Een ander tijdstip. Dat hielp bij mij ook.quote:Op maandag 2 november 2015 22:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hoe bedoel je op een ander moment?
En je vraag weet ik niet.. als je BV goed wegzet in de koelkast kan het een paar dagen toch?
Je bent niet per ongeluk zwanger?quote:Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef LuDann het volgende:
Argh, ik ga weer door de grond van de pijn.Alsof iemand mijn borsten met messen bewerkt. Wat zou er in vredesnaam toch aan de hand kunnen zijn? Het is niet dezelfde pijn als eerst. Morgen de huisarts weer bellen maar...
Ik zit het weinige erover te lezen wat er te vinden is en ik heb het vermoeden dat het inwendige spruw is. Wolk heeft namelijk opeens ook een vuurrode uitslag op haar billetjes. En de omschrijving van de pijn, steken en branden en dat het uitstraalt naar mijn rug. Geen koorts. Dus ja. Ik kan ook niet zo goed vinden wat het anders zou kunnen zijn. A-typische mastitis in beide borsten lijkt me vrij onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:40 schreef WupWup het volgende:
Inwendige spruw, kan ook nog. Miconazol is idd killing voor je tepels, gebruik ook vet.
Aanvulling: in het geval van inwendige spruw, zal je huisarts een orale kuur antischimmel moeten voorschrijven, zoals fluconazol. Veel dokters zijn daar terughoudend in ivm weinig info icm borstvoeding, voorzichtigheid.
Ah nee en je was zo hoopvol met die crčme.quote:Op maandag 2 november 2015 22:38 schreef LuDann het volgende:
Argh, ik ga weer door de grond van de pijn.Alsof iemand mijn borsten met messen bewerkt. Wat zou er in vredesnaam toch aan de hand kunnen zijn? Het is niet dezelfde pijn als eerst. Morgen de huisarts weer bellen maar...
Hoe gaat het daarmee? Ga je weer naar de huisarts?quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ah nee en je was zo hoopvol met die crčme.
Precies dezelfde pijn die ik ervaar zo te lezen
De dienstdoende verloskundige gaat met de lactatiekundige overleggen en waarschijnlijk zelf contact opnemen met mijn huisarts om hem dringend te verzoeken om behandeling. Ze baalde enorm van zo'n reactie van de huisarts: 'daar kan je dus echt helemaal niks mee' Ze belt me aan het begin van de middag terug.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:14 schreef LuDann het volgende:
[..]
Hoe gaat het daarmee? Ga je weer naar de huisarts?
Wat goed van haar! Benieuwd hoe de ha reageert.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:21 schreef Estrys het volgende:
[..]
De dienstdoende verloskundige gaat met de lactatiekundige overleggen en waarschijnlijk zelf contact opnemen met mijn huisarts om hem dringend te verzoeken om behandeling. Ze baalde enorm van zo'n reactie van de huisarts: 'daar kan je dus echt helemaal niks mee' Ze belt me aan het begin van de middag terug.
De lactatiekundige zegt dat het verstandig is om (volgens protocol) te starten met de standaard behandeling voor spruw. En hebben contact gehad met de HA praktijk.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:32 schreef -Spring het volgende:
[..]
Wat goed van haar! Benieuwd hoe de ha reageert.
De assistente moet zich er toch ook niet mee bemoeien? Of ben ik nou heel raar dat de huisarts moet beslissen, omdat hij/zij degene is die er tien jaar voor geleerd heeft?quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Net ging het kolven wel weer vrij goed. Althans, de 'nachtborst', die ze gisteravond als laatste heeft gehad, gaf 130, maar de andere, waar ze om 07.00 uur uit heeft gedronken maar 40. Merk aan die borst ook echt wel dat het niet goed toeschiet. Masseren, knijpen, beker thee tegen m'n borst, filmpjes van M en 25 minuten kolven leverde alsnog niet meer dan die 40 op.
Net de huisarts gebeld over de spray, de assistente kende het niet, dua ik moest eerst overleggen met het CB.. Die hebben geloof ik een lokaal nummer, maar die heb ik niet bij de hand. Kijk vanavond wel even.
Dat lijkt mij ook de normale gang van zaken.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:19 schreef -Spring het volgende:
Als mijn assistente iets niet kent, ovrrlegt ze met de ha en belt ze later terug.
De mijne is ook niet erg pro bv. Ik hoor in mijn omgeving ook erg vaak dat de voordelen van bv worden gebagitaliseerd.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:20 schreef Estrys het volgende:
Weten huisartsen nou zo weinig over borstvoeding of lijkt dat maar zo? Ik vond de onze gisteren nou ook niet zo heel pro bv.
Ik heb eigenlijk liever niet dat een assistente een formularium bekijkt. Zij is geen arts. Ze is wat mij betreft eerder telefoniste/secretaresse en vraagbaak voor zelfzorg.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:21 schreef BlueEyes het volgende:
Ze weten er weinig van idd.
En als een assistent het niet kent kan ze ook even het formularium er op na slaan voor ze je weg stuurt. En wat anderen ook zeggen overleggen met de dokter zelf.
Ze zei dus dat ik beter eerst even met het CB kon overleggen 'want die weten er meer van en wij zoeken het ook maar op in een boekje', dus schijnbaar niet zoveel dan. Al kan ik dat op basis hiervan nog niet over de huisarts zelf zeggen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:20 schreef Estrys het volgende:
Weten huisartsen nou zo weinig over borstvoeding of lijkt dat maar zo? Ik vond de onze gisteren nou ook niet zo heel pro bv.
Het gaat mij er om dat ze niet meteen roept dat ze het niet kent.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:24 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk liever niet dat een assistente een formularium bekijkt. Zij is geen arts. Ze is wat mij betreft eerder telefoniste/secretaresse en vraagbaak voor zelfzorg.
Hmm, ik herken dat niet. Bij mij spuit het eruit als ik stuwing heb.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef SaskiaR het volgende:
Nog effe over kolven: is het normaal dat het beter lukt als er niet zoveel druk op staat? Paar dagen geleden had ik stuwing, dus ik probeer de druk eraf te kolven, helemaal niks! En nu zit ik rustig te kolven met halflege borsten, heb al 70 ml uit 1 borst.
Je borst kan dan als het ware op slot zijn. Soms kan warmte dan helpen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:04 schreef SaskiaR het volgende:
Nog effe over kolven: is het normaal dat het beter lukt als er niet zoveel druk op staat? Paar dagen geleden had ik stuwing, dus ik probeer de druk eraf te kolven, helemaal niks! En nu zit ik rustig te kolven met halflege borsten, heb al 70 ml uit 1 borst.
Nou ja...quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:40 schreef LuDann het volgende:
De huisarts wil morgen even kijken. Waarom laten ze me niet meteen een afspraak maken denk ik dan. Nog een dagje doorzetten dus... Ugh.
Ik heb ook een klasgenootje die kinderarts is naar zijn mening gevraagd. Hij vindt het klinken als een bacteriële ontsteking. Alleen is het dan apart dat ik daar geen koorts bij heb.
Ja, dat is ook wel zo. Maar 's avonds na 8 uur ofzo is de enige tijd waarvan ik redelijk zeker weet dat hij niet ineens wil drinken. 's Ochtends kan hij elk moment komen eigenlijk. Nou ja, ik kijk het even aan hoe het gaat.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:27 schreef Burdie het volgende:
's Avonds heb je ook gewoon minder melk he, ik kolfde altijd in de ochtend en dan kwam er een hele sloot, terwijl er 's avonds maar weinig uit kwam.
Dan geef je hem in het allerergste geval toch het beetje dat je afgekolfd hebt?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:45 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel zo. Maar 's avonds na 8 uur ofzo is de enige tijd waarvan ik redelijk zeker weet dat hij niet ineens wil drinken. 's Ochtends kan hij elk moment komen eigenlijk. Nou ja, ik kijk het even aan hoe het gaat.
Ik had me ook goed ingelezen maar als hij zegt 'dat heb je niet' dan wordt het al snel zo'n welles-nietes verhaalquote:Op dinsdag 3 november 2015 17:33 schreef Hupje het volgende:
Toen ik met spruw bij de huisarts kwam, was ik blij dat ik me goed ingelezen had. Anders had hij geen volledige behandeling van ons allebei voorgeschreven.
Om voorraad op te bouwen heb ik heel lang nagekolfd bij alle dagvoedingen.
Oh, dát is irritant!quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik had me ook goed ingelezen maar als hij zegt 'dat heb je niet' dan wordt het al snel zo'n welles-nietes verhaal
Ik hoop dat dat het is en dat er snel verbetering is LuDann. Het kan zo fijn zijn borstvoedenquote:Op dinsdag 3 november 2015 18:28 schreef LuDann het volgende:
Ik heb overlegd met een lactatiekundige (dit keer echt) en zij denkt ook aan inwendige spruw. Ik ga even opzoeken wat de aanbevolen dosis fluconazol is en hoop dan beslagen te ijs te komen. Ik sta natuurlijk open voor andere (goed onderbouwde) verklaringen maar ja, we zien wel.
De LK wil anders wel met de huisarts gaan praten zei ze.
Bloed is op zich geen probleem. het kan wel wat misselijkheid veroorzaken en zijn ontlasting kan er zwart van kleuren. Verzorg je tepel met wat vet. Heb je er pijn aan?quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:33 schreef Cholula het volgende:
Vraagje:
Frits heeft gisteravond in mijn tepel gebeten en vannacht kneep hij met zijn scherpe nagel er nog in keer flink in.![]()
Resultaat: het bloedt een beetje na het kolven zag ik. Moet ik daar nog iets mee doen mbt voeden of is het geen probleem? Er zat geen bloed in de gekolfde melk zover als ik zag.
Dank je wel.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:39 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat het is en dat er snel verbetering is LuDann. Het kan zo fijn zijn borstvoedenhopelijk ervaar je dat snel zonder pijn.
Ja, dat is ook zo. Vanavond was het weer weinig, dus ik was sowieso van plan om morgen vroeger te kolvenquote:Op dinsdag 3 november 2015 17:16 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Dan geef je hem in het allerergste geval toch het beetje dat je afgekolfd hebt?
Ik denk alleen dat je baby er nog wel wat melk uit weet te krijgen, zelfs als je net gekolfd hebt.
Dank je!quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:49 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bloed is op zich geen probleem. het kan wel wat misselijkheid veroorzaken en zijn ontlasting kan er zwart van kleuren. Verzorg je tepel met wat vet. Heb je er pijn aan?
Ik neem ze altijd mee. Maar ik heb dan ook alleen een kolfhok met stoel en koelkast. Omspoelen kan hier alleen bij de koffieautomaat of bij de wc's (quote:Op woensdag 4 november 2015 10:39 schreef Minarosa het volgende:
Wauw mooie foto Marjolijntje!
Laten jullie je schelpen en zo trouwens in de kolfkamer liggen? Ik neem mijn kolf altijd weer mee en zet mijn schelpen in bakjes in de koelkast (hoef ik ze niet eerst uit elkaar te halen om ze om te spoelen ). Degene voor mij denkt daar blijkbaar anders overAanrecht ligt vol omgespoelde spullen.
Ongesteld, stress, gewoon een dip?quote:Op woensdag 4 november 2015 11:06 schreef lunapuella het volgende:
Waardoor kan je kolfopbrengst ineens dalen?
Ketel drinkt bij de opvang 400 ml op een dag. Meestal had ik dat in 2 kolfbeurten wel bij elkaar, met de eerste kolfbeurt al iets meer dan 200 ml. De laatste dagen kom ik ineens niet verder dan een krappe 150 ml die eerste kolfbeurt, en dat haal ik daarna niet echt meer in. Krijg wel nog gewoon een tsr enzo.
Ik merkte dat erg voor en tijdens mijn menstruatie. Zwangerschap kan ook een oorzaak zijn.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:06 schreef lunapuella het volgende:
Waardoor kan je kolfopbrengst ineens dalen?
Ketel drinkt bij de opvang 400 ml op een dag. Meestal had ik dat in 2 kolfbeurten wel bij elkaar, met de eerste kolfbeurt al iets meer dan 200 ml. De laatste dagen kom ik ineens niet verder dan een krappe 150 ml die eerste kolfbeurt, en dat haal ik daarna niet echt meer in. Krijg wel nog gewoon een tsr enzo.
Dat hoor ik alleen als de membranen (die gele flexibele dingen) niet helemaal goed zitten of nog een beetje nat zijn. Normaal gesproken hoor ik alleen het rrrrr-geluid van de kolf en de druppelende melk.quote:Op woensdag 4 november 2015 14:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mensen met een Freestyle hier? Ik vraag me af of er ook nog wat met de kolf kan zijn. Maakt het bij jullie ook lawaai bij de schelpen? Ik hoor veel lucht tijdens het kolven. Een beetje alsof je door een rietje drinkt als het bijna op is. En die zachtgele dingen maken een geluidje, volgens mij omdat ze tegen de buitenkant aankomen.
'Zuigt' hij wel goed?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mensen met een Freestyle hier? Ik vraag me af of er ook nog wat met de kolf kan zijn. Maakt het bij jullie ook lawaai bij de schelpen? Ik hoor veel lucht tijdens het kolven. Een beetje alsof je door een rietje drinkt als het bijna op is. En die zachtgele dingen maken een geluidje, volgens mij omdat ze tegen de buitenkant aankomen.
Ik maak het weer droog voordat ik begin. Maar er zat nu na het kolven wel vocht in. De melk lijkt omhoog weer in het membraam te komen. Overigens was ik net na 20/25 knooien wel weer klaar ermee, maar vervolgens krijg ik met de hand nog wel straaltjes die eruit spuiten. Maar met de kolf krijg ik dat er niet uit?quote:Op woensdag 4 november 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
Jemig, daar zou ik ook geīrriteerd door zijn, minarosa!
IMA, kan het zijn dat er wat vocht tussenzit? Ik heb de Swing Maxi, maar dat onderdeel waar jij het over hebt is volgens mij hetzelfde. Het klinkt bij mij zo als er nog wat vocht tussenzit, of als ik de membranen niet helemaal goed erop heb gezet. Als je er zeker van bent dat dit niet het geval is, zou ik er mee terug gaan, want zo klinkt het bij mij normaal gesproken niet!
Ik zat even te kijken bij Ikbenmama, waar ik hem heb gekocht. Lees bij garantie dat ze adviseren eerst de schoonmaakinstructie te volgen in de handleiding en de membramen te ontvetten. Zal vanavond even verder lezen en kijken. Alle onderdelen gooi ik 's avonds in een bak met kokend water. Maar of dat goed ontvet?quote:Op woensdag 4 november 2015 15:19 schreef Mariposas het volgende:
Klinkt alsof de membranen niet goed aansluiten en je daardoor geen goed vacuüm krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 04-11-2015 15:47:50 ]
Alleen kokend water lijkt me niet voldoende, ik zou er een scheutje afwasmiddel bijdoen en dan goed omspoelen! Hier gaat het in de vaatwasser en daarna in de magnetronsterilisator (ok dat laatste maar 1 x per weekquote:Op woensdag 4 november 2015 15:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik zat even te kijken bij Ikbenmama, waar ik hem heb gekocht. Lees bij garantie dat ze adviseren eerst de schoonmaakinstructie te volgen in de handleiding en de membramen te ontvetten. Zal vanavond even verder lezen en kijken. Alle onderdelen gooi ik 's avonds in een bak met kokend water. Maar of dat goed ontvet?
Straks is het zoiets stoms als de manier van schoonmaken waardoor het niet opschoot![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |