SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(she/her)
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:08 schreef Fylax het volgende:
Ja.fylax is trans?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kwark is lekkerderquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:09 schreef RingBewoner het volgende:
Er zijn users hier die nog een pak vla zouden verkrachten.
Daarom nog een poll toegevoegd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:09 schreef RingBewoner het volgende:
Nee? Denk je dat vanwege wat er in de spoiler staat?quote:
Dit ja, terwijl Loiza gewoon een vrouw is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:11 schreef Cockwhale het volgende:
Denk dat de meeste mannen bang zijn dat dit hun 'hetero' identiteit zou schaden.
Was even onduidelijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:10 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nee? Denk je dat vanwege wat er in de spoiler staat?Daar bedoel ik mee dat zij zo geboren is.
Prima toevoeging.quote:
Daar ben ik niet bang voor, ik zou mij er zelf denk ik toch wat ongemakkelijk bij voelen. Ik kan niet uitleggen waarom.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:11 schreef Cockwhale het volgende:
Denk dat de meeste mannen bang zijn dat dit hun 'hetero' identiteit zou schaden.
Wat is een realtie?quote:
kwark is wat voller.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:11 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan is nu ook gebleken dat users meer testosteron hebben dan smaak.
Hoe kan je een relatie met iemand willen die je niet kent?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:14 schreef Fylax het volgende:
Op allebei de vragen zeg ik ja. Zowel doen als relatie.
Het gaat meer om het idee dat je haar wel of niet uitsluit als relatiemateriaal op basis van transgender verleden in combinatie met uiterlijk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hoe kan je een relatie met iemand willen die je niet kent?
Dit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het gaat meer om het idee dat je haar wel of niet uitsluit als relatiemateriaal op basis van transgender verleden in combinatie met uiterlijk.
Wel leuk.quote:
Wel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het gaat meer om het idee dat je haar wel of niet uitsluit als relatiemateriaal op basis van transgender verleden in combinatie met uiterlijk.
Accepteren is wat anders dan er sex mee hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:28 schreef Fylax het volgende:
Zie ook dit topic
GC / Accepteer jij transgenders/transseksuelen?
Lol waarom zoveel 'nee'quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:28 schreef Fylax het volgende:
Zie ook dit topic
GC / Accepteer jij transgenders/transseksuelen?
Oh, dat ie eraf was wist ik niet eens.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:23 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ja, maar wel jammer dat ze geen pik meer heeft. Maakt het toch minder speciaal.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:36 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Nooit, alleen het idee al dat je een vent ligt aan te duwen
quote:
Wat?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:17 schreef dimmak het volgende:
Op de vraag zou ik haar doen: ja. Ze ziet er gewoon goed uit. Mooie dame. Maar een relatie: nee. Geestelijk kan daar boven gewoon niet helemaal goed zitten.
Dit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ja! Op allebei de vragen.
Ik ben tenminste openminded. Kun je van velen hier niet zeggen.
Ze is beeldschoon en was gewoon keer op keer de beste. Kreeg altijd goede feedback op haar foto's.
Ah ja, deze post bewijst wel weer hoe kortzichtig en onwetend iemand kan zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:50 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]Ga jij maar lekker een vent aanduwen, want het is en blijft gewoon vent. Hij kan dan wel verbouwd zijn, god heeft hem geschapen als man.
Ik zou hem niet eens omhoog krijgen, gewoon bij het idee alTevens is hij/ze niet eens knap.
Hij heeft het gebit van een paard man.
Dit inderdaad, nohomo. Maar zou alsnog wel doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:23 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ja, maar wel jammer dat ze geen pik meer heeft. Maakt het toch minder speciaal.
Ja wat? Ik kan er gewoon moeilijk bij dat je als man een vrouw wil worden.quote:
Je wil geen vrouw worden, je bent al een vrouw. Je lichaam hoort er gewoon niet bij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:25 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ja wat? Ik kan er gewoon moeilijk bij dat je als man een vrouw wil worden.
Nee je bent een man.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:25 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je wil geen vrouw worden, je bent al een vrouw. Je lichaam hoort er gewoon niet bij.
Nope.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:33 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee je bent een man.
Voor de rest prima hoor transgenders. Ik kan er gewoon niet bij, verder alle respect voor Loiza.
Flikker toch op wijf. Je bent gewoon als man geboren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:33 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nope.
Geboren als meisje in een verkeerd lichaam.
Heb je 't tegen mij?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:34 schreef dimmak het volgende:
[..]
Flikker toch op wijf. Je bent gewoon als man geboren.
iedereen begint als vrouw.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:33 schreef Fylax het volgende:
[..]
Nope.
Geboren als meisje in een verkeerd lichaam.
Dat wisten we allang. Jij doet alles wat beweegt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:14 schreef Fylax het volgende:
Op allebei de vragen zeg ik ja. Zowel doen als relatie.
Ze is in het verkeerde lichaam geboren. Punt. Nu heeft ze het lichaam waar haar gevoel ook blij mee is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:34 schreef dimmak het volgende:
[..]
Er is ooit onderzoek naar gedaan. Er gaat daadwerkelijk iets mis bij een zwangerschap als het kind in het verkeerde lichaam wordt geboren.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:55 schreef Redbullkid het volgende:
Transgenders zijn gewoon psychisch niet in orde naar mijn mening. Als je geboren bent als man ben je een man, en hetzelfde als je geboren bent als een vrouw.
Dat je liever een ander lichaam gehad had doet daar verder niet toe.
Niet dat ik me er iets van aantrek, ze moeten zelf weten wat ze zichzelf aandoen.
Maar ik vind het eerlijk gezegd erg ranzig.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:08 schreef Fylax het volgende:
Ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee geboren als vrouw, in het verkeerde lichaam.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:34 schreef dimmak het volgende:
[..]
Man denk na het is niet iets wat je liever wil het is iets wat niet anders kan omdat je geboren bent in het verkeerde lichaam, foutje bij het maken van de hersenen in de baarmoeder.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 16:55 schreef Redbullkid het volgende:
Transgenders zijn gewoon psychisch niet in orde naar mijn mening. Als je geboren bent als man ben je een man, en hetzelfde als je geboren bent als een vrouw.
Dat je liever een ander lichaam gehad had doet daar verder niet toe.
Niet dat ik me er iets van aantrek, ze moeten zelf weten wat ze zichzelf aandoen.
Maar ik vind het eerlijk gezegd erg ranzig.
Het is alleen verkrachting als het pak uitdrukkelijk NEE NEE NEE roept toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:09 schreef RingBewoner het volgende:
[/quote]quote:Genderidentiteitsstoornissen en de wens om van geslacht te veranderen, komen in alle culturen voor, het is een speling van de natuur, die zich niets aantrekt van culturen en religies. Ook opvoeding heeft hier geen invloed op. Iemand wordt zo geboren, het is geen keuze. Genderdysfore gevoelens kunnen zich ook al heel vroeg naar buiten toe openbaren.
Uit onderzoek (Swaab et al)[1][2][3] is gebleken dat er een verschil is in een hersengebied dat de seksueel dismorfe kern genoemd wordt. Bij transseksuelen met XY-chromosomen ziet dit er uit als bij een niet-transseksuele vrouw (met XX-chromosomen dus). Of omgekeerd. De populatie waarop dit onderzoek gebaseerd is, is echter klein. Onderzoekers hopen dan ook dat meer (voormalige) transseksuelen na hun dood hun lichaam ter beschikking stellen aan de wetenschap ten behoeve van dit onderzoek.
De oorzaak van het ontstaan van genderidentiteitsstoornissen ligt vermoedelijk in een verstoorde hormoonhuishouding tijdens kritische fasen in de ontwikkeling van een foetus. Wanneer hersenen in ontwikkeling blootgesteld worden aan testosteron, ontwikkelen deze zich in mannelijke richting en krijgt het kind een mannelijke geestelijke identiteit. Het kan echter gebeuren dat in deze fase het testosteron-niveau niet toereikend is. Een genderdysfoor kind kan dan ontstaan. Ook kan het gebeuren dat de foetus ongevoelig is voor testosteron. Daarnaast zijn er nog genetische varianten XX(X)Y (zie Klinefelter-syndroom, Intersekse, Androgeenongevoeligheidssyndroom), ook hierdoor kunnen kinderen genderdysforie ontwikkelen.[quote]
Jouw mening.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:40 schreef killfrenzy het volgende:
Fucking ranzig is het en het blijft een hij, ongeacht wat deze non-mens zegt.
Iemand die geen baarmoeder heeft is geen vrouw. Ik snap dat het een stoornis etc is en dat er dingen fout gaan in de hersentjes, maar technisch gezien is dit geen vrouw.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:29 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Nee geboren als vrouw, in het verkeerde lichaam.
Dit is iets wat gebeurd in de baarmoeder als de hersens aangelegd worden, er worden vrouwen hersens gemaakt en bij het aanleggen van de geslachtsdelen wordt het een jongen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-na-zelfmoord.dhtmlquote:Zelfmoordcijfers van transgenders liegen er niet om: transgenders kampen met grote psychische problemen. Één op de vijf transgenders heeft minstens één keer een zelfmoordpoging gedaan en meer dan 2 op de 3 transgenders geeft aan wel eens zelfmoordgedachten te hebben gehad. Beiden ongeveer tien keer zoveel als de rest van de Nederlandse bevolking. Maar het zijn niet alleen de transgenders die geen hulp vinden, die uit het leven stappen. “Het gebeurt soms ook na een volledige transitie,” vertelt Joz Motmans, onderzoeker naar transgenderisme en coördinator van het Vlaamse Transgender Infopunt
Als het tegensputtert.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het is alleen verkrachting als het pak uitdrukkelijk NEE NEE NEE roept toch?
Technisch gezien is het ook geen man.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Iemand die geen baarmoeder heeft is geen vrouw. Ik snap dat het een stoornis etc is en dat er dingen fout gaan in de hersentjes, maar technisch gezien is dit geen vrouw.
Dat kan kloppen, maar noem het geen vrouw.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:55 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Technisch gezien is het ook geen man.
Vind je niet dat je nu de definitie aan het opschuiven bent om deze persoon erbuiten te plaatsen? Want wat als iemand met twee X-chromosomen geboren is zonder baarmoeder? Of als iemands baarmoeder operatief verwijderd wordt vanwege de gezondheid? Dan zijn dat geen vrouwen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Iemand die geen baarmoeder heeft is geen vrouw. Ik snap dat het een stoornis etc is en dat er dingen fout gaan in de hersentjes, maar technisch gezien is dit geen vrouw.
Dit is niet helemaal waar. Dat het brein van een man-tot-vrouw transgender vrouwelijker is dan dat van de gemiddelde man is niet hetzelfde als dat zo iemand een vrouwenbrein heeft.quote:
Dat jij dat programma kijktquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:07 schreef tailfox het volgende:
Ze ziet er nog steeds uit als een vent.
Vanaf dag een riep ik dat al en toen bleek het zo te zijn
Waarom niet, omdat je dat eng vindt?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, maar noem het geen vrouw.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:58 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Vind je niet dat je nu de definitie aan het opschuiven bent om deze persoon erbuiten te plaatsen? Want wat als iemand met twee X-chromosomen geboren is zonder baarmoeder? Of als iemands baarmoeder operatief verwijderd wordt vanwege de gezondheid? Dan zijn dat geen vrouwen?
[..]
Dit is niet helemaal waar. Dat het brein van een man-tot-vrouw transgender vrouwelijker is dan dat van de gemiddelde man is niet hetzelfde als dat zo iemand een vrouwenbrein heeft.
Het operatief laten verwijderen van iets waar je mee geboren bent is niet te vergelijken met iemand die zich laat ombouwen tot vrouw. Beetje rare vergelijking maak je nu.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:58 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Vind je niet dat je nu de definitie aan het opschuiven bent om deze persoon erbuiten te plaatsen? Want wat als iemand met twee X-chromosomen geboren is zonder baarmoeder? Of als iemands baarmoeder operatief verwijderd wordt vanwege de gezondheid? Dan zijn dat geen vrouwen?
[..]
Dit is niet helemaal waar. Dat het brein van een man-tot-vrouw transgender vrouwelijker is dan dat van de gemiddelde man is niet hetzelfde als dat zo iemand een vrouwenbrein heeft.
Omdat het geen vrouw is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:02 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Waarom niet, omdat je dat eng vindt?
Ben jij met borsten geboren ja? Zal vast voorkomen. De wereld is een wonderlijke plaats.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het operatief laten verwijderen van iets waar je mee geboren bent is niet te vergelijken met iemand die zich laat ombouwen tot vrouw. Beetje rare vergelijking maak je nu.
Een vrouw wordt geboren met borsten, baarmoeder en de juiste chromosomen horen daar ook bij.
Je begrijpt volledig wat ik bedoel, maar als je ervoor kiest om te doen alsof je het niet begrijpt is dat ook goed.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:27 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ben jij met borsten geboren ja? Zal vast voorkomen. De wereld is een wonderlijke plaats.
Dit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:07 schreef bruinwerker het volgende:
ik zou het alleen al doen om het verhaal.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
1 is mijn moeder de andere 2 mijn zusjes
Ik denk dat Fylax helemaal niet zo kieskeurig is ...... Logisch eigenlijk wel wanneer je net komt kijken en er nog nooit aan geroken hebt.quote:
Dat vroeg hij niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
1 is mijn moeder de andere 2 mijn zusjes
Fylax is pansexueel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat Fylax helemaal niet zo kieskeurig is ...... Logisch eigenlijk wel wanneer je net komt kijken en er nog nooit aan geroken hebt.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:06 schreef Catch22- het volgende:
Fylax is zo'n imbeciel die denkt dat wanneer een man een trans niet zou doen, hij ze niet accepteert.
Ik vind t prima, maar voor mij blijft t een man.
Dat is het punt niet.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:49 schreef Cockwhale het volgende:
Wat een gejammer van een hoop kerels: "ik vind het vies" "ik vind het ranzig". Zijn nog verwijfder dan de transgenders zelf. Grow a fuckin' pair.
Het punt is dat een groot deel zichzelf zo afhankelijk opstelt ten opzichte van sociale en ontologische categorisatie. Angst voor verlies van identiteit? Gejammer en gezever.quote:
Dit jah. Fylax is echtquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:06 schreef Catch22- het volgende:
Fylax is zo'n imbeciel die denkt dat wanneer een man een trans niet zou doen, hij ze niet accepteert.
Ik vind t prima, maar voor mij blijft t een man.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:58 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Dit jah. Fylax is echt een transgender in spé![]()
Het gaat hier over sex en relaties. Niet over acceptatie van een persoon als zodanig.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het punt is dat een groot deel zichzelf zo afhankelijk opstelt ten opzichte van sociale en ontologische categorisatie. Angst voor verlies van identiteit? Gejammer en gezever.
Als ik zou moeten kiezen, klom ik op die feminaziquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:41 schreef Sapstengel het volgende:
Ze zit bij RTL late night nu. Ik zei "hey dat is die transgender" wees iemand die Margriet van der Linden aan "is dat die?"
Haha echte vrouw ziet er mannelijker uit dan een mtf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:22 schreef defrikandel het volgende:
Nee, nooit. Als je als man geboren bent, ben je een man. Als je je pik eraf laat snijden dan word je niet automatisch een vrouw. Sterker nog, dan ben je een man met een afgesneden pik en neptieten.
Citaat van http://dekritischenood.nl. Zie hieronder het artikelKortzichtig mens dat je bentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(she/her)
Want?quote:
Ik heb het niet per se over je artikel, meer wat je zelf zegt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:33 schreef defrikandel het volgende:
[..]
Want?
Ik vind het gewoon een grappig geschreven artikel en zo bekijk je het eens van een andere kant. Zo had ik er nog niet over nagedacht in ieder geval.
En besides, is het niet grappig dat de mooiste vrouw van het programma een man is met een hormoonkuur en geslachtsoperatie? Natuurlijk heeft dit enorm mee gespeeld in haar overwinning. Ze was pas een echte vent geweest als ze 'uit de kast' was gekomen, nadat ze het programma had gewonnen.
Nu is het gewoon een publiciteitsstunt van het programma. Je mag me kortzichtig noemen, maar ik denk dat 90% van de mannen het niet zou waarderen als ze seks hebben met iemand en daarna horen dat de vrouw eigenlijk een jaar geleden nog man was. En zo raar is dat helemaal niet. Ik geef toe dat het artikel overdrijft, maar overdrijven maakt de zaak duidelijk.
Verder gun ik haar al het geluk van de wereld hoor.
Kortzichtig mens.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:34 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik heb dat hele artikel niet gelezen en dat zal ik ook niet gaan doen.
Je bent, zoals je zelf al zegt, ouderwets, en ook behoorlijk bekrompen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vind het teveel propaganda allemaal.
Kinderen van jonge leeftijd die tegenwoordig al mogen beslissen of ze een jongen of meisje willen zijn.
Vroeger kreeg je een klats aan je kop b.w.v.s. als je daar over zat te zaniken bv.
Tegenwoordig is het allemaal enig en leuk en ouders met hun :kijk mijn aparte kind eens, het is geen jongetje, het is een meisje!
Zie je nou wel...?
Wtf, een kind zou dit pas mogen beslissen als ze volwassen zijn. Natuurlijk zal een kind met hormonen zich ook al snel zo voelen als het geslacht waar men voor kiest, deze vrouw-man, zal ook echt niet beter meer weten dan dat zij zich altijd al zo voelde nml.
Ze begonnen al vroeg met de hormonen bij hem, las ik ergens.
Misschien ouderwets, maar moet zij een voorbeeld zijn voor andere kinderen oid!?
Heel veel kinderen zeggen wel eens dat ze een jongen of meisje willen zijn dat zegt niks.
Als ouder zeg je dan tegen dat kind, hou je bek en hier heb je een auto of een pop en nu spelen!
Wegwezen en snel een beetje idioot!
![]()
We moeten toch niet willen dat er nog meer kinderen, en dit gebeurd dus nu al, gaan wensen dat ze een ander geslacht hebben, dan ze meekregen bij de geboorte. Mensen vinden dit al heel normaal tegenwoordig. Ook gezien de reacties & likes. (M.n op facebook!)
Onbegrijpelijk de regering wil, nieuw volk, dus vluchtelingen binnenhalen voor later, maar de bevolking mag zich wel laten ombouwen
Dát is jouw mening!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:50 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je bent, zoals je zelf al zegt, ouderwets, en ook behoorlijk bekrompen.
Hoe jij het schetst is gewoon fout.
Jammer dat je mij niet begrijpt.quote:
Omdat ik het belachelijk vind hoe jij er over denkt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:54 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jammer dat je mij niet begrijpt.
Waarom vind jij het belachelijk?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:55 schreef Fylax het volgende:
[..]
Omdat ik het belachelijk vind hoe jij er over denkt.
Jeetje wat een verknipt beeld van de hedendaagse ouders. In mijn wereld willen ouders hun kinderen nog steeds op de beste, zo pijnloos mogelijke manier opvoeden. Dat je er als buitenstaander zo oppervlakkig over denkt te kunnen oordelen zegt imo meer over jou dan over welke transgender hier op aarde.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Kinderen van jonge leeftijd die tegenwoordig al mogen beslissen of ze een jongen of meisje willen zijn.
Vroeger kreeg je een klats aan je kop b.w.v.s. als je daar over zat te zaniken bv.
Tegenwoordig is het allemaal enig en leuk en ouders met hun :kijk mijn aparte kind eens, het is geen jongetje, het is een meisje!
Zie je nou wel...?
Wtf, een kind zou dit pas mogen beslissen als ze volwassen zijn. Natuurlijk zal een kind met hormonen zich ook al snel zo voelen als het geslacht waar men voor kiest, deze vrouw-man, zal ook echt niet beter meer weten dan dat zij zich altijd al zo voelde nml.
Misschien ouderwets, maar moet zij een voorbeeld zijn voor andere kinderen oid!?
Heel veel kinderen zeggen wel eens dat ze een jongen of meisje willen zijn dat zegt niks.
Als ouder zeg je dan tegen dat kind, hou je bek en hier heb je een auto of een pop en nu spelen!
![]()
We moeten toch niet willen dat er nog meer kinderen, en dit gebeurd dus nu al, gaan wensen dat ze een ander geslacht hebben, dan ze meekregen bij de geboorte. Mensen vinden dit al heel normaal tegenwoordig. Ook gezien de reacties & likes. (M.n op facebook!)
Onbegrijpelijk de regering wil, nieuw volk, dus vluchtelingen binnenhalen voor later, maar de bevolking mag zich wel laten ombouwen
Jij trekt deze conclusie, je snapt het dus ook nietquote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Jeetje wat een verknipt beeld van de hedendaagse ouders. In mijn wereld willen ouders hun kinderen nog steeds op de beste, zo pijnloos mogelijke manier opvoeden. Dat je er als buitenstaander zo oppervlakkig over denkt te kunnen oordelen zegt imo meer over jou dan over welke transgender hier op aarde.
"ik snap er niet dus zullen ze wel aandacht willen", bah.
Omdat je echt totaal onwetend bent.quote:
Als blijkt dat het kind transgender is wel ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Jij vind het dus normaal, dat erg jonge kinderen al een transformatie door mogen maken.
Genderidentiteit heeft niets te maken met seksualiteit.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Kinderen die nog lang niet toe zijn aan überhaupt denken over seksualiteit bv.
Zo denk jij. In werkelijkheid ligt dat toch heel anders, en is het niet zomaar wat roepen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Kinderen die net 5 a 6 jaar oud zijn en wat roepen.
En moet het kind dus 18 jaar lang ongelukkig leven, als het verkeerde gender, in een verkeerd lichaam?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Zijn de kinderen uiteindelijk 18, prima, dan kiezen ze zelf maar.
Volgens mij snap jij niet echt hoe genderdysforie in elkaar zit.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jij trekt deze conclusie, je snapt het dus ook niet
Waarom zou een kind niet mogen nadenken over zijn seksualiteit? Daarnaast, waarom zouden ouders daar met hun kind niet over mogen spreken? Als je van mening bent dat een kind op dergelijke leeftijd nogal beïnvloedbaar is door zijn omgeving dan zit je er wetenschappelijk gewoonweg naast.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Waarom vind jij het belachelijk?
Jij vind het dus normaal, dat erg jonge kinderen al een transformatie door mogen maken.
Kinderen die nog lang niet toe zijn aan überhaupt denken over seksualiteit bv.
Kinderen die net 5 a 6 jaar oud zijn en wat roepen. Ouders die erop in springen, wauw fantastisch allemaal verhaal.
Ik heb ouders gezien van kinderen die transformeerden, vaak van die geitenwollensokken of de zg elite-typjes.
Zijn de kinderen uiteindelijk 18, prima, dan kiezen ze zelf maar.
Wij hebben nu deze operatie mogelijkheden!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:01 schreef Fylax het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet echt hoe genderdysforie in elkaar zit.
Is een kind 5 a 6 jaar dan ben je inderdaad nog erg beïnvloedbaar! Hoe dan ook.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waarom zou een kind niet mogen nadenken over zijn seksualiteit? Daarnaast, waarom zouden ouders daar met hun kind niet over mogen spreken? Als je van mening bent dat een kind op dergelijke leeftijd nogal beïnvloedbaar is door zijn omgeving dan zit je er wetenschappelijk gewoonweg naast.
Kom niet met domme vragen. Ik heb net een mooie splitsquote gemaakt, dat negeer je volkomen. Waarschijnlijk omdat je daar te kortzichtig voor bent.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wij hebben nu deze operatie mogelijkheden!
Wat als dat niet zo was?
Waren er dan meer of minder...
Je bent zoooo onwetend.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Is een kind 5 a 6 jaar dan ben je inderdaad nog erg beïnvloedbaar! Hoe dan ook.
Dat is wetenschappelijk incorrect. Die beïnvloedbaarheid speelt wellicht op sociaal vlak, maar seksueel gezien absoluut niet. De geaardheid is al lang voor de geboorte vastgesteld.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Is een kind 5 a 6 jaar dan ben je inderdaad nog erg beïnvloedbaar! Hoe dan ook.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:05 schreef Fylax het volgende:
Waarschijnlijk omdat je daar te kortzichtig voor bent.
quote:
Goh we weten tegenwoordig een stuk beter hoe we kanker kunnen opsporen en behandelen. Zouden er nu meer of minder mensen met kanker zijn?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wij hebben nu deze operatie mogelijkheden!
Wat als dat niet zo was?
Waren er dan meer of minder...
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje raar om jonge kinderen al zo'n transitie te laten ondergaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:07 schreef Fylax het volgende:
[..]
Kijk anders ook even naar de posts van zhe-devill.
Zoiets gebeurt niet 1, 2, 3.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje raar om jonge kinderen al zo'n transitie te laten ondergaan.
Dit ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:08 schreef FlyDutchMan het volgende:
k begrijp zhe wel. We laten kids van 10 ook niet stemmen, we laten ze niet neuken en als ze iets stelen vervolgen we ze niet, want we beschouwen ze als handelingsonbekwaam. Dan moet je ze ook niet laten beslissen over zoiets als een geslachtsoperatie. Dat is geen kleine zaak.
Een geslachtsoperatie wordt ook niet gedaan als kind.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:08 schreef FlyDutchMan het volgende:
Dan moet je ze ook niet laten beslissen over zoiets als een geslachtsoperatie. Dat is geen kleine zaak.
Wat denk je?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:05 schreef Fylax het volgende:
[..]
Kom niet met domme vragen. Ik heb net een mooie splitsquote gemaakt, dat negeer je volkomen. Waarschijnlijk omdat je daar te kortzichtig voor bent.
Oke, doei.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat denk je?
[ afbeelding ]
Dat ik in je dramaqueen verhaal trap?
Ga lekker wespennestje spelen met je vriendinnetjes...
Ik ga mij niet verdiepen in jouw steekspel, om te willen winnen.
Mij overtuig je toch niet, dus verloren moeite.
Ik heb mijn mening gegeven, klaar.
Wat jij ermee wilt is jouw ding. Of niet.![]()
Optie 2: je kunt altijd nog bij de Jehova gaan!
Een kind op die leeftijd is zich nog niet eens zo bewust van zijn of haar seksualiteit, althans dat zou niet zo moeten zijn!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat is wetenschappelijk incorrect. Die beïnvloedbaarheid speelt wellicht op sociaal vlak, maar seksueel gezien absoluut niet. De geaardheid is al lang voor de geboorte vastgesteld.
Genderidentiteit heeft nogmaals niets te maken met seksualiteit.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Een kind op die leeftijd is zich nog niet eens zo bewust van zijn of haar seksualiteit, althans dat zou niet zo moeten zijn!
Tuurlijk mensen kiezen ook voor die ziekte!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:07 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Goh we weten tegenwoordig een stuk beter hoe we kanker kunnen opsporen en behandelen. Zouden er nu meer of minder mensen met kanker zijn?
Mensen kiezen er ook niet voor om transgender te zijn. Dat zijn ze gewoon.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Tuurlijk mensen kiezen ook voor die ziekte!
Nee, idealiter als ze 18+ zijn, maar dat vind jij dan weer een probleem blijkbaar.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:09 schreef Fylax het volgende:
[..]
Een geslachtsoperatie wordt ook niet gedaan als kind.
Jezus zeg.![]()
![]()
![]()
![]()
Je haalt even twee dingen door elkaar.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee, idealiter als ze 18+ zijn, maar dat vind jij dan weer een probleem blijkbaar.
Mannelijk zijn of vrouwelijk zijn is niet seksueel gerelateerd?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:11 schreef Fylax het volgende:
[..]
Genderidentiteit heeft nogmaals niets te maken met seksualiteit.
Misschien handig om het dan wat uitgebreider uit te leggen, we zijn niet allemaal experts.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:13 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je haalt even twee dingen door elkaar.
Waarom zou iemand voor welke (psychische) ziekte dan ook kiezen. Omdat jij het niet snapt en liever naar je onderbuikgevoel luisterd dan naar wetenschappelijk onderzoek?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Tuurlijk mensen kiezen ook voor die ziekte!
Je doet net alsof het allemaal maar zo makkelijk gaat. Alsof een jongetje van 6 één keer zegt ''ik ben een meisje'' en meteen alles in werking gezet wordt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:13 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als je 5 a 6 jaar oud bent is dat een heftige keus, zeker op die leeftijd, ik zou de pubertijd zeker afwachten en als ze dan nog dat gevoel hebben is het een keus die weloverwogen gemaakt wordt.
Dat is voor mij dus de vraag, als ze nog maar 5 jaar oud zijn!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:12 schreef Fylax het volgende:
[..]
Mensen kiezen er ook niet voor om transgender te zijn. Dat zijn ze gewoon.
Loiza heeft bijvoorbeeld haar operatie twee jaar geleden, toen ze 18 is geworden, gedaan. Maar zich kleden als meisje etc. werd al veel langer gedaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
Misschien handig om het dan wat uitgebreider uit te leggen, we zijn niet allemaal experts.
Dus je noemt hier transgender zijn, een psychische ziekte?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:14 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Waarom zou iemand voor welke (psychische) ziekte dan ook kiezen. Omdat jij het niet snapt en liever naar je onderbuikgevoel luisterd dan naar wetenschappelijk onderzoek?
Omdat ze ermee geboren worden. Hoe vaak moeten mensen het nog vertellen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:14 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat is voor mij dus de vraag, als ze nog maar 5 jaar oud zijn!
Wel als ouders er op in gaan en het wel interessant vinden allemaal en die zitten er echt bij.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:14 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je doet net alsof het allemaal maar zo makkelijk gaat. Alsof een jongetje van 6 één keer zegt ''ik ben een meisje'' en meteen alles in werking gezet wordt.
Zo gaat het dus niet.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wel als ouders er op in gaan en het wel interessant vinden allemaal en die zitten er echt bij.
Zucht. Ik heb hier geen zin meer in zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dus je noemt hier transgender zijn, een psychische ziekte?
Nou, nou!
Mensen doe niet zo geaggiteerd, slome!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:16 schreef Fylax het volgende:
[..]
Omdat ze ermee geboren worden. Hoe vaak moeten mensen het nog vertellen?
Ze worden er inderdaad mee geboren, daar is gewoon wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Mensen doe niet zo geaggiteerd, slome!
Omdat ze ermee geboren worden, dat is de vraag dus in feite, is dat echt zo, dan kan men ook wel wachten tot ze 18 zijn!
Ipv hormonen te geven immers.
yeh, uiteraard. Het komt echter ook voor dat kinderen op hun 12/13e al behandeld worden met hormonen e.d., ter voorbereiding op de operatie. Misschien ben ik dan ouderwets ofzo daarin, maar dat gaat me een stap te ver. Net als dat je kinderen op die leeftijd wat mij betreft niet vol moet stoppen met ritalin of antidepressiva.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:15 schreef Fylax het volgende:
[..]
Loiza heeft bijvoorbeeld haar operatie twee jaar geleden, toen ze 18 is geworden, gedaan. Maar zich kleden als meisje etc. werd al veel langer gedaan.
Dat moet gewoon kunnen.
Laten we bij alle ziektes dan maar wachten met behandelen tot iemand 18+ is. Kan een kind waarvan een arm geamputeerd is oordelen of het verlies van een arm een draagbaar leed is voor hem/haar?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:17 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Mensen doe niet zo geaggiteerd, slome!
Omdat ze ermee geboren worden, dat is de vraag dus in feite, is dat echt zo, dan kan men ook wel wachten tot ze 18 zijn!
Ipv hormonen te geven immers.
Als duidelijk is gemaakt dat de persoon daadwerkelijk transgender is, zie ik er geen probleem in dat ze hormonen krijgen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
yeh, uiteraard. Het komt echter ook voor dat kinderen op hun 12/13e al behandeld worden met hormonen e.d., ter voorbereiding op de operatie. Misschien ben ik dan ouderwets ofzo daarin, maar dat gaat me een stap te ver. Net als dat je kinderen op die leeftijd wat mij betreft niet vol moet stoppen met ritalin of antidepressiva.
Ja, lekkere vergelijking.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:19 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Laten we bij alle ziektes dan maar wachten met behandelen tot iemand 18+ is. Kan een kind waarvan een arm geamputeerd is oordelen of het verlies van een arm een draagbaar leed is voor hem/haar?
Chemo wacht daar ook maar mee tot iemand 18 is, dan verpest de behandeling van het probleem in ieder geval niet de kindertijd
Bij kinderen tussen de 10 en 13 zijn dergelijke kenmerken al redelijk te zien.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
yeh, uiteraard. Het komt echter ook voor dat kinderen op hun 12/13e al behandeld worden met hormonen e.d., ter voorbereiding op de operatie. Misschien ben ik dan ouderwets ofzo daarin, maar dat gaat me een stap te ver. Net als dat je kinderen op die leeftijd wat mij betreft niet vol moet stoppen met ritalin of antidepressiva.
Jij hebt echt het iq van een baviaan hé?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:19 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Laten we bij alle ziektes dan maar wachten met behandelen tot iemand 18+ is. Kan een kind waarvan een arm geamputeerd is oordelen of het verlies van een arm een draagbaar leed is voor hem/haar?
Chemo wacht daar ook maar mee tot iemand 18 is, dan verpest de behandeling van het probleem in ieder geval niet de kindertijd
Ik denk eerder jij.,quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Jij hebt echt het iq van een baviaan hé?
Wanneer je begint met een hormoonbehandeling is de beslissing natuurlijk al wel genomen en ben je er al naar aan het handelen. Nogmaals, ik weet niet of dat bij de betreffende dame ook is gebeurd.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:09 schreef Fylax het volgende:
[..]
Een geslachtsoperatie wordt ook niet gedaan als kind.
Jezus zeg.![]()
![]()
![]()
![]()
Dit artikel onderschrijft mijn punt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:20 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bij kinderen tussen de 10 en 13 zijn dergelijke kenmerken al redelijk te zien.
http://medischcontact.art(...)aat-meestal-over.htm
Klopt, en die behandeling begint ook pas wanneer het allemaal zeker is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:21 schreef FlyDutchMan het volgende:
Wanneer je begint met een hormoonbehandeling is de beslissing natuurlijk al wel genomen en ben je er al naar aan het handelen.
Ja de noodzaak van het behandelen van kanker vergelijken met genderdysforie is heel normaal inderdaad.quote:
Voorzichtigheid op prepuberale leeftijd is inderdaad enigszins geboden, maar vanaf de 10e jaar zou ik het als ouder in ieder geval wel bespreekbaar maken.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dit artikel onderschrijft mijn punt.
Ik heb het dan over zhedevill in het algemeen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:24 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja de noodzaak van het behandelen van kanker vergelijken met genderdysforie is heel normaal inderdaad.
Het hoort sowieso altijd bespreekbaar te zijn. Maar het lijkt me inderdaad verstandig om er enigszins voorzichtig mee om te gaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Voorzichtigheid op prepuberale leeftijd is inderdaad enigszins geboden, maar vanaf de 10e jaar zou ik het als ouder in ieder geval wel bespreekbaar maken.
En dat wordt ook zeker wel gedaan. Zhe-devill gaat er alleen vanuit dat het altijd maar van het een op het andere moment gebeurd is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:25 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het hoort sowieso altijd bespreekbaar te zijn. Maar het lijkt me inderdaad verstandig om er enigszins voorzichtig mee om te gaan.
Psychische problematiek kan je net zo hard de das om doen hoorquote:
Wat rest een ouder anders?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:25 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het hoort sowieso altijd bespreekbaar te zijn. Maar het lijkt me inderdaad verstandig om er enigszins voorzichtig mee om te gaan.
Hahah, yay.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:28 schreef defokkingfoker het volgende:
Dat moment wanneer je het eens bent met Fylax...
Ik denk beide.quote:Is de mensFokheid nou zo dom geworden of gebruikt Fylax eindelijk zijn hersens?
Man man man
Inderdaad, maar ik vind het nogal absurd om de vergelijking met een ziekte als kanker te maken.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:26 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Psychische problematiek kan je net zo hard de das om doen hooren in 18 jaar kan er een hoop schade aangericht worden als je gevoel niet erkent wordt.
Waarom zou je het niet accepteren? Ik heb verder niks tegen transseksuelen, maar ik vind wel dat er een minimumleeftijd aan het traject ingaan moet zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:27 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wat rest een ouder anders?
Je zoon draagt op prepuberale leeftijd liever meisjeskleding. Accepteren of niet? Zijn toch lastige morele overwegingen.
Zal ik eens over jou beginnen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:25 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ik heb het dan over zhedevill in het algemeen.
Je kunt zien dat je niet goed kunt lezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:26 schreef Fylax het volgende:
[..]
En dat wordt ook zeker wel gedaan. Zhe-devill gaat er alleen vanuit dat het altijd maar van het een op het andere moment gebeurd is.
Dat deed ik dan ook niet om wat jij zei maar om degene die ik quote. Die doet alsof het vanzelf overgaat als je maar lang genoeg wacht. En iemands emotionele beleefwereld zo hard ontkennen is voor mij net zo fout als kanker ontkennen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:30 schreef deadprez het volgende:
[..]
Inderdaad, maar ik vind het nogal absurd om de vergelijking met een ziekte als kanker te maken.
Zolang deze diagnoses puur worden gesteld op basis van gesprekken lijkt 100% zekerheid mij wat onrealistisch.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:22 schreef Fylax het volgende:
[..]
Klopt, en die behandeling begint ook pas wanneer het allemaal zeker is.
Dat dus...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:32 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet accepteren? Ik heb verder niks tegen transseksuelen, maar ik vind wel dat er een minimumleeftijd aan het traject ingaan moet zijn.
Het kind kan gepest worden in zijn omgeving wat zowel op de korte-als lange-termijn psychologische gevolgen kan hebben.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:32 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom zou je het niet accepteren?
Dat zou je dan kunnen zeggen over alle psychische diagnoses.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:35 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Zolang deze diagnoses puur worden gesteld op basis van gesprekken lijkt 100% zekerheid mij wat onrealistisch.
Nee, zij, het, hij is een man. Hoe je eruit ziet bepaalt niet wat je bent, maar of je een Y-chromosoom hebt. En dat heeft zij, het, hij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:11 schreef Fylax het volgende:
[..]
Dit ja, terwijl Loiza gewoon een vrouw is.
''is voor mij dus een man''quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:36 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, zij, het, hij is een man. Hoe je eruit ziet bepaalt niet wat je bent, maar of je een Y-chromosoom hebt. En dat heeft zij, het, hij.
Een man omgebouwd naar een vrouw is voor mij dus nog steeds een man.
Niet dat daar iets mis mee is ofzo, begrijp me niet verkeerd, maar als zij, het, hij een vrouw was had ze wel twee X'jes jeweetz.
Ik heb hier echt geen woorden voor, sorry.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:35 schreef Fripsel het volgende:
En er zijn genoeg transgenders die zichzelf van kant maken omdat ze geen plekje kunnen vinden in de maatschappij. Ik zie niet in waarom dat minder erg zou zijn dan doodgaan aan kanker. Het zuigt beide zwaar.
Wat als het een hype wordt dankzij mensen zoals jij die dit allemaal maar oké vinden?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:35 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Dat deed ik dan ook niet om wat jij zei maar om degene die ik quote. Die doet alsof het vanzelf overgaat als je maar lang genoeg wacht. En iemands emotionele beleefwereld zo hard ontkennen is voor mij net zo fout als kanker ontkennen.
Beide zijn kutproblemen waar je liever niet mee te maken krijgt. En er zijn genoeg transgenders die zichzelf van kant maken omdat ze geen plekje kunnen vinden in de maatschappij. Ik zie niet in waarom dat minder erg zou zijn dan doodgaan aan kanker. Het zuigt beide zwaar.
Of omdat het steeds meer geaccepteerd wordt, er steeds meer mensen voor uit komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat als het een hype wordt dankzij mensen zoals jij die dit allemaal maar oké vinden?
lees dat maar eens door:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)veranderen-2697411W/
Gevolgen van een hype of... toevallig zijn er steeds meer kinderen die zo zijn?
Of komt dit misschien door al die hormonen in het vlees bv...
Dat klopt en voorzichtigheid is dan ook altijd geboden. Alleen de uiteindelijke behandeling gaat hier nogal wat verder dan bij vele andere diagnoses.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:36 schreef Fylax het volgende:
[..]
Dat zou je dan kunnen zeggen over alle psychische diagnoses.
Ik heb er geen woorden voor dat psychische problematiek nog steeds minder serieus word genomen dan fysieke problemen, terwijl er ook mensen dood aan gaan, en het in veel gevallen zo simpel voorkomen kan worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:38 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik heb hier echt geen woorden voor, sorry.
Wat bepaalt het 'zijn'? Biologie, esthetica, zelfbeeld, intrinsiekheid? Waarom zou je een puur biologische maatstaf hanteren om iemand in seksuele kaders in te delen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:36 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, zij, het, hij is een man. Hoe je eruit ziet bepaalt niet wat je bent, maar of je een Y-chromosoom hebt. En dat heeft zij, het, hij.
Ja ga je nu weer opnieuw beginnen waar je begonnen was?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:38 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Wat als het een hype wordt dankzij mensen zoals jij die dit allemaal maar oké vinden?
lees dat maar eens door:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)veranderen-2697411W/
Gevolgen van een hype of... toevallig zijn er steeds meer kinderen die zo zijn?
Of komt dit misschien door al die hormonen in het vlees bv...
Eerst geven ze toch pubertijdsremmers, en later toch pas echte hormonen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Als een kind zich anders voelt dan zou ik als ouder bv zeggen, oké dan wacht je tot je 18e en als je dan nog zo denkt en je zo voelt, dan gaan we er iets aan doen.
Na je 18de!
Jij bent wel echt een draaikont.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:
Overigens zeg ik niets over transgenders, dat moeten ze zelf weten maar dan wel zodra ze 18 zijn!
Maar dan wel graag zonder baard
m.a.w wees dan een echte vrouw of man, zoals de dame die gewonnen heeft, er vrouwelijk uit ziet.
Geen halfbakken personages aub.
Dat vind ik wel erg als je een transgender ziet lopen.
Mannen met een kort rokje en hoge hakken aan in de winkel. Sorry?
Als een kind zich anders voelt dan zou ik als ouder bv zeggen, oké dan wacht je tot je 18e en als je dan nog zo denkt en je zo voelt, dan gaan we er iets aan doen.
Na je 18de!
Ook na een voltooide operatie ligt het zelfmoordcijfer onder deze groep hoger dan gemiddeld. Laten we dus niet doen alsof dat probleem even simpel is op te lossen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:41 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb er geen woorden voor dat psychische problematiek nog steeds minder serieus word genomen dan fysieke problemen, terwijl er ook mensen dood aan gaan, en het in veel gevallen zo simpel voorkomen kan worden.
Nee jij leest niet goed dame!quote:
'In de mode'quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De psychiatrische wetenschap beschouwt dit overigens nog steeds als een geestelijke stoornis.
Maar dat zou in de toekomst kunnen veranderen. Immers, homoseksualiteit werd 50 jaar geleden gezien als een geestelijke stoornis, terwijl het nu weer in de mode is.
Maar als die hormonen komen kan men alsnog van gedachten veranderen dat is de natuur nml.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:45 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Eerst geven ze toch pubertijdsremmers, en later toch pas echte hormonen?
Het verschil is een beetje dat het een wel direct dodelijk is en het ander niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:41 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb er geen woorden voor dat psychische problematiek nog steeds minder serieus word genomen dan fysieke problemen, terwijl er ook mensen dood aan gaan, en het in veel gevallen zo simpel voorkomen kan worden.
Misschien omdat er nog steeds te veel transfobie heerst.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:46 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ook na een voltooide operatie ligt het zelfmoordcijfer onder deze groep hoger dan gemiddeld. Laten we dus niet doen alsof dat probleem even simpel is op te lossen.
Vaak wel ja. Vooral bij vrouwen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:47 schreef Fylax het volgende:
[..]
'In de mode'
Alsof het een fucking keus is
Wat hebben je geslachtshormonen nu met geluk te maken ...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nu gaan ze dit tegen, ...misschien geeft het lichaam vanzelf wel de juiste hormonen zodat iemand zich wel beter in zijn of haar vel voelt...en dan?
Dat betwijfel ik. Maar de neurowetenschap in ieder geval niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De psychiatrische wetenschap beschouwt dit overigens nog steeds als een geestelijke stoornis.
Nee het andere word in veel gevallen indirect dodelijker gemaakt. Minder erg inderdaad.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:47 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het verschil is een beetje dat het een wel direct dodelijk is en het ander niet.
Ja, of omdat ze erachter komen dat niet al hun problemen te herleiden zijn op hun uiterlijk, of omdat hun kapster ze een boblijn heeft aangepraat die ze niet staat. Wie zal het zeggen? Ze zijn nu dood.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:48 schreef Fylax het volgende:
[..]
Misschien omdat er nog steeds te veel transfobie heerst.
Allemaal broodje-aap verhalen. Vorig leven etc.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Hmz ook interessant
http://www.txtxs.nl/artikel.asp?artid=369
Asjeblieft zeg. De beste man heeft het over incarnaties.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Hmz ook interessant
http://www.txtxs.nl/artikel.asp?artid=369
Ik vind het wel interessant en het zou verklaar''baard'er zijn!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Allemaal broodje-aap verhalen. Vorig leven etc.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg. De beste man heeft het over incarnaties.
Nou heb ook eens een open mind!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Asjeblieft zeg. De beste man heeft het over incarnaties.
De simplistische geest neigt inderdaad gauw om voor de meest eenvoudige (transcendentale) theorie te gaan. Hetzelfde ziet men bij religie. Het leven moet zo wel enorm 'genot' zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:55 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant en het zou verklaar''baard'er zijn!
Dan toch liever een pak vla mits niet net uit de koelkast.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 14:09 schreef RingBewoner het volgende:
Heb jij je hier ooit in verdiept?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
De simplistische geest neigt inderdaad gauw om voor de meest eenvoudige (transcendentale) theorie te gaan. Hetzelfde ziet men bij religie. Het leven moet zo wel enorm 'genot' zijn.
Verdiept in wat precies? Incarnatie. Er is geen enkele wetenschappelijke basis voor dat concept. Sterker nog, er zijn wetenschappelijke theorieën die stellen dat de ziel (het 'ik') alleen maar een illusies is, die veroorzaakt wordt door de uitzonderlijke complexiteit van het neurale systeem in de hersenen en chemische reacties.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Heb jij je hier ooit in verdiept?
Nou dan... wie is hier nu simplistisch?
Uiteraard dat heb jij dus alleen maar onderzocht, kun jij dan verklaren waarom de tijdelijk overledenen, B.D.E, alleen maar overledenen zien aan de andere zijde?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:06 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Verdiept in wat precies? Incarnatie. Er is geen enkele wetenschappelijke basis voor dat concept. Sterker nog, er zijn wetenschappelijke theorieën die stellen dat de ziel (het 'ik') alleen maar een illusies is, die veroorzaakt wordt door de uitzonderlijke complexiteit van het neurale systeem in de hersenen en chemische reacties.
Dick Swaab heeft daar nog een interessante stuk over geschreven in zijn boek 'wij zijn ons brein'. De BDE kan verklaard worden op basis van neurologische processen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Uiteraard dat heb jij dus alleen maar onderzocht, kun jij dan verklaren waarom de tijdelijk overledenen, B.D.E, alleen maar overledenen zien aan de andere zijde?
Zelfs mensen waarvan ze niet wisten dat zij overleden waren, maar dat zij aan de overzijde nooit een nog levende persoon waarnamen?
http://www.kennislink.nl/(...)ns-van-leven-en-doodquote:Neurobioloog Dick Swaab van het Nederlands Instituut voor Neurowetenschappen meent dat alle kenmerken van een BDE verklaard kunnen worden vanuit het hersenonderzoek. “Tijdens experimenten kun je bij mensen het gevoel van uittreding opwekken door een bepaald hersengebied te stimuleren, de temporaalkwab. Zuurstoftekort heeft hetzelfde effect. Als je dit tijdens een BDE combineert met de verstoorde informatie van de spieren, het evenwichtszintuig en het zicht, lijkt het net alsof je boven je lichaam zweeft. Als je een ander hersendeel prikkelt, de hypothalamus, kun je mensen van alles laten herinneren. Ze kunnen het voor hun gevoel zelfs opnieuw beleven. Zo lijkt het alsof je leven aan je voorbij flitst. Het zien van een tunnel komt door een verminderde doorbloeding van de oogbol en tijdens het moment van stress en zuurstoftekort komen er opiaatachtige stoffen vrij. Die zorgen voor gevoelens van vrede en rust.”
Je hebt mij dus niet gelezen... wat is dit tochquote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dick Swaab heeft daar nog een interessante stuk over geschreven in zijn boek 'wij zijn ons brein'. De BDE kan verklaard worden op basis van neurologische processen.
[..]
http://www.kennislink.nl/(...)ns-van-leven-en-dood
Een illusie die wordt veroorzaakt door een neurologisch proces, genaamd BDE?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:21 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Je hebt mij dus niet gelezen... wat is dit toch
De rede om voor de 18e puberteitsremmers te geven, is omdat er anders geslachtskenmerken worden ontwikkeld van mogelijk het verkeerde geslacht. Iemand die bijv. als man geboren is en zich vrouw voelt, krijgt dan opeens een adamsappel, baardgroei/lichaamsbeharing en een zware stem. Weet je hoeveel leed dat veroorzaakt? Dat zijn ook nog eens dingen die later niet meer omkeerbaar zijn met een hormoonbehandelingquote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Maar als die hormonen komen kan men alsnog van gedachten veranderen dat is de natuur nml.
Nu gaan ze dit tegen, ...misschien geeft het lichaam vanzelf wel de juiste hormonen zodat iemand zich wel beter in zijn of haar vel voelt...en dan?
Men prutst hiermee met de natuur en of dat allemaal wel zo verstandig is, is eigenlijk mijn twijfel.
Eerst even in de magnetron.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 02:01 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dan toch liever een pak vla mits niet net uit de koelkast.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:22 schreef defrikandel het volgende:
Nee, nooit. Als je als man geboren bent, ben je een man. Als je je pik eraf laat snijden dan word je niet automatisch een vrouw. Sterker nog, dan ben je een man met een afgesneden pik en neptieten.
Citaat van http://dekritischenood.nl. Zie hieronder het artikelEerst alles afzeiken en dan vervolgens zeggen, "maar doe lekker wat je wil". Verkapte homofobie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon allemaal op de brandstapel, vuile duivelskinderen dat het zijn! Vroegur wa het veul betur allemaal!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 00:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Zie je nou wel...?
![]()
Een mening is geen cent waard als het een achterlijke, ongefundeerde kutmening is. Denken dat alle meningen gelijkwaardig zijnquote:
GVD zeg, wat ben jij een KOE. En je hebt het zelf niet eens door...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Een kind op die leeftijd is zich nog niet eens zo bewust van zijn of haar seksualiteit, althans dat zou niet zo moeten zijn!
Het kan toch ook zijn dat je mensen waaraan alles is omgebouwd gewoonweg niet aantrekkelijk vind?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het punt is dat een groot deel zichzelf zo afhankelijk opstelt ten opzichte van sociale en ontologische categorisatie. Angst voor verlies van identiteit? Gejammer en gezever.
Inderdaad. Je kunt wel ergens een opening in het lichaam maken en dat dan "vagijn" noemen, maar dat is op voorhand niet aantrekkelijk voor een gezonde man.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het kan toch ook zijn dat je mensen waaraan alles is omgebouwd gewoonweg niet aantrekkelijk vind?
Ik kan die vraag omdraaien; waarom zou je puur een fenotypische maatstaf hanteren om iemand in seksen in te delen ('seksuele kader' vind ik nogal een onhandige formulering want dat refereert aan seks wat hier volledig los van staat)?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wat bepaalt het 'zijn'? Biologie, esthetica, zelfbeeld, intrinsiekheid? Waarom zou je een puur biologische maatstaf hanteren om iemand in seksuele kaders in te delen?
En natuurlijk zijn psychologische stoornis waardoor hij denkt dat hij vrouw is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:45 schreef starla het volgende:
Het enige wat haar, het, hem 'vrouw' maakt is puur het uiterlijk: 2 tieten en een flamoes.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
En natuurlijk zijn psychologische stoornis waardoor hij denkt dat hij vrouw is.
Kan, maar veel mensen zouden het waarschijnlijk niet opmerken als ze niet van de context van haar verleden afwisten. Ze walgen meer van de context dan van het werkelijke NU. Daarnaast is iets niet aantrekkelijk vinden niet hetzelfde als iets ranzig vinden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het kan toch ook zijn dat je mensen waaraan alles is omgebouwd gewoonweg niet aantrekkelijk vind?
Even een vraag, struggle je zelf ook met je gender? Waarom doe je zo overdreven open minded en blaf je iedereen af die dat niet is?quote:
Waarom haar niet noemen zoals ze zich kenmerkt?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:45 schreef starla het volgende:
[..]
Ik kan die vraag omdraaien; waarom zou je puur een fenotypische maatstaf hanteren om iemand in seksen in te delen ('seksuele kader' vind ik nogal een onhandige formulering want dat refereert aan seks wat hier volledig los van staat)?
Ik vind -maar dat is mijn persoonlijke opvatting- dat de genotypische opmaak zwaarder weegt dan de fenotypische. Hier zijn namelijk allemaal
consequenties aan verbonden, ook fenotypische: geen menstruatie, geen kinderen kunnen baren (ja, sommige vrouwen kunnen dat ook niet, maar dat is niet fysiologisch, om alle pathologische gevallen te bespreken lijkt mij weinig zinvol), zonder exogene hormonen minder vrouwelijke fenotypische eigenschappen, geen puur vrouwelijk aandoeningen kunnen krijgen zoals borstkanker (althans die kans is tig keer zo klein), baarmoederhalskanker, osteoporose na de 'overgang' die dus ook niet plaatsvindt etc.
Het enige wat haar, het, hem 'vrouw' maakt is puur het uiterlijk: 2 tieten en een flamoes.
Dat vind ik eerlijk gezegd enggeestiger dan mijn opvatting van wat vrouw zijn is in haar totaliteit.
My 2 cents...
Ik denk dat dat te maken heeft met Kloothommel's ongefundeerde wetenschappelijke beweringen. Ergerlijke mensen die een mening verkondigen als een wetenschappelijk "feit", mensen die doen alsof zij over daadwerkelijke kennis beschikken van de materie, oftewel pseudowetenschappers die onzin verkondigen en alles twisten naar hun geloof.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:02 schreef dimmak het volgende:
[..]
Even een vraag, struggle je zelf ook met je gender? Waarom doe je zo overdreven open minded en blaf je iedereen af die dat niet is?
Hij doet het niet alleen tegen Kloothommel. Tegen elke tegenstander doet hij denigrerend naar.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:07 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik denk dat dat te maken heeft met Kloothommel's ongefundeerde wetenschappelijke beweringen. Ergerlijke mensen die een mening verkondigen als een wetenschappelijk "feit", mensen die doen alsof zij over daadwerkelijke kennis beschikken van de materie, oftewel pseudowetenschappers die onzin verkondigen en alles twisten naar hun geloof.
Bullshit. Ik kan er ook niets aan doen dat de psychiatrie gender-problemen beschouwt als een psychische stoornis. Dat kan je aan elke psychiater vragen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:07 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik denk dat dat te maken heeft met Kloothommel's ongefundeerde wetenschappelijke beweringen. Ergerlijke mensen die een mening verkondigen als een wetenschappelijk "feit", mensen die doen alsof zij over daadwerkelijke kennis beschikken van de materie, oftewel pseudowetenschappers die onzin verkondigen en alles twisten naar hun geloof.
Dat komt denk ik vanwege de denigrerende sfeer die hier heerst ten opzichte van transgenders bij het gros van de "tegenstanders". Er is een hoop kritiek op de persoonlijke keuze van het subject, terwijl deze anderen geen schade aanbrengt. In grote mate bestaat deze kritiek uit, ongefundeerde bullshit wetenschap en vooroordelen. Ik begrijp wel waarom Fylax zo reageert. Zwart-wit kijkers zijn ergerlijke mensen. Waarom denk je dat het gros van de mensen zo tegen tokkie-volk zijn of voorstanders van de PVV? Omdat zij (tokkies etc.) veelal op dezelfde wijze redeneren. Zwart-wit, onwetend, angstig en denigrerend.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:11 schreef dimmak het volgende:
[..]
Hij doet het niet alleen tegen Kloothommel. Tegen elke tegenstander doet hij denigrerend naar.
Lol omdat je af en toe met een psychiater praat, is het zo? De meningen verschillen sterk betreft dit onderwerp vanuit verschillende wetenschappelijke takken. Als wetenschapper zou je moeten weten dat je niet klakkeloos een zogenaamde "waarheid" moet overnemen en gaan verkondigen, met name wanneer er ethische zaken meespelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Bullshit. Ik kan er ook niets aan doen dat de psychiatrie gender-problemen beschouwt als een psychische stoornis. Dat kan je aan elke psychiater vragen.
Een geloof is het zeker niet, maar ik heb toevallig psychiaters in mijn kennissenkring. Zelf ben ik ook wetenschapper, maar op een ander terrein.
Ik ben er niet van overtuigd dat je psychische stoornissen die ten grondslag liggen aan gender-problemen altijd moet oplossen met dure operaties en behandelingen (die ze uiteraard niet zelf betalen, stel je voor).quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vanwege de denigrerende sfeer die hier heerst ten opzichte van transgenders bij het gros van de "tegenstanders". Er is een hoop kritiek op de persoonlijke keuze van het subject, terwijl deze anderen geen schade aanbrengt. In grote mate bestaat deze kritiek uit, ongefundeerde bullshit wetenschap en vooroordelen. Ik begrijp wel waarom Fylax zo reageert. Zwart-wit kijkers zijn ergerlijke mensen. Waarom denk je dat het gros van de mensen zo tegen tokkie-volk zijn of voorstanders van de PVV? Omdat zij (tokkies etc.) veelal op dezelfde wijze redeneren. Zwart-wit, onwetend, angstig en denigrerend.
Het is juist geen mening, maar een simpel te verifiëren feit.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Lol omdat je af en toe met een psychiater praat, is het zo? De meningen verschillen sterk betreft dit onderwerp vanuit verschillende wetenschappelijke takken. Als wetenschapper zou je moeten weten dat je niet klakkeloos een zogenaamde "waarheid" gaat verkondigen, met name wanneer er ethische zaken meespelen.
bron. (en realiseer je dat je nu alle gevallen over één kam scheert)quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is juist geen mening, maar een simpel te verifiëren feit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Transseksualiteitquote:
quote:Wegens de verwarring met homo-, hetero- en andere vormen van seksualiteit, spreekt de DSM IV in plaats van transseksualiteit, nu over geslachtsidentiteitsstoornis.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Transseksualiteit
[..]
Hij begint met die toon als eerste in dit topic.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat komt denk ik vanwege de denigrerende sfeer die hier heerst ten opzichte van transgenders bij het gros van de "tegenstanders". Er is een hoop kritiek op de persoonlijke keuze van het subject, terwijl deze anderen geen schade aanbrengt. In grote mate bestaat deze kritiek uit, ongefundeerde bullshit wetenschap en vooroordelen. Ik begrijp wel waarom Fylax zo reageert. Zwart-wit kijkers zijn ergerlijke mensen. Waarom denk je dat het gros van de mensen zo tegen tokkie-volk zijn of voorstanders van de PVV? Omdat zij (tokkies etc.) veelal op dezelfde wijze redeneren. Zwart-wit, onwetend, angstig en denigrerend.
Kort doch krachtig argument. Dat is een goed punt en daar kan ik mee inkomenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Waarom haar niet noemen zoals ze zich kenmerkt?
Wat ik heb beweerd is dat volgens de huidige maatstaven (DSM IV) transseksualiteit door psychiaters wordt beschouwd als stoornis. Daarvan heb ik het bewijs geleverd, op jouw verzoek.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:27 schreef Cockwhale het volgende:
[..]![]()
Ik kan op wikipedia (goede bron, zeg!) nu al een citaat vinden die verwijst naar onderzoeken die uitwijzen dat de oorzaak fysiologisch is. GVD zegen dat noemt zich een wetenschapper.
Daarnaast moet je die aanhoudende dualiteit van psychologie en fysiologie eens verwerpen.
Goed, dan noemen we haar dus een transseksueel.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:32 schreef starla het volgende:
[..]
Kort doch krachtig argument. Dat is een goed punt en daar kan ik mee inkomen
Of gewoon een vrouw.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Goed, dan noemen we haar dus een transseksueel.
Er zijn ook mensen die denken dat ze Jezus zijn en zich dan ook als Jezus verkleden.quote:
Omdat sommige mensen die gave hebben om open-minded te kúnnen zijn. Dat kan niet iedereen, zoals je kunt lezen in dit topic en het topic van Fylax.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:02 schreef dimmak het volgende:
[..]
Even een vraag, struggle je zelf ook met je gender? Waarom doe je zo overdreven open minded en blaf je iedereen af die dat niet is?
Slechte vergelijking.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die denken dat ze Jezus zijn en zich dan ook als Jezus verkleden.
Zulke mensen moeten we dan volgens jou ook Jezus noemen?
Ik weet niet of open minded de goede benaming was. Policor is de juiste denk ik.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:58 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen die gave hebben om open-minded te kúnnen zijn. Dat kan niet iedereen, zoals je kunt lezen in dit topic en het topic van Fylax.
Jammer, want het is een heel mooie karaktereigenschap!
Is het dan wel het lichaam van een man? Ze krijgt hormoonbehandelingen (neem ik aan) en heeft operaties achter de rug. Niks mannelijks meer aan, behalve DNA. Maar dat zie je niet op het blote oog.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:04 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik weet niet of open minded de goede benaming was. Policor is de juiste denk ik.
Want ja ik accepteer Loiza zoals ze nu is, vrouw dus. Maar voor mij blijft het ook een transgender. Het is gewoon niet het lichaam van een vrouw. Hoe jammer dat ook moge zijn.
Nee, voor mij blijft het dan ook een transgender.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het dan wel het lichaam van een man? Ze krijgt hormoonbehandelingen (neem ik aan) en heeft operaties achter de rug. Niks mannelijks meer aan, behalve DNA. Maar dat zie je niet op het blote oog.
Ah, dat kan ik wel begrijpen ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee, voor mij blijft het dan ook een transgender.
Vind ik een interessant punt, maar wat zou dan een beter alternatief zijn? Psychische stoornissen zijn notoir slecht te behandelen, waardoor het door behandelaars misschien wel fijn wordt gevonden dat je ze in dit geval gewoon kan geven wat ze willen en niemand die er echt kwaad mee wordt gedaan. Ik heb ook niet het idee dat er in Nederland veel spijtoptanten zijn, al komt het natuurlijk altijd voor.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik ben er niet van overtuigd dat je psychische stoornissen die ten grondslag liggen aan gender-problemen altijd moet oplossen met dure operaties en behandelingen (die ze uiteraard niet zelf betalen, stel je voor).
Er zijn wellicht ook andere methoden om die mensen te helpen.
Ja het is een lichaam van een man wat zowel chirurgisch (afgesneden penis) en hormonaal is behandeld. Maar hij is als man geboren en dus ook als man 'gevormd'. Vanaf dat het een foetus was is gewoon alles in de richting van 'man' gegaan.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het dan wel het lichaam van een man? Ze krijgt hormoonbehandelingen (neem ik aan) en heeft operaties achter de rug. Niks mannelijks meer aan, behalve DNA. Maar dat zie je niet op het blote oog.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat ik heb beweerd is dat volgens de huidige maatstaven (DSM IV) transseksualiteit door psychiaters wordt beschouwd als stoornis. Daarvan heb ik het bewijs geleverd, op jouw verzoek.
Dat jij andere bronnen hebt met andere meningen, doet niet ter zake.
Ik heb ook een bron van een bekende ex-politicus van Groen-Links die onlangs beweerde dat hij van mening is geweest dat homoseksualiteit te genezen is door wat witte rook en islamitische rituelen. Dat zo'n bron er is, maakt het nog niet waar. De persoon in kwestie is er inmiddels zelf ook op teruggekomen.
Hoe ging het vroeger, dat wil zeggen dat afgelopen 4 miljoen jaar? Misschien is psychische hulp bij acceptatie een mogelijkheid.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:18 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Vind ik een interessant punt, maar wat zou dan een beter alternatief zijn? Psychische stoornissen zijn notoir slecht te behandelen, waardoor het door behandelaars misschien wel fijn wordt gevonden dat je ze in dit geval gewoon kan geven wat ze willen en niemand die er echt kwaad mee wordt gedaan. Ik heb ook niet het idee dat er in Nederland veel spijtoptanten zijn, al komt het natuurlijk altijd voor.
Ik irriteer me echt mateloos aan dit soort opmerkingen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die denken dat ze Jezus zijn en zich dan ook als Jezus verkleden.
Zulke mensen moeten we dan volgens jou ook Jezus noemen?
Policor, echt, gewoon echt????quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:04 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik weet niet of open minded de goede benaming was. Policor is de juiste denk ik.
Want ja ik accepteer Loiza zoals ze nu is, vrouw dus. Maar voor mij blijft het ook een transgender. Het is gewoon niet het lichaam van een vrouw. Hoe jammer dat ook moge zijn.
Geen overtuigende redenering. Ik kan hetzelfde verhaal ophangen over iemand die echt denkt dat hij Jezus is. Maar die gaan we dan toch niet kruisigen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik irriteer me echt mateloos aan dit soort opmerkingen.
Iemand veranderd niet zomaar van geslacht hier. Daar zit veel geestelijke hulp aan vast vooraf en de veranderingen zijn alles behalve simpel.
Wil iemand dit doen dan moeten ze wel verdomd zeker van hun zaak zijn, anders wordt een echte verandering niet eens toegestaan.
Na zoveel moeite om van geslacht te veranderen zie ik iemand gewoon als dat geslacht. Dus in dit specifieke geval als vrouw.
Ik als geboren vrouw heb nooit zoveel moeite moeten doen om ze genoemd te worden. Heb nooit jaren lang hulp moeten hebben en alles wat eromheen komt kijken om die verandering echt te mogen ondergaan.
Wat mij betreft is dus iedereen die een geslachtsverandering heeft ondergaan het geslacht waarin ze veranderd zijn. Dat hebben ze wel verdient na al die ellende die ze hebben moeten doorstaan.
Afhankelijk van de samenleving van dat moment werd het minder of meer geaccepteerd.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoe ging het vroeger, dat wil zeggen dat afgelopen 4 miljoen jaar? Misschien is psychische hulp bij acceptatie een mogelijkheid.
Momenteel wordt de grens bepaald door datgene wat technisch mogelijk is. Sinds een aantal jaren is het technisch mogelijk een soort kunstmatige vagina te maken. Dús zijn er mensen die zo'n kunstvagina willen hebben.
Wat zal de volgende stap zijn? Veel fantasie is daarvoor niet nodig. Deze mensen denken dat ze vrouw zijn, dús hebben ze eigenlijk ook recht op een baarmoeder en eierstokken. Over enige tijd zal het technisch mogelijk zijn een baarmoeder en eierstokken van een donor over te plaatsen in een man die denkt dat hij vrouw is. Dús zal dat dan gebeuren.
Daarna volgt het recht om uit die getransplanteerde baarmoeder ook een echt kind te baren. Zodra dat technisch mogelijk zal zijn, zal het dús ook gebeuren. Die mannen voelen zich immers vrouw, hebben dan al een baarmoeder en een vagina, dus de geboorte is een logische volgende stap.
En dan nu de hamvraag: ook al ben je voor deze progressieve ontwikkelingen en technische mogelijkheden, wie gaat het allemaal betalen? Is het redelijk deze (gigantische) kosten op de gehele samenleving te verhalen?
Kan dat dan ook lichamelijk aangetoond worden? Dat iemand jezus hersenen heeft?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Geen overtuigende redenering. Ik kan hetzelfde verhaal ophangen over iemand die echt denkt dat hij Jezus is. Maar die gaan we dan toch niet kruisigen.
Nou dat was dan toch ook een prima oplossing? Die dure operaties zijn dus eigenlijk niet nodig.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Afhankelijk van de samenleving van dat moment werd het minder of meer geaccepteerd.
Bij veel oude samenlevingen kon iemand gewoon de rol van het geslacht nemen waarin ze zich thuis voelde, werden ze zelfs als "heilig" gezien.
Ze konden vaak gewoon een relatie aangaan in het geslacht wat ze als waarheid voelde, behoorde vaak tot de priesters/priesteressen e.d..
Alleen binnen het abrahamisme is er echt geen plaats geweest voor dit soort mensen.
Het was een oplossing, een half om half oplossing bij gebrek aan een betere oplossing. Die betere oplossing hebben we nu wel, waarom daar dan geen gebruik van maken?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nou dat was dan toch ook een prima oplossing? Die dure operaties zijn dus eigenlijk niet nodig.
Dus dat woord kun je niet accepteren maar een transgender wel?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Policor, echt, gewoon echt????
De tering zeg, dat wordt tegenwoordig ook voor alles gebruikt. Niet te geloven dit, makkelijk he mensen met een andere mening wegzetten als policor
Euh, ja....quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:31 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dus dat woord kun je niet accepteren maar een transgender wel?
Dat kan natuurlijk gewoon bepaald worden op basis van de mogelijkheden en de kosten die eraan verbonden zijn. Dat verbouwingen nu worden vergoed betekent natuurlijk niet dat baarmoedertransplantaties later ook vergoed worden.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoe ging het vroeger, dat wil zeggen dat afgelopen 4 miljoen jaar? Misschien is psychische hulp bij acceptatie een mogelijkheid.
Momenteel wordt de grens bepaald door datgene wat technisch mogelijk is. Sinds een aantal jaren is het technisch mogelijk een soort kunstmatige vagina te maken. Dús zijn er mensen die zo'n kunstvagina willen hebben.
Wat zal de volgende stap zijn? Veel fantasie is daarvoor niet nodig. Deze mensen denken dat ze vrouw zijn, dús hebben ze eigenlijk ook recht op een baarmoeder en eierstokken. Over enige tijd zal het technisch mogelijk zijn een baarmoeder en eierstokken van een donor over te plaatsen in een man die denkt dat hij vrouw is. Dús zal dat dan gebeuren.
Daarna volgt het recht om uit die getransplanteerde baarmoeder ook een echt kind te baren. Zodra dat technisch mogelijk zal zijn, zal het dús ook gebeuren. Die mannen voelen zich immers vrouw, hebben dan al een baarmoeder en een vagina, dus de geboorte is een logische volgende stap.
En dan nu de hamvraag: ook al ben je voor deze progressieve ontwikkelingen en technische mogelijkheden, wie gaat het allemaal betalen? Is het redelijk deze (gigantische) kosten op de gehele samenleving te verhalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |