SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door ratatat op 01-11-2015 21:22:22 ]
wit zadel zwart stuurlint yeah rightquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je echt wilt opvallen en er wat tijd in wilt steken, deze natuurlijk, regenboog truitje van Alibaba erbij en succes verzekerd. (Maar Stybar roze of fluoriserend Nys kan ook natuurlijk)
[ afbeelding ]
Ik heb het nooit zo op overspuiten. Je moet wel naar een echte professionele spuiter als Brady van Dalen of GL Paints gaan voor een aan origineel gelijkwaardige kwaliteit. Daarnaast is het er 100 gram afschuren en er 300 gram lak opzetten. Tel uit je winst. Op een stalen frame kon je nog wel eens tekeer gaan door 'm helemaal kaal te maken, maar met een carbon frame is het toch meer waterproof schuren, nou ja, meer dof maken eigenlijk en spuiten maar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wit zadel zwart stuurlint yeah right![]()
nee gewoon unikleur iemand nog een wilde suggestie behalve groen?
groen is wel doen maar denk er nog over
Daar heb je wel een punt, maar tis voor deze fiets toch appearal wat de beslissing om te spuiten doet vallen, dat het dan een noname en iets zwaarder wordt maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Tis tenslotte toch de opvolger van de wijlen lorini.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb het nooit zo op overspuiten. Je moet wel naar een echte professionele spuiter als Brady van Dalen of GL Paints gaan voor een aan origineel gelijkwaardige kwaliteit. Daarnaast is het er 100 gram afschuren en er 300 gram lak opzetten. Tel uit je winst. Op een stalen frame kon je nog wel eens tekeer gaan door 'm helemaal kaal te maken, maar met een carbon frame is het toch meer waterproof schuren, nou ja, meer dof maken eigenlijk en spuiten maar.
Ik zag afgelopen jaar regelmatig een fiets met de rem onder het bracket, maar dat oogt erg clean hoor!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 07:18 schreef the_critic het volgende:
Jammer van de achterrem naar de bracket.. Verder wel erg mooie fiets!
En markeerstift oranje dan natuurlijk!
Die groene vind ik op deze foto ook minder mooi, kan komen door de lichtval of doordat de zadelpen en stuurnok ook groen zijn, dat vind ik een beetje too much. Ook zijn die gebogen staande achtervorken minder mooi.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 06:15 schreef dop het volgende:
Derosa king rs is in 1 kleur gespoten , daar van vind ik de groene het minst mooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie setup ook zo met die bulletts.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:03 schreef muzas het volgende:
Die paarse derosa... hmmm. ff mn onderbroekje verschonen
klopt wat je zegt misschien heb ik ook niet het beste voorbeeld gepost.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die groene vind ik op deze foto ook minder mooi, kan komen door de lichtval of doordat de zadelpen en stuurnok ook groen zijn, dat vind ik een beetje too much. Ook zijn die gebogen staande achtervorken minder mooi.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:40 schreef buzz1291 het volgende:
Weekend is begonnen....
[ afbeelding ]
Smaken verschillen ;-) en mijn smaak is het nietquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zag afgelopen jaar regelmatig een fiets met de rem onder het bracket, maar dat oogt erg clean hoor!
Eerlijk is eerlijk, die groene smoelt wel goed. Ik zelf zou voor de paarse gaan en dan net als Muzas iedere zaterdagmorgen twee keer kunnen verschonen, maar Kaas is van de kleurtjes dus past dat wel.quote:
Ja dat is wel zo, ik kan er Cazzorigido op zetten? Dat bekt wel goed toch?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, die groene smoelt wel goed. Ik zelf zou voor de paarse gaan en dan net als Muzas iedere zaterdagmorgen twee keer kunnen verschonen, maar Kaas is van de kleurtjes dus past dat wel.
Echter, het is niet alleen de kleur h. Die De Rosa groene met een bestickering erop van "Janus Uitdeketting" is dan natuurlijk weer geen kachel. Uitkijken dus en beetje, een klinkende maar minder bekende Italiaanse merknaam (Buittoni oid)zien te vinden en een beetje photoshoppen. Want je wilt toch geen gif groene Batavus is de gang hebben staan.
Ik kende het merk niet, en mijn Italiaans gaat niet verder dan het aardig kunnen lezen van een menukaart. Maar ik denk dat je er in NL wel mee weg komt, niet voor een Pizzeria parkeren uiteraard, en ik zou die fiets op een Italiaanse vakantie ook maar thuis latenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo, ik kan er Cazzorigido op zetten? Dat bekt wel goed toch?
Of Sensa of Espada ofzoquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kende het merk niet, en mijn Italiaans gaat niet verder dan het aardig kunnen lezen van een menukaart. Maar ik denk dat je er in NL wel mee weg komt, niet voor een Pizzeria parkeren uiteraard, en ik zou die fiets op een Italiaanse vakantie ook maar thuis latenAlles kan zolang het maar geen CORNELO van wijlen Henk en failliete Corne Kokke van 't Heike wordt.
Assoformaggioquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo, ik kan er Cazzorigido op zetten? Dat bekt wel goed toch?
Goede reden om nieuwe wielen te kopenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:25 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden?
Totdat die er helemaal uitklapt of dat je voor die tijd op je plaat gaat. Moet toch nu al een slag in je wiel zitten cker? Weggooien dus.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:25 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden?
Dan ga ik met de trein terugquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Totdat die er helemaal uitklapt of dat je voor die tijd op je plaat gaat. Moet toch nu al een slag in je wiel zitten cker? Weggooien dus.
Ik zou er niet meer mee rijden, zeker omdat het een wiel met weinig spaken is. Als die ene spaak er definitief uitklapt zit er meteen zo'n slag je in wiel dat je niet meer verder kuntquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:25 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden?
Jups, uit 2007 dus mag wel vervangen worden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:49 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
Ik zou er niet meer mee rijden, zeker omdat het een wiel met weinig spaken is. Als die ene spaak er definitief uitklapt zit er meteen zo'n gat je in wiel dat je niet meer verder kunt
Trek Kontragger wiel zo te zien?
De Aksiums van de Canyon onder de Trek en dan een mooier setje voor de Canyon erbij?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jups, uit 2007 dus mag wel vervangen worden.
Aangezien dit mijn slecht weer / weekend in Geina / broertjes"ik leer wielrennen" fiets wordt hoeven er geen hele dure wielen in.
Iemand nog tips voor budget wieltjes die minstens het niveau van deze Bontragers hebben?
Dat zou kunnen natuurlijk. Maar dan wordt het gelijk zo duur.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
De Aksiums van de Canyon onder de Trek en dan een mooier setje voor de Canyon erbij?
Kritiek is niet mis overal. Sommige mensen horen helemaal niks meer van Canyon. Dat nieuwe systeem kost ze bakken met geld. Ook wel een goed moment om over te stappen op een nieuw systeemquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:44 schreef Fretwork het volgende:
Oow en de Canyon is besteld en inmiddels betaald. Verwacht hem met 2-3 weken. Probleem is dat ze een beetje aan het kutten zijn met hun nieuwe SAP systeem, moeilijk inschatten dus.
Ja idd, vooral niet doen wanneer je niks op voorraad hebt. Denk dat ze hun deadline hebben gemist. Voorlopig staat de verkeerde stuurpen er nog bij, maar ze hebben me verzekerd het te fixxen...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:07 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kritiek is niet mis overal. Sommige mensen horen helemaal niks meer van Canyon. Dat nieuwe systeem kost ze bakken met geld. Ook wel een goed moment om over te stappen op een nieuw systeem
Ben wel benieuwd of er berhaupt bedrijven zijn die SAP goed ingevoerd hebben....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zal weer eens niet, invoeren van een voorraadsysteem onderschatten...
Voor als je nog op zoek mocht zijn, De Specialized van Alex Roelants, wie kent hem niet, staat te koop.quote:
twitter:AxelRoelants twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 15:45:02For sale ! Almost new cyclocross bike. 2015 model. Size M. Best stuff on the marketMore info about price in PM https://t.co/2UdQxFfj4N reageer retweet
Nee, het is SAP, de AIDS onder de ERP systemen. JD Edwards Enterprise One toppie!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zal weer eens niet, invoeren van een voorraadsysteem onderschatten...
er zijn heel veel soorten SAP...werk zelf met SAP IS-U, de utility versie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, het is SAP, de AIDS onder de ERP systemen. JD Edwards Enterprise One toppie!
Goed geimplementeerd is het top. Haastig ingevoerd, of als er uit kostenoverwegingen dingen worden weggelaten, kan het bedrijfskillende AIDS zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
En toch vraag je je af waarom dat SAP nog steeds gebruikt wordt dan...
quote:
Mooi karretje! Maatje te klein helaas. Als ik ooit nog een crosser koop zou het die roze Crux zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor als je nog op zoek mocht zijn, De Specialized van Alex Roelants, wie kent hem niet, staat te koop.twitter:AxelRoelants twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 15:45:02For sale ! Almost new cyclocross bike. 2015 model. Size M. Best stuff on the marketMore info about price in PM https://t.co/2UdQxFfj4N reageer retweet
FR4?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:28 schreef Fretwork het volgende:
Iemand nog tips voor wielsets tot 400?
Chinees?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:28 schreef Fretwork het volgende:
Iemand nog tips voor wielsets tot 400?
Laat ik toevoegen... En snel leverbaarquote:
Het is toch voor af en toe een rondje? Ik zou gewoon een lage velg halen. Fulcrum racing 5, of de campa tegenhanger.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:28 schreef Fretwork het volgende:
Iemand nog tips voor wielsets tot 400?
Ik wil dan de Aksiums naar de Trek doen en de nieuwe in de Canyon steken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is toch voor af en toe een rondje? Ik zou gewoon een lage velg halen. Fulcrum racing 5, of de campa tegenhanger.
Mavic Ksyrium Equipe voor 350 inclusief biba's en buba's of Mavic Ksyrium Elite voor 479.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:28 schreef Fretwork het volgende:
Iemand nog tips voor wielsets tot 400?
Is Ksyrium Equipe fijner dan Fulcrum Quattro?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mavic Ksyrium Equipe voor 350 inclusief biba's en buba's of Mavic Ksyrium Elite voor 479.
Die Mavic is lagere velg. FR4 is 35mmquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is Ksyrium Equipe fijner dan Fulcrum Quattro?
En zou je dan gewone FR4 aanraden? Of FR4 LG?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die Mavic is lagere velg. FR4 is 35mm
Geen idee, ik heb nooit met Fulcrums gereden. Al jaren rij ik met Mavics, en dat bevalt uitstekend.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is Ksyrium Equipe fijner dan Fulcrum Quattro?
Nee, niet gefietst vandaag, morgen wel, maar dan niet in een BMC pakske want daar heb ik slechts een zomershirtje van.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
We zagen vandaag nog een ouwe knar op een BMC met BMC pakje. Was jij dat?
Ksyrium Elite zijn heel fijne wielen, maar die zitten wel boven de 400, volgens mij.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:37 schreef Tommeke het volgende:
M'n chickie heeft Racing Quattros. Erg fijne en stijve wielen. In haar vorige fiets zaten Ksyrium Elite's. Die vond ik ook fijn rijden. Bovendien wat lichter en wat vinniger ofzo.
Worden die Fulcrums vaak met banden geleverd?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Ksyrium Elite zijn heel fijne wielen, maar die zitten wel boven de 400, volgens mij.
Fulcrum Quattros zijn ook prima.
Die Racing Quattro's zijn toch kneiterzwaar in vergelijk met Ksyrium Elite. Ik rij alrijd met redelijk lichte wielen. Paar jaar geleden een setje Shimano R10 wielen voor de Tacx aangeschaft en die voor de gein eens buiten uitgeprobeerd, maar dat verschil van 400 gram voel je dus echt wel bij het aanzetten. Ook eens gewisseld met een set Axium wielen, ook zo zwaar. Ik hou het maar lekker bij wieltjes van rond de 1500 gram.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:37 schreef Tommeke het volgende:
M'n chickie heeft Racing Quattros. Erg fijne en stijve wielen. In haar vorige fiets zaten Ksyrium Elite's. Die vond ik ook fijn rijden. Bovendien wat lichter en wat vinniger ofzo.
De enige die de banden erbij levert is volgens mij Mavic.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Worden die Fulcrums vaak met banden geleverd?
Bedankt, neem ik dat ook mee in mijn afwegingen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De enige die de banden erbij levert is volgens mij Mavic.
Toch vandaag naar huis? Of morgen weer verder fietsen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:49 schreef ddx het volgende:
Vandaag ff lekker momentje, zat in afdaling met zo'n 60km/u opeens auto die tegemoed reed die z'n knipperlicht uitgooit en linksaf slaat
Kon het helaas niet helemaal beremmen, licht tikje tegen de zijkant van de auto.
Stuur iets scheef. Maar geen schade verder gelukkig
Bestuurster had me totaal niet gezien.....
Verder lekker dagje gehad in de Eifel, in de schaduw nog best fris en natte plekken/bladeren.
190km met 3100hm.
Welke trein had jij terug? Bij mij was het echt superdrukquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:03 schreef ddx het volgende:
Ben alweer thuis.
Andere keer maar heel weekend, had nog een ns dagkaart.
En DT Swiss R23 / R24? Die zijn een tikkie breder dan de meeste bovengenoemde opties.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bedankt, neem ik dat ook mee in mijn afwegingen.
Is dat een goede upgrade voor Aksiums? Of is het vergelijkbaar?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:18 schreef ratatat het volgende:
[..]
En DT Swiss R23 / R24? Die zijn een tikkie breder dan de meeste bovengenoemde opties.
Ik ken die wielen verder ook niet, maar je ziet dat ze veel worden gebruikt bij van die meer comfort fietsen door die bredere velg. Die Quattro's zullen ook wel goed zijn, heeft Muzas die niet?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is dat een goede upgrade voor Aksiums? Of is het vergelijkbaar?
Die quattro is er ook in een bredere LG
Zoveel verschillen die toch niet in gewicht?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik ken die wielen verder ook niet, maar je ziet dat ze veel worden gebruikt bij van die meer comfort fietsen door die bredere velg. Die Quattro's zullen ook wel goed zijn, heeft Muzas die niet?
En wat betreft gewicht: Ik merk zelf niet veel verschil tussen Zonda en Khamsin, maar heb ze ook nooit direct na elkaar gestoken om te vergelijken. Misschien dat ik het dan wel merk.
Ik zie het nu, verschil is 200 gram. Dacht dat die khamsins zwaarder waren dan 1750 gram. Toen ik ze optilde merkte ik trouwens wel dat de Zondas lichter zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zoveel verschillen die toch niet in gewicht?
Ik merkte wel een erg groot verschil toen ik 300 gram lichtere wielen had. Was toch wel het grootste verschil dat ik ooit op een fiets heb gemerkt bij een upgrade
Tja, hoe zwaar ben jij? En waar wil je de wielen vooral voor gaan gebruiken?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En zou je dan gewone FR4 aanraden? Of FR4 LG?
Is het standaard met Shimano of Campa body?
Kan ik ervan uitgaan dat er banden bij zitten?
Zoveel vragen
Was nog niet afgerond hoor, de cx zit nog in elkaar momenteel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Gripper het volgende:
Kaas, ook al is de discussie al afgerond: dat groen gaat wel kek staan hoor! Zeker ral 6038 wat je in gedachten heb. Op m'n fixie zit ral 6010, grasgroen
74kg +/-3kg, hele lichte wielen zijn misschien niet handig dus.quote:Op zondag 1 november 2015 08:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, hoe zwaar ben jij? En waar wil je de wielen vooral voor gaan gebruiken?
35mm velgen zijn denk ik wel iets steviger dan 24mm. Ook wel een paar ons zwaarder.
Body type kan je gewoon kiezen.
6018 en 6037 zijn ook wel mooi.quote:Op zondag 1 november 2015 08:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Was nog niet afgerond hoor, de cx zit nog in elkaar momenteel.
Oh dat valt wel mee. Denk dat Mavics of fulcrum allebei wel oke is, welke vind je zelf mooier? Enne post eens een plaatje vd fiets waar ze in moeten.quote:Op zondag 1 november 2015 08:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
74kg +/-3kg, hele lichte wielen zijn misschien niet handig dus.
Ze komen in een matzwarte Canyon Endurace, dus beetje druk mag wel. Marmotte rijden weet ik niet maar LBL, Vogezen, Ventoux en Rad am Ring staan in de planning.quote:Op zondag 1 november 2015 08:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh dat valt wel mee. Denk dat Mavics of fulcrum allebei wel oke is, welke vind je zelf mooier? Enne post eens een plaatje vd fiets waar ze in moeten.
Klim je graag, of wil je de Marmot ermee rijden? Dan is een licht wiel wel goed idee.
Als je er vooral mee wilt toeren in de benelux is gewicht minder belangrijk, en zou ik me laten leiden door mijn ogen.
Ga je ermee in het vieze weer trainen neem dan een goedkoop wielset.
ja. Ik ben er heel blij mee. Het gewicht merk ik niet omdat ik nooit met lichtere wielen heb gereden. Wat ik wel merk is dat ze onwijs stevig zijn. Geven geen krimp bij staand klimmen of hard wegrijden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik ken die wielen verder ook niet, maar je ziet dat ze veel worden gebruikt bij van die meer comfort fietsen door die bredere velg. Die Quattro's zullen ook wel goed zijn, heeft Muzas die niet?
En wat betreft gewicht: Ik merk zelf niet veel verschil tussen Zonda en Khamsin, maar heb ze ook nooit direct na elkaar gestoken om te vergelijken. Misschien dat ik het dan wel merk.
Hoe had je dat in gedachten (tig keer om je pen wikkelen)? Bedoelde eigenlijk net zo'n stuk rubber/ elastiek wat lampjes voor om de zadelpen ook hebben en bevestiging van garmin mount om de stem.quote:
Goeie vraag eigenlijk. Meeste waar voor je geld is denk ik een setje handgespaakt. Mavic Open Pro met Shimano 105 naven ofzo.quote:Op zondag 1 november 2015 11:30 schreef Z het volgende:
Als het hier over wielen gaat, worden meestal de grote merken genoemd (geldt ook voor fietsten in het algemeen). Is dat nu omdat je simpelweg bij grotere merken meer waar voor je geld krijgt?
Tja voor 140.- heb je FR7/khamsin, daar kan je echt niet zelf voor vlechten. Ook aksium is volgens mij best een prima setje. Complete wielsets zijn vd grote merken gewoon goedkoper. Denk imo dat Campy/Fulcrum prijs-kwaliteit wel de lichtste en stijfste wielen heeft voor de centjes.quote:Op zondag 1 november 2015 13:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goeie vraag eigenlijk. Meeste waar voor je geld is denk ik een setje handgespaakt. Mavic Open Pro met Shimano 105 naven ofzo.
Daar kun je dan beter zo'n klittenbandje om een kabelbos bij elkaar te houden voor gebruiken.quote:Op zondag 1 november 2015 11:19 schreef poiuytr het volgende:
Om een biba en pomp mee te nemen onderweg ben ik op zoek naar een een stuk rubber wat ik om de zadelpen kan doen. Weet iemand waar je dit kunt kopen (online: liefst geen rose, deca)?
quote:Op zondag 1 november 2015 17:35 schreef Tommeke het volgende:
Wat mij betreft blijft het de hele winter zo.
Tis nog herfst he?quote:Op zondag 1 november 2015 17:35 schreef Tommeke het volgende:
Was het in de rest van het land ook zo mistig? Hier wel. Weer met een groepje op pad geweest met de crosser. Leuke oefeningen gedaan zoals bochten in het zand en wat op en afspringen. Daarna nog een lusje gedaan en toen ik thuis was hoefde ik m'n fiets alleen maar met een veger wat af te borstelen om hem weer een beetje toonbaar te maken. Wat mij betreft blijft het de hele winter zo.
Als je maar genoten hebt toch?quote:Op zondag 1 november 2015 18:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Godsgloeiende #viesdik #bolletourder #zolangzaamdatikwerdingehaalddoorkleinemeisjesoprozefietsjesmetmandjes en nog wat meer zo. Ik noem het maar een D1 training, klinkt beter.
Zonnetje, vertrokken met 4 graden, tegen 12 uur was het een graad of 15.quote:Op zondag 1 november 2015 17:35 schreef Tommeke het volgende:
Was het in de rest van het land ook zo mistig? Hier wel. Weer met een groepje op pad geweest met de crosser. Leuke oefeningen gedaan zoals bochten in het zand en wat op en afspringen. Daarna nog een lusje gedaan en toen ik thuis was hoefde ik m'n fiets alleen maar met een veger wat af te borstelen om hem weer een beetje toonbaar te maken. Wat mij betreft blijft het de hele winter zo.
Gister op de heuvelrug idem... Ik snap het niet, maar ja ieder z'n ding.quote:Op zondag 1 november 2015 18:58 schreef cafca het volgende:
[..]
Zonnetje, vertrokken met 4 graden, tegen 12 uur was het een graad of 15.
Hoop korte broeken en zelfs korte mouwen gespot vandaag!
allen in de vroege ochtendquote:Op zondag 1 november 2015 17:35 schreef Tommeke het volgende:
Was het in de rest van het land ook zo mistig? Hier wel. Weer met een groepje op pad geweest met de crosser. Leuke oefeningen gedaan zoals bochten in het zand en wat op en afspringen. Daarna nog een lusje gedaan en toen ik thuis was hoefde ik m'n fiets alleen maar met een veger wat af te borstelen om hem weer een beetje toonbaar te maken. Wat mij betreft blijft het de hele winter zo.
Je bent toch echt de enige die dat kan beoordelenquote:Op zondag 1 november 2015 19:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kan ik toch veel t warm zijn gekleed geweest?
Ik zou dat te warm gevonden hebben denk ik.quote:Op zondag 1 november 2015 19:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik had m'n lange broek aan over een korte, shirt met lange mouwen en een jasje, rits half open. Om 2 uur smiddsgs. Maar ik zat niet extreem te zweten ofzo. Kan ik toch veel t warm zijn gekleed geweest?
Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 november 2015 22:22 schreef Patroon het volgende:
Even een berichtje uit het zonnige Rome..kan jullie vertellen dat Patty en Misspatty gaan trouwen.
Wat leuk! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 1 november 2015 22:22 schreef Patroon het volgende:
Even een berichtje uit het zonnige Rome..kan jullie vertellen dat Patty en Misspatty gaan trouwen.
Zat pas om 1uur op de fiets, niks van gemerkt. Heeeerkijk weer. Eigenlijk wat te warm met beenstukken en gabba korte mouw.quote:Op zondag 1 november 2015 17:35 schreef Tommeke het volgende:
Was het in de rest van het land ook zo mistig? Hier wel. Weer met een groepje op pad geweest met de crosser. Leuke oefeningen gedaan zoals bochten in het zand en wat op en afspringen. Daarna nog een lusje gedaan en toen ik thuis was hoefde ik m'n fiets alleen maar met een veger wat af te borstelen om hem weer een beetje toonbaar te maken. Wat mij betreft blijft het de hele winter zo.
Daar gaat je carriere...... Maar ook van hier, Van Harte Gefeliciteerd!quote:Op zondag 1 november 2015 22:22 schreef Patroon het volgende:
Even een berichtje uit het zonnige Rome..kan jullie vertellen dat Patty en Misspatty gaan trouwen.
Denk dat ik juist veel van mijn "carrire" aan haar te danken heb. Vaak genoeg dat ik avonds geen zin had en zij zei "huppakee de fiets op" en dan was ik achteraf blij dat ik toch ging. Als zij op zo'n moment zei "blijf maar thuis bij mij" doe je dat zo op zo'n 'zwak' moment.quote:Op zondag 1 november 2015 22:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar gaat je carriere...... Maar ook van hier, Van Harte Gefeliciteerd!
Friezen moet je ook alles uitleggen.....quote:Op zondag 1 november 2015 22:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk dat ik juist veel van mijn "carrire" aan haar te danken heb. Vaak genoeg dat ik avonds geen zin had en zij zei "huppakee de fiets op" en dan was ik achteraf blij dat ik toch ging. Als zij op zo'n moment zei "blijf maar thuis bij mij" doe je dat zo op zo'n 'zwak' moment.
Laatst zei ik "misschien kap ik wel met koersen", ff 0% goesting. Zei ze " ben je gek?" hehe
Wist dat je daar op doelde, maar nee alles op zijn tijdquote:Op zondag 1 november 2015 23:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Friezen moet je ook alles uitleggen.....
Ik bedoelde het ook meer van als je nu toch die trouwkaarten bestelt, bestel er dan ook gelijk de geboortekaartjes bij, krijg je korting.....
Ok pik, geniet ervan in Rome maar wel uitkijken voor die Roemeense zakkenrollers.quote:Op zondag 1 november 2015 23:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wist dat je daar op doelde, maar nee alles op zijn tijd
Ja komt goed. Thanksquote:Op zondag 1 november 2015 23:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ok pik, geniet ervan in Rome maar wel uitkijken voor die Roemeense zakkenrollers.
Gefeliciteerd.quote:Op zondag 1 november 2015 22:22 schreef Patroon het volgende:
Even een berichtje uit het zonnige Rome..kan jullie vertellen dat Patty en Misspatty gaan trouwen.
quote:Op zondag 1 november 2015 22:22 schreef Patroon het volgende:
Even een berichtje uit het zonnige Rome..kan jullie vertellen dat Patty en Misspatty gaan trouwen.
aaaha, daarom dus laatst geen volledig nieuw fietsje ;-)quote:Op zondag 1 november 2015 22:22 schreef Patroon het volgende:
Even een berichtje uit het zonnige Rome..kan jullie vertellen dat Patty en Misspatty gaan trouwen.
Wat een vrouwquote:Op zondag 1 november 2015 22:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk dat ik juist veel van mijn "carrire" aan haar te danken heb. Vaak genoeg dat ik avonds geen zin had en zij zei "huppakee de fiets op" en dan was ik achteraf blij dat ik toch ging. Als zij op zo'n moment zei "blijf maar thuis bij mij" doe je dat zo op zo'n 'zwak' moment.
Laatst zei ik "misschien kap ik wel met koersen", ff 0% goesting. Zei ze " ben je gek?" hehe
Gefeliciteerd. Was dat de doorslag?quote:Op zondag 1 november 2015 22:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Laatst zei ik "misschien kap ik wel met koersen", ff 0% goesting. Zei ze " ben je gek?" hehe
Als we op t feest mogen komen (stel dat) dan gaan we wel met zn allen op de fiets erheen (en ook weer terug 's nachts) en dan voor de deur van de feestzaal ff snel met washandje poedelen en smoking uit je rugzak trekken he??quote:
Gefeliciteerdquote:Op zondag 1 november 2015 22:22 schreef Patroon het volgende:
Even een berichtje uit het zonnige Rome..kan jullie vertellen dat Patty en Misspatty gaan trouwen.
Hoorde dat Oksel ceremoniemeester is.quote:Op maandag 2 november 2015 09:16 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als we op t feest mogen komen (stel dat) dan gaan we wel met zn allen op de fiets erheen (en ook weer terug 's nachts) en dan voor de deur van de feestzaal ff snel met washandje poedelen en smoking uit je rugzak trekken he??
Of wacht gewoon deze bij alibaba bestellen, nog makkelijker
[ afbeelding ]
Houd eens op met tof doen, over de rug van mensen die je niet kent..quote:Op maandag 2 november 2015 12:43 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoorde dat Oksel ceremoniemeester is.
Ben ik het wel mee eens ja. Dat afzeiken op niets af is nergens voor nodig. Verneukt alleen de sfeer.quote:Op maandag 2 november 2015 13:43 schreef the_critic het volgende:
[..]
Houd eens op met tof doen, over de rug van mensen die je niet kent..
Ooit of nooit?quote:Op maandag 2 november 2015 14:44 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er wordt teveel op de man gespeeld de laatste tijd, door mensen die nog ooit met elkaar gereden hebben, naar mijn smaak.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Hangt er van af, hebben jullie ook ooit samen gedouched of niet? Anders vind ik het een twijfelgeval.quote:Op maandag 2 november 2015 15:49 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vaak met Patty gefietst. Mag ik 'm wel aan blijven pakken?
Oksel deed onaardig tegen mij toen ik hier net kwam kijken. Kan ik daarmee vrijstelling krijgen?quote:Op maandag 2 november 2015 14:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens ja. Dat afzeiken op niets af is nergens voor nodig. Verneukt alleen de sfeer.
Twijfelgeval. Al wil ik graag eens met hem douchen.quote:Op maandag 2 november 2015 15:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hangt er van af, hebben jullie ook ooit samen gedouched of niet? Anders vind ik het een twijfelgeval.
Nee , dan zou iedereen vrijstelling hebbenquote:Op maandag 2 november 2015 15:57 schreef ratatat het volgende:
[..]
Oksel deed onaardig tegen mij toen ik hier net kwam kijken. Kan ik daarmee vrijstelling krijgen?
Nee.quote:Op maandag 2 november 2015 15:57 schreef ratatat het volgende:
[..]
Oksel deed onaardig tegen mij toen ik hier net kwam kijken. Kan ik daarmee vrijstelling krijgen?
Leuk! Welkom. En foto's van je fiets jaquote:Op maandag 2 november 2015 15:50 schreef Swaxie het volgende:
Ik zal toch ook maar eens wat typen op dit forum aangezien ik eigenlijk al een tijdje mee lees maar nooit wat gezegd heb.
Waarom niet? Geen idee, ik denk omdat ik toch nergens verstand van heb, want jullie gooien hier woorden en termen eruit waar ik nog nooit van gehoord heb, maargoed, toch maar meelezen, waarom?
Nou, omdat ik afgelopen zomer mijn eerste fiets gekocht heb ooit. Oke oke, niet mijn eerste fiets want een huis tuin en keuken fiets heb ik uiteraard wel. Maar mijn eerste Wielrenfiets, racer, weetikveel hoe de insiders het noemen. Maargoed moet het allemaal nog leren. Heb me een Trek 1.5 laten aansmeren om mee te beginnen. Totaal geen idee of het een goede keus is, ik ga ervan uit van wel, want hij fietst nog altijd prima.
Heb intussen mijn eerste ritjes erop zitten, en kan wel zeggen dat ik het idee heb dat het steeds beter gaat, alhoewel ik toch nog geregeld keihard voorbij geknald word door pro’s op vette fietsen. Bierbuiken zoals jullie het noemen, die fiets ik zelf graag voorbij. Alhoewel die bierbuik dan denkt, bah, daar is weer een bierbuik die me voorbij fietst, want ik ben zelf ook niet de lichtste met mn +- 100kg.
Fiets in omgeving Roermond, weet niet of er mensen hier ronddwalen die daar ook fietsen?
Weet niet of dit verhaal er hier wel toe doet, maar zag dat de sfeer wat aparter werd, dus denk knal er even gewoon een verhaaltje in van mijn kant, zodat iemand hier op mag reageren dat ik nooit een Trek had moeten kopen ofzo haha.
Greetz.
Ik heb wel eens in zijn douche gedoucht, maar veel dichterbij dan dat ben ik nog niet gekomen.quote:Op maandag 2 november 2015 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Twijfelgeval. Al wil ik graag eens met hem douchen.
quote:Op maandag 2 november 2015 16:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Leuk! Welkom. En foto's van je fiets ja![]()
Gewoon van alles en nog wat vragen als je het niet snapt
Ketting op het grootste blad en achter zo te zien op de kleinste, precies zoals hoort bij een foto van een fiets.quote:Op maandag 2 november 2015 16:17 schreef Swaxie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier hangt die in de garage.
Ik zie al dat er gelet word op de kleinste details.quote:Op maandag 2 november 2015 16:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ketting op het grootste blad en achter zo te zien op de kleinste, precies zoals hoort bij een foto van een fiets.
Mooi fietsje! Je hebt wel je ventieldoppen eraf gehaald toch?
Uiteraard. Met een beetje pech worden je plinten nog afgekraakt ook als je 'm binnenshuis hebt staanquote:Op maandag 2 november 2015 16:22 schreef Swaxie het volgende:
[..]
Ik zie al dat er gelet word op de kleinste details.
Maar ik heb er geen ventieldoppen op.
De stickers heb ik inmiddels verwijderd. Vond het niet zo mooi:). Nu komt zeker dat je dit absoluut nooit moet doen omdat je fiets dan niet meer origineel is. Zal wel goed zijn toch?quote:Op maandag 2 november 2015 16:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Leuke fiets! Zitten die stickers op de voorvork en crank er nog op? En wat is dat op je zadelpen is het een tasje ofzo? Het is niet zo groot wat zit daarin?
-edit- Het is een achterlicht denk ik nu.
Wat betreft die stickers, ik weet het niet. Ze hebben er bij mij ook wel een tijdje erop gezeten voordat ik het door had. Inderdaad een stuk mooier zo zonder. Die regels zijn natuurlijk leuk maar niet heiligquote:Op maandag 2 november 2015 16:30 schreef Swaxie het volgende:
[..]
De stickers heb ik inmiddels verwijderd. Vond het niet zo mooi:). Nu komt zeker dat je dit absoluut nooit moet doen omdat je fiets dan niet meer origineel is. Zal wel goed zijn toch?
Wat betreft het Achterlicht. Helaas.
https://www.futurumshop.n(...)-box-en-houder.phtml
Impulsaankoop op de eerste dag omdat ik dacht het misschien nodig te hebben. Zonder me verder te informeren.
Edit: Toen had ik de regels van de velominati(klopt dit) allemaal nog niet gelezen
Wilde je meisje laatst ook alquote:Op maandag 2 november 2015 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Twijfelgeval. Al wil ik graag eens met hem douchen.
+1quote:Op maandag 2 november 2015 13:43 schreef the_critic het volgende:
[..]
Houd eens op met tof doen, over de rug van mensen die je niet kent..
quote:Op maandag 2 november 2015 15:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]![]()
Met jou nooit dus als het aan mij ligt
Jij lijkt me echt een lieve knuffelbeer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geachte heer Swaxie,quote:Op maandag 2 november 2015 16:30 schreef Swaxie het volgende:
[..]
De stickers heb ik inmiddels verwijderd. Vond het niet zo mooi:). Nu komt zeker dat je dit absoluut nooit moet doen omdat je fiets dan niet meer origineel is. Zal wel goed zijn toch?
Wat betreft het Achterlicht. Helaas.
https://www.futurumshop.n(...)-box-en-houder.phtml
Impulsaankoop op de eerste dag omdat ik dacht het misschien nodig te hebben. Zonder me verder te informeren.
Edit: Toen had ik de regels van de velominati(klopt dit) allemaal nog niet gelezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Gelukkig voor je ben ik een repeat offender wat betreft die regels, dus harige benen, zadeltasjes, te grote bidons, #Viesdik, ik doe het allemaal, dus zolang je maar geen ventieldopjes gebruikt, ben jij veilig denk ik.quote:Op maandag 2 november 2015 16:30 schreef Swaxie het volgende:
Edit: Toen had ik de regels van de velominati(klopt dit) allemaal nog niet gelezen
Eindelijk eens een foto waar niks op aan te merken valt! De tubes alabastine staan netjes, het ziet eruit als een opgeruimde garage en ook complimenten aan de bouwvakkers, want de voegen in een garage worden toch vaak afgeraffeld omdat ze denken "ach t is de garage maar"quote:Op maandag 2 november 2015 16:17 schreef Swaxie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier hangt die in de garage.
Hey dat hebben we allemaal wel eens (en dan het liefst nog slapen in een tipi na afloop). Dat geeft niet.quote:Op maandag 2 november 2015 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Twijfelgeval. Al wil ik graag eens met hem douchen.
Not gay when it's in a threewayquote:Op maandag 2 november 2015 17:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hey dat hebben we allemaal wel eens (en dan het liefst nog slapen in een tipi na afloop). Dat geeft niet.
Ruilen voor een madone in de juiste kleur? (56)quote:Op maandag 2 november 2015 16:52 schreef ratatat het volgende:
Iemand interesse in een Allez (56) in de mooiste kleuren ooit?
Ik dacht dat jij een Emonda ALR had?quote:Op maandag 2 november 2015 17:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ruilen voor een madone in de juiste kleur? (56)
Ja behalve die spacereiffeltoren idd weinig op aan te merken.quote:Op maandag 2 november 2015 17:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eindelijk eens een foto waar niks op aan te merken valt! De tubes alabastine staan netjes, het ziet eruit als een opgeruimde garage en ook complimenten aan de bouwvakkers, want de voegen in een garage worden toch vaak afgeraffeld omdat ze denken "ach t is de garage maar"
Ik zou alleen wel de bidons met de dop open in een keukenkastje bewaren en niet op je fiets laten zitten, anders worden ze muf.
quote:Op maandag 2 november 2015 16:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Geachte heer Swaxie,
Bedankt voor uw interesse in ons wielerforum. Wij zijn erg verheugd met uw goesting tot deelname. Het is erg fijn dat u toelichting heeft kunnen geven over het uiterlijk van uw fiets.
Zoals u wel zult begrijpen dienen de regels van de velominati in acht genomen te worden alvorens te registreren. U wordt dan ook verzocht alle met de regels tegenstrijdige zaken zoals "poespas" te verwijderen en nogmaals te registeren.
Hopende u voldoende genformeerd te hebben, verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
Fretwork*Enne zgn. velunimato regels zijn voor beginners.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En renners zonder swag.
Ja fuck dat, wil je zeggen dat ik al die tijd zonder zadeltas en beenhaar gereden heb om niksquote:Op maandag 2 november 2015 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja behalve die spacereiffeltoren idd weinig op aan te merken.
[..]
Enne zgn. velunimato regels zijn voor beginners.
En renners zonder swag.
Maargoed dat mn pa bouwvakker is dan:) hoef ik m niet over zn klote te geven. Bidons staan inderdaad in de keuken op het moment.quote:Op maandag 2 november 2015 17:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eindelijk eens een foto waar niks op aan te merken valt! De tubes alabastine staan netjes, het ziet eruit als een opgeruimde garage en ook complimenten aan de bouwvakkers, want de voegen in een garage worden toch vaak afgeraffeld omdat ze denken "ach t is de garage maar"
Ik zou alleen wel de bidons met de dop open in een keukenkastje bewaren en niet op je fiets laten zitten, anders worden ze muf.
Geen idee maar hier zijn ze goedkoperquote:Op maandag 2 november 2015 18:14 schreef Fretwork het volgende:
Iemand ervaring met Vision Trimax T30?
http://hollandbikeshop.co(...)2d8sgCFcRAGwodx1IDdw
Geen 11 speedquote:Op maandag 2 november 2015 18:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee maar hier zijn ze goedkoper
http://www.bikeparts4u.nl(...)n-trimax-t30-wielset
quote:Op maandag 2 november 2015 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Enne zgn. velunimato regels zijn voor beginners.
En renners zonder swag.
Wielmagneetje zit verkeerd.quote:Op maandag 2 november 2015 16:22 schreef Swaxie het volgende:
[..]
Ik zie al dat er gelet word op de kleinste details.
Maar ik heb er geen ventieldoppen op.
Hoger dan Echt kom ik zelden.quote:Op maandag 2 november 2015 15:50 schreef Swaxie het volgende:
Ik zal toch ook maar eens wat typen op dit forum aangezien ik eigenlijk al een tijdje mee lees maar nooit wat gezegd heb.
Waarom niet? Geen idee, ik denk omdat ik toch nergens verstand van heb, want jullie gooien hier woorden en termen eruit waar ik nog nooit van gehoord heb, maargoed, toch maar meelezen, waarom?
Nou, omdat ik afgelopen zomer mijn eerste fiets gekocht heb ooit. Oke oke, niet mijn eerste fiets want een huis tuin en keuken fiets heb ik uiteraard wel. Maar mijn eerste Wielrenfiets, racer, weetikveel hoe de insiders het noemen. Maargoed moet het allemaal nog leren. Heb me een Trek 1.5 laten aansmeren om mee te beginnen. Totaal geen idee of het een goede keus is, ik ga ervan uit van wel, want hij fietst nog altijd prima.
Heb intussen mijn eerste ritjes erop zitten, en kan wel zeggen dat ik het idee heb dat het steeds beter gaat, alhoewel ik toch nog geregeld keihard voorbij geknald word door pro’s op vette fietsen. Bierbuiken zoals jullie het noemen, die fiets ik zelf graag voorbij. Alhoewel die bierbuik dan denkt, bah, daar is weer een bierbuik die me voorbij fietst, want ik ben zelf ook niet de lichtste met mn +- 100kg.
Fiets in omgeving Roermond, weet niet of er mensen hier ronddwalen die daar ook fietsen?
Weet niet of dit verhaal er hier wel toe doet, maar zag dat de sfeer wat aparter werd, dus denk knal er even gewoon een verhaaltje in van mijn kant, zodat iemand hier op mag reageren dat ik nooit een Trek had moeten kopen ofzo haha.
Greetz.
Madone 2.1 had ik. In het rood, maar het frame ligt hier nogquote:Op maandag 2 november 2015 17:51 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een Emonda ALR had?
Ga je nog wat met dat frame doen?quote:Op maandag 2 november 2015 20:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Madone 2.1 had ik. In het rood, maar het frame ligt hier nog
Joh dat soort vergelijkingen is hetzelfde als wat ze in de fotografie doen met allerlei lenzen. Het zogenoemde pixelpeepen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:22 schreef Fretwork het volgende:
Kan er nou niet uitkomen of lichte of arodynamische wielen sneller zijn voor mijn fiets (ritjes door Nederland of heuvelgebieden, korte steile klimmetjes waar ik mijn vrienden wil slopen)..
Spreekt allemaal elkaar tegen online.
Maar bij aero is het gewicht in de velg hoger geworden, ga ik dan op reactiviteit achteruit t.o.v. Aksium?quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:24 schreef PatatFriet het volgende:
Eigenlijk is aero altijd wel sneller.
(op het klimmetje zelf wrs niet, maar gemiddeld over de rit wel)
Hoger gewicht en hogere velg zal (met mijn boerenverstand) altijd lomper sturen dan een laag en licht velgje.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar bij aero is het gewicht in de velg hoger geworden, ga ik dan op reactiviteit achteruit t.o.v. Aksium?
Gaat denk ik beide niet heel veel uitmaken. Maar als je moet kiezen aero > gewicht.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:22 schreef Fretwork het volgende:
Kan er nou niet uitkomen of lichte of arodynamische wielen sneller zijn voor mijn fiets (ritjes door Nederland of heuvelgebieden, korte steile klimmetjes waar ik mijn vrienden wil slopen)..
Spreekt allemaal elkaar tegen online.
Dat is bijna niet mogelijkquote:Op dinsdag 3 november 2015 08:25 schreef Fretwork het volgende:
ga ik dan op reactiviteit achteruit t.o.v. Aksium?
Wil je die Bontragers lenen?quote:
Ga voor iets er tussen in dan. 30/35mm en lekker licht.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar bij aero is het gewicht in de velg hoger geworden, ga ik dan op reactiviteit achteruit t.o.v. Aksium?
Tuurlijk, maar dan kan ik ook rond gaan rijden op plastic Chinese wielen die er dik uitzien toch?quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De vraag die je je moet stellen, merk ik het? Jouw fiets is ook geen tour van frans fiets waar vroem op naar boven rijd. Evengoed kom je die berg wel op.![]()
Heb je tips tot zo'n 400 eu?quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ga voor iets er tussen in dan. 30/35mm en lekker licht.
Ik heb iig nooit spijt van die zonda's gehad (FR3). Enige wat ik er wel (nog steeds) naast wil is een setje hoge wielen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan kan ik ook rond gaan rijden op plastic Chinese wielen die er dik uitzien toch?
Heb nu de kans om een goede upgrade te doen. Vind het zonde als ik over een jaar weer upgrade.
Nee die 50 en 60 mm china wheels zijn echt prima. Lekker rijen voor 400-450quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb iig nooit spijt van die zonda's gehad (FR3). Enige wat ik er wel (nog steeds) naast wil is een setje hoge wielen.
En ik weet niet hoe goed die hoge wielen zijn, maar als ik oksel en critic moet geloven is dat echt geen rommel.
Voor die prijs moet je consesies doen. Of China gaan.quote:
Hoge velgen zodat het lijkt alsof we pro zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:32 schreef Swaxie het volgende:
Wat bedoelen jullie eigenlijk met hoge wielen?
Hoge wielen hebben een velgrand van minimaal 60mm hoog (of zo).quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:32 schreef Swaxie het volgende:
Wat bedoelen jullie eigenlijk met hoge wielen?
Dus eigenlijk zijn het hoge velgen:P?quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoge wielen hebben een velgrand van minimaal 60mm hoog (of zo).
Ik vind deze (gisteren ook al genoemd) ook erg tof.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
Voor middelhoge en licht, zit je rond/over de 600 euro aan in ieder geval, bij mijn Duitse vrienden in het assortiment als voorbeeld:
Zipp: https://www.bike-components.de/de/Zipp/30-Laufradsatz-p36014/
Tune: https://www.bike-components.de/de/tune/TSR-30-Laufradsatz-p32927/
Shimano: https://www.bike-componen(...)-Laufradsatz-p35411/
Maar maakt het ze minder geschikt als wiel dat ik overal wil gebruiken?quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:49 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon een mooi verkooppraatje. Al klopt het wel.
Maar welk wiel is geen geschikt trainingswiel?
"This makes the T30 wheels the perfect choice for athletes looking for very tough wheels. Ideal for all race conditions and also suitable for cyclocross"quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Maar maakt het ze minder geschikt als wiel dat ik overal wil gebruiken?
Triathcross, lekker zwemmen in de modder met je fietsquote:Op dinsdag 3 november 2015 11:16 schreef kaasplankje het volgende:
Denk dat die T30 speciaal gemaakt is voor triathlon/cyclocross. Die zou ik nooit kopen voor de racefiets als ik jou was. Er staat nergens in de omschrijving dat je er goed mee toeren kan.
Thanks Kaas!quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:16 schreef kaasplankje het volgende:
Denk dat die T30 speciaal gemaakt is voor triathlon/cyclocross. Die zou ik nooit kopen voor de racefiets als ik jou was. Er staat nergens in de omschrijving dat je er goed mee toeren kan.
http://www.bikewheels.nl/quote:Op dinsdag 3 november 2015 08:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan kan ik ook rond gaan rijden op plastic Chinese wielen die er dik uitzien toch?
Heb nu de kans om een goede upgrade te doen. Vind het zonde als ik over een jaar weer upgrade.
denk je dat je daar voor onder 400.- wielen kan kopen die beter/lichter zijn dan een setje fabriekswielen?quote:Op dinsdag 3 november 2015 12:47 schreef poiuytr het volgende:
[..]
http://www.bikewheels.nl/
Waarom rij hier niet een keer langs na werk en laat je je informeren wat er mogelijk is?
Ik denk ook dat dat iets te duur wordt. Exclusief is absoluut geen must.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
denk je dat je daar voor onder 400.- wielen kan kopen die beter/lichter zijn dan een setje fabriekswielen?
Ik heb de indruk dat fret liever een exclusief wielset heeft, iets wat de massa niet heeft. Nu kan dat wel voor die prijs, maar als je er nog een paar 100 bij legt ja dan kan je high-end custombuild wielen aanschaffen.
Uiteindelijk steekt hij ze dan in een standaard Canyon Endurance.
Fret kan imo voor 400.- een set fabriekswielen kopen en nog geld overhouden voor goede buitenbanden en extra light binnenbanden en een ultegra cassette.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:29 schreef Z het volgende:
Die DT Swiss R20 kunnen ook wel afvallen want (te) smal.
En R3 dan?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:29 schreef Z het volgende:
Die DT Swiss R20 kunnen ook wel afvallen want (te) smal.
Denk dat je met een iets bredere velg anno 2016 wel helemaal up 2 date bent, mja dat een gewone velg nu ineens te smal zou zijn vind ik ook wat onzinnig. Daar past immers ook zonder problemen een 25mm band op.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:29 schreef Z het volgende:
Die DT Swiss R20 kunnen ook wel afvallen want (te) smal.
Merk je dat in rijeigenschappen?quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je met een iets bredere velg anno 2016 wel helemaal up 2 date bent, mja dat een gewone velg nu ineens te smal zou zijn vind ik ook wat onzinnig. Daar past immers ook zonder problemen een 25mm band op.
Al mijn wielen zijn 20mm breed. Zou zelf nu ook wel voor bredere gaan denk maar ze voldoen prima.
20mm vs 24mm? Ik denk van niet, maar heb dit nooit zelf getest. Het zal bij een aero wiel wel iets uitmaken qua luchtweerstand maar of dat verschil merkbaar is?quote:
Bedoel vooral de manier waarop een 25mm band kan opbollen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
20mm vs 24mm? Ik denk van niet, maar heb dit nooit zelf getest. Het zal bij een aero wiel wel iets uitmaken qua luchtweerstand maar of dat verschil merkbaar is?
Een lichter wiel merk je wel tov een zwaardere, dat geeft verschil. Al vind ik mijn fiets met "zware" cosmics cartone niet minder fijn rijden dan met mijn Campy shamals.
Eens, maar we moeten de keuze makkelijker maken.quote:Op dinsdag 3 november 2015 13:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk dat je met een iets bredere velg anno 2016 wel helemaal up 2 date bent, mja dat een gewone velg nu ineens te smal zou zijn vind ik ook wat onzinnig. Daar past immers ook zonder problemen een 25mm band op.
Al mijn wielen zijn 20mm breed. Zou zelf nu ook wel voor bredere gaan denk maar ze voldoen prima.
Dit weekend crossen??quote:Op dinsdag 3 november 2015 15:01 schreef kaasplankje het volgende:
Hee mijn fouriers kabelhanger en TRP cantilevers zijn binnen. Nu kan ik mijn stem eindelijk slammen op de cx.
Mooie wielset hoor, licht en een paar subtiele kenmerken. Merk kom je niet zo heel veel tegen hier in een prijsklasse tot 500 euro. Dus rij je dan ook nog eens een beetje exclusief tussen alle Fulcrums, Mavics en Shimano wielen. Prima prijs/kwaliteit verhouding denk ik.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind deze (gisteren ook al genoemd) ook erg tof.
http://www.bike24.com/p250943.html
Maar er staat op de site "bijzonder geschikt als triatlon/TT trainingswiel" terwijl de trimax 30 dat niet heeft (lijkt vooral andere kleurstelling)
Is dit bullshit? Of gewoon een goede reden om verder te kijken?
Kom tegen dat het achterwiel wat slap is, dat is wel jammer. Verder een mooie set.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mooie wielset hoor, licht en een paar subtiele kenmerken. Merk kom je niet zo heel veel tegen hier in een prijsklasse tot 500 euro. Dus rij je dan ook nog eens een beetje exclusief tussen alle Fulcrums, Mavics en Shimano wielen. Prima prijs/kwaliteit verhouding denk ik.
Wanneer je je remmen op een halve millimeter van de velgrand afstelt, zijn (lijken) alle wielen slap natuurlijk. Maar een 30 mm hoge velg is natuurlijk niet slap. Moet je wel eens in het jaar de spaakspanning laten controleren. Een goede FM doet dat op gevoel.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kom tegen dat het achterwiel wat slap is, dat is wel jammer. Verder een mooie set.
Denk je dan niet dat dat merkt als je aanzet?quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je je remmen op een halve millimeter van de velgrand afstelt, zijn (lijken) alle wielen slap natuurlijk. Maar een 30 mm hoge velg is natuurlijk niet slap. Moet je wel eens in het jaar de spaakspanning laten controleren. Een goede FM doet dat op gevoel.
Alleen dat gewicht van 1540 gram geloof ik niet erg. 30 mm hoog, 20 - 24 spaaks en messing nippels.... nah geloof het maar niet. (misschen gewogen zonder body)
toertje kan wel voor een clubcrossje moet ik eik nog een andere ratio. Heb nog een 53 er op en dan moet er een 50 blad op en een 12-29 cassette. Heb nu een 11-26 en rijd die ketting en cassette eerst op deze winter.quote:
Er zijn nog lichtere 30mm alu wielen hoor. Dus waarom zou die 1540 niet kunnen?quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je je remmen op een halve millimeter van de velgrand afstelt, zijn (lijken) alle wielen slap natuurlijk. Maar een 30 mm hoge velg is natuurlijk niet slap. Moet je wel eens in het jaar de spaakspanning laten controleren. Een goede FM doet dat op gevoel.
Alleen dat gewicht van 1540 gram geloof ik niet erg. 30 mm hoog, 20 - 24 spaaks en messing nippels.... nah geloof het maar niet. (misschen gewogen zonder body)
Nee, niet bij het aanzetten, hooguit in het voorwiel wanneer je als een Valentino Rossi een hoek om durft.quote:Op woensdag 4 november 2015 07:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Denk je dan niet dat dat merkt als je aanzet?
Sure, van 40, 50 of 60 mm ook. Maar dat zijn geen alu velgen h. En die hebben zeker ook allemaal 44 spaken in totaal ?quote:Op woensdag 4 november 2015 10:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Er zijn nog lichtere 30mm alu wielen hoor. Dus waarom zou die 1540 niet kunnen?
Yup. Alu clinchers van 30mm die minder dan 1500 gram wegen.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Sure, van 40, 50 of 60 mm ook. Maar dat zijn geen alu velgen h. En die hebben zeker ook allemaal 44 spaken in totaal ?We hebben het hier wel over clinchers h, niet over tube wielen.
Voorbeeld dan graag en het aantal spaken erbij.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Yup. Alu clinchers van 30mm die minder dan 1500 gram wegen.
http://www.tune.de/produkt/felgenbremse/tsr-30quote:Op woensdag 4 november 2015 10:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voorbeeld dan graag en het aantal spaken erbij.
Wat heb je nu voor cassette op de TCR achter liggen?quote:Op woensdag 4 november 2015 10:19 schreef muzas het volgende:
Ventoux met 34-28 is (te) ambitieus zeker?
*is vakantie aan het plannen
12-23, Maar tegen die tijd blijft de TCR in de berging.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wat heb je nu voor cassette op de TCR achter liggen?
Ja, dan moet 28 achter wel te doen zijn. Dat is lichter dan 30-23.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:21 schreef muzas het volgende:
[..]
12-23, Maar tegen die tijd blijft de TCR in de berging.
Precies. Appels en peren. Kijk eens naar de verschillen in specs, naven, nippels en spaken. En dan hebben we het nog maar niet over het prijsverschil.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.tune.de/produkt/felgenbremse/tsr-30
Met 44 spaken. Zonder QR.
Volgens mij lullen we COMPLEET langs elkaar heen. Ik vraag me af of ik me met 34-28 red op de VENTOUX.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, dan moet 28 achter wel te doen zijn. Dat is lichter dan 30-23.
Als je dat te ambitieus vind, zou ik er geeneens aan beginnen. Streeftijd voor de eerste keer moet toch binnen de 2 uur liggen, en beetje getraind is 1:45 toch wel haalbaar, al is het slingerend als een Eros Poli.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:19 schreef muzas het volgende:
Ventoux met 34-28 is (te) ambitieus zeker?
*is vakantie aan het plannen
Aangezien wij alleen kunnen verglijken met wat je nu gedaan hebt en met welk materiaal, lijkt het mij fair genoeg om aan de hand van die info te oordelen of het wel of niet kan.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:25 schreef muzas het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we COMPLEET langs elkaar heen. Ik vraag me af of ik me met 34-28 red op de VENTOUX.
Heeft niks met het huidige verzet van die giant te maken. Tenzij ik daar al eerder mee de ventoux ben opgekrabbeld (of uberhaupt een berg), maar dat is niet zo. Hooguit een puist in de ardennen. Niet een miljoenmiljard kilometer tegenwind op 56%
Op papier zien die Visions er prima uit. Of ze dat daadwerkelijk zijn kun je alleen merken als je ze probeerd.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:35 schreef Fretwork het volgende:
Ik weet het niet meer jongens
Had die Visions afgeserveerd maar kwam er nu achter dat ze ook in Orbea's geleverd worden (de middelhoog tot hoge modellen). En daar is het overwegend positief, behalve bij het model van 6000 eu, maar wat wil je met een wielset van onder de 400.
Mijn alpha notubes Alu velgen wegen 1240 gram. Met body.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Sure, van 40, 50 of 60 mm ook. Maar dat zijn geen alu velgen h. En die hebben zeker ook allemaal 44 spaken in totaal ?We hebben het hier wel over clinchers h, niet over tube wielen.
Ik was toch maar wat blij met mijn 30-25 de Mont du Chat omhoog.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ventoux is niet heel steil wel lang. Ik zou aan 39-26 genoeg hebben.
Makje voor jou man. M'n chick fietst in de bergen ook met 34-28 rond.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:19 schreef muzas het volgende:
Ventoux met 34-28 is (te) ambitieus zeker?
*is vakantie aan het plannen
http://www.fietsica.be/hoesnel.htmquote:Op woensdag 4 november 2015 11:01 schreef muzas het volgende:
Ok, dus met een gedegen voorbereiding moet het wel lukken met 34/28. Scheelt weer een extra wi-fli derrie kopen
Zelfs dat valt wel mee hoor.quote:
En anders moet je op de steile stukkies eventjes een cadans van 50 trappen. Krijg je niks van hoorquote:
Als je nog lichter kan schakelen ga je alleen maar langzamer rije, omdat je jezelf dat lichte koffiemolentje permitteert. Gewoon omhoog stampen en pijn lijden moet je. T wordt er niet minder steil op.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:01 schreef muzas het volgende:
Ok, dus met een gedegen voorbereiding moet het wel lukken met 34/28. Scheelt weer een extra wi-fli derrie kopen
De Mortirolo lijkt me echt verschrikkelijk, weleens gedaan?quote:Op woensdag 4 november 2015 11:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je nog lichter kan schakelen ga je alleen maar langzamer rije, omdat je jezelf dat lichte koffiemolentje permitteert. Gewoon omhoog stampen en pijn lijden moet je. T wordt er niet minder steil op.
34-28 is voor alles behalve de mortirolo prima. (Zeg dit vanaf nu elke avond voor het slapen gaan 100x tegen jezelf)
quote:Op woensdag 4 november 2015 11:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De Mortirolo lijkt me echt verschrikkelijk, weleens gedaan?
Nee nog niet. maar als m'n fietsweek dit jaar in juni (trois boobies, daarna door naar de Dolomieten en nog een weekje fietsen & afsluiten met de sportlul) dan ga ik zeker erop en erover!quote:Op woensdag 4 november 2015 11:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De Mortirolo lijkt me echt verschrikkelijk, weleens gedaan?
ga je wel reddenquote:Op woensdag 4 november 2015 10:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Ventoux met 34-28 is (te) ambitieus zeker?
*is vakantie aan het plannen
De Ventoux ligt in de lekkere warme Provence, dus die is eind mei zeker al begaanbaar. De echte hoge alpencols (bonette, galibier, St. Bernard) zijn ook vaak rond eind mei wel open. De lagere cols maar ook Alpe d Huez en de diverse ski-oorden zowat het hele jaar door, immers als die weg niet schoon is komen er ook geen toeristen he?quote:
quote:
Ga ik nooit doen,.quote:Let op in de afdaling met deze steilte pak je heel veel snelheid en ondanks dat er niet bar veel bochten in de weg zitten is de afdaling zeer onoverzichtelijk. Dus wees gewaarschuwd.
Werkt wel ja.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je nog lichter kan schakelen ga je alleen maar langzamer rije, omdat je jezelf dat lichte koffiemolentje permitteert. Gewoon omhoog stampen en pijn lijden moet je. T wordt er niet minder steil op.
Vergis je niet, het is geen doorgaande weg, je kunt er omheen, dus al ligt er geen sneeuw meer, dan ruimen ze de rotzooi ook pas laat op. Mei lijkt me net nog een twijfel geval. Wel altijd wind daar 😋quote:Op woensdag 4 november 2015 11:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
De Ventoux ligt in de lekkere warme Provence, dus die is eind mei zeker al begaanbaar. De echte hoge alpencols (bonette, galibier, St. Bernard) zijn ook vaak rond eind mei wel open. De lagere cols maar ook Alpe d Huez en de diverse ski-oorden zowat het hele jaar door, immers als die weg niet schoon is komen er ook geen toeristen he?
Gaaf man, zo vroeg in het seizoen fiets je soms nog tussen metershoge sneeuwmuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |