Maar wat is de vraag nu precies dan? Volgens mij is er verder niks speciaals aan, daar waar je normaal de straat neerzet schrijf je nu PO BOXquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:53 schreef MotherFoker het volgende:
Even een vraagje, ik wil een pakket naar Amerika opsturen, alleen ze gebruiken een PO box en ik voel me zo dom als ik niet weet hoe ik het moet opschrijven namelijk.
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Veel post, op sommige plekken vreselijk gesorteerd.
Het is dat ik weet dat er op die adressen altijd wel post is.
B.v.: nr.2 nr 4 (2stuks) en daar achter zit een deel nr.3.
'Leuk' voor in een loop-straatje maar niet in een buitenwijk.
Ik vraag mij af, omdat dit op meerdere buitenadressen voor kwam, het wel per ongeluk ging.
Ook 2 gele kaarten aangetroffen met daarachter ongesorteerde post.
Overigens op 2 adressen waar de MAKRO komt dat die mensen deze al heel lang terugsturen omdat het om vorige bewoners gaat.
Daarna werd ik er op aangesproken,dus deze nu al 4 weken! (de laatste keer er met grote letters bij gezet: LEZEN WAT ER OP DE STICKER STAT!)gestickerd en nog steeds komt die.
Nu ene fotootje van maken en naar TC sturen. Mag die het intern met de MAKRO slaperts gaan oplossen, want dit kost PostNL tijd en geld, dus...
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Makro is erg traag in het aanpassen van de adresgegevens ...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Nou, maar als die na zo'n lange tijd hun adressenbestand niet aanpassen en buiten mijzelf, de voorbereiding, collega pbz e.d. er werk aan hebben om het te bestellen, kost het PostNL toch tijd en geld omdat MAKRO haar werk niet (goed) doet?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.
Dat had ik met een of andere keuken(?)mailing, allemaal zonder toevoegingen, waarvan sommige nummers wel bestonden (maar dan zonder de 1- ervoor), maar veel ook niet. De machine had daar natuurlijk zelf wat op verzonnen. Op een gegeven moment heb ik het retour-stickeren opgegeven en de post ('aan de bewoners van') bezorgd op iets wat erop leekquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag stapeltje Ziggo post die retour moest. Reden: niet bestaande adressen. Eerst ging ik het nog 1 voor 1 stickerenkostte zeer veel tijd dat ik de rest maar bij elkaar heb geplakt..
Nee.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:14 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nee.
De voorbereiding negeert het niet en zorgt er voor zover ik weet, dat het retour MAKRO gaat.
Elke week kom ik dus de nieuwe MAKRO-post weer tegen(geadresseerd reclamekrantje).
De nieuwe bewoners zijn in het begin nalatig geweest en op één adres heeft de bewoner al jaren lang!! de post naar de oude bewoners, die even verderop wonen, gebracht. Na vele verzoeken heeft deze het adres nog steeds niet aangepast. Ook na enkele verzoeken van mijn kant ook niet.
De huidige bewoner heeft er, na jaren dat te hebben gedaan en verzocht om adres te wijzigen, er genoeg van.
Toen maanden lang terug gestuurd maar elke week kwam die weer. Toen was ik aan de beurt, dus uitgelegd dat ik niet meer kan doen dan er een retoursticker op te plakken.
De post bleef komen en om de zoveelste discussie niet meer aan te willen gaan met dat wij naar de naam moeten kijken, werk niet goed doen...de meesten kennen het wel, omdat ik daar gewoonweg schijtziek van wordt, heb ik een verzoek bij PostNL ingediend dat zij eens met MAKRO contact moeten opnemen om beter/sneller een retour afzender-sticker te behandelen omdat het adres niet klopt. Dan moet je niet blijven sturen.
Ook met idd dikke koeieletters er op geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont.
Nee wij zijn niet van de administratie. Scheelt ook een hoop 'klanten' denk ik, ik bedoel: als alle geadresseerden met onbekend nieuw adres (al dan niet in de hemel) af zouden vallen....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijnquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.
Maar ik vind het erg vervelend dat je voor sociaal werkplaats medewerker wordt gezien, omdat je een simpele voor de handliggende handeling gewoonweg dom! moet uitvoeren.
Wellicht niet zo'n probleem in de stad, maar in een klein dorpje ligt het wat anders.
Doet PostNL er niets aan, bezorg ik niet en gaat het maar telkens retour of in de jiskefet.
Kostenbesparend? Huh, hoe dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.
quote:Ben je ziek of overcompleet. Neem ook dan vakantie op. Tijdens ziekte en overcompleet krijg je een volledig budget aan vakantie/verlof toegewezen. Neem dus als je ziek of overcompleet bent ook vakantie/verlof op. Doe je dat niet, dan kan jouw vakantie/verlof op termijn vervallen.
man, man, manquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.
Met daarin de volgende tip (kuch):
[..]![]()
Leuk geprobeerd, dat wel.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.
Met daarin de volgende tip (kuch):
[..]![]()
Leuk geprobeerd, dat wel.
En overcompleet dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
Sommige mensen trappen er inquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
En overcompleet dan?
,,Deze week hebben we helemaal geen werk voor je. Misschien kun je vakantie opnemen, anders krijg je dat wellicht niet op."
Dat is zeker een plaatselijke optie. Hier kun je geen kennisgevingen aanvragen via de site.quote:Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
Enigszins geef ik PostNL gelijk, maar ik blijf erbij dat het op langere termijn, en ik ga er van uit dit dit niet het enige voorval is, kostenbesparend is en de pbz en PostNL weer als meedenkend dienstverlenend bedrijf wordt gezien.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijn
PostNL krijgt geld om van afzender naar ontvanger te bezorgen toch?quote:
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggenquote:
Ja dat zag ik per toeval ook. Beetje vreemd inderdaad.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:32 schreef zombo het volgende:
Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
4 cent erbijquote:Op zondag 1 november 2015 05:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggen
Als je op vakantie gaat, denk ik? Je hoeft je dan tijdens je verlof niet aan de verzuimvoorschriften te houden, bijvoorbeeld op bepaalde tijden thuis zijn voor controle.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
Niet via Meldingen - Hulpmiddelen?quote:Op zondag 1 november 2015 00:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is zeker een plaatselijke optie. Hier kun je geen kennisgevingen aanvragen via de site.
Nu je het zegt. Nooit geweten dat daar iets zit. Maar goed, ik doe ook nooit meldingen. Ik bel wel gewoon.quote:
Gewoon bezwaar maken en melden dat je niet akkoord bent met 'niet terug naar het depot'. Dat is namelijk nog steeds een eigen keuze.quote:Op zondag 1 november 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Zie zojuist de nieuwe tijden vanaf 4 januari 2016.
Dinsdag:85 minuten er af
Woensdag: 29 minuten er af
Donderdag: 18 minuten erbij
Vrijdag: 14 minuten er af
Zaterdag: 5 minuten er af
Looptijden zijn gebaseerd vanaf depot tot aan laatste adres.
Voorheen: 16,35uur per week
Nu: 14,45uur per week
Uitgangspunt blijft gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd.
Door jou of door de klant? In het laatste geval zou ik er melding van maken. Zulke fraude kost het bedrijf veel geld en dat kost ons uiteindelijk onze loon.quote:Overigens wordt van het 'gratis retour naar afzender' dankbaargebruik gemaakt door elkaar zo brieven/kaarten te versturen.
Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteldquote:Op zondag 1 november 2015 09:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Nooit geweten dat daar iets zit. Maar goed, ik doe ook nooit meldingen. Ik bel wel gewoon.
Het verschilt per vestiging. Bij ons is er alle dagen tijd afgehaald, en op geen enkele dag (ook niet de donderdag) tijd erbij. Op de donderdag en de zaterdag na gaat het om 10-20% minder tijd, wat met het oog op een volumedaling van 10% natuurlijk nergens op slaat. Als je 10% minder post hebt ben je niet 10% sneller (net zomin als je met 10% meer post 10% extra tijd nodig zou hebben). Ik heb ook bezwaar gemaakt, maar er niks meer van teruggehoord.quote:Op zondag 1 november 2015 09:36 schreef zombo het volgende:
De looptijden vallen hier mee, al hadden ze de daldagen volgens mij beter naar boven af kunnen ronden om zichzelf dagelijkse administratie te besparen. Maar dat is minutenwerk. En alleen haalbaar (of eigenlijk het absolute minimum) als je bij elkaar liggende wijken combineert, maar ja; wie loopt er nog 1 wijk op een daldag?
Er springt alleen één wijk uit met 20 minuten meer op de zaterdag (dat is nu ook al zo t.o.v. de dinsdag), veel meer dan vergelijkbare wijken. Lijkt me meer zaak om een keer met de zaterdagbezorgster mee te lopen, waar ze zelf ook om gevraagd heeft.
Al met al is het minder idioot dan ik me had voorgesteld bij dat praatje van 10% minder post dus....
Als ik terug ga naar depot is dat qua afstand/tijd, net zo ver als dat ik gelijk naar huis rijd.quote:Op zondag 1 november 2015 09:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Gewoon bezwaar maken en melden dat je niet akkoord bent met 'niet terug naar het depot'. Dat is namelijk nog steeds een eigen keuze.
Het zijn mensen die elkaar zo tippen(via social media).quote:[..]
Door jou of door de klant? In het laatste geval zou ik er melding van maken. Zulke fraude kost het bedrijf veel geld en dat kost ons uiteindelijk onze loon.
Idd.quote:Op zondag 1 november 2015 09:38 schreef zombo het volgende:
[..]
Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld
Klopt.quote:Op zondag 1 november 2015 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het verschilt per vestiging. Bij ons is er alle dagen tijd afgehaald, en op geen enkele dag (ook niet de donderdag) tijd erbij. Op de donderdag en de zaterdag na gaat het om 10-20% minder tijd, wat met het oog op een volumedaling van 10% natuurlijk nergens op slaat. Als je 10% minder post hebt ben je niet 10% sneller (net zomin als je met 10% meer post 10% extra tijd nodig zou hebben). Ik heb ook bezwaar gemaakt, maar er niks meer van teruggehoord.
Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Merk ik ook bij mijn fietswijk met veel (bijna) lege kilometers - heuvels, stoplichten, soms bussen/ingangen 100-200 meter van de openbare weg - ik merk nauwelijks verschil tussen veel of weinig post, behalve als het zo veel is dat ik moet bijladen (ik zet meestal nog een volle tas los achterop de fiets, omdat ik die bij het eerste adres kan droppen). Hangt meer af van andere dingen dan het volume. En om nou elk rood stoplicht een calamiteit te noemen.quote:Op zondag 1 november 2015 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Hier ook niet meer. Wel vreemd toen ik vrijdag van vakantie terug kwam, mijn voicemail afluisterde en de planner mij verzocht om haar ergens over terug te bellen. Een aantal weken terug stond toch echt in de nieuwsbrief dat we de planning niet meer mochten bellen, maar alles via mijnwerk moesten doen. Voor de zekerheid nu maar een "bel me" verzoek gemaakt via mijnwerk.quote:Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |