Oké wat jij wiltquote:Op woensdag 25 november 2015 00:29 schreef tonja het volgende:
[..]
Neehoor ik begrijp wat je schreef, maar het kan er bij mij echt niet in dat, ten eerste, een dierenarts zo reageert, en ten tweede dat je dan zelf niet je gezond verstand gebruikt en niet op zoek gaat naar een andere dierenarts of een spoedkliniek voor dieren raadpleegt.
Maar goed, ik hoop in ieder geval dat als jullie weer een huisdier nemen, jullie de reacties van mij, anderen en vooral de DiDa hier meenemen.
Ik heb bij de action een microvezel afdruipmat (matje voor onder afdruiprek) gekocht en heb die onder de waterbak liggen. Kan ik je aanraden. Ze nemen veel water op.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:00 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik ben hier vergeten te reageren![]()
Over het hele kat aan bankkrabben gedoe ... Inmiddels heb ik de spray die DDA zei gekocht, de krabpalen zijn ingespoten, ze vinden het heel erg lekker ruiken en snuffelen ook aan de palen en krabben er nog steeds aan, helaas krabt meneer nog steeds aan de bank. Het niet meer straffen van krabben aan de bank heeft nu als resultaat dat hij het ook doet wanneer ik zelf in de kamer ben. Ik heb nog een kartonnen krabplank gekocht die op de bank ligt, ook die vind hij leuk maar alsnog krabt hij ook aan de bank, ik weet het dus even niet meer
Over het water, ik heb een waterfonijn dus water stroomt en dat bakje is heel zwaar, helaas weet hij er alsnog een waterballet van te maken. Controle bij DA heeft hij al gehad en er is niets mis met het katje, behalve dat het dus een bijdehandje isIk ga denk ik maar een grote bak onder het fontijntje zetten dat mocht hij morsen of er een bende van maken het in ieder geval niet op de houten vloer ligt.
wat een goed idee! Zou dat ook kunnen op laminaat?quote:Op donderdag 26 november 2015 11:26 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb bij de action een microvezel afdruipmat (matje voor onder afdruiprek) gekocht en heb die onder de waterbak liggen. Kan ik je aanraden. Ze nemen veel water op.
Werkt hier prima op laminaatquote:Op donderdag 26 november 2015 12:15 schreef Twinky het volgende:
[..]
wat een goed idee! Zou dat ook kunnen op laminaat?
http://www.praktijkvoorka(...)bben-aan-de-meubels/quote:Op donderdag 26 november 2015 11:00 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik ben hier vergeten te reageren![]()
Over het hele kat aan bankkrabben gedoe ... Inmiddels heb ik de spray die DDA zei gekocht, de krabpalen zijn ingespoten, ze vinden het heel erg lekker ruiken en snuffelen ook aan de palen en krabben er nog steeds aan, helaas krabt meneer nog steeds aan de bank. Het niet meer straffen van krabben aan de bank heeft nu als resultaat dat hij het ook doet wanneer ik zelf in de kamer ben. Ik heb nog een kartonnen krabplank gekocht die op de bank ligt, ook die vind hij leuk maar alsnog krabt hij ook aan de bank, ik weet het dus even niet meer
Over het water, ik heb een waterfonijn dus water stroomt en dat bakje is heel zwaar, helaas weet hij er alsnog een waterballet van te maken. Controle bij DA heeft hij al gehad en er is niets mis met het katje, behalve dat het dus een bijdehandje isIk ga denk ik maar een grote bak onder het fontijntje zetten dat mocht hij morsen of er een bende van maken het in ieder geval niet op de houten vloer ligt.
Wat een goed idee, ik ga hem halen en proberen! Thanks!quote:Op donderdag 26 november 2015 11:26 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb bij de action een microvezel afdruipmat (matje voor onder afdruiprek) gekocht en heb die onder de waterbak liggen. Kan ik je aanraden. Ze nemen veel water op.
Ik heb beide artikels gelezen:quote:
Het ging me ook voornamelijk even om de stukjes van het afleren en afdekken van de bankquote:
Hier nog zo'n waterbeest. Heb er maar een droogloop deurmat ondergelegt. Die drogen redelijk vlot op maar hebben een rubberen onderkant. Handdoek of ed laat alsnog water door en is de vloer nog nat.quote:Op donderdag 26 november 2015 11:00 schreef HyrulePrincess het volgende:
Ik ben hier vergeten te reageren
quote:Op donderdag 26 november 2015 19:26 schreef Sorella het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn weer vriendjes
Met de tweede bench aan de eerste gekoppeld is doeraq rustiger maar hij moet nog 4 weken.
Het rottige is dat als hij even de bench uit mag je niet kan zien dat hij geopereerd is (afgezien van zijn kale achterpoot) dus nu mag hij nog maar 1 keer per dag 5 minuutjes uit de bench en banjer mag daarna even bij hem op visite (maar niet te lang om ruzie te voorkomen)
quote:
Ik heb inderdaad 2 katten, broertjes van 5 jaar oud nu. Het gaat om de rechter:quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:15 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Dat is een lastig probleem... Blijkbaar heeft de poezel besloten dat hij deze bank per se moet markeren. Als ik het goed lees, heb je ook andere katten? Maar de andere katten krabben niet aan deze bank? Hoe is de verhouding tussen de katten? Mag alleen de krabbende kat op deze bank? Jaagt hij andere katten weg?
Een bank verplaatsen al geprobeerd? De indeling in de kamer meer Feng Shui maken![]()
Het krabben is erg lastig af te leren, want het is gewoon 100% normaal gedrag voor een kat... En als een kat je bank uitkiest om te krabben, dan enige wat je kan doen is: veel andere plekken waar hij wel mag krabben aanbieden en die aantrekkelijk maken (heb je al gedaan) en de bank onaantrekkelijk maken. En als het krabben het uiting is van de spanning tussen de katten (territorium problemen), dan moet je daar naar kijken en dat proberen op te lossen.
Je kan idd een Keep-off op de bank proberen of een gladde hoes /deken over de bank draperen (van gladde "satijnen" stof, blijkbaar vinden de katten niet leuk om gladde stoffen te krabben).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze tukken samen tegen elkaar aan op de bank dus volgens mij is dat geen probleemHelaas is de kamer inrichten niet echt een optie, ik ben opzoek naar een nieuwe woning en als we dat vinden wil ik ook een nieuwe bank en hoopte dat ik daarvoor het gedrag misschien zou kunnen aanpassen. Ik zal het nog proberen met de kleden, misschien als hij een tijd niet aan de bank krabbelt dat hij het een beetje vergeet en ik ga morgen die spray voor de bank halen.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:37 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad 2 katten, broertjes van 5 jaar oud nu. Het gaat om de rechter:Haha! Ik herken jouw katten volgens mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze tukken samen tegen elkaar aan op de bank dus volgens mij is dat geen probleemHelaas is de kamer inrichten niet echt een optie, ik ben opzoek naar een nieuwe woning en als we dat vinden wil ik ook een nieuwe bank en hoopte dat ik daarvoor het gedrag misschien zou kunnen aanpassen. Ik zal het nog proberen met de kleden, misschien als hij een tijd niet aan de bank krabbelt dat hij het een beetje vergeet en ik ga morgen die spray voor de bank halen.
Wat een heerlijk stel is het toch
![]()
Haha ja jij kent ze welquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:26 schreef Holyme het volgende:
[..]
Haha! Ik herken jouw katten volgens mijWat een heerlijk stel is het toch
Van wat ik zo soms heb meegekregen, zijn dat dikke maatjesquote:Op vrijdag 27 november 2015 15:54 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Haha ja jij kent ze welPost al een tijdje niet meer onder oude naam
En ja ze zijn erg lief maar zoals je ziet is die ene ook een ontzettend eigenwijsje
Haha komt goed, soms kan ik die kleine wel achter het behang plakken maar ik zou ze nog voor geen goud ruilenquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:03 schreef Holyme het volgende:
[..]
Van wat ik zo soms heb meegekregen, zijn dat dikke maatjesNou hou ik wel van eigenwijsjes, maar snap goed dat deze vorm van eigenwijs minder in de smaak valt
Hopelijk krijg je een oplossing gevonden!
quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:37 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad 2 katten, broertjes van 5 jaar oud nu. Het gaat om de rechter:Rode poezelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze tukken samen tegen elkaar aan op de bank dus volgens mij is dat geen probleemHelaas is de kamer inrichten niet echt een optie, ik ben opzoek naar een nieuwe woning en als we dat vinden wil ik ook een nieuwe bank en hoopte dat ik daarvoor het gedrag misschien zou kunnen aanpassen. Ik zal het nog proberen met de kleden, misschien als hij een tijd niet aan de bank krabbelt dat hij het een beetje vergeet en ik ga morgen die spray voor de bank halen.
![]()
![]()
![]()
Wat je ook kan proberen om je bank te beschermen: Sticky paws, dat is een soort dubbelzijdige tape die je tegen je bank aanplakt. Katten vinden het niet lekker om te krabben. Na een tijdje, als de kat het niet meer krabt, kan je het weg halen. Geen idee of het in NL te koop is, maar deze bedoel ik. Of Scratch guard (ook geen idee of het in NL te koop is, even googlen). Dit is een soort dikke doorzichtige plastic dat je aan je bank kan bevestigen. Vinden poezels ook helemaal niet lekker om te krabben.
Ik ga het bestellen en proberen! Thanks!quote:Op zaterdag 28 november 2015 00:06 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Rode poezels![]()
![]()
![]()
Wat je ook kan proberen om je bank te beschermen: Sticky paws, dat is een soort dubbelzijdige tape die je tegen je bank aanplakt. Katten vinden het niet lekker om te krabben. Na een tijdje, als de kat het niet meer krabt, kan je het weg halen. Geen idee of het in NL te koop is, maar deze bedoel ik. Of Scratch guard (ook geen idee of het in NL te koop is, even googlen). Dit is een soort dikke doorzichtige plastic dat je aan je bank kan bevestigen. Vinden poezels ook helemaal niet lekker om te krabben.
En vandaag heeft ze voor het eerst goede ontlasting! Voor de rest alles prima gegaan van de week.quote:Op maandag 23 november 2015 15:57 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
[..]
Komt vast wel goed, een paar dagjes diarree is niet gelijk zorgwekkend. Als zij maar blijft eten en drinken.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 12:37 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En vandaag heeft ze voor het eerst goede ontlasting! Voor de rest alles prima gegaan van de week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |