http://nos.nl/artikel/206(...)ildpark-vermist.htmlquote:In Uganda wordt een Nederlandse medische student vermist. De 21-jarige vrouw was woensdagavond met enkele medestudenten naar een wildpark langs de Nijl gegaan en was volgens de politie vooruit gelopen naar de oever.
Toen de andere studenten bij de rivier aankwamen, was ze verdwenen. Volgens de politie werd verderop een waterfles van haar gevonden, meer niet.
De autoriteiten vermoeden dat de Nederlandse vrouw aan de oever is gegrepen door een krokodil of nijlpaard. Er wordt nog steeds met een helikopter naar sporen van haar gezocht.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag bevestigt de vermissing. Twee medewerkers van de ambassade zijn naar het Murchison Falls Game Park gegaan om de moeder van de studente bij te staan. Die is meteen na de berichten over de vermissing naar Uganda gevlogen.
Is natuurlijk afhankelijk van het land. Nederlandse hulp wordt vaak zat ingeroepen. Net zoals ze in Nederland soms gebruik maken van buitenlandse kennis.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die ton werd nog verdeeld tussen de landen, is gewoon een zaak in Panama/Oeganda of Spanje. Waar de vermissing dan ook plaatsvind.
Bij de zaak van de Brit Alex Humphrey werd buitenlandse inmenging, gratis of niet ook niet op prijs gesteld door de Panamese overheid en zo mocht Costa Rica ook geen reddingswerkers sturen in de zaak van Kris en Lisanne eind mei.
quote:Op woensdag 4 november 2015 09:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Nee, als het gaat schemeren is de laatste overtocht maar dan is nog niet iedereen vertrokken. Daarnaast zit daar aan de kant waar die studente verbleef een controlepost bij het wildpark.
Je kan wel met een bootje de andere kant op richting Murchison Falls zonder dat het al teveel opvalt maar dan zou je daarna nog een heel stuk door de jungle moeten lopen om bij een weg te komen.
Inderdaad, verschilt per land.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Is natuurlijk afhankelijk van het land. Nederlandse hulp wordt vaak zat ingeroepen. Net zoals ze in Nederland soms gebruik maken van buitenlandse kennis.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zou ik zeggen.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:36 schreef Burdie het volgende:
Als mensen nou proberen om iets minder te speculeren en om hun gemiddelde reactie uit meer dan 1 zin te laten bestaan, zou dit topic een stuk minder vermoeiend zijn.
Nee, ben aan die kant alleen bij de ferry geweest. Aan de andere kant wel op meerdere plekken geweest. Daar zit ook een grotere post voor de oversteek en nog andere voorzieningen.quote:
Van alles kan zo zijn.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:36 schreef Burdie het volgende:
Als mensen nou proberen om iets minder te speculeren en om hun gemiddelde reactie uit meer dan 1 zin te laten bestaan, zou dit topic een stuk minder vermoeiend zijn.
Er valt helaas niet zoveel nieuws te melden... Kwam dit artikeltje nog tegen van vanmorgen, ze is nu al een week vermist, er is met honden gezocht... Ik denk eigenlijk dat er niet veel meer van haar wordt teruggevonden.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zou ik zeggen.
Dat kan ook.quote:Op woensdag 4 november 2015 09:56 schreef Gerolsteiner het volgende:
Offroaden kan best. Lekker in de natuur.
Jij denkt dat paden op maps altijd zichtbaar zijn?quote:Op woensdag 4 november 2015 09:51 schreef StaceySinger het volgende:
als ik dan inzoom zie ik van A naar B nergens een pad langs de rivier lopen
[ afbeelding ]
Donkerheid.valt niet mee.maar maakt niet uitquote:Op woensdag 4 november 2015 10:04 schreef Gerolsteiner het volgende:
Hoe dan ook ziet het eruit als een gebied waar het lekker donker kan worden en je makkelijk verdwaalt.
belangrijk is te weten waar dat studie center isquote:Op woensdag 4 november 2015 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
De eerste zoekactie was woensdagavond, vervolgens zijn ze goed gaan zoeken op donderdag morgen in verband met de duisternis op woensdagavond.
Je kunt zo'n park dan al toch verlaten hebben voordat men doorheeft dat ze niet nabij het Studie Centre was?
Gezien vanuit...?quote:Op woensdag 4 november 2015 11:54 schreef StaceySinger het volgende:
ok hier ligt het - 500 meter Na Paraa lodge
[ afbeelding ]
dit is precies 500 meter dus hier is hetquote:
Het park verlaten in het donker is een behoorlijke opgave. Er lopen wel wegen door het park maar je rijdt gewoon door de wildernis met olifanten op de weg o.a. Hoe dan ook moet je met een auto het park uit, van de ferry-oversteek naar de uitgang is te voet niet haalbaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:05 schreef ootjekatootje het volgende:
De eerste zoekactie was woensdagavond, vervolgens zijn ze goed gaan zoeken op donderdag morgen in verband met de duisternis op woensdagavond.
Je kunt zo'n park dan al toch verlaten hebben voordat men doorheeft dat ze niet nabij het Studie Centre was?
Ik snap niet zo goed waarom dit relevant zou zijn eigenlijk... Moeilijk of niet, ze is gaan lopen (is ze vooruit gelopen? Is ze naar het toilet gegaan? Is ze even gaan bellen?) en niet meer teruggekeerd.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is precies 500 meter dus hier is het
vandaar uit is een stukje langs de rivier lopen een stuk moeilijker
[ afbeelding ]
is wel belangrijk,omdat er een toegangs poort is om het park in en uit te gaanquote:Op woensdag 4 november 2015 12:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom dit relevant zou zijn eigenlijk... Moeilijk of niet, ze is gaan lopen (is ze vooruit gelopen? Is ze naar het toilet gegaan? Is ze even gaan bellen?) en niet meer teruggekeerd.
Precies, wat ging ze nu eigenlijk doen. Dat is nog niet duidelijk.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom dit relevant zou zijn eigenlijk... Moeilijk of niet, ze is gaan lopen (is ze vooruit gelopen? Is ze naar het toilet gegaan? Is ze even gaan bellen?) en niet meer teruggekeerd.
klopt het dat er hier een entree of toegangs poort is ( bij het vlaggetje) ?quote:Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het park verlaten in het donker is een behoorlijke opgave. Er lopen wel wegen door het park maar je rijdt gewoon door de wildernis met olifanten op de weg o.a. Hoe dan ook moet je met een auto het park uit, van de ferry-oversteek naar de uitgang is te voet niet haalbaar.
Er zijn voor ontvoerders/moordenaars/verkrachters of ander tuig wel betere plekken om een toerist mee te nemen of om te brengen. Je wordt geregistreerd als je het park ingaat en met twee of drie uitgangen is er weinig kans dat je ongezien het park verlaat. Bijna alle andere mogelijkheden om het park te verlaten betekent rivieren oversteken die vergeven zijn van de wilde dieren. Zelfs wat een tam stukje water lijkt op een kaart is in werkelijkheid zeer verraderlijk.
Zou het ook niet zover zoeken, meest logische is dat die studente is gegrepen door een wild dier.
Bij het vlaggetje zit het enige tankstation van het park. De witte gebouwtjes zijn als ik het mij goed herinner van de UWA, niet voor gasten. Ben afgelopen mei 3 dagen in Murchison Falls geweest.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:19 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
klopt het dat er hier een entree of toegangs poort is ( bij het vlaggetje) ?
[ afbeelding ]
Nou een beetje moeilijker te geloven dat ze vanuit daar even bij de rivier ging kijken,quote:Op woensdag 4 november 2015 11:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dit is precies 500 meter dus hier is het
vandaar uit is een stukje langs de rivier lopen een stuk moeilijker
[ afbeelding ]
kijk zo komen we een stukje verderquote:Op woensdag 4 november 2015 12:30 schreef Chiadora het volgende:
[..]
Bij het vlaggetje zit het enige tankstation van het park. De witte gebouwtjes zijn als ik het mij goed herinner van de UWA, niet voor gasten. Ben afgelopen mei 3 dagen in Murchison Falls geweest.
Dat denk ik ook, alleen zie ik de logica niet van alleen naar de rivier lopen.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:59 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het park verlaten in het donker is een behoorlijke opgave. Er lopen wel wegen door het park maar je rijdt gewoon door de wildernis met olifanten op de weg o.a. Hoe dan ook moet je met een auto het park uit, van de ferry-oversteek naar de uitgang is te voet niet haalbaar.
Er zijn voor ontvoerders/moordenaars/verkrachters of ander tuig wel betere plekken om een toerist mee te nemen of om te brengen. Je wordt geregistreerd als je het park ingaat en met twee of drie uitgangen is er weinig kans dat je ongezien het park verlaat. Bijna alle andere mogelijkheden om het park te verlaten betekent rivieren oversteken die vergeven zijn van de wilde dieren. Zelfs wat een tam stukje water lijkt op een kaart is in werkelijkheid zeer verraderlijk.
Zou het ook niet zover zoeken, meest logische is dat die studente is gegrepen door een wild dier.
Bijzonder!quote:Op woensdag 4 november 2015 12:30 schreef Chiadora het volgende:
[..]
Bij het vlaggetje zit het enige tankstation van het park. De witte gebouwtjes zijn als ik het mij goed herinner van de UWA, niet voor gasten. Ben afgelopen mei 3 dagen in Murchison Falls geweest.
er loopt wel een pad en dat is ongeveer 800 meterquote:Op woensdag 4 november 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, alleen zie ik de logica niet van alleen naar de rivier lopen.
Maar zoals de aankomende hysterische reactie's hierop, ik ken de studente niet.
http://acholitimes.com/20(...)sing-dutch-national/quote:At least two police divers were on Tuesday seen diving into the fast running waters which is infested with crocodiles and hippos.
Mooi, duidelijke afbeelding. Ja, de vraag is: Wat ging zij nu eigenlijk in haar eentje doen?quote:Op woensdag 4 november 2015 12:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er loopt wel een pad en dat is ongeveer 800 meter
maar om daar in het (half) donker voor de gezelligheid te gaan wandelen ?
[ afbeelding ]
Het is een schitterend gebied en vanaf de rivier heb je toch beter zicht op alles op de Nijl dan vanaf een hogere plek in het wildpark. Daar achteloos een ommetje maken kan fataal zijn maar kan me wel voorstellen dat je even op verkenning wil gaan.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, alleen zie ik de logica niet van alleen naar de rivier lopen.
Maar zoals de aankomende hysterische reactie's hierop, ik ken de studente niet.
Ik heb wel langs de rivier gelopen ja, maar dat was bij het stuk 'kolkende rivier', boven de waterval, er was ook een uitkijkpost en een trap richting die oever die aangelegd was door de UWA, dus we gingen er vanuit dat het veilig was. Maar alleen overdag en met z'n vieren, nooit alleen. Ik zou dat niet zo gauw in mn eentje gaan doen als het al donker is of bijna donker.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:44 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bijzonder!
Heb je daar ook bij de rivier gelopen/gekeken?
Oftewel kan je het je voorstellen dat ze daar alleen een kijkje is gaan nemen rond 19:00 uur?
Dank je voor je post!quote:Op woensdag 4 november 2015 12:53 schreef Chiadora het volgende:
[..]
Ik heb wel langs de rivier gelopen ja, maar dat was bij het stuk 'kolkende rivier', boven de waterval, er was ook een uitkijkpost en een trap richting die oever die aangelegd was door de UWA, dus we gingen er vanuit dat het veilig was. Maar alleen overdag en met z'n vieren, nooit alleen. Ik zou dat niet zo gauw in mn eentje gaan doen als het al donker is of bijna donker.
Ik zal zo eens kijken of ik nog foto's kan vinden van hoe de oever eruit zag bij het rustige stuk van de nijl (veilig genomen vanuit een boot).
Foto genomen vanaf de oever bij het pondjequote:Op woensdag 4 november 2015 12:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
kijk zo komen we een stukje verder
heb je ook foto's hoe het er langs de rivier uitziet ?
Mooi en duidelijk!quote:Op woensdag 4 november 2015 13:14 schreef Chiadora het volgende:
[..]
Foto genomen vanaf de oever bij het pondje
[ afbeelding ]
Oever waarlangs ik gelopen heb
[ afbeelding ]
Genomen vanuit de boot, dit is aan de kant van de Nijl waar ook de studente zat.
[ afbeelding ]
Deze foto geeft denk ik het beste weer hoe gevaarlijk de oever kan zijn. In deze foto zijn zowel krokodillen als een nijlpaard te spotten. Is overigens wel genomen aan andere kant van de Nijl dan waar de studente zat.
[ afbeelding ]
Dit is die mogelijke "dirt road" waar ik het een aantal posts geleden over had.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er loopt wel een pad en dat is ongeveer 800 meter
maar om daar in het (half) donker voor de gezelligheid te gaan wandelen ?
[ afbeelding ]
Daar liggen inderdaad best wat gezellige beesten...quote:Op woensdag 4 november 2015 13:14 schreef Chiadora het volgende:
[..]
Foto genomen vanaf de oever bij het pondje
[ afbeelding ]
Oever waarlangs ik gelopen heb
[ afbeelding ]
Genomen vanuit de boot, dit is aan de kant van de Nijl waar ook de studente zat.
[ afbeelding ]
Deze foto geeft denk ik het beste weer hoe gevaarlijk de oever kan zijn. In deze foto zijn zowel krokodillen als een nijlpaard te spotten. Is overigens wel genomen aan andere kant van de Nijl dan waar de studente zat.
[ afbeelding ]
Er zitten ook een hoop takken e.d bij! Een krokodil of een tak is soms maar lastig van elkaar te scheiden, zeker van een afstand en in het donker/schemer waarschijnlijk nog meer.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar liggen inderdaad best wat gezellige beesten...![]()
Al die dingetjes in het water zijn dus of krokodillen of nijlpaarden? Of drijft daar ook veel hout/troep in het water?
quote:Op woensdag 4 november 2015 13:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is er al een website www.answersforsophia.com ?
quote:Op woensdag 4 november 2015 13:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik lees dat er $35.000 is uitgeloofd voor informatie over Sophia.
Dan zal er vandaag of morgen wel een indiaan met een rugzak verschijnen.
Geen idee, heren.quote:Op woensdag 4 november 2015 13:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is er al een FOK! meet op de plaats des onheils gepland om er te gaan zoeken en mensen in het gebied aan de tand te voelen?
Volgens mij overschat je Oeganda een beetje...quote:Op woensdag 4 november 2015 12:11 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
is wel belangrijk,omdat er een toegangs poort is om het park in en uit te gaan
daar zal bewaking staan en camera's hangen
Een vrouw is vaak onberekenbaar. Als ze ongesteld is, kun je er eigenlijk al geen redelijk gesprek meer mee voeren.quote:Op woensdag 4 november 2015 12:12 schreef gynaika het volgende:
[..]
Precies, wat ging ze nu eigenlijk doen. Dat is nog niet duidelijk.
Nou dan had ze die krokodil ook wel van zich af kunnen meppen.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een vrouw is vaak onberekenbaar. Als ze ongesteld is, kun je er eigenlijk al geen redelijk gesprek meer mee voeren.
Spreek voor jezelfquote:Op woensdag 4 november 2015 14:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een vrouw is vaak onberekenbaar. Als ze ongesteld is, kun je er eigenlijk al geen redelijk gesprek meer mee voeren.
Nee, op zich heel verstandig.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf.
Ben overigens wel benieuwd of ze nou idd psychische problemen had. De ouders brengen ook niks naar buiten verder he.
Zolang er niets gevonden is, is ze officieel niet dood.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:11 schreef Burdie het volgende:
Sophia heeft niet meer zoveel 'rest van haar leven', gok ik zo...
Als je ziet wat voor absurde speculaties er nu al in het topic gepost worden kan ik me daar wel wat bij voorstellen.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:06 schreef Burdie het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf.
Ben overigens wel benieuwd of ze nou idd psychische problemen had. De ouders brengen ook niks naar buiten verder he.
Beetje overdreven denk ik.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Verzetsleger van de Heer olv Joseph Kony.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
of FARC-babe Tanja N in Colombia
Heeft Oeganda ook een Farc-achtige organisatie?
Het hele verhaal wat in de media wordt gebracht (het echte verhaal zal vast duidelijker zijn) hangt van hearsay en verkeerd begrepen aan elkaar.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je ziet wat voor absurde speculaties er nu al in het topic gepost worden kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
Overigens denk ik dat dat hele verhaal van de psychische problemen ook een kwestie van hear say en verkeer begrepen is.
Kom op zeg.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ook dat, daarbij hebben alleen de autoriteiten in Oeganda wat in de media gebracht, en op basis daar van begint men hier al te roepen dat ze een telefoontje ging plegen....quote:Op woensdag 4 november 2015 14:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het hele verhaal wat in de media wordt gebracht (het echte verhaal zal vast duidelijker zijn) hangt van hearsay en verkeerd begrepen aan elkaar.
Lijkt me ook dat de media op de hoogte houden geen hoge prioriteit heeft bij zo'n zoektocht.
Dat was in eerste instantie ook het geval in de Panama case. Maar toen de opsporing daar al vrij snel stagneerde, zocht de familie zelf de media op om de zaak draaiende te houden.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het hele verhaal wat in de media wordt gebracht (het echte verhaal zal vast duidelijker zijn) hangt van hearsay en verkeerd begrepen aan elkaar.
Lijkt me ook dat de media op de hoogte houden geen hoge prioriteit heeft bij zo'n zoektocht.
Er. Is. Geen. Slipje.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat was in eerste instantie ook het geval in de Panama case. Maar toen de opsporing daar al vrij snel stagneerde, zocht de familie zelf de media op om de zaak draaiende te houden.
Een ander verschil is, en dat is jammer, dat er vanuit Panama direct foto's uitlekte met relevante informatie. Misschien begrijpen ze in Oeganda niet ze een foto van dat slipje voor grof geld kunnen verkopen aan kranten als de Telegraaf?
Media in Nederland is anders erg terughoudend, wanneer kwam dat circus in Panama/New Zeeland/Nerja goed op gang? Pas na een volle week toch?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat was in eerste instantie ook het geval in de Panama case. Maar toen de opsporing daar al vrij snel stagneerde, zocht de familie zelf de media op om de zaak draaiende te houden.
Een ander verschil is, en dat is jammer, dat er vanuit Panama direct foto's uitlekte met relevante informatie. Misschien begrijpen ze in Oeganda niet ze een foto van dat slipje voor grof geld kunnen verkopen aan kranten als de Telegraaf?
Ach zure dame, zelf post je woningen en huizen van vreemden online en voorziet je deze van het nodige commentaar. Je zet huiseigenaren ongevraagd goed te kakken in dat topic om hier vervolgens te gaan beweren dat er absurde speculaties plaatsvinden, en dat dit van de zotte is...quote:Op woensdag 4 november 2015 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je ziet wat voor absurde speculaties er nu al in het topic gepost worden kan ik me daar wel wat bij voorstellen.
Overigens denk ik dat dat hele verhaal van de psychische problemen ook een kwestie van hear say en verkeer begrepen is.
Beetje studentencosie jeugdherbergje/trekkersverblijf?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:56 schreef StaceySinger het volgende:
Since the only accommodation within a walking distance was the luxurious Paraa Safari Lodge, they took pity on us and let us a room in the UWA Students Centre, theoretically inhabited by Ugandan students of natural sciences, plumbing the mysteries of Nile ants, but practically occupied by jeep drivers serving tourists and other unidentified people, who had nothing in common with scientific research
https://www.lonelyplanet.(...)page=1#post_20671200
gajus dusquote:Op woensdag 4 november 2015 14:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje studentencosie jeugdherbergje/trekkersverblijf?
Whut?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ach zure dame, zelf post je woningen en huizen van vreemden online en voorziet je deze van het nodige commentaar. Je zet huiseigenaren ongevraagd goed te kakken in dat topic om hier vervolgens te gaan beweren dat er absurde speculaties plaatsvinden, en dat dit van de zotte is...
Hou d''r maar mee open anders meld je het maar met de daarvoor bekende knop.
Mooie vondst, Staceyquote:Op woensdag 4 november 2015 14:56 schreef StaceySinger het volgende:
Since the only accommodation within a walking distance was the luxurious Paraa Safari Lodge, they took pity on us and let us a room in the UWA Students Centre, theoretically inhabited by Ugandan students of natural sciences, plumbing the mysteries of Nile ants, but practically occupied by jeep drivers serving tourists and other unidentified people, who had nothing in common with scientific research
https://www.lonelyplanet.(...)page=1#post_20671200
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |