quote:Op donderdag 19 november 2015 19:15 schreef Sorella het volgende:
[..]
Van de orthopeed mocht hij de bench uit als hij eten kreeg dus dat is 3 keer per dag +/- 10 minuten.
De eerste keer heb ik niet goed genoeg opgelet, de tweede keer was het kattenluik op slot.
Dat van de vensterbank kwam omdat meneer achter de bank schoot en regelrecht naar de vensterbank ging.
We proberen echt wel op te letten maar ik voel me nu wel een beetje aangevallen alsof ik niet goed voor hem zorg. ik geef niet voor niets zoveel geld aan hem uit en straks weer, ik had hem ook niet kunnen laten opereren, had me heel wat stress minder opgeleverd.
Afspraak is over 6 weken.
Vensterbank barricaderen? Maar een bench erbij is ook een goed idee.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:35 schreef Sorella het volgende:
Hebben we ook aan lopen denken maar de enige (logeer) kamer die we over hebben heeft ook een vensterbank![]()
Ik heb net een tweede bench besteld die we aan de andere gaan koppelen zodat hij wat meer ruimte krijgt.
Ik heb geen idee hoe de vensterbank gebarricadeerd moet worden, leggen we die vol dan gooit hij het er wel weer vanaf.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Vensterbank barricaderen? Maar een bench erbij is ook een goed idee.
Doeraq is even een paar weken heel zielig, maar het is allemaal voor zijn eigen bestwil (alleen snapt hij dat natuurlijk niet...)
Als hij de poot goed kan belasten en de poot niet dik is, kan je ook afwachten. Knuff aan Doeraqje!quote:Op donderdag 19 november 2015 21:01 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe de vensterbank gebarricadeerd moet worden, leggen we die vol dan gooit hij het er wel weer vanaf.
Geen verband, het enige wat hij had was een pleister en hij loopt ook niet op 3 poten rond maar gewoon op alle vier de poten.
Morgen moeten we toch naar de stad dan loop ik wel even langs de dierenkliniek.
Is het een maine coon?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:41 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik word soms helemaal knetter van mijn kat, hij maakt bij elk waterbakje een bende! Waarom zou hij dat doen?
Ik heb mijn normale waterbakje al vervangen voor een waterfontijntje van keramiek zodat hij lekker zwaar is, nog probeert hij het bakje te verplaatsen en zit hij soms zo met zijn pootje in het bakje te harken dat hij de bovenkant kan verschuiven en dat het hele waterbakje leegpompt over de vloerHij schreeuwt ook alsof hij weken geen water gehad heeft als ik een vers waterbakje neerzet (ik heb nog iets van 3 bakjes door het huis staan waar ik elke dag vers water in doe). Ik kan ook geen glas water inschenken of hij staat op en sprint snel naar mij toe, zodra ik mijn glas dan neerzet zit hij er met zijn pootje in te hengelen en uit te drinken.
Ik had wel ergens gelezen dat katten soms water bewegend willen hebben omdat ze het anders niet goed kunnen zien maar ook bij het waterfontijntje met stromend water maakt hij er een zootje van en water in normale bakjes blijft hij net zo lang meppen todat als het water er omheen ligt.
Is er iets wat ik hier aan kan doen?
Doen die van mij ook. Ze vinden het gewoon leuk om met water te spelen. Misschien een zwembadje geven en daar dingen ingooien die hij er uit kan vissen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:41 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik word soms helemaal knetter van mijn kat, hij maakt bij elk waterbakje een bende! Waarom zou hij dat doen?
Ik heb mijn normale waterbakje al vervangen voor een waterfontijntje van keramiek zodat hij lekker zwaar is, nog probeert hij het bakje te verplaatsen en zit hij soms zo met zijn pootje in het bakje te harken dat hij de bovenkant kan verschuiven en dat het hele waterbakje leegpompt over de vloerHij schreeuwt ook alsof hij weken geen water gehad heeft als ik een vers waterbakje neerzet (ik heb nog iets van 3 bakjes door het huis staan waar ik elke dag vers water in doe). Ik kan ook geen glas water inschenken of hij staat op en sprint snel naar mij toe, zodra ik mijn glas dan neerzet zit hij er met zijn pootje in te hengelen en uit te drinken.
Ik had wel ergens gelezen dat katten soms water bewegend willen hebben omdat ze het anders niet goed kunnen zien maar ook bij het waterfontijntje met stromend water maakt hij er een zootje van en water in normale bakjes blijft hij net zo lang meppen todat als het water er omheen ligt.
Mijn coon deed dat ook, die eiste een schepemmer en als die leeg,bevroren oid was kwam hij ons halen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:52 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Nee gewoon een vuilnisbak rasje
Ik kan een klein badje of grote lasagneschaal neerzetten en dan drinkt hij er alleen uit maar gaat gewoon verder met alle andere bakjes omgooien omdat die lichter zijn, of inderdaad ook proberen uit vazen te drinkenquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Doen die van mij ook. Ze vinden het gewoon leuk om met water te spelen. Misschien een zwembadje geven en daar dingen ingooien die hij er uit kan vissen?
Omdat kat Hij doet het niet om jou te pestenquote:Op vrijdag 20 november 2015 09:41 schreef HyrulePrincess het volgende:
Drinkt het ook meer dan normaal? Dan is het toch verstandig om een afspraak te maken met je analoge DA. Meer drinken kan een teken zijn van een aantal ziektes, zoals nierproblemen en suikerziekte. Overigens is het wel gezond om veel drinken, ook voor een kat. Maar als een kat meer gaat drinken zonder duidelijke oorzaak, is het dus wel verstandig om dat na te laten kijken.quote:Ik heb mijn normale waterbakje al vervangen voor een waterfontijntje van keramiek zodat hij lekker zwaar is, nog probeert hij het bakje te verplaatsen en zit hij soms zo met zijn pootje in het bakje te harken dat hij de bovenkant kan verschuiven en dat het hele waterbakje leegpompt over de vloerHij schreeuwt ook alsof hij weken geen water gehad heeft als ik een vers waterbakje neerzet (ik heb nog iets van 3 bakjes door het huis staan waar ik elke dag vers water in doe). Ik kan ook geen glas water inschenken of hij staat op en sprint snel naar mij toe, zodra ik mijn glas dan neerzet zit hij er met zijn pootje in te hengelen en uit te drinken.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Een vaas bloemen werd leeg getrokken en leeg geschept.
Welcome to the world of Cat slave labor ownershipquote:Op vrijdag 20 november 2015 13:43 schreef Valerie. het volgende:
Ik kan ook geen bekers of vazen laten staan verschrikkelijk irritant
Als hij dwangmatig overal probeert uit te drinken, dan moet je het toch even melden bij je analoge DA. Het is geen spoed, maar misschien bij de volgende APK of zo. Eventueel even vers urine laten onderzoeken (de DA kan zien of er bijv. eiwit of suiker in zit).quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:51 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Ik kan een klein badje of grote lasagneschaal neerzetten en dan drinkt hij er alleen uit maar gaat gewoon verder met alle andere bakjes omgooien omdat die lichter zijn, of inderdaad ook proberen uit vazen te drinken
Poot is niet dik, wond ziet er mooi uit, hij hinkepinkt nauwelijks maar als dat erger wordt dan moet ik even met hem langs de add (wat ik niet meer verw8 nu)quote:Op donderdag 19 november 2015 21:46 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als hij de poot goed kan belasten en de poot niet dik is, kan je ook afwachten. Knuff aan Doeraqje!
Niet alleen hartstikke zielig, ook nog gevaarlijk (kopje onder ook echt?quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:22 schreef tonja het volgende:
Ik zag net een filmpje op facebook van een kennis die haar kat wast en met iets van zeepsop bespuit bij wijze van ontvlooiien. Ze doet het arme beest ook kopje onder
Ik heb gezegd dat ik het zielig en zinloos vind maar het antwoord is dat hun DA dat heeft geadviseerd omdat vlooien 'geen houvast in water' hebben.
Ik geloof dat niet.
Domme mensenquote:Op zaterdag 21 november 2015 17:39 schreef Holyme het volgende:
[..]
Niet alleen hartstikke zielig, ook nog gevaarlijk (kopje onder ook echt?), helemaal als er sop aan te pas komt. Zo heeft de dierenarts hier laatst een kat binnen gekregen die vermoedelijk met groene zeep was "ontvlooit". Beestje was er heel slecht aan toe, is echt kantje boord geweest
Ze is ook behoorlijk gekrabd.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:
Ik was halverwege al met slagaderlijke bloeding afgevoerd. Ik heb nog nooit een kat gewassen
Onze hond ging al helemaal uit dr plaat als we die onder de douche zetten (moest ze maar niet in luiers gaan rollen).quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:
Ik was halverwege al met slagaderlijke bloeding afgevoerd. Ik heb nog nooit een kat gewassen
quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:13 schreef Sorella het volgende:
[..]
Poot is niet dik, wond ziet er mooi uit, hij hinkepinkt nauwelijks maar als dat erger wordt dan moet ik even met hem langs de add (wat ik niet meer verw8 nu)
Bedankt dda en holyme
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |