abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2015 @ 22:38:19 #81
409579 LuDann
All the way
pi_157280915
Argh, ik ga weer door de grond van de pijn. :'( Alsof iemand mijn borsten met messen bewerkt. Wat zou er in vredesnaam toch aan de hand kunnen zijn? Het is niet dezelfde pijn als eerst. Morgen de huisarts weer bellen maar...
  maandag 2 november 2015 @ 22:52:51 #82
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157281276
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe bedoel je op een ander moment?

En je vraag weet ik niet.. als je BV goed wegzet in de koelkast kan het een paar dagen toch?
Een ander tijdstip. Dat hielp bij mij ook.
Eerst duo kolfde ik 100 ml per pauze. Nu kolf ik maar 1 keer tijdens m'n werk en dan kolf ik 100/130 per borst.
Tijdwinst is goud waard, want kan nu socializen lees: printjes maken en andere dingen die even gauw in de pauze kunnen

Als ik smiddags thuis kom geef ik ro weer de borst en de andere kolf ik af. Dat doe ik savonds ook een keer en dan heb ik toch weer 3 flesjes voor op het kdv. :)

Hoop dat het snel beter gaat voor je :*
  maandag 2 november 2015 @ 22:53:17 #83
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157281283
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:21 schreef WupWup het volgende:
Ja hoor, die flesjes kun je nog geven.
Merci! *danst* *O*
  dinsdag 3 november 2015 @ 07:28:31 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157284993
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef LuDann het volgende:
Argh, ik ga weer door de grond van de pijn. :'( Alsof iemand mijn borsten met messen bewerkt. Wat zou er in vredesnaam toch aan de hand kunnen zijn? Het is niet dezelfde pijn als eerst. Morgen de huisarts weer bellen maar...
Je bent niet per ongeluk zwanger?
KuikenGuppy
pi_157285071
Ik heb 1 keer een borstontsteking doorgemaakt en die was totaal niet zoals uit de boeken. Geen rode plekken, geen koorts, maar wel een hele pijnlijke borst. Drinken deed ook veel pijn, ik stel me voor omdat de melk dan langs al het geīrriteerd weefsel stroomde. Het was een soort beurs gevoel, maar dan maal 100. Pas na een dag antibiotica kon ik in het diepere weefsel een verstopping ontdekken.
Dus, kan het niet toch een ontsteking zijn, ludann?
  dinsdag 3 november 2015 @ 08:30:58 #86
409579 LuDann
All the way
pi_157285358
Ik ben 99% zeker dat ik niet zwanger ben.

Wupwup: ja misschien is dat het. Of misschien een adverse reactie op die zalf? Want het zit in beide borsten en tepels voelen rauw. Nu na een goede nacht slaap is het wel een stuk beter overigens. De huisarts belt me vanmiddag even voor overleg.

De pijn is echt best heftig en zit niet op 1 plek zoals ik gewend ben van een mastitis. Het zit overal, steken door mijn hele borst. Ik word er helemaal snauwerig van, wat een ellende zeg. Het wordt niet erger bij voeden gelukkig.
pi_157285432
Inwendige spruw, kan ook nog. Miconazol is idd killing voor je tepels, gebruik ook vet.

Aanvulling: in het geval van inwendige spruw, zal je huisarts een orale kuur antischimmel moeten voorschrijven, zoals fluconazol. Veel dokters zijn daar terughoudend in ivm weinig info icm borstvoeding, voorzichtigheid.

[ Bericht 57% gewijzigd door WupWup op 03-11-2015 08:45:41 ]
pi_157285443
Wat naar zeg, LuDann, zou fijn zijn als je eindelijk pijnvrij kan voeden :*

Kolven: ik heb op mijn werk altijd prima opbrengst (3 ā 4 x 150 ml), maar merkte laatst hoeveel invloed stress en haast hebben. Ik moest in het weekend even in de auto kolven tussen twee afspraken door. Was op exact hetzelfde tijdstip als waarop ik op mijn werk kolf ('s ochtends, opbrengst is dan meestal 2 x 150 ml). Toen, met stress en haast,net zolang gekolfd als normaal, maar veel minder opbrengst (2 x iets meer dan 50 ml). Zegt natuurlijk niet per se iets want het was maar één keer, maar ik heb de indruk dat iig bij mij het onder druk kolven niet goed werkt.
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:00:26 #89
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157285642
Ima: bij mij is het al voldoende om gewoon een borst zachtjes ingeknepen te houden. En dan steeds opnieuw op een andere manier knijpen als de stroom afneemt. Ik kolf daarmee denk ik wel 50 cc meer per kolfbeurt.
En verder lieve filmpjes kijken van L. O+
En dat het kolven minder gaat betekent niet dat het helemaal einde borstvoeding is!

Hier gaat het kolven wel goed, maar gisteren wat minder. We kolven met 5 medewerkers in 1 kolfruimte, en iedereen wilt ongeveer op hetzelfde tijdstip kolven. Nu komt daar over 2 weken nog iemand bij. Ik heb nu gemaild of ze een tweede kolfruimte kunnen regelen, want ik voel me soms erg opgejaagd. Gisteren maar 15 minuten kunnen kolven bij de 2e kolfbeurt. Moest stoppen maar ik had nog meer dan voldoende melkstroom. :( Balen, want ik kolf ook te weinig om L te kunnen voorzien. Gelukkig zit er iemand bij facility die zelf ook heeft gekolfd en het probleem (h)erkent, dus ik verwacht wel dat er een oplossing gevonden kan worden. Heb ze vorige week al gemaild dat ik de ruimte vies vond (melkvlekken op de stoel enz...) en nu wordt er elke dag schoongemaakt (niet meer dan logisch ook).
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:53:16 #90
409579 LuDann
All the way
pi_157286371
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 08:40 schreef WupWup het volgende:
Inwendige spruw, kan ook nog. Miconazol is idd killing voor je tepels, gebruik ook vet.

Aanvulling: in het geval van inwendige spruw, zal je huisarts een orale kuur antischimmel moeten voorschrijven, zoals fluconazol. Veel dokters zijn daar terughoudend in ivm weinig info icm borstvoeding, voorzichtigheid.
Ik zit het weinige erover te lezen wat er te vinden is en ik heb het vermoeden dat het inwendige spruw is. Wolk heeft namelijk opeens ook een vuurrode uitslag op haar billetjes. En de omschrijving van de pijn, steken en branden en dat het uitstraalt naar mijn rug. Geen koorts. Dus ja. Ik kan ook niet zo goed vinden wat het anders zou kunnen zijn. A-typische mastitis in beide borsten lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Mijn huisarts heeft weinig verstand van borstvoeding helaas, dus ik vrees daar een beetje voor. Ze wilde bijvoorbeeld eerst alleen aan mij miconazol voorschrijven en geen nystatine aan Wolk.
  dinsdag 3 november 2015 @ 09:59:42 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157286481
Wat lastig LuDann.
Ik dacht een tijd geleden ook spruw te hebben. Maar dat bleken vaatkrampen te zijn en uitslag door broeiende zoogcompressen. Geen last meer van de vaatkrampen gelukkig, sinds ik L niet meer 20 x per dag aan de borst heb.
  dinsdag 3 november 2015 @ 10:05:47 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157286592
Krijgt ze misschien toevallig tandjes, LuDann?
Van spruw of bo heb ik niet zoveel verstand verder, hoop voor je dat het relatief eenvoudig op te lossen is!
KuikenGuppy
pi_157286687
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef LuDann het volgende:
Ah nee en je was zo hoopvol met die crčme.

Precies dezelfde pijn die ik ervaar zo te lezen
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  dinsdag 3 november 2015 @ 10:12:01 #94
409579 LuDann
All the way
pi_157286705
Fijn dat dat over is, Mariposas, klinkt ook erg pijnlijk! Ik heb vaatkramp gister ook opgezocht maar dat vind ik niet herkenbaar. Geen witte tepels oid.

Ik denk geen tandjes, Burdie. Er is me niks opgevallen in ieder geval bij het smeren van de Nystatine.

Ik heb niet echt meer last tijdens of na het voeden (hoewel dat bij spruw ook zou horen). In de avond is het het pijnlijkst maar het is er de hele tijd. Hele diepe brandende messenpijn. :( Ik zit nu in college de pijn te verbijten, kan me echt niet concentreren.

Ik heb net gekolfd, oude compressen al weggegooid, kwam ik erachter dat ik geen schone bij me had. Zit nu met proppen wc-papier in mijn bh. :') Oh joy.
  dinsdag 3 november 2015 @ 10:14:29 #95
409579 LuDann
All the way
pi_157286750
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:11 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ah nee en je was zo hoopvol met die crčme.

Precies dezelfde pijn die ik ervaar zo te lezen
Hoe gaat het daarmee? Ga je weer naar de huisarts?
pi_157286875
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:14 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hoe gaat het daarmee? Ga je weer naar de huisarts?
De dienstdoende verloskundige gaat met de lactatiekundige overleggen en waarschijnlijk zelf contact opnemen met mijn huisarts om hem dringend te verzoeken om behandeling. Ze baalde enorm van zo'n reactie van de huisarts: 'daar kan je dus echt helemaal niks mee' Ze belt me aan het begin van de middag terug.
pi_157287075
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:21 schreef Estrys het volgende:

[..]

De dienstdoende verloskundige gaat met de lactatiekundige overleggen en waarschijnlijk zelf contact opnemen met mijn huisarts om hem dringend te verzoeken om behandeling. Ze baalde enorm van zo'n reactie van de huisarts: 'daar kan je dus echt helemaal niks mee' Ze belt me aan het begin van de middag terug.
Wat goed van haar! Benieuwd hoe de ha reageert.
pi_157287248
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 10:32 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wat goed van haar! Benieuwd hoe de ha reageert.
De lactatiekundige zegt dat het verstandig is om (volgens protocol) te starten met de standaard behandeling voor spruw. En hebben contact gehad met de HA praktijk.

De assistente gaat om 11 nog even overleggen met de huisarts maar het leek haar geen probleem om de starten met de miconazol crčme en voor A. kan ik dan straks een recept ophalen, maar moet ik even zelf nog voor bellen na 11 uur waar ik dat recept op kan halen.
  dinsdag 3 november 2015 @ 10:52:22 #99
409579 LuDann
All the way
pi_157287533
Super Estrys! Wat fijn, mensen die doorpakken.

Mijn huisarts belt tussen 12 en 14. Ik hoop wel dat er vandaag iets kan gaan gebeuren, want boh. :X

Ik bedenkt me net, heb vroeger een tepelpiercing gehad en die is nooit meer goed genezen. Lek ook constant uit dat litteken. Ik vraag me af of dat de kans kan vergroten dat iets naar binnen slaat.
pi_157288047
Net ging het kolven wel weer vrij goed. Althans, de 'nachtborst', die ze gisteravond als laatste heeft gehad, gaf 130, maar de andere, waar ze om 07.00 uur uit heeft gedronken maar 40. Merk aan die borst ook echt wel dat het niet goed toeschiet. Masseren, knijpen, beker thee tegen m'n borst, filmpjes van M en 25 minuten kolven leverde alsnog niet meer dan die 40 op.

Net de huisarts gebeld over de spray, de assistente kende het niet, dua ik moest eerst overleggen met het CB.. Die hebben geloof ik een lokaal nummer, maar die heb ik niet bij de hand. Kijk vanavond wel even.
pi_157288137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Net ging het kolven wel weer vrij goed. Althans, de 'nachtborst', die ze gisteravond als laatste heeft gehad, gaf 130, maar de andere, waar ze om 07.00 uur uit heeft gedronken maar 40. Merk aan die borst ook echt wel dat het niet goed toeschiet. Masseren, knijpen, beker thee tegen m'n borst, filmpjes van M en 25 minuten kolven leverde alsnog niet meer dan die 40 op.

Net de huisarts gebeld over de spray, de assistente kende het niet, dua ik moest eerst overleggen met het CB.. Die hebben geloof ik een lokaal nummer, maar die heb ik niet bij de hand. Kijk vanavond wel even.
De assistente moet zich er toch ook niet mee bemoeien? Of ben ik nou heel raar dat de huisarts moet beslissen, omdat hij/zij degene is die er tien jaar voor geleerd heeft?

Telefonisch spreekuur een optie, zodat je direct de arts spreekt?
Professioneel gifmenger.
pi_157288172
Ik zou het via een lactatiekundige doen IMA.
Ik ben met het briefje naar de assistente gegaan met de naam en dosering plus waarvoor het was en het werd goedgekeurd door de dokter.
Toen kwam nog wel via de apotheek de melding dat ik het niet mocht gebruiken bij borstvoeding :')
Een hoop uitleggen her en der en toen kwam het goed.
pi_157288182
Als mijn assistente iets niet kent, ovrrlegt ze met de ha en belt ze later terug.
pi_157288202
Weten huisartsen nou zo weinig over borstvoeding of lijkt dat maar zo? Ik vond de onze gisteren nou ook niet zo heel pro bv.
pi_157288211
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:19 schreef -Spring het volgende:
Als mijn assistente iets niet kent, ovrrlegt ze met de ha en belt ze later terug.
Dat lijkt mij ook de normale gang van zaken. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_157288230
Ze weten er weinig van idd.
En als een assistent het niet kent kan ze ook even het formularium er op na slaan voor ze je weg stuurt. En wat anderen ook zeggen overleggen met de dokter zelf.
pi_157288260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:20 schreef Estrys het volgende:
Weten huisartsen nou zo weinig over borstvoeding of lijkt dat maar zo? Ik vond de onze gisteren nou ook niet zo heel pro bv.
De mijne is ook niet erg pro bv. Ik hoor in mijn omgeving ook erg vaak dat de voordelen van bv worden gebagitaliseerd.
Professioneel gifmenger.
pi_157288281
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:21 schreef BlueEyes het volgende:
Ze weten er weinig van idd.
En als een assistent het niet kent kan ze ook even het formularium er op na slaan voor ze je weg stuurt. En wat anderen ook zeggen overleggen met de dokter zelf.
Ik heb eigenlijk liever niet dat een assistente een formularium bekijkt. Zij is geen arts. Ze is wat mij betreft eerder telefoniste/secretaresse en vraagbaak voor zelfzorg.
Professioneel gifmenger.
pi_157288290
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:20 schreef Estrys het volgende:
Ze zei dus dat ik beter eerst even met het CB kon overleggen 'want die weten er meer van en wij zoeken het ook maar op in een boekje', dus schijnbaar niet zoveel dan. Al kan ik dat op basis hiervan nog niet over de huisarts zelf zeggen.
pi_157288381
Ze weten er maar bar weinig van, niet voor niets dat een opleiding Laktatiekunde een paar jaar doet. Als je geluk hebt tref je een HA die uit persoonlijke interesse bijgeschoold is..
Maar met de gemiddelde kinderarts is het niet veel beter gesteld hoor. :X

LuDann, ik hoop dat de ha fijn meewerkt! En voor Estrys ook natuurlijk!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157288471
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk liever niet dat een assistente een formularium bekijkt. Zij is geen arts. Ze is wat mij betreft eerder telefoniste/secretaresse en vraagbaak voor zelfzorg.
Het gaat mij er om dat ze niet meteen roept dat ze het niet kent.
In the end zal de arts toch eindverantwoordelijke zijn en het recept voorschrijven (bij mijn ha tenminste, herhaal recepten mogen ze wel afdrukken)
pi_157289052
Nog effe over kolven: is het normaal dat het beter lukt als er niet zoveel druk op staat? Paar dagen geleden had ik stuwing, dus ik probeer de druk eraf te kolven, helemaal niks! En nu zit ik rustig te kolven met halflege borsten, heb al 70 ml uit 1 borst.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:40:18 #113
409579 LuDann
All the way
pi_157289751
De huisarts wil morgen even kijken. Waarom laten ze me niet meteen een afspraak maken denk ik dan. Nog een dagje doorzetten dus... Ugh.

Ik heb ook een klasgenootje die kinderarts is naar zijn mening gevraagd. Hij vindt het klinken als een bacteriële ontsteking. Alleen is het dan apart dat ik daar geen koorts bij heb.
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:41:40 #114
409579 LuDann
All the way
pi_157289785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef SaskiaR het volgende:
Nog effe over kolven: is het normaal dat het beter lukt als er niet zoveel druk op staat? Paar dagen geleden had ik stuwing, dus ik probeer de druk eraf te kolven, helemaal niks! En nu zit ik rustig te kolven met halflege borsten, heb al 70 ml uit 1 borst.
Hmm, ik herken dat niet. Bij mij spuit het eruit als ik stuwing heb. :P
pi_157289843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef SaskiaR het volgende:
Je borst kan dan als het ware op slot zijn. Soms kan warmte dan helpen.
pi_157289869
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:40 schreef LuDann het volgende:
De huisarts wil morgen even kijken. Waarom laten ze me niet meteen een afspraak maken denk ik dan. Nog een dagje doorzetten dus... Ugh.

Ik heb ook een klasgenootje die kinderarts is naar zijn mening gevraagd. Hij vindt het klinken als een bacteriële ontsteking. Alleen is het dan apart dat ik daar geen koorts bij heb.
Nou ja... }:| Jammer dat ze niet bedenken dat het niet even ongemak is maar tig keer op een dag met flinke pijn voeden... :X
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:06:57 #117
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157290274
Ik heb gisteren voor het eerst sinds tijden weer gekolfd en dat viel me ook een beetje tegen, 40 ml uit 2 borsten. Wel kwam ik er na het kolven achter dat er bij 1 borst heel veel melk langs gelopen was op mijn shirt ;( Dus het zal misschien 50 geweest zijn.

Vanavond maar proberen te masseren, foto's kijken van J. :D en misschien wat compressie. Het is ook een tijdstip waarop er normaal niet gedronken wordt, dus misschien moeten mijn borsten wennen aan dit nieuwe 'drinkmoment'.

Sterkte voor LuDann en Estrys :* Lekker van die huisartsen die er niks vanaf weten en zo stug doen }:|
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:27:37 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157290729
's Avonds heb je ook gewoon minder melk he, ik kolfde altijd in de ochtend en dan kwam er een hele sloot, terwijl er 's avonds maar weinig uit kwam.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:45:06 #119
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157291108
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:27 schreef Burdie het volgende:
's Avonds heb je ook gewoon minder melk he, ik kolfde altijd in de ochtend en dan kwam er een hele sloot, terwijl er 's avonds maar weinig uit kwam.
Ja, dat is ook wel zo. Maar 's avonds na 8 uur ofzo is de enige tijd waarvan ik redelijk zeker weet dat hij niet ineens wil drinken. 's Ochtends kan hij elk moment komen eigenlijk. Nou ja, ik kijk het even aan hoe het gaat.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157295285
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:45 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel zo. Maar 's avonds na 8 uur ofzo is de enige tijd waarvan ik redelijk zeker weet dat hij niet ineens wil drinken. 's Ochtends kan hij elk moment komen eigenlijk. Nou ja, ik kijk het even aan hoe het gaat.
Dan geef je hem in het allerergste geval toch het beetje dat je afgekolfd hebt?
Ik denk alleen dat je baby er nog wel wat melk uit weet te krijgen, zelfs als je net gekolfd hebt. ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157295596
Toen ik met spruw bij de huisarts kwam, was ik blij dat ik me goed ingelezen had. Anders had hij geen volledige behandeling van ons allebei voorgeschreven.

Om voorraad op te bouwen heb ik heel lang nagekolfd bij alle dagvoedingen.
pi_157295771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:33 schreef Hupje het volgende:
Toen ik met spruw bij de huisarts kwam, was ik blij dat ik me goed ingelezen had. Anders had hij geen volledige behandeling van ons allebei voorgeschreven.

Om voorraad op te bouwen heb ik heel lang nagekolfd bij alle dagvoedingen.
Ik had me ook goed ingelezen maar als hij zegt 'dat heb je niet' dan wordt het al snel zo'n welles-nietes verhaal :(
pi_157296147
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik had me ook goed ingelezen maar als hij zegt 'dat heb je niet' dan wordt het al snel zo'n welles-nietes verhaal :(
Oh, dát is irritant!
  dinsdag 3 november 2015 @ 18:28:22 #124
409579 LuDann
All the way
pi_157296452
Ik heb overlegd met een lactatiekundige (dit keer echt :P) en zij denkt ook aan inwendige spruw. Ik ga even opzoeken wat de aanbevolen dosis fluconazol is en hoop dan beslagen te ijs te komen. Ik sta natuurlijk open voor andere (goed onderbouwde) verklaringen maar ja, we zien wel.

De LK wil anders wel met de huisarts gaan praten zei ze.
pi_157296568
Vraagje:
Frits heeft gisteravond in mijn tepel gebeten en vannacht kneep hij met zijn scherpe nagel er nog in keer flink in. :X
Resultaat: het bloedt een beetje na het kolven zag ik. Moet ik daar nog iets mee doen mbt voeden of is het geen probleem? Er zat geen bloed in de gekolfde melk zover als ik zag.
pi_157296673
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:28 schreef LuDann het volgende:
Ik heb overlegd met een lactatiekundige (dit keer echt :P) en zij denkt ook aan inwendige spruw. Ik ga even opzoeken wat de aanbevolen dosis fluconazol is en hoop dan beslagen te ijs te komen. Ik sta natuurlijk open voor andere (goed onderbouwde) verklaringen maar ja, we zien wel.

De LK wil anders wel met de huisarts gaan praten zei ze.
Ik hoop dat dat het is en dat er snel verbetering is LuDann. Het kan zo fijn zijn borstvoeden O+ hopelijk ervaar je dat snel zonder pijn.
pi_157296876
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:33 schreef Cholula het volgende:
Vraagje:
Frits heeft gisteravond in mijn tepel gebeten en vannacht kneep hij met zijn scherpe nagel er nog in keer flink in. :X
Resultaat: het bloedt een beetje na het kolven zag ik. Moet ik daar nog iets mee doen mbt voeden of is het geen probleem? Er zat geen bloed in de gekolfde melk zover als ik zag.
Bloed is op zich geen probleem. het kan wel wat misselijkheid veroorzaken en zijn ontlasting kan er zwart van kleuren. Verzorg je tepel met wat vet. Heb je er pijn aan?
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:07:51 #128
409579 LuDann
All the way
pi_157298730
Oei, pijnlijk Cholula.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat het is en dat er snel verbetering is LuDann. Het kan zo fijn zijn borstvoeden O+ hopelijk ervaar je dat snel zonder pijn.
Dank je wel. :)
pi_157299095
Spuitelf maar toch nog even een jompel voor de kolfruimtemijlpaal LuDann *O* Wel prut van de aanhoudende pijn zeg. Hoop dat de oorzaak snel wordt gevonden!

En wat is het toch oneerlijk verdeeld met het kolven. Zowel qua ruimtes als qua hoeveelheden. Ik kolf 2x op het werk en dan heb ik al genoeg voor een hele dag :@ ('s ochtends steeds totaal 200 ml en 's middags iets van 180 ml). Eenmaal thuis kolf ik de druk eraf, zeker nu ik weet dat M. eenmaal thuis flinke mamahonger heeft. Als ik alles eruit zou kolven, dan zou dat weer 180 zijn.
Ik heb overigens wel een echte supertiet. Rechts kolft standaard 2x zoveel of meer dan links :D
  dinsdag 3 november 2015 @ 20:30:41 #130
409579 LuDann
All the way
pi_157299385
Dank je, kazy! Top zeg, dat het zo goed gaat met kolven. :Y Ik heb ook een supertiet, of ik denk eerder dat de andere tiet niet zo super is. :') Links kolft hier twee keer zoveel als rechts. Rechts vindt Wolk ook het minst prettig drinken.

Ik ga morgen dit artikel meenemen naar de huisarts. http://www.mammae.nl/Borstvoeding_en_Candida_infectie.pdf

Misschien ook wat voor in de OP? Beide linkjes over spruw zijn oud, de ene verwijst naar een artikel dat niet meer bestaat en de andere naar een stukje over flesweigeren.

Edit: ik kan de OP niet meer wijzigen. Even onthouden voor een volgend topic.
  dinsdag 3 november 2015 @ 21:59:01 #131
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157302373
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 17:16 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Dan geef je hem in het allerergste geval toch het beetje dat je afgekolfd hebt?
Ik denk alleen dat je baby er nog wel wat melk uit weet te krijgen, zelfs als je net gekolfd hebt. ;)
Ja, dat is ook zo. Vanavond was het weer weinig, dus ik was sowieso van plan om morgen vroeger te kolven :Y
Ziggy played guitar
pi_157307385
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 18:49 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bloed is op zich geen probleem. het kan wel wat misselijkheid veroorzaken en zijn ontlasting kan er zwart van kleuren. Verzorg je tepel met wat vet. Heb je er pijn aan?
Dank je!
Ik heb er niet echt pijn aan. Het is wel wat gevoelig tijdens het voeden en kolven.
pi_157308441
Wij gingen op de foto voor het project "Best of breast" van Quintalle Nix. Deze vond ik gisteren in mijn mailbox. Wauw!!

Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_157308457
Supermooi Marjolijntje!
  woensdag 4 november 2015 @ 09:34:24 #135
409579 LuDann
All the way
pi_157308530
Wat een ontzettend toffe foto Marjolijntje. O+
pi_157309464
Wauw mooie foto Marjolijntje!

Laten jullie je schelpen en zo trouwens in de kolfkamer liggen? Ik neem mijn kolf altijd weer mee en zet mijn schelpen in bakjes in de koelkast (hoef ik ze niet eerst uit elkaar te halen om ze om te spoelen ). Degene voor mij denkt daar blijkbaar anders over :{ Aanrecht ligt vol omgespoelde spullen.
pi_157309816
Waardoor kan je kolfopbrengst ineens dalen?

Ketel drinkt bij de opvang 400 ml op een dag. Meestal had ik dat in 2 kolfbeurten wel bij elkaar, met de eerste kolfbeurt al iets meer dan 200 ml. De laatste dagen kom ik ineens niet verder dan een krappe 150 ml die eerste kolfbeurt, en dat haal ik daarna niet echt meer in. Krijg wel nog gewoon een tsr enzo.
  woensdag 4 november 2015 @ 11:41:36 #138
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157310308
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:39 schreef Minarosa het volgende:
Wauw mooie foto Marjolijntje!

Laten jullie je schelpen en zo trouwens in de kolfkamer liggen? Ik neem mijn kolf altijd weer mee en zet mijn schelpen in bakjes in de koelkast (hoef ik ze niet eerst uit elkaar te halen om ze om te spoelen ). Degene voor mij denkt daar blijkbaar anders over :{ Aanrecht ligt vol omgespoelde spullen.
Ik neem ze altijd mee. Maar ik heb dan ook alleen een kolfhok met stoel en koelkast. Omspoelen kan hier alleen bij de koffieautomaat of bij de wc's ( :|W ).
pi_157310382
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:06 schreef lunapuella het volgende:

Ketel drinkt bij de opvang 400 ml op een dag. Meestal had ik dat in 2 kolfbeurten wel bij elkaar, met de eerste kolfbeurt al iets meer dan 200 ml. De laatste dagen kom ik ineens niet verder dan een krappe 150 ml die eerste kolfbeurt, en dat haal ik daarna niet echt meer in. Krijg wel nog gewoon een tsr enzo.
Ongesteld, stress, gewoon een dip?

Ik kwam gisteren niet verder dan 1x 110 en 1x 90. :')

Ik hoef mijn kolfruimte gelukkig niet te delen met anderen. Minpunt is wel dat er geen gootsteen is en ik mijn spullen dus af moet wassen in de pauzeruimte. Soms ben ik lui en veeg ik alles alleen even droog met een hydrofiel. :@
  woensdag 4 november 2015 @ 11:49:17 #140
409579 LuDann
All the way
pi_157310436
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:06 schreef lunapuella het volgende:

Ik merkte dat erg voor en tijdens mijn menstruatie. Zwangerschap kan ook een oorzaak zijn.
pi_157310514
Hmm, ik heb sinds mijn bevalling implanon, dus niet echt een cyclus. En hoop vooral niet zwanger te zijn. :P Ik kijk het nog maar even aan, misschien gewoon vermoeidheid ofzo.
  woensdag 4 november 2015 @ 11:55:46 #142
409579 LuDann
All the way
pi_157310576
Ziekte (koorts) heeft bij mij ook altijd een enorme impact op mijn productie. Maar goed, als je koorts hebt weet je dat wel denk ik. :P

Ik keek tijdens het kolven trouwens altijd random filmpjes van mijn dochter, maar ben gisteren specifiek filmpjes gaan gebruiken die ik van haar gemaakt heb terwijl ze bij mij drinkt. Zoooo, dat maakt nogal een verschil in opbrengst. Stom dat ik dat niet eerder bedacht heb. :P

Waar kijken jullie naar tijdens het kolven?
  woensdag 4 november 2015 @ 11:56:45 #143
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157310589
Fok (nu dus), random filmpjes van L. En soms gewoon naar de melkstroom :D
pi_157310628
Ik ben sowieso al blij als ik 50-60cc kolf. Opbrengst blijft om te huilen. Maar alle beetjes helpen. Zoon zit nu op zo'n 10-50% borstvoeding per dag.
pi_157310774
Ik kijk ook naar foto's en filmpjes. Meestal van hem lachend of slapend. Zal vanmiddag eens een drinkfilmpje maken, kijken of dat helpt. :)
pi_157311007
TLC en 24kitchen :Y ;)

Ik heb al weken moeite om alles bij elkaar te kolven op de dag dat ze naar het KDV is. Net had ik 250 in 1x kolven. Misschien dat ik het vandaag zowaar red om alles wat ze drinkt bij elkaar te krijgen. :o
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157311381
Fok, appjes, foto's. Het is altijd zo snel weer voorbij :P
pi_157313882
Ik heb mijn dag niet geloof ik. Begon net aan mijn middagkolfsessie, wordt er flink aan de deur gerammeld (zit op slot), schrik me een ongeluk. Snel weer mijn kleding beetje rechttrekken, is het iemand die wat spullen had vergeten. Lekker handig... kijk dan even in het reserveringssysteem ipv ongeduldig te gaan staan doen. Daarna maar een klein beetje gekolfd :{ Ik kreeg maar met moeite een tsr. Nou ja de wereld vergaat niet maar ik was achteraf echt zwaar geīrriteerd.
pi_157314055
Mensen met een Freestyle hier? Ik vraag me af of er ook nog wat met de kolf kan zijn. Maakt het bij jullie ook lawaai bij de schelpen? Ik hoor veel lucht tijdens het kolven. Een beetje alsof je door een rietje drinkt als het bijna op is. En die zachtgele dingen maken een geluidje, volgens mij omdat ze tegen de buitenkant aankomen.
pi_157314156
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mensen met een Freestyle hier? Ik vraag me af of er ook nog wat met de kolf kan zijn. Maakt het bij jullie ook lawaai bij de schelpen? Ik hoor veel lucht tijdens het kolven. Een beetje alsof je door een rietje drinkt als het bijna op is. En die zachtgele dingen maken een geluidje, volgens mij omdat ze tegen de buitenkant aankomen.
Dat hoor ik alleen als de membranen (die gele flexibele dingen) niet helemaal goed zitten of nog een beetje nat zijn. Normaal gesproken hoor ik alleen het rrrrr-geluid van de kolf en de druppelende melk.
pi_157314176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
'Zuigt' hij wel goed?
  woensdag 4 november 2015 @ 14:58:37 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157314212
Jemig, daar zou ik ook geīrriteerd door zijn, minarosa!

IMA, kan het zijn dat er wat vocht tussenzit? Ik heb de Swing Maxi, maar dat onderdeel waar jij het over hebt is volgens mij hetzelfde. Het klinkt bij mij zo als er nog wat vocht tussenzit, of als ik de membranen niet helemaal goed erop heb gezet. Als je er zeker van bent dat dit niet het geval is, zou ik er mee terug gaan, want zo klinkt het bij mij normaal gesproken niet!
pi_157314249
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:57 schreef Minarosa het volgende:

[..]

'Zuigt' hij wel goed?
Ik weet het niet. Ik zie mijn tepels wel bewegen.
pi_157314656
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
Jemig, daar zou ik ook geīrriteerd door zijn, minarosa!

IMA, kan het zijn dat er wat vocht tussenzit? Ik heb de Swing Maxi, maar dat onderdeel waar jij het over hebt is volgens mij hetzelfde. Het klinkt bij mij zo als er nog wat vocht tussenzit, of als ik de membranen niet helemaal goed erop heb gezet. Als je er zeker van bent dat dit niet het geval is, zou ik er mee terug gaan, want zo klinkt het bij mij normaal gesproken niet!
Ik maak het weer droog voordat ik begin. Maar er zat nu na het kolven wel vocht in. De melk lijkt omhoog weer in het membraam te komen. Overigens was ik net na 20/25 knooien wel weer klaar ermee, maar vervolgens krijg ik met de hand nog wel straaltjes die eruit spuiten. Maar met de kolf krijg ik dat er niet uit?
  woensdag 4 november 2015 @ 15:19:57 #155
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157314707
Klinkt alsof de membranen niet goed aansluiten en je daardoor geen goed vacuüm krijgt.
pi_157314786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:19 schreef Mariposas het volgende:
Klinkt alsof de membranen niet goed aansluiten en je daardoor geen goed vacuüm krijgt.
Ik zat even te kijken bij Ikbenmama, waar ik hem heb gekocht. Lees bij garantie dat ze adviseren eerst de schoonmaakinstructie te volgen in de handleiding en de membramen te ontvetten. Zal vanavond even verder lezen en kijken. Alle onderdelen gooi ik 's avonds in een bak met kokend water. Maar of dat goed ontvet?

Straks is het zoiets stoms als de manier van schoonmaken waardoor het niet opschoot :') ;(
  woensdag 4 november 2015 @ 15:35:27 #157
409579 LuDann
All the way
pi_157315036
Buh, Minarosa, daar zou ik ook even van uit de bocht vliegen. Als ze zelf kolft kan ze toch wel begrijpen dat het niet handig is om gewoon aan die deur te gaan lopen rammen?

IMA, dat zuigt. Of beter gezegd, dat zuigt niet. :+ Krijg je nu geen lekkage doordat je niet genoeg kunt kolven of wil het nog wel een beetje lukken? Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat die dingen nog zo vet zijn na uitkoken dat je hele kolf het niet meer doet. Ik neem aan dat opnieuw in elkaar zetten niet helpt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 04-11-2015 15:47:50 ]
  woensdag 4 november 2015 @ 15:35:41 #158
409579 LuDann
All the way
pi_157315046
Wow, heel verhaal. :')

Even kort maar: huisarts heeft met tegenzin de juiste behandeling voorgeschreven, maar eigenlijk te kort en in een te lage dosis. En Wolk krijgt geen behandeling meer.
  woensdag 4 november 2015 @ 15:37:55 #159
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157315093
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik zat even te kijken bij Ikbenmama, waar ik hem heb gekocht. Lees bij garantie dat ze adviseren eerst de schoonmaakinstructie te volgen in de handleiding en de membramen te ontvetten. Zal vanavond even verder lezen en kijken. Alle onderdelen gooi ik 's avonds in een bak met kokend water. Maar of dat goed ontvet?

Straks is het zoiets stoms als de manier van schoonmaken waardoor het niet opschoot :') ;(
Alleen kokend water lijkt me niet voldoende, ik zou er een scheutje afwasmiddel bijdoen en dan goed omspoelen! Hier gaat het in de vaatwasser en daarna in de magnetronsterilisator (ok dat laatste maar 1 x per week :') )
pi_157315259
Ik was het even snel met de hand (sopje,schoonmaken met flessenborstel, naspoelen met schoon water) en dan steriliseren in de magnetron.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')