Denk dat dat laatste wel erg veel uit maaktquote:Op donderdag 5 november 2015 12:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Als je denkt dat je bij 'middelgrote' kantoren om 18:30 de deur uit kunt lopen, kom je bedrogen uit. In zijn algemeenheid is de advocatuur geen baan van 09:00 - 18:00.
Ik ken mensen op 'middelgrote' kantoren, kleinere kantoren, grote kantoren, niche kantoren. De consensus is dat je zelden om 18:00 het kantoor uit kunt lopen, helemaal niet aan het begin van je loopbaan. Als je daar geen zin in hebt, moet je niet de advocatuur in.
Ik ken ook mensen die hier netjes op tijd naar huis (kunnen) gaan, dus het is ook nog eens erg sectie afhankelijk.
Ik heb volgend blok Staats- en Bestuursrecht, heb de onderwerpen en het boek een beetje globaal doorgenomen en kwam best veel dingen tegen van maw (vak middelbare). Het vak lijkt me sowieso wel tof.quote:Op donderdag 5 november 2015 01:25 schreef IPA35 het volgende:
Maandag begint het vak Staatsrecht 1 maar de course staat nog niet open op nestor en ik kan de klapper pas maandag afhalen...
Ugh. Bij die toko waar ik nu zit. Commentaar als je om 16.58 al naar huis gaat, terwijl iedereen om 16.50 al met zijn jas aan zit en om 16.30 al alleen maar op facebook zit...quote:Op donderdag 5 november 2015 12:43 schreef Ryon het volgende:
Ik sta gewoon om 16:55 uur bij de deur hoor.
Gewoon geen fuck geven. Jij bent uiteindelijk de echte winnaar als je die 1.5 minuten eerder thuis bent.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ugh. Bij die toko waar ik nu zit. Commentaar als je om 16.58 al naar huis gaat, terwijl iedereen om 16.50 al met zijn jas aan zit en om 16.30 al alleen maar op facebook zit...
Ik moest dus naar college, dus wilde de trein halen...quote:Op donderdag 5 november 2015 13:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gewoon geen fuck geven. Jij bent uiteindelijk de echte winnaar als je die 1.5 minuten eerder thuis bent.
quote:Op donderdag 5 november 2015 13:13 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het ergens ook beperkt om je in de collegebankjes al druk te gaan maken over de werktijden en te gaan loeren naar 38 uur per week. Ook dan kunnen de werkweken erg lang zijn (bijvoorbeeld bij de Belastingdienst), terwijl 60 uur zo voorbij kan vliegen als je leuke collega's en een goede dynamiek hebt. Ik zou dus vooral niet teveel afgaan op spookverhalen over uren en zelf uitvinden welke omgeving je het beste ligt.
Ik zie dat nog wel zitten eigenlijk. Maar dan met enkelen een VOF opzetten en dan beetje detacheren bij MKB of zo.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:55 schreef Ryon het volgende:
Daarom gewoon lekker ZZP'er worden. Laptopje op schoot in de koffiebar zitten. Wanneer het werken saai wordt gewoon aan het bier gaan onder de noemer "borrel". Dagen vliegen voorbij.
Is oprecht het leukst denk ik. Het is alleen zonde dat je zo ongelooflijk veel jaar kantoorervaring nodig hebt voordat je het als zelfstandig jurist / advocaat kan rooien.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:04 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik zie dat nog wel zitten eigenlijk. Maar dan met enkelen een VOF opzetten en dan beetje detacheren bij MKB of zo.
Hij afstudeerstage op hbo heeft mij wel geprikkeld. Bedrijf, 55 man personeel. Enkele juridische ontwikkelingen die moesten worden doorgevoerd in de bedrijfsvoering van verschillende afdelingen. Ik heb toen alles uitgezocht en een advies gemaakt in overleg met de verschillende afdelingen. Er was ook een speciale werkgroep opgezet. Naast het inhoudelijke aspect vond ik het "alle eilandjes op één lijn krijgen" aspect ook erg leuk.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Is oprecht het leukst denk ik. Het is alleen zonde dat je zo ongelooflijk veel jaar kantoorervaring nodig hebt voordat je het als zelfstandig jurist / advocaat kan rooien.
Is natuurlijk ook zo. Maar ik ben er wel van overtuigd dat ik gewoon met het avondeten thuis wil zijn om tijd voor mezelf & vriendin te hebben. Denk dat dat het belangrijkste is in het leven. Enige wat je daarbij hoeft te zoeken is leuk werk, of iig werk dat je leuk genoeg vindt om 38 uur p/w mee te vullen.quote:Op donderdag 5 november 2015 13:13 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het ergens ook beperkt om je in de collegebankjes al druk te gaan maken over de werktijden en te gaan loeren naar 38 uur per week. Ook dan kunnen de werkweken erg lang zijn (bijvoorbeeld bij de Belastingdienst), terwijl 60 uur zo voorbij kan vliegen als je leuke collega's en een goede dynamiek hebt. Ik zou dus vooral niet teveel afgaan op spookverhalen over uren en zelf uitvinden welke omgeving je het beste ligt.
Dat is toch ook de kern van consultancy? Organisatie binnenwandelen, mensen gericht interviewen, die gegevens combineren met je eigen kennis/gegevens en daar dan een advies over schrijven.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hij afstudeerstage op hbo heeft mij wel geprikkeld. Bedrijf, 55 man personeel. Enkele juridische ontwikkelingen die moesten worden doorgevoerd in de bedrijfsvoering van verschillende afdelingen. Ik heb toen alles uitgezocht en een advies gemaakt in overleg met de verschillende afdelingen. Er was ook een speciale werkgroep opgezet. Naast het inhoudelijke aspect vond ik het "alle eilandjes op één lijn krijgen" aspect ook erg leuk.
Lijkt mij prachtig als je van zoiets je werk kunt maken. Dus advisering al dan niet op locatie. Vraag me alleen af of de advocatuur dan wel de juiste weg is...
Nicequote:Op donderdag 5 november 2015 14:23 schreef Yreal het volgende:
Voorwaardelijk nog, maar fiscaal bestuursrecht binnen
Laatste onderdeel van het hbo dat nog liep. Nou effe die scriptie aframmen en dan ben ik van het weekend klaar. Dan lekker niks doen tot februari...quote:
Het is dus niet zo dat die persoonlijke interactie bij de advocatuur per se minder is? Komt het voor dat advocaten bijvoorbeeld enkele weken op locatie aan de slag gaan (met een flexplek o.i.d.)?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is toch ook de kern van consultancy? Organisatie binnenwandelen, mensen gericht interviewen, die gegevens combineren met je eigen kennis/gegevens en daar dan een advies over schrijven.
Dat kan je prima als zelfstandige doen als je voldoende klanten weet binnen te krijgen. Vanuit een grotere organisatie is dat toch makkelijker.
En dan, master?quote:Op donderdag 5 november 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laatste onderdeel van het hbo dat nog liep. Nou effe die scriptie aframmen en dan ben ik van het weekend klaar. Dan lekker niks doen tot februari...
Mmm, officieel zou ik al in enkele masters in kunnen stromen met mijn hbo en alles wat ik van de uva bachelor al heb. Maar ik moet ook nog een enkel bachelor vak doen.quote:
Yrealbaas.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:23 schreef Yreal het volgende:
Voorwaardelijk nog, maar fiscaal bestuursrecht binnen
En weer drie maanden verloren. Maak er nou eens wat van.quote:Op donderdag 5 november 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laatste onderdeel van het hbo dat nog liep. Nou effe die scriptie aframmen en dan ben ik van het weekend klaar. Dan lekker niks doen tot februari...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |