abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157675750
Hebben we ook aan lopen denken maar de enige (logeer) kamer die we over hebben heeft ook een vensterbank ;(
Ik heb net een tweede bench besteld die we aan de andere gaan koppelen zodat hij wat meer ruimte krijgt.
  donderdag 19 november 2015 @ 20:21:04 #202
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_157676831
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:15 schreef Sorella het volgende:

[..]

Van de orthopeed mocht hij de bench uit als hij eten kreeg dus dat is 3 keer per dag +/- 10 minuten.
De eerste keer heb ik niet goed genoeg opgelet, de tweede keer was het kattenluik op slot.
Dat van de vensterbank kwam omdat meneer achter de bank schoot en regelrecht naar de vensterbank ging.
We proberen echt wel op te letten maar ik voel me nu wel een beetje aangevallen alsof ik niet goed voor hem zorg. ik geef niet voor niets zoveel geld aan hem uit en straks weer, ik had hem ook niet kunnen laten opereren, had me heel wat stress minder opgeleverd.
Afspraak is over 6 weken.
:* Zo heb ik het niet bedoeld. Jullie zorgen heel goed voor hem. Ik snap eigenlijk niet dat de orthopeed zegt dat hij 3x 10 minuten uit mag. Hij/zij gaat dus blijkbaar van uit dat de kat dan rustig 10 minuten rond beweegt. Mijn ervaring leert dat katten dan toch gaan proberen te klimmen, springen enz, ondanks dat zij op 3 poten lopen.
Ik zou het toch bij de orthopeed melden dat Doeraq per ongeluk van het vensterband gevallen is en vragen of het nodig is om eerder op de controle te komen. Moet hij ook niet eerder voor de verbandwissel of zo? Of heeft hij geen verband meer?
  donderdag 19 november 2015 @ 20:25:25 #203
Powered by Beaphar
pi_157676923
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:35 schreef Sorella het volgende:
Hebben we ook aan lopen denken maar de enige (logeer) kamer die we over hebben heeft ook een vensterbank ;(
Ik heb net een tweede bench besteld die we aan de andere gaan koppelen zodat hij wat meer ruimte krijgt.
Vensterbank barricaderen? Maar een bench erbij is ook een goed idee.

Doeraq is even een paar weken heel zielig, maar het is allemaal voor zijn eigen bestwil (alleen snapt hij dat natuurlijk niet...)
pi_157677858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Vensterbank barricaderen? Maar een bench erbij is ook een goed idee.

Doeraq is even een paar weken heel zielig, maar het is allemaal voor zijn eigen bestwil (alleen snapt hij dat natuurlijk niet...)
Ik heb geen idee hoe de vensterbank gebarricadeerd moet worden, leggen we die vol dan gooit hij het er wel weer vanaf.
Geen verband, het enige wat hij had was een pleister en hij loopt ook niet op 3 poten rond maar gewoon op alle vier de poten.
Morgen moeten we toch naar de stad dan loop ik wel even langs de dierenkliniek.
  donderdag 19 november 2015 @ 21:46:13 #205
Powered by Beaphar
pi_157679275
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:01 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoe de vensterbank gebarricadeerd moet worden, leggen we die vol dan gooit hij het er wel weer vanaf.
Geen verband, het enige wat hij had was een pleister en hij loopt ook niet op 3 poten rond maar gewoon op alle vier de poten.
Morgen moeten we toch naar de stad dan loop ik wel even langs de dierenkliniek.
Als hij de poot goed kan belasten en de poot niet dik is, kan je ook afwachten. Knuff aan Doeraqje!
pi_157679474
Misschien kun je vragen offie wel mag spelen met een tablet die plat op de grond ligt? Filmpjes voor katten en cat games, dat ie toch wat energie kwijt kan zonder te rennen en te springen.

Vensterbank misschien dan een loopplank voor maken, als voorkomen niet kan, dan maar zo goed mogelijk?

Heb zelf wel 'ns kittens met benchrust opgevangen, een apart kamertje werkte dan het beste, dan bleven ze rustiger dan wanneer ze mij constant zagen. Als je merkt dat hij gefrustreerd raakt door jullie, zou ik dat wel overwegen :)

Sterkte in ieder geval, hopelijk vliegen de weken voorbij!
pi_157687460
Ik word soms helemaal knetter van mijn kat, hij maakt bij elk waterbakje een bende! Waarom zou hij dat doen?
Ik heb mijn normale waterbakje al vervangen voor een waterfontijntje van keramiek zodat hij lekker zwaar is, nog probeert hij het bakje te verplaatsen en zit hij soms zo met zijn pootje in het bakje te harken dat hij de bovenkant kan verschuiven en dat het hele waterbakje leegpompt over de vloer :{ Hij schreeuwt ook alsof hij weken geen water gehad heeft als ik een vers waterbakje neerzet (ik heb nog iets van 3 bakjes door het huis staan waar ik elke dag vers water in doe). Ik kan ook geen glas water inschenken of hij staat op en sprint snel naar mij toe, zodra ik mijn glas dan neerzet zit hij er met zijn pootje in te hengelen en uit te drinken.

Ik had wel ergens gelezen dat katten soms water bewegend willen hebben omdat ze het anders niet goed kunnen zien maar ook bij het waterfontijntje met stromend water maakt hij er een zootje van en water in normale bakjes blijft hij net zo lang meppen todat als het water er omheen ligt.

Is er iets wat ik hier aan kan doen?
pi_157688608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:41 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik word soms helemaal knetter van mijn kat, hij maakt bij elk waterbakje een bende! Waarom zou hij dat doen?
Ik heb mijn normale waterbakje al vervangen voor een waterfontijntje van keramiek zodat hij lekker zwaar is, nog probeert hij het bakje te verplaatsen en zit hij soms zo met zijn pootje in het bakje te harken dat hij de bovenkant kan verschuiven en dat het hele waterbakje leegpompt over de vloer :{ Hij schreeuwt ook alsof hij weken geen water gehad heeft als ik een vers waterbakje neerzet (ik heb nog iets van 3 bakjes door het huis staan waar ik elke dag vers water in doe). Ik kan ook geen glas water inschenken of hij staat op en sprint snel naar mij toe, zodra ik mijn glas dan neerzet zit hij er met zijn pootje in te hengelen en uit te drinken.

Ik had wel ergens gelezen dat katten soms water bewegend willen hebben omdat ze het anders niet goed kunnen zien maar ook bij het waterfontijntje met stromend water maakt hij er een zootje van en water in normale bakjes blijft hij net zo lang meppen todat als het water er omheen ligt.

Is het een maine coon?
pi_157688624
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:51 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Is het een maine coon?
Nee gewoon een vuilnisbak rasje :)
pi_157690232
quote:

Doen die van mij ook. Ze vinden het gewoon leuk om met water te spelen. Misschien een zwembadje geven en daar dingen ingooien die hij er uit kan vissen?

If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_157690362
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:52 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Nee gewoon een vuilnisbak rasje :)
Mijn coon deed dat ook, die eiste een schepemmer en als die leeg,bevroren oid was kwam hij ons halen.

Een vaas bloemen werd leeg getrokken en leeg geschept.
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:43:25 #212
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157691467
Ik kan ook geen bekers of vazen laten staan :N verschrikkelijk irritant
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_157691665
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:39 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Doen die van mij ook. Ze vinden het gewoon leuk om met water te spelen. Misschien een zwembadje geven en daar dingen ingooien die hij er uit kan vissen?

Ik kan een klein badje of grote lasagneschaal neerzetten en dan drinkt hij er alleen uit maar gaat gewoon verder met alle andere bakjes omgooien omdat die lichter zijn, of inderdaad ook proberen uit vazen te drinken :{
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:42:03 #214
Powered by Beaphar
pi_157692777
quote:
Omdat kat Hij doet het niet om jou te pesten ;)
quote:

Drinkt het ook meer dan normaal? Dan is het toch verstandig om een afspraak te maken met je analoge DA. Meer drinken kan een teken zijn van een aantal ziektes, zoals nierproblemen en suikerziekte. Overigens is het wel gezond om veel drinken, ook voor een kat. Maar als een kat meer gaat drinken zonder duidelijke oorzaak, is het dus wel verstandig om dat na te laten kijken.

Sinds wanneer is dit gedrag begonnen?

Als er geen fysieke oorzaak is (dus geen suikerziekte of nierproblemen oid), dan kunnen er diverse verklaringen voor dit gedrag zijn: 1. je kat vindt het gewoon leuk, 2. het is een soort ocd/stereotypisch gedrag, de kat moet eerst iets met het water doen (erop slaan of omgooien) voordat hij gaat drinken, 3. de kat is niet te spreken over de kwaliteit van zijn drinkbakken :+
Misschien wil hij liever drinken uit een lopende kraan? Misschien een ander soort waterfonteintje kopen, eentje dat hij niet kan omgooien/openmaken?
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:44:03 #215
Powered by Beaphar
pi_157692827
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Een vaas bloemen werd leeg getrokken en leeg geschept.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:43 schreef Valerie. het volgende:
Ik kan ook geen bekers of vazen laten staan verschrikkelijk irritant
Welcome to the world of Cat slave labor ownership >:)
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:45:35 #216
Powered by Beaphar
pi_157692859
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:51 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

Ik kan een klein badje of grote lasagneschaal neerzetten en dan drinkt hij er alleen uit maar gaat gewoon verder met alle andere bakjes omgooien omdat die lichter zijn, of inderdaad ook proberen uit vazen te drinken :{
Als hij dwangmatig overal probeert uit te drinken, dan moet je het toch even melden bij je analoge DA. Het is geen spoed, maar misschien bij de volgende APK of zo. Eventueel even vers urine laten onderzoeken (de DA kan zien of er bijv. eiwit of suiker in zit).
pi_157693489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:46 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Als hij de poot goed kan belasten en de poot niet dik is, kan je ook afwachten. Knuff aan Doeraqje!
Poot is niet dik, wond ziet er mooi uit, hij hinkepinkt nauwelijks maar als dat erger wordt dan moet ik even met hem langs de add (wat ik niet meer verw8 nu)

Bedankt dda en holyme :)
  zaterdag 21 november 2015 @ 16:22:30 #218
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_157717550
Ik zag net een filmpje op facebook van een kennis die haar kat wast en met iets van zeepsop bespuit bij wijze van ontvlooiien. Ze doet het arme beest ook kopje onder :(

Ik heb gezegd dat ik het zielig en zinloos vind maar het antwoord is dat hun DA dat heeft geadviseerd omdat vlooien 'geen houvast in water' hebben.

Ik geloof dat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door tonja op 21-11-2015 16:39:25 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_157719364
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 16:22 schreef tonja het volgende:
Ik zag net een filmpje op facebook van een kennis die haar kat wast en met iets van zeepsop bespuit bij wijze van ontvlooiien. Ze doet het arme beest ook kopje onder :(

Ik heb gezegd dat ik het zielig en zinloos vind maar het antwoord is dat hun DA dat heeft geadviseerd omdat vlooien 'geen houvast in water' hebben.

Ik geloof dat niet.
Niet alleen hartstikke zielig, ook nog gevaarlijk (kopje onder ook echt? :X ), helemaal als er sop aan te pas komt. Zo heeft de dierenarts hier laatst een kat binnen gekregen die vermoedelijk met groene zeep was "ontvlooit". Beestje was er heel slecht aan toe, is echt kantje boord geweest :N
  zaterdag 21 november 2015 @ 19:15:39 #220
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_157721954
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:39 schreef Holyme het volgende:

[..]

Niet alleen hartstikke zielig, ook nog gevaarlijk (kopje onder ook echt? :X ), helemaal als er sop aan te pas komt. Zo heeft de dierenarts hier laatst een kat binnen gekregen die vermoedelijk met groene zeep was "ontvlooit". Beestje was er heel slecht aan toe, is echt kantje boord geweest :N
Domme mensen :( Ik word hier echt een beetje boos om eigenlijk. Die reacties daar ook, ze vinden het allemaal o zo grappig :{

Vechtende kat

Op het aanrecht

Sprayen met..?

Weer terug in de emmer water.

En kopje onder :(

[ Bericht 22% gewijzigd door tonja op 21-11-2015 20:12:02 ]
pi_157723901
Het is hartstikke slecht en zielig :{
Tap tap tap
pi_157724034
Ik was halverwege al met slagaderlijke bloeding afgevoerd. Ik heb nog nooit een kat gewassen
  zaterdag 21 november 2015 @ 20:27:49 #223
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_157724205
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:
Ik was halverwege al met slagaderlijke bloeding afgevoerd. Ik heb nog nooit een kat gewassen
Ze is ook behoorlijk gekrabd.
Net goed.
pi_157724411
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:
Onze hond ging al helemaal uit dr plaat als we die onder de douche zetten (moest ze maar niet in luiers gaan rollen).
Tap tap tap
  zaterdag 21 november 2015 @ 21:05:39 #225
Powered by Beaphar
pi_157725365
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:13 schreef Sorella het volgende:

[..]

Poot is niet dik, wond ziet er mooi uit, hij hinkepinkt nauwelijks maar als dat erger wordt dan moet ik even met hem langs de add (wat ik niet meer verw8 nu)

Bedankt dda en holyme :)

^O^
  zaterdag 21 november 2015 @ 21:14:36 #226
Powered by Beaphar
pi_157725621
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 19:15 schreef tonja het volgende:

[..]

Domme mensen :( Ik word hier echt een beetje boos om eigenlijk. Die reacties daar ook, ze vinden het allemaal o zo grappig :{

Vechtende kat
[ afbeelding ]

Op het aanrecht
[ afbeelding ]

Sprayen met..?
[ afbeelding ]

Weer terug in de emmer water.
[ afbeelding ]

En kopje onder :(
[ afbeelding ]

:o }:|

Waarom plaatsen mensen zulke zichzelf incriminerende foto's op Facebook? :@ Ik bedoel de laatste foto, "kopje onder". Een kat onder (zeep) water houden is uiteraard een diermishandeling. :{ Een dier kan je niet zeggen "hou maar even je adem in, ik ga je zo kopje onder drukken", dus een zeer grote kans dat de poezel zeepwater inademt --> aspiratie-pneumonie (longontsteking door het inademen van zeepwater) --> dode poezel. :N

Als men een kat was, dan moet men zich voorzichtig het hoofd wassen en uitspoelen.

Vlooien gaat trouwens dood van zeerwater, met een gewone diershampoo kan je ook behoorlijk wat vlooien afwassen. Maar er blijven andere vlooien/eitjes/larven in de omgeving, dus het heeft maar een eenmalig effect.

Verder over Katten en Grappig: DiDa vindt komkommers leggen achter nietsvermoedende etende poezels en die poezels dus laten schrikken, niet grappig :N Een poezel is geen mens, dus die snapt geen practical jokes.
  zaterdag 21 november 2015 @ 21:16:14 #227
Powered by Beaphar
pi_157725674
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Onze hond ging al helemaal uit dr plaat als we die onder de douche zetten (moest ze maar niet in luiers gaan rollen).
Bij een hond is het een kwestie van vanaf kleine pup vaak wassen en daarbij veel belonen. Een kat kan je ook aanleren om het wassen te tolereren (ook vanaf het kitten beginnen) maar dat is wel lastiger dan bij een hond.
  zaterdag 21 november 2015 @ 21:26:59 #228
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_157725960
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

:o }:|

Waarom plaatsen mensen zulke zichzelf incriminerende foto's op Facebook? :@ Ik bedoel de laatste foto, "kopje onder". Een kat onder (zeep) water houden is uiteraard een diermishandeling. :{ Een dier kan je niet zeggen "hou maar even je adem in, ik ga je zo kopje onder drukken", dus een zeer grote kans dat de poezel zeepwater inademt --> aspiratie-pneumonie (longontsteking door het inademen van zeepwater) --> dode poezel. :N

Als men een kat was, dan moet men zich voorzichtig het hoofd wassen en uitspoelen.

Vlooien gaat trouwens dood van zeerwater, met een gewone diershampoo kan je ook behoorlijk wat vlooien afwassen. Maar er blijven andere vlooien/eitjes/larven in de omgeving, dus het heeft maar een eenmalig effect.

Verder over Katten en Grappig: DiDa vindt komkommers leggen achter nietsvermoedende etende poezels en die poezels dus laten schrikken, niet grappig :N Een poezel is geen mens, dus die snapt geen practical jokes.
Het waren geen foto's maar het was een filmpje waar ik screencaps van heb gemaakt. Haar gezicht stond er ook op maar die heb ik om privacy redenen eraf gecropt.
Het was een filmpje van iets van 2 minuten waar ze zelf ook gewoon herkenbaar op staat. Ergo, ze had echt gewoon geen enkel idee dat ze iets verkeerd deed.

Bedankt voor je antwoord, ik ga de tekst aan haar doorgeven met de vermelding dat dit is hoe een echte dierenarts hierover denkt.

En ja dat van die komkommers is ook gewoon niet leuk. Het is fijn voor een kat dat ie lekker rustig op zijn veilige plekje kan eten en niet belaagd wordt door objecten die er in eerste instantie uitzien als een slang... Domme mensen...

[ Bericht 2% gewijzigd door tonja op 21-11-2015 21:36:27 ]
pi_157725988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Bij een hond is het een kwestie van vanaf kleine pup vaak wassen en daarbij veel belonen. Een kat kan je ook aanleren om het wassen te tolereren (ook vanaf het kitten beginnen) maar dat is wel lastiger dan bij een hond.
Ja, viel bij haar vies tegen :') Letterlijk dan.
Tap tap tap
  zaterdag 21 november 2015 @ 21:35:07 #230
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_157726185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Ik heb hier een hond die al zes jaar lang elke week de hele buurt bij elkaar schreeuwt onder de douche :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_157726392
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:35 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb hier een hond die al zes jaar lang elke week de hele buurt bij elkaar schreeuwt onder de douche :')
Kun je je naaktlopers niet gewoon met een warme vochtige microvezeldoek afnemen?
  zaterdag 21 november 2015 @ 22:18:16 #232
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_157727672
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:42 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Kun je je naaktlopers niet gewoon met een warme vochtige microvezeldoek afnemen?
Ik ben al mijn hele leven naturist, maar ik douche gewoon hoor :D
pi_157728186
Ik ben helemaal naar van die kopje onder foto ;(
  zaterdag 21 november 2015 @ 22:31:57 #234
176471 oh-oh
pi_157728241
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 21:42 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel vuil daar elke keer vanaf komt onder de douche hoor, ik zou ze natuurlijk uit de blubberige velden kunnen houden maar mwah :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 21 november 2015 @ 22:33:31 #235
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_157728312
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 22:31 schreef Holyme het volgende:
Het filmpje is nog rottiger :{

Ik heb inmiddels vernomen dat nog 2 andere poezels dezelfde behandeling hebben ondergaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door tonja op 21-11-2015 23:25:51 ]
pi_157729270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 22:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel vuil daar elke keer vanaf komt onder de douche hoor, ik zou ze natuurlijk uit de blubberige velden kunnen houden maar mwah :D
:D owww, filmpje graag O+
pi_157738788
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 22:31 schreef Holyme het volgende:
+1

Ik snap echt niet dat mensen zoiets doen bij katjes ;(
pi_157740436
Lang geleden kwam ik op het idee om de door vlooien geplaagde hond een badje te geven. Toen hij door had, dat de vlooien daar minder van werden, verzette hij zich niet meer. Over vlooienpoppen in het hele huis wisten we toen nog niets.

Hij kreeg de vlooien nadat hij door een andere hond aangevallen was en daar rugproblemen aan overgehouden heeft, achteraf denk ik: misschien een hernia opgelopen. Dat scheen een redelijk bekende combinatie te zijn. Hoe gaat dat dan in zijn werk?

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 22-11-2015 22:01:32 ]
  zondag 22 november 2015 @ 16:14:09 #239
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_157740793
Gatver.. die poezenwas foto's.. ben er ook helemaal bah van.

Ik heb één keer mijn vorige kater gewassen, die was in een moddersloot gevallen en zijn hele vacht was zo hard dat ie het zelf niet meer kon wassen.

Lauwwarm laagje in het bad, GEEN ZEEP tuinhandsschoenen aan en eerst poes voorzichtig met de voetjes erin.
Voorzichtig met natte handjes eerst gemasseerd en geaaid, toen hij doorhad dat zijn vachtje weer zacht werd begon hij te spinnen en heeft ie heerlijk door het bad gerold en alles zelf schoongewassen met hier en daar wat hulp.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zondag 22 november 2015 @ 16:49:16 #240
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_157741534
Mijn poezels moesten na hun verhuizing van Dubai naar Nederland echt wel een beetje schoongemaakt, maar dat ging nog altijd met washandjes op het aanrecht. Een poging tot 'even pootjes in het water' liep uit op 'even nagels in Gao's rug' :P

Mijn oude poes had op het laatst een tumor in haar gehoorgang waar zo af en toe troep uitkwam. Die vond het wel echt heel lekker als ik warm water in mijn hand liet lopen en dan haar kopje erin badderde O+
  zondag 22 november 2015 @ 17:26:42 #241
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_157742467
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 16:49 schreef Gaoxing het volgende:
Mijn poezels moesten na hun verhuizing van Dubai naar Nederland echt wel een beetje schoongemaakt, maar dat ging nog altijd met washandjes op het aanrecht. Een poging tot 'even pootjes in het water' liep uit op 'even nagels in Gao's rug' :P

Mijn oude poes had op het laatst een tumor in haar gehoorgang waar zo af en toe troep uitkwam. Die vond het wel echt heel lekker als ik warm water in mijn hand liet lopen en dan haar kopje erin badderde O+
Ik kwam ook niet ongeschonden uit het bad avontuur hoor, pas toen hij doorhad dat het goed bedoeld was en echt hielp was het prima.

Ah en arme poezel, heeft ze nog een fijne oude dag gehad ondanks die stomme ziekte? O+
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_157754341
Hee hoi, tijdje geleden heeft de kat van mijn vriendin een ontsteking gehad aan zijn achterpootje. Mijn schoonmoeder heeft destijds pilletjes online gekocht ( :N ) en op dat zakje staat alleen dat er 120 pilletjes in zitten en de naam is "Bursitus" ofzo.

Blijkbaar was dit opgelost want de kat begon weer te rennen en vrolijk doen als vanouds.

Vorige week, een aantal weken/maanden na deze ontsteking, werd de kat weer erg stilletjes en non-actief. Mijn schoonmoeder dacht meteen weer aan de ontsteking en gaf hem dus weer die pilletjes. Na een paar dagen namen mijn vriendin en ik de kat toch maar naar de dierenarts, waar er bloed is afgenomen. Hieruit bleek dat het een aantal dingen konden zijn (volgens de dierenarts). FIV, Kattenleukemie of FIP (nat of droog).

We kregen toen clindaseptin mee, waarna het na een dag of 3 wel duidelijk beter zou moeten gaan. Na 4 dagen aankijken, werd het er duidelijk alleen maar slechter op en zijn we weer terug gegaan naar de dierenarts. Dit keer gingen ze een aantal bloedonderzoeken doen om FIV en Leukemie uit te sluiten.

Na alle testen gedaan te hebben, bleek dat er geen sprake was van FIV of leukemie.

De kat werd 3 dagen opgenomen aan een infuus en in die drie dagen leek het alsof hij weer helemaal opleefde. Na deze 3 dagen kregen wij een tweetal medicijnen mee om de kat een week mee te voorzien van medicatie, dit waren Finidiar KH en Prednisolon.

Fast forward een kleine week en de afgelopen 3 dagen ligt de kat nog maar op 1 plek. Hij beweegt amper en mauwt als je hem probeert op te tillen. Zo nu en dan heeft hij iets wat lijkt op stuiptrekkingen, waarbij hij zijn hoofd helemaal naar achter tilt en zijn pootjes strekt, alsof hij verstijft. Zijn pupillen zijn 100% van de tijd gigantisch, alsof hij constant in een pikdonkere kamer is, terwijl het is de kamer gewoon licht is. Soms probeert hij op te staan, kijkt dan heel schokkerig en verwilderd om zich heen.

Zoals het er nu naar uit ziet, zal hij morgenmiddag ingeslapen gaan worden bij de dierenarts. Als laatste hoop dus toch nog dit bericht met de vraag of niemand weet wat dit in godsnaam zou kunnen zijn :( Want wij zijn ten einde raad.
  zondag 22 november 2015 @ 23:23:57 #243
176471 oh-oh
pi_157754906
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 22:57 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

:D owww, filmpje graag O+
:D Die heb jij al gezien!
( Groucho Marx )
pi_157755928
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Die heb jij al gezien!
Haha, idd. Ik ben een trouwe Urk volger op facebook. _O_
  maandag 23 november 2015 @ 01:30:41 #245
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_157756490
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 23:05 schreef Gutanoth het volgende:
Hee hoi, tijdje geleden heeft de kat van mijn vriendin een ontsteking gehad aan zijn achterpootje. Mijn schoonmoeder heeft destijds pilletjes online gekocht ( :N ) en op dat zakje staat alleen dat er 120 pilletjes in zitten en de naam is "Bursitus" ofzo.

Blijkbaar was dit opgelost want de kat begon weer te rennen en vrolijk doen als vanouds.

Vorige week, een aantal weken/maanden na deze ontsteking, werd de kat weer erg stilletjes en non-actief. Mijn schoonmoeder dacht meteen weer aan de ontsteking en gaf hem dus weer die pilletjes. Na een paar dagen namen mijn vriendin en ik de kat toch maar naar de dierenarts, waar er bloed is afgenomen. Hieruit bleek dat het een aantal dingen konden zijn (volgens de dierenarts). FIV, Kattenleukemie of FIP (nat of droog).

We kregen toen clindaseptin mee, waarna het na een dag of 3 wel duidelijk beter zou moeten gaan. Na 4 dagen aankijken, werd het er duidelijk alleen maar slechter op en zijn we weer terug gegaan naar de dierenarts. Dit keer gingen ze een aantal bloedonderzoeken doen om FIV en Leukemie uit te sluiten.

Na alle testen gedaan te hebben, bleek dat er geen sprake was van FIV of leukemie.

De kat werd 3 dagen opgenomen aan een infuus en in die drie dagen leek het alsof hij weer helemaal opleefde. Na deze 3 dagen kregen wij een tweetal medicijnen mee om de kat een week mee te voorzien van medicatie, dit waren Finidiar KH en Prednisolon.

Fast forward een kleine week en de afgelopen 3 dagen ligt de kat nog maar op 1 plek. Hij beweegt amper en mauwt als je hem probeert op te tillen. Zo nu en dan heeft hij iets wat lijkt op stuiptrekkingen, waarbij hij zijn hoofd helemaal naar achter tilt en zijn pootjes strekt, alsof hij verstijft. Zijn pupillen zijn 100% van de tijd gigantisch, alsof hij constant in een pikdonkere kamer is, terwijl het is de kamer gewoon licht is. Soms probeert hij op te staan, kijkt dan heel schokkerig en verwilderd om zich heen.

Zoals het er nu naar uit ziet, zal hij morgenmiddag ingeslapen gaan worden bij de dierenarts. Als laatste hoop dus toch nog dit bericht met de vraag of niemand weet wat dit in godsnaam zou kunnen zijn :( Want wij zijn ten einde raad.
Eerlijk? (dit gaat me niet in dank afgenomen worden) Ik kan er echt niet bij dat jullie niet al 3 dagen geleden bij een dierenarts waren en nu ook nog afwachten tot morgenmiddag met een bezoek aan de dierenarts. Ik ben geen dierenarts maar als een kat zulke symptomen heeft voelt ie zich echt echt ècht niet lekker. Om het maar even grof te zeggen, de kat ligt nu gewoon te creperen.
pi_157757012
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 01:30 schreef tonja het volgende:

[..]

Eerlijk? (dit gaat me niet in dank afgenomen worden) Ik kan er echt niet bij dat jullie niet al 3 dagen geleden bij een dierenarts waren en nu ook nog afwachten tot morgenmiddag met een bezoek aan de dierenarts. Ik ben geen dierenarts maar als een kat zulke symptomen heeft voelt ie zich echt echt ècht niet lekker. Om het maar even grof te zeggen, de kat ligt nu gewoon te creperen.
Nou inderdaad... Als mijn kat zich zo gedroeg, zou ik meteen actie ondernemen, al was het midden in de nacht :{
pi_157757582
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 01:30 schreef tonja het volgende:

[..]

In het weekend hebben we de dierenarts ook 2 keer gebeld, mar het leek wel alsof die gek van ons werden ipv dat ze wilden helpen. Het antwoord wat we kregen was : "Ja, als je wilt dat we hem in laten slapen moet je komen anders moet je het maar gewoon een paar dagen aankijken. Je hebt de medicijnen helemaal nog geen kans gegeven"

Ook vertelde de dierenarts dat dit normaal is, dat hij duf is en geen pijn voelt..

Misschien kom ik nu naief over, maar als een dokter je dat zegt, dan geloof je dat toch?
  maandag 23 november 2015 @ 10:15:30 #248