abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157223153
Ik heb dinsdag mijn verstandskies laten wegsnijden. Het is nu inmiddels zaterdag en heb nog steeds pijn aan mijn mond. Slik 3 ibuprofen van 500mg per dag. De pijn lijkt nog niet af te nemen :(

Hoeveel dagen heeft het bij jullie geduurt?
pi_157223178
2 weken ofzo, en moest heel veel huilen :'(
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:57:19 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_157223218
Dag of twee, misschien drie. Zonder pijnstillers btw, geen idee of je er dan sneller aan went of dat het dan sneller stopt. Beetje zeurige pijn was het btw, geen steken of zo
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:07:06 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_157223385
Ik heb van allemaal helemaal _geen_ last gehad. Helemaal niets. Geen pijn, geen zwelling, niks. Maar in mijn geval groeiden al mijn verstandskiezen dan ook als normale kiezen, dus ze konden 'normaal' getrokken worden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_157223414
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:07 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb van allemaal helemaal _geen_ last gehad. Helemaal niets. Geen pijn, geen zwelling, niks. Maar in mijn geval groeiden al mijn verstandskiezen dan ook als normale kiezen, dus ze konden 'normaal' getrokken worden.
Denk dat er groot verschil is tussen trekken en snijden.

Het is inderdaad een zeurende pijn. :(
pi_157223424
Bij 3 kiezen had ik nauwelijks pijn. De volgende dag was het klaar. De laatste kies moest in 3 delen worden gezaagd en gebroken voordat ie eruit kon. Daar heb ik 2 dagen last van gehad.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:33:47 #7
382129 crew  Donna
pi_157223889
Ik heb ruim twee weken behoorlijk pijn gehad aan m'n kaak terwijl het trekken een eitje was.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:42:48 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157224068
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 15:08 schreef Tomansss het volgende:

[..]

Denk dat er groot verschil is tussen trekken en snijden.

Het is inderdaad een zeurende pijn. :(
Maak je je zorgen?

Ik zou ervan uitgaan dat na een week de pijn in ieder geval minder moet zijn. Dus merk je voor dinsdag geen verbetering: toch even bellen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_157224168
Ongeveer een paar dagen veel pijn, daarna een weekje zo af en toe.
pi_157224414
Bij een kant 1,5 dag.
Andere kant durf ik (nog) steeds niet omdat de pijn verschrikkelijk is.
pi_157224619
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:01 schreef Etsu het volgende:
Bij een kant 1,5 dag.
Andere kant durf ik (nog) steeds niet omdat de pijn verschrikkelijk is.
Ik heb dus ook 1,5jaar gewacht met het verwijderen van deze kies. De vorige keer had ik 2,5week pijn. Toen zat er eten in het gat. 😖 verschrikkelijk was dat.
pi_157224645
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 14:55 schreef Leonos het volgende:
2 weken ofzo, en moest heel veel huilen :'(
Wat heeft huilen voor zin? Geneest het niet sneller door.
pi_157224790
Ik heb 2 keer zo'n kies laten trekken, 2 keer lag ik een week plat op bed van de pijn, kon niks meer. Die andere 2 blijven lekker zitten.
Lambo of Rekt
pi_157225600
Het kan toch ook even duren. Ik zou me niet druk maken.bij mij duurde het ook wel een paar dagen. Ik heb uit voorzorg ook bijna een week pijnstillers geslikt..lekker toch :+ wel goed de wond spoelen als het de onderkant was anders gaat het ontsteken

PS sinds wanneer bestaat er ibu 500? Ik ken alleen200, 400 en 600
pi_157226496
450 dagen, was echt fantastisch.

Nee maar even serieus. Na 3 dagen was het ergste weg denk ik en na een week was ik wedergeboren.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_157227054
Maak je het ook schoon? Die wond?
pi_157276752
Ik heb mij afgelopen woensdag van mijn verstandskies (rechtsonder) laten verlossen door de kaakchirurg. Sympathieke vent hoor, maar daar is alles ook mee gezegd.

Dat ding lag er niet helemaal lekker voor, de wortels evenmin. Ondanks dat de rakker niet 'zomaar even te trekken' was, wilde hij toch eerst proberen om hem er gewoon uit te trekken. Na tien minuten sjorren aan mijn kaak kwam hij erachter dat het écht niet lukte, dus toen ging hij hem in stukjes boren.

Al met al stond ik twintig minuten later weer buiten, gaasje ertussen, gevoelloze mond en kin, op naar huis!

Waar het met mijn bovenste twee kiezen na een dag of twee wel weer prima ging, werd de pijn alleen maar helser en helser. Vandaag even getelefoneerd met het ziekenhuis omdat het voelt alsof ik mijn zenuw heb geraakt met mijn plastic spuitje (waarmee ik de wond doorspoel), maar het kan nog wel een aantal dagen duren. :')

Ondertussen zijn de voorgeschreven pijnstillers op, dus ik ben overgegaan op ibu profen. Het helpt maar weinig, de pijn schiet door mijn kaak naar mijn oor, dus dat schiet ook niet op.

Sterkte TS, ik voel je pijn ;(
pi_157277561
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:15 schreef Tomansss het volgende:

[..]

Ik heb dus ook 1,5jaar gewacht met het verwijderen van deze kies. De vorige keer had ik 2,5week pijn. Toen zat er eten in het gat. 😖 verschrikkelijk was dat.
Ik heb daar echt 0,0 last van gehad. Toen ze eruit waren, wel hele middag gebloed en gekwijld, maar die avond kon ik gewoon weer normaal eten (wel soep en zachte dingen, wel aan de andere kant) en de volgende dag was de pijn weg.

En ik rook, en dat werkt niet mee, dus ik heb geluk gehad denk ik.

Desondanks is het verschrikkelijk, als je op de tafel ligt. Wil niet terug, maar het moet ooit. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2015 20:54:01 ]
pi_157277966
Is het gehecht? Bij mij had de chirurg een stuk wang over het gat gehecht om te voorkomen dat er troep in kwam voor het dicht was. Dat is pas irritant... Duurde bijna een week voor de hechtingen oplosten.
dag
pi_157279186
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 21:03 schreef Peter het volgende:
Is het gehecht? Bij mij had de chirurg een stuk wang over het gat gehecht om te voorkomen dat er troep in kwam voor het dicht was. Dat is pas irritant... Duurde bijna een week voor de hechtingen oplosten.
Ja, dat had mijn kaakchirurg ook gedaan! Er kwam nog steeds prut in de wond, dus ik heb die hechting per ongeluk de volgende dag losgetrokken toen ik met een wattenstaafje erin aan het peuteren was..
pi_157285851
Na 8 dagen pijn weer bij de kaakchirurg geweest. Hij heeft de hechting verwijdert en met een spuit het gat schoongemaakt. De pijn van dat gebeuren viel wel mee gelukkig. Nu hopen dat de pijn snel weg trekt...
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:15:36 #22
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_157289223
Heb er zelf 3 dagen last van gehad, maar vooral omdat het bij mij licht bleef doorbloeden.

Klopt het trouwens dat wanneer je hiervoor door je tandarts verwezen wordt naar de kaakchirurg dat het dan via de basisverzekering (en dus ook eigen risico) loopt in plaats van via je tandartsverzekering?
  dinsdag 3 november 2015 @ 12:20:18 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157289312
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:15 schreef TheSwan het volgende:
Heb er zelf 3 dagen last van gehad, maar vooral omdat het bij mij licht bleef doorbloeden.

Klopt het trouwens dat wanneer je hiervoor door je tandarts verwezen wordt naar de kaakchirurg dat het dan via de basisverzekering (en dus ook eigen risico) loopt in plaats van via je tandartsverzekering?
In principe wel, tenzij het een 'eenvoudige extractie' is, dan valt het niet onder de basisverzekering (en dan zou ik er niet mee naar een kaakchirurg gaan, want die rekening is ws. hoger dan van de tandarts).
The love you take is equal to the love you make.
pi_157290299
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:15 schreef TheSwan het volgende:

Ja klopt dit gaat van je eigen risico af. Volgens mij iets van 200 euro ofzo :')
  dinsdag 3 november 2015 @ 13:15:34 #25
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_157290473
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

In principe wel, tenzij het een 'eenvoudige extractie' is, dan valt het niet onder de basisverzekering (en dan zou ik er niet mee naar een kaakchirurg gaan, want die rekening is ws. hoger dan van de tandarts).
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 13:08 schreef Tomansss het volgende:

[..]

Ja klopt dit gaat van je eigen risico af. Volgens mij iets van 200 euro ofzo :')
Dank jullie wel. Er moeten er nog 3 getrokken worden. Eentje heeft de tandarts zelf gedaan, voor de rest ben ik doorverwezen. Ik ben voor dit jaar door mijn tandartsverzekering heen, vandaar dat ik het vroeg. Aangezien ik ook halvewege m'n eigen risico ben, zal ik maar proberen om ze alledrie nog dit jaar in te plannen :X
pi_157290742
Heeft bij mij toch beide keren een week goed zeer gedaan. Ben gewoon Ibu door blijven slikken, beetje paracetamol erbij omdat ik de dag niet helemaal doorkwam met de Ibu. Maar scheen wel normaal te zijn. Was verder ook niets mis en de pijn verdween vanzelf.
pi_157306688
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 09:17 schreef Tomansss het volgende:
Na 8 dagen pijn weer bij de kaakchirurg geweest. Hij heeft de hechting verwijdert en met een spuit het gat schoongemaakt. De pijn van dat gebeuren viel wel mee gelukkig. Nu hopen dat de pijn snel weg trekt...
Ik hoop het voor jouw ;) ik denk dat je een ontsteking heb gehad en dat die nu is verholpen.
pi_157308450
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 00:41 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik hoop het voor jouw ;) ik denk dat je een ontsteking heb gehad en dat die nu is verholpen.
Ja zou goed kunnen. Heb vannacht eindelijk weer hele nacht door kunnen slapen. Heb nog wel pijn maar het is dragelijker.
pi_157310292
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 00:41 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik had geen ontsteking en heb bijna 2 weken thuis gezeten. Enorme pech denk ik ;(
Ik werd echt gek van de pijn, kon er ook niet van slapen enz. Ben 2 keer terug geweest om het na te laten kijken maar er was niks mis, gewoon enorme pech qua pijn. Moet nu de andere kant nog..

Sterkte TS, hoop dat het gauw voorbij is.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_157310343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:40 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik had geen ontsteking en heb bijna 2 weken thuis gezeten. Enorme pech denk ik ;(
Ik werd echt gek van de pijn, kon er ook niet van slapen enz. Ben 2 keer terug geweest om het na te laten kijken maar er was niks mis, gewoon enorme pech qua pijn. Moet nu de andere kant nog..

Sterkte TS, hoop dat het gauw voorbij is.
Slik je wel de hele dag door ibu? Dat helpt wel wat. Verder spuit ik nu elke keer als ik gegeten heb het gat uit (met lauw water) met een spuit die ik mee heb gekregen. Daar kwam bij mij voornamelijk de pijn vandaan.
pi_157310689
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 11:44 schreef Tomansss het volgende:

[..]

Slik je wel de hele dag door ibu? Dat helpt wel wat. Verder spuit ik nu elke keer als ik gegeten heb het gat uit (met lauw water) met een spuit die ik mee heb gekregen. Daar kwam bij mij voornamelijk de pijn vandaan.
Ja ik slikte netjes de ibu die ik mocht. Toen het recept op was nog 2x bij gekregen haha.

Heb geen spuit meegekregen, gewoon zelf zachtjes gespoeld. Het had in mijn geval ook niets met etensresten te maken, zei de kaakchirurg die controleerde ook.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_157320056
Bij de eerste verstandskies die werd getrokken liep ik al 2 dagen met een ontsteking in m'n kaak (au :'( ). Ben toen toch maar bij mijn tandarts langs geweest en was toen ook wel heel blij dat ik dezelfde dag nog bij de kaakchirurg terecht kon. Ze hebben toen ook best wat ontstoken weefsel weg moeten halen. Ik heb daarna denk ik nog een dag of 2 - 3 pijnstillers nodig gehad. Het heeft wel bijna 3 weken geduurd voor de zwelling helemaal weg was... zag er niet uit.

De tweede verstandskies heb ik vrijwillig laten weghalen, wilde een eventuele tweede ontsteking voor zijn. De rest van de dag was die kant van m'n gezicht nog wat opgezwollen maar dit was de volgende dag al weg. Ik heb die avond nog 1 pijnstiller genomen. Meer uit voorzorg dan dat ik echt pijn had. Die avond heb ik ook zonder problemen nootjes zitten snoepen. Kan niet zeggen dat ik veel last heb gehad van die ingreep. Zou het zo weer laten doen.
Just because you can doesn't mean you should
pi_157322179
Alle verstandskiezen laten wegsnijden, bij geen van allen veel last! Ik heb geluk gehad als ik het zo lees, geen pijnstilling gebruikt, geen enorme hamsterwangen. Sterkte aan iedereen die laat heeft na deze ingreep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')