abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 22:19:12 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157414563
wel goed voor zwarte piet dat dit soort malloten ook een mening heeft ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 8 november 2015 @ 23:12:35 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157416631
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:19 schreef sp3c het volgende:
wel goed voor zwarte piet dat dit soort malloten ook een mening heeft ^O^
Zeer goed zelfs. Hoe duidelijker het wordt welke zieke geesten en gedachten er gaan achter de vijanden van ZP en hoe duidelijker hun doelen worden, hoe beter.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zondag 8 november 2015 @ 23:14:27 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157416674
ja het zijn mooie tegenhangers voor die racisten in het andere kamp ... zo heffen de debielen elkaar een beetje op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 8 november 2015 @ 23:15:59 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157416716
Enge mensen zijn het die een kinderfeest willen verstieren om hun eigen inner Calimero te bevredigen :N
pi_157418536
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 16:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Gewoon afschaffen dat feest inderdaad.
je snapt niet waar ik op doel i guess..

ze heeft gelijk op het punt dat het afschaffen van , in dit geval, zwarte piet niet op basis van klachten van de blanke moet worden gedaan; Die heeft in feite niet echt wat erover te klagen, zeker niet met de argumenten die worden aangehaald, als die het dan wel afschaffen lijkt het een gunst i.p.v. dat het samen overeen gekomen is dat het rasictisch is..
  maandag 9 november 2015 @ 06:54:27 #206
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157418882
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 01:34 schreef mschol het volgende:

[..]

je snapt niet waar ik op doel i guess..

ze heeft gelijk op het punt dat het afschaffen van , in dit geval, zwarte piet niet op basis van klachten van de blanke moet worden gedaan; Die heeft in feite niet echt wat erover te klagen, zeker niet met de argumenten die worden aangehaald, als die het dan wel afschaffen lijkt het een gunst i.p.v. dat het samen overeen gekomen is dat het rasictisch is..
Een blanke kan er toch last van hebben dat hij door de figuur van zp onterecht wordt weggezet als slavenhandelaar? Lijkt mij legitiem om op die grond afschaffing voor te stellen, zonder te buigen voor de racisme-roepers.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 november 2015 @ 09:52:56 #207
862 Arcee
Look closer
pi_157419924
Hopelijk zet het Sinterklaasjournaal hun tenenkrommende trend van vorig jaar niet voort. <O)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 9 november 2015 @ 09:54:34 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157419944
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 09:52 schreef Arcee het volgende:
Hopelijk zet het Sinterklaasjournaal hun tenenkrommende trend van vorig jaar niet voort. <O)
Ik lees net in de Volkskrant dat ze dat wel doen. Het zou juist raar zijn de verhaallijn nu weer los te laten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 november 2015 @ 11:09:34 #209
862 Arcee
Look closer
pi_157421182
quote:
14s.gif Op maandag 9 november 2015 09:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik lees net in de Volkskrant dat ze dat wel doen. Het zou juist raar zijn de verhaallijn nu weer los te laten.
Inderdaad, het was meer dat ik nog even subtiel wou aangeven hoe tenenkrommend ik het vorig jaar vond. :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_157426155
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:43 schreef Lunatiek het volgende:
Volgens "zwarte vrouwen" is aanpassen van Zwarte Piet zinloos.

[..]

Bron: http://www.nrc.nl/handels(...)ns-luisteren-1553271
quote:
„Het ging mij niet om de inhoud van de film maar om wie het zegt: Sunny Bergman. Hoort een witte vrouw zo’n film te maken? Ze had ook haar privilege kunnen delen en de film door een zwarte filmer laten maken. Heeft ze niet gedaan. Ik wil haar alleen maar zeggen: jij bent hier geen slachtoffer van.”
Het is een probleem dat Sunny die film maakt omdat ze wit is. Ze had het aan een zwarte moeten gunnen. Echt, wat een jaloersewijvenhouding. Ik zou zeggen laat de meest geschikte een documentaire maken. Want de kwaliteiten van Sunny zijn niet om over naar huis te schrijven.

Dan ander nieuws. In Amsterdam werkt men toe naar een intocht zonder Zwarte Piet.

quote:
Helft van Amsterdamse Pieten komt dit jaar uit de schoorsteen

09-11-15 12:30 uur - Bron: Het Parool

Volgend jaar moeten het er meer zijn

Een Piet nieuwe stijl tijdens de intocht van vorig jaar © Amaury Miller

Nadat tijdens de intocht van 2014 de zogeheten 'veegpiet' werd geïntroduceerd, heeft dit jaar de helft van de pieterbazen al die kleur. De bedoeling is dat het er steeds een beetje meer worden..

Kijk naar hoe kinderen de Schoorsteenpiet omarmen

Behalve een miljoen kinderen zitten ook veel leidinggevenden van scholen en bedrijven vanavond klaar voor de televisie. Vol verwachting klopt hun hart: hoe zal het Sinterklaasjournaal invulling geven aan het nationale Pietendebat? Het populaire kinderprogramma zet de toon voor veranderingen in het land. De verhaallijn van het Sinterklaasjournaal behoort tot de best bewaarde geheimen van het land, maar aangenomen mag worden dat de lijn om Zwarte Piet steeds minder zwart te maken wordt voortgezet.

Dat is ook de koers in Amsterdam, waar het comité dat de intocht organiseert samen optrekt met de makers van het Sinterklaasjournaal. Tijdens de intocht in de stad zondag zal Sinterklaas omringd worden door een legertje Pieten, onder wie opvallend veel zogenoemde Schoorsteenpieten, vorig jaar geïntroduceerd als Veegpiet. Dit jaar is de helft van alle Pieten Schoorsteenpiet, volgend jaar zullen dat er meer zijn. De lancering van de Schoorsteenpiet tijdens de intocht van vorig jaar is probleemloos verlopen, vertelt voorzitter Adriaan Krans van het Amsterdamse comité.

Dicht bij het origineel
'Het was vooraf best spannend, maar we kregen eigenlijk alleen maar lovende kritieken en ook langs de kant van de weg hebben we geen wanklank gehoord. Het was zeer geslaagd.' Achteraf verbaast dat Krans niet. 'Schoorsteenpiet staat dichter bij het verhaal zoals we dat al generaties aan onze kinderen vertellen dan de traditionele Zwarte Piet. Kinderen accepteren dat moeiteloos. Dat zou ook mijn advies zijn aan de ouders die zich zorgen maken: kijk naar hoe kinderen de Schoorsteenpiet omarmen.' Amsterdam nam drie jaar geleden op initiatief van burgemeester Van der Laan het voortouw, maar staat niet meer alleen.

Vorige maand sloten Den Haag, Utrecht, Maastricht en Meppel, de plaats van de landelijke aankomst, zich aan, inmiddels hebben Almere en Lelystad zich ook gemeld. Het Amsterdamse comité verwacht dit jaar minder ophef rond de intocht en heeft zich ten doel gesteld het feest weer helemaal terug te geven aan de kinderen. Daarom zal Sinterklaas tussen aankomst en vertrek vaak in de stad te zien zijn, onder meer in het Van Gogh Museum en het Museum Van Loon.. http://www.parool.nl/paro(...)de-schoorsteen.dhtml
(Door: Patrick Meershoek)
pi_157426423
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 09:52 schreef Arcee het volgende:
Of juist hopelijk wel? Hoe meer ze dat voortzetten hoe groter de kans is dat er geen hond meer naar kijkt en het programma verdwijnt. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_157426499
Gewoon lekker verplaatsen naar AT5 dat Sinterklaasjournaal. Sesamstraat is ook al weg dus kan de NPO zich lekker richten op haar trouwste kijkers, de bejaarden.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_157426502
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Het is een probleem dat Sunny die film maakt omdat ze wit is. Ze had het aan een zwarte moeten gunnen. Echt, wat een jaloersewijvenhouding. Ik zou zeggen laat de meest geschikte een documentaire maken. Want de kwaliteiten van Sunny zijn niet om over naar huis te schrijven.
Dat wekt weinig verbazing, in heel dat wereldje gaat het meer om wie je kent dan om wat je kan.
#NoDAPL
pi_157426515
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:38 schreef Prutzenberg het volgende:
Gewoon lekker verplaatsen naar AT5 dat Sinterklaasjournaal. Sesamstraat is ook al weg dus kan de NPO zich lekker richten op haar trouwste kijkers, de bejaarden.
Oh? Waar is Sesamstraat gebleven? :)
Dat is een van die programma's waarvan ik dacht dat ik het niet mee zou maken dat het ooit zou moeten wijken.
#NoDAPL
pi_157426571
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:21 schreef luxerobots het volgende:
Dan ander nieuws. In Amsterdam werkt men toe naar een intocht zonder Zwarte Piet.
Ze doen maar, het volk zal wel spreken door al dan niet op te komen dagen. Het is heel erg simpel, vind je zo'n alternatieve intocht niets, ga dan niet aan de kant staan maar kies voor de intocht in een andere gemeente. In het geval van Amsterdam stel ik voor om voor die van Rotterdam te kiezen: ook een grote stad en de ideale manier om je middelvinger op te steken naar het grachtengordeldeel van je stadje. :)
Anders gewoon Haarlem, Zaandam of Alkmaar of zo.

Bottomline: als je langs de kant gaat staan of je kijkt er op een andere manier naar dan geef je expliciet goedkeuring, als je het wil afkeuren dan moet je naar een intocht kijken die je wel bevalt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bram_van_Loon op 09-11-2015 15:48:04 ]
#NoDAPL
pi_157426913
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oh? Waar is Sesamstraat gebleven? :)
Dat is een van die programma's waarvan ik dacht dat ik het niet mee zou maken dat het ooit zou moeten wijken.
Vraag me niet om de details maar ik hoorde dat dit vorige week een 'rel' was. http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)et-Sesamstraat.dhtml
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_157426994
Ligt het aan mij dat ik geen touw kan vastknopen aan dit miniartikeltje?
http://www.nrc.nl/handels(...)ns-luisteren-1553271
#NoDAPL
pi_157427088
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ligt het aan mij dat ik geen touw kan vastknopen aan dit miniartikeltje?
http://www.nrc.nl/handels(...)ns-luisteren-1553271
Moet je abbo hebben om te lezen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_157427177
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:07 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Moet je abbo hebben om te lezen
Dan raad ik dat krantje aan om een wat betere appetizer te gebruiken, de intro smaakt niet naar meer. :)
#NoDAPL
pi_157427315
Geenstijl is zo vriendelijk geweest om een PDF-je te maken van het artikel.
http://www.geenstijl.nl/m(...)eten_eens_luist.html

Ebru Umar heeft op haar wijze commentaar geleverd: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/11/ebru_6.html
pi_157427593
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:18 schreef Prutzenberg het volgende:

Ebru Umar heeft op haar wijze commentaar geleverd: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/11/ebru_6.html
Dank je.
#NoDAPL
pi_157428067
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 16:18 schreef Prutzenberg het volgende:

He thxx
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_157429073
En hoe was het 1e Sinterklaasjournaal?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 9 november 2015 @ 17:46:57 #224
22565 asco
Los in deze tent
pi_157429089
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 17:45 schreef voetbalmanager2 het volgende: