Goed zegquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo zelfstandig naar het cb geweesthij is 470 gram aangekomen t.o.v. zijn geboorte gewicht
quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 12:38 schreef Limone het volgende:
[..]Ik heb mijn haar gewassen en geföhnd. Ook wel een taartpuntje waard, vind ik.
Ik zou die keer extra wegen afwachten. Je kunt natuurlijk wel alvast die extra cc in de fles doen. Je kunt uit 1 'daling van de lijn' (iets minder hard groeiende lijn) toch niet opmaken dat ze niet goed groeit. Waarom moeten alle kinderen gemiddeld zijn volgens het CB. Zoals je zelf al zegt zal haar energie wel naar het groeien in de lengte gegaan zijn. Volgende keer is ze misschien wel meer aangekomen. Ze zit tussen de lijnen, is vrolijk en vraagt zelf toch niet om meer eten. Volgens mij gaat het dan prima met haar.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook bureau vanochtend. Ze vonden haar veel te weinig gegroeid (160 gram in 4 weken, maar in tegenstelling tot de vorige keer wel meer in de lengte). Advies was om meer te geven bij de flesvoeding (ze krijgt nu meestal 110), eventueel aanvullen met KV als ik niet genoeg kolf en eventueel met 4 maanden starten met fruithapjes.
En over twee weken een keer extra wegen.
Ik weet het niet hoor.. Ze gaat nu onder de middellijn, maar zit nog wel in de binnenste lijnen. Er is schijnbaar ook meer energie naar de lengte gegaan. Wil haar best meer cc geven bij de flessen, maar de afgelopen 3 weken heeft ze op zes dagen twee van de zes voedingen uit de fles gekregen. Dat zijn ongeveer 12 van de 126 voedingen. Het lijkt mij dat dat de afgelopen weken ook niet het verschil heeft gemaakt. Verder krijgt ze gewoon op verzoek voeding. Ze slaapt door en is supervrolijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je haar curve ook ingevoerd op de borstvoedingscurve/who curve?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook bureau vanochtend. Ze vonden haar veel te weinig gegroeid (160 gram in 4 weken, maar in tegenstelling tot de vorige keer wel meer in de lengte). Advies was om meer te geven bij de flesvoeding (ze krijgt nu meestal 110), eventueel aanvullen met KV als ik niet genoeg kolf en eventueel met 4 maanden starten met fruithapjes.
Ik weet het niet hoor.. Ze gaat nu onder de middellijn, maar zit nog wel in de binnenste lijnen. Er is schijnbaar ook meer energie naar de lengte gegaan. Wil haar best meer cc geven bij de flessen, maar de afgelopen 3 weken heeft ze op zes dagen twee van de zes voedingen uit de fles gekregen. Dat zijn ongeveer 12 van de 126 voedingen. Het lijkt mij dat dat de afgelopen weken ook niet het verschil heeft gemaakt. Verder krijgt ze gewoon op verzoek voeding. Ze slaapt door en is supervrolijk.
Ik denk dat het een naams-dingetje is... Ik zou voorlopig nog gewoon effe het cb in hun eigen sop laten gaar koken, zolang ze gewoon blij is en slaapt en zulks niet aankomen... Don't fix what isn't broken! Bij onze M hebben we ook eenzelfde dip gehad en zenuwen van het cb... heeft zich gewoon vanzelf hersteld, ondanks wekelijks wegen en huisartsbezoek.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg doen!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:22 schreef Moeraskat het volgende:
Ik wil eigenlijk mn baby verkleden met halloween als the jokeris dat erover?
met 7,5 maand was Melba ook tien kilo hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:23 schreef LuDann het volgende:
Vervelend IMA, dat ze te weinig aangekomen zou zijn volgens het CB. Maar ze lijkt in de lengte prima gegroeid. Ik denk dat als er iets mis zou zijn dat ze dan de energie ook niet zou hebben voor die groei, maar dat is een beetje hoe ik ernaar kijk bij mijn eigen baby.
Ik mag zelf donderdag weer. Het ging goed met aankomen zag ik hier thuis op de weegschaal, maar nu met die verkoudheid en dat gedoe met die voedingen op het KDV gaat het weer minder. Dus daar zal ik ook vast wat over horen.
Ik ging Wolk om 17:30 ophalen op het KDV vandaag, ze werd net wakker. Er stond nog 90 cc melk warm, dus die heb ik daar gegeven. Zonde om weg te gooien en ik had 1,5 uur daarvoor gekolfd dus geen hele volle borsten. Die melk klokte ze naar binnen en daarna slaakte ze van die wanhopige hongerpieps, dus ik legde haar aan. Heeft ze in een kwartier tijd ook nog beide borsten leeggedronken.Das fijn na een nacht van slecht willen drinken. En toen was het 18:00 en was ze het laatste kindje was weg ging.
Er was een andere baby, met diens moeder raakte ik aan de praat. Jochie van 7 maanden, is groter en zwaarder dan een kind van 1 jaar. 11 kilo.Past niet meer in de wagenbak, te zwaar voor de Maxi Cosi... Das ook lastig! Wel een heel vrolijke baby.
Maar dan zat Melba als ik zo op de groeicurve kijk in ieder geval nog binnen de lijntjes (op de +2,5 lijn). Daar zit deze baby ver boven. En ik twijfel of ze nu geen 12 kilo zei zelfs maar dat lijkt me zo sterk. Ze had het erover dat hij een kilo te zwaar was voor de Maxi Cosi. Z'n beentjes staken ook een behoorlijk eind uit.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
met 7,5 maand was Melba ook tien kilo hoor
maar dan kunnen ze nog wel in de MC, die kan tot dertien kilo. Wagenbak zijn wij idd met zes maanden ook uitgegaan.
beentjes maken op zich niet uitquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 22:10 schreef LuDann het volgende:
[..]
Maar dan zat Melba als ik zo op de groeicurve kijk in ieder geval nog binnen de lijntjes (op de +2,5 lijn). Daar zit deze baby ver boven. En ik twijfel of ze nu geen 12 kilo zei zelfs maar dat lijkt me zo sterk. Ze had het erover dat hij een kilo te zwaar was voor de Maxi Cosi. Z'n beentjes staken ook een behoorlijk eind uit.
160 gram is een prachtige score. Niet zo druk makenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 15:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Maar jij hebt wel een blijerd in de zwemband.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:04 schreef Fannetje het volgende:
Hier is 5 uur het nieuwe 7.30. En dat nog wel op vakantie. Ik ben het er niet mee eens.
Toen S nog zo klein was hield ik het ook niet echt bij, dan gingen de nachten vaak in een soort roes ofzo. Maar toen ze groter werd, werden de nachten minder hormonaal denk ikquote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:25 schreef LuDann het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel voedingen, want dat onthoud ik nooit (serieus, hoe doen jullie dat 's nachts?) maar Wolk drinkt sinds een paar nachten weinig per keer en komt dan telkens zo'n twee uur later weer.
Dus ja, gaap. Moet haar wel echt wakker maken nog, liefst slaapt ze uit tot een uur of 10.
Sorry, ik moest lachenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel een blijerd in de zwemband.
Hier is midden in de nacht wakker worden, als een ninja stil tegen de tralies omhoog kruipen en dan 5cm van mijn hoofd SCHREEUWEN!!!!het nieuwe jengelen.
's Nachts weet ik het wel, maar overdag inderdaad niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:25 schreef LuDann het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel voedingen, want dat onthoud ik nooit (serieus, hoe doen jullie dat 's nachts?) maar Wolk drinkt sinds een paar nachten weinig per keer en komt dan telkens zo'n twee uur later weer.
Dus ja, gaap. Moet haar wel echt wakker maken nog, liefst slaapt ze uit tot een uur of 10.
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Hier is midden in de nacht wakker worden, als een ninja stil tegen de tralies omhoog kruipen en dan 5cm van mijn hoofd SCHREEUWEN!!!!het nieuwe jengelen.
Yay!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:58 schreef Estrys het volgende:
Ik heb dat totaal niet bij nachtvoedingen. Dat knusse. Ik ben gewoon niet zo goed met nachten denk ik
De eerste voeding alleen met drie kinderen is een feitging prima
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Hopelijk snel meer slaapquote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:30 schreef Lijnloos het volgende:
[..]mijn held....
Hier een baby die wel netjes door tukte en pas om 7 begon te brabbelen. Grote zus had helaas wel een nachtmerrie en man deed een recordpoging bomen zagen...Sleep is for the weak....
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:43 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hopelijk snel meer slaapVan slaapgebrek ga je gekke dingen doen. Topic reports aanmaken en zo.
![]()
Hier is het naar mijn hoofd tijgeren, mijn haar vastpakken en dan keihard schreeuwen in mijn oor het nieuwe mopperen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:28 schreef ingee het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:43 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hopelijk snel meer slaapVan slaapgebrek ga je gekke dingen doen. Topic reports aanmaken en zo.
![]()
Het was volle maan, natuurlijk...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:03 schreef Mariposas het volgende:
Zal wel wat in de lucht hangen. Na een week doorslapen hier ook weer nachtvoedingen of gewoon wakker worden (te troosten zonder voeding). Precies nu ik weer werk natuurlijk.
Ja, het wordt echt steeds leuker! Ze vindt nu ook de babygym leuk, en de speelboog. Dan pakt ze met twee handjes zo'n ring of zo'n beest, en trekt er heel hard aan. Dan rolt ze ook al bijna op haar zij.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, wat leuk Saskia!ik kijk zo uit naar dat soort dingen met t. Hier kroop hij zonder bijna in het holletje van m'n arm omdat hij zo hard moest glimlachen...
Kan je op jer werk tenminste uitrustenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:03 schreef Mariposas het volgende:
Zal wel wat in de lucht hangen. Na een week doorslapen hier ook weer nachtvoedingen of gewoon wakker worden (te troosten zonder voeding). Precies nu ik weer werk natuurlijk.
Dat heb ik hier vaker voorbij horen komen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:03 schreef Mariposas het volgende:
Dit was vast pas een voorbode voor de rest van de poep-explosiequote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef Selvaria het volgende:
Dag 17: POEP!![]()
![]()
![]()
En zonder moeite, gewoon een normale, bescheiden hoeveelheid.Toch wel een opluchting hoor, al had ze nergens last van.
Leuk he Saskia! Ik ga ook elke keer na het verschonen met N. naar die leuke baby in de spiegel kijken, lachen!
Vandaag is m'n eerste dag. Alsof ik niet ben weggeweest. Het lijkt wel gisteren dat ik met m'n dikke buik naar werk fietste. Fijn om weer met m'n hoofd bezig te zijn, dat heb ik gemist. Begon me echt een leeghoofd te voelen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het was volle maan, natuurlijk...
Hoe bevalt het, om weer aan het werk te zijn?
OMG serieus? Elin is 11 maanden nog nog 8 kiloquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
met 7,5 maand was Melba ook tien kilo hoor
maar dan kunnen ze nog wel in de MC, die kan tot dertien kilo. Wagenbak zijn wij idd met zes maanden ook uitgegaan.
Hihi L is 7,5 maand, 2 maanden te vroeg geboren en woog gisteren 7840. Bijna 8 kilo. Je ziet niet meer dat ze te vroeg waren.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
OMG serieus? Elin is 11 maanden nog nog 8 kilogeinig om te zien dat verschil tussen die kindjes
N. is nu 6700 gram bij 12 weken. Wij gaan voor de 8 kilo bij 4 maandenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:18 schreef Krisvc het volgende:
Als L. haar lijntje blijft volgen zit ze met 4 maanden op 7,5e kilo.
Mari, hoe is het kolven met het callcenter op de achtergrond?
Wij gaan in januari naar Portugal met N., om voor het eerst haar Portugese overgrootmoeder en andere familie te ontmoeten. Dan is ze ruim 5 maanden. Het is ongeveer 2,5 uur vliegen, dus geen 5, maar toch. Ik zie het probleem niet echt. N. is tot nu toe ook een heel makkelijke baby, ze vindt alles leuk en als ze eens huilt stop ik er een tiet in en is ze weer stil. Dus waarom niet lekker gaanquote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:50 schreef Minarosa het volgende:
Wij willen een paar dagen winterzon boeken in december (5 uur vliegen, geen vaccinaties nodig). Lekker wandelen, stadjes bezoeken etc. Ik zie weinig problemen, lekker weg met z'n drieën, ging in de zomer ook prima en natuurlijk is het meer gedoe dan met z'n tweeën, maar ik merk dat een aantal mensen aan wie ik het vertel echt zo reageren in de trant van 'met een baby?!'. En 'ooh in het vliegtuig moeilijk moeilijk stress gedoe vreemde locatie help'
Ik zie het probleem niet, het is inderdaad meer geregel maar kom op zeg, het is vakantie, we moeten niets en we zien wel hoe het gaat. (De mensen die het zeggen vinden in mijn ogen al snel iets moeilijk) maar het knaagt toch een beetje. Is het gek om met je baby te gaan vliegen terwijl het niet strikt noodzakelijk is?
Welnee! Ik vond het zeker met 1 (makkelijke) baby echt prima te doen ook! Er zijn idd veel mensen die dingen heel snel moeilijk vinden, helemaal met een baby ja.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:50 schreef Minarosa het volgende:
Wij willen een paar dagen winterzon boeken in december (4 à 5 uur vliegen, geen vaccinaties nodig, veilige bestemming). Lekker wandelen, stadjes bezoeken etc. Ik zie weinig problemen, lekker weg met z'n drieën, ging in de zomer ook prima en natuurlijk is het meer gedoe dan met z'n tweeën, maar ik merk dat een aantal mensen aan wie ik het vertel echt zo reageren in de trant van 'met een baby?!'. En 'ooh in het vliegtuig moeilijk moeilijk stress gedoe vreemde locatie help'
Ik zie het probleem niet, het is inderdaad meer geregel maar kom op zeg, het is vakantie, we moeten niets en we zien wel hoe het gaat. (De mensen die het zeggen vinden in mijn ogen al snel iets moeilijk) maar het knaagt toch een beetje. Is het gek om met je baby te gaan vliegen terwijl het niet strikt noodzakelijk is?
Nee hoor ik vind het niet gek. Trouwens hoe kleiner hoe makkelijker is mijn ervaring.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:50 schreef Minarosa het volgende:
Wij willen een paar dagen winterzon boeken in december (4 à 5 uur vliegen, geen vaccinaties nodig, veilige bestemming). Lekker wandelen, stadjes bezoeken etc. Ik zie weinig problemen, lekker weg met z'n drieën, ging in de zomer ook prima en natuurlijk is het meer gedoe dan met z'n tweeën, maar ik merk dat een aantal mensen aan wie ik het vertel echt zo reageren in de trant van 'met een baby?!'. En 'ooh in het vliegtuig moeilijk moeilijk stress gedoe vreemde locatie help'
Niet echt relaxt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:18 schreef Krisvc het volgende:
Als L. haar lijntje blijft volgen zit ze met 4 maanden op 7,5e kilo.
Mari, hoe is het kolven met het callcenter op de achtergrond?
Welnee!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:50 schreef Minarosa het volgende:
+1quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Welnee!![]()
Hoe kleiner hoe minder ze ook meekrijgen van zo'n vliegreis over t algemeen. En zolang je niet de toeristische hoogtepunten van Syrië gaat bewonderen zou ik zelf geen reden zien om niet te gaan.
hier dus ook. Niks mis mee vind ik. Ik heb nog een klein popje... Alleen de richtlijnen van kleding kloppen niet, dus daar moet ik wel op letten. In de labels van haar kleding staat nog van 6 tot 9 maandenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 12:51 schreef Estrys het volgende:
Onze dochter was 8 kilo met 11 maandenmet twee jaar was ze 12 kilo. Het stagneert wel iets dus
N. draagt nog steeds met gemak 2-4 maanden kleding, terwijl ze bijna 6 maanden is.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:34 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
hier dus ook. Niks mis mee vind ik. Ik heb nog een klein popje... Alleen de richtlijnen van kleding kloppen niet, dus daar moet ik wel op letten. In de labels van haar kleding staat nog van 6 tot 9 maanden
Ja! dat had ik bij E ook. Die zat gewoon nog in 50-56 toen ze 6 maanden was. E begon bij 44. ze volgt echt exact de -1 lijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:37 schreef Selvaria het volgende:
[..]
N. draagt nog steeds met gemak 2-4 maanden kleding, terwijl ze bijna 6 maanden is.Ze zit iets onder het gemiddelde op de curve van het CB.
ik besef me nu ineens pas wie jij bentquote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
OMG serieus? Elin is 11 maanden nog nog 8 kilogeinig om te zien dat verschil tussen die kindjes
Moet prima kunnen! Eventueel een pauze tussendoor waarbij G even uit het autostoeltje kan. Ketel heeft met 12 dagen ook een uur in de auto gezeten voor een bruiloft, heeft hij niks aan overgehouden hoor.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe zit t met auto rijden? Het gaat hard achteruit met de opa vanen hij wil zondag langs gaan. Is anderhalf uur rijden, andere optie is dat ik thuis blijf met G. maar eigenlijk wil ik mee voor mijn man en ook voor opa dat hij zijn enige achterkleinkind nog ziet
Een drager mee is - in navolging van LT's verhaal - zeer aan te radenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef Minarosa het volgende:
Ik geloof dat ik vanavond maar ga boekenNu al zin in!
En Moeraskat, lijkt me inderdaad superzwaar in je eentje, een extra paar handen van personeel zou dan zeer welkom zijn, jammer dat ze dat niet zien![]()
Cassandra ik zou ook gewoon gaan, grote kans dat hij de hele tijd slaapt.
Thnx!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik besef me nu ineens pas wie jij bent
Welkom terug
Hebben ze geen tijd voor of zo.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef Minarosa het volgende:
En Moeraskat, lijkt me inderdaad superzwaar in je eentje, een extra paar handen van personeel zou dan zeer welkom zijn, jammer dat ze dat niet zien![]()
Die baby is 1 ding, maar zélf met je ontplofte mol een dagje naar een hysterische kinderkermis 9 dagen postpartum...quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:12 schreef Estrys het volgende:
Ik wilde net typen: mijn baby slaapt al zo'n beetje de hele dag, wordt ie net wakker![]()
Heb boterhammen gegeten met de twee oudste, opgeruimd, dochter naar bed gebracht en de caviakooi schoongemaakt.
1,5 uur in de auto kan prima![]()
Ik ken iemand die ging met een baby van 9 dagen oud naar Julianatoren. Ging ook prima vond zij![]()
Met je kraamverbanden dakpansgewijs in je broekjequote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die baby is 1 ding, maar zélf met je ontplofte mol een dagje naar een hysterische kinderkermis 9 dagen postpartum...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
nu ja, dan zit je in elk geval zachtquote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:45 schreef Estrys het volgende:
[..]
Met je kraamverbanden dakpansgewijs in je broekje
Ik had (voordat ik een baby had) verwacht dat ik stressig zou worden van het moeder zijn maar dat is gek genoeg helemaal niet gebeurd. Ook doordat hij zo makkelijk is en goed slaapt denk ik, dus ik heb vast gemakkelijk praten. Had veel blogs gelezen over hoe zwaar het was om werken/kolven (4 dagen) te combineren met baby, dus dat vreesde ik wel, maar het is me nu wel duidelijk dat dit zeker geen universeel gevoel is. Sommige dingen kosten inderdaad meer tijd (ergens naartoe gaan..) en kolven is niet mijn hobby, maar ja, gewoon even overheen zetten en doen denk ik nu, het is ook weer niet dat de wereld vergaat. In dat opzicht vind ik wel dat je af en toe bang gemaakt wordt voor het leven met een baby.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:35 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Thnx!
[..]
Hebben ze geen tijd voor of zo.
Gewoon boeken joh. Ik sleep Elin overal mee naartoe. Gaat prima. Maar ik ben zelf ook geen stress kip, dat is wel een voordeel.
Gewoon doen inderdaad! Wij zijn net terug van een vakantie met 6 uur reistijd... met de auto weliswaar maar same diff lijkt me. In een vliegtuig heb je meer gemakken dan in een auto lijkt me, wij waren afhankelijk van de tankstations waar we langskwamen, aan boord van een vliegtuig heb je gewoon personeelquote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef Minarosa het volgende:
Ja dat zal het zijnquote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:52 schreef Estrys het volgende:
1 baby is een makkie![]()
Vandaag voor het eerst met drie alleen thuis. Ik vind het zoveel minder zwaar dan hoogzwanger met twee.Ik voel
me super! Ik kan gewoon lopen en opstaan en voor mijn gezin zorgen. Ik ben wel moe van de gebroken nachten maar dat is zoveel anders dan moe van zwanger zijn. En niet vooruit kunnen. Echt Top!
Ik las even 9 weken, en dacht, da's toch geen probleem. Maar 9 dagen? Die dacht: kraamverzorgster is weg, hup, naar buiten?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 14:12 schreef Estrys het volgende:
Ik ken iemand die ging met een baby van 9 dagen oud naar Julianatoren. Ging ook prima vond zij![]()
Ik heb ooit een kraambed van iemand begeleid die gewoon vanaf dag 3 onvindbaar was steedsquote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik las even 9 weken, en dacht, da's toch geen probleem. Maar 9 dagen? Die dacht: kraamverzorgster is weg, hup, naar buiten?
F. is trouwens met zijn 10 weken al 3 keer in het safaripark geweestElke keer maar een uur of 2/3, en in de doek/ drager, dat wel. Eerste keer was ie 4 weken denk ik? En het was toen superlekker weer, flesje gegeven op een bankje in de zon bij de geitjes
. Ik had m niet meegenomen met regen en veel wind maar dan ga ik eigenlijk zelf ook niet graag in t safaripark rondlopen
. We willen ook leuke dingen blijvn doen met peuter, dus F. gaat gewoon mee.
Suf hequote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Bizar dat ik zo'n heel ziekenhuis traject achter de rug heb wegens groei achterstand met alle stress die erbij kwam kijken, en dat jij als verrassing ook een ukje hebt Pinq
Gisteren woog hij 3280 bij precies 14 dagen, 2810 bij de geboorte.
Bij een eventuele tweede laat ik de groei echo's ook achterwege, G. zal mijn Indische genen hebben en nu zijn vader achterna gaan![]()
Wel bizar trouwens, vorige week had hij een pakje aan wat veel te groot was en nu zit t precies goed
Nou ja, uit ervaring kan ik je zeggen dat dat dus ook vrij K*T is, ookal 'mocht' moest ik mijn kraamtijd bij J. wel in het ziekenhuis doorbrengen, en gelukkig de laatste 3 dagen ook bij hem op de kamer. Dat realiseer ik me pas goed nu het bij F. allemaal zo volgens het boekje ging.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:48 schreef mignonne het volgende:
Dat is juist wat ik altijd het sneuste vindt voor couveuse-ouders, dat ze de kans niet krijgen om 'normaal' kraamvrouw te zijn en in rust van de baby te genieten en te herstellen.
Ye. Ik vind het echt heel sneu om zoiets te zien. Bij een tweede kindje nog wat meer dan een eerste, in die zin dat je die ouders vaak echt onwijs ziet puzzelen om alles te organiseren rondom het oudste kind en dan met je hoofd en al je zorgen bij het andere kind enz.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 16:59 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Nou ja, uit ervaring kan ik je zeggen dat dat dus ook vrij K*T is, ookal 'mocht' moest ik mijn kraamtijd bij J. wel in het ziekenhuis doorbrengen, en gelukkig de laatste 3 dagen ook bij hem op de kamer. Dat realiseer ik me pas goed nu het bij F. allemaal zo volgens het boekje ging.
Maar je hoeft toch ook niet in bed te blijven liggen? Lijkt me niets mis mee hoor als je je verder goed voelt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef Mariposas het volgende:
Ik ging als de kraamzorg weg was snel door huis heen om nog wat dingen op te ruimen,, slingers ophangen, vuil wegbrengen.Niets doen is echt zo niet mijn ding. Plus, toen de zwelling weg was en ik niet meer wijdbeens hoefde te zitten/lopen na twee dagen, voelde ik me heel goed. Nouja, tot die dag met stuwing dan. Of het verstandig is, nee, vast niet.
![]()
Cassandra, bij mij op de zwangerschapsyoga was iemand die ook allerlei groeiecho's had en overgedragen aan 't ziekenhuis wegens babysaurus. Zij maakte zich helemaal zorgen. Bij mij nooit iemand over gerept. Zij bevalt zonder problemen van een kind dat 200 gram minder woog dan de mijne, die van mij zat klem. Ik ben blij dat ik 't nooit heb geweten, heb zo een onbezorgde zwangerschap gehad en ook zonder zorgen de bevalling ingegaan.Voor een evt. volgende wil ik ook geen groeiecho's heb ik besloten, klein, gemiddeld of groot, ik ga er toch geen andere beslissingen door nemen. Of beter, geen beslissingen neem ik, 't kind komt vanzelf wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de kraamtijd was ik net door een trein overreden, echt niet dat ik te lang m'n bed uitkwam.![]()
Oh ja dat is wel apart? Ik voelde me al bijna schuldig, de 2 uur dat ik overdag heb geslapen en de kraamverzorgster de zorg overdroeg. Je wilt je pasgeboren baby toch niet achterlaten?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch ook niet in bed te blijven liggen? Lijkt me niets mis mee hoor als je je verder goed voelt.
Maar echt naar buiten gaan en je baby dan bij de kraam achter laten eigenlijk bijna als een soort luxe oppas, dat vind k dan wel weer wat anders.
Ik heb bij mijn tweede ook vooral geslapen en dan E. bij de kraam gelaten. Ik heb de tijd en haar aanwezigheid echt gebruikt om te herstellen en bij te slapen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:24 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel apart? Ik voelde me al bijna schuldig, de 2 uur dat ik overdag heb geslapen en de kraamverzorgster de zorg overdroeg. Je wilt je pasgeboren baby toch niet achterlaten?
Mja, heb alsnog wel uren op de bank gezeten, zoveel scheelt dat ook weer niet met in bed liggen.
Dat was ikquote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:09 schreef Krisvc het volgende:
Tijdens m'n kraamweek wilde ik ook niet in bed liggen. Ik wilde beneden gezellig erbij zitten. Deed 's middags wel even een tukkie. Kraam had hier ook van die mooie verhalen. Vrouw die op de laatste dag van de kraamzorg het bed zelf wel even van de klossen haalde enzo.
Bij voorkeur niks tillen dat zwaarder is dan je baby was geen regel van jouw kraam?quote:
Onwijs geil ook, zo'n bloedende en uitgescheurde doos!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:09 schreef Estrys het volgende:
Nee dan het verhaal dat mijn kraam vertelde over een collega die op een ochtend een enorme ravage aantrof bij de kraamvrouw down under zeg maar. Alle hechtingen uitgescheurd... ' ja mijn man moest gisterenavond zo nodig'
Nee, niet over gehoord. Werkt toch niet met een peuter in huisquote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:11 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Bij voorkeur niks tillen dat zwaarder is dan je baby was geen regel van jouw kraam?
Wat ontzettend zielig.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:09 schreef Estrys het volgende:
Nee dan het verhaal dat mijn kraam vertelde over een collega die op een ochtend een enorme ravage aantrof bij de kraamvrouw down under zeg maar. Alle hechtingen uitgescheurd... ' ja mijn man moest gisterenavond zo nodig'
TweeSteden in Tilburg? Daar heb ik 3 weken gelegen met Sjaak. Ook rooming-in. Het vervangt geen kraamtijd, want Sjaak was hartstikke ziek, ik had hopen stress, de muren kwamen op me af en je had (bijna) nooit tijd voor je eigen cocon, maar 100x beter inderdaad dan op en neer reizenquote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef mousemicky het volgende:
Ons zkh had idd rooming-in kamers. Superfijn
Maar nog beter is natuurlijk als je beide lekker naar huis mag!
NIET!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:09 schreef Estrys het volgende:
Maar je bent toch ook niet goed snik als je dat toe laat?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat ontzettend zielig.. Die arme vrouw!
Er is in ieder geval iets niet pluis daar in die relatie denk ik dan.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Maar je bent toch ook niet goed snik als je dat toe laat?
Helaas niet.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:38 schreef AwayTL het volgende:
Dat is vast een broodje aap onder de kramen!
Je zal maar in zo'n relatie zitten.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Maar je bent toch ook niet goed snik als je dat toe laat?
Nee, t Elisabethquote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
TweeSteden in Tilburg? Daar heb ik 3 weken gelegen met Sjaak. Ook rooming-in. Het vervangt geen kraamtijd, want Sjaak was hartstikke ziek, ik had hopen stress, de muren kwamen op me af en je had (bijna) nooit tijd voor je eigen cocon, maar 100x beter inderdaad dan op en neer reizen
Moeten ze daar nog melding van maken eigenlijk?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:53 schreef mignonne het volgende:
En natuurlijk zijn die mannen niet goed snik. Maar ik hoef vast niet uit te leggen dat dat niet bepaald de meest liefdevolle relaties zijn obv gelijkwaardigheid enzo. Over het algemeen zijn dat de relaties waarin de man de baas is in huis en komt het voornamelijk binnen streng religieuze kringen voor, waarin de man dus alles bepaald, ook wanneer er gebatst wordt. en hold your horses, dat zijn niet alleen allochtonen![]()
Gelukkig komt dat niet dagelijks voor in de kraamweek, maar het komt wel voor helaas.
Kan me voorstellen dat dat als vk ook heftig is om mee te maken. Kunnen/mogen jullie daar eigenlijk iets mee doen?quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:53 schreef mignonne het volgende:
En natuurlijk zijn die mannen niet goed snik. Maar ik hoef vast niet uit te leggen dat dat niet bepaald de meest liefdevolle relaties zijn obv gelijkwaardigheid enzo. Over het algemeen zijn dat de relaties waarin de man de baas is in huis en komt het voornamelijk binnen streng religieuze kringen voor, waarin de man dus alles bepaald, ook wanneer er gebatst wordt. en hold your horses, dat zijn niet alleen allochtonen![]()
Gelukkig komt dat niet dagelijks voor in de kraamweek, maar het komt wel voor helaas.
Hangt maar net van de situatie af. Als er vermoeden is van huiselijk geweld dan doe je er alles aan om moeder duidelijk te maken dat er hulp mogelijk is, maar ze moet uiteindelijk zelf om hulp vragen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:57 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Moeten ze daar nog melding van maken eigenlijk?
Dat denk k ookquote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:09 schreef Estrys het volgende:
Dit was een kraamhulp met ruim 25 jaar ervaring. Geheel ondenkbaar is het niet dat ze zoiets mee heeft gemaakt in die tijd.
Komt ook veel in de biblebelt voor volgens mijquote:Op woensdag 28 oktober 2015 20:53 schreef mignonne het volgende:
Ghehe you special ♡♡quote:Op woensdag 28 oktober 2015 21:20 schreef Estrys het volgende:
Nee dat vind ik ook niet kunnen, als je iemand kent daarover gaan vertellen.
Ze had ze in 25 jaar trouwens nog nooit meegemaakt dat de baby op de zesde dag geler was dan de vijfde dag.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik word wel gek van het TSR, elke keer als ik op de klok kijk en bedenk wanneer ik voor t laatst gevoed heb. Gisteren een schone pyjama aangedaan en die is nu al 3 keer doorweekt geraaktToch maar een fijne BH aanschaffen en compressen dragen..
Waarom niet, wij hebben echt voor de meest knullige dingen de vk gebeld, echt een stuk of 6 keer in de weken na de kraamweek...quote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:40 schreef Estrys het volgende:
Ik wil eigenlijk wat advies over de voeding. Maar voel me enorm bezwaart om de vk daarvoor te bellen. De wijkverpleegkundige die hier van de week was had ik helemaal geen vertrouwen in om daar vragen aan te stellen.
Is de rust nu wel een beetje terug gekeerd Skoap?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 08:48 schreef Skoap het volgende:
Brrrr die verhalen
Mijn eerste kraamweek was geweldig.
Mijn tweede niet zo. Ik had mij er juist zo op verheugd en toen kwam ik in het ziekenhuis terecht. Baby de eerste dag & nacht niet bij mij. De dag erna gelukkig al wel, maar mijn man was gewoon aan het werk & ik miste mijn andere zoon en er was erg veel kans dat F de dag erop terug moest naar de neo omdat hij geel werd. De nacht dat ik moest kolven & de zuster de fles aan F gaf was ook stom. Ik voelde mij zo alleen. Mijn man mocht wel in het ziekenhuis slapen, maar ik wilde dat hij thuis bleef bij L. En toen ik vrijdag onverwacht al naar huis mocht was dat natuurlijk fantastisch, maar thuis vond ik het de eerste dagen echt te drukIk kon echt niks hebben en was super emotioneel en moe. Ik heb mij toch best wel veel zorgen gemaakt al die tijd met gebroken vliezen & de kans dat F wel een tijd op de neo moest liggen... (Wat gelukkig dus niet zo was)
gelukkig wel! Al vond ik het wel heftig in het begin, 2 kinderen. De eerste 2 weken heb ik mij geregeld afgevraagd waar ik aan begonnen wasquote:Op donderdag 29 oktober 2015 09:56 schreef Cholula het volgende:
[..]
Is de rust nu wel een beetje terug gekeerd Skoap?
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Beuh, ik zit zo verstopt. Vanmorgen bij de dokter geweest, klysma gekregen en het helpt niet....zo frustrerend..
Dat lucht op waarschijnlijk! Fijn dat het er uit is!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Eindelijk is het eruit.... Man, wat en bevalling!
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
erg he... ik heb het ook wel eens gehad, echt super naar!quote:Op donderdag 29 oktober 2015 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Whahaha ja! A. slaapt nogsteeds nu, en ik heb al wel een tosti voor t andere keind gebakken.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 16:25 schreef Estrys het volgende:
Maar herkenbaar hoor die waakstand.
Hier heeft er eentje wel drie uur geslapen vanmiddag. Nadat ik na een voeding nog eens 80 cc gaf. Helemaal nokkie vol gok ik, misschien toch wat veel om er bij te geven nu hij beter drinkt.
En wat doe ik in die tijd? Helemaal niks. 15 minuten voordat hij wakker wordt begin ik even snel aan het etentypisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: nog eenvoor het tweetal van Spring, wat ontzettend leuk! En die blik van R.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jager, gefeliciteerd met je poepje nog!
Foto's??? Zó benieuwd!
De Gil is hier ook zeer aanwezig.
Cassandra, is je man altijd zo veel weg?Minderen ivm baby zit er even niet in? Ook voor jezelf.
Pinq, ik slaap ook zwaar rot met baby op meer dan een meter afstand. Dan ben ik bij even wakker worden ook KLAARWAKKER! want MN KIND! WAAR IS ZE!
(Ja ik weet, dit slaat nergens op).
Met baby dichtbij ben ik ook KLAARWAKKER! want De Gil feature.
*uitgebijleespost for now*
[ Bericht 12% gewijzigd door ingee op 29-10-2015 21:08:39 ]
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:58 schreef ingee het volgende:
Die gepureerde meuk is saai joh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cassandra, is je man altijd zo veel weg?Minderen ivm baby zit er even niet in? Ook voor jezelf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wat een guitig snoetje heeft Sjaak
Eetfoto's van R. en N.![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 20:38 schreef ingee het volgende:
Sjaak met z'n pook.Ik dacht al waar is die foto, maar die had jij zelf natuurlijk.
En R met haar nieuwe aanwinsten:Dit is de wasmand van de Action, toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat baddert goed hoor! We hebben er 3.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:33 schreef Danaa het volgende:
[..]
Dit is de wasmand van de Action, toch?
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:04 schreef Selvaria het volgende:
R.![]()
N. doet mee!Wowwww ze lijkt op jou!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gilfeature check, altijd, overal. Dat het amk nog niet gecontacteerd is. Hoera voor vrijstaand wonen!Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wat een guitig snoetje heeft Sjaak
Eetfoto's van R. en N.
Serieus?quote:
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:39 schreef ingee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Selvaria ik zie de gelijkenis tussen jullie ook wel hoor! Het is de oogopslag![]()
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 21:51 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Selvaria ik zie de gelijkenis tussen jullie ook wel hoor! Het is de oogopslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja de oogopslag, ik zat ook al te speuren.![]()
Och arm meisje... Dit vind ik altijd zo zielig he. Ik hoop dat de zetpil werkt!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 06:02 schreef Shopaholic1984 het volgende:
N haar bedje bestaat vannacht uit lava. Ze is niet lekker en al vanaf 3 uur aan het huilen als je haar in bed ligt. Ik zit nu met haar op de bank en ze slaapt nu. Ze wordt af en toe wakker, doordat ze buikpijn heeft. Ze kronkelt dan met haar lijfje. Zo zielig. Net maar een zetpilletje gegeven en hopelijk slaapt ze nog even.
Ik heb ook 4 uur achter elkaar geslapen! En nu ligt meneer voor het eerst in tijden in z'n bed te slapen, waar een heerlijkheid!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:15 schreef Selvaria het volgende:
Wij sliepen iets langer vannacht!21.30-00.30-05.45-07.00. Die 5 uur achter elkaar heeft me zo goed gedaan, was echt al lang geleden!
De nachten wordejn hier ook langer, het was 22.00 -4.00-7.00. Ik was heeeel blij dat ze om m7 uur weer kwam, want ik had zo'n stuwingquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 10:57 schreef FlyingFish het volgende:
Leuk begin van de dag zo Kazy
O begint eindelijk iets vroeger te gaan slapen waardoor ik weer wat tijd alleen met m'n man heb, erg fijn! Gisteren sliep hij vanaf 10 uur
En hij is nu al camera-shy. Ligt hij leuk te lachen, pak ik m'n telefoon voor een foto maar zodra hij dat ding ziet stopt hij, om weer verder te gaan als de telefoon weer uit het zicht is
Check.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 07:32 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat gemeen eigenlijk dat dat doorslapen van de ene op de andere dag voorbij kan zijnheb niet eens afscheid kunnen nemen.
RIP voor de nabestaanden
en vergeleken met sommige nachten van hier heb ik het nog steeds hartstikke goed hoor, maar na 6+ maanden slaap van 19:00-8:00 is het wel even wennen dat ik er weer 1-2x uit moet 's nachts![]()
Het is een faaaaaaase..
Nee joh. Verschonen is hèt moment om te rollen. Of om je benen bij elkaar te doen en te strekken zodat je ze moet breken om er een luier tussen te kunnen frotten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:28 schreef Krisvc het volgende:
Bestaan er trouwens ook kindjes die rustig stil liggen tijdens het verschonen?
Ik kan me daar zo niks bij voorstellen.
Ja!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:28 schreef Krisvc het volgende:
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:34 schreef lunapuella het volgende:
voor de goede nachten! Hier ook best oké, met maar 1 echte nachtvoeding om 1 uur.
Vandaag ook weer bij het CB geweest. Prikken overleefd, en Ketel is nog steeds een groeibeertjeholy ** Michael weegt met bijna acht maanden nog geen zeven kiloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
voor de goede nachten! Hier ook best oké, met maar 1 echte nachtvoeding om 1 uur.
Vandaag ook weer bij het CB geweest. Prikken overleefd, en Ketel is nog steeds een groeibeertjeOh, wat een mooie curve zeg! Wat fijn dat het zo goed gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mjoh, mijne ligt ook flink te spartelen met haar michelinmannetjesbeentjesquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:28 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby ligt nooit stil.Gister bij het CB viel dat ook op. Nu schrijven ze het feit dat ze niet super aan zou komen gedeeltelijk aan haar gegym toe. Geen idee hoeveel baby's normaal gesproken wiebelen, maar die van mij dus kennelijk meer dan andere baby's.
Ze was lastig te prikken omdat ze zo enthousiast aan het slaan en schoppen was.
Ik heb ze ook niet hoor stil liggers. Dat je ze nog vast hebt bij de enkels en de rest van het kind op de buik ligt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:28 schreef Krisvc het volgende:
Niet doen! Dan blijf je met t gezeur zitten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:42 schreef LuDann het volgende:
Bluh, ik heb een rotdag verder. Zo'n pijn aan mijn borsten (al sinds het begin). De huisarts gaat nu een kuurtje tegen spruw voorschrijven, gewoon om te proberen. Heb ook nog eens knallende koppijn.
En net mijn schoonmaakster ontslagen en nu zit haar 13 jarige dochter mij via de app te smeken om haar nog een laatste kans te geven. Super sneu natuurlijk en ik weet niet zo goed of ik dat nu moet doen of niet. Ze zei vannacht voor de derde week op rij af dus ik heb nogal een berg werk liggen. Het huis is een puinzooi.
Vandaag ook weer bij het CB geweest. Prikken overleefd, en Ketel is nog steeds een groeibeertjeJe hebt een berichtje van F.ran.cienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi eigen lijntje, wel grappig om te zien. Sjaak is 2x zo oud en weegt 7kg (en een beetje) en is 65cm lang.
Blijkt dat "het wordt beter" dus toch geen hoax te zijn!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Het tweede dutje in z'n bed is een feit. Ik weet niet wat mr overkomt, zoveel tijd zonder baby op me geplakt!
Vandaag ook weer bij het CB geweest. Prikken overleefd, en Ketel is nog steeds een groeibeertjeDat is wat je noemt boven in de curveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
mijn baby lijkt mij ook best tevreden(hij rockt dus mooi die roze bunting bag die ik nog had van zijn zus)
En met zijn zus is het ook dikke mik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Het viel me vandaag op dat Wolk ook een hele kale rand op haar achterhoofd heeft door dat gedraai. Jammer, ik had gehoopt dat de haaruitval bespaard was gebleven. En dat bonken op de bodem ja, Wolk doet dat met haar hielen en soms zo hard dat ik denk van ''dat moet toch pijn doen'' maar dan ligt ze me breed lachend aan te kijken dus dat zal wel niet dan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:56 schreef Mariposas het volgende:
Die van mij ligt ook geen seconde stil. Ik denk dat hij echt nog eens door de box heen breekt, hij stampt vaak enorm op de bodem. En z'n hoofd is helemaal kaal aan de achterkant door het gedraai met z'n hoofd, hij heeft daaronder wel een Haagse mat.
luna, lijntje buigt wel een beetje af naar de bovenste lijn!
LuDann,ik zou haar geen tweede kans geven. Zeker als je haar al waarschuwingen hebt gegeven. Neemt ze het ineens wel serieus als je haar ontslaat ofzo...
[..]
Blijkt dat "het wordt beter" dus toch geen hoax te zijn!![]()
Grappig, mijn N woog vorige week ook 6900! Volgend mij hadden we ook de zelfde UD, of in ieder geval dezelfde week.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:06 schreef Selvaria het volgende:
Allemachtig Luna.N. woog gisteren 6900 gram bij bijna 6 maanden.
En 68cm, mijn lange smallie.
Yepquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:00 schreef Krisvc het volgende:
Aanvallen en kauwen op alles, knalrode wangen, groene poep...
Tandjes?
Het is bijna Halloween, zou ze niet in een weerwolf aan het veranderen zijn?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:00 schreef Krisvc het volgende:
Tandjes?
Tja, daar heeft ze ook tanden voor nodig lijkt me.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:03 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, sterkte kazy!
[..]
Het is bijna Halloween, zou ze niet in een weerwolf aan het veranderen zijn?
In het ZH zeiden ze dat speen/tepelverwarring achterhaald is. Dat een enkele baby daar maar last van heeft. Het overgrote deel maakt die verwarring niet! Dus ik hoop dat G bij het overgrote deel hoort.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man heeft G. een speen gegeven. Ontroostbare baby met sabbelbehoefte. Nou is hij rustig. Maar ik hoop maar dat die tepel/speen verwarring niet plaats vindt.. Stiekem heb ik ook met de gedachte gespeeld om een speen te pakken, want 24/7 (nouja.. op de slaapjes na dan) aan mijn borst sabbelen vond ik ook niet prettig..
Is Sjaak toch in iets sneller dan R. Hihi een eerste tandje. We moeten dus allemaal met R van ingee meeten als we willen dat onze baby's iets gaan doenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Tandje, check!
Sjaak heeft eergister heel veel van R. van Ingee geleerd, want er moet gestaan worden. Of gezeten. Of gekropen (maar dat lukt nog niet echt).
Ik heb ook begrepen dat tepel-speenverwarring niet echt bestaat. De reden waarom een speen afgeraden wordt is vanwege het missen van hongersignalen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man heeft G. een speen gegeven. Ontroostbare baby met sabbelbehoefte. Nou is hij rustig. Maar ik hoop maar dat die tepel/speen verwarring niet plaats vindt.. Stiekem heb ik ook met de gedachte gespeeld om een speen te pakken, want 24/7 (nouja.. op de slaapjes na dan) aan mijn borst sabbelen vond ik ook niet prettig..
Haha meeting bij R. en Ingee!!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Is Sjaak toch in iets sneller dan R. Hihi een eerste tandje. We moeten dus allemaal met R van ingee meeten als we willen dat onze baby's iets gaan doen
Hier vermoed ik toch ook binnenkort tandjes. Overal wordt op gekauwd. Verschrikkelijk gekwijld. Alles is nat, shirt, vloer, speelkleed etc.
Fijn dat alles goed wasquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vandaag met M naar het ziekenhuis geweest voor haar heupjes, maar er was gelukkig niks aan de hand! Ze lag lekker te kletsen tegen de echoscopiste
Halloween is toch morgen? Wel leuk hoor, hier zien we niemand helaas.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:06 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Tja, daar heeft ze ook tanden voor nodig lijkt me.![]()
Als het eerst de hoektandjes zijn dan is ze misschien vampier.
(Wij hadden hier net in de wijk Halloween. Allemaal verklede kindjes aan de deur.)
Speen gebruiken we niet, maar we hadden hier van de week wel wat flesluiheid of zo. Een avondvoeding, maar schijnbaar was ze te moe of zo. Bij het verschonen begon ze te huilen en eenmaal klaar om te gaan drinken pakte ze de borst niet. Werd al snel hysterisch krijsen (serieus, voor het eerst in haar leven dat ze zo hard heeft gekrijst) tot we een flesje hadden klaargemaakt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:14 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
In het ZH zeiden ze dat speen/tepelverwarring achterhaald is. Dat een enkele baby daar maar last van heeft. Het overgrote deel maakt die verwarring niet! Dus ik hoop dat G bij het overgrote deel hoort.
Dat is het plan!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:17 schreef kwakz0r het volgende:
He wat naar Kazy!
@Luna zo, die gaat zijn papa achterna, qua lengte dan
Kom maar hoor! Wat willen jullie leren?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Is Sjaak toch in iets sneller dan R. Hihi een eerste tandje. We moeten dus allemaal met R van ingee meeten als we willen dat onze baby's iets gaan doen
Hier vermoed ik toch ook binnenkort tandjes. Overal wordt op gekauwd. Verschrikkelijk gekwijld. Alles is nat, shirt, vloer, speelkleed etc.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:40 schreef ingee het volgende:
[..]
Kom maar hoor! Wat willen jullie leren?
Plantenbakken leegeten? Everzwijn spelen met uienringen, gillen en met blokken gooien?
De cursus goed aanhappen is gecanceld bij gebrek aan goed voorbeeld.
Plantenbakken leeg eten klinkt goed. Alleen geen planten hier in huis. Dan moet ik ze maar aanschaffen als ze dat geleerd hebbenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:40 schreef ingee het volgende:
[..]
Kom maar hoor! Wat willen jullie leren?
Plantenbakken leegeten? Everzwijn spelen met uienringen, gillen en met blokken gooien?
De cursus goed aanhappen is gecanceld bij gebrek aan goed voorbeeld.
Minus het kauwen.. Check! Zou het trouwens ook nog een virus kunnen zijn?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:00 schreef Krisvc het volgende:
Tandjes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |