abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 november 2015 @ 21:40:21 #76
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_157369684
Ik ben een weekendje weg :W

Fijn weekend! *O*
  vrijdag 6 november 2015 @ 21:49:02 #77
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_157370004
Fijn weekend! :W
pi_157370497
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Komen muizen in diverse smaken dan? :o :+
Die eet ze ook niet. Tenzij gefileerd opgediend in hapklare brokken met een snufje zout. Kattenkapsones kan niet hoger hoor hier. :P
pi_157371076
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:57 schreef Koettie het volgende:

[..]

Barf,ik ging ervanuit dat het allemaal beetje hetzelfde Was maar blijkbaar niet? Dan misschien eens een ander merk proberen.. Heb je een aanrader?
Mijn ervaring is dat Naturis lekkerder wordt gevonden dan Carnibest.
  zaterdag 7 november 2015 @ 00:28:57 #80
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157374524
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

Ik ga het even op gemak een keer lezen. Moet zo weg :@

Bij een Ragdoll zou ik gemiddeld 9 maanden aanhouden. En idd beter iets schraler voeren dan te veel. Ik vind 6-8% LG wel erg veel, ook voor een kitten. Bij een Newfoundlander pup hou ik 5% aan en die groeit een stuk sneller dan een Ragdoll...
Charlie de Retriever weegt altijd rond de 30 kilo, die krijgt 500gr per dag en doet het daar goed op. Soms slankt ie ietsjes af en dan krijgt ie weer even een kilo door drieen/2 delen per dag. Blijkt maar weer dat het ene dier het andere niet is.

Toen ik nog Carnibest verkocht raadde ik nieuwe klanten ook altijd aan de richtlijn in eerste instantie te volgen, maar dan wel het laagste. En daarna gewoon voeren met je ogen. Geen idee waar die richtlijn op gebaseerd is, want in mijn ervaring is het ALTIJD veel te veel geweest. Echt met elk eigen dier en elke klant.

quote:
:o Mijn Newfoundlanders van 50-60 kg aten 700-800 gram per dag en waren echt niet slank hoor. :@ In de natuur eten poezels gemiddeld 6 muizen per dag (hoeveel gram eetbare vlees/organen zit in een muis? :? ) en zij lopen kilometers of het af te trainen.
We hebben van de week dus 55 gram berekend, en Edward gaf hem altijd al minder dan dat. Ik heb vanavond heel goed mijn best gedaan om door zijn haar heen te voelen en ik vond dat zijn ribben wel wat te spekkig zijn dus we brengen het vanaf morgen terug naar 4% + een paar snoepjes. En we gaan weer veel meer hengelen, hij wordt altijd zo wild van dat ding, mooi man :D!

quote:
Goede variatie. Vooral die Magnum >:) Er zit echt veel suiker in hoor. Je kan beter zelf voor de poezel suikervrije ijsjes maken met volle kwark of zo. Poezels proeven toch geen zoet, maar kunnen vet/eiwit wel waarderen.
Nou ja, dat was de eerste keer in drie jaar dat we uberhaupt ijs in huis hadden, dus die paar likjes lopen wel los denk ik :P Maar met die pasta.. Dat was voor het eerst dat hij uberhaupt interesse in mijn bord toonde, dus ik stond echt even perplex toen hij ineens een pasta uit mijn bord had gejat :D :'(

quote:
Het hangt van een kat af, maar in het algemeen is het beter om de kat ad lib te voeren (alleen je kan niet het vlees de hele dag laten staan) of in meerdere kleine porties. Maar je moet kijken of hij niet gaat zeuren als je hem vaker gaat voeren, maar de porties dus kleiner worden.
Hij is zooooo dol op eten, dus ik denk dat hij de eerste dagen wel meer komt zeuren, maar we zullen sterk blijven. In het begin mauwde hij zonder geluid te maken.. Bek ging open maar kwam niet veel uit, was echt heel stom. Daarna werd het echt een ie-oe geluidje en dat vond ik zooo leuk. Met de maanden raakte hij dat een beetje kwijt en werd het meer een miauw, nog steeds een hele lieve, maar als we met zijn eten bezig gaan komen die stomme ie-oetjes weer waar ik zo dol op ben O+

Dankje voor je hulp en fijn weekend!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 7 november 2015 @ 00:31:18 #81
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157374560
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:23 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

O+
Waarom niet óp de laptop? Heb je een verkeerde laptop gekocht, wil de poezel er niet op liggen? :P
Misschien gaat zijn voorkeur uit naar Windows... Bij mij komt hij altijd tussen mij en mijn laptop in liggen. Tegen mijn borst aan met kop en goede kant van zijn lichaam, en zijn dikke kont tegen de laptop. Dan ondertussen ook gewoon OP wat er ligt, aanstekers, pakje sigaretten, telefoon etc maakt niet uit :') Gewoon plop met zijn dikke lijf erboven op. Ook als ik in bed laptop. Maar bij Edward ligt ie standaard binnen 2 tellen OP zijn iPad :D
  zaterdag 7 november 2015 @ 00:38:56 #82
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157374678
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:57 schreef Koettie het volgende:

[..]

Barf,ik ging ervanuit dat het allemaal beetje hetzelfde Was maar blijkbaar niet? Dan misschien eens een ander merk proberen.. Heb je een aanrader?
Gewoon barf is inderdaad zelf vlees samenstellen en zelf alles malen ed. BARF-menu is wel KVV zoals oa die merken die ik noemde. Dus kant-en-klare worsten. Wel belangrijk, Barf-menu is niet compleet. Daar moet je meerdere smaken van afwisselen.

Ook hier is Naturis geit absolute favoriet. Carnibest Natuur en vleesmix gaat hier ook prima, maar geen kalkoen/eend en dergelijke. Verder vindt hij volgens mij alles wat ik hem van Naturis heb gegeven heerlijk. Dat is geit, konijn, haas en kwartel.

Maar als je kat KVV uberhaupt nog niet kent kan je er ook even een klein beetje warm water overheen doen zodat de smaken en geuren wat beter loskomen. Dat wil nog al eens helpen.

Ik woon in Amsterdam, als je hier in de buurt woont kan je ook wel wat schijfjes van mij proberen, dan hoef je niet allerlei rollen te kopen. Maken we er een mix-pakketje van.
pi_157377131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:01 schreef Candaasje het volgende:
Je hebt overigens wel kans dat ze een (uitgebreide) gebitsbehandeling en een sterilisatie niet op dezelfde dag willen doen.Puck moet dan namelijk wel erg lang onder narcose, en juist die narcoseduur wil je niet te lang maken. Je bent met een gebitsbehandeling zo een half uur verder, zeker als er eventueel een element getrokken moet worden... en een sterilisatie kost ook behoorlijk wat tijd. Even het gebit bekijken en een (grof) plan van aanpak voor in de toekomst maken kan vaak wel. :)

En daarbij is het 'logistiek' gezien ook niet altijd mogelijk; buikoperaties plan je het liefst in de ochtend, en gebitsreinigingen in de middag als de ruimte die hiervoor gebruikt wordt grenst aan de operatiekamer. Of zelfs dezelfde ruimte als de OK is. (Niet alle klinieken hebben meerdere zuurstofsystemen, dus de OK wordt er - niet ideaal! - ook nog wel eens voor gebruikt). Dit ivm bacterieen. Je wil die ontzettend vieze mond-bewoners niet in een buikwond hebben :X
Onlangs heb ik wat video's zitten kijken over honden en katten met baby's/kleuters. Ze worden helemaal niet opgevoed in de omgang met elkaar. Nogal wat kleintjes zijn eraan gewend dat de honden ze de bek uitlikken. Sommigen willen het niet, maar een poetsende hond/kat kan dwingend zijn en sterker dan zo'n kleintje. Ook liet een peuter het zelfs door een koe doen. De ouders verhinderen dat niet, maar filmen hoe lief ze samen zijn.
pi_157377505
Een vaatdoek is nog altijd viezer. :6
pi_157379610
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Knip

Foto's van de poezel?
^O^ Bedankt! Hij is deze week gecastreerd dus tandjes controle zal ik een keer apart voor gaan! Gelukkig :') is hij alleen maar een enorme friemelkont als hij vastgehouden wordt, bijt of krabt niet bij DA.

(Zit mobiel dus even geen foto...)

Fijn weekend! :)
  zaterdag 7 november 2015 @ 13:37:54 #86
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_157380183
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 09:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Onlangs heb ik wat video's zitten kijken over honden en katten met baby's/kleuters. Ze worden helemaal niet opgevoed in de omgang met elkaar. Nogal wat kleintjes zijn eraan gewend dat de honden ze de bek uitlikken. Sommigen willen het niet, maar een poetsende hond/kat kan dwingend zijn en sterker dan zo'n kleintje. Ook liet een peuter het zelfs door een koe doen. De ouders verhinderen dat niet, maar filmen hoe lief ze samen zijn.
:D Kinderen hebben geen bek maar een mond!
Ik ken doorgaans meer slecht opgevoede kinderen dan honden helaasch.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_157380853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:07 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Stress van die rode buitenkat is al voldoende om allerlei soort gedragsproblemen te kunnen veroorzaken: sproeien, redirectie-agressie enz. Die kat moet niet bij haar in de buurt komen/ in jullie tuin komen. Het is alleen lastig te regelen...
Hopelijk binnenkort een groot deel van de tuin schutting. Dan is alleen de voorkant open. Nu is het achter ook open en kan hij zo onze tuin binnenlopen.
pi_157386065
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 november 2015 00:38 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Gewoon barf is inderdaad zelf vlees samenstellen en zelf alles malen ed. BARF-menu is wel KVV zoals oa die merken die ik noemde. Dus kant-en-klare worsten. Wel belangrijk, Barf-menu is niet compleet. Daar moet je meerdere smaken van afwisselen.

Ook hier is Naturis geit absolute favoriet. Carnibest Natuur en vleesmix gaat hier ook prima, maar geen kalkoen/eend en dergelijke. Verder vindt hij volgens mij alles wat ik hem van Naturis heb gegeven heerlijk. Dat is geit, konijn, haas en kwartel.

Maar als je kat KVV uberhaupt nog niet kent kan je er ook even een klein beetje warm water overheen doen zodat de smaken en geuren wat beter loskomen. Dat wil nog al eens helpen.

Ik woon in Amsterdam, als je hier in de buurt woont kan je ook wel wat schijfjes van mij proberen, dan hoef je niet allerlei rollen te kopen. Maken we er een mix-pakketje van.
Oh oeps haha. Ik had gewoon zo'n kant en klare worst gekocht inderdaad. Speciaal de eerste nog kip want dat vindt ze wel lekker maar Nope.
Warm water ook geprobeerd. Durfde niet te mengen met brok ivm maagzuur en vertering enzo, had misschien iets kunnen helpen.

Wat lief! Ben volgende week weer in Amsterdam. Stuur je tegen die tijd wel een dm.
pi_157386331
Kip lusten mijn poezen ook niet. Eigenlijk vooral rood vlees. Hoe roder hoe beter. En niks met vuile ingewanden!
pi_157388962
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:37 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Kinderen hebben geen bek maar een mond!
Ik ken doorgaans meer slecht opgevoede kinderen dan honden helaasch.
De uitdrukking is "de bek uitlikken".
pi_157388993
Is dat geen friesisme? Ik ken dat uit Friesland maar heb het hier in de Randstad nog nooit gehoord.
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:25:21 #92
176471 oh-oh
pi_157389545
:D Echt nooit van gehoord, sorry!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_157390281
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:21 schreef Isegrim het volgende:
Kip lusten mijn poezen ook niet. Eigenlijk vooral rood vlees. Hoe roder hoe beter. En niks met vuile ingewanden!
mijn kat is dol op kip. Gebakken of gegrild, op mijn bord. Rauw, in haar eigen bakje - nope
pi_157390340
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

mijn kat is dol op kip. Gebakken of gegrild, op mijn bord. Rauw, in haar eigen bakje - nope
Idem hier! :D Ik wijt het aan mogelijke vuile ingewanden in het kip-kvv.
  zaterdag 7 november 2015 @ 21:58:55 #95
176471 oh-oh
pi_157390644
Mijn honden eten ook alle vormen kip, ook barf ( karkassen, vleugels, hartjes, maagjes, nekjes etc ), maar geen kip kvv!
( Groucho Marx )
pi_157390931
Oh, mijn honden aten dat wel. Maar de poezen vertikken het.
  zaterdag 7 november 2015 @ 22:23:07 #97
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_157391153
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 19:06 schreef Koettie het volgende:

[..]

Oh oeps haha. Ik had gewoon zo'n kant en klare worst gekocht inderdaad. Speciaal de eerste nog kip want dat vindt ze wel lekker maar Nope.
Warm water ook geprobeerd. Durfde niet te mengen met brok ivm maagzuur en vertering enzo, had misschien iets kunnen helpen.

Wat lief! Ben volgende week weer in Amsterdam. Stuur je tegen die tijd wel een dm.
Ook kuiken? :9~
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:50 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Idem hier! :D Ik wijt het aan mogelijke vuile ingewanden in het kip-kvv.
Murphy wilde ook de gekruide kip uit de kapsalon wel :') maar kan me niet heugen of ik hem ooit KVV kip heb gegeven. Eend en kalkoen blieft ie iig niet, dus hoef kip ook niet te proberen denk ik. Alhoewel, hij eet dan weer wel kuikens :|W
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 21:58 schreef oh-oh het volgende:
Mijn honden eten ook alle vormen kip, ook barf ( karkassen, vleugels, hartjes, maagjes, nekjes etc ), maar geen kip kvv!
De honden eten alles, dat maakt echt niets uit :D
pi_157398928
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:12 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

Dan moet het wel behandeld worden... Je heb hem nu Advocate gegeven?
Ja, dat geef ik hem al 4 jaar als het weer opspeelt. Het is alleen niet meer zo maar te krijgen helaas.
  zondag 8 november 2015 @ 20:33:15 #99
406821 verified  DigitaleDierenArts