abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157206593


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama



[ Bericht 0% gewijzigd door Thomas-sama op 30-10-2015 17:18:33 ]
pi_157206781
Over volume niks te klagen, vijf tassen op een daldag (waarvan één vol pakjes). Lekker bezorgweertje!
pi_157207499
Hier ook zat volume. Amper plaatwerk, maar zeel veel machinepost. Een hah-mailing van Hundai, zeer veel KPN-kaartjes (waaronder diverse met herstelsticker, waarschijnlijk nog van gisteren), ook erg veel brieven van de ABN, en (wederom praktisch hah) een brief van Eneco voor alle huurders van de plaatselijke woningbouwvereniging ivm onderhoud aan de CV-ketel. Voor het eerst op een daldag dat ik uitloop moet doorgeven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:51:15 #4
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157207606
Hier ook aardig wat post.

@ Kramerica-Industries: die 3.15 was voor samen. De ene had 1.45 en de andere 1.30 ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157207646
Even een vraagje, ik wil een pakket naar Amerika opsturen, alleen ze gebruiken een PO box en ik voel me zo dom als ik niet weet hoe ik het moet opschrijven namelijk.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 05:32:25 #6
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157218153
Mogguh.

Bedankt voor het vriendenloterij-memoblokje, SANDD...;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:00:27 #7
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_157223268
Redelijk weinig post vandaag. Vakantie lijst voor volgend jaar binnen en het is tijd voor weekend! *O* lekker zonnetje erbij. *O*
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_157223600
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 17:53 schreef MotherFoker het volgende:
Even een vraagje, ik wil een pakket naar Amerika opsturen, alleen ze gebruiken een PO box en ik voel me zo dom als ik niet weet hoe ik het moet opschrijven namelijk.
Maar wat is de vraag nu precies dan? Volgens mij is er verder niks speciaals aan, daar waar je normaal de straat neerzet schrijf je nu PO BOX
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:17:26 #9
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157224659
Middag.
Veel post, op sommige plekken vreselijk gesorteerd.
Het is dat ik weet dat er op die adressen altijd wel post is.
B.v.: nr.2 nr 4 (2stuks) en daar achter zit een deel nr.3.
'Leuk' voor in een loop-straatje maar niet in een buitenwijk.
Ik vraag mij af, omdat dit op meerdere buitenadressen voor kwam, het wel per ongeluk ging.

Ook 2 gele kaarten aangetroffen met daarachter ongesorteerde post.

Overigens op 2 adressen waar de MAKRO komt dat die mensen deze al heel lang terugsturen omdat het om vorige bewoners gaat.
Daarna werd ik er op aangesproken,dus deze nu al 4 weken! (de laatste keer er met grote letters bij gezet: LEZEN WAT ER OP DE STICKER STAT!)gestickerd en nog steeds komt die.
Nu ene fotootje van maken en naar TC sturen. Mag die het intern met de MAKRO slaperts gaan oplossen, want dit kost PostNL tijd en geld, dus... ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:21:35 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157224734
Was prima te doen vandaag. Moest onderweg eenmaal bijladen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:03:36 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157225449
Overigens was het wel lekker weer vandaag :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157225694
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Veel post, op sommige plekken vreselijk gesorteerd.
Het is dat ik weet dat er op die adressen altijd wel post is.
B.v.: nr.2 nr 4 (2stuks) en daar achter zit een deel nr.3.
'Leuk' voor in een loop-straatje maar niet in een buitenwijk.
Ik vraag mij af, omdat dit op meerdere buitenadressen voor kwam, het wel per ongeluk ging.

Ook 2 gele kaarten aangetroffen met daarachter ongesorteerde post.

Overigens op 2 adressen waar de MAKRO komt dat die mensen deze al heel lang terugsturen omdat het om vorige bewoners gaat.
Daarna werd ik er op aangesproken,dus deze nu al 4 weken! (de laatste keer er met grote letters bij gezet: LEZEN WAT ER OP DE STICKER STAT!)gestickerd en nog steeds komt die.
Nu ene fotootje van maken en naar TC sturen. Mag die het intern met de MAKRO slaperts gaan oplossen, want dit kost PostNL tijd en geld, dus... ;)
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?
pi_157225926
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157225964
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.
pi_157225983
Baggerdag (qua voorbereiding) maar wat een heerlijk wéér weer, voor hetzelfde geld (nu met gratis korting) sta je in de regen te sorteren. Heel veel Rabobank, waarover ik vorige week een vermiste-post-klacht had....nu weet ik zeker dat 'wij' die bezorgen :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 oktober 2015 @ 17:29:11 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157225985
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Makro is erg traag in het aanpassen van de adresgegevens ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157227245
Vandaag stapeltje Ziggo post die retour moest. Reden: niet bestaande adressen. Eerst ging ik het nog 1 voor 1 stickeren |:( kostte zeer veel tijd dat ik de rest maar bij elkaar heb geplakt..
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:03:26 #18
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157229544
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:28 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.
Nou, maar als die na zo'n lange tijd hun adressenbestand niet aanpassen en buiten mijzelf, de voorbereiding, collega pbz e.d. er werk aan hebben om het te bestellen, kost het PostNL toch tijd en geld omdat MAKRO haar werk niet (goed) doet?

De post komt op die adressen aan, die mensen klagen en stuurden dit ook al retour. Nu wordt postnl er op aangekeken, ook al doen wij niets verkeerds omdat wij de post op het juiste adres bezorgen.
Dat gezeik en afschuiven begint een beetje vervelend te worden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157229756
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 18:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag stapeltje Ziggo post die retour moest. Reden: niet bestaande adressen. Eerst ging ik het nog 1 voor 1 stickeren |:( kostte zeer veel tijd dat ik de rest maar bij elkaar heb geplakt..
Dat had ik met een of andere keuken(?)mailing, allemaal zonder toevoegingen, waarvan sommige nummers wel bestonden (maar dan zonder de 1- ervoor), maar veel ook niet. De machine had daar natuurlijk zelf wat op verzonnen. Op een gegeven moment heb ik het retour-stickeren opgegeven en de post ('aan de bewoners van') bezorgd op iets wat erop leek ;)

De verloflijst is ook binnen, met een heldere uitleg dit keer. Heel oud verlof (van voor 2012) kan eenmalig worden uitbetaald. Maar ik begin aardig op schema te komen, nog maar 13 weken te gaan.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:14:23 #20
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157229849
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Nee.
De voorbereiding negeert het niet en zorgt er voor zover ik weet, dat het retour MAKRO gaat.
Elke week kom ik dus de nieuwe MAKRO-post weer tegen(geadresseerd reclamekrantje).
De nieuwe bewoners zijn in het begin nalatig geweest en op één adres heeft de bewoner al jaren lang!! de post naar de oude bewoners, die even verderop wonen, gebracht. Na vele verzoeken heeft deze het adres nog steeds niet aangepast. Ook na enkele verzoeken van mijn kant ook niet.
De huidige bewoner heeft er, na jaren dat te hebben gedaan en verzocht om adres te wijzigen, er genoeg van.
Toen maanden lang terug gestuurd maar elke week kwam die weer. Toen was ik aan de beurt, dus uitgelegd dat ik niet meer kan doen dan er een retoursticker op te plakken.
De post bleef komen en om de zoveelste discussie niet meer aan te willen gaan met dat wij naar de naam moeten kijken, werk niet goed doen...de meesten kennen het wel, omdat ik daar gewoonweg schijtziek van wordt, heb ik een verzoek bij PostNL ingediend dat zij eens met MAKRO contact moeten opnemen om beter/sneller een retour afzender-sticker te behandelen omdat het adres niet klopt. Dan moet je niet blijven sturen.
Ook met idd dikke koeieletters er op geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157230097
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:14 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nee.
De voorbereiding negeert het niet en zorgt er voor zover ik weet, dat het retour MAKRO gaat.
Elke week kom ik dus de nieuwe MAKRO-post weer tegen(geadresseerd reclamekrantje).
De nieuwe bewoners zijn in het begin nalatig geweest en op één adres heeft de bewoner al jaren lang!! de post naar de oude bewoners, die even verderop wonen, gebracht. Na vele verzoeken heeft deze het adres nog steeds niet aangepast. Ook na enkele verzoeken van mijn kant ook niet.
De huidige bewoner heeft er, na jaren dat te hebben gedaan en verzocht om adres te wijzigen, er genoeg van.
Toen maanden lang terug gestuurd maar elke week kwam die weer. Toen was ik aan de beurt, dus uitgelegd dat ik niet meer kan doen dan er een retoursticker op te plakken.
De post bleef komen en om de zoveelste discussie niet meer aan te willen gaan met dat wij naar de naam moeten kijken, werk niet goed doen...de meesten kennen het wel, omdat ik daar gewoonweg schijtziek van wordt, heb ik een verzoek bij PostNL ingediend dat zij eens met MAKRO contact moeten opnemen om beter/sneller een retour afzender-sticker te behandelen omdat het adres niet klopt. Dan moet je niet blijven sturen.
Ook met idd dikke koeieletters er op geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont.
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.
pi_157230591
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.
Nee wij zijn niet van de administratie. Scheelt ook een hoop 'klanten' denk ik, ik bedoel: als alle geadresseerden met onbekend nieuw adres (al dan niet in de hemel) af zouden vallen....
Is bij de concurrent nog erger, volgens mij. Ik vind het wel eens lastig, dat 'bezorgen op adres', terwijl je weet dat geadresseerden al jaren 'vertrokken' zijn, in welke zin van het woord dan ook.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:55:21 #23
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157231001
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.


Maar ik vind het erg vervelend dat je voor sociaal werkplaats medewerker wordt gezien, omdat je een simpele voor de handliggende handeling gewoonweg dom! moet uitvoeren.
Wellicht niet zo'n probleem in de stad, maar in een klein dorpje ligt het wat anders.
Doet PostNL er niets aan, bezorg ik niet en gaat het maar telkens retour of in de jiskefet.

[ Bericht 23% gewijzigd door Pietertje71 op 31-10-2015 21:04:26 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157231949
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.

Maar ik vind het erg vervelend dat je voor sociaal werkplaats medewerker wordt gezien, omdat je een simpele voor de handliggende handeling gewoonweg dom! moet uitvoeren.
Wellicht niet zo'n probleem in de stad, maar in een klein dorpje ligt het wat anders.
Doet PostNL er niets aan, bezorg ik niet en gaat het maar telkens retour of in de jiskefet.
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijn
pi_157234077
Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:43:57 #26
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157234443
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.
Kostenbesparend? Huh, hoe dan?
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:47:44 #27
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157234547
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.

Met daarin de volgende tip (kuch):

quote:
Ben je ziek of overcompleet. Neem ook dan vakantie op. Tijdens ziekte en overcompleet krijg je een volledig budget aan vakantie/verlof toegewezen. Neem dus als je ziek of overcompleet bent ook vakantie/verlof op. Doe je dat niet, dan kan jouw vakantie/verlof op termijn vervallen.
8)7 :W

Leuk geprobeerd, dat wel.
pi_157235465
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.

Met daarin de volgende tip (kuch):

[..]

8)7 :W

Leuk geprobeerd, dat wel.
man, man, man :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:42:32 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157235902
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.

Met daarin de volgende tip (kuch):

[..]

8)7 :W

Leuk geprobeerd, dat wel.
_O- _O-

Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:45:02 #30
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157235971
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

_O- _O-

Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
En overcompleet dan?

,,Deze week hebben we helemaal geen werk voor je. Misschien kun je vakantie opnemen, anders krijg je dat wellicht niet op."

_O-
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:46:15 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157236000
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

En overcompleet dan?

,,Deze week hebben we helemaal geen werk voor je. Misschien kun je vakantie opnemen, anders krijg je dat wellicht niet op."

_O-
Sommige mensen trappen er in
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:47:05 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157236024
Heb zelf een collega die overcompleet was en enkele maanden betaald thuis heeft gezeten. Na die periode kon hij gewoon weer aan het werk _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 1 november 2015 @ 00:21:43 #33
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157236900
quote:
Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
Dat is zeker een plaatselijke optie. Hier kun je geen kennisgevingen aanvragen via de site.

Wat betreft die vakantie tijdens ziekte... Tja die hebben ze hier vorig jaar dat gewoon afgeschreven. Bijna 4 maanden discussie over gevoerd. Stelletje etters.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 1 november 2015 @ 05:16:03 #34
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157239565
Mogguh! ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijn
Enigszins geef ik PostNL gelijk, maar ik blijf erbij dat het op langere termijn, en ik ga er van uit dit dit niet het enige voorval is, kostenbesparend is en de pbz en PostNL weer als meedenkend dienstverlenend bedrijf wordt gezien.
Bij het ene adres wordt er verder geen moeite voor gedaan. De ander heeft er eens een mail aan gewaagd.
Als de mensen thuis zijn/buiten staan, krijg ik het terug in mijn handen gegeven.
Soms met kort praatje als in: heb je de MAKRO weer, maar soms ook snedig.
Ach, ik geef aan met iets in de trant dat ik ook maar onder aan de ladder sta en soms domme dingen moet uitvoeren en er nog voor betaald krijg ook :P
Ook al aangegeven dat zijzelf de MAKRO moeten aanschrijven.
De afzender is verantwoordelijk, niet PostNL, maar ik dacht...weet gewoon dat als dit meer voor komt de retourzendingen PostNL geld kost.

Overigens wordt van het 'gratis retour naar afzender' dankbaar ;) gebruik gemaakt door elkaar zo brieven/kaarten te versturen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Kostenbesparend? Huh, hoe dan?
PostNL krijgt geld om van afzender naar ontvanger te bezorgen toch?
Nu gaat dit wekelijks, en ik heb het nu maar over 2 stuks, zo.
De ontvanger wilt dit poststuk niet en stuurt het retour. PostNL krijgt hier toch geen vergoeding voor!?
Ik begrijp heus wel dat het niet de zaak van PostNL is om te zorgen dat de administratie van derden op orde is, maar als dit, in blijkbaar alleen mijn ogen, kostenbesparend is waar PostNL naast grote besparingen ook op de 'kleine' besparingen let, kan deze toch wel inspringen?

Prima dat PostNL zich zo 'klantongericht' wilt opstellen, maar is hier, naar mijn mening, wederom zelf de dupe van.
Als dit nu enkele malen voor zou komen: prima.
Maar ik heb het nu over maanden en in een ander geval enkele jaren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 01-11-2015 07:21:44 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157239566
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Kostenbesparend? Huh, hoe dan?
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggen
  zondag 1 november 2015 @ 05:22:12 #36
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157239568
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:32 schreef zombo het volgende:
Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
Ja dat zag ik per toeval ook. Beetje vreemd inderdaad.

Maar kennisgevingen moeten ook zo worden aangevraagd dus.
Ik deed het altijd met een berichtje sturen.

Laatst een nieuwe tas via een berichtje aangevraagd.
Krijg ik een van binnen kapot geknipte oude tas zonder schouder/heup-banden :')
Bij de oude was bij bevestiging van de heupband, losgescheurd.
Of mijn tas was te zwaar of mijn buikspieren hebben een laagje vet gecreëerd O~)

Overigens was voor één collega de heupband verlengd ivm buikomvang.
Bij mij staat die nog niet op het laatst. Na kerst ben ik bang dat..... ;)


Net ook maar kennisgevingen aangevraagd.
Iets met vocht en kaartjes in dat mapje :')
Moet je ook nog iets bij 'beschrijving' invullen, anders pakt ie het bericht dat je kennisgevingen wilt niet |:(
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 1 november 2015 @ 05:29:19 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157239571
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 05:19 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggen
4 cent erbij ;)

Maar de klant en de werknemer... betaald dus voor nalatigheid.
Kan PostNL beter ingrijpen en die kosten weer in eigen zak steken...of in een bonus voor de hoge heren pbz's ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 1 november 2015 @ 07:03:07 #38
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157239626
Zie zojuist de nieuwe tijden vanaf 4 januari 2016.
Dinsdag:85 minuten er af
Woensdag: 29 minuten er af
Donderdag: 18 minuten erbij
Vrijdag: 14 minuten er af
Zaterdag: 5 minuten er af

Looptijden zijn gebaseerd vanaf depot tot aan laatste adres.

Voorheen: 16,35uur per week
Nu: 14,45uur per week

Uitgangspunt blijft gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd. ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157239989
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

_O- _O-

Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
Als je op vakantie gaat, denk ik? Je hoeft je dan tijdens je verlof niet aan de verzuimvoorschriften te houden, bijvoorbeeld op bepaalde tijden thuis zijn voor controle.

Ik heb bij een andere werkgever eens een boete gehad toen ik tijdens ziekte een weekje weg was geweest, met toestemming van de bedrijfsarts waar ik om de zes weken kwam. Het was duidelijk dat ik langdurig mijn werk niet zou kunnen doen en dat er geen ander werk voor me was. (Vakantie opnemen kon trouwens niet, daar waren vaste periodes voor.) Ik had mij opzettelijk onttrokken aan de controlevoorschriften, kostte me duizend gulden (ja ik ben oud).
pi_157239992
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 00:21 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat is zeker een plaatselijke optie. Hier kun je geen kennisgevingen aanvragen via de site.

Niet via Meldingen - Hulpmiddelen?
  zondag 1 november 2015 @ 09:32:49 #41
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157240139
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:07 schreef zombo het volgende:

[..]

Niet via Meldingen - Hulpmiddelen?
Nu je het zegt. Nooit geweten dat daar iets zit. Maar goed, ik doe ook nooit meldingen. Ik bel wel gewoon.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 1 november 2015 @ 09:35:03 #42
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157240153
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Zie zojuist de nieuwe tijden vanaf 4 januari 2016.
Dinsdag:85 minuten er af
Woensdag: 29 minuten er af
Donderdag: 18 minuten erbij
Vrijdag: 14 minuten er af
Zaterdag: 5 minuten er af

Looptijden zijn gebaseerd vanaf depot tot aan laatste adres.

Voorheen: 16,35uur per week
Nu: 14,45uur per week

Uitgangspunt blijft gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd. ;)
Gewoon bezwaar maken en melden dat je niet akkoord bent met 'niet terug naar het depot'. Dat is namelijk nog steeds een eigen keuze.

quote:
Overigens wordt van het 'gratis retour naar afzender' dankbaar ;) gebruik gemaakt door elkaar zo brieven/kaarten te versturen.
Door jou of door de klant? In het laatste geval zou ik er melding van maken. Zulke fraude kost het bedrijf veel geld en dat kost ons uiteindelijk onze loon.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157240159
De looptijden vallen hier mee, al hadden ze de daldagen volgens mij beter naar boven af kunnen ronden om zichzelf dagelijkse administratie te besparen. Maar dat is minutenwerk. En alleen haalbaar (of eigenlijk het absolute minimum) als je bij elkaar liggende wijken combineert, maar ja; wie loopt er nog 1 wijk op een daldag?
Er springt alleen één wijk uit met 20 minuten meer op de zaterdag (dat is nu ook al zo t.o.v. de dinsdag), veel meer dan vergelijkbare wijken. Lijkt me meer zaak om een keer met de zaterdagbezorgster mee te lopen, waar ze zelf ook om gevraagd heeft.
Al met al is het minder idioot dan ik me had voorgesteld bij dat praatje van 10% minder post dus....
pi_157240174
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:32 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nu je het zegt. Nooit geweten dat daar iets zit. Maar goed, ik doe ook nooit meldingen. Ik bel wel gewoon.
Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld ;)
pi_157240340
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:36 schreef zombo het volgende:
De looptijden vallen hier mee, al hadden ze de daldagen volgens mij beter naar boven af kunnen ronden om zichzelf dagelijkse administratie te besparen. Maar dat is minutenwerk. En alleen haalbaar (of eigenlijk het absolute minimum) als je bij elkaar liggende wijken combineert, maar ja; wie loopt er nog 1 wijk op een daldag?
Er springt alleen één wijk uit met 20 minuten meer op de zaterdag (dat is nu ook al zo t.o.v. de dinsdag), veel meer dan vergelijkbare wijken. Lijkt me meer zaak om een keer met de zaterdagbezorgster mee te lopen, waar ze zelf ook om gevraagd heeft.
Al met al is het minder idioot dan ik me had voorgesteld bij dat praatje van 10% minder post dus....
Het verschilt per vestiging. Bij ons is er alle dagen tijd afgehaald, en op geen enkele dag (ook niet de donderdag) tijd erbij. Op de donderdag en de zaterdag na gaat het om 10-20% minder tijd, wat met het oog op een volumedaling van 10% natuurlijk nergens op slaat. Als je 10% minder post hebt ben je niet 10% sneller (net zomin als je met 10% meer post 10% extra tijd nodig zou hebben). Ik heb ook bezwaar gemaakt, maar er niks meer van teruggehoord.

Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 1 november 2015 @ 11:01:04 #46
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157240854
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Gewoon bezwaar maken en melden dat je niet akkoord bent met 'niet terug naar het depot'. Dat is namelijk nog steeds een eigen keuze.
Als ik terug ga naar depot is dat qua afstand/tijd, net zo ver als dat ik gelijk naar huis rijd.
Ik ben tevreden over de tijden mits er echt minder volume komt.
Anders geldt gewoon: gewerkte tijd is betaalde tijd.
Jammer dat ik in mijn omgeving daar veel problemen over hoor zoals het niet uitbetalen van extra gewerkte tijd, of het herhaaldelijk er achter aan gaan tot boze telefoontjes van TC's aan toe...

quote:
[..]

Door jou of door de klant? In het laatste geval zou ik er melding van maken. Zulke fraude kost het bedrijf veel geld en dat kost ons uiteindelijk onze loon.
Het zijn mensen die elkaar zo tippen(via social media).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 1 november 2015 @ 11:06:55 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157240912
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 09:38 schreef zombo het volgende:

[..]

Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld ;)
Idd.
Whatsapp of email.

Laatst omdat ik voorwiellagers nodig had en deze zaak vlakbij depot Leeuwarden zit, een TC aldaar een verzoek via whatsapp gestuurd om deze op te halen en bij mijn posttassen te doen.
Als ik het officieel wil doen: afspraak via admie maken, met de scooter (buiten werktijd) naar de motorzaak toe, laten maken en weer terug, of de scooter oplaten halen(is de motorzaak vreemd genoeg niet zo van gediend, want ik woon net 1km buiten het ophaalgebied ;) )
Kost mij (dus postnl) sowieso 2 ½ uur aan tijd.
Vorige keer 4uurtjes incl. reistijd, (betaald) gewacht eer dat de servicebeurt klaar was.
Dat doe ik dus niet meer, dus kom maar ophalen dat ding en zet er maar een leenscooter neer.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 1 november 2015 @ 11:09:48 #48
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157240949
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het verschilt per vestiging. Bij ons is er alle dagen tijd afgehaald, en op geen enkele dag (ook niet de donderdag) tijd erbij. Op de donderdag en de zaterdag na gaat het om 10-20% minder tijd, wat met het oog op een volumedaling van 10% natuurlijk nergens op slaat. Als je 10% minder post hebt ben je niet 10% sneller (net zomin als je met 10% meer post 10% extra tijd nodig zou hebben). Ik heb ook bezwaar gemaakt, maar er niks meer van teruggehoord.

Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Klopt.
De tijd voor dinsdag zonder HAH staat bijna gelijk als die van donderdag en is redelijk haalbaar.
Ik denk ook niet dat ik in bezwaar ga omdat de tijden eigenlijk richttijden zijn en geen vaste tijden.

Het is hier nog onzeker of eigenlijk onbekend of er qua HAH op zaterdag er iets bij komt.
Meestal is het, scheelt per wijk, 2-4 HAH blaadjes.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157242116
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Merk ik ook bij mijn fietswijk met veel (bijna) lege kilometers - heuvels, stoplichten, soms bussen/ingangen 100-200 meter van de openbare weg - ik merk nauwelijks verschil tussen veel of weinig post, behalve als het zo veel is dat ik moet bijladen (ik zet meestal nog een volle tas los achterop de fiets, omdat ik die bij het eerste adres kan droppen). Hangt meer af van andere dingen dan het volume. En om nou elk rood stoplicht een calamiteit te noemen. ;)
De krapte zit vooral in de daldagen en die haal ik op een andere wijk soms wel in. Ik ga er nog een nachtje over slapen of ik bezwaar ga maken, gaat me niet om die paar rotcenten, maar ik wil wel dat het 'eerlijk' gaat, de wijken ten opzichte van elkaar. Ook al loop ik ze allemaal ;)
pi_157242165
quote:
Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld
Hier ook niet meer. Wel vreemd toen ik vrijdag van vakantie terug kwam, mijn voicemail afluisterde en de planner mij verzocht om haar ergens over terug te bellen. Een aantal weken terug stond toch echt in de nieuwsbrief dat we de planning niet meer mochten bellen, maar alles via mijnwerk moesten doen. Voor de zekerheid nu maar een "bel me" verzoek gemaakt via mijnwerk.

Wij krijgen aankomende week vergadering over o.a. de nieuwe tijden en dan laten ze ook weten hoe en wanneer het bekend gemaakt zal worden. Sinds ik op een ander depot werk, ben ik tenminste geen 15 minuten eigen tijd meer kwijt om rolcontainers te lossen, dus daar hoef ik niet meer over te zeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')