abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157314176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mensen met een Freestyle hier? Ik vraag me af of er ook nog wat met de kolf kan zijn. Maakt het bij jullie ook lawaai bij de schelpen? Ik hoor veel lucht tijdens het kolven. Een beetje alsof je door een rietje drinkt als het bijna op is. En die zachtgele dingen maken een geluidje, volgens mij omdat ze tegen de buitenkant aankomen.
'Zuigt' hij wel goed?
  woensdag 4 november 2015 @ 14:58:37 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157314212
Jemig, daar zou ik ook geïrriteerd door zijn, minarosa!

IMA, kan het zijn dat er wat vocht tussenzit? Ik heb de Swing Maxi, maar dat onderdeel waar jij het over hebt is volgens mij hetzelfde. Het klinkt bij mij zo als er nog wat vocht tussenzit, of als ik de membranen niet helemaal goed erop heb gezet. Als je er zeker van bent dat dit niet het geval is, zou ik er mee terug gaan, want zo klinkt het bij mij normaal gesproken niet!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157314249
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:57 schreef Minarosa het volgende:

[..]

'Zuigt' hij wel goed?
Ik weet het niet. Ik zie mijn tepels wel bewegen.
pi_157314656
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 14:58 schreef Mariposas het volgende:
Jemig, daar zou ik ook geïrriteerd door zijn, minarosa!

IMA, kan het zijn dat er wat vocht tussenzit? Ik heb de Swing Maxi, maar dat onderdeel waar jij het over hebt is volgens mij hetzelfde. Het klinkt bij mij zo als er nog wat vocht tussenzit, of als ik de membranen niet helemaal goed erop heb gezet. Als je er zeker van bent dat dit niet het geval is, zou ik er mee terug gaan, want zo klinkt het bij mij normaal gesproken niet!
Ik maak het weer droog voordat ik begin. Maar er zat nu na het kolven wel vocht in. De melk lijkt omhoog weer in het membraam te komen. Overigens was ik net na 20/25 knooien wel weer klaar ermee, maar vervolgens krijg ik met de hand nog wel straaltjes die eruit spuiten. Maar met de kolf krijg ik dat er niet uit?
  woensdag 4 november 2015 @ 15:19:57 #155
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157314707
Klinkt alsof de membranen niet goed aansluiten en je daardoor geen goed vacuüm krijgt.
pi_157314786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:19 schreef Mariposas het volgende:
Klinkt alsof de membranen niet goed aansluiten en je daardoor geen goed vacuüm krijgt.
Ik zat even te kijken bij Ikbenmama, waar ik hem heb gekocht. Lees bij garantie dat ze adviseren eerst de schoonmaakinstructie te volgen in de handleiding en de membramen te ontvetten. Zal vanavond even verder lezen en kijken. Alle onderdelen gooi ik 's avonds in een bak met kokend water. Maar of dat goed ontvet?

Straks is het zoiets stoms als de manier van schoonmaken waardoor het niet opschoot :') ;(
  woensdag 4 november 2015 @ 15:35:27 #157
409579 LuDann
All the way
pi_157315036
Buh, Minarosa, daar zou ik ook even van uit de bocht vliegen. Als ze zelf kolft kan ze toch wel begrijpen dat het niet handig is om gewoon aan die deur te gaan lopen rammen?

IMA, dat zuigt. Of beter gezegd, dat zuigt niet. :+ Krijg je nu geen lekkage doordat je niet genoeg kunt kolven of wil het nog wel een beetje lukken? Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat die dingen nog zo vet zijn na uitkoken dat je hele kolf het niet meer doet. Ik neem aan dat opnieuw in elkaar zetten niet helpt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 04-11-2015 15:47:50 ]
  woensdag 4 november 2015 @ 15:35:41 #158
409579 LuDann
All the way
pi_157315046
Wow, heel verhaal. :')

Even kort maar: huisarts heeft met tegenzin de juiste behandeling voorgeschreven, maar eigenlijk te kort en in een te lage dosis. En Wolk krijgt geen behandeling meer.
  woensdag 4 november 2015 @ 15:37:55 #159
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157315093
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik zat even te kijken bij Ikbenmama, waar ik hem heb gekocht. Lees bij garantie dat ze adviseren eerst de schoonmaakinstructie te volgen in de handleiding en de membramen te ontvetten. Zal vanavond even verder lezen en kijken. Alle onderdelen gooi ik 's avonds in een bak met kokend water. Maar of dat goed ontvet?

Straks is het zoiets stoms als de manier van schoonmaken waardoor het niet opschoot :') ;(
Alleen kokend water lijkt me niet voldoende, ik zou er een scheutje afwasmiddel bijdoen en dan goed omspoelen! Hier gaat het in de vaatwasser en daarna in de magnetronsterilisator (ok dat laatste maar 1 x per week :') )
pi_157315259
Ik was het even snel met de hand (sopje,schoonmaken met flessenborstel, naspoelen met schoon water) en dan steriliseren in de magnetron.
  woensdag 4 november 2015 @ 15:48:52 #161
409579 LuDann
All the way
pi_157315314
Ik doe het hetzelfde als Mina, elke kolfdag bij thuiskomst.
pi_157315581
Je kunt ook aan je flesje en kolfschelpen zien of ze goed ontvet zijn: als er zo'n waas in zit of een laagje dat je er met je vinger vanaf kunt wrijven dan is het nog vet. Op die membranen is dat minder goed te zien.
pi_157316100
Nou nou LuDann, goed dat je goed beslagen ten ijs kwam.

Doen ze over die nystatine ook moeilijk? Want dat is eigenlijk gewoon een herhaalrecept toch. :P

Ik heb wel wat minder pijn inmiddels maar pijnvrij voeden is er niet bij. En krijg ik meneer vandaag niet tevreden met borstvoeding. Ik blijf aanleggen maar heb het idee dat het niet toereikend is ofzo. Binnen vijf minuten is hij weer wakker en begint hij weer te zoeken en op zijn knuisje te sabbelen. Regeldag misschien maar heb al
paar dagen het idee dat hij niet genoeg krijgt. Ik heb hem twee uur geleden bijgevoed met flesvoeding want ik trok het niet meer. Of mijn borsten niet meer moet ik zeggen ;) Sindsdien slaapt hij.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157316113
Grrrr en nu flinke stuwing door mijn mislukte kolfsessie van vanmiddag :(
pi_157316196
Ik heb exact hetzelfde met mijn Medela Swing Maxi. Die van mij gaat in de vaatwasser en zo nu en dan kook ik de onderdelen uit. Ik heb al contact met Medela gehad en die geven aan dat ik hem in de winkel waar ik hem heb gekocht kan laten nakijken. Binnenkort maar even doen.

Voor nu stop ik mijn handkolf voor de zekerheid ook elke dag in mijn kolftas.
pi_157316299
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:30 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb exact hetzelfde met mijn Medela Swing Maxi. Die van mij gaat in de vaatwasser en zo nu en dan kook ik de onderdelen uit. Ik heb al contact met Medela gehad en die geven aan dat ik hem in de winkel waar ik hem heb gekocht kan laten nakijken. Binnenkort maar even doen.

Voor nu stop ik mijn handkolf voor de zekerheid ook elke dag in mijn kolftas.
Ik had het ook met de Medela Swing Maxi, hij trok niet meer vacuum. Ik had hem bij bol.com gekocht, die gaven me gratis een nieuwe, ook al was de zichttermijn al verstreken. Maar nu heb ik weer een connector die niet vacuum trekt, dus ik ga die maar eens uit elkaar halen en goed schoonmaken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 4 november 2015 @ 16:36:19 #167
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157316355
Mwah Ludann jij moet voor alles een strijd aangaan zeg -O- Hopelijk helpt het
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157316533
Estrys Heb jij er al eens een goede lactatiekundige bij gehad?
  woensdag 4 november 2015 @ 16:50:43 #169
409579 LuDann
All the way
pi_157316646
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:36 schreef Chanty het volgende:
Mwah Ludann jij moet voor alles een strijd aangaan zeg -O- Hopelijk helpt het
Nou echt he. -O- Heb net even een stevig potje zitten janken. Ik kan de LK niet te pakken krijgen en weet dus niet wat te doen qua startdosis. Ik wil voorkomen dat ik een resistente schimmel ga kweken door een te lage dosering aan te houden.

Wil gewoon heel graag van die pijn af. :'(
  woensdag 4 november 2015 @ 16:52:26 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157316693
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:50 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nou echt he. -O- Heb net even een stevig potje zitten janken. Ik kan de LK niet te pakken krijgen en weet dus niet wat te doen qua startdosis. Ik wil voorkomen dat ik een resistente schimmel ga kweken door een te lage dosering aan te houden.

Wil gewoon heel graag van die pijn af. :'(
Kan de LK niet nog een hogere dosis voor je regelen? Vervelend dat je haar niet te pakken krijgt, misschien een andere proberen? Of LLL?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157316715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:45 schreef WupWup het volgende:
Estrys Heb jij er al eens een goede lactatiekundige bij gehad?
Ja in de kraamweek. Toen moest ik na iedere voeding kolven en 80 cc bijvoeden. Omdat hij niet krachtig dronk. Dat doet hij nu wel beter. ik ben dat kolven het weekend af gaan bouwen. Kolven na iedere voeding lukt simpelweg niet als ik alleen ben met drie kinderen. ik wilde kijken hoe het ging zonder dat en het plan was dinsdag gaan wegen en daarna telefonisch overleggen. Helaas moest ik wachten op de meneer voor de cv ketel en kon ik niet. :( Dus nu ga ik morgen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 4 november 2015 @ 17:12:09 #172
409579 LuDann
All the way
pi_157317098
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 16:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Kan de LK niet nog een hogere dosis voor je regelen? Vervelend dat je haar niet te pakken krijgt, misschien een andere proberen? Of LLL?
Ik heb even een andere gebeld, bedankt voor de tip. Zat een beetje vastgeroest in perse die ene willen bellen. :P

Zij raadt aan als startdosis de eerste dosis te verdubbelen naar 200 gram. Dus dat heb ik meteen gedaan. Dan 13 dagen 100 gram. Ze zegt dat dat voldoende zou kunnen zijn, dus dat was fijn om te horen!
pi_157317648
Ik heb al twee dagen griep en al twee dagen een pijnlijke verstopping in m'n rechterborst. Zou er een verband zijn? En wat kan ik ertegen doen?
Home is where the O+ is...
pi_157318336
Heb je dan niet gewoon een borstontsteking? Dan de gebruikelijke dingen, masseren, warmte enzo. En anders antibiotica halen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 4 november 2015 @ 18:35:23 #175
409579 LuDann
All the way
pi_157318902
Griepgevoel bij verstopping zou heel goed een borstontsteking kunnen zijn. Heb je koorts Cwen?

Mijn regime bij een verstopping:

Warme (hete) kruik tegen de plek aanhouden
2 minuten met de achterkant van de electrische tandenborstel de verstopping bewerken
Afkolven
Warme kruik er tegenaan houden nog een half uurtje/uurtje.

Doet even flink zeer erna maar de keren dat ik dit in de avond gedaan heb was het in de ochtend weer over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')