Dr Kloothommel en Rapa zeggen dat dat de vertaling was voor een toiletbezoekje.quote:Op maandag 2 november 2015 21:45 schreef StaceySinger het volgende:
ander verhaal
A volunteer with Rubaga Hospital in Kampala, Ms Federika, is reported to have left her friends
in the room to go for a short call in the nearby restrooms but never returned.
http://allafrica.com/stories/201510291601.html
een short call is volgens mij te vertalen als een kort telefoontje plegenquote:Op maandag 2 november 2015 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dr Kloothommel en Rapa zeggen dat dat de vertaling was voor een toiletbezoekje.
Maar hoe ze dan in die rivier is gevallen/door wilde dieren is aangevallen?
Lijkt mij ook vrij logisch als je die dag gearriveerd bent in een nieuwe omgeving en je op rondreis bent. Even bellen dat je veilig bent aangekomen ofzo.quote:Op maandag 2 november 2015 22:21 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
een short call is volgens mij te vertalen als een kort telefoontje plegen
quote:Op maandag 2 november 2015 22:11 schreef StaceySinger het volgende:
zo super veilig is het daar niet
uit het boek >Encounter Uganda
onderste 6 regels lezen
[ afbeelding ]
link
Maar waarom zou ze voor een telefoontje naar de toiletten gaan?quote:Op maandag 2 november 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lijkt mij ook vrij logisch als je die dag gearriveerd bent in een nieuwe omgeving en je op rondreis bent. Even bellen dat je veilig bent aangekomen ofzo.
Privégesprekquote:Op maandag 2 november 2015 22:33 schreef madam-april het volgende:
[..]
Maar waarom zou ze voor een telefoontje naar de toiletten gaan?
Meteen even poepenquote:Op maandag 2 november 2015 22:33 schreef madam-april het volgende:
[..]
goed lezenquote:Op maandag 2 november 2015 22:33 schreef madam-april het volgende:
[..]
quote:9: A “short call” is NOT a brief phone conversation.
Fairly accurate picture of what the “bathrooms” looked like at the refugee camp, although the hole was actually more in the corner of the room.
Fairly accurate picture of what the “bathrooms” looked like at the refugee camp, although the hole was actually more in the corner of the room.
“To go for a short call”; “to susu” to “do susu” is for visiting the toilet. Knowing this would have prevented a brief moment of terror, when our host suddenly pulled over to the side of the dark road very late at night, stating that he had to make a short call. The moment he left we were surrounded by people who were walking the street. (We learned later what a “short call” was, and that the people were simply street vendors.)
Restroom is engels voor toilet Einsteinquote:Op maandag 2 november 2015 22:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
goed lezen
restroom staat er
A volunteer with Rubaga Hospital in Kampala, Ms Federika, is reported to have left her friends
in the room to go for a short call in the nearby restrooms but never returned.
Dus ze gaat naar het toilet en is vervolgens weg...quote:Op maandag 2 november 2015 22:53 schreef madam-april het volgende:
http://www.healthevillage(...)-10-lessons-learned/
[..]
quote:Op maandag 2 november 2015 22:57 schreef madam-april het volgende:
[..]
Restroom is engels voor toilet Einstein
Definities van restroomquote:Op maandag 2 november 2015 22:57 schreef madam-april het volgende:
[..]
Restroom is engels voor toilet Einstein
Het zou kunnen dat er derden bij haar verdwijning betrokken zijn geweest...quote:Op maandag 2 november 2015 22:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus ze gaat naar het toilet en is vervolgens weg...
Die toiletten staan 500 meter van de oever, ik mis hier serieus elke logica.
Zo'n toiletgebouw staat normaliter niet op de oever maar nabij de overnachtingsplekken.
Dat gaat Klaas Wilting uitzoeken.quote:Op maandag 2 november 2015 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dr Kloothommel en Rapa zeggen dat dat de vertaling was voor een toiletbezoekje.
Maar hoe ze dan in die rivier is gevallen/door wilde dieren is aangevallen?
Geen idee, maar indien je een rondreis van 14 dagen boekt neem ik aan dat je weet waar je naar toe gaat.quote:Op maandag 2 november 2015 23:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat er derden bij haar verdwijning betrokken zijn geweest...
Er staat dus niet dat ze mogelijk ten prooi is gevallen aan wilde dieren, maar dat ze slachtoffer is geworden.quote:Het vermoeden bestaat dat de vrouw in het water is gevallen en slachtoffer is geworden van wilde dieren.
Het zou ook kunnen dat dat niet het geval is.quote:Op maandag 2 november 2015 23:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
Als Sophia de eerste is en er is ook een derde bij betrokken, wie is dan de tweede?quote:Op maandag 2 november 2015 23:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
Mee eens.quote:Op maandag 2 november 2015 23:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat dat niet het geval is.
quote:Op maandag 2 november 2015 23:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als Sophia de eerste is en er is ook een derde bij betrokken, wie is dan de tweede?
Je zou b.v. deze postings met elkaar in verband kunnen brengen. Het zijn je eigen woorden.quote:Op maandag 2 november 2015 23:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is de studente geslacht?
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)in-oeganda~a4176641/
[..]
Er staat dus niet dat ze mogelijk ten prooi is gevallen aan wilde dieren, maar dat ze slachtoffer is geworden.
Dat zou betekenen dat onbekenden haar eerst hebben geslacht en het vlees vervolgens hebben geofferd aan de krokodillen. Is dat een bekend ritueel in Oeganda?
Sorry, dat wist ik niet. Geen idee dat dat de naam niet bekend gemaakt mocht worden aangezien die in de landelijke dagbladen vermeldt staat. My bad. Ik zal haar achternaam weghalen. Maar blijkbaar mag hier dus wel besproken worden dat ze psychische problemen had, want dat is geen persoonlijke informatie?quote:Op maandag 2 november 2015 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit zijn prive gegevens en dit hoort niet op een openbaar forum.
Kan best wezen dat je het interessant vind, maar het mag ook niet, zie de huisregels.
Ik zou toch niet zoveel waarde hechten aan de woordkeuze van de Volkskrant..quote:Op maandag 2 november 2015 23:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is de studente geslacht?
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)in-oeganda~a4176641/
[..]
Er staat dus niet dat ze mogelijk ten prooi is gevallen aan wilde dieren, maar dat ze slachtoffer is geworden.
Dat zou betekenen dat onbekenden haar eerst hebben geslacht en het vlees vervolgens hebben geofferd aan de krokodillen. Is dat een bekend ritueel in Oeganda?
Stacey, kun je de link posten naar dit bericht?quote:Op zondag 1 november 2015 20:30 schreef StaceySinger het volgende:
Hoe val je in een rivier zonder onderbroek?
op twitter > Slipje van haar op pad rivier gevonden
Op het type mensen die vinden dat mensen een te groot risico nemen omdat ze elke dag naar hun werk rijden moet je niet eens reageren johquote:Op zondag 1 november 2015 13:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat begrijp jij, dat begrijp ik, maar hier loopt men al >300 posts te doen alsof ze min of meer zwakbegaafd moet zijn geweest door dat niet te hebben ingecalculeerd.
Het is nieuws omdat er een goed opgeleid Nederlands meisje van de aardbodem is verdwenen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:35 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe is dit nog steeds geen BNW topic trouwens? Wat een enorm gespeculeer en minimaal respect voor het slachtoffer en haar geliefden weer zeg.
Say whut?quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Als er in Groningen een jonge vrouw verdwijnt en er loopt toevallig een vos rond dan is het toch ook een grote aanname om maar te zeggen dat ze opgegeten is door die wolf?
Er komen ieder jaar Nederlanders in het buitenland om. In landen die als bijzonder onveilig, gematigd veilig of bijzonder veilig worden gezien. Als 'veilig' bestempelen heeft overigens niets te maken met het risico dat je wel eens kan verongelukken, buiten het verkeer om. Daarnaast, is er respect? Vage twitterbronnen, vermoord worden en als offer aan krokodillen geschonken worden.. Het gaat van kwaad tot erger. Maar goed, ook altijd dezelfde figuren weer.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is nieuws omdat er een goed opgeleid Nederlands meisje van de aardbodem is verdwenen.
Vorig jaar ook al twee tijdens een "vakantie-vrijwilligerswerk" en deze gebieden worden door de meeste mensen als veilig bestempeld.
Als er in Groningen een jonge vrouw verdwijnt en er loopt toevallig een vos rond dan is het toch ook een grote aanname om maar te zeggen dat ze opgegeten is door die wolf?
Daarnaast is er wel respect en worden posts die niet kunnen verwijderd door de mods.
Als je geen interesse hebt of je bent het niet eens met de meningen van anderen, dan adviseer ik je wat glitterkaarsen of RIP glitterplaatjes op je FB te zetten of gewoon wat anders te gaan doen. Kortom jij hoeft niet te bepalen wat anderen vinden of posten.
Bedoel je niet door die verwilderde kat?quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is nieuws omdat er een goed opgeleid Nederlands meisje van de aardbodem is verdwenen.
Vorig jaar ook al twee tijdens een "vakantie-vrijwilligerswerk" en deze gebieden worden door de meeste mensen als veilig bestempeld.
Ik vind speculeren op basis van vage aannames anders van weinig respect getuigen, maar goed. Dat jij niet ziet dat er een middenweg is tussen jouw geblèr en 'glitterhuillies' is jouw probleem.quote:Daarnaast is er wel respect en worden posts die niet kunnen verwijderd door de mods.
Als je geen interesse hebt of je bent het niet eens met de meningen van anderen, dan adviseer ik je wat glitterkaarsen of RIP glitterplaatjes op je FB te zetten of gewoon wat anders te gaan doen. Kortom jij hoeft niet te bepalen wat anderen vinden of posten.
Van alle Nederlanders die sterven in het buitenland is er toch een behoorlijk deel dat vermoord wordt.Tenminste die de media halen, daarnaast lopen er veel jonge meiden rond die de wereld zien als een grote speeltuin waar de westerse maatstaven als norm gelden.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Er komen ieder jaar Nederlanders in het buitenland om. In landen die als bijzonder onveilig, gematigd veilig of bijzonder veilig worden gezien. Als 'veilig' bestempelen heeft overigens niets te maken met het risico dat je wel eens kan verongelukken, buiten het verkeer om. Daarnaast, is er respect? Vage twitterbronnen, vermoord worden en als offer aan krokodillen geschonken worden.. Het gaat van kwaad tot erger. Maar goed, ook altijd dezelfde figuren weer.
Ohh en heel NWS staat vol met feiten ?quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Bedoel je niet door die verwilderde kat?
[..]
Ik vind speculeren op basis van vage aannames anders van weinig respect getuigen, maar goed. Dat jij niet ziet dat er een middenweg is tussen jouw geblèr en 'glitterhuillies' is jouw probleem.
NWS is voor feiten, niet voor speculaties.
Ik bler niet, ik geef mijn mening zoals in elk topic gedaan wordt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Bedoel je niet door die verwilderde kat?
[..]
Ik vind speculeren op basis van vage aannames anders van weinig respect getuigen, maar goed. Dat jij niet ziet dat er een middenweg is tussen jouw geblèr en 'glitterhuillies' is jouw probleem.
NWS is voor feiten, niet voor speculaties.
Door sommige dieren wordt je met huid en haar verslonden hoor. Maar goed, ik wacht wel gewoon de feiten af voordat ik me nog verder gek laat maken over 'met machetes aan stukken gehakt en aan krokodillen gevoerd'-gewauwel uit dit topic.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik bler niet, ik geef mijn mening zoals in elk topic gedaan wordt.
Ik vind het merkwaardig dat:
1 een meid met zo'n studie die al weken in dat land is, 's avonds wordt opgevreten door een krokodil
2 de accommodaties die daar zijn te hoog zijn voor de dieren waardoor ze mogelijk gepakt is
3 ze na een week buiten een flesje, tas en kleding niets gevonden hebben.
Wat lul je nou man?quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Van alle Nederlanders die sterven in het buitenland is er toch een behoorlijk deel dat vermoord wordt.Tenminste die de media halen, daarnaast lopen er veel jonge meiden rond die de wereld zien als een grote speeltuin waar de westerse maatstaven als norm gelden.
Hun eigen informatiebronnen zijn de reisgidsen en de spannende selfie's op instagram en FB van hun reislustige vrienden. En ja ik ga er wel vanuit dat deze meiden uitkijken bij met oversteken maar dat hun kennis van de lokale bevolking en de natuur ver beneden pijl is.
Wel netjes haar slipje op het pad gelegd. Hebben de sadistische manchetehakkende krokodillenaanbidders toch nog wel een beetje degelijkheid.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Door sommige dieren wordt je met huid en haar verslonden hoor. Maar goed, ik wacht wel gewoon de feiten af voordat ik me nog verder gek laat maken over 'met machetes aan stukken gehakt en aan krokodillen gevoerd'-gewauwel uit dit topic.
Das de mening van een user, en dat mag toch?quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:25 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Door sommige dieren wordt je met huid en haar verslonden hoor. Maar goed, ik wacht wel gewoon de feiten af voordat ik me nog verder gek laat maken over 'met machetes aan stukken gehakt en aan krokodillen gevoerd'-gewauwel uit dit topic.
Nee. Dat is geen nieuwe trand. Gebeurt al tientallen jaren.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das de mening van een user, en dat mag toch?
Feit blijft dat er een nieuwe trend is en dat is op een zo jong mogelijke leeftijd naar een zo ver mogelijk land afreizen om daar onder het mom van "vrijwilligerswerk" levenservaring op de doen.
En ik ben best benieuwd naar de cijfers want IMO gaat dit steeds vaker goed fout met als reden de taal niet kennen, de gebruiken niet kennen en het gebied onderschatten.
Waar kan ik de statistieken vinden dat er dagelijks gemiddeld 2 a 3 Nederlandse toeristen sterven?quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:29 schreef Dven het volgende:
dagelijks gemiddeld 2 a 3 Nederlandse toeristen
Meisje vermist, nog niet gevonden. Wel kleding(resten) gevonden. Vermoedelijk ten prooi gevallen aan een krokodil of nijlpaard. Hiervoor echter nog geen bewijzen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:30 schreef Daarnaast het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven? Heb geen zin om hele topic terug te lezen.
Ook een tas gevonden en een flesje/bidon wat mogelijk van de vrouw is.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Meisje vermist, nog niet gevonden. Wel kleding(resten) gevonden. Vermoedelijk ten prooi gevallen aan een krokodil of nijlpaard. Hiervoor echter nog geen bewijzen.
+quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook een tas gevonden en een flesje/bidon wat mogelijk van de vrouw is.
Zo is het.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Meisje vermist, nog niet gevonden. Wel kleding(resten) gevonden. Vermoedelijk ten prooi gevallen aan een krokodil of nijlpaard. Hiervoor echter nog geen bewijzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |