]()
Eigenlijk is het heel simpel, elke kilogram die je minder omhoog tilt scheelt je energie. Als je meer omhoog gaat tillen kost dat je meer energie. Drie keer raden wat ik het liefst heb.
Dat sowiesoquote:Op donderdag 5 november 2015 10:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Eigenlijk is het heel simpel, elke kilogram die je minder omhoog tilt scheelt je energie. Als je meer omhoog gaat tillen kost dat je meer energie.
Nee zat meer aan een hoger drempelvermogen te denken van een Dumoulin ofzo.quote:Op donderdag 5 november 2015 10:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Een lichtere fiets?
[ afbeelding ]
Lijkt me een goede investering.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nee zat meer aan een hoger drempelvermogen te denken van een Dumoulin ofzo.
Klimmen is lekker, dus liever een zwaardere fiets, want dan kun je er langer van genietenquote:Op donderdag 5 november 2015 10:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als jij dat wilt lezen mag dat![]()
Eigenlijk is het heel simpel, elke kilogram die je minder omhoog tilt scheelt je energie. Als je meer omhoog gaat tillen kost dat je meer energie. Drie keer raden wat ik het liefst heb.
Dat kost moeitequote:Op donderdag 5 november 2015 11:01 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Nee zat meer aan een hoger drempelvermogen te denken van een Dumoulin ofzo.
http://www.bikehardest.net/shop/quote:Op donderdag 5 november 2015 11:09 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat kost moeite![]()
Heeft iemand tips voor uitgeholde titanium boutjes?
Maar dat is dan full carbon ws.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:20 schreef Andyy het volgende:
Chinese pornohoepels zijn vaak rond de 1550 gram. Even zwaar als een licht setje rond de 400
Want?quote:Op donderdag 5 november 2015 11:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Maar dat is dan full carbon ws.
Ik zou toch voor een alloy remrand kiezen
Als het droog is wel inderdaad. Ik heb alleen op een lange afdaling met veel bochten liever een alu remrand dan eentje van carbonquote:Op donderdag 5 november 2015 11:30 schreef Andyy het volgende:
Remt even goed als een alu remrand bij mij hoor. Behalve in de regen misschien, maar dan heb ik liever schijven dan alu
Heb je dat artikel in fiets gelezen waarbij ze carbon clinchers van 2000 ekkies konden afschrijven na een slepende afdaling in de Ardennen?quote:Op donderdag 5 november 2015 11:30 schreef Andyy het volgende:
Remt even goed als een alu remrand bij mij hoor. Behalve in de regen misschien, maar dan heb ik liever schijven dan alu
Want slepend remmen gaat natuurlijk wel gegarandeerd goed als je een alu remrand hebt.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Heb je dat artikel in fiets gelezen waarbij ze carbon clinchers van 2000 ekkies konden afschrijven na een slepende afdaling in de Ardennen?
Er zit een enorm verschil tussen 'gegarandeerd goed' en 'stukken beter'quote:Op donderdag 5 november 2015 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want slepend remmen gaat natuurlijk wel gegarandeerd goed als je een alu remrand hebt.
Ik vraag me ten zeerste af of je met een carbon velg met alu rand opeens wel goed slepend kan remmen.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:36 schreef muzas het volgende:
[..]
Er zit een enorm verschil tussen 'gegarandeerd goed' en 'stukken beter'
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar met full carbon schijn je anders (eerder volgens mij) moeten te remmen dan met alu.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:39 schreef gerwinner het volgende:
Die 200 gram die het scheelt tov alu remrand is stiekem best veel. En gewoon leren afdalen, dus niet slepend remmen
Google eens. Iets met warmte.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vraag me ten zeerste af of je met een carbon velg met alu rand opeens wel goed slepend kan remmen.
+1. En die 200 gram kan ik op m'n pens nog wel winnen.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef muzas het volgende:
Nou dat + remmen in natte omstandigheden zorgt er voor dat ik liever een alloy remrand heb.
quote:"Leren afdalen" en "Gewoon niet slepend remmen" zijn ook van die dooddoeners. En wat als je in een bochtige afdaling achter een auto zit die je niet kan inhalen?
Ik ook niet. Dan maar lekker 200 gram extra erbijquote:En fijn als anderen dat wel meester zijn. Ik durf met zekerheid te zeggen ik (nog) niet.
Dit is natuurlijk helemaal waar, je hebt het niet altijd zelf in de hand. Bedoelde meer dat als je een beetje kunt afdalen en dus niet de hele afdaling je remmen indrukt, ik het wel zou aandurven.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef muzas het volgende:
[..]
En wat als je in een bochtige afdaling achter een auto zit die je niet kan inhalen?
Kennelijk goed genoeg voor een fietsblad km verbaasd te zijn over de performance van de carbon wielen.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want slepend remmen gaat natuurlijk wel gegarandeerd goed als je een alu remrand hebt.
Toch inhalenquote:Op donderdag 5 november 2015 11:43 schreef muzas het volgende:
En wat als je in een bochtige afdaling achter een auto zit die je niet kan inhalen?
Exactly,quote:Op donderdag 5 november 2015 09:35 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat accelereren geldt natuurlijk ook op het vlakke, het verschil in gewicht zit 'm vooral in de velg (verder van de as) en dat moet je op snelheid brengen.
Voor iedere toerder is een licht(er) setje volgens mij de verstandigere keuze. Mjah het smoelt niet
Schijfremmen dan? Lijkt me niet fijn remmen met velgremmen en modder.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou best met full carbons de mortirolo durven afdalen. Ik durf alleen geen 500.- of 1000.- te investeren in een licht wiel waarmee je riskeert dat ze naar de kloten gaat als je velg te heet laat worden met aanremmen.
En om nou een full carbon wielset aan te schaffen alleen voor de benelux gaat me ook wat te ver. Zou ze wel in mn crosser willen though.
Die passen niet op mijn frame.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:49 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Schijfremmen dan? Lijkt me niet fijn remmen met velgremmen en modder.
Vocht en vuil + carbon remrand?quote:Op donderdag 5 november 2015 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die passen niet op mijn frame.![]()
Denk dat de industrie wel die kant op gaat. Hoelang zal het nog duren vooraleer 90% hier met discs rijdt? 10 jaar?
Enne wrom is een velgrem niet fijn met modder?
Ach met crossen moet je zo min mogelijk remmen, proberen snelheid te houden. Je pakt ook meest de achterrem en je laat het wiel slippen.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:55 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Vocht en vuil + carbon remrand?
Retestijve 50mm velgen van 1100 gram met een aluminium remrand.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:23 schreef Z het volgende:
Je zou haast gaan denken dat Nederland een bergachtig land is. Wat zijn nou de beste polderwielen?
enve ses 6.7quote:Op donderdag 5 november 2015 14:02 schreef PatatFriet het volgende:
Als ik money to burn had: 404 Firecrest oid.
808 NSW is nog geiler trouwens, maar lijkt me minder allround.
Alu remrand wordt ook gloeiend heet als je m continue aanremt, en kan dan hooguit wat vervormen of kromtrekken. Of je krijgt een klapband doordat je binnenband te zacht en warm wordt. Maar daarvoor moet volgens mij eerst wel de rook van je remblokken komen.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want slepend remmen gaat natuurlijk wel gegarandeerd goed als je een alu remrand hebt.
Niks ervan. Gewoon met fluwelen vingertjes die remgrepen aaien.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:24 schreef muzas het volgende:
Ja beter gewoon KEIHARD in je linker shifter knijpen
Ik was een beetje sarcastischquote:Op donderdag 5 november 2015 14:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Alu remrand wordt ook gloeiend heet als je m continue aanremt, en kan dan hooguit wat vervormen of kromtrekken. Of je krijgt een klapband doordat je binnenband te zacht en warm wordt. Maar daarvoor moet volgens mij eerst wel de rook van je remblokken komen.
Ergo: t kan wel wat hebben.
Een carbon velg kan door overmatige hitte helemaal delamineren, en in gruzels breken als je 60+ rijdt. En dat kan bij goedkope chinese prul misschien (maar misschien ook wel niet?) sneller voorkomdan dan bij dure carbon merken met speciaal ontwikkelde en behandelde remranden. Die chinese hoepels van mij hebben echt nada niks van een speciale behandeling ondergaan.
Vandaar de aanbeveling om als je niet kan dalen of niet durft te dalen en altijd die rem ingeknepen houdt, om dan zeker een alu remrand te kiezen. En zelfs dan moet je nog op elk moment waarop het maar enigszins kan met je fikken van die remmen afblijven, en alleen hard en pompend remmen voor (scherpe) bochten, NIET SLEPEN!!!
Slepend remmen is de rem continue ingedrukt houden? Ik schrok mij afgelopen zomer echt de tering hoe warm je velgrand wordt in een afdaling. Kon m'n handen er niet tegenaan gedrukt houden. Was gewoon bang voor een klapband maar zo'n vaart zal het niet lopen dus bij alu wielen?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Alu remrand wordt ook gloeiend heet als je m continue aanremt, en kan dan hooguit wat vervormen of kromtrekken. Of je krijgt een klapband doordat je binnenband te zacht en warm wordt. Maar daarvoor moet volgens mij eerst wel de rook van je remblokken komen.
Ergo: t kan wel wat hebben.
Een carbon velg kan door overmatige hitte helemaal delamineren, en in gruzels breken als je 60+ rijdt. En dat kan bij goedkope chinese prul misschien (maar misschien ook wel niet?) sneller voorkomdan dan bij dure carbon merken met speciaal ontwikkelde en behandelde remranden. Die chinese hoepels van mij hebben echt nada niks van een speciale behandeling ondergaan.
Vandaar de aanbeveling om als je niet kan dalen of niet durft te dalen en altijd die rem ingeknepen houdt, om dan zeker een alu remrand te kiezen. En zelfs dan moet je nog op elk moment waarop het maar enigszins kan met je fikken van die remmen afblijven, en alleen hard en pompend remmen voor (scherpe) bochten, NIET SLEPEN!!!
Dan val ik in slaapquote:Op donderdag 5 november 2015 14:26 schreef Gripper het volgende:
En op de top van de GaliBIER 2 halve liters wegklokken
Ik heb tijdens de marmotte van 2013 een klapband achter gehad (niet door te lang remmen, maar door een slip / stuiter / uitwijk actie), en moest daarna steppend en voortdurend remmend de berg af hobbelen tot de eerste servicepost en een nieuwe band.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Slepend remmen is de rem continue ingedrukt houden? Ik schrok mij afgelopen zomer echt de tering hoe warm je velgrand wordt in een afdaling. Kon m'n handen er niet tegenaan gedrukt houden. Was gewoon bang voor een klapband maar zo'n vaart zal het niet lopen dus bij alu wielen?
Gewoon van te voren oefenen met afdalen op camerig en vaalserberg.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:46 schreef muzas het volgende:
Klinkt leuk die tocht.
Kan niet wachten
Schansspringen de glandon af schijnt ook een ding te zijn.
Carbon is een brandbaar materiaal dus wordt de wrijving en temperatuur te hoog dan stook je ze gewoon op.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Alu remrand wordt ook gloeiend heet als je m continue aanremt, en kan dan hooguit wat vervormen of kromtrekken. Of je krijgt een klapband doordat je binnenband te zacht en warm wordt. Maar daarvoor moet volgens mij eerst wel de rook van je remblokken komen.
Ergo: t kan wel wat hebben.
Een carbon velg kan door overmatige hitte helemaal delamineren, en in gruzels breken als je 60+ rijdt. En dat kan bij goedkope chinese prul misschien (maar misschien ook wel niet?) sneller voorkomdan dan bij dure carbon merken met speciaal ontwikkelde en behandelde remranden. Die chinese hoepels van mij hebben echt nada niks van een speciale behandeling ondergaan.
Vandaar de aanbeveling om als je niet kan dalen of niet durft te dalen en altijd die rem ingeknepen houdt, om dan zeker een alu remrand te kiezen. En zelfs dan moet je nog op elk moment waarop het maar enigszins kan met je fikken van die remmen afblijven, en alleen hard en pompend remmen voor (scherpe) bochten, NIET SLEPEN!!!
Die afdalingen zijn ook echt vergelijkbaarquote:Op donderdag 5 november 2015 17:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon van te voren oefenen met afdalen op camerig en vaalserberg.
Daar kun je in ieder geval de techniek wat onder de knien krijgen. En de sibbergrubbe is een mooie om te oefenen op slecht wegdek.
En wat wil je daar nu mee zeggen?quote:Op donderdag 5 november 2015 17:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die afdalingen zijn ook echt vergelijkbaar
Dat het in mijn optiek niet zo veel zin heeft omdat het nou niet echt met elkaar te vergelijken isquote:Op donderdag 5 november 2015 17:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En wat wil je daar nu mee zeggen?
Mooi want die dingen die bizkit noemt vind ik engquote:Op donderdag 5 november 2015 17:51 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat het in mijn optiek niet zo veel zin heeft omdat het nou niet echt met elkaar te vergelijken is
Dus je kunt op camerig geen techniek leren om bijvoorbeeld een haarspeldbocht te nemen?quote:Op donderdag 5 november 2015 17:51 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat het in mijn optiek niet zo veel zin heeft omdat het nou niet echt met elkaar te vergelijken is
dat is mij te gek hoorquote:
Techniek wel redelijk, alleen een afdaling van 30 minuten oid is natuurlijk wel iets anders dan eentje van 2.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dus je kunt op camerig geen techniek leren om bijvoorbeeld een haarspeldbocht te nemen?
Tevens is daar ook een mooi lang recht stuk voordat je haaks af moet, dus die techniek kun je ook leren daar.
Op de sibbergrubbe kun je leren hoe je grote gaten in een wegdek moet ontwijken, al zijn die gaten daar in de vorm van putdeksels.
Je zult toch ergens moeten beginnen als je het niet kunt/durft, dan is een HC-berg echt te extreem.
Wat is het verschil? Dat je langer je focus moet vasthouden? Het wennen aan de houding en het kijken? De snelheden?quote:Op donderdag 5 november 2015 18:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Techniek wel redelijk, alleen een afdaling van 30 minuten oid is natuurlijk wel iets anders dan eentje van 2.
Doe toch nie zo raar je moet gewoon naar beneje rije. Ik ging met mijn polderervaring 18/20 lentes jong ook zonder cursus zo de galibier af.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dus je kunt op camerig geen techniek leren om bijvoorbeeld een haarspeldbocht te nemen?
Tevens is daar ook een mooi lang recht stuk voordat je haaks af moet, dus die techniek kun je ook leren daar.
Op de sibbergrubbe kun je leren hoe je grote gaten in een wegdek moet ontwijken, al zijn die gaten daar in de vorm van putdeksels.
Je zult toch ergens moeten beginnen als je het niet kunt/durft, dan is een HC-berg echt te extreem.
Als ik voor mijzelf spreek eigenlijk alle vier de zaken die jij al noemt. Langere stukken boven de 60 omlaag met hoge snelheidspieken vind ik geen makkie.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil? Dat je langer je focus moet vasthouden? Het wennen aan de houding en het kijken? De snelheden?
Geen makkie omdat je gefocust moet blijven? Ik heb echt geen idee he? 60 is voor mij de piek bij de amerongse berg en langer dan 5 minuten met 40 +bergaf heb ik ook nie echt gedaan.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als ik voor mijzelf spreek eigenlijk alle vier de zaken die jij al noemt. Langere stukken boven de 60 omlaag met hoge snelheidspieken vind ik geen makkie
Uhu, ik heb 't mezelf ook geleerd. Gewoon logisch nadenken. Wel is het fijn om eens mee te gaan met iemand die goed kan dalen. De kunst afkijken.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe toch nie zo raar je moet gewoon naar beneje rije. Ik ging met mijn polderervaring 18/20 lentes jong ook zonder cursus zo de galibier af.
En zonder helm want dat was vroeger heel normaal.
Als je niet gewend bent kan je moeite hebben met ontspannen, je gaat dan een beetje verkrampt sturen en das niet goed. De koude wind helpt daar ook niet aan mee op een bezweet warm lijf.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen makkie omdat je gefocust moet blijven? Ik heb echt geen idee he? 60 is voor mij de piek bij de amerongse berg en langer dan 5 minuten met 40 +bergaf heb ik ook nie echt gedaan.
Focus, wat Kaas zegt kan ik slecht tijdens afdalingen: ontspannenquote:Op donderdag 5 november 2015 18:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen makkie omdat je gefocust moet blijven? Ik heb echt geen idee he? 60 is voor mij de piek bij de amerongse berg en langer dan 5 minuten met 40 +bergaf heb ik ook nie echt gedaan.
Je loste het goed op ik reed achter je. Ik zag bwvs de vonken van je velg afspatten toen je met 1 voet uit het pedaal de balans probeerde terug te vinden.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:11 schreef kanovinnie het volgende:
Kutste afdaling ooit waren allebie tijdens de klimclassic.
1 keer een weg vol gaten waar ik bijna van m'n fiets af stuiterde en de keer met de lekke band, toen zat ik als een natte krant op m'n zadel daarna.
2 weken geleden nog gedaan. Vind ik wel 1 van de mooiste afdalingen in de Ardennen die ik heb gedaan. Alhoewel Baraque Michelle ook een mooie afdaling heeft. Soms vind ik het ook wel fijn om met afdalen een auto voor mij te hebben die precies snel genoeg gaat, vaak zie je dan aan de remlichten wel dat er een scherpe bocht komt. Te langzame auto's zijn alleen wel kut.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:00 schreef PatatFriet het volgende:
Afdalen![]()
![]()
Afdaling vanaf dat kerkie op de Wanne naar Trois-Ponts (net na die huizen die heeele lange loper naar links, en vlak voor het station onderaan die haarspeld naar rechts)
Het loopt mij nu nog dun door de broekquote:Op donderdag 5 november 2015 19:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind, mits de weg een beetje overzichtelijk en vooral droog is, afdalen ook echt skitterend.
Yankee, weet je nog wel dat wij es de Turo zijn afgedaald? Over een geitenpad in de mist? Dat was pas kut!
Vanaf de Rosier naar Spa, daar kun je het echt leren, kom je vanalles in tegen, van grind tot gemene doordraaiers die knijpen, hairpins etc. Sibbegrubbe is toch meer van blind naar beneden en god zegene de greep. Want zo verschrikkelijk onoverzichtig dat die afdaling een van de weinige is waarvan ik altijd dacht van bekijk het maar.quote:Op donderdag 5 november 2015 17:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gewoon van te voren oefenen met afdalen op camerig en vaalserberg.
Daar kun je in ieder geval de techniek wat onder de knien krijgen. En de sibbergrubbe is een mooie om te oefenen op slecht wegdek.
Natuurlijk. Maar ik heb er ook een tijdje over gedaan voordat ik weer durfde af te dalen nadat ik op de Izoard bijna in de afgrond lag vanwege een plots falende achterrem.quote:Op donderdag 5 november 2015 18:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe toch nie zo raar je moet gewoon naar beneje rije. Ik ging met mijn polderervaring 18/20 lentes jong ook zonder cursus zo de galibier af.
En zonder helm want dat was vroeger heel normaal.
Oh ja dat moet muzas ook oefenen. Van die stressballetjes knijpen voor kracht in je onderarmen, zodat je zonder kramp langdurig je remmen kan vasthouden.quote:Op donderdag 5 november 2015 19:31 schreef Patroon het volgende:
Mooi werk dat dalen, al krijg ik wel vaak kramp in armen enzo. Je zit toch wat meer verkrampt ivm de snelheid. In de Charly Gaul lukte het mij om dmv de afdaling weer aan te sluiten bij de 1e groep. Wel kicken om te dalen met zoveel renners op een lint.
quote:Op donderdag 5 november 2015 19:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Met wat pech krijg je t ijskoud en kan je na een tijdje niet meer je stuur vasthouden van de kou, dan wordt het tijd om ff te stoppen.
En doordat je lager komt en de luchtdruk hoger wordt worden je bidons in elkaar gedrukt; en stuiteren ze uit de houders. Bovenaan dopjes open zetten dus, ervan uitgaande dat je geen moment 1 hand van het stuur durft te halen voor een slok.
Rosier naar Spa is een prachtige afdaling!quote:Op donderdag 5 november 2015 19:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vanaf de Rosier naar Spa, daar kun je het echt leren, kom je vanalles in tegen, van grind tot gemene doordraaiers die knijpen, hairpins etc. Sibbegrubbe is toch meer van blind naar beneden en god zegene de greep. Want zo verschrikkelijk onoverzichtig dat die afdaling een van de weinige is waarvan ik altijd dacht van bekijk het maar.
Daarna snapte ik dat afdalen in de beugels verstandig is.quote:Op vrijdag 6 november 2015 00:41 schreef cafca het volgende:
... vanaf de Wanne naar Stavelot afdalen
quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:13 schreef cafca het volgende:
Ingeschreven voor de Ronde van vlaanderen cyclo.
Nog meer mensen hier die die gaan rijden?
Check.quote:Op donderdag 5 november 2015 23:24 schreef ratatat het volgende:
Voor de Aliexpress fans: 11/11 is er blijkbaar een soort van grote sale. Dus (nep)kleding, lampjes, wielen etc. met (dikke) korting te krijgen.
Daar heb je toch een onvervalst stalen ros met Mavic GP4 velgen voor nodig om hard over de Paddestraat te kunnen dokkeren? Al dat moderne carbon met porno hoepels is daar geen lang leven beschoren.quote:Op vrijdag 6 november 2015 09:13 schreef cafca het volgende:
Ingeschreven voor de Ronde van vlaanderen cyclo.
Nog meer mensen hier die die gaan rijden?
Kun je nagaan, teringzooi die ze ook nog eens niet hebben kunnen verkopen gaat nu in de ramsh. Hadden ze beter op 1 april kunnen doenquote:Op donderdag 5 november 2015 23:24 schreef ratatat het volgende:
Voor de Aliexpress fans: 11/11 is er blijkbaar een soort van grote sale. Dus (nep)kleding, lampjes, wielen etc. met (dikke) korting te krijgen.
De meeste hier rijden met een Garmin rond volgens mij. Ik heb iig een edge 800. Wat heb jij?quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:13 schreef Swaxie het volgende:
Aparte vraag misschien he,
Maar rijden jullie eigenlijk met een GPS/Navigatie, of hebben jullie gewoon een simpel fietscomputertje die alleen de snelheid en wat tijd aangeeft ofzo?
Dat is dus gewoon 's avonds ook 3-4 uur werken h. Of pikken van de baas natuurlijk. Je mot het niet rooskleuriger voorstellen dan het is. En denk er om dat het gezeik geeft wanneer je op die dag ff 3-4 uur onbereikbaar bent.quote:Op vrijdag 6 november 2015 08:51 schreef Patroon het volgende:
Nice. Ik ga 1 dag in de week thuis werken. Dat betekent dat ik overdag 3-4u kan trainen en dan avonds nog ff werken. Ideaal in periodes wanneer het vroeg donker is.
Dat laatste dus, maar dan wel een Polar CS100, de goedkoopste ja. Doet precies wat tie mot doen. Statistiekjes uitvlooien, pardon data analyse natuurlijk, doe ik op m'n werk wel.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:13 schreef Swaxie het volgende:
Aparte vraag misschien he,
Maar rijden jullie eigenlijk met een GPS/Navigatie, of hebben jullie gewoon een simpel fietscomputertje die alleen de snelheid en wat tijd aangeeft ofzo?
Navigeer je nog vaak in de stad dan? Ik rij meestal op goed geluk rond. Ik ben misschien ook gezegend met een bovengemiddeld richtingsgevoel.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:16 schreef muzas het volgende:
Garmin idd.... Wel een 500 dus echt navigatie kun je het niet noemen. Je kan een 'route' vooraf inladen en dan krijg je een lijntje op je scherm. Alleen een lijntje. Werkt prima bijv. boven het kanaal tussen de boeren waar je eens in de 4km links of rechts kan.
In de bewoonde wereld is het kut en moet ik soms ff op google maps kijken, of ff op zo'n bord/kaart langs de weg.
Ja iedere rit minstens 60 keer.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Navigeer je nog vaak in de stad dan? Ik rij meestal op goed geluk rond. Ik ben misschien ook gezegend met een bovengemiddeld richtingsgevoel.
Of je nou 10 minuten besteed aan fietsen of aan stilstaan en navigeren.... doe mij dan maar 10 minuten willekeurig rondrijden.
RIPquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:20 schreef Z het volgende:
Ik rij navigatie/cadans/snelheid/hartslag/watt-loos.
Moet je op de bordjes kijken.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:23 schreef Leonos het volgende:
In de Ardennen ofzo kan ik echt de weg niet vinden zonder navi hoor
Zoiets doe ik met m'n garmin. Als ik weet dat ik zegmaar naar noord-oost-oost moet dan zet ik de richting aan in m'n scherm. Dan maak ik op basis daarvan de beslissing of ik links, rechts of rechtdoor ga.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:22 schreef Z het volgende:
Dit vind ik wel een leuk idee.
http://road.cc/content/te(...)ass-hits-kickstarter
Waarom het alleen "urban" zou zijn, snap ik niet.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:25 schreef muzas het volgende:
[..]
5 uur bezig geweest richting Sortie te rijden.
Ben er nooit aangekomen
Ik fietste achter iemand met een Garmin aan, heb ook nauwelijks bordjes gezien.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:25 schreef muzas het volgende:
[..]
5 uur bezig geweest richting Sortie te rijden.
Ben er nooit aangekomen
Ik rij dus gewoon alleen met snelheidsmetertje rond, ben een beetje rond aan het kijken voor zon navigatie dingetjes allemaal, Maar eigenlijk heb je zoveel keus dat je de weg een beetje kwijt raakt(snap je hem, weg kwijt raken, navigatie, whatever, laat maar).quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De meeste hier rijden met een Garmin rond volgens mij. Ik heb iig een edge 800. Wat heb jij?
Pikken van de baas?quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon 's avonds ook 3-4 uur werken h. Of pikken van de baas natuurlijk. Je mot het niet rooskleuriger voorstellen dan het is. En denk er om dat het gezeik geeft wanneer je op die dag ff 3-4 uur onbereikbaar bent.
Ervaring sprak......
helemaal niks.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:13 schreef Swaxie het volgende:
Aparte vraag misschien he,
Maar rijden jullie eigenlijk met een GPS/Navigatie, of hebben jullie gewoon een simpel fietscomputertje die alleen de snelheid en wat tijd aangeeft ofzo?
Hallo, doe is even liefquote:Op vrijdag 6 november 2015 11:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Mjah dan blijf je op die verrotte trek rijden.
Ik was inderdaad wel van plan om ATB pedalen / schoenen mee te nemen, ook al is dat tegen de regels. Stalen ros twijfel ik nog over...quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar heb je toch een onvervalst stalen ros met Mavic GP4 velgen voor nodig om hard over de Paddestraat te kunnen dokkeren? Al dat moderne carbon met porno hoepels is daar geen lang leven beschoren.
Daarnaast is het die dag ook vreselijk druk, dus neem je loopschoenen mee voor de Koppen- en Patersberg. Met een beetje geluk is het zelfs op de Kwaremont file rijden.
Fiets met een mio Cyclo 315 HC, dus ook met cadanssensor en hartslagmeter.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:13 schreef Swaxie het volgende:
Aparte vraag misschien he,
Maar rijden jullie eigenlijk met een GPS/Navigatie, of hebben jullie gewoon een simpel fietscomputertje die alleen de snelheid en wat tijd aangeeft ofzo?
Had ik inderdaad ook al gezien.quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:55 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Fiets met een mio Cyclo 315 HC, dus ook met cadanssensor en hartslagmeter.
Navigatie en surprise me functie zit erop. Ben er erg over te spreken.. vind het altijd wel fijn om te weten waar ik zit. Geen route onderweg te bedenken maar gewoon horen waar ik links en rechtsaf moet
Ik heb een Mio gehad en zou er nooit meer voor gaan.quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:00 schreef Swaxie het volgende:
[..]
Had ik inderdaad ook al gezien.
En nu weet ik niet of de vergelijking ind e volgende link het doet.
maar de 305 en de 315 zit totaal geen verschil in behalve dat de ene 65% duurder is dan de ander en de 305 wat groter is?
http://www.fietscomputerstore.nl/vergelijken/407120/201295
Edit: link werkt.
de 305 is idd wat groter, scherm is net zo groot maar dus flink wat lomper.quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:00 schreef Swaxie het volgende:
[..]
Had ik inderdaad ook al gezien.
En nu weet ik niet of de vergelijking ind e volgende link het doet.
maar de 305 en de 315 zit totaal geen verschil in behalve dat de ene 65% duurder is dan de ander en de 305 wat groter is?
http://www.fietscomputerstore.nl/vergelijken/407120/201295
Edit: link werkt.
Tja dat is je eigen keuze.. Ik had geen bak geld over voor een 810 met cadans en HS sensoren. Mijn mio kan dezelfde dingen en is nog een stuk gebruiksvriendelijker ook als je eens wat veranderen in de instellingen. Dat ze harder afschrijven boeit mij ook niet zo. Heb niet de intentie om hem te gaan verkopen. Heb een tweede keus gekocht via coolblue op marktplaats. ipv de nieuwprijs van 279 betaalde ik nu 208 euro voor een complete set met nog 19 maand garantie.quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb een Mio gehad en zou er nooit meer voor gaan.
Schrijven af als een malle en ik had een aantal keer gehad dat het gpx bestandje gewoon corrupt was en er niks mee kon
Dat ging bij mij dinsdag goed mis rond Utrecht.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Navigeer je nog vaak in de stad dan? Ik rij meestal op goed geluk rond. Ik ben misschien ook gezegend met een bovengemiddeld richtingsgevoel.
Tweedehands een Garmin edge 800 voor 150-175 op de kop tikkenquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:00 schreef Swaxie het volgende:
[..]
Had ik inderdaad ook al gezien.
En nu weet ik niet of de vergelijking ind e volgende link het doet.
maar de 305 en de 315 zit totaal geen verschil in behalve dat de ene 65% duurder is dan de ander en de 305 wat groter is?
http://www.fietscomputerstore.nl/vergelijken/407120/201295
Edit: link werkt.
Haha effe terugkijkenquote:Op vrijdag 6 november 2015 13:09 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat ging bij mij dinsdag goed mis rond Utrecht.
Ze hebben daar niet echt veel bordjes staan en richtingsgevoel in het donker in een stad is bij mij niet echt aanwezig.
Na Utrecht zie je bordje Maarssen staan denk je prima, zie je daarna paar km lang 0,0 bordjes.....
Paar rondjes extra gefietst dus.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:50 schreef Fretwork het volgende:
Fiets staat in depot, wielen worden morgen bezorgd en banden, cassettetools en pendalen zometeen, genot.
Ook zo mooi dat je richting Maarssen aan het fieten bent en dan een bordje tegenkomt met 2 opties :quote:Op vrijdag 6 november 2015 13:35 schreef PatatFriet het volgende:
Als je Utrecht niet kent kan ik me voorstellen dat het hier vrij lastig kan zijn.
ARK, Merwedekanaal, Vaartsche Rijn, Vecht/Oudegracht/Krommerijn die kronkelt, spoorlijn bij Overvecht die niet recht loopt, bij de Zuilense Ring kun je je nog wel eens vergissen etc.
Ik zal me er eens over na gaan denken. komt nog een Sint en een Kerstman aan dit jaar. misschiend at die nog wat in petto heeftquote:Op vrijdag 6 november 2015 12:39 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
de 305 is idd wat groter, scherm is net zo groot maar dus flink wat lomper.
Accu van de 315 is ook weer wat beter, dat was voor mij de reden (incl. het formaat) om voor de 315 HC te gaan.
[..]
Tja dat is je eigen keuze.. Ik had geen bak geld over voor een 810 met cadans en HS sensoren. Mijn mio kan dezelfde dingen en is nog een stuk gebruiksvriendelijker ook als je eens wat veranderen in de instellingen. Dat ze harder afschrijven boeit mij ook niet zo. Heb niet de intentie om hem te gaan verkopen. Heb een tweede keus gekocht via coolblue op marktplaats. ipv de nieuwprijs van 279 betaalde ik nu 208 euro voor een complete set met nog 19 maand garantie.
GPX bestanden heb ik ook al een paar keer nagefietst, zelf uitgetekend via Strava of van iemand een strava rit gedownload. Deze op de mio gezet en niks geen probleem onderweg.
Elk toestel zal wel zijn voor en nadelen hebben. Ik vond de garmin te duur en best omslachtig werken. Mio is voor mij prima. Zie alle gegevens die ik wil zien en kan er nog eens makkelijk mee navigeren ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |