ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Op maandag 2 november 2015 17:09 schreef derLudolf het volgende: Goede dag vandaag zeker voor de ICB, ICE, Benelux en Thalys zeker? (vanwege de mist op Schiphol en andere luchthavens)
Want de Benelux is een alternatief voor wat precies?
Een goede treinverbinding zou het overbodig maken. Maar die is er niet, want de Benelux doet 3,5 uur over de route en de Thalys is schofterig duur voor die route omdat Thalys liever reizigers naar Parijs aantrekt.
Een goede treinverbinding zou het overbodig maken. Maar die is er niet, want de Benelux doet 3,5 uur over de route en de Thalys is schofterig duur voor die route omdat Thalys liever reizigers naar Parijs aantrekt.
Kijk eens wat de AVE in Spanje tussen Madrid en Barcelona heeft gedaan met het vliegverkeer. Bijna compleet weggevaagd door de betere treinverbindingen.
Kijk eens wat de AVE in Spanje tussen Madrid en Barcelona heeft gedaan met het vliegverkeer. Bijna compleet weggevaagd door de betere treinverbindingen.
Hetzelfde zie je tussen Parijs en Lyon, daar vliegt bijna niks meer. Ook Parijs - Londen wordt gedomineerd door de trein.
Op maandag 2 november 2015 18:45 schreef J.B. het volgende: Ik ben al twee keer vanuit Brussel naar Azië gevlogen via Amsterdam omdat dat een stuk goedkoper was dan rechtstreeks vanuit Amsterdam
Op maandag 2 november 2015 19:09 schreef Yreal het volgende: Oke, treintickets van belgié luxemburg in. Schiet mij maar lek, want ik krijg nergens een prijs...
Neem iets binnenlands naar Gouvy, haal een grensoverschrijdend ticketje naar Troisvierges en koop een Taagesbiljee (of hoe je het ook spelt) bij een CFL-conducteur. Kost je 4 euro en daar kun je de hele dag mee rondakkeren in Luxemburg.
Standaardbiljet Luxemburg: reizen in alle vrijheid Voor reizigers die zich occasioneel verplaatsen naar Luxemburg
Heen- en terugbiljet vanuit een station in de grensstreek Beschikbaar in 1ste en 2de klas
Onbeperkt reizen in Luxemburg met de trein Praktisch Enkel te koop in de stations in de grensstreek (Gouvy, Vielsalm, Trois-Ponts, Arlon, Aubange, Halanzy, Virton en Messancy) van waaruit zij van toepassing zijn
Dat is niet anders met het Trampolineticket naar Lille. Kun je niet in Antwerpen kopen, nou kun je tussentijds wel de trein uitspringen (het ding staat 10 minuten stil in Kortrijk dacht ik?) maar dan moet je wel aanschuiven bij een loket.
Neem iets binnenlands naar Gouvy, haal een grensoverschrijdend ticketje naar Troisvierges en koop een Taagesbiljee (of hoe je het ook spelt) bij een CFL-conducteur. Kost je 4 euro en daar kun je de hele dag mee rondakkeren in Luxemburg.
Ik moet dus de IC naar Luxemburg uit, om ergens in een weiland een grenskaartje te kopen, om vervolgens in luxemburg weer een kaartje te kopen. Teringjantje.
Dit slaat wel echt alles zeg. Ik bedoel, dit is echt het debielste wat ik ooit heb gehoord op treintricket gebied. Als je me had vertelt dat dit op de grens irak iran was had ik het nog wel geloofd...
Ik moet dus de IC naar Luxemburg uit, om ergens in een weiland een grenskaartje te kopen, om vervolgens in luxemburg weer een kaartje te kopen. Teringjantje.
Zie je het voor je met 24 man?
Nah, het kaartje naar Gouvy kun je online kopen (Go Pass 1, ofzo) en het ticket naar Troisvierges ook. Alleen het Taagesbiljee moet je echt fysiek kopen, maar dat kan in de trein bij de conducteur. Wel zorgen dat je cash hebt.
Dat hebben we begin dit jaar ook gedaan, 7 kaartjes. Stuk voor stuk uitgeschreven want leuk om te bewaren. De conducteur vond ons niet leuk
Nah, het kaartje naar Gouvy kun je online kopen (Go Pass 1, ofzo) en het ticket naar Troisvierges ook. Alleen het Taagesbiljee moet je echt fysiek kopen, maar dat kan in de trein bij de conducteur. Wel zorgen dat je cash hebt.
Dat hebben we begin dit jaar ook gedaan, 7 kaartjes. Stuk voor stuk uitgeschreven want leuk om te bewaren. De conducteur vond ons niet leuk
ik kan dat ding van de belgse kant naar de Luxemburgse kant dus nergens vinden. Linkje?
Maak je niet zo druk. Je loopt naar de conducteur, je zegt "ik ga ook door naar Luxemburg." je lapt 6 euro voor een eersteklas dagkaart en we hebben het nergens meer over. Die boel is relaxt man
Maak je niet zo druk. Je loopt naar de conducteur, je zegt "ik ga ook door naar Luxemburg." je lapt 6 euro voor een eersteklas dagkaart en we hebben het nergens meer over. Die boel is relaxt man
Zeker.
Ik vond de eerste klasse in die KISS-stellen uitermate goed te doen
Heul officieel moet je tegenwoordig ¤1 toeslag betalen voor je kaartje op de trein in Luxemburg. Maar de conducteur kan dat gewoon uitschakelen, en als je uit België komt hoeft dat niet. En een kaartje naar Gouvy is gewoon te koop online, in de NMBS-automaat en aan het loket. Een kaartje Gouvy-Troisvierges kan online of aan het loket.
[..] Ik vond de eerste klasse in die KISS-stellen uitermate goed te doen
Met die conducteur die nog een oud kaartje uitschreef, met potlood. Omdat die oude handgeschreven kaartjes ook op moeten Tegenwoordig is alles via een kleine mobiele computer met een mobiel printertje.
Maak je niet zo druk. Je loopt naar de conducteur, je zegt "ik ga ook door naar Luxemburg." je lapt 6 euro voor een eersteklas dagkaart en we hebben het nergens meer over. Die boel is relaxt man
maar je moet toch ook weer een special grensovergangskaartje hebben?
Op maandag 2 november 2015 20:00 schreef greavy het volgende: Heul officieel moet je tegenwoordig ¤1 toeslag betalen voor je kaartje op de trein in Luxemburg. Maar de conducteur kan dat gewoon uitschakelen, en als je uit België komt hoeft dat niet. En een kaartje naar Gouvy is gewoon te koop online, in de NMBS-automaat en aan het loket. Een kaartje Gouvy-Troisvierges kan online of aan het loket.
ja ik kan die shit vanaf gouwy of arlon de grens over dus niet vinden
2 November 2015 - Vandaag moest ik een 45ft container lossen in het Waalse Engis. Na het lossen moest ik even wachten op mijn instructie, want het terugladen in het Waalse Wanze kon niet doorgaan, omdat ik de container had afgekeurd voor laden. Ik had mijn truck buiten de poort geparkeerd, en zoals deze trein bijna dagelijks doet, kwam hij hier iets na half 10 in de ochtend voorbij, met de afvoer van de staaltrein uit Hermalle-Sous-Huy. Meestal zit de tweede lok van dienst achteraan deze trein vast, waarbij de rangeerder in deze lok de overwegen weer "open" mag sleutelen voor het wegverkeer. De overwegen hier zijn volledig handmatig, en als het sleuteltje aan de overkant van de overweg niet weer gedraaid wordt, blijven de lampen en bellen aan. Vandaag reed de tweede lok, waarvan ik het nummer vergeten ben te noteren, als losse lok achter de trein aan.
Toen de bellen gingen rinkelen snel de camera gepakt en in positie gaan staan. Door de mist is er weinig van het Maasdal én van de trein te zien, maar het sfeertje wilde ik jullie niet achterhouden.
Hier heb ik ook al een paar keer met de vrachtwagen overnacht, en dan had ik ook DB Schenker met de staaltrein vanuit Beverwijk zien passeren.
deze loc gaat weer in goederendienst rijden. Ditmaal bij HSL Logistics die ook al de blokjesloc heeft en recent de locs 1304 en 1315 regelde. Ook hebben ze inmiddels de hippel van Kandt overgenomen.
Ga naar NMBS Europe, www.b-europe.com. Daar zoeken naar Gouvy - Troisvierges.
Thanks, die doet het.
quote:
Op maandag 2 november 2015 20:18 schreef greavy het volgende: Via Arlon mag je de reis niet splitsen in Kleinbettingen. Voor het Luxemburgse Tagesbiljet moet je op het station wel stoppen.
Hoe bedoel je niet splitten?
Ik kan toch gewoon met een Go pass en een kaartje Arlon -> luxemburg gewoon doorknallen van brussel naar luxemburg?
Op maandag 2 november 2015 20:55 schreef Peterselieman het volgende: deze loc gaat weer in goederendienst rijden. Ditmaal bij HSL Logistics die ook al de blokjesloc heeft en recent de locs 1304 en 1315 regelde. Ook hebben ze inmiddels de hippel van Kandt overgenomen.