abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2015 @ 12:42:19 #151
256090 Giku
graag verwijderen
pi_157333139
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als je denkt dat je bij 'middelgrote' kantoren om 18:30 de deur uit kunt lopen, kom je bedrogen uit. In zijn algemeenheid is de advocatuur geen baan van 09:00 - 18:00.

Ik ken mensen op 'middelgrote' kantoren, kleinere kantoren, grote kantoren, niche kantoren. De consensus is dat je zelden om 18:00 het kantoor uit kunt lopen, helemaal niet aan het begin van je loopbaan. Als je daar geen zin in hebt, moet je niet de advocatuur in.

Ik ken ook mensen die hier netjes op tijd naar huis (kunnen) gaan, dus het is ook nog eens erg sectie afhankelijk.
Denk dat dat laatste wel erg veel uit maakt ;).

Mijn ervaring is tot dusverre zoals ik zeg: 10 uur/dag met uitschieters als het drukker is.
graag verwijderen
pi_157333150
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 01:25 schreef IPA35 het volgende:
Maandag begint het vak Staatsrecht 1 maar de course staat nog niet open op nestor en ik kan de klapper pas maandag afhalen...
Ik heb volgend blok Staats- en Bestuursrecht, heb de onderwerpen en het boek een beetje globaal doorgenomen en kwam best veel dingen tegen van maw (vak middelbare). Het vak lijkt me sowieso wel tof. :D
  donderdag 5 november 2015 @ 12:43:52 #153
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157333171
Ik sta gewoon om 16:55 uur bij de deur hoor.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157333214
quote:
6s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:43 schreef Ryon het volgende:
Ik sta gewoon om 16:55 uur bij de deur hoor.
Ugh. Bij die toko waar ik nu zit. Commentaar als je om 16.58 al naar huis gaat, terwijl iedereen om 16.50 al met zijn jas aan zit en om 16.30 al alleen maar op facebook zit...
  donderdag 5 november 2015 @ 13:04:02 #155
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157333539
quote:
15s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ugh. Bij die toko waar ik nu zit. Commentaar als je om 16.58 al naar huis gaat, terwijl iedereen om 16.50 al met zijn jas aan zit en om 16.30 al alleen maar op facebook zit...
Gewoon geen fuck geven. Jij bent uiteindelijk de echte winnaar als je die 1.5 minuten eerder thuis bent.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_157333567
quote:
15s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gewoon geen fuck geven. Jij bent uiteindelijk de echte winnaar als je die 1.5 minuten eerder thuis bent.
Ik moest dus naar college, dus wilde de trein halen...
  donderdag 5 november 2015 @ 13:09:24 #157
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157333639
Maar goed, ik kan wel begrijpen dat als je een studie doet waar je max 3 uur per dag mee bezig bent het vooruitzicht van 10 uur per dag bikkelen wel "doable" lijkt. Na een weekje meedraaien ben je daar ook wel weer klaar mee. Werken voor een baas / senior medewerker is gewoon niet de meest ideale tijdsbesteding van je dag.
--
  donderdag 5 november 2015 @ 13:13:11 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157333722
Ik vind het ergens ook beperkt om je in de collegebankjes al druk te gaan maken over de werktijden en te gaan loeren naar 38 uur per week. Ook dan kunnen de werkweken erg lang zijn (bijvoorbeeld bij de Belastingdienst), terwijl 60 uur zo voorbij kan vliegen als je leuke collega's en een goede dynamiek hebt. Ik zou dus vooral niet teveel afgaan op spookverhalen over uren en zelf uitvinden welke omgeving je het beste ligt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_157333742
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:13 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het ergens ook beperkt om je in de collegebankjes al druk te gaan maken over de werktijden en te gaan loeren naar 38 uur per week. Ook dan kunnen de werkweken erg lang zijn (bijvoorbeeld bij de Belastingdienst), terwijl 60 uur zo voorbij kan vliegen als je leuke collega's en een goede dynamiek hebt. Ik zou dus vooral niet teveel afgaan op spookverhalen over uren en zelf uitvinden welke omgeving je het beste ligt.
pi_157333799
Absoluut eens met Erik. Huidige stage is een jankfestijn zonder einde. Ik ben er misschien 20 uur per week, maar het voelt een stuk dramatischer dan de 40-45 uur per week van mijn vorige stage.
pi_157334435
Mijn scriptie naar leesbaar nederlands vertalen is ook een gebed zonder einde.
  donderdag 5 november 2015 @ 13:55:02 #162
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157334687
Daarom gewoon lekker ZZP'er worden. Laptopje op schoot in de koffiebar zitten. Wanneer het werken saai wordt gewoon aan het bier gaan onder de noemer "borrel". Dagen vliegen voorbij.
--
pi_157334940
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:55 schreef Ryon het volgende:
Daarom gewoon lekker ZZP'er worden. Laptopje op schoot in de koffiebar zitten. Wanneer het werken saai wordt gewoon aan het bier gaan onder de noemer "borrel". Dagen vliegen voorbij.
Ik zie dat nog wel zitten eigenlijk. Maar dan met enkelen een VOF opzetten en dan beetje detacheren bij MKB of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 5 november 2015 @ 14:10:22 #164
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157335029
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:04 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik zie dat nog wel zitten eigenlijk. Maar dan met enkelen een VOF opzetten en dan beetje detacheren bij MKB of zo.
Is oprecht het leukst denk ik. Het is alleen zonde dat je zo ongelooflijk veel jaar kantoorervaring nodig hebt voordat je het als zelfstandig jurist / advocaat kan rooien.
--
pi_157335189
quote:
15s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:10 schreef Ryon het volgende:

[..]

Is oprecht het leukst denk ik. Het is alleen zonde dat je zo ongelooflijk veel jaar kantoorervaring nodig hebt voordat je het als zelfstandig jurist / advocaat kan rooien.
Hij afstudeerstage op hbo heeft mij wel geprikkeld. Bedrijf, 55 man personeel. Enkele juridische ontwikkelingen die moesten worden doorgevoerd in de bedrijfsvoering van verschillende afdelingen. Ik heb toen alles uitgezocht en een advies gemaakt in overleg met de verschillende afdelingen. Er was ook een speciale werkgroep opgezet. Naast het inhoudelijke aspect vond ik het "alle eilandjes op één lijn krijgen" aspect ook erg leuk.

Lijkt mij prachtig als je van zoiets je werk kunt maken. Dus advisering al dan niet op locatie. Vraag me alleen af of de advocatuur dan wel de juiste weg is...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 5 november 2015 @ 14:19:01 #166
263417 Keyos
Like a Boss
pi_157335194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 13:13 schreef eriksd het volgende:
Is natuurlijk ook zo. Maar ik ben er wel van overtuigd dat ik gewoon met het avondeten thuis wil zijn om tijd voor mezelf & vriendin te hebben. Denk dat dat het belangrijkste is in het leven. Enige wat je daarbij hoeft te zoeken is leuk werk, of iig werk dat je leuk genoeg vindt om 38 uur p/w mee te vullen.

Of dat de belastingdienst, advocatuur, belastingadvies of de verzekeringsbranche is weet ik niet, misschien is dat wel als expat in het buitenland, maar enige work-life balance vind ik belangrijk.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_157335275
Voorwaardelijk nog, maar fiscaal bestuursrecht binnen _O_
  donderdag 5 november 2015 @ 14:29:02 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_157335359
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:18 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hij afstudeerstage op hbo heeft mij wel geprikkeld. Bedrijf, 55 man personeel. Enkele juridische ontwikkelingen die moesten worden doorgevoerd in de bedrijfsvoering van verschillende afdelingen. Ik heb toen alles uitgezocht en een advies gemaakt in overleg met de verschillende afdelingen. Er was ook een speciale werkgroep opgezet. Naast het inhoudelijke aspect vond ik het "alle eilandjes op één lijn krijgen" aspect ook erg leuk.

Lijkt mij prachtig als je van zoiets je werk kunt maken. Dus advisering al dan niet op locatie. Vraag me alleen af of de advocatuur dan wel de juiste weg is...
Dat is toch ook de kern van consultancy? Organisatie binnenwandelen, mensen gericht interviewen, die gegevens combineren met je eigen kennis/gegevens en daar dan een advies over schrijven.

Dat kan je prima als zelfstandige doen als je voldoende klanten weet binnen te krijgen. Vanuit een grotere organisatie is dat toch makkelijker.
--
pi_157335404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:23 schreef Yreal het volgende:
Nice
pi_157335433
quote:
14s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:31 schreef Valid het volgende:

[..]

Nice
Laatste onderdeel van het hbo dat nog liep. Nou effe die scriptie aframmen en dan ben ik van het weekend klaar. Dan lekker niks doen tot februari... _O_
pi_157335455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is toch ook de kern van consultancy? Organisatie binnenwandelen, mensen gericht interviewen, die gegevens combineren met je eigen kennis/gegevens en daar dan een advies over schrijven.

Dat kan je prima als zelfstandige doen als je voldoende klanten weet binnen te krijgen. Vanuit een grotere organisatie is dat toch makkelijker.
Het is dus niet zo dat die persoonlijke interactie bij de advocatuur per se minder is? Komt het voor dat advocaten bijvoorbeeld enkele weken op locatie aan de slag gaan (met een flexplek o.i.d.)?

Misschien toch mijzelf maar eens aanmelden voor zo'n kantoorbezoek ;)
pi_157335481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Laatste onderdeel van het hbo dat nog liep. Nou effe die scriptie aframmen en dan ben ik van het weekend klaar. Dan lekker niks doen tot februari... _O_
En dan, master?
pi_157335507
quote:
7s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:35 schreef Bananenman het volgende:

[..]

En dan, master?
Mmm, officieel zou ik al in enkele masters in kunnen stromen met mijn hbo en alles wat ik van de uva bachelor al heb. Maar ik moet ook nog een enkel bachelor vak doen.
  donderdag 5 november 2015 @ 14:38:14 #174
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157335529
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:23 schreef Yreal het volgende:
Yrealbaas. _O_
  donderdag 5 november 2015 @ 14:39:08 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_157335544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

En weer drie maanden verloren. Maak er nou eens wat van.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')