Waarom zou je als developer sowieso iets toevoegen wat compleet los staat van de rest van het spel? Als je een bepaald concept gewoon goed uitwerkt en deel maakt van het verhaal en gameplay, dan kun je gewoon iedereen overtuigen om er mee bezig te gaan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:48 schreef bjorntju het volgende:
Tsja, liever optioneel dan verplicht stellen. Er zullen zat mensen zijn die geen zin hebben om zo'n settlement op te bouwen. Als ze het wel veplicht hadden gesteld waren andere mensen weer ontevreden. Ze kunnen niet iedereen pleasen natuurlijk
Als je het hebt over games zonder serieuze ondertoon, ja. Gaat (nog altijd) niet op voor Fallout.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:55 schreef Noppie2000 het volgende:
Dit. Een groot deel zal een hele nederzetting willen bouwen, een ander deel raakt het één keer aan. Verschillende mensen verschillende voorkeuren enzo.
Iets hoeft niet verplicht te zijn / nut hebben voor een storyline of wat dan ook om waarde te hebben in een game, laten we het daarop houden
Ik vond het behoorlijk tragisch om te zien dat een game als Skyrim afhankelijk is geworden van mods, om het een beetje interessant te maken. En als zij dus alleen maar dat bouwsysteem toevoegen, zodat spelers kunnen bouwen, zonder dat het enige gevolgen heeft voor de gameplay, of je reputatie o.i.d., en dus alleen maar 'omdat het kan', dan gaat er dus precies hetzelfde mee gebeuren. En dat is gewoon luiheid. Luiheid, door er via schrijfwerk geen onderliggende logica aan toe te voegen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:05 schreef ems. het volgende:
En zelfs als je het in de huidige vorm niet interessant vindt kan je er vanuit gaan dat mods daar verandering in gaan brengen. Dus wat mij betreft mag fallout blijven 'toevoegen om het toevoegen', want het biedt alleen maar meer tools voor de modders om mee te spelen.
Dit jaquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:40 schreef OMG het volgende:
Niks mis met GTA golf. Maar goed, The_Substitute gaat dus geen drop stichten.
Ik ga een eind met je mee, maar ik vind minigames vaak juist tof, met GTA als goed voorbeeld. Cage fights, poolen (speelde vroeger altijd al pool-games, awesome), straatraces, zelfs bowlen en darten vond ik wel grappig eigenlijk. Beetje unwinden na de zoveelste moordpartij.quote:
Beetje zwaar verslaafd? Hahaquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik ga een eind met je mee, maar ik vind minigames vaak juist tof, met GTA als goed voorbeeld. Cage fights, poolen (speelde vroeger altijd al pool-games, awesome), straatraces, zelfs bowlen en darten vond ik wel grappig eigenlijk. Beetje unwinden na de zoveelste moordpartij.
Voor Fallout geldt dat ik in New Vegas op den duur verslaafd was aan ingame blackjack, tot op het punt dat ik dorpjes ging uitmoorden voor loot om met het opgebrachte geld nieuwe fiches te kunnen kopen
Ik noem dit bouwen dan ook geen minigame.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:08 schreef 2dope het volgende:
Ik ga een eind met je mee, maar ik vind minigames vaak juist tof, met GTA als goed voorbeeld. Cage fights, poolen (speelde vroeger altijd al pool-games, awesome), straatraces, zelfs bowlen en darten vond ik wel grappig eigenlijk. Beetje unwinden na de zoveelste moordpartij.
Voor Fallout geldt dat ik in New Vegas op den duur verslaafd was aan ingame blackjack, tot op het punt dat ik dorpjes ging uitmoorden voor loot om met het opgebrachte geld nieuwe fiches te kunnen kopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
Ik ben mijn huidige game begonnen met weinig luck, toen luck implant gekocht, outfitje en vriendjes worden met de Legion voor de Lucky Shades. Nu luck van 7 en ik haal ieder casino leegquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:08 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik ga een eind met je mee, maar ik vind minigames vaak juist tof, met GTA als goed voorbeeld. Cage fights, poolen (speelde vroeger altijd al pool-games, awesome), straatraces, zelfs bowlen en darten vond ik wel grappig eigenlijk. Beetje unwinden na de zoveelste moordpartij.
Voor Fallout geldt dat ik in New Vegas op den duur verslaafd was aan ingame blackjack, tot op het punt dat ik dorpjes ging uitmoorden voor loot om met het opgebrachte geld nieuwe fiches te kunnen kopen
Maar er is een story reden en er zijn zelfs quests voor. Nogmaals:quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:33 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Waarom zou je als developer sowieso iets toevoegen wat compleet los staat van de rest van het spel? Als je een bepaald concept gewoon goed uitwerkt en deel maakt van het verhaal en gameplay, dan kun je gewoon iedereen overtuigen om er mee bezig te gaan.
Het zijn waarschijnlijk geen mainquests nee. Gelukkig niet want dat zal betekenen dat je verplicht bent om zo'n settlement op te richten. De meeste mensen zullen zoiets best leuk vinden maar voor de groep die dat niks lijkt, hoeven het dan ook niet te doen.quote:You said at the showcase that it was optional, but are there advantages to doing it?
"There are. You get experience points. And I think people will want to make themselves a home and there are some story reasons we do it, so there's certain quests that want you to, so those are the main reasons."
Er zijn meerdere plekken waar je kan bouwen. Het precieze aantal weet ik zo niet. Dacht een stuk of 6 ofzo?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:01 schreef SoleSurvivor101 het volgende:
Mij lijkt het juist wel leuk. Hopelijk kan je meer huisjes bouwen dan 1. Bedoel dan kan je op bepaalde plekken huisjes maken en daar 1 van je companions laten wachten en eens in de zoveel tijd langs gaan om wat achter te laten.
Dit.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:40 schreef Gezicht het volgende:
Als we nu eerst eens wachten met het oordelen over een aspect van de game tot we het ook zelf hebben kunnen ervaren weten we tenminste waar we het over hebben. Ik denk niet dat je op basis van hetgeen we tot nu toe hebben gezien al kunt zeggen dat je het kut vindt.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:21 schreef The_Substitute het volgende:
Mmm, drop.
[..]
Ik noem dit bouwen dan ook geen minigame.
En ik ben normaal ook niet van de minigames. Gwent vond ik tof, Caravan in NV ook, vooral omdat je er ook quests mee kon eindigen. Maar deze toevoeging heeft de potentie om een heel nieuwe dimensie toe te voegen aan de gameplay, maar het heeft er dus alle schijn van dat ze daar de moeite niet in gestoken hebben. Er zitten wel quests aan vast, maar geen quests die te maken hebben met het hoofdverhaal. En dat vind ik dus niet kunnen, gezien een developer van het kaliber als Bethesda.Ik begrijp je en story-wise ben ik het met je eens. Als het niet meer is als tijdverdrijf dan vind ik het nog steeds geweldig (hou ook van bouw-spelletjes) maar dan zou ik wel een beetje teleurgesteld zijn. Het zou vet zijn dat één of een paar mogelijke eindes van het verhaal direct gelinkt zijn aan het hebben van een eigen dorp (of meerdere). Dat het er niet ingebouwd is omdat het kan maar daadwerkelijk 100% geïntegreerd is in het spel. Weet ik het dat er één einde is waar je met al je dorpbewoners een legertje kan bouwen om shit in de fik te steken of zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
Het gaat om context. Het boeit mij helemaal niet of ik iets zou moeten bouwen, zolang er maar een doel achter zit. En een settlement maken voor een paar mogelijke sidequests die er aan vast zitten, vind ik karig. Ik verwacht gewoon meer van Bethesda.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:32 schreef bjorntju het volgende:
Maar er is een story reden en er zijn zelfs quests voor. Nogmaals:
[..]
Dat geldt dus ook voor mensen die zeggen dat ze het tof vinden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:40 schreef Gezicht het volgende:
Als we nu eerst eens wachten met het oordelen over een aspect van de game tot we het ook zelf hebben kunnen ervaren weten we tenminste waar we het over hebben. Ik denk niet dat je op basis van hetgeen we tot nu toe hebben gezien al kunt zeggen dat je het kut vindt.
Speculeren over hoe vet (of hoe kut) het zou kunnen zijn is natuurlijk niets mis meequote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:40 schreef Gezicht het volgende:
Als we nu eerst eens wachten met het oordelen over een aspect van de game tot we het ook zelf hebben kunnen ervaren weten we tenminste waar we het over hebben. Ik denk niet dat je op basis van hetgeen we tot nu toe hebben gezien al kunt zeggen dat je het kut vindt.
Het slechtste? Dat lijkt me sterk. Skyrim zit vol met stommiteiten maar ik heb er alsnog weken in gestoken en de slechtste game was het niet. Wel de minste van de laatste generatie TES/falloutsquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:33 schreef The_Substitute het volgende:
Op die manier wordt het interessant. Want was jij niet degene die laatst zei dat Skyrim het slechtste was dat op rpg-gebied was uitgekomen de laatste jaren? Nou, voila, dit heeft weer de mogelijkheid om de lat weer een stukje lager te leggen.
Ik ben geen fan van GTA maar daar wordt dat toch ook best degelijk in gedaan? Natuurlijk kunnen ze het saai en inspiratieloos maken, dan hoeft het van mij ook niet. Maar misschien is het leuk.quote:Bethesda-games worden op deze manier GTA-kloons. Je hebt allerlei missies die je kunt doen, maar hé, je kunt ook bowlen. Of golfen.
Wil geen fallout spelen in 30 FPSquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Voor wie nog kans wil maken op een gratis Xbox One met Fallout 4:
http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=187&wid=555
Ik ga lekker niet zeggen hoeveel ik er geteld heb
In zoveel games zijn dingen niet "verplicht". Ik zeg ook niet dat dat in Fallout 4 anders zal moeten zijn. Je hebt bijvoorbeeld collectibles in games. Veel mensen vinden het leuk om die dingen te zoeken maar vele waaronder ik totaal niet. Stel je voor dat dat verplicht zal zijn om een game uit te spelen... Een settlement bouwen is niet iets standaards voor een RPG zoals Fallout en zal dus ook niet iedereen liggen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:45 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Het gaat om context. Het boeit mij helemaal niet of ik iets zou moeten bouwen, zolang er maar een doel achter zit. En een settlement maken voor een paar mogelijke sidequests die er aan vast zitten, vind ik karig. Ik verwacht gewoon meer van Bethesda.
Wat is dat trouwens voor logica? Dat iets niet 'verplicht' moet zijn? Je móet in elk spel dingen doen, maar waarom is het hier ineens anders?
Je kan ook honkballen .quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:57 schreef SoldMayor het volgende:
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_achievements_and_trophies
De lijst voor de degene die hem nog niet hadden gezien.
yep, de spoilerts komen er aan..quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:15 schreef Rezania het volgende:
Tijd om te ontvolgen, veel plezier iedereen.
Ik gok dat dat eerder iets te maken heeft met die perk die ze pas lieten zienquote:
Precies. Normaal in een rpg verwacht je keuzes in het verhaal, met bepaalde consequenties voor de spelwereld, of jezelf en je mogelijkheden. En door dit zou je consequenties kunnen toevoegen op iets dat de speler zelf gemaakt heeft. Op mensen die de speler zelf samengebracht heeft. Dat zou voor mij een hele nieuwe dimensie toevoegen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:43 schreef jogy het volgende:
Ik begrijp je en story-wise ben ik het met je eens. Als het niet meer is als tijdverdrijf dan vind ik het nog steeds geweldig (hou ook van bouw-spelletjes) maar dan zou ik wel een beetje teleurgesteld zijn. Het zou vet zijn dat één of een paar mogelijke eindes van het verhaal direct gelinkt zijn aan het hebben van een eigen dorp (of meerdere). Dat het er niet ingebouwd is omdat het kan maar daadwerkelijk 100% geïntegreerd is in het spel. Weet ik het dat er één einde is waar je met al je dorpbewoners een legertje kan bouwen om shit in de fik te steken of zo.
Heb 't even opgezocht. Je had 't over het skillsysteem, niet het hele spel. Mijn selectieve geheugen dus.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:51 schreef ems. het volgende:
Het slechtste? Dat lijkt me sterk. Skyrim zit vol met stommiteiten maar ik heb er alsnog weken in gestoken en de slechtste game was het niet. Wel de minste van de laatste generatie TES/fallouts
Ik heb het dan ook niet over hoe goed en vloeiend het werkt. Naar aanleiding van de filmpjes ziet het er vloeiend genoeg uit, met genoeg opties. Maar zoals ik hierboven ook al zei, ik zie dit niet als een minigame. Dit heeft veel meer potentie. En om dit te laten bij een paar mogelijke sidequests, die niets van doen hebben met het overlappende verhaal, is zonde.quote:Ik ben geen fan van GTA maar daar wordt dat toch ook best degelijk in gedaan? Natuurlijk kunnen ze het saai en inspiratieloos maken, dan hoeft het van mij ook niet. Maar misschien is het leuk.
In NV hadden ze losstaande gedeeltes, maar geen losstaande verhalen. Voor F4 zal het waarschijnlijk hetzelfde zijn als met F3, aparte gedeeltes en verhalen. Want ze hadden al gezegd dat ze pas gingen kijken wat ze gingen doen met de uitbreidingen ná de release.quote:Hetgeen waar ik het meest 'bang' voor ben is dat ze juist de DLC/expansions weer zo los van het verhaal laten zijn. Dat vond ik in de andere fallouts zo saai. "Ga naar deze instance, wees 2 uurtjes zoet en kom daarna weer terug in de "echte" wereld met 3 nieuwe items". Ik hoop dat ze juist die goed weten in te bouwen.
Collectibles, net zoals minigames, is ook niet iets dat ik hiermee vergelijk. En strongholds maken, is niet iets nieuws in rpg's.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:55 schreef bjorntju het volgende:
In zoveel games zijn dingen niet "verplicht". Ik zeg ook niet dat dat in Fallout 4 anders zal moeten zijn. Je hebt bijvoorbeeld collectibles in games. Veel mensen vinden het leuk om die dingen te zoeken maar vele waaronder ik totaal niet. Stel je voor dat dat verplicht zal zijn om een game uit te spelen... Een settlement bouwen is niet iets standaards voor een RPG zoals Fallout en zal dus ook niet iedereen liggen.
Daarnaast is er wel een doel, want er is een story reden voor. Of die reden bevredigend genoeg is weten we pas als de game uitkomt We zien wel. Mij lijkt het erg tof en van mij hoeft er ook geen groot doel bij.
Ik ben het wel met je eens dat ze niet random een gameplay mechanic erin moeten pleuren zonder enige context. Maar die context is er gewoon. Misschien niet in de mate die jij graag ziet, hoewel dat nu moeilijk oordelen is terwijl de game nog niet uit is, maar er is wel een reden voor waarom je settlements moet bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Minigamesquote:'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:23 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Collectibles, net zoals minigames, is ook niet iets dat ik hiermee vergelijk. En strongholds maken, is niet iets nieuws in rpg's.
En het woord story duidt niet op het hoofdverhaal, maar gewoon op het feit dat het een verhalend element heeft. En ik verwacht wel zo'n groter doel bij een ontwikkelaar als Bethesda. Van hen mag (of misschien zelfs móet) je zoiets verwachten. Bedrijven die de mogelijkheid hebben om een nieuwe standaard te zetten.
Waarom denk je dat ik Obsidian zo'n warm hart toedraag? Die proberen met elke game het genre (Alpha Protocol), of de geleverde mechanics (KotOR2, NV) een nieuwe richting op te duwen. Terwijl ze een thirdparty-developer zijn, die over het algemeen veel meer gebonden zijn aan bepaalde limitaties. Voornamelijk geld en tijd. Maar toch doen ze het. En dan heb je Bethesda, die de financiële zekerheid heeft en dus risico's kan nemen, maar het op safe blijven spelen.Wanneer mensen een game als Fallout kopen verwachten ze in eerste instantie een grote open wereld waar ze kunnen doen en laten wat ze willen. Er zijn altijd wat dingen die verplicht zijn, maar in een game als Fallout staat vrijheid voorop. Het maken van settlements is een grote investering in tijd, en als je iemand gaat forceren een settlement te bouwen terwijl ze eigenlijk veel liever iets anders doen, neemt het spelplezier niet toe natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, mij lijkt het een leuke toevoegen en ik ga er zeker van genieten 10 november
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |