ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op maandag 2 november 2015 17:09 schreef derLudolf het volgende: Goede dag vandaag zeker voor de ICB, ICE, Benelux en Thalys zeker? (vanwege de mist op Schiphol en andere luchthavens)
Want de Benelux is een alternatief voor wat precies?
Een goede treinverbinding zou het overbodig maken. Maar die is er niet, want de Benelux doet 3,5 uur over de route en de Thalys is schofterig duur voor die route omdat Thalys liever reizigers naar Parijs aantrekt.
Een goede treinverbinding zou het overbodig maken. Maar die is er niet, want de Benelux doet 3,5 uur over de route en de Thalys is schofterig duur voor die route omdat Thalys liever reizigers naar Parijs aantrekt.
Kijk eens wat de AVE in Spanje tussen Madrid en Barcelona heeft gedaan met het vliegverkeer. Bijna compleet weggevaagd door de betere treinverbindingen.
Kijk eens wat de AVE in Spanje tussen Madrid en Barcelona heeft gedaan met het vliegverkeer. Bijna compleet weggevaagd door de betere treinverbindingen.
Hetzelfde zie je tussen Parijs en Lyon, daar vliegt bijna niks meer. Ook Parijs - Londen wordt gedomineerd door de trein.
Op maandag 2 november 2015 18:45 schreef J.B. het volgende: Ik ben al twee keer vanuit Brussel naar Azië gevlogen via Amsterdam omdat dat een stuk goedkoper was dan rechtstreeks vanuit Amsterdam
Op maandag 2 november 2015 19:09 schreef Yreal het volgende: Oke, treintickets van belgié luxemburg in. Schiet mij maar lek, want ik krijg nergens een prijs...
Neem iets binnenlands naar Gouvy, haal een grensoverschrijdend ticketje naar Troisvierges en koop een Taagesbiljee (of hoe je het ook spelt) bij een CFL-conducteur. Kost je 4 euro en daar kun je de hele dag mee rondakkeren in Luxemburg.
Standaardbiljet Luxemburg: reizen in alle vrijheid Voor reizigers die zich occasioneel verplaatsen naar Luxemburg
Heen- en terugbiljet vanuit een station in de grensstreek Beschikbaar in 1ste en 2de klas
Onbeperkt reizen in Luxemburg met de trein Praktisch Enkel te koop in de stations in de grensstreek (Gouvy, Vielsalm, Trois-Ponts, Arlon, Aubange, Halanzy, Virton en Messancy) van waaruit zij van toepassing zijn
Dat is niet anders met het Trampolineticket naar Lille. Kun je niet in Antwerpen kopen, nou kun je tussentijds wel de trein uitspringen (het ding staat 10 minuten stil in Kortrijk dacht ik?) maar dan moet je wel aanschuiven bij een loket.
Neem iets binnenlands naar Gouvy, haal een grensoverschrijdend ticketje naar Troisvierges en koop een Taagesbiljee (of hoe je het ook spelt) bij een CFL-conducteur. Kost je 4 euro en daar kun je de hele dag mee rondakkeren in Luxemburg.
Ik moet dus de IC naar Luxemburg uit, om ergens in een weiland een grenskaartje te kopen, om vervolgens in luxemburg weer een kaartje te kopen. Teringjantje.
Dit slaat wel echt alles zeg. Ik bedoel, dit is echt het debielste wat ik ooit heb gehoord op treintricket gebied. Als je me had vertelt dat dit op de grens irak iran was had ik het nog wel geloofd...
Ik moet dus de IC naar Luxemburg uit, om ergens in een weiland een grenskaartje te kopen, om vervolgens in luxemburg weer een kaartje te kopen. Teringjantje.
Zie je het voor je met 24 man?
Nah, het kaartje naar Gouvy kun je online kopen (Go Pass 1, ofzo) en het ticket naar Troisvierges ook. Alleen het Taagesbiljee moet je echt fysiek kopen, maar dat kan in de trein bij de conducteur. Wel zorgen dat je cash hebt.
Dat hebben we begin dit jaar ook gedaan, 7 kaartjes. Stuk voor stuk uitgeschreven want leuk om te bewaren. De conducteur vond ons niet leuk
Nah, het kaartje naar Gouvy kun je online kopen (Go Pass 1, ofzo) en het ticket naar Troisvierges ook. Alleen het Taagesbiljee moet je echt fysiek kopen, maar dat kan in de trein bij de conducteur. Wel zorgen dat je cash hebt.
Dat hebben we begin dit jaar ook gedaan, 7 kaartjes. Stuk voor stuk uitgeschreven want leuk om te bewaren. De conducteur vond ons niet leuk
ik kan dat ding van de belgse kant naar de Luxemburgse kant dus nergens vinden. Linkje?
Maak je niet zo druk. Je loopt naar de conducteur, je zegt "ik ga ook door naar Luxemburg." je lapt 6 euro voor een eersteklas dagkaart en we hebben het nergens meer over. Die boel is relaxt man
Maak je niet zo druk. Je loopt naar de conducteur, je zegt "ik ga ook door naar Luxemburg." je lapt 6 euro voor een eersteklas dagkaart en we hebben het nergens meer over. Die boel is relaxt man
Zeker.
Ik vond de eerste klasse in die KISS-stellen uitermate goed te doen
Heul officieel moet je tegenwoordig ¤1 toeslag betalen voor je kaartje op de trein in Luxemburg. Maar de conducteur kan dat gewoon uitschakelen, en als je uit België komt hoeft dat niet. En een kaartje naar Gouvy is gewoon te koop online, in de NMBS-automaat en aan het loket. Een kaartje Gouvy-Troisvierges kan online of aan het loket.
[..] Ik vond de eerste klasse in die KISS-stellen uitermate goed te doen
Met die conducteur die nog een oud kaartje uitschreef, met potlood. Omdat die oude handgeschreven kaartjes ook op moeten Tegenwoordig is alles via een kleine mobiele computer met een mobiel printertje.
Maak je niet zo druk. Je loopt naar de conducteur, je zegt "ik ga ook door naar Luxemburg." je lapt 6 euro voor een eersteklas dagkaart en we hebben het nergens meer over. Die boel is relaxt man
maar je moet toch ook weer een special grensovergangskaartje hebben?
Op maandag 2 november 2015 20:00 schreef greavy het volgende: Heul officieel moet je tegenwoordig ¤1 toeslag betalen voor je kaartje op de trein in Luxemburg. Maar de conducteur kan dat gewoon uitschakelen, en als je uit België komt hoeft dat niet. En een kaartje naar Gouvy is gewoon te koop online, in de NMBS-automaat en aan het loket. Een kaartje Gouvy-Troisvierges kan online of aan het loket.
ja ik kan die shit vanaf gouwy of arlon de grens over dus niet vinden
2 November 2015 - Vandaag moest ik een 45ft container lossen in het Waalse Engis. Na het lossen moest ik even wachten op mijn instructie, want het terugladen in het Waalse Wanze kon niet doorgaan, omdat ik de container had afgekeurd voor laden. Ik had mijn truck buiten de poort geparkeerd, en zoals deze trein bijna dagelijks doet, kwam hij hier iets na half 10 in de ochtend voorbij, met de afvoer van de staaltrein uit Hermalle-Sous-Huy. Meestal zit de tweede lok van dienst achteraan deze trein vast, waarbij de rangeerder in deze lok de overwegen weer "open" mag sleutelen voor het wegverkeer. De overwegen hier zijn volledig handmatig, en als het sleuteltje aan de overkant van de overweg niet weer gedraaid wordt, blijven de lampen en bellen aan. Vandaag reed de tweede lok, waarvan ik het nummer vergeten ben te noteren, als losse lok achter de trein aan.
Toen de bellen gingen rinkelen snel de camera gepakt en in positie gaan staan. Door de mist is er weinig van het Maasdal én van de trein te zien, maar het sfeertje wilde ik jullie niet achterhouden.
Hier heb ik ook al een paar keer met de vrachtwagen overnacht, en dan had ik ook DB Schenker met de staaltrein vanuit Beverwijk zien passeren.
deze loc gaat weer in goederendienst rijden. Ditmaal bij HSL Logistics die ook al de blokjesloc heeft en recent de locs 1304 en 1315 regelde. Ook hebben ze inmiddels de hippel van Kandt overgenomen.
Ga naar NMBS Europe, www.b-europe.com. Daar zoeken naar Gouvy - Troisvierges.
Thanks, die doet het.
quote:
Op maandag 2 november 2015 20:18 schreef greavy het volgende: Via Arlon mag je de reis niet splitsen in Kleinbettingen. Voor het Luxemburgse Tagesbiljet moet je op het station wel stoppen.
Hoe bedoel je niet splitten?
Ik kan toch gewoon met een Go pass en een kaartje Arlon -> luxemburg gewoon doorknallen van brussel naar luxemburg?
Op maandag 2 november 2015 20:55 schreef Peterselieman het volgende: deze loc gaat weer in goederendienst rijden. Ditmaal bij HSL Logistics die ook al de blokjesloc heeft en recent de locs 1304 en 1315 regelde. Ook hebben ze inmiddels de hippel van Kandt overgenomen.
Met die thalys kaartjes voor ¤11,- ben ik mij toch aan het bedenken of ik een dagje Parijs ('s middags heen, volgende dag 's avonds terug) wil gaan doen.
AnsaldoTilburg gaat definitief in Japanse handen komen. Hopelijk gaan de vrienden van Fles nu meer gestandaardiseerde treinen leveren in plaats van ontelbaar veel deelseries
Op maandag 2 november 2015 21:49 schreef Peterselieman het volgende: AnsaldoTilburg is definitief in Japanse handen gekomen. Hopelijk gaan de vrienden van Fles nu meer gestandaardiseerde treinen leveren in plaats van ontelbaar veel deelseries
Op maandag 2 november 2015 21:47 schreef boriq het volgende: Met die thalys kaartjes voor ¤11,- ben ik mij toch aan het bedenken of ik een dagje Parijs ('s middags heen, volgende dag 's avonds terug) wil gaan doen.
Ja, daar kun je het goed mee vergelijken. Het zijn vakmensen, maar als er geen bouwtekeningen voor iedereen beschikbaar zijn en geen goede aansturing dan doe je wat jou het beste lijkt in plaats van dat iedere trein uit een bestelling precies aan de specs voldoet.
Op maandag 2 november 2015 21:47 schreef boriq het volgende: Met die thalys kaartjes voor ¤11,- ben ik mij toch aan het bedenken of ik een dagje Parijs ('s middags heen, volgende dag 's avonds terug) wil gaan doen.
Ja, daar kun je het goed mee vergelijken. Het zijn vakmensen, maar als er geen bouwtekeningen voor iedereen beschikbaar zijn en geen goede aansturing dan doe je wat jou het beste lijkt in plaats van dat iedere trein uit een bestelling precies aan de specs voldoet.
Zo'n beeld kwam uit het rapport naar voren idd. Niet dat het incapabele monteurs waren, maar de tekeningen waren niet tot in voldoende detail uitgewerkt. Al met al stom.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nou, ik snap nu wel waarom ik eigenlijk alleen bij Arnhem de grens overga, best wel relaxt vergeleken met de bovenstaande verhalen . Wat wel minder is dat ik al de hele week geld op mijn PayPal moet storten voor de DB (en andere aankopen) terwijl dit eerst niet hoefde en bij PayPal snappen ze er geen fluit van waarom dit nu moet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Dat is geen geld daar wil ik best een gokje voor wagen, kan nog wel wat Cantillion gebruiken
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De zitplaatsen zijn comfortabel en de reiziger beschikt bij iedere stoel over een oplaadpunt voor zijn laptop of telefoon en een videoscherm in de rugleuningen van de stoelen in de 1e klas.
Heb ik wat gemist de laatste keer of is het gelul van NS?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ze kunnen de treinen niet meer vol krijgen dat ze dit doen?
Gisteravond zat ik in de , voor zo ver ik weet, laatst mogelijke thalys op de dag van parijs (19:25) -> rotterdam en daar had ik ook de hele weg 2 stoelen voor mijzelf in 2de klas)
dit is vloeken in de kerk hier: maar ik ben best benieuwd wat die bus operaters gaan doen, als die kunnen winnen in beenruimte kan het, voor mij iig, een serieuze concurrent worden van de thalys, die extra reistijd gebruik ik wel om de nacht te kunnen pitten (wat alleen kan als ik meer been ruimte heb)
Iemand trouwens enig idee wat een 'walrus' betekent? Hoorde ik zondagavond op Utrecht Centraal (via de portofoon), een walrus met een blauwe jas op perron 20/21. Ze hadden ook iets over collega's van de landelijke eenheid, dus het zal ongetwijfeld een codewoord voor een verdacht persoon zijn...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 3 november 2015 00:21 schreef dennistd het volgende: Iemand trouwens enig idee wat een 'walrus' betekent? Hoorde ik zondagavond op Utrecht Centraal (via de portofoon), een walrus met een blauwe jas op perron 20/21. Ze hadden ook iets over collega's van de landelijke eenheid, dus het zal ongetwijfeld een codewoord voor een verdacht persoon zijn...
Serieus opnieuw? Vanmorgen stond er een icd kapot op Breda. Schijnbaar zo complex dat ze de hele 900 serie (normale icd Amsterdam - Breda)er uit gekieperd hadden en enkel de 1000 serie (proefbedrijf voor sandwich/AmRo) lieten rijden. Ik kon met de sandwich gewoon zonder problemen rijden. Ben keurig overal tussendoor gefietst Nu weekend vieren
Zonder gekheid: geen idee. In eerste instantie werd 'een aantal weken' als tijdsvak voor het proefbedrijf met reizigers genoemd. Wanneer die over zijn weet ik niet. Momenteel staan de treinen nog niet in de reisplanner, maar worden wel op de borden getoond. Zien reizigers die toevallig of weten ze op welke tijden er gereden wordt, dan zijn ze uiteraard van harte welkom. Als de treinen zichtbaar worden gemaakt in de normale NS reisplanner, dan is volgens mij ook het proefbedrijf officieel voorbij.
Op dinsdag 3 november 2015 13:21 schreef Peter het volgende: Sinds gisteren rijdt de nieuwe Haagse tram in reizigersdienst op lijn 2. Heeft iemand ( buiten mijzelf) er al mee gereden?
ik ga er vermoedelijk vandaag mee reizen, maar ik verwacht eigenlijk een standaard randstadrail..
NS zit echter flink in de maag met de plannen van grote buitenlandse busmaatschappijen als Flixbus, ICBus en Megabus om hier snelle en goedkope busverbindingen tussen grote steden op te zetten. Bussen zijn wel trager, maar comfortabel en voorzien van extra luxe, zoals wifi. „Wij hebben afspraken gemaakt met de overheid. Als straks op onze drukste treinverbindingen ook bussen gaan rijden, heeft dat gevolgen voor de onrendabele spoorlijnen. Dat wordt anders als vrije busjongens krenten uit de pap halen”, aldus een NS-woordvoerder.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik kwam vanochtend ook een betere tegen maar kon die niet zo snel terugvinden, vandaar de toevoeging en nuancering telegraaf.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
zoals ik al eerder vermelde: als de busdiensten wat kunnen doen aan beenruimte en dus comfort vind ik persoonlijk de langere reistijd i.c.m. een goedkoper ticket (bij korter van te voren boeken) helemaal geen probleem.
James,JDude kennen jullie Ruby (toiletdame) van Centraal Station in Breda?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb een huis bij het Centraal Station in Breda, waarom zou ik dan daar betalen voor het toilet?
Je weet maar nooit .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Maar hoort t niet allemaal debiel proof gemaakt te zijn?
Ik befoel dr zijn hier ov fans die proberen alles uit met de kaart om te kijken hoever ze kunnen gaan, tot aan bijna fraude an toe..
En tegen mij zeg je: Eigen schuld
Deze hele maatschappij gaat ten onder aan het mongool-proof maken van apparaten. Mensen moeten nou eenmaal soms op hun smoel gaan om het te leren. Dat begint met fietsen..
Dat wil zoveel zeggen dat alles af is om met trams op spoor- en tramrails te gaan rijden in Chemnitz e.o. maar dat de goedkeuring (door de daartoe bevoegde instantie in Sachsen) van het tramgedeelte er nog niet is . De stellen zijn al wel klaar, voorlopig nog overstappen.
Die bestellten Fahrzeuge gehören zur ,,CityLink Familie" von Vossloh und werden speziell auf die Anforderungen für den Einsatz im Chemnitzer Modell angepasst. Die Fahrzeuge sind auf eine Höchstgeschwindigkeit von 100 km/h ausgelegt. Die 37 Meter langen klimatisierten Zweirichtungsfahrzeuge werden 94 Sitzplätze haben. Durch die Luftfederung gibt es einen besonders hohen Reisekomfort für die Fahrgäste
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...