Volg je de logica van zijn mening dan zijn de neonazi's die tegen hun komst protesteren juist hun beste vrienden dus...?quote:
De logica van de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden gaat tegenwoordig niet meer op, dat was en wordt in bijv. Afghanistan duidelijk, waar de mujahedin de vijanden van de Russen waren en dus de vrienden van de VS ? In Syrië is het met een tiental groepen al helemaal onduidelijk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volg je de logica van zijn mening dan zijn de neonazi's die tegen hun komst protesteren juist hun beste vrienden dus...?
Ja, waarbij ik wel zeg, als je verder niet gelovig bent als Jood, dan kun je altijd zeggen dat je geen Jood bent hè. Maar idd de invasie van moslims brengt natuurlijk verhevigd antisemitisme opgang en bij sommige linksen bestaat sws al nauwelijks verholen antisemitisme. Ik zeg sommigen, want lang niet bij alle linksen. Ook het argument dat Syrië nazi's opving, althans dat ze daar net zo goed konden schuilen als in Zuid-Amerika is wel juist. In hoeverre echter moslims naar Dld komen juist omdat de nazi's de Holocaust pleegden... ik zeg al dan moet je echt met goede argumentatie komen ipv wat vrij geassocieer.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De logica van de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden gaat tegenwoordig niet meer op, dat was en wordt in bijv. Afghanistan duidelijk, waar de mujahedin de vijanden van de Russen waren en dus de vrienden van de VS ? In Syrië is het met een tiental groepen al helemaal onduidelijk.
Neonazi's zin tegen joden, zwarten en moslims. gedeeltelijk hebben ze een gemeenschappelijke vijand de Joden. Die zijn sowieso de klos door de vluchtelingenstroom. In Amsterdam zijn ze al bijna weggepest door de 1e instroom moslims
Jij denkt dat de meeste Syriërs joden niet haten?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:57 schreef Ludachrist het volgende:
'Nee hoor, ik zeg niet dat alle immigranten nazi's zijn. Ik zeg alleen maar dat alle immigranten joden haten!'.
Die man. Wat een idioot.
Nou ik ben wel getrakteerd op scheldkanonnades door een Marokkaan ivm Israël hoor. Ze zien de Palestijnen toch wel als één van hun.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:04 schreef Roces18 het volgende:
Maar waarom haten al die moslims zo erg de joden. Vanwege Israël? Als je een Palestijn bent oke,maar als je bijv. een Marokkaan bent , ben je echt dom bezig. Het is dan een beetje alsof een Nederlander, Japanners haat omdat ze Nederlands-Indië vroeger inpikte.![]()
overigens haat ik japanners wel, maar gewoon omdat ze dom zijn![]()
Dit.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:55 schreef beantherio het volgende:
Het is geen controversiële opinie. Het is een compleet idiote opinie. En het past trouwens precies in de trend van pro-Israëlische elementen die proberen Moslims te koppelen aan Nazi's.
Nou ja, hij was ooit lijsttrekker van een grote partij. Dan kun je je iets meer bullshit permitteren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:20 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het eigenlijk opmerkelijker dat het NRC zo'n stuk plaatst dan dat Matje Herben het schrijft. Ramblings of a mad man, werkelijk.
Juist het feit dat-ie ooit iets voorstelde en nu al jaren niet meer, zou mij iets sceptischer maken over de kwaliteit van zijn ingezonden stukjes, als ik hoofdredacteur zou zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, hij was ooit lijsttrekker van een grote partij. Dan kun je je iets meer bullshit permitteren.
Ik zou even opnieuw beginnen met lezen, als ik jou was. Zowel het artikel op zich als de reacties.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat een intellectuele reacties weer hè.Ze zien Mat Herben en denken gelijk Mat Herben is fout dus het artikel is fout. Ze zien islam en denken islam is goed dus het artikel is nog fouter. Dat er sprake is van een enorme jodenhaat in het Midden-Oosten speelt totaal niet mee in hun voorgeprogrammeerde hersenen.
Hij moet wel met goede argumentatie komen ipv vrij geassocieer, toch? Ik denk vooral dat Syriërs naar Dld komen omdat 1) iedereen weet dat die economie goed draait, 2) het een groot land is, 3) de open invitatie van tante Merkel er ligt, 4) men de ellende wil ontvluchten van de eigen situatie, 5) Dld ruimhartig is (en dat heeft met het schuldgevoel te maken omtrent de Holocaust).quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat een intellectuele reacties weer hè.Ze zien Mat Herben en denken gelijk Mat Herben is fout dus het artikel is fout. Ze zien islam en denken islam is goed dus het artikel is nog fouter. Dat er sprake is van een enorme jodenhaat in het Midden-Oosten speelt totaal niet mee in hun voorgeprogrammeerde hersenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |