abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157279963
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:45 schreef StaceySinger het volgende:
ander verhaal
A volunteer with Rubaga Hospital in Kampala, Ms Federika, is reported to have left her friends
in the room to go for a short call in the nearby restrooms but never returned.

http://allafrica.com/stories/201510291601.html
Dr Kloothommel en Rapa zeggen dat dat de vertaling was voor een toiletbezoekje.

Maar hoe ze dan in die rivier is gevallen/door wilde dieren is aangevallen?
pi_157280201
zo super veilig is het daar niet
uit het boek >Encounter Uganda

onderste 6 regels lezen

link
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157280493
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

een short call is volgens mij te vertalen als een kort telefoontje plegen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157280526
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:21 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

een short call is volgens mij te vertalen als een kort telefoontje plegen
Lijkt mij ook vrij logisch als je die dag gearriveerd bent in een nieuwe omgeving en je op rondreis bent. Even bellen dat je veilig bent aangekomen ofzo.
pi_157280577
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:11 schreef StaceySinger het volgende:
zo super veilig is het daar niet
uit het boek >Encounter Uganda

onderste 6 regels lezen

[ afbeelding ]

link
:')
pi_157280775
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Lijkt mij ook vrij logisch als je die dag gearriveerd bent in een nieuwe omgeving en je op rondreis bent. Even bellen dat je veilig bent aangekomen ofzo.
Maar waarom zou ze voor een telefoontje naar de toiletten gaan?
pi_157280929
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Privégesprek
pi_157280957
quote:

[..]

Meteen even poepen
pi_157280971
quote:

[..]

goed lezen

restroom staat er

A volunteer with Rubaga Hospital in Kampala, Ms Federika, is reported to have left her friends
pi_157280976
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Meteen even poepen
ja best logisch, doe je normaliter ook even prive
pi_157281248
Raar dat daar geen Dixi staat.
pi_157281287
http://www.healthevillage(...)-10-lessons-learned/
quote:
9: A “short call” is NOT a brief phone conversation.

Fairly accurate picture of what the “bathrooms” looked like at the refugee camp, although the hole was actually more in the corner of the room.
Fairly accurate picture of what the “bathrooms” looked like at the refugee camp, although the hole was actually more in the corner of the room.
“To go for a short call”; “to susu” to “do susu” is for visiting the toilet. Knowing this would have prevented a brief moment of terror, when our host suddenly pulled over to the side of the dark road very late at night, stating that he had to make a short call. The moment he left we were surrounded by people who were walking the street. (We learned later what a “short call” was, and that the people were simply street vendors.)
pi_157281365
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

goed lezen

restroom staat er

Restroom is engels voor toilet Einstein :')
pi_157281370
quote:
Dus ze gaat naar het toilet en is vervolgens weg...
Die toiletten staan 500 meter van de oever, ik mis hier serieus elke logica.

Zo'n toiletgebouw staat normaliter niet op de oever maar nabij de overnachtingsplekken.

Situatie:

[ Bericht 6% gewijzigd door ootjekatootje op 02-11-2015 23:09:56 ]
pi_157281398
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

:') = wel een favoriet vanavond of niet?
pi_157281431
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

Definities van restroom
a bathroom in a public building.
"Sandwiched by newly built school buildings, the building is a simple structure for public restrooms "
pi_157281535
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus ze gaat naar het toilet en is vervolgens weg...
Die toiletten staan 500 meter van de oever, ik mis hier serieus elke logica.

Zo'n toiletgebouw staat normaliter niet op de oever maar nabij de overnachtingsplekken.
Het zou kunnen dat er derden bij haar verdwijning betrokken zijn geweest...
  maandag 2 november 2015 @ 23:15:52 #168
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157281742
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat gaat Klaas Wilting uitzoeken.

http://www.rtlnieuws.nl/b(...)-bres-voor-vermisten
pi_157281753
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:06 schreef gynaika het volgende:

[..]

Geen idee, maar indien je een rondreis van 14 dagen boekt neem ik aan dat je weet waar je naar toe gaat.
Info zat te vinden juist ook over alle dieren, deze vrouw deed een pittige studie, dom en naïef is ze blijkbaar niet.

Het is nu niet dat ze wat visjes ging vangen voor op een kampvuur.
  maandag 2 november 2015 @ 23:23:50 #170
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157281960
Is de studente geslacht?

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)in-oeganda~a4176641/

quote:
Het vermoeden bestaat dat de vrouw in het water is gevallen en slachtoffer is geworden van wilde dieren.
Er staat dus niet dat ze mogelijk ten prooi is gevallen aan wilde dieren, maar dat ze slachtoffer is geworden.

Dat zou betekenen dat onbekenden haar eerst hebben geslacht en het vlees vervolgens hebben geofferd aan de krokodillen. Is dat een bekend ritueel in Oeganda?
pi_157281998
quote:

[..]

Het zou ook kunnen dat dat niet het geval is.
  maandag 2 november 2015 @ 23:27:11 #172
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157282057
quote:

[..]

Als Sophia de eerste is en er is ook een derde bij betrokken, wie is dan de tweede?
pi_157282188
quote:
9s.gif Op maandag 2 november 2015 23:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen dat dat niet het geval is.
Mee eens.

Oh, maar derden zijn niet bespreekbaar?
pi_157282793
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als Sophia de eerste is en er is ook een derde bij betrokken, wie is dan de tweede?
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is de studente geslacht?

[..]

Er staat dus niet dat ze mogelijk ten prooi is gevallen aan wilde dieren, maar dat ze slachtoffer is geworden.

Dat zou betekenen dat onbekenden haar eerst hebben geslacht en het vlees vervolgens hebben geofferd aan de krokodillen. Is dat een bekend ritueel in Oeganda?
Je zou b.v. deze postings met elkaar in verband kunnen brengen. Het zijn je eigen woorden.
pi_157283152
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit zijn prive gegevens en dit hoort niet op een openbaar forum.

Kan best wezen dat je het interessant vind, maar het mag ook niet, zie de huisregels.
Sorry, dat wist ik niet. Geen idee dat dat de naam niet bekend gemaakt mocht worden aangezien die in de landelijke dagbladen vermeldt staat. My bad. Ik zal haar achternaam weghalen. Maar blijkbaar mag hier dus wel besproken worden dat ze psychische problemen had, want dat is geen persoonlijke informatie?
pi_157283157
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 23:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is de studente geslacht?

[..]

Ik zou toch niet zoveel waarde hechten aan de woordkeuze van de Volkskrant..
pi_157285084
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:30 schreef StaceySinger het volgende:
Hoe val je in een rivier zonder onderbroek?
op twitter > Slipje van haar op pad rivier gevonden
Stacey, kun je de link posten naar dit bericht?
Wie heeft het op twitter geplaatst?
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2015 @ 08:32:22 #178
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_157285363
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat begrijp jij, dat begrijp ik, maar hier loopt men al >300 posts te doen alsof ze min of meer zwakbegaafd moet zijn geweest door dat niet te hebben ingecalculeerd.
Op het type mensen die vinden dat mensen een te groot risico nemen omdat ze elke dag naar hun werk rijden moet je niet eens reageren joh ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2015 @ 08:35:04 #179
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_157285383
Hoe is dit nog steeds geen BNW topic trouwens? Wat een enorm gespeculeer en minimaal respect voor het slachtoffer en haar geliefden weer zeg.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_157285447
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:35 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe is dit nog steeds geen BNW topic trouwens? Wat een enorm gespeculeer en minimaal respect voor het slachtoffer en haar geliefden weer zeg.
Het is nieuws omdat er een goed opgeleid Nederlands meisje van de aardbodem is verdwenen.
Vorig jaar ook al twee tijdens een "vakantie-vrijwilligerswerk" en deze gebieden worden door de meeste mensen als veilig bestempeld.

Als er in Groningen een jonge vrouw verdwijnt en er loopt toevallig een vos rond dan is het toch ook een grote aanname om maar te zeggen dat ze opgegeten is door die wolf?

Daarnaast is er wel respect en worden posts die niet kunnen verwijderd door de mods.

Als je geen interesse hebt of je bent het niet eens met de meningen van anderen, dan adviseer ik je wat glitterkaarsen of RIP glitterplaatjes op je FB te zetten of gewoon wat anders te gaan doen. Kortom jij hoeft niet te bepalen wat anderen vinden of posten.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:47:26 #181
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157285497
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:42 schreef ootjekatootje het volgende:

Als er in Groningen een jonge vrouw verdwijnt en er loopt toevallig een vos rond dan is het toch ook een grote aanname om maar te zeggen dat ze opgegeten is door die wolf?

Say whut?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:58:35 #182
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157285622
:D :D
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:59:00 #183
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157285628
quote:

[..]

Het is nieuws omdat er een goed opgeleid Nederlands meisje van de aardbodem is verdwenen.
Vorig jaar ook al twee tijdens een "vakantie-vrijwilligerswerk" en deze gebieden worden door de meeste mensen als veilig bestempeld.

Daarnaast is er wel respect en worden posts die niet kunnen verwijderd door de mods.

Als je geen interesse hebt of je bent het niet eens met de meningen van anderen, dan adviseer ik je wat glitterkaarsen of RIP glitterplaatjes op je FB te zetten of gewoon wat anders te gaan doen. Kortom jij hoeft niet te bepalen wat anderen vinden of posten.
Er komen ieder jaar Nederlanders in het buitenland om. In landen die als bijzonder onveilig, gematigd veilig of bijzonder veilig worden gezien. Als 'veilig' bestempelen heeft overigens niets te maken met het risico dat je wel eens kan verongelukken, buiten het verkeer om. Daarnaast, is er respect? Vage twitterbronnen, vermoord worden en als offer aan krokodillen geschonken worden.. Het gaat van kwaad tot erger. Maar goed, ook altijd dezelfde figuren weer.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157285782
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Say whut?
:+
vos/wolf =foutje
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2015 @ 09:14:32 #185
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_157285792
quote:

[..]

Bedoel je niet door die verwilderde kat?
quote:

Ik vind speculeren op basis van vage aannames anders van weinig respect getuigen, maar goed. Dat jij niet ziet dat er een middenweg is tussen jouw geblèr en 'glitterhuillies' is jouw probleem.

NWS is voor feiten, niet voor speculaties.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_157285877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Er komen ieder jaar Nederlanders in het buitenland om. In landen die als bijzonder onveilig, gematigd veilig of bijzonder veilig worden gezien. Als 'veilig' bestempelen heeft overigens niets te maken met het risico dat je wel eens kan verongelukken, buiten het verkeer om. Daarnaast, is er respect? Vage twitterbronnen, vermoord worden en als offer aan krokodillen geschonken worden.. Het gaat van kwaad tot erger. Maar goed, ook altijd dezelfde figuren weer.
Van alle Nederlanders die sterven in het buitenland is er toch een behoorlijk deel dat vermoord wordt.Tenminste die de media halen, daarnaast lopen er veel jonge meiden rond die de wereld zien als een grote speeltuin waar de westerse maatstaven als norm gelden.

Hun eigen informatiebronnen zijn de reisgidsen en de spannende selfie's op instagram en FB van hun reislustige vrienden. En ja ik ga er wel vanuit dat deze meiden uitkijken bij met oversteken maar dat hun kennis van de lokale bevolking en de natuur ver beneden pijl is.
pi_157285902
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

[..]

Ik vind speculeren op basis van vage aannames anders van weinig respect getuigen, maar goed. Dat jij niet ziet dat er een middenweg is tussen jouw geblèr en 'glitterhuillies' is jouw probleem.

Ohh en heel NWS staat vol met feiten ?
pi_157285930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:14 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

[..]

Ik bler niet, ik geef mijn mening zoals in elk topic gedaan wordt.
Ik vind het merkwaardig dat:
1 een meid met zo'n studie die al weken in dat land is, 's avonds wordt opgevreten door een krokodil
2 de accommodaties die daar zijn te hoog zijn voor de dieren waardoor ze mogelijk gepakt is
3 ze na een week buiten een flesje, tas en kleding niets gevonden hebben.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 november 2015 @ 09:25:09 #189
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_157285953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik bler niet, ik geef mijn mening zoals in elk topic gedaan wordt.
Ik vind het merkwaardig dat:
1 een meid met zo'n studie die al weken in dat land is, 's avonds wordt opgevreten door een krokodil
2 de accommodaties die daar zijn te hoog zijn voor de dieren waardoor ze mogelijk gepakt is
3 ze na een week buiten een flesje, tas en kleding niets gevonden hebben.
Door sommige dieren wordt je met huid en haar verslonden hoor. Maar goed, ik wacht wel gewoon de feiten af voordat ik me nog verder gek laat maken over 'met machetes aan stukken gehakt en aan krokodillen gevoerd'-gewauwel uit dit topic.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:29:36 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157285993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Van alle Nederlanders die sterven in het buitenland is er toch een behoorlijk deel dat vermoord wordt.Tenminste die de media halen, daarnaast lopen er veel jonge meiden rond die de wereld zien als een grote speeltuin waar de westerse maatstaven als norm gelden.

Hun eigen informatiebronnen zijn de reisgidsen en de spannende selfie's op instagram en FB van hun reislustige vrienden. En ja ik ga er wel vanuit dat deze meiden uitkijken bij met oversteken maar dat hun kennis van de lokale bevolking en de natuur ver beneden pijl is.
Wat lul je nou man? :') Er sterven dagelijks gemiddeld 2 a 3 Nederlandse toeristen. En jij denkt dat de moorden selectief uit de media blijven? Dat laatste gedeelte ga ik al helemaal niet op in. Wat een vooringenomen naar mens ben jij zeg :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:30:36 #191
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157286005
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Door sommige dieren wordt je met huid en haar verslonden hoor. Maar goed, ik wacht wel gewoon de feiten af voordat ik me nog verder gek laat maken over 'met machetes aan stukken gehakt en aan krokodillen gevoerd'-gewauwel uit dit topic.
Wel netjes haar slipje op het pad gelegd. Hebben de sadistische manchetehakkende krokodillenaanbidders toch nog wel een beetje degelijkheid.
pi_157286006
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Das de mening van een user, en dat mag toch?

Feit blijft dat er een nieuwe trend is en dat is op een zo jong mogelijke leeftijd naar een zo ver mogelijk land afreizen om daar onder het mom van "vrijwilligerswerk" levenservaring op de doen.

En ik ben best benieuwd naar de cijfers want IMO gaat dit steeds vaker goed fout met als reden de taal niet kennen, de gebruiken niet kennen en het gebied onderschatten.
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:31:25 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157286016
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Das de mening van een user, en dat mag toch?

Feit blijft dat er een nieuwe trend is en dat is op een zo jong mogelijke leeftijd naar een zo ver mogelijk land afreizen om daar onder het mom van "vrijwilligerswerk" levenservaring op de doen.

En ik ben best benieuwd naar de cijfers want IMO gaat dit steeds vaker goed fout met als reden de taal niet kennen, de gebruiken niet kennen en het gebied onderschatten.
Nee. Dat is geen nieuwe trand. Gebeurt al tientallen jaren.
pi_157286109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:29 schreef Dven het volgende:
dagelijks gemiddeld 2 a 3 Nederlandse toeristen
Waar kan ik de statistieken vinden dat er dagelijks gemiddeld 2 a 3 Nederlandse toeristen sterven?
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:30:10 #195
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_157288382
Kan iemand een samenvatting geven? Heb geen zin om hele topic terug te lezen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:37:05 #196
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157288486
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:30 schreef Daarnaast het volgende:
Kan iemand een samenvatting geven? Heb geen zin om hele topic terug te lezen.
Meisje vermist, nog niet gevonden. Wel kleding(resten) gevonden. Vermoedelijk ten prooi gevallen aan een krokodil of nijlpaard. Hiervoor echter nog geen bewijzen.
pi_157289329
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Meisje vermist, nog niet gevonden. Wel kleding(resten) gevonden. Vermoedelijk ten prooi gevallen aan een krokodil of nijlpaard. Hiervoor echter nog geen bewijzen.
Ook een tas gevonden en een flesje/bidon wat mogelijk van de vrouw is.
pi_157289414
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ook een tas gevonden en een flesje/bidon wat mogelijk van de vrouw is.
+
Er zijn meerdere kledingstukken gevonden
pi_157290594
Deze vragen horen niet in dit topic maar hier: NWS / [NWS FeedBack] Speculariekoek lost huwelijksperikelen op.

[ Bericht 82% gewijzigd door Specularium op 03-11-2015 14:00:40 ]
pi_157290597
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zo is het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')