Oh, maar ik ben helemaal geen moralist hoor. Het liefst wil ik jankerts zoals jij in een conflictgebied droppen en met videofootage zien hoe ze het zelf vinden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een zwaktebod omdat empathie tonen voor mensen die hier onze welvaart komen afpakken een vorm van verraad is. Tevens is empathie tonen op kosten van de Staat lekker makkelijk. Ga lekker naar Afrika om daar die mensen te helpen als je empathie wil tonen.
Al die empathievolle mensen hebben trouwens geen enkel antwoord als ik roep dat met het geld dat we hier aan één asielzoeker besteden we in de regio wel honderd kunnen helpen.
Jij hebt echt geen idee wat die mensen beweegt he.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is een zwaktebod omdat empathie tonen voor mensen die hier onze welvaart komen afpakken een vorm van verraad is.
Ben je nou werkelijk zo dom of doe je alsof? Het gaat linksom of rechtsom geld kosten en dat zal opgehoest moeten worden door de inwoners van dit land. Klaar.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
Volgens Confetti komen asielzoekers onze welvaart afpakken. Hoe doen ze dat precies, beste jongen? Ik merk nog verdomd weinig van die welvaartsdiefstal. En ik kan mij niet heugen dat mijn ouders aan de bedelstaf raakten toen we 15 jaar geleden massaal asielzoekers binnenhaalden.
Wederom weer zo'n non-argument die je wel vaker hoort. 'Jij zou toch ook geholpen willen worden als je in die situatie zat???quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oh, maar ik ben helemaal geen moralist hoor. Het liefst wil ik jankerts zoals jij in een conflictgebied droppen en met videofootage zien hoe ze het zelf vinden.
En in de regio worden mensen al opgevangen. Die landen kunnen dat nauwelijks meer aan.
Dat iets geld kost, betekent niet automatisch dat het ten koste gaat van onze welvaart.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ben je nou werkelijk zo dom of doe je alsof? Het gaat linksom of rechtsom geld kosten en dat zal opgehoest moeten worden door de inwoners van dit land. Klaar.
Waarom gun jij het dan anderen niet?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:35 schreef Confetti het volgende:
Wederom weer zo'n non-argument die je wel vaker hoort. 'Jij zou toch ook geholpen willen worden als je in die situatie zat???' . Ja beste vriend, dat zou ik inderdaad ook gewild hebben.
Wat jij niet snapt is dat het ten eerste niet ten koste hoeft te gaan van onze welvaart. Heel veel mensen die vluchtelingen zijn geweest zijn nu trouwens succesvol. Steve Jobs zijn ouders waren vluchtelingen, Stromae is een vluchteling geweest volgens mij. Ik snap niet waarom je die mensen per definitie ziet als bedreiging.quote:Wat jij en vele anderen niet begrijpen is dat er een verschil is tussen empathie tonen en mensen daadwerkelijk helpen. De wereld is nou eenmaal een kutplek. Er sterven 9 miljoen kinderen per jaar aan honger en we kunnen er niets aan doen zonder onze eigen welvaart weg te gooien.
Wees dankbaar dat je in zo'n welvarend land bent geboren en laat het goed tot je doordringen dat er honderden miljoenen anderen klaar staan om die welvaart van je af te pakken als jij de voordeur open laat staan.
Helaas voor jou ben ik Staatsburger van dit land en dat kan niemand mij afpakken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:40 schreef Molurus het volgende:
Die welvaart moeten we inderdaad zuinig op zijn. Laten we om te beginnen besparen om de uitkering van Confetti en zulke figuren zo snel mogelijk het land uitschoppen.
Aan de bende in Syrie kunnen we ook op korte termijn niet echt iets doen. Het gaat er om dat we mensen opvangen die hier asiel aanvragen om een legitieme reden. Dat we daarmee niet alle problemen op de wereld oplossen is een drogreden, niemand heeft immers beweert dat we dat zouden moeten of kunnen doen. En het lijkt me ook niet echt een argument om dan maar iedereen hulp danwel opvang te weigeren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Helaas voor jou ben ik Staatsburger van dit land en dat kan niemand mij afpakken.![]()
De ongemakkelijke waarheid voor mensen als jou is natuurlijk dat als we op deze voet verder wille leven we vaker wel dan niet moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat doen we al honderden jaren want het leed van deze pseudo-vluchtelingen uit Turkije en Jordanie stelt niets voor als je naar de hongersnood in Afrika kijkt. Maar omdat veel verstandige mensen weten dat we er niets aan kunnen doen kijken we gelukkig even de andere kant op.
Een handjevol succesvolle vluchtelingen als rechtvaardiging gebruiken slaat natuurlijk nergens opquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom gun jij het dan anderen niet?
[..]
Wat jij niet snapt is dat het ten eerste niet ten koste hoeft te gaan van onze welvaart. Heel veel mensen die vluchtelingen zijn geweest zijn nu trouwens succesvol. Steve Jobs zijn ouders waren vluchtelingen, Stromae is een vluchteling geweest volgens mij. Ik snap niet waarom je die mensen per definitie ziet als bedreiging.
En zelfs al zouden ze allemaal geld kosten, dan hoeft dat nog steeds niet ten koste gaan van de gemiddelde burger. Er is zat geld waar niet aan wordt gezeten. Nederland kent een hoge vermogensongelijkheid bijvoorbeeld.
De mensen die echt veel macht en geld hebben zitten in hun handjes te wrijven dat jij je zo drukmaakt om de vluchtelingen. "Mooi weer de arbeidersklasse tegen elkaar op weten te zetten, blijven ze mooi van mijn geld af."
Dienstplicht weer invoeren en jou naar Syrie sturen, kan prima.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef Confetti het volgende:
[..]
Helaas voor jou ben ik Staatsburger van dit land en dat kan niemand mij afpakken.![]()
Jij hebt geen idee wat we op 5 mei vieren, of wel?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef Confetti het volgende:
De ongemakkelijke waarheid voor mensen als jou is natuurlijk dat als we op deze voet verder wille leven we vaker wel dan niet moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten.
Je gebrek aan kennis van geschiedenis is ronduit stuitend.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:45 schreef Confetti het volgende:
Dat doen we al honderden jaren want het leed van deze pseudo-vluchtelingen uit Turkije en Jordanie stelt niets voor als je naar de hongersnood in Afrika kijkt. Maar omdat veel verstandige mensen weten dat we er niets aan kunnen doen kijken we gelukkig even de andere kant op.
Ah ja, de bekende tactiek van het roepen daf we niet de hele wereld kunnen helpen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een handjevol succesvolle vluchtelingen als rechtvaardiging gebruiken slaat natuurlijk nergens opKom op zeg.
Snap je nou echt niet dat honderden miljoenen mensen te kwalificeren zijn als 'vluchteling' zodra ze voet zetten op Nederlands grondgebied? Ik gun die mensen allemaal het beste maar als wij niet snel de andere kant op gaan kijken zullen ze blijven komen.
Wat mij vooral stoort is dat mensen doen alsof er geen enkele grens is en we nooit en te nimmer moeten wegkijken als mensen in de ellende zitten. Dat is een visie die simpelweg niet houdbaar is. Ik denk dat als we een grens zouden stellen van 30,000 asielaanvragen per jaar Wilders zo weer op 15 zetels zou staan.
Heel veel Nederlanders zijn voor ontwikkelingssamenwerking. Ik ook. Mensen in het buitenland helpen maar het moet wel proportioneel blijven.
Hoeveel homo's lopen er wel niet rond in een land als Nigeria of Uganda? Hoeveel politieke vluchtelingen zijn er wel niet in Azië en Afrika?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, de bekende tactiek van het roepen daf we niet de hele wereld kunnen helpen.
Klopt, beste Confetti. Daarom zijn er internationale afspraken gemaakt over wie wel en niet door kan gaan als vluchteling.
en 80% is gewoonweg GEEN vluchteling, maar economisch migrant. En daar zijn ook afspraken over. Het is erg fout om de normale migranten, die via de (langdurige en ingewikkelde) procedures het land willen binnen komen, achter te stellen op deze migranten, die gewoon illegaal grenzen over steken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah ja, de bekende tactiek van het roepen daf we niet de hele wereld kunnen helpen.
Klopt, beste Confetti. Daarom zijn er internationale afspraken gemaakt over wie wel en niet door kan gaan als vluchteling.
Van wat in Nederland komt is 99,9% geen vluchteling. Je houdt op met vluchteling zijn zodra je een veilig land passeert. De enige vluchteling die je krijgt is een Noord-Koreaanse sporter die meedoet aan een toernooi bijvoorbeeld. Als je die regel aanhoudt krijg je hetzelfde aantal statushouders als Japan (afgelopen jaar 11).quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:58 schreef Bensel het volgende:
[..]
en 80% is gewoonweg GEEN vluchteling, maar economisch migrant. En daar zijn ook afspraken over. Het is erg fout om de normale migranten, die via de (langdurige en ingewikkelde) procedures het land willen binnen komen, achter te stellen op deze migranten, die gewoon illegaal grenzen over steken.
We kunnen niet de hele wereld helpen, dat is gewoonweg een feit. We zijn nu relatief rijk, en hebben zaken goed voor elkaar. Als we echter rucksichtlos de hele wereld gaan helpen, komen er 17 miljoen hulpbehoevenden bij. namelijk de Nederlandse bevolking.
Dus omdat we niet iedereen kunnen helpen, moeten we maar niemand helpen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoeveel homo's lopen er wel niet rond in een land als Nigeria of Uganda? Hoeveel politieke vluchtelingen zijn er wel niet in Azië en Afrika?
Het zijn niet de internationale afspraken die ervoor zorgen dat het hier nog geen chaos is. Jij weet net zo goed dat op een wereldbevolking van 7 miljard er zo honderden miljoenen vluchtelingen zijn. In Syrie wonen er nog wat, 15 miljoen mensen? Ook allemaal vluchtelingen.
Als we als zogenaamd fatsoenlijke Westerse landen écht iedereen die een vluchteling is zouden willen helpen zouden we asielaanvragen ook bij de ambassades in behandeling moeten kunnen nemen. Dat doen we niet omdat we stiekem weten dat er teveel 'vluchtelingen' zijn.
ik denk dat hij bedoeld dat we meer selectief moeten zijn in onze opvang. Lijkt mij ook beter om een datgene wat je kunt opvangen goed op te vangen, ipv halfslachtigquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat we niet iedereen kunnen helpen, moeten we maar niemand helpen?
Of moet ik jouw post zien als een pleidooi voor het opvangen van nog meer vluchtelingen?
Gewoon goede opvang in de regio. Daar 100% op inzetten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:08 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik denk dat hij bedoeld dat we meer selectief moeten zijn in onze opvang. Lijkt mij ook beter om een datgene wat je kunt opvangen goed op te vangen, ipv halfslachtig
Nee. Natuurlijk moeten we gezien onze welvaart wat doen voor de minder welgestelden. Ontwikkelingssamenwerking staat nu op 0,7% van het BNP. We zouden dat kunnen verhogen maar dan wel heel wat minder ruimhartig zijn met asiel. Het is nou eenmaal zo dat we geen waar voor ons geld krijgen als we iemand hier opvangen. Het kost veel te veel en ze passen hier niet.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat we niet iedereen kunnen helpen, moeten we maar niemand helpen?
Of moet ik jouw post zien als een pleidooi voor het opvangen van nog meer vluchtelingen?
Reeel en sociaal? Heb je een beetje een beeld van hoeveel vluchtelingen er nu al in de regio rondzwerven?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gewoon goede opvang in de regio. Daar 100% op inzetten.
Nu is het halfslachtig. De ene komt in een riante verzorgingsstaat, de ander moet in armoedige opvang achterblijven. Dat is onrechtvaardig. Nog meer niet-westerse allochtonen in Europa is zeer onwenselijk. Dus is opvang in de regio de enige reële, eerlijke en sociale optie.
Dat is de regio. Hij hadden in de WO1 heel veel Belgen. Is dus niet vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Reeel en sociaal? Heb je een beetje een beeld van hoeveel vluchtelingen er nu al in de regio rondzwerven?
Turkije: 2,1 miljoen
Libanon: 1,2 miljoen
Jordanie: 1,4 miljoen
En wij zitten hier een beetje te meuten over 40,000 asielzoekers?
Laten buurlanden aanzienlijk meer moeite hebben met de opvang dan wij. En dan is geld nog niet eens het grootste probleem.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gewoon goede opvang in de regio. Daar 100% op inzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |