abonnement Unibet Coolblue
pi_157932569
De laatste Boeing C-17 Globemaster III is vertrokken.
Gistermiddag vertrok het laatste toestel om half een 's middags vanaf Long Beach Airport .
Er zijn 279 toestellen gebouwd.

Het toestel maakte na vertrek nog een flypast over de luchthaven waarna het doorvloog naar San Antonio waar het volgend jaar wordt overgedragen aan Qatar.







Dit betekent voorgoed het einde van de productie van vliegtuigen in Californië.
In deze fabriek werden iconen van de luchtvaart gebouwd; de DC-3, DC-8, DC-9, DC-10, MD-11, MD-90, 717 en de militaire C-47 (militaire versie van de DC-3), B-17, A-20, A-26, C-74, C-124, A-4D, C-133 en als laatst de C-17.
In bijna 75 jaar rolden daar ruim 15.000 vliegtuigen de hangar uit.

De eerste vlucht van de Douglas DC-8 op 8 mei 1958:




De eerste vlucht van de DC-10 op 29 augustus 1979:




De eerste DC-10-30 (prototype) dat later als PH-DTA in 1974 aan KLM geleverd zou worden, 23 juni 1972:



De eerste vlucht van de MD-11; 10 januari 1990:



En de allereerste C-17 in 1991:

  maandag 30 november 2015 @ 22:25:52 #277
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157933543
Da´s bijna 2 kisten per dag, die wisten wel van doorwerken daar :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_157934374
C-17 was een eenhoorn!!
  maandag 30 november 2015 @ 23:52:52 #279
6941 APK
Factual, I think.
pi_157936353
Wat is die DC-8 toch een machtig mooi toestel :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157936817
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:52 schreef APK het volgende:
Wat is die DC-8 toch een machtig mooi toestel :o
Ja he O+
Die lieve motoren ook :D
pi_157941296
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 12:20 schreef JamesBontkraag het volgende:
Waarom wil de KLM geen 747-8i's? Dat zou de KLM weer echt toonaangevend maken.
Omdat niemand de -8i wil. Vier motorige vliegtuigen zijn "uit", tenzij het niet anders kan (a380).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_157944404
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 11:39 schreef The_stranger het volgende:
Omdat niemand de -8i wil. Vier motorige vliegtuigen zijn "uit", tenzij het niet anders kan (a380).
En dat toestel is al een twijfelgeval.

Bijna de helft van het aantal orders (317) is van een en dezelfde maatschappij.
Air France heeft moeite met het toestel evenals Qantas en China Southern en Malaysia wil er van af.
De orders van Air Austral en Transaero kan men wel vergeten.

Geen wonder dat Airbus zich op de vlakte houdt wat betreft een A380neo.
Maar goed; de 747 had ook zo z'n problemen in het begin:



[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 01-12-2015 15:08:59 ]
pi_157945907




De twee vliegtuigen met de meest aantal stoelen ooit (615) hebben vandaag hun eerste (normale) commerciële vluchten gemaakt.
Emirates A6-EOQ vloog EK376 naar Bangkok.
Een kleine vijf uur later vertrok uit Dubai A6-EOP als EK151 naar Kopenhagen.
Dit is de eerste plaats in Scandinavië waar de Airbus A380 geplande vluchten zal uitvoeren.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En het is zeer waarschijnlijk dat we Surinam Airways' A340 PZ-TCP nooit meer op Nederlandse grond zullen zien.
Gistermiddag landde het om 12:26 uur voor de laatste keer met passagiers op Schiphol.
Gisteravond om 22:53 uur ging het op een ferry flight terug naar Paramaribo.

Vanwege TCAS II version 7.1 dat vandaag ingaat mag PZ-TCP blijkbaar niet meer het Europese luchtruim inkomen.
Hierom is het toestel vanmorgen na de ferry flight uit service gehaald.

CS-TQP van Hi Fly wordt morgenmiddag ingevlogen uit Lissabon (landing om 19:30 uur op Schiphol) die nu tijdelijk de vluchten overneemt van de A340.
Intrede van de nieuwe A340 (PZ-TCR) zal waarschijnlijk ergens halverwege deze maand zijn.

PZ-TCP zal over enkele dagen doorgevlogen worden naar Arizona voor opslag. (Phoenix Goodyear lijkt me).
Hier het toestel vorige week maandag op Schiphol:

pi_157962953


Gevalletje lichtpaal over het hoofd gezien te Berlijn Tegel...
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_157967855
KLM PH-AOL heeft haar laatste vlucht voor KLM gemaakt.

Vanmorgen landde ze als KL539 om 05:36 uur op Schiphol na een laatste rotatie van
AMS - Kigali - Entebbe - AMS.
De A330-200 "Piccadilly Circus - London" staat nu bij hangar 14 om uitgefaseerd te worden.
Net als PH-AOH (die op 25 oktober uitgefaseerd werd) gaat deze kist naar het Pakistaanse Shaheen Air.



(Bovenstaande foto is wel een stuk beter dan die van mij die slechts seconden eerder is gemaakt :P )
pi_157968198
... en die ook niet slecht is!
--
pi_157975397
PH-BHA heeft vanavond zijn C1 vlucht uitgevoerd. Die van de BHC was op 5 november dus dat zou kunnen betekenen dat het toestel binnenkort afgeleverd wordt.
--
pi_157975815
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:07 schreef inkjet het volgende:
PH-BHA heeft vanavond zijn C1 vlucht uitgevoerd. Die van de BHC was op 5 november dus dat zou kunnen betekenen dat het toestel binnenkort afgeleverd wordt.
10 december als het goed is, de 787 vluchten naar Dubai zijn al naar voren gehaald naar 16 december.
pi_157979740


Malaysia Airlines staakt route naar Amsterdam
quote:
LONDEN - Malaysia Airlines staakt per eind januari haar vluchten vanaf Schiphol. Ook Parijs verdwijnt uit het routenetwerk. Dat heeft topman Christoph Müller van de Maleisische luchtvaartmaatschappij woensdag gezegd volgens Reuters. Malaysia Airlines sluit in plaats daarvan een omvangrijke codeshare-overeenkomst met Emirates.

Malaysia Airlines vliegt nu nog dagelijks naar Kuala Lumpur met een Boeing 777-200ER. De laatste keer dat vlucht MH19 vanaf Schiphol vertrek is volgens de dienstregeling van de maatschappij maandag 25 januari. Na die datum biedt Malaysia Airlines vluchten vanaf Amsterdam nog wel aan in codeshare met KLM.

De codeshare-overeenkomst die Malaysia Airlines met Emirates heeft gesloten biedt de maatschappij via Dubai toegang tot 38 Europese bestemmingen. Londen blijft de enige Europese bestemming waarop Malaysia Airlines zelf blijft vliegen. Dit jaar werd Frankfurt al uit de dienstregeling geschrapt.

Malaysia Airlines is bezig met een omvangrijke reorganisatie, waarbij banen worden geschrapt, de vloot wordt verkleind en in het routenetwerk wordt gesneden. Vorig jaar verloor de maatschappij op dramatische wijze twee vliegtuigen. Vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd op 17 juli neergeschoten boven Oekraïne en vlucht MH370 van Kuala Lumpur naar Beijing verdween 8 maart boven de Indische Oceaan.

Volgens Müller is Malaysia Airlines met leasemaatschappijen in gesprek over het verkleinen van de operationele vloot.
En schijnbaar komt dit bijzondere toestel morgen naar Schiphol:



Boeing 747-8 BBJ A7-HBJ van Qatar Amiri Flight.
Verwachte landing om 14:55 uur, vertrek om 17:30 uur.
Geen idee of morgen ook nog klopt, want hij zou eerst vanuit Heathrow komen, maar is ondertussen al naar Stansted gegaan. Zou daarna moeten doorvliegen naar Doha.
pi_157986963
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:06 schreef Iemand91 het volgende:
En schijnbaar komt dit bijzondere toestel morgen naar Schiphol:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21849.jpg]afbeelding[/url] ]

Boeing 747-8 BBJ A7-HBJ van Qatar Amiri Flight.
Verwachte landing om 14:55 uur, vertrek om 17:30 uur.
Geen idee of morgen ook nog klopt, want hij zou eerst vanuit Heathrow komen, maar is ondertussen al naar Stansted gegaan. Zou daarna moeten doorvliegen naar Doha.
Net het kanaal over vanuit London Heathrow. Lijkt inderdaad naar Amsterdam te komen.
pi_157987203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:24 schreef Iemand91 het volgende:
KLM PH-AOL heeft haar laatste vlucht voor KLM gemaakt.

Vanmorgen landde ze als KL539 om 05:36 uur op Schiphol na een laatste rotatie van
AMS - Kigali - Entebbe - AMS.
De A330-200 "Piccadilly Circus - London" staat nu bij hangar 14 om uitgefaseerd te worden.
Net als PH-AOH (die op 25 oktober uitgefaseerd werd) gaat deze kist naar het Pakistaanse Shaheen Air.

[ afbeelding ]

(Bovenstaande foto is wel een stuk beter dan die van mij die slechts seconden eerder is gemaakt :P )
En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
pi_157990923
De PH-BHC is niet vertrokken uit AUH vanmorgen. We zijn benieuwd wat er aan de hand is.

[ Bericht 7% gewijzigd door inkjet op 03-12-2015 18:11:11 ]
--
  donderdag 3 december 2015 @ 18:20:00 #294
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_157991604


O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  donderdag 3 december 2015 @ 19:53:24 #295
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_157993694
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:20 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 3 december 2015 @ 20:12:50 #296
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_157994172
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

En veel zwaarder bewerkt is. Tegen het lelijke aan zelfs de lucht
Gelukkig heb ik mijn eigen gemaakte foto's van de 787-9 O+
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158004299
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 18:20 schreef Sunri5e het volgende:
[ afbeelding ]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Wat doet de oude KLM links daar eigenlijk?
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:58:58 #298
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158004320
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:57 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wat doet de oude KLM links daar eigenlijk?
Speciaal voor de rondvlucht daar neergezet.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158004343
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:58 schreef donroyco het volgende:

[..]

Speciaal voor de rondvlucht daar neergezet.
Leuk! O+
pi_158006359
Die stond er met de MD-11 vluchten ook bij, maar had toen natuurlijk meer significantie met het gebeuren
(DC-3 is van zelfde bouwer als de MD-11 en KLM heeft sinds de DC-2 alle types van McDonnel Douglas gevlogen t/m de MD-11).
Dit jaar werd die echter al snel weggesleept voordat ik 'm goed en wel kon bekijken na de 3e/laatste vlucht...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')