quote:Op donderdag 19 november 2015 19:15 schreef Sorella het volgende:
[..]
Van de orthopeed mocht hij de bench uit als hij eten kreeg dus dat is 3 keer per dag +/- 10 minuten.
De eerste keer heb ik niet goed genoeg opgelet, de tweede keer was het kattenluik op slot.
Dat van de vensterbank kwam omdat meneer achter de bank schoot en regelrecht naar de vensterbank ging.
We proberen echt wel op te letten maar ik voel me nu wel een beetje aangevallen alsof ik niet goed voor hem zorg. ik geef niet voor niets zoveel geld aan hem uit en straks weer, ik had hem ook niet kunnen laten opereren, had me heel wat stress minder opgeleverd.
Afspraak is over 6 weken.
Vensterbank barricaderen? Maar een bench erbij is ook een goed idee.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:35 schreef Sorella het volgende:
Hebben we ook aan lopen denken maar de enige (logeer) kamer die we over hebben heeft ook een vensterbank![]()
Ik heb net een tweede bench besteld die we aan de andere gaan koppelen zodat hij wat meer ruimte krijgt.
Ik heb geen idee hoe de vensterbank gebarricadeerd moet worden, leggen we die vol dan gooit hij het er wel weer vanaf.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Vensterbank barricaderen? Maar een bench erbij is ook een goed idee.
Doeraq is even een paar weken heel zielig, maar het is allemaal voor zijn eigen bestwil (alleen snapt hij dat natuurlijk niet...)
Als hij de poot goed kan belasten en de poot niet dik is, kan je ook afwachten. Knuff aan Doeraqje!quote:Op donderdag 19 november 2015 21:01 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe de vensterbank gebarricadeerd moet worden, leggen we die vol dan gooit hij het er wel weer vanaf.
Geen verband, het enige wat hij had was een pleister en hij loopt ook niet op 3 poten rond maar gewoon op alle vier de poten.
Morgen moeten we toch naar de stad dan loop ik wel even langs de dierenkliniek.
Is het een maine coon?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:41 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik word soms helemaal knetter van mijn kat, hij maakt bij elk waterbakje een bende! Waarom zou hij dat doen?
Ik heb mijn normale waterbakje al vervangen voor een waterfontijntje van keramiek zodat hij lekker zwaar is, nog probeert hij het bakje te verplaatsen en zit hij soms zo met zijn pootje in het bakje te harken dat hij de bovenkant kan verschuiven en dat het hele waterbakje leegpompt over de vloerHij schreeuwt ook alsof hij weken geen water gehad heeft als ik een vers waterbakje neerzet (ik heb nog iets van 3 bakjes door het huis staan waar ik elke dag vers water in doe). Ik kan ook geen glas water inschenken of hij staat op en sprint snel naar mij toe, zodra ik mijn glas dan neerzet zit hij er met zijn pootje in te hengelen en uit te drinken.
Ik had wel ergens gelezen dat katten soms water bewegend willen hebben omdat ze het anders niet goed kunnen zien maar ook bij het waterfontijntje met stromend water maakt hij er een zootje van en water in normale bakjes blijft hij net zo lang meppen todat als het water er omheen ligt.
Is er iets wat ik hier aan kan doen?
Doen die van mij ook. Ze vinden het gewoon leuk om met water te spelen. Misschien een zwembadje geven en daar dingen ingooien die hij er uit kan vissen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:41 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik word soms helemaal knetter van mijn kat, hij maakt bij elk waterbakje een bende! Waarom zou hij dat doen?
Ik heb mijn normale waterbakje al vervangen voor een waterfontijntje van keramiek zodat hij lekker zwaar is, nog probeert hij het bakje te verplaatsen en zit hij soms zo met zijn pootje in het bakje te harken dat hij de bovenkant kan verschuiven en dat het hele waterbakje leegpompt over de vloerHij schreeuwt ook alsof hij weken geen water gehad heeft als ik een vers waterbakje neerzet (ik heb nog iets van 3 bakjes door het huis staan waar ik elke dag vers water in doe). Ik kan ook geen glas water inschenken of hij staat op en sprint snel naar mij toe, zodra ik mijn glas dan neerzet zit hij er met zijn pootje in te hengelen en uit te drinken.
Ik had wel ergens gelezen dat katten soms water bewegend willen hebben omdat ze het anders niet goed kunnen zien maar ook bij het waterfontijntje met stromend water maakt hij er een zootje van en water in normale bakjes blijft hij net zo lang meppen todat als het water er omheen ligt.
Mijn coon deed dat ook, die eiste een schepemmer en als die leeg,bevroren oid was kwam hij ons halen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:52 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Nee gewoon een vuilnisbak rasje
Ik kan een klein badje of grote lasagneschaal neerzetten en dan drinkt hij er alleen uit maar gaat gewoon verder met alle andere bakjes omgooien omdat die lichter zijn, of inderdaad ook proberen uit vazen te drinkenquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:39 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Doen die van mij ook. Ze vinden het gewoon leuk om met water te spelen. Misschien een zwembadje geven en daar dingen ingooien die hij er uit kan vissen?
Omdat kat Hij doet het niet om jou te pestenquote:Op vrijdag 20 november 2015 09:41 schreef HyrulePrincess het volgende:
Drinkt het ook meer dan normaal? Dan is het toch verstandig om een afspraak te maken met je analoge DA. Meer drinken kan een teken zijn van een aantal ziektes, zoals nierproblemen en suikerziekte. Overigens is het wel gezond om veel drinken, ook voor een kat. Maar als een kat meer gaat drinken zonder duidelijke oorzaak, is het dus wel verstandig om dat na te laten kijken.quote:Ik heb mijn normale waterbakje al vervangen voor een waterfontijntje van keramiek zodat hij lekker zwaar is, nog probeert hij het bakje te verplaatsen en zit hij soms zo met zijn pootje in het bakje te harken dat hij de bovenkant kan verschuiven en dat het hele waterbakje leegpompt over de vloerHij schreeuwt ook alsof hij weken geen water gehad heeft als ik een vers waterbakje neerzet (ik heb nog iets van 3 bakjes door het huis staan waar ik elke dag vers water in doe). Ik kan ook geen glas water inschenken of hij staat op en sprint snel naar mij toe, zodra ik mijn glas dan neerzet zit hij er met zijn pootje in te hengelen en uit te drinken.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Een vaas bloemen werd leeg getrokken en leeg geschept.
Welcome to the world of Cat slave labor ownershipquote:Op vrijdag 20 november 2015 13:43 schreef Valerie. het volgende:
Ik kan ook geen bekers of vazen laten staan verschrikkelijk irritant
Als hij dwangmatig overal probeert uit te drinken, dan moet je het toch even melden bij je analoge DA. Het is geen spoed, maar misschien bij de volgende APK of zo. Eventueel even vers urine laten onderzoeken (de DA kan zien of er bijv. eiwit of suiker in zit).quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:51 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Ik kan een klein badje of grote lasagneschaal neerzetten en dan drinkt hij er alleen uit maar gaat gewoon verder met alle andere bakjes omgooien omdat die lichter zijn, of inderdaad ook proberen uit vazen te drinken
Poot is niet dik, wond ziet er mooi uit, hij hinkepinkt nauwelijks maar als dat erger wordt dan moet ik even met hem langs de add (wat ik niet meer verw8 nu)quote:Op donderdag 19 november 2015 21:46 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als hij de poot goed kan belasten en de poot niet dik is, kan je ook afwachten. Knuff aan Doeraqje!
Niet alleen hartstikke zielig, ook nog gevaarlijk (kopje onder ook echt?quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:22 schreef tonja het volgende:
Ik zag net een filmpje op facebook van een kennis die haar kat wast en met iets van zeepsop bespuit bij wijze van ontvlooiien. Ze doet het arme beest ook kopje onder
Ik heb gezegd dat ik het zielig en zinloos vind maar het antwoord is dat hun DA dat heeft geadviseerd omdat vlooien 'geen houvast in water' hebben.
Ik geloof dat niet.
Domme mensenquote:Op zaterdag 21 november 2015 17:39 schreef Holyme het volgende:
[..]
Niet alleen hartstikke zielig, ook nog gevaarlijk (kopje onder ook echt?), helemaal als er sop aan te pas komt. Zo heeft de dierenarts hier laatst een kat binnen gekregen die vermoedelijk met groene zeep was "ontvlooit". Beestje was er heel slecht aan toe, is echt kantje boord geweest
Ze is ook behoorlijk gekrabd.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:
Ik was halverwege al met slagaderlijke bloeding afgevoerd. Ik heb nog nooit een kat gewassen
Onze hond ging al helemaal uit dr plaat als we die onder de douche zetten (moest ze maar niet in luiers gaan rollen).quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:
Ik was halverwege al met slagaderlijke bloeding afgevoerd. Ik heb nog nooit een kat gewassen
quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:13 schreef Sorella het volgende:
[..]
Poot is niet dik, wond ziet er mooi uit, hij hinkepinkt nauwelijks maar als dat erger wordt dan moet ik even met hem langs de add (wat ik niet meer verw8 nu)
Bedankt dda en holyme
quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:15 schreef tonja het volgende:
[..]
Domme mensenIk word hier echt een beetje boos om eigenlijk. Die reacties daar ook, ze vinden het allemaal o zo grappig
Vechtende kat
[ afbeelding ]
Op het aanrecht
[ afbeelding ]
Sprayen met..?
[ afbeelding ]
Weer terug in de emmer water.
[ afbeelding ]
En kopje onder
[ afbeelding ]
Bij een hond is het een kwestie van vanaf kleine pup vaak wassen en daarbij veel belonen. Een kat kan je ook aanleren om het wassen te tolereren (ook vanaf het kitten beginnen) maar dat is wel lastiger dan bij een hond.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Onze hond ging al helemaal uit dr plaat als we die onder de douche zetten (moest ze maar niet in luiers gaan rollen).
Het waren geen foto's maar het was een filmpje waar ik screencaps van heb gemaakt. Haar gezicht stond er ook op maar die heb ik om privacy redenen eraf gecropt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:14 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
![]()
Waarom plaatsen mensen zulke zichzelf incriminerende foto's op Facebook?Ik bedoel de laatste foto, "kopje onder". Een kat onder (zeep) water houden is uiteraard een diermishandeling.
Een dier kan je niet zeggen "hou maar even je adem in, ik ga je zo kopje onder drukken", dus een zeer grote kans dat de poezel zeepwater inademt --> aspiratie-pneumonie (longontsteking door het inademen van zeepwater) --> dode poezel.
![]()
Als men een kat was, dan moet men zich voorzichtig het hoofd wassen en uitspoelen.
Vlooien gaat trouwens dood van zeerwater, met een gewone diershampoo kan je ook behoorlijk wat vlooien afwassen. Maar er blijven andere vlooien/eitjes/larven in de omgeving, dus het heeft maar een eenmalig effect.
Verder over Katten en Grappig: DiDa vindt komkommers leggen achter nietsvermoedende etende poezels en die poezels dus laten schrikken, niet grappigEen poezel is geen mens, dus die snapt geen practical jokes.
Ja, viel bij haar vies tegenquote:Op zaterdag 21 november 2015 21:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Bij een hond is het een kwestie van vanaf kleine pup vaak wassen en daarbij veel belonen. Een kat kan je ook aanleren om het wassen te tolereren (ook vanaf het kitten beginnen) maar dat is wel lastiger dan bij een hond.
Ik heb hier een hond die al zes jaar lang elke week de hele buurt bij elkaar schreeuwt onder de douchequote:Op zaterdag 21 november 2015 21:16 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Bij een hond is het een kwestie van vanaf kleine pup vaak wassen en daarbij veel belonen. Een kat kan je ook aanleren om het wassen te tolereren (ook vanaf het kitten beginnen) maar dat is wel lastiger dan bij een hond.
Kun je je naaktlopers niet gewoon met een warme vochtige microvezeldoek afnemen?quote:Op zaterdag 21 november 2015 21:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb hier een hond die al zes jaar lang elke week de hele buurt bij elkaar schreeuwt onder de douche
Ik ben al mijn hele leven naturist, maar ik douche gewoon hoorquote:Op zaterdag 21 november 2015 21:42 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Kun je je naaktlopers niet gewoon met een warme vochtige microvezeldoek afnemen?
Je wil niet weten hoeveel vuil daar elke keer vanaf komt onder de douche hoor, ik zou ze natuurlijk uit de blubberige velden kunnen houden maar mwahquote:Op zaterdag 21 november 2015 21:42 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Kun je je naaktlopers niet gewoon met een warme vochtige microvezeldoek afnemen?
Het filmpje is nog rottigerquote:Op zaterdag 21 november 2015 22:31 schreef Holyme het volgende:
Ik ben helemaal naar van die kopje onder foto
quote:Op zaterdag 21 november 2015 22:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel vuil daar elke keer vanaf komt onder de douche hoor, ik zou ze natuurlijk uit de blubberige velden kunnen houden maar mwah
+1quote:Op zaterdag 21 november 2015 22:31 schreef Holyme het volgende:
Ik ben helemaal naar van die kopje onder foto
Ik kwam ook niet ongeschonden uit het bad avontuur hoor, pas toen hij doorhad dat het goed bedoeld was en echt hielp was het prima.quote:Op zondag 22 november 2015 16:49 schreef Gaoxing het volgende:
Mijn poezels moesten na hun verhuizing van Dubai naar Nederland echt wel een beetje schoongemaakt, maar dat ging nog altijd met washandjes op het aanrecht. Een poging tot 'even pootjes in het water' liep uit op 'even nagels in Gao's rug'
Mijn oude poes had op het laatst een tumor in haar gehoorgang waar zo af en toe troep uitkwam. Die vond het wel echt heel lekker als ik warm water in mijn hand liet lopen en dan haar kopje erin badderde
quote:
Haha, idd. Ik ben een trouwe Urk volger op facebook.quote:
Eerlijk? (dit gaat me niet in dank afgenomen worden) Ik kan er echt niet bij dat jullie niet al 3 dagen geleden bij een dierenarts waren en nu ook nog afwachten tot morgenmiddag met een bezoek aan de dierenarts. Ik ben geen dierenarts maar als een kat zulke symptomen heeft voelt ie zich echt echt ècht niet lekker. Om het maar even grof te zeggen, de kat ligt nu gewoon te creperen.quote:Op zondag 22 november 2015 23:05 schreef Gutanoth het volgende:
Hee hoi, tijdje geleden heeft de kat van mijn vriendin een ontsteking gehad aan zijn achterpootje. Mijn schoonmoeder heeft destijds pilletjes online gekocht () en op dat zakje staat alleen dat er 120 pilletjes in zitten en de naam is "Bursitus" ofzo.
Blijkbaar was dit opgelost want de kat begon weer te rennen en vrolijk doen als vanouds.
Vorige week, een aantal weken/maanden na deze ontsteking, werd de kat weer erg stilletjes en non-actief. Mijn schoonmoeder dacht meteen weer aan de ontsteking en gaf hem dus weer die pilletjes. Na een paar dagen namen mijn vriendin en ik de kat toch maar naar de dierenarts, waar er bloed is afgenomen. Hieruit bleek dat het een aantal dingen konden zijn (volgens de dierenarts). FIV, Kattenleukemie of FIP (nat of droog).
We kregen toen clindaseptin mee, waarna het na een dag of 3 wel duidelijk beter zou moeten gaan. Na 4 dagen aankijken, werd het er duidelijk alleen maar slechter op en zijn we weer terug gegaan naar de dierenarts. Dit keer gingen ze een aantal bloedonderzoeken doen om FIV en Leukemie uit te sluiten.
Na alle testen gedaan te hebben, bleek dat er geen sprake was van FIV of leukemie.
De kat werd 3 dagen opgenomen aan een infuus en in die drie dagen leek het alsof hij weer helemaal opleefde. Na deze 3 dagen kregen wij een tweetal medicijnen mee om de kat een week mee te voorzien van medicatie, dit waren Finidiar KH en Prednisolon.
Fast forward een kleine week en de afgelopen 3 dagen ligt de kat nog maar op 1 plek. Hij beweegt amper en mauwt als je hem probeert op te tillen. Zo nu en dan heeft hij iets wat lijkt op stuiptrekkingen, waarbij hij zijn hoofd helemaal naar achter tilt en zijn pootjes strekt, alsof hij verstijft. Zijn pupillen zijn 100% van de tijd gigantisch, alsof hij constant in een pikdonkere kamer is, terwijl het is de kamer gewoon licht is. Soms probeert hij op te staan, kijkt dan heel schokkerig en verwilderd om zich heen.
Zoals het er nu naar uit ziet, zal hij morgenmiddag ingeslapen gaan worden bij de dierenarts. Als laatste hoop dus toch nog dit bericht met de vraag of niemand weet wat dit in godsnaam zou kunnen zijnWant wij zijn ten einde raad.
Nou inderdaad... Als mijn kat zich zo gedroeg, zou ik meteen actie ondernemen, al was het midden in de nachtquote:Op maandag 23 november 2015 01:30 schreef tonja het volgende:
[..]
Eerlijk? (dit gaat me niet in dank afgenomen worden) Ik kan er echt niet bij dat jullie niet al 3 dagen geleden bij een dierenarts waren en nu ook nog afwachten tot morgenmiddag met een bezoek aan de dierenarts. Ik ben geen dierenarts maar als een kat zulke symptomen heeft voelt ie zich echt echt ècht niet lekker. Om het maar even grof te zeggen, de kat ligt nu gewoon te creperen.
In het weekend hebben we de dierenarts ook 2 keer gebeld, mar het leek wel alsof die gek van ons werden ipv dat ze wilden helpen. Het antwoord wat we kregen was : "Ja, als je wilt dat we hem in laten slapen moet je komen anders moet je het maar gewoon een paar dagen aankijken. Je hebt de medicijnen helemaal nog geen kans gegeven"quote:Op maandag 23 november 2015 01:30 schreef tonja het volgende:
[..]
Eerlijk? (dit gaat me niet in dank afgenomen worden) Ik kan er echt niet bij dat jullie niet al 3 dagen geleden bij een dierenarts waren en nu ook nog afwachten tot morgenmiddag met een bezoek aan de dierenarts. Ik ben geen dierenarts maar als een kat zulke symptomen heeft voelt ie zich echt echt ècht niet lekker. Om het maar even grof te zeggen, de kat ligt nu gewoon te creperen.
Sneu voor de kat...quote:Op zondag 22 november 2015 23:05 schreef Gutanoth het volgende:
Hee hoi, tijdje geleden heeft de kat van mijn vriendin een ontsteking gehad aan zijn achterpootje. Mijn schoonmoeder heeft destijds pilletjes online gekocht () en op dat zakje staat alleen dat er 120 pilletjes in zitten en de naam is "Bursitus" ofzo.
Blijkbaar was dit opgelost want de kat begon weer te rennen en vrolijk doen als vanouds.
Vorige week, een aantal weken/maanden na deze ontsteking, werd de kat weer erg stilletjes en non-actief. Mijn schoonmoeder dacht meteen weer aan de ontsteking en gaf hem dus weer die pilletjes. Na een paar dagen namen mijn vriendin en ik de kat toch maar naar de dierenarts, waar er bloed is afgenomen. Hieruit bleek dat het een aantal dingen konden zijn (volgens de dierenarts). FIV, Kattenleukemie of FIP (nat of droog).
We kregen toen clindaseptin mee, waarna het na een dag of 3 wel duidelijk beter zou moeten gaan. Na 4 dagen aankijken, werd het er duidelijk alleen maar slechter op en zijn we weer terug gegaan naar de dierenarts. Dit keer gingen ze een aantal bloedonderzoeken doen om FIV en Leukemie uit te sluiten.
Na alle testen gedaan te hebben, bleek dat er geen sprake was van FIV of leukemie.
De kat werd 3 dagen opgenomen aan een infuus en in die drie dagen leek het alsof hij weer helemaal opleefde. Na deze 3 dagen kregen wij een tweetal medicijnen mee om de kat een week mee te voorzien van medicatie, dit waren Finidiar KH en Prednisolon.
Fast forward een kleine week en de afgelopen 3 dagen ligt de kat nog maar op 1 plek. Hij beweegt amper en mauwt als je hem probeert op te tillen. Zo nu en dan heeft hij iets wat lijkt op stuiptrekkingen, waarbij hij zijn hoofd helemaal naar achter tilt en zijn pootjes strekt, alsof hij verstijft. Zijn pupillen zijn 100% van de tijd gigantisch, alsof hij constant in een pikdonkere kamer is, terwijl het is de kamer gewoon licht is. Soms probeert hij op te staan, kijkt dan heel schokkerig en verwilderd om zich heen.
Zoals het er nu naar uit ziet, zal hij morgenmiddag ingeslapen gaan worden bij de dierenarts. Als laatste hoop dus toch nog dit bericht met de vraag of niemand weet wat dit in godsnaam zou kunnen zijnWant wij zijn ten einde raad.
Een dierenarts kan door de telefoon niet goed beoordelen hoe erg de kat eraan toe isquote:Op maandag 23 november 2015 09:02 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
In het weekend hebben we de dierenarts ook 2 keer gebeld, mar het leek wel alsof die gek van ons werden ipv dat ze wilden helpen. Het antwoord wat we kregen was : "Ja, als je wilt dat we hem in laten slapen moet je komen anders moet je het maar gewoon een paar dagen aankijken. Je hebt de medicijnen helemaal nog geen kans gegeven"
Ook vertelde de dierenarts dat dit normaal is, dat hij duf is en geen pijn voelt..
Misschien kom ik nu naief over, maar als een dokter je dat zegt, dan geloof je dat toch?
quote:Op maandag 23 november 2015 09:02 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
In het weekend hebben we de dierenarts ook 2 keer gebeld, mar het leek wel alsof die gek van ons werden ipv dat ze wilden helpen. Het antwoord wat we kregen was : "Ja, als je wilt dat we hem in laten slapen moet je komen anders moet je het maar gewoon een paar dagen aankijken. Je hebt de medicijnen helemaal nog geen kans gegeven"
Ook vertelde de dierenarts dat dit normaal is, dat hij duf is en geen pijn voelt..
Misschien kom ik nu naief over, maar als een dokter je dat zegt, dan geloof je dat toch?
Dat is spoed!quote:Hij beweegt amper en mauwt als je hem probeert op te tillen. Zo nu en dan heeft hij iets wat lijkt op stuiptrekkingen, waarbij hij zijn hoofd helemaal naar achter tilt en zijn pootjes strekt, alsof hij verstijft. Zijn pupillen zijn 100% van de tijd gigantisch, alsof hij constant in een pikdonkere kamer is, terwijl het is de kamer gewoon licht is. Soms probeert hij op te staan, kijkt dan heel schokkerig en verwilderd om zich heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |