SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door ratatat op 01-11-2015 21:22:22 ]
wit zadel zwart stuurlint yeah rightquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je echt wilt opvallen en er wat tijd in wilt steken, deze natuurlijk, regenboog truitje van Alibaba erbij en succes verzekerd. (Maar Stybar roze of fluoriserend Nys kan ook natuurlijk)
[ afbeelding ]
Ik heb het nooit zo op overspuiten. Je moet wel naar een echte professionele spuiter als Brady van Dalen of GL Paints gaan voor een aan origineel gelijkwaardige kwaliteit. Daarnaast is het er 100 gram afschuren en er 300 gram lak opzetten. Tel uit je winst. Op een stalen frame kon je nog wel eens tekeer gaan door 'm helemaal kaal te maken, maar met een carbon frame is het toch meer waterproof schuren, nou ja, meer dof maken eigenlijk en spuiten maar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
wit zadel zwart stuurlint yeah right![]()
nee gewoon unikleur iemand nog een wilde suggestie behalve groen?
groen is wel doen maar denk er nog over
Daar heb je wel een punt, maar tis voor deze fiets toch appearal wat de beslissing om te spuiten doet vallen, dat het dan een noname en iets zwaarder wordt maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Tis tenslotte toch de opvolger van de wijlen lorini.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb het nooit zo op overspuiten. Je moet wel naar een echte professionele spuiter als Brady van Dalen of GL Paints gaan voor een aan origineel gelijkwaardige kwaliteit. Daarnaast is het er 100 gram afschuren en er 300 gram lak opzetten. Tel uit je winst. Op een stalen frame kon je nog wel eens tekeer gaan door 'm helemaal kaal te maken, maar met een carbon frame is het toch meer waterproof schuren, nou ja, meer dof maken eigenlijk en spuiten maar.
Ik zag afgelopen jaar regelmatig een fiets met de rem onder het bracket, maar dat oogt erg clean hoor!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 07:18 schreef the_critic het volgende:
Jammer van de achterrem naar de bracket.. Verder wel erg mooie fiets!
En markeerstift oranje dan natuurlijk!
Die groene vind ik op deze foto ook minder mooi, kan komen door de lichtval of doordat de zadelpen en stuurnok ook groen zijn, dat vind ik een beetje too much. Ook zijn die gebogen staande achtervorken minder mooi.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 06:15 schreef dop het volgende:
Derosa king rs is in 1 kleur gespoten , daar van vind ik de groene het minst mooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie setup ook zo met die bulletts.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:03 schreef muzas het volgende:
Die paarse derosa... hmmm. ff mn onderbroekje verschonen
klopt wat je zegt misschien heb ik ook niet het beste voorbeeld gepost.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die groene vind ik op deze foto ook minder mooi, kan komen door de lichtval of doordat de zadelpen en stuurnok ook groen zijn, dat vind ik een beetje too much. Ook zijn die gebogen staande achtervorken minder mooi.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:40 schreef buzz1291 het volgende:
Weekend is begonnen....
[ afbeelding ]
Smaken verschillen ;-) en mijn smaak is het nietquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zag afgelopen jaar regelmatig een fiets met de rem onder het bracket, maar dat oogt erg clean hoor!
Eerlijk is eerlijk, die groene smoelt wel goed. Ik zelf zou voor de paarse gaan en dan net als Muzas iedere zaterdagmorgen twee keer kunnen verschonen, maar Kaas is van de kleurtjes dus past dat wel.quote:
Ja dat is wel zo, ik kan er Cazzorigido op zetten? Dat bekt wel goed toch?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, die groene smoelt wel goed. Ik zelf zou voor de paarse gaan en dan net als Muzas iedere zaterdagmorgen twee keer kunnen verschonen, maar Kaas is van de kleurtjes dus past dat wel.
Echter, het is niet alleen de kleur hé. Die De Rosa groene met een bestickering erop van "Janus Uitdeketting" is dan natuurlijk weer geen kachel. Uitkijken dus en beetje, een klinkende maar minder bekende Italiaanse merknaam (Buittoni oid)zien te vinden en een beetje photoshoppen. Want je wilt toch geen gif groene Batavus is de gang hebben staan.
Ik kende het merk niet, en mijn Italiaans gaat niet verder dan het aardig kunnen lezen van een menukaart. Maar ik denk dat je er in NL wel mee weg komt, niet voor een Pizzeria parkeren uiteraard, en ik zou die fiets op een Italiaanse vakantie ook maar thuis latenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo, ik kan er Cazzorigido op zetten? Dat bekt wel goed toch?
Of Sensa of Espada ofzoquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kende het merk niet, en mijn Italiaans gaat niet verder dan het aardig kunnen lezen van een menukaart. Maar ik denk dat je er in NL wel mee weg komt, niet voor een Pizzeria parkeren uiteraard, en ik zou die fiets op een Italiaanse vakantie ook maar thuis latenAlles kan zolang het maar geen CORNELO van wijlen Henk en failliete Corne Kokke van 't Heike wordt.
Assoformaggioquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat is wel zo, ik kan er Cazzorigido op zetten? Dat bekt wel goed toch?
Goede reden om nieuwe wielen te kopenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:25 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden?
Totdat die er helemaal uitklapt of dat je voor die tijd op je plaat gaat. Moet toch nu al een slag in je wiel zitten cker? Weggooien dus.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:25 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden?
Dan ga ik met de trein terugquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 13:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Totdat die er helemaal uitklapt of dat je voor die tijd op je plaat gaat. Moet toch nu al een slag in je wiel zitten cker? Weggooien dus.
Ik zou er niet meer mee rijden, zeker omdat het een wiel met weinig spaken is. Als die ene spaak er definitief uitklapt zit er meteen zo'n slag je in wiel dat je niet meer verder kuntquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:25 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden?
Jups, uit 2007 dus mag wel vervangen worden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:49 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
Ik zou er niet meer mee rijden, zeker omdat het een wiel met weinig spaken is. Als die ene spaak er definitief uitklapt zit er meteen zo'n gat je in wiel dat je niet meer verder kunt
Trek Kontragger wiel zo te zien?
De Aksiums van de Canyon onder de Trek en dan een mooier setje voor de Canyon erbij?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jups, uit 2007 dus mag wel vervangen worden.
Aangezien dit mijn slecht weer / weekend in Geina / broertjes"ik leer wielrennen" fiets wordt hoeven er geen hele dure wielen in.
Iemand nog tips voor budget wieltjes die minstens het niveau van deze Bontragers hebben?
Dat zou kunnen natuurlijk. Maar dan wordt het gelijk zo duur.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:27 schreef ratatat het volgende:
[..]
De Aksiums van de Canyon onder de Trek en dan een mooier setje voor de Canyon erbij?
Kritiek is niet mis overal. Sommige mensen horen helemaal niks meer van Canyon. Dat nieuwe systeem kost ze bakken met geld. Ook wel een goed moment om over te stappen op een nieuw systeemquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:44 schreef Fretwork het volgende:
Oow en de Canyon is besteld en inmiddels betaald. Verwacht hem met 2-3 weken. Probleem is dat ze een beetje aan het kutten zijn met hun nieuwe SAP systeem, moeilijk inschatten dus.
Ja idd, vooral niet doen wanneer je niks op voorraad hebt. Denk dat ze hun deadline hebben gemist. Voorlopig staat de verkeerde stuurpen er nog bij, maar ze hebben me verzekerd het te fixxen...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:07 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kritiek is niet mis overal. Sommige mensen horen helemaal niks meer van Canyon. Dat nieuwe systeem kost ze bakken met geld. Ook wel een goed moment om over te stappen op een nieuw systeem
Ben wel benieuwd of er überhaupt bedrijven zijn die SAP goed ingevoerd hebben....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zal weer eens niet, invoeren van een voorraadsysteem onderschatten...
Voor als je nog op zoek mocht zijn, De Specialized van Alex Roelants, wie kent hem niet, staat te koop.quote:
twitter:AxelRoelants twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 15:45:02For sale ! Almost new cyclocross bike. 2015 model. Size M. Best stuff on the marketMore info about price in PM https://t.co/2UdQxFfj4N reageer retweet
Nee, het is SAP, de AIDS onder de ERP systemen. JD Edwards Enterprise One toppie!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Het zal weer eens niet, invoeren van een voorraadsysteem onderschatten...
er zijn heel veel soorten SAP...werk zelf met SAP IS-U, de utility versie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, het is SAP, de AIDS onder de ERP systemen. JD Edwards Enterprise One toppie!
Goed geimplementeerd is het top. Haastig ingevoerd, of als er uit kostenoverwegingen dingen worden weggelaten, kan het bedrijfskillende AIDS zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
En toch vraag je je af waarom dat SAP nog steeds gebruikt wordt dan...
quote:
Mooi karretje! Maatje te klein helaas. Als ik ooit nog een crosser koop zou het die roze Crux zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Voor als je nog op zoek mocht zijn, De Specialized van Alex Roelants, wie kent hem niet, staat te koop.twitter:AxelRoelants twitterde op zaterdag 31-10-2015 om 15:45:02For sale ! Almost new cyclocross bike. 2015 model. Size M. Best stuff on the marketMore info about price in PM https://t.co/2UdQxFfj4N reageer retweet
FR4?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:28 schreef Fretwork het volgende:
Iemand nog tips voor wielsets tot 400?
Chinees?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:28 schreef Fretwork het volgende:
Iemand nog tips voor wielsets tot 400?
Laat ik toevoegen... En snel leverbaarquote:
Het is toch voor af en toe een rondje? Ik zou gewoon een lage velg halen. Fulcrum racing 5, of de campa tegenhanger.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:28 schreef Fretwork het volgende:
Iemand nog tips voor wielsets tot 400?
Ik wil dan de Aksiums naar de Trek doen en de nieuwe in de Canyon steken.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is toch voor af en toe een rondje? Ik zou gewoon een lage velg halen. Fulcrum racing 5, of de campa tegenhanger.
Mavic Ksyrium Equipe voor 350 inclusief biba's en buba's of Mavic Ksyrium Elite voor 479.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:28 schreef Fretwork het volgende:
Iemand nog tips voor wielsets tot 400?
Is Ksyrium Equipe fijner dan Fulcrum Quattro?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mavic Ksyrium Equipe voor 350 inclusief biba's en buba's of Mavic Ksyrium Elite voor 479.
Die Mavic is lagere velg. FR4 is 35mmquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is Ksyrium Equipe fijner dan Fulcrum Quattro?
En zou je dan gewone FR4 aanraden? Of FR4 LG?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die Mavic is lagere velg. FR4 is 35mm
Geen idee, ik heb nooit met Fulcrums gereden. Al jaren rij ik met Mavics, en dat bevalt uitstekend.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is Ksyrium Equipe fijner dan Fulcrum Quattro?
Nee, niet gefietst vandaag, morgen wel, maar dan niet in een BMC pakske want daar heb ik slechts een zomershirtje van.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
We zagen vandaag nog een ouwe knar op een BMC met BMC pakje. Was jij dat?
Ksyrium Elite zijn heel fijne wielen, maar die zitten wel boven de 400, volgens mij.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:37 schreef Tommeke het volgende:
M'n chickie heeft Racing Quattros. Erg fijne en stijve wielen. In haar vorige fiets zaten Ksyrium Elite's. Die vond ik ook fijn rijden. Bovendien wat lichter en wat vinniger ofzo.
Worden die Fulcrums vaak met banden geleverd?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Ksyrium Elite zijn heel fijne wielen, maar die zitten wel boven de 400, volgens mij.
Fulcrum Quattros zijn ook prima.
Die Racing Quattro's zijn toch kneiterzwaar in vergelijk met Ksyrium Elite. Ik rij alrijd met redelijk lichte wielen. Paar jaar geleden een setje Shimano R10 wielen voor de Tacx aangeschaft en die voor de gein eens buiten uitgeprobeerd, maar dat verschil van 400 gram voel je dus echt wel bij het aanzetten. Ook eens gewisseld met een set Axium wielen, ook zo zwaar. Ik hou het maar lekker bij wieltjes van rond de 1500 gram.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:37 schreef Tommeke het volgende:
M'n chickie heeft Racing Quattros. Erg fijne en stijve wielen. In haar vorige fiets zaten Ksyrium Elite's. Die vond ik ook fijn rijden. Bovendien wat lichter en wat vinniger ofzo.
De enige die de banden erbij levert is volgens mij Mavic.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Worden die Fulcrums vaak met banden geleverd?
Bedankt, neem ik dat ook mee in mijn afwegingen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
De enige die de banden erbij levert is volgens mij Mavic.
Toch vandaag naar huis? Of morgen weer verder fietsen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:49 schreef ddx het volgende:
Vandaag ff lekker momentje, zat in afdaling met zo'n 60km/u opeens auto die tegemoed reed die z'n knipperlicht uitgooit en linksaf slaat
Kon het helaas niet helemaal beremmen, licht tikje tegen de zijkant van de auto.
Stuur iets scheef. Maar geen schade verder gelukkig
Bestuurster had me totaal niet gezien.....
Verder lekker dagje gehad in de Eifel, in de schaduw nog best fris en natte plekken/bladeren.
190km met 3100hm.
Welke trein had jij terug? Bij mij was het echt superdrukquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:03 schreef ddx het volgende:
Ben alweer thuis.
Andere keer maar heel weekend, had nog een ns dagkaart.
En DT Swiss R23 / R24? Die zijn een tikkie breder dan de meeste bovengenoemde opties.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bedankt, neem ik dat ook mee in mijn afwegingen.
Is dat een goede upgrade voor Aksiums? Of is het vergelijkbaar?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:18 schreef ratatat het volgende:
[..]
En DT Swiss R23 / R24? Die zijn een tikkie breder dan de meeste bovengenoemde opties.
Ik ken die wielen verder ook niet, maar je ziet dat ze veel worden gebruikt bij van die meer comfort fietsen door die bredere velg. Die Quattro's zullen ook wel goed zijn, heeft Muzas die niet?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is dat een goede upgrade voor Aksiums? Of is het vergelijkbaar?
Die quattro is er ook in een bredere LG
Zoveel verschillen die toch niet in gewicht?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik ken die wielen verder ook niet, maar je ziet dat ze veel worden gebruikt bij van die meer comfort fietsen door die bredere velg. Die Quattro's zullen ook wel goed zijn, heeft Muzas die niet?
En wat betreft gewicht: Ik merk zelf niet veel verschil tussen Zonda en Khamsin, maar heb ze ook nooit direct na elkaar gestoken om te vergelijken. Misschien dat ik het dan wel merk.
Ik zie het nu, verschil is 200 gram. Dacht dat die khamsins zwaarder waren dan 1750 gram. Toen ik ze optilde merkte ik trouwens wel dat de Zondas lichter zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zoveel verschillen die toch niet in gewicht?
Ik merkte wel een erg groot verschil toen ik 300 gram lichtere wielen had. Was toch wel het grootste verschil dat ik ooit op een fiets heb gemerkt bij een upgrade
Tja, hoe zwaar ben jij? En waar wil je de wielen vooral voor gaan gebruiken?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En zou je dan gewone FR4 aanraden? Of FR4 LG?
Is het standaard met Shimano of Campa body?
Kan ik ervan uitgaan dat er banden bij zitten?
Zoveel vragen
Was nog niet afgerond hoor, de cx zit nog in elkaar momenteel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Gripper het volgende:
Kaas, ook al is de discussie al afgerond: dat groen gaat wel kek staan hoor! Zeker ral 6038 wat je in gedachten heb. Op m'n fixie zit ral 6010, grasgroen
74kg +/-3kg, hele lichte wielen zijn misschien niet handig dus.quote:Op zondag 1 november 2015 08:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, hoe zwaar ben jij? En waar wil je de wielen vooral voor gaan gebruiken?
35mm velgen zijn denk ik wel iets steviger dan 24mm. Ook wel een paar ons zwaarder.
Body type kan je gewoon kiezen.
6018 en 6037 zijn ook wel mooi.quote:Op zondag 1 november 2015 08:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Was nog niet afgerond hoor, de cx zit nog in elkaar momenteel.
Oh dat valt wel mee. Denk dat Mavics of fulcrum allebei wel oke is, welke vind je zelf mooier? Enne post eens een plaatje vd fiets waar ze in moeten.quote:Op zondag 1 november 2015 08:51 schreef Fretwork het volgende:
[..]
74kg +/-3kg, hele lichte wielen zijn misschien niet handig dus.
Ze komen in een matzwarte Canyon Endurace, dus beetje druk mag wel. Marmotte rijden weet ik niet maar LBL, Vogezen, Ventoux en Rad am Ring staan in de planning.quote:Op zondag 1 november 2015 08:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oh dat valt wel mee. Denk dat Mavics of fulcrum allebei wel oke is, welke vind je zelf mooier? Enne post eens een plaatje vd fiets waar ze in moeten.
Klim je graag, of wil je de Marmot ermee rijden? Dan is een licht wiel wel goed idee.
Als je er vooral mee wilt toeren in de benelux is gewicht minder belangrijk, en zou ik me laten leiden door mijn ogen.
Ga je ermee in het vieze weer trainen neem dan een goedkoop wielset.
ja. Ik ben er heel blij mee. Het gewicht merk ik niet omdat ik nooit met lichtere wielen heb gereden. Wat ik wel merk is dat ze onwijs stevig zijn. Geven geen krimp bij staand klimmen of hard wegrijden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik ken die wielen verder ook niet, maar je ziet dat ze veel worden gebruikt bij van die meer comfort fietsen door die bredere velg. Die Quattro's zullen ook wel goed zijn, heeft Muzas die niet?
En wat betreft gewicht: Ik merk zelf niet veel verschil tussen Zonda en Khamsin, maar heb ze ook nooit direct na elkaar gestoken om te vergelijken. Misschien dat ik het dan wel merk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |