Maar wat is de vraag nu precies dan? Volgens mij is er verder niks speciaals aan, daar waar je normaal de straat neerzet schrijf je nu PO BOXquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:53 schreef MotherFoker het volgende:
Even een vraagje, ik wil een pakket naar Amerika opsturen, alleen ze gebruiken een PO box en ik voel me zo dom als ik niet weet hoe ik het moet opschrijven namelijk.
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 16:17 schreef Pietertje71 het volgende:
Middag.
Veel post, op sommige plekken vreselijk gesorteerd.
Het is dat ik weet dat er op die adressen altijd wel post is.
B.v.: nr.2 nr 4 (2stuks) en daar achter zit een deel nr.3.
'Leuk' voor in een loop-straatje maar niet in een buitenwijk.
Ik vraag mij af, omdat dit op meerdere buitenadressen voor kwam, het wel per ongeluk ging.
Ook 2 gele kaarten aangetroffen met daarachter ongesorteerde post.
Overigens op 2 adressen waar de MAKRO komt dat die mensen deze al heel lang terugsturen omdat het om vorige bewoners gaat.
Daarna werd ik er op aangesproken,dus deze nu al 4 weken! (de laatste keer er met grote letters bij gezet: LEZEN WAT ER OP DE STICKER STAT!)gestickerd en nog steeds komt die.
Nu ene fotootje van maken en naar TC sturen. Mag die het intern met de MAKRO slaperts gaan oplossen, want dit kost PostNL tijd en geld, dus...
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat voor sticker? Een door die nieuwe bewoners erop geplakte sticker of zo? Het is toch niet aan postnl om contact op te nemen met de makro als die hun adressenbestand niet aanpassen?
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Makro is erg traag in het aanpassen van de adresgegevens ...quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Nou, maar als die na zo'n lange tijd hun adressenbestand niet aanpassen en buiten mijzelf, de voorbereiding, collega pbz e.d. er werk aan hebben om het te bestellen, kost het PostNL toch tijd en geld omdat MAKRO haar werk niet (goed) doet?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:28 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat zal waarschijnlijk wel ja, maar dan nog lijkt het me raar als postnl contact zou moeten opnemen met de makro, het moet toch genoeg zijn als de boel gewoon retour wordt gestuurd, als makro er dan verder niks mee doet ligt dat verder niet aan postnl.
Dat had ik met een of andere keuken(?)mailing, allemaal zonder toevoegingen, waarvan sommige nummers wel bestonden (maar dan zonder de 1- ervoor), maar veel ook niet. De machine had daar natuurlijk zelf wat op verzonnen. Op een gegeven moment heb ik het retour-stickeren opgegeven en de post ('aan de bewoners van') bezorgd op iets wat erop leekquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 18:31 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag stapeltje Ziggo post die retour moest. Reden: niet bestaande adressen. Eerst ging ik het nog 1 voor 1 stickerenkostte zeer veel tijd dat ik de rest maar bij elkaar heb geplakt..
Nee.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het hier gaat om een correct afgeschreven en van retoursticker voorzien poststuk gaat wat desondanks steeds weer in je bundel blijft opduiken, omdat de voorbereider de sticker en eventuele in koeieletters met watervaste stift geschreven mededelingen als RETOUR AFZENDER!!!! VERTROKKEN!!!!! stelselmatig negeert.
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:14 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nee.
De voorbereiding negeert het niet en zorgt er voor zover ik weet, dat het retour MAKRO gaat.
Elke week kom ik dus de nieuwe MAKRO-post weer tegen(geadresseerd reclamekrantje).
De nieuwe bewoners zijn in het begin nalatig geweest en op één adres heeft de bewoner al jaren lang!! de post naar de oude bewoners, die even verderop wonen, gebracht. Na vele verzoeken heeft deze het adres nog steeds niet aangepast. Ook na enkele verzoeken van mijn kant ook niet.
De huidige bewoner heeft er, na jaren dat te hebben gedaan en verzocht om adres te wijzigen, er genoeg van.
Toen maanden lang terug gestuurd maar elke week kwam die weer. Toen was ik aan de beurt, dus uitgelegd dat ik niet meer kan doen dan er een retoursticker op te plakken.
De post bleef komen en om de zoveelste discussie niet meer aan te willen gaan met dat wij naar de naam moeten kijken, werk niet goed doen...de meesten kennen het wel, omdat ik daar gewoonweg schijtziek van wordt, heb ik een verzoek bij PostNL ingediend dat zij eens met MAKRO contact moeten opnemen om beter/sneller een retour afzender-sticker te behandelen omdat het adres niet klopt. Dan moet je niet blijven sturen.
Ook met idd dikke koeieletters er op geschreven dat de geadresseerde hier niet meer woont.
Nee wij zijn niet van de administratie. Scheelt ook een hoop 'klanten' denk ik, ik bedoel: als alle geadresseerden met onbekend nieuw adres (al dan niet in de hemel) af zouden vallen....quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dus postnl doet helemaal niks fout, dat die mensen dat niet willen begrijpen is jammer en zeer vervelend voor jou, maar het is gewoon niet aan postnl om dat te fixen, dat zou toch wat zijn als postnl straks contact moet gaan opnemen met alle bedrijven die laks zijn met het bijwerken van hun adressenbestand.
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijnquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.
Maar ik vind het erg vervelend dat je voor sociaal werkplaats medewerker wordt gezien, omdat je een simpele voor de handliggende handeling gewoonweg dom! moet uitvoeren.
Wellicht niet zo'n probleem in de stad, maar in een klein dorpje ligt het wat anders.
Doet PostNL er niets aan, bezorg ik niet en gaat het maar telkens retour of in de jiskefet.
Kostenbesparend? Huh, hoe dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 20:55 schreef Pietertje71 het volgende:
Klopt . Postnl doet niets fout, maar doet wel extra werk, en in dit geval wekelijks...zie dat eens op jaarbasis, door nalatigheid van administratie van derden en om kosten te besparen, kan Postnl de afzender hier toch wel op wijzen?
Postnl wil toch kostenbesparend werken? Moeten ze dit soort dingen ook aanpakken.
quote:Ben je ziek of overcompleet. Neem ook dan vakantie op. Tijdens ziekte en overcompleet krijg je een volledig budget aan vakantie/verlof toegewezen. Neem dus als je ziek of overcompleet bent ook vakantie/verlof op. Doe je dat niet, dan kan jouw vakantie/verlof op termijn vervallen.
man, man, manquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.
Met daarin de volgende tip (kuch):
[..]![]()
Leuk geprobeerd, dat wel.
quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:47 schreef Zelva het volgende:
Vandaag de brief binnengehad over vakantie/verlof 2016.
Met daarin de volgende tip (kuch):
[..]![]()
Leuk geprobeerd, dat wel.
En overcompleet dan?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
Sommige mensen trappen er inquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
En overcompleet dan?
,,Deze week hebben we helemaal geen werk voor je. Misschien kun je vakantie opnemen, anders krijg je dat wellicht niet op."
Dat is zeker een plaatselijke optie. Hier kun je geen kennisgevingen aanvragen via de site.quote:Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
Enigszins geef ik PostNL gelijk, maar ik blijf erbij dat het op langere termijn, en ik ga er van uit dit dit niet het enige voorval is, kostenbesparend is en de pbz en PostNL weer als meedenkend dienstverlenend bedrijf wordt gezien.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het er achteraan bellen kost ook geld, en er is natuurlijk geen enkele garantie dat het dan wel wordt aangepast. Blijkbaar kan het de makro gewoon weinig schelen. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat postnl hier iets mee gaat doen en ik kan ze daar eigenlijk alleen maar gelijk in geven. Soms zitten er nu eenmaal van die simpele mensen tussen die gewoon niet willen begrijpen dat het niet aan postnl ligt. Als die mensen er zoveel last van hebben en retour sturen helpt niet moeten ze het maar gewoon weggooien of zo (jaja, mag niet, blablabla). Of ze kunnen gewoon zelf met de makro bellen om erover te klagen, maar dat zal wel weer teveel moeite zijn
PostNL krijgt geld om van afzender naar ontvanger te bezorgen toch?quote:
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggenquote:
Ja dat zag ik per toeval ook. Beetje vreemd inderdaad.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 22:32 schreef zombo het volgende:
Vraag ik op mijnprutsnl nieuwe kennisgevingen aan, blijkt dat onder administratieve middelen ook de tassen, jassen en weet ik wat vallen, moet je maar toevallig achter komen.
4 cent erbijquote:Op zondag 1 november 2015 05:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggen
Als je op vakantie gaat, denk ik? Je hoeft je dan tijdens je verlof niet aan de verzuimvoorschriften te houden, bijvoorbeeld op bepaalde tijden thuis zijn voor controle.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Verlof tijdens ziekte. Tsja, waarom zou je dat willen?
Niet via Meldingen - Hulpmiddelen?quote:Op zondag 1 november 2015 00:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is zeker een plaatselijke optie. Hier kun je geen kennisgevingen aanvragen via de site.
Nu je het zegt. Nooit geweten dat daar iets zit. Maar goed, ik doe ook nooit meldingen. Ik bel wel gewoon.quote:
Gewoon bezwaar maken en melden dat je niet akkoord bent met 'niet terug naar het depot'. Dat is namelijk nog steeds een eigen keuze.quote:Op zondag 1 november 2015 07:03 schreef Pietertje71 het volgende:
Zie zojuist de nieuwe tijden vanaf 4 januari 2016.
Dinsdag:85 minuten er af
Woensdag: 29 minuten er af
Donderdag: 18 minuten erbij
Vrijdag: 14 minuten er af
Zaterdag: 5 minuten er af
Looptijden zijn gebaseerd vanaf depot tot aan laatste adres.
Voorheen: 16,35uur per week
Nu: 14,45uur per week
Uitgangspunt blijft gewerkte tijd is betaalde tijd en betaalde tijd is gewerkte tijd.
Door jou of door de klant? In het laatste geval zou ik er melding van maken. Zulke fraude kost het bedrijf veel geld en dat kost ons uiteindelijk onze loon.quote:Overigens wordt van het 'gratis retour naar afzender' dankbaargebruik gemaakt door elkaar zo brieven/kaarten te versturen.
Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteldquote:Op zondag 1 november 2015 09:32 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Nooit geweten dat daar iets zit. Maar goed, ik doe ook nooit meldingen. Ik bel wel gewoon.
Het verschilt per vestiging. Bij ons is er alle dagen tijd afgehaald, en op geen enkele dag (ook niet de donderdag) tijd erbij. Op de donderdag en de zaterdag na gaat het om 10-20% minder tijd, wat met het oog op een volumedaling van 10% natuurlijk nergens op slaat. Als je 10% minder post hebt ben je niet 10% sneller (net zomin als je met 10% meer post 10% extra tijd nodig zou hebben). Ik heb ook bezwaar gemaakt, maar er niks meer van teruggehoord.quote:Op zondag 1 november 2015 09:36 schreef zombo het volgende:
De looptijden vallen hier mee, al hadden ze de daldagen volgens mij beter naar boven af kunnen ronden om zichzelf dagelijkse administratie te besparen. Maar dat is minutenwerk. En alleen haalbaar (of eigenlijk het absolute minimum) als je bij elkaar liggende wijken combineert, maar ja; wie loopt er nog 1 wijk op een daldag?
Er springt alleen één wijk uit met 20 minuten meer op de zaterdag (dat is nu ook al zo t.o.v. de dinsdag), veel meer dan vergelijkbare wijken. Lijkt me meer zaak om een keer met de zaterdagbezorgster mee te lopen, waar ze zelf ook om gevraagd heeft.
Al met al is het minder idioot dan ik me had voorgesteld bij dat praatje van 10% minder post dus....
Als ik terug ga naar depot is dat qua afstand/tijd, net zo ver als dat ik gelijk naar huis rijd.quote:Op zondag 1 november 2015 09:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Gewoon bezwaar maken en melden dat je niet akkoord bent met 'niet terug naar het depot'. Dat is namelijk nog steeds een eigen keuze.
Het zijn mensen die elkaar zo tippen(via social media).quote:[..]
Door jou of door de klant? In het laatste geval zou ik er melding van maken. Zulke fraude kost het bedrijf veel geld en dat kost ons uiteindelijk onze loon.
Idd.quote:Op zondag 1 november 2015 09:38 schreef zombo het volgende:
[..]
Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld
Klopt.quote:Op zondag 1 november 2015 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het verschilt per vestiging. Bij ons is er alle dagen tijd afgehaald, en op geen enkele dag (ook niet de donderdag) tijd erbij. Op de donderdag en de zaterdag na gaat het om 10-20% minder tijd, wat met het oog op een volumedaling van 10% natuurlijk nergens op slaat. Als je 10% minder post hebt ben je niet 10% sneller (net zomin als je met 10% meer post 10% extra tijd nodig zou hebben). Ik heb ook bezwaar gemaakt, maar er niks meer van teruggehoord.
Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Merk ik ook bij mijn fietswijk met veel (bijna) lege kilometers - heuvels, stoplichten, soms bussen/ingangen 100-200 meter van de openbare weg - ik merk nauwelijks verschil tussen veel of weinig post, behalve als het zo veel is dat ik moet bijladen (ik zet meestal nog een volle tas los achterop de fiets, omdat ik die bij het eerste adres kan droppen). Hangt meer af van andere dingen dan het volume. En om nou elk rood stoplicht een calamiteit te noemen.quote:Op zondag 1 november 2015 10:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij scooterwijken zou er eigenlijk nauwelijks tijd af moeten, want dat zijn kilometerslange wijken waarbij de meeste tijd gaat zitten in het afleggen van de afstand, en niet zozeer het in de bussen stoppen van post. Met minder post ben je dus niet of nauwelijks sneller.
Hier ook niet meer. Wel vreemd toen ik vrijdag van vakantie terug kwam, mijn voicemail afluisterde en de planner mij verzocht om haar ergens over terug te bellen. Een aantal weken terug stond toch echt in de nieuwsbrief dat we de planning niet meer mochten bellen, maar alles via mijnwerk moesten doen. Voor de zekerheid nu maar een "bel me" verzoek gemaakt via mijnwerk.quote:Persoonlijk contact wordt hier niet meer op prijs gesteld
Je kent de regel he. Max 10 meter van de openbare wegquote:Op zondag 1 november 2015 12:26 schreef zombo het volgende:
[..]
Merk ik ook bij mijn fietswijk met veel (bijna) lege kilometers - heuvels, stoplichten, soms bussen/ingangen 100-200 meter van de openbare weg -
Als ze hier net zo streng op de naleving zouden zijn als in dat geval in Amersfoort, dan zouden ze nog een hoop werk krijgen. Hier zijn ook veel adressen waar de (buiten) bus te ver van de openbare weg is, tot soms wel honderden meters. Ook hebben we flats zonder centraal bussenfront, waar de brievenbus in de voordeur zit, en je dus alle galerijen op en neer moet lopen. Zelfs een flat waarbij je constant stenen trappetjes met smalle treden op en af moet, wat vooral in de winter erg leuk is, want de trappen zijn onbeschut, dus met sneeuw en ijzel kun je lelijk op je bek gaan. Maar PostNL komt blijkbaar pas in actie op het moment dat wij met botbreuken en ander ernstig letsel in het ziekenhuis beladen, en niet eerder.quote:Op zondag 1 november 2015 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kent de regel he. Max 10 meter van de openbare weg
De eigen terreinen mag je niet te ver op. Zoals ook die kwestie in Amersfoort waar de bewoners geen poot hebben om op te staan
Een gebroken poot misschienquote:Op zondag 1 november 2015 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kent de regel he. Max 10 meter van de openbare weg
De eigen terreinen mag je niet te ver op. Zoals ook die kwestie in Amersfoort waar de bewoners geen poot hebben om op te staan
Er voor laten zorgen dat Makro dat ding nooit meer naar dat adres stuurt, is veel duurder.quote:Op zondag 1 november 2015 05:19 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Neem aan dat Pietertje bedoeld dat er maar 1 keer voor die makro betaald is, maar als het steeds weer retour wordt gezonden wordt daar niet nog een keer voor betaald maar kost het postnl wel geld. Maar die kosten zijn natuurlijk verwaarloosbaar, daar zullen ze bij postnl heus niet wakker van liggen
Dat denk ik inderdaad ook ja, maar dan is Pietertje wel van die zeurende mensen af, hij brengt het als kostenbesparend, maar het is natuurlijk puur eigen belangquote:Op zondag 1 november 2015 14:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er voor laten zorgen dat Makro dat ding nooit meer naar dat adres stuurt, is veel duurder.
Geef het gewoon op. Niks bellen naar de Makro, niks retour sturen. Gewoon de Makro voor die lui er elke keer tussenuit halen en in de afvalbak pleuren.quote:Op zondag 1 november 2015 17:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook ja, maar dan is Pietertje wel van die zeurende mensen af, hij brengt het als kostenbesparend, maar het is natuurlijk puur eigen belang
Kosten besparen we al genoegquote:Op zondag 1 november 2015 17:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook ja, maar dan is Pietertje wel van die zeurende mensen af, hij brengt het als kostenbesparend, maar het is natuurlijk puur eigen belang
Lijkt me onverstandig.quote:Op zondag 1 november 2015 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Geef het gewoon op. Niks bellen naar de Makro, niks retour sturen. Gewoon de Makro voor die lui er elke keer tussenuit halen en in de afvalbak pleuren.
Niet in je wijk natuurlijk. Gewoon thuis die folder in de oud papierbak en de foliewikkel apart bij het huisvuil. Tenzij de TC op vuilnisophaaldag alle zakken gaat openmaken en erin rondsnuffelen gaan ze het echt niet merken. Als de geadresseerde de post niet wil en retoursturen ook geen zin heeft, is dit de beste optie.quote:Op zondag 1 november 2015 18:28 schreef blijevis het volgende:
[..]
Lijkt me onverstandig.
Als ze er bij PostNL achterkomen dat je post in de afvalbak pleurt, dan wordt dat gegarandeerd vroeg of laat tegen je gebruikt.
Wettelijke verlofuren die je in 2016 krijgt moet je voor 1 juli 2017 opmaken ja.quote:Op zondag 1 november 2015 20:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Vraagje,
De verlofuren van 2016, zijn die nog steeds tot juni of juli van het jaar er op (2017) houdbaar?
Kun je niet op je vakantiekaart kijken?quote:Op zondag 1 november 2015 20:37 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Vraagje,
De verlofuren van 2016, zijn die nog steeds tot juni of juli van het jaar er op (2017) houdbaar?
De uren van 2016 staan er nog niet op he, die moeten we immers nog krijgenquote:Op zondag 1 november 2015 20:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kun je niet op je vakantiekaart kijken?
Bij mij staat het gespecificeerd per periode en wanneer dit vervalt
Ahaquote:Op zondag 1 november 2015 20:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De uren van 2016 staan er nog niet op he, die moeten we immers nog krijgen
Dat herken ik dus helemaal niet. Ik heb eigenlijk nooit contact met de planning. Alleen voor vakantie en dat gaat via mijn werk. Heb de planning nog nooit gebeld en slechts 2 in de afgelopen 3 jaar gesproken. Toen belde hij mij.quote:Op zondag 1 november 2015 12:29 schreef allweather het volgende:
[..]
Hier ook niet meer. Wel vreemd toen ik vrijdag van vakantie terug kwam, mijn voicemail afluisterde en de planner mij verzocht om haar ergens over terug te bellen. Een aantal weken terug stond toch echt in de nieuwsbrief dat we de planning niet meer mochten bellen, maar alles via mijnwerk moesten doen. Voor de zekerheid nu maar een "bel me" verzoek gemaakt via mijnwerk.
Liefst als je ziek of overcompleet bent!quote:Op zondag 1 november 2015 20:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Die ga ik binnenkort eens opmaken
* Peterselieman heeft nog wel wat verlof staan ja. Ik moet wel even kijken of afkopen voordelig is of nietquote:Op zondag 1 november 2015 20:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verlof wat in 2016 dreigt te vervallen kun je eenmalig laten afkopen zo stond in de brief die we dit weekend kregen. Dat moet je dan wel voor 1 maart 2016 aangeven bij je leidinggevende. Dus wie er nog heel veel oud verlof heeft, grijp je kans.
Ja in actie om vervanging te zoekenquote:Op zondag 1 november 2015 13:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als ze hier net zo streng op de naleving zouden zijn als in dat geval in Amersfoort, dan zouden ze nog een hoop werk krijgen. Hier zijn ook veel adressen waar de (buiten) bus te ver van de openbare weg is, tot soms wel honderden meters. Ook hebben we flats zonder centraal bussenfront, waar de brievenbus in de voordeur zit, en je dus alle galerijen op en neer moet lopen. Zelfs een flat waarbij je constant stenen trappetjes met smalle treden op en af moet, wat vooral in de winter erg leuk is, want de trappen zijn onbeschut, dus met sneeuw en ijzel kun je lelijk op je bek gaan. Maar PostNL komt blijkbaar pas in actie op het moment dat wij met botbreuken en ander ernstig letsel in het ziekenhuis beladen, en niet eerder.
Niet mee eens.quote:Op zondag 1 november 2015 14:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er voor laten zorgen dat Makro dat ding nooit meer naar dat adres stuurt, is veel duurder.
Ookquote:Op zondag 1 november 2015 17:24 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ook ja, maar dan is Pietertje wel van die zeurende mensen af, hij brengt het als kostenbesparend, maar het is natuurlijk puur eigen belang
Dat mag niet dus zal ik dat ook niet doen om op deze manier van die zeurende mensen af te zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geef het gewoon op. Niks bellen naar de Makro, niks retour sturen. Gewoon de Makro voor die lui er elke keer tussenuit halen en in de afvalbak pleuren.
Ik hoorde in de wandelgangen dat vanaf 2017 de pbz een Europees gesubsidieerde baan wordtquote:
Mwah..quote:Op zondag 1 november 2015 18:28 schreef blijevis het volgende:
[..]
Lijkt me onverstandig.
Als ze er bij PostNL achterkomen dat je post in de afvalbak pleurt, dan wordt dat gegarandeerd vroeg of laat tegen je gebruikt.
Mijn idee Dit zou een optie kunnen zijn die ik met mijn TC zal bespreken....quote:Op zondag 1 november 2015 18:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet in je wijk natuurlijk. Gewoon thuis die folder in de oud papierbak en de foliewikkel apart bij het huisvuil. Tenzij de TC op vuilnisophaaldag alle zakken gaat openmaken en erin rondsnuffelen gaan ze het echt niet merken. Als de geadresseerde de post niet wil en retoursturen ook geen zin heeft, is dit de beste optie.
quote:Op zondag 1 november 2015 22:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Liefst als je ziek of overcompleet bent!
In mei heb ik een weekje ziek geplandquote:Op zondag 1 november 2015 22:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Liefst als je ziek of overcompleet bent!
en de voorbereiding gaat naar lagelonenlanden.quote:Op maandag 2 november 2015 05:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik hoorde in de wandelgangen dat vanaf 2017 de pbz een Europees gesubsidieerde baan wordt
[..]
En wat dacht je van die scooterbezorgers?quote:Op maandag 2 november 2015 09:19 schreef zombo het volgende:
[..]
en de voorbereiding gaat naar lagelonenlanden.
En zie, dat de winst tegenvalt is allemaal de schuld van de 'dure' pakketbezorgers:
http://www.nu.nl/beurs/41(...)esultaat-postnl.html
Ik neem aan dat ze dat nog aanpassen zodra de chauffeur onderweg is?quote:Op maandag 2 november 2015 09:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De Track & Trace van PostNL werk niet altijd optimaal, maar de concurrent kan er ook wat van. Het geschatte aflevertijdstip van hun pakje luidt "voor het einde van de dag", Ja, da's nogal logisch, elk pakje wat maandag bezorgd wordt zal voor het einde van de dag worden bezorgd, anders hadden ze wel gezegd dat het dinsdag bezorgd zou worden. En dat noemen ze dan een tijdvak van 4 uur of minder.
[ link | afbeelding ]
Nope.quote:Op maandag 2 november 2015 10:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat nog aanpassen zodra de chauffeur onderweg is?
Iemand heeft foto gemaakt en op Twitter gezet.quote:Mwah..
Zoals Kramerica al aangeeft: hoe komt PostNL er achter? Een traceerapparaatje er in doen ofzo?
Van wat? Mijn papierbak?quote:Op maandag 2 november 2015 13:57 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Iemand heeft foto gemaakt en op Twitter gezet.
En...extra tijd word vergoed...dus...En gratis cola en je gewerkte tijd vergoedt. TOPDAG dusquote:Op dinsdag 3 november 2015 09:19 schreef zombo het volgende:
Mijnwerk(niet) werkt weer niet? Maar ik had al gezien: vandaag gratis cola-folder erbij
Maar even wat ervaring delen. Je hoeft uberhaupt niet hele dagen thuis te blijven. Je moet 's ochtends tussen 9 en 1 bereikbaar zijn. Verder kun je gewoon 'doen' wat nodig is. De arbo adviseert over vervangende werkzaamheden, heeft het bedrijf dat niet dan moeten ze toch actie proberen te ondernemen. Zo'n plan wordt trouwens ergens tussen de 4de en 6de week opgesteld.quote:Je kunt niet, maar als je vakantie neemt tijdens je ziekte periode, moet je volgens mij (in overleg met de arbodienst) volgens de CAO vakantiedagen opnemen.
Vakantiedagen zijn geen ziektedagen en vice versa.
Dat PostNL promoot om dit te doen is ook in eigen belang.
Na de eerste controle moet je volgens geeneens hele dagen thuis blijven. Als PostNL geen vervangende werkzaamheden heeft, heb je weinig tot niets met mobility te maken.
Bij mij is mijn eigen basistijd wel haalbaar. Vreemd is echter dat ik 20% van mijn tijd ben kwijtgeraakt in vergelijking met twee basistijden geleden, terwijl sommige vergelijkbare wijken geen enkele minuut zijn kwijtgeraakt. Daar ga ik nog wel enkele vragen over stellen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:31 schreef zombo het volgende:
Iemand al bezwaar gemaakt op de nieuwe basistijden? (Ik ga voor de sport een poging wagen.)
Ik wat korte punten en een uitnodiging de route mee te (laten) fietsen/lopen. Zal wel niks uithalen, maar het lucht opquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:18 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb een keurig briefje gemaakt van iets meer dan 1/2 kantje. Laat ze maar komen...
Coca cola zat er alleen bij als er een coop in de buurt zit. Wel dom, stond donderdag op die tassen maar het moest er dus vandaag bij waardoor er in aardig wat wijken met 2 verschillende bundels hah gelopen moest worden.quote:Op dinsdag 3 november 2015 17:01 schreef V__L_N het volgende:
Mijnwerk deed het vanmorgen niet. Fijn ook wel dat je dan nu nog leest dat er vandaag misschien coca-cola bij had moeten zitten. Mafketels. Geen tassen gezien trouwens, dus het zal wel weer.
quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Uitgangspunt is, buiten de zomervakantie op, maximaal 4 vrije zaterdagen per jaar op te mogen nemen. Ik heb ze iig wel ingevuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |