quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:21 schreef The_Substitute het volgende:
Mmm, drop.
[..]
Ik noem dit bouwen dan ook geen minigame.
En ik ben normaal ook niet van de minigames. Gwent vond ik tof, Caravan in NV ook, vooral omdat je er ook quests mee kon eindigen. Maar deze toevoeging heeft de potentie om een heel nieuwe dimensie toe te voegen aan de gameplay, maar het heeft er dus alle schijn van dat ze daar de moeite niet in gestoken hebben. Er zitten wel quests aan vast, maar geen quests die te maken hebben met het hoofdverhaal. En dat vind ik dus niet kunnen, gezien een developer van het kaliber als Bethesda.Ik begrijp je en story-wise ben ik het met je eens. Als het niet meer is als tijdverdrijf dan vind ik het nog steeds geweldig (hou ook van bouw-spelletjes) maar dan zou ik wel een beetje teleurgesteld zijn. Het zou vet zijn dat één of een paar mogelijke eindes van het verhaal direct gelinkt zijn aan het hebben van een eigen dorp (of meerdere). Dat het er niet ingebouwd is omdat het kan maar daadwerkelijk 100% geïntegreerd is in het spel. Weet ik het dat er één einde is waar je met al je dorpbewoners een legertje kan bouwen om shit in de fik te steken of zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
Het gaat om context. Het boeit mij helemaal niet of ik iets zou moeten bouwen, zolang er maar een doel achter zit. En een settlement maken voor een paar mogelijke sidequests die er aan vast zitten, vind ik karig. Ik verwacht gewoon meer van Bethesda.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:32 schreef bjorntju het volgende:
Maar er is een story reden en er zijn zelfs quests voor. Nogmaals:
[..]
Dat geldt dus ook voor mensen die zeggen dat ze het tof vinden.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:40 schreef Gezicht het volgende:
Als we nu eerst eens wachten met het oordelen over een aspect van de game tot we het ook zelf hebben kunnen ervaren weten we tenminste waar we het over hebben. Ik denk niet dat je op basis van hetgeen we tot nu toe hebben gezien al kunt zeggen dat je het kut vindt.
Speculeren over hoe vet (of hoe kut) het zou kunnen zijn is natuurlijk niets mis meequote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:40 schreef Gezicht het volgende:
Als we nu eerst eens wachten met het oordelen over een aspect van de game tot we het ook zelf hebben kunnen ervaren weten we tenminste waar we het over hebben. Ik denk niet dat je op basis van hetgeen we tot nu toe hebben gezien al kunt zeggen dat je het kut vindt.
Het slechtste? Dat lijkt me sterk. Skyrim zit vol met stommiteiten maar ik heb er alsnog weken in gestoken en de slechtste game was het niet. Wel de minste van de laatste generatie TES/falloutsquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:33 schreef The_Substitute het volgende:
Op die manier wordt het interessant. Want was jij niet degene die laatst zei dat Skyrim het slechtste was dat op rpg-gebied was uitgekomen de laatste jaren? Nou, voila, dit heeft weer de mogelijkheid om de lat weer een stukje lager te leggen.
Ik ben geen fan van GTA maar daar wordt dat toch ook best degelijk in gedaan? Natuurlijk kunnen ze het saai en inspiratieloos maken, dan hoeft het van mij ook niet. Maar misschien is het leuk.quote:Bethesda-games worden op deze manier GTA-kloons. Je hebt allerlei missies die je kunt doen, maar hé, je kunt ook bowlen. Of golfen.
Wil geen fallout spelen in 30 FPSquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Voor wie nog kans wil maken op een gratis Xbox One met Fallout 4:
http://www.gamemania.nl/Default.aspx?tabid=187&wid=555
Ik ga lekker niet zeggen hoeveel ik er geteld heb
In zoveel games zijn dingen niet "verplicht". Ik zeg ook niet dat dat in Fallout 4 anders zal moeten zijn. Je hebt bijvoorbeeld collectibles in games. Veel mensen vinden het leuk om die dingen te zoeken maar vele waaronder ik totaal niet. Stel je voor dat dat verplicht zal zijn om een game uit te spelen... Een settlement bouwen is niet iets standaards voor een RPG zoals Fallout en zal dus ook niet iedereen liggen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:45 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Het gaat om context. Het boeit mij helemaal niet of ik iets zou moeten bouwen, zolang er maar een doel achter zit. En een settlement maken voor een paar mogelijke sidequests die er aan vast zitten, vind ik karig. Ik verwacht gewoon meer van Bethesda.
Wat is dat trouwens voor logica? Dat iets niet 'verplicht' moet zijn? Je móet in elk spel dingen doen, maar waarom is het hier ineens anders?
Je kan ook honkballen .quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:57 schreef SoldMayor het volgende:
http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_achievements_and_trophies
De lijst voor de degene die hem nog niet hadden gezien.
yep, de spoilerts komen er aan..quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:15 schreef Rezania het volgende:
Tijd om te ontvolgen, veel plezier iedereen.
Ik gok dat dat eerder iets te maken heeft met die perk die ze pas lieten zienquote:
Precies. Normaal in een rpg verwacht je keuzes in het verhaal, met bepaalde consequenties voor de spelwereld, of jezelf en je mogelijkheden. En door dit zou je consequenties kunnen toevoegen op iets dat de speler zelf gemaakt heeft. Op mensen die de speler zelf samengebracht heeft. Dat zou voor mij een hele nieuwe dimensie toevoegen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:43 schreef jogy het volgende:
Ik begrijp je en story-wise ben ik het met je eens. Als het niet meer is als tijdverdrijf dan vind ik het nog steeds geweldig (hou ook van bouw-spelletjes) maar dan zou ik wel een beetje teleurgesteld zijn. Het zou vet zijn dat één of een paar mogelijke eindes van het verhaal direct gelinkt zijn aan het hebben van een eigen dorp (of meerdere). Dat het er niet ingebouwd is omdat het kan maar daadwerkelijk 100% geïntegreerd is in het spel. Weet ik het dat er één einde is waar je met al je dorpbewoners een legertje kan bouwen om shit in de fik te steken of zo.
Heb 't even opgezocht. Je had 't over het skillsysteem, niet het hele spel. Mijn selectieve geheugen dus.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:51 schreef ems. het volgende:
Het slechtste? Dat lijkt me sterk. Skyrim zit vol met stommiteiten maar ik heb er alsnog weken in gestoken en de slechtste game was het niet. Wel de minste van de laatste generatie TES/fallouts
Ik heb het dan ook niet over hoe goed en vloeiend het werkt. Naar aanleiding van de filmpjes ziet het er vloeiend genoeg uit, met genoeg opties. Maar zoals ik hierboven ook al zei, ik zie dit niet als een minigame. Dit heeft veel meer potentie. En om dit te laten bij een paar mogelijke sidequests, die niets van doen hebben met het overlappende verhaal, is zonde.quote:Ik ben geen fan van GTA maar daar wordt dat toch ook best degelijk in gedaan? Natuurlijk kunnen ze het saai en inspiratieloos maken, dan hoeft het van mij ook niet. Maar misschien is het leuk.
In NV hadden ze losstaande gedeeltes, maar geen losstaande verhalen. Voor F4 zal het waarschijnlijk hetzelfde zijn als met F3, aparte gedeeltes en verhalen. Want ze hadden al gezegd dat ze pas gingen kijken wat ze gingen doen met de uitbreidingen ná de release.quote:Hetgeen waar ik het meest 'bang' voor ben is dat ze juist de DLC/expansions weer zo los van het verhaal laten zijn. Dat vond ik in de andere fallouts zo saai. "Ga naar deze instance, wees 2 uurtjes zoet en kom daarna weer terug in de "echte" wereld met 3 nieuwe items". Ik hoop dat ze juist die goed weten in te bouwen.
Collectibles, net zoals minigames, is ook niet iets dat ik hiermee vergelijk. En strongholds maken, is niet iets nieuws in rpg's.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:55 schreef bjorntju het volgende:
In zoveel games zijn dingen niet "verplicht". Ik zeg ook niet dat dat in Fallout 4 anders zal moeten zijn. Je hebt bijvoorbeeld collectibles in games. Veel mensen vinden het leuk om die dingen te zoeken maar vele waaronder ik totaal niet. Stel je voor dat dat verplicht zal zijn om een game uit te spelen... Een settlement bouwen is niet iets standaards voor een RPG zoals Fallout en zal dus ook niet iedereen liggen.
Daarnaast is er wel een doel, want er is een story reden voor. Of die reden bevredigend genoeg is weten we pas als de game uitkomt We zien wel. Mij lijkt het erg tof en van mij hoeft er ook geen groot doel bij.
Ik ben het wel met je eens dat ze niet random een gameplay mechanic erin moeten pleuren zonder enige context. Maar die context is er gewoon. Misschien niet in de mate die jij graag ziet, hoewel dat nu moeilijk oordelen is terwijl de game nog niet uit is, maar er is wel een reden voor waarom je settlements moet bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Minigamesquote:'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:23 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Collectibles, net zoals minigames, is ook niet iets dat ik hiermee vergelijk. En strongholds maken, is niet iets nieuws in rpg's.
En het woord story duidt niet op het hoofdverhaal, maar gewoon op het feit dat het een verhalend element heeft. En ik verwacht wel zo'n groter doel bij een ontwikkelaar als Bethesda. Van hen mag (of misschien zelfs móet) je zoiets verwachten. Bedrijven die de mogelijkheid hebben om een nieuwe standaard te zetten.
Waarom denk je dat ik Obsidian zo'n warm hart toedraag? Die proberen met elke game het genre (Alpha Protocol), of de geleverde mechanics (KotOR2, NV) een nieuwe richting op te duwen. Terwijl ze een thirdparty-developer zijn, die over het algemeen veel meer gebonden zijn aan bepaalde limitaties. Voornamelijk geld en tijd. Maar toch doen ze het. En dan heb je Bethesda, die de financiële zekerheid heeft en dus risico's kan nemen, maar het op safe blijven spelen.Wanneer mensen een game als Fallout kopen verwachten ze in eerste instantie een grote open wereld waar ze kunnen doen en laten wat ze willen. Er zijn altijd wat dingen die verplicht zijn, maar in een game als Fallout staat vrijheid voorop. Het maken van settlements is een grote investering in tijd, en als je iemand gaat forceren een settlement te bouwen terwijl ze eigenlijk veel liever iets anders doen, neemt het spelplezier niet toe natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, mij lijkt het een leuke toevoegen en ik ga er zeker van genieten 10 november
We zullen zien, het lijkt me stug dat er niet zoiets in zit eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:04 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Precies. Normaal in een rpg verwacht je keuzes in het verhaal, met bepaalde consequenties voor de spelwereld, of jezelf en je mogelijkheden. En door dit zou je consequenties kunnen toevoegen op iets dat de speler zelf gemaakt heeft. Op mensen die de speler zelf samengebracht heeft. Dat zou voor mij een hele nieuwe dimensie toevoegen.
En het lijkt mij toch niet dat Bethesda die potentie niet inzag.
Op Nederlandse TV?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:34 schreef marcb1974 het volgende:
Zag vandaag gewoon reclame van de nieuwe fallout op tv
Discovery, de Nederlandse versie zeg maar.quote:
Cool. Was het nieuw materiaal of gewoon 1 van de trailers ingekort?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Discovery, de Nederlandse versie zeg maar.
Da's een hele andere discussie. GTA biedt je die vrijheid. Vrijheid in een rpg is niet de grootte van de wereld en dat je dus kunt gaan en staan waar je wilt, maar wàt en vooral hóe je het doet. Niet puur kiezen tussen, doe ik iets wel of niet, maar kiezen op welke manier je het doet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 18:37 schreef bjorntju het volgende:
Wanneer mensen een game als Fallout kopen verwachten ze in eerste instantie een grote open wereld waar ze kunnen doen en laten wat ze willen. Er zijn altijd wat dingen die verplicht zijn, maar in een game als Fallout staat vrijheid voorop.
Voor zover ik 't zag, gaat het bouwen heel vlotjes, zolang je de spullen ervoor hebt.quote:Het maken van settlements is een grote investering in tijd, en als je iemand gaat forceren een settlement te bouwen terwijl ze eigenlijk veel liever iets anders doen, neemt het spelplezier niet toe natuurlijk.
Moet je vooral doen. Ik zeg ook helemaal niet dat men dat niet zou moeten.quote:Maargoed, mij lijkt het een leuke toevoegen en ik ga er zeker van genieten 10 november
gewoon the wanderer live action trailerquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 22:25 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Cool. Was het nieuw materiaal of gewoon 1 van de trailers ingekort?
Ziet er precies uit zoals ik had verwacht. No regretsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No amount of money ever bought a second of time.
Ziet er gewoon goed uit, maar ik moet wel zeggen dat de draw distance in de screnshot waar hij uit de vault komt wel erg slecht is. (deze dus: http://i.imgur.com/U9VwV16.jpg). In de gameplay beelden van E3 was deze een heel stuk beter:quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:31 schreef studentje7 het volgende:
Er zitten echt retards op 4chan.
http://boards.4chan.org/v(...)he-first-bobble-head
Mensen die lopen te roepen dat de graphics van de screenshots er last gen uitzien enz. Echt triest. Ik vind het gewoon goed uitzien.:) Niet baanbrekend, maar goed genoeg.
Andere helderheid, gecompressed JPG image.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:45 schreef ChocolateJesus. het volgende:
http://screenshotcomparison.com/comparison/148887
Hahaha, ja ziet er echt gewoon goed uit.
Mja ik krijg regelmatig te horen dat het ook niet om de gameplay, het verhaal, de wereld, de animaties, etc etc gaat dus dan blijft er weinig over.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:52 schreef Gezicht het volgende:
Nogmaals, als je Bethesda games speelt vanwege de graphics heb je het niet helemaal begrepen.
Gewoon je hoofd in het zand steken dus. Ik snap het wel hoor, doe ik ook wel eens als de waarheid mij niet goed uitkomt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:56 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Andere helderheid, gecompressed JPG image.
Vind het zelfs dan prima uitzien. Niet slechter dan the witcher 3 of Bloodborne op console.
Gast ik heb van het jaar ook the Witcher 3 en Bloodborne gespeeld op console. En ik vind beide games geweldig.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:01 schreef ChocolateJesus. het volgende:
[..]
Mja ik krijg regelmatig te horen dat het ook niet om de gameplay, het verhaal, de wereld, de animaties, etc etc gaat dus dan blijft er weinig over.
[..]
Gewoon je hoofd in het zand steken dus. Ik snap het wel hoor, doe ik ook wel eens als de waarheid mij niet goed uitkomt.
Jawel hoor, deel 1 en 2 zijn twee van mijn favoriete spellen en die speel ik inderdaad precies om die redenen. Fallout 3 (en andere Bethesda spellen) is echter een misbaksel en iedere keer als ik er kritiek op uit krijg ik te horen dat bethesda spellen niet om die punten draaien en dat ik het gewoon niet snap.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:03 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Gast ik heb van het jaar ook the Witcher 3 en Bloodborne gespeeld op console. En ik vind beide games geweldig.
Als ik de screenshots van Fallout 4 zie zie ik gewoon niet in hoe het graphic-wise slechter is dan die andere games...
Uhm het gaat juist wel om de wereld, het verhaal, exploration, de side quests en de gameplay... volgens mij heb jij duidelijk nooit een Fallout game gespeeld.
Dat waren ook altijd wel toffe dingen om te doen. Steeds weer een andere soort vault ontdekken en exploren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:56 schreef Vijf_voor het volgende:
Als er maar weer toffe/bizarre Vaults in zitten
En toch ga ik van de game genietenquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:27 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Oke, oke, je hebt gelijk man. Ik zie inderdaad ook geen verschil tussen dit en Witcher 3
[ afbeelding ]
Die tafel ziet er vooral niet uit alsof het uit een ps2 spel komt, nope. Echt niet.
Ziet er gewoon goed uit.
Oh jij bent er zo één.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:17 schreef ChocolateJesus. het volgende:
[..]
Jawel hoor, deel 1 en 2 zijn twee van mijn favoriete spellen en die speel ik inderdaad precies om die redenen. Fallout 3 (en andere Bethesda spellen) is echter een misbaksel en iedere keer als ik er kritiek op uit krijg ik te horen dat bethesda spellen niet om die punten draaien en dat ik het gewoon niet snap.
Maar goed, zoals ik al zei: steek je hoofd maar fijn in het zand.
[ afbeelding ]
Ik denk dat jij oogkleppen op hebt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:28 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Oh jij bent er zo één.
Zo een anti-Bethesda Fallout 3 is een misbaksel persoon. Jij vind het sowieso kut dus waarom kijk je er nog naar?
Voor mij is Fallout 3 mijn favoriete game aller tijden dus ik denk dat we verschillende referentiekaders hebben wat games betreft.
Ik denk dat je ofquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:28 schreef ChocolateJesus. het volgende:
[..]
Ik denk dat jij oogkleppen op hebt.
Alsof als je op de PS4 in de Witcher 3 inzoomt op een tafel, daar een screenshot van maakt en daar dan een JPG bestand van maakt, je wel mooie textures krijgt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:27 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Oke, oke, je hebt gelijk man. Ik zie inderdaad ook geen verschil tussen dit en Witcher 3
[ afbeelding ]
Die tafel ziet er vooral niet uit alsof het uit een ps2 spel komt, nope. Echt niet.
Ziet er gewoon goed uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |