Dat klopt. Ik ben een pussy. Ik voel me snel gekwetst en kan niet goed omgaan met negatieve gevoelens. Als vrouwen daar op afknappen, dan is een relatie inderdaad niet voor mij weggelegd.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Boe-fucking-hoe. Dus je hebt een ervaring, en geeft er de brui aan. Je bent een pussy, omdat je -en dit is het erge- er voor kiest om dat te zijn. Weg van de minste weerstand. Lekker thuis zitten want daar is het veilig, hoef je ook niks meer te proberen en kun je ook niet gekwetst worden.
En dat terwijl je volgens mij best een prima kerel bent. Maar je vind zelfmedelijden geweldig. Vrouwen hebben daar geen zin in, als ze ook kunnen kiezen uit 20 andere gasten die wel allemaal normaal doen.
Je WIL je gekwetst voelen, want dat is het makkelijkste. Lekker het slachtoffer spelen, want dat is de weg van de minste weerstand.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ben een pussy. Ik voel me snel gekwetst en kan niet goed omgaan met negatieve gevoelens. Als vrouwen daar op afknappen, dan is een relatie inderdaad niet voor mij weggelegd.
Als een hond achter zijn eigen staart rennen noemen we dat, zoek hulp zeg ik dan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:23 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Daar hoeven ze toch niemand mee lastig te vallen. Zolang t geen Elliot Rodgers worden is het allemaal best.
[..]
begrijpelijk
Ik ben een vrouw en van oorsprong ben ik sociaal niet heel erg sterk, introvert, verlegen en stil. Moeite met contact houden, beetje vreemd soms zelfs.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 17:02 schreef Red-Pill het volgende:
[..]
Omdat je het niet kan voorstellen, is ook het probleem. Als ik een vrouw was, zou ik mij dat ook niet kunnen voorstellen. Was het leven maar zo cliché, zoals hier door verschillende gezegd word, dan had ik mijzelf genoeg depressie kunnen besparen.
Je krijgt het idee, maar dat is hetzelfde als het niet kunnen voorstellen.
Cursus? ENige waarbij er nooit iets is gebeurd. Ik ben overigens tijdens cursussen tegenwoordig ook gewoon braaf, ik ben getrouwd, ik doe niet aan vreemdgaan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:27 schreef Sturmic het volgende:
[..]
Cursus? Check.
Vrijwilligerswerk? Check.
Sport? Check.
Werk? Check.
Vakantie alleen? Check.
Ooit spontaan meegevraagd worden? .... Nope.
Zo lang mensen iets aan je hebben (geld/handjes/hulp) weten ze je altijd wel te vinden (spreek nu over mijzelf)... maar ooit.... ÉÉN keer iets terug... nee, dat zit er dan weer niet in.
Doe ik dan vriendelijk met de enkele intentie ooit te mogen cashen? Nee, zeker niet! Help graag anderen en biedt graag een luisterend oor. De laatste jaren valt mij gewoon op dat het niet de andere kant op schijnt te kunnen. Tja. Dat zal dan ook wel weer aan mij liggen, denk ik?
ps. Zonder dat ik deze discussie opnieuw wil aanslingeren, denk ik dat je als alleen reizende vrouw iets meer aanspraak hebt. Is een gokje, want ik kan niet uit ervaring spreken.
Ik kan misschien zelfs iets te goed alleen zijn. Voel me nooit rot als ik alleen ben, ben nooit eenzaam als ik alleen ben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Mensen die niet alleen kunnen zijn, zijn altijd in slecht gezelschap.
Dachten ze dat echt of is dat jouw projectie?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:09 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Vooral in een jeugdherberg. Ontzettend leuke jongens die met mee wilde spelen, terwijl de vrpuwen zo'n blik hadden van: try harder, loser. Aanrader voor homo's.
Ook een goede inderdaad.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Dachten ze dat echt of is dat jouw projectie?
Zeker als ik even verder lees en hem zie schrijven over een verontwaardigde barvrouw. Hoe wist hij dat ze verontwaardigd was, alleen omdat hij thee bestelde?quote:
Heb dat gevoel vaak van waarom kijken mensen mij zo aan? Vinden ze mij er soms grappig uitzien? Ben ik zo lelijk? Neen vanwege mijn uiterlijk zijn ze gewoon bang voor mij leerde ik...quote:
Dat heb ik vaak zat meegemaakt, dat een klik uitblijft met contact maken. Wat doe ik dan? Lachen. Lachen om hoe stuntelig zoiets ging; twee clowns die elkaars grappen niet snappen. :dquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik kan misschien zelfs iets te goed alleen zijn. Voel me nooit rot als ik alleen ben, ben nooit eenzaam als ik alleen ben.
Maar weet nog goed hoe eenzaam je je kan voelen tussen mensen, wanneer je niet alleen bent, maar het gevoel hebt dat contact maken niet gaat lukken.
Alleen is dat uiteindelijk een illusie die je jezelf aandoet, je denkt voor anderen en dan op een negatieve manier.
Als je je daar overheen kan zetten zal blijken dat die anderen wel openstaan voor contact, dat zij niet de beperkende factor waren, maar dat je dat zelf was.
Grappig, dat had ik nu niet achter jou gezocht...Jij was toch vrij smooth dacht ikquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat heb ik vaak zat meegemaakt, dat een klik uitblijft met contact maken. Wat doe ik dan? Lachen. Lachen om hoe stuntelig zoiets ging; twee clowns die elkaars grappen niet snappen. :d
Ben ook een introvert, dus kan ook zeer goed alleen zijn. Meer dan ik ben. Ik investeer echter in contacten, omdat contact toch fijn is soms. Soms moet je wat inleveren, om daar later van terug te krijgen.
Ben altijd wel een vreemde eend in de bijt, maar voel me daar niet minder om, integendeel.
Dat denk jij van iedereen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:26 schreef yats het volgende:
[..]
Grappig, dat had ik nu niet achter jou gezocht...Jij was toch vrij smooth dacht ik
Ik ben het ook niet met Gray eens. Hij doet het ook voorkomen alsof het niet leuk kan zijn een relatie te hebben met iemand met een probleem, en ook daar ben ik het niet mee eens. Maar volgens mij is jouw eerste zin wel een probleem dat los staat van het wel of niet liefde ontvangen. Althans, wel gerelateerd, maar het zijn andere problemen. Als je makkelijk uit het veld geslagen bent, is er volgens mij ergens in de basis al iets mis.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:47 schreef Drieklank het volgende:
Als je zo makkelijk in wanhoop en verdriet vervalt, dan is het volgens Gray maar goed dat je alleen blijft. Want mensen die relaties krijgen, zijn gezonde stabiele mensen, zelfverzekerd en houden van zichzelf. Dat bewijst R&P elke dag opnieuw.
Wie zegt dat ik vind dat je niet mag zeuren? Daarnaast heb ik ook verteld dat het niet altijd zo is geweest, maar dat was in het eerste deel dus kan me voorstellen dat je dat gemist hebt. Ik was vroeger sociaal heel awkward, had geen vrienden, geen eigenwaarde en was depressief. Ik werd toen ook wel aangesproken, maar had ook meer last van (emotionele) profiteurs. Er zit een verschil tussen levensverhalen moeten aanhoren zonder zelf je ei kwijt te mogen en aangesproken worden door veel mensen.quote:Mevrouw Orakel is zo'n sociale vlinder, dat ze niet beseft dat iemand als ik ook makkelijk wordt aangesproken door iedereen. Hele levensverhalen krijg ik te horen, maar zelf moet ik niet zeuren. Ik moet zeggen dat alles goed met mij gaat en positief blijven. Soms is IRL net FOK!
Waarom denk je dat je dat moet bevestigen? Je hoeft niet alles te vertellen wat je denkt, maar misverstanden in stand houden is het andere uiterste. En zeggen ze dat ze dat denken, of denk jij dat ze dat denken?quote:Als ik maandag later op mijn werk kom, denken mijn collega's weer dat ik nog even seks heb gehad met mijn weekendscharrel. Dat deden zij ook op mijn leeftijd. En ik zal weer bevestigend weer grijnzen, omdat ik mijn eenzaamheid niet kan delen.
Hier trek je zelf alweer een conclusie over wat anderen denken. Waarom bepaal je vast voor anderen dat ze toch niet naar je luisteren en je niet serieus nemen? Is het omdat je het jezelf niet waard vindt om naar te luisteren, of ben je zo bang voor afwijzing dat je hem zelf maar vast verzint, of ben je eigenlijk juist bang dat iemand je een keer niet afwijst en je dan jezelf bloot moet geven terwijl je geen vrede met jezelf hebt? Wat is het?quote:Dit is mijn laatste poging om wat inlevingsvermogen bij te brengen. Maar ik zie het al voor me: haha, die autist geeft biologie de schuld.
Als dat de gemene deler is, zou dat dan niet onderdeel van het probleem kunnen zijn?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:15 schreef Drieklank het volgende:
We zijn al zo kritisch en streng voor onszelf. Ons hele leven lang.
Soms.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:26 schreef yats het volgende:
[..]
Grappig, dat had ik nu niet achter jou gezocht...Jij was toch vrij smooth dacht ik
Man, je straalt zwakte uit. Superchad komt namelijk nooit dat soort dingen tegen je zeggen als je daar zelfverzekerd zit. Je zit er je totaal niet op je gemak en dat voelt Superchad, de eikel. En vervolgens laat je ook nog zo over je heen lopen waardoor je er dagen later nog last van hebt. Bijt van je af.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:06 schreef Drieklank het volgende:
[..]
*Loopt naar kroeg*. Ik kijk om me heen, iedereen is druk bezig met elkaar. Ik bestel thee, want buikpijn met medicijnen gaan niet samen met bier en cola. Verontwaardigd handelt de leuke barmeid mijn bestelling af. Tien minuten sip ik mijn thee om moed te verzamelen de eenzaam lijkende meneer naast me aan te spreken.Superchad komt naast me staan: hey heb jij geen vrienden ofzo? In de verte zie ik zijn vriendengroep grijnzend naar me kijken. Nee, so what? Zeg ik stoer. Zo, jij bent stoer hoor, zegt Superchad en begint me verder uit te dagen. Ben je homo ofzo? Zijn vrienden beginnen te lachen. Nee.
Als Superchad klaar is met zijn gepest, probeer ik toch nog een praatje te maken. Na vijf minuten small talk valt het gesprek stil.
Wat een kutavond, gelukkig geen grappen over mijn thee. Ik ga naar huis en voel me dagenlang rot om het gepest en sociale falen.
True story. Daarom ga ik niet meer uit.
Dat gequote verhaal is bijna ongeloofwaardig. Dan is dat andere maagden topic toch wat reëler naar zichzelf toe.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 06:41 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Man, je straalt zwakte uit. Superchad komt namelijk nooit dat soort dingen tegen je zeggen als je daar zelfverzekerd zit. Je zit er je totaal niet op je gemak en dat voelt Superchad, de eikel. En vervolgens laat je ook nog zo over je heen lopen waardoor je er dagen later nog last van hebt. Bijt van je af.
Vrouwen zien je gebrek aan zelfvertrouwen en zwakte net zoals superchad dat ziet. En als er iets is wat vrouwen onaantrekkelijk vinden..
Daarnaast, je laat je toch niet wegpesten uit het uitgaansleven door zo'n eikel. Wat een zielepoot ben je dan zeg. Kom op hey.
Flikker de volgende je hete thee in z'n gezicht of zo. Dan word je vermoedelijk wel de pleuris geslagen maar dat is beter dan zo over je heen laten lopen.
Klinkt inderdaad als een fabricatie van een scenario waardoor hij toch maar binnen blijft.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:43 schreef BeeGees het volgende:
[..]
Dat gequote verhaal is bijna ongeloofwaardig. Dan is dat andere maagden topic toch wat reëler naar zichzelf toe.
Zoals ik je voorbeelden lees, zijn het vooral veel aannames van wat anderen denken, vinden en voelen. Je vult nogal wat in voor anderen. En als je een negatieve invulling kunt vinden, zal je dat niet laten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:24 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik ben een pussy. Ik voel me snel gekwetst en kan niet goed omgaan met negatieve gevoelens. Als vrouwen daar op afknappen, dan is een relatie inderdaad niet voor mij weggelegd.
De originele TS wilde wel gewoon advies.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:36 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Begrip. Erkenning. Voorstellingsvermogen. Je kunt de uitzichtloze situatie erkennen, ervaringen uitwisselen en gevoelens delen zonder met bijdehante, voor de hand liggende adviezen te komen.
Ja het is misschien niet zo handig om dit soort dingen te mengen, de gene die hebben opgegeven hebben nu het topic gekaapt. Misschien zoeken zij best een eigen plekquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 09:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De originele TS wilde wel gewoon advies.
Een Forever Alone topic lijkt me wel een goede plek voor die mensen. Hoop opgegeven.. terwijl je nog in je twintiger / dertiger jaren bent. Kom op zeg.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 10:30 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Ja het is misschien niet zo handig om dit soort dingen te mengen, de gene die hebben opgegeven hebben nu het topic gekaapt. Misschien zoeken zij best een eigen plek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |