abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157131293
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157131724
Ik heb gestofzuigd *O* aw yeah
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157132227
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:04 schreef pinquit het volgende:
Woooohooo *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157132300
Die vlekjes op dat mooie mannetje, lijken op de vlekjes die Y ineens had, die zijn alweer weg, dus ik denk muggenbeten. Er zit/zat op haar kamer ook een mugje.
pi_157132375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:04 schreef pinquit het volgende:
^O^ Ik heb mijn haar gewassen en geföhnd. Ook wel een taartpuntje waard, vind ik. :P
pi_157132379
Mooi kindje, die Q! O+
pi_157132465
Oh wauw Gevalletje, mooi ventje hoor! O+ en ik zou ook muggen de schuld geven.
pi_157132937
Zo zelfstandig naar het cb geweest *O* hij is 470 gram aangekomen t.o.v. zijn geboorte gewicht
pi_157133205
Y, gaat vrijdag voor de derde ronde wat betreft inenting. Vorige keer was sneu, hele avond gekrijst :{
Zonder wrijving geen glans
pi_157133324
Stofzuig- en alleen naar het CB- mijlpalen voor Pinq en Cassandra! *O*

Die Q. wordt echt een hartenbreker. O+

Wij hebben N. gisteren haar eerste fruit- en groentehapje gegeven. Plan was Rapley en beginnen met groenten, maar ze heeft al weer 15 dagen niet gepoept ( :{ gelukkig nergens last van) en we hopen dat een beetje fruit haar een zetje in de goede richting geeft. Huisarts natuurlijk al wel gebeld en die gaf aan dat we haar moesten laten wegen op het CB en de arts daar naar haar moesten laten kijken. Donderdag dus een extra afspraak op het CB. :( Ze is supervrolijk, maar ik vind dit toch niet prettig hoor. :'( -O-

Fruithapje was overigens een redelijk succes. We hadden ook een wortelhapje gemaakt omdat ik haar niet gelijk alleen aan zoet wilde laten wennen, maar dat spuugde ze echt met een boog weer uit. :o Echt zoals op die teveel-alcohol-kotsfilmpjes. :o Daarna nog wat hapjes geprobeerd, maar ze vond het echt te smerig. :D
pi_157133508
Q. Wat een knapperd! Vlekjes heb ik geen verstand van alleen..

En de uk van Lijnloos al aan het staan!

Wintertijd: jups hier ook een baby met een eigen klokje. Vorige week sliep ze steeds van 21-5.30/6.00 en nu van 21-4.30/5.00 :P Het feit dat ze feitelijk een uur later op bed ligt, heeft verder geen invloed. (En dan nog slaapt ze lang dus ik klaag niet.)

Selvaria wat leuk, aan de hapjes! Jammer van de wortel, maar ze kent de smaak natuurlijk nog niet, misschien dat ze het over een poosje wel lekker vindt!
pi_157133608
Mn man heeft N. stiekem een vingertopje appelmoes gegeven... ze zat vijf minuten lang gefascineerd haar lippen af te likken ;) maar met de echte hapjes wachten we nog maar even!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157133873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo zelfstandig naar het cb geweest *O* hij is 470 gram aangekomen t.o.v. zijn geboorte gewicht
Goed zeg *O*
Wat zeiden ze van het voeden op schema?
pi_157134038
Jemig Sel, 15 dagen is wel lang ja :o Dat zou mij ook niet lekker zitten hoor. Benieuwd wanneer de poep-explosie komt :9
pi_157134079
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:38 schreef Limone het volgende:

[..]

^O^ Ik heb mijn haar gewassen en geföhnd. Ook wel een taartpuntje waard, vind ik. :P
*O*

Mijn plan was A. in bad doen en daarna - als hij lekker ligt te slapen, moe van bad - zelf even snel douchen.

:') hahahahahaha
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:23:30 #16
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157134584
15 dagen niet poepen is lang zeg. Hier eigenlijk standaard elke ochtend een poepluier bij beide dames.
Vandaag hebben ze weer de synagis spuit gekregen en dan worden ze altijd gewogen. N woog 6900 en L woog 7840. Mijn kleine baby's zijn niet klein meer.....
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:29:47 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157134690
Selvaria, jammer van de hapjes. Maar heb je wel eens wat borstvoeding geproefd? Ze is al lang aan zoet gewend. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157135425
Hier ook bureau vanochtend. Ze vonden haar veel te weinig gegroeid (160 gram in 4 weken, maar in tegenstelling tot de vorige keer wel meer in de lengte). Advies was om meer te geven bij de flesvoeding (ze krijgt nu meestal 110), eventueel aanvullen met KV als ik niet genoeg kolf en eventueel met 4 maanden starten met fruithapjes.
En over twee weken een keer extra wegen.

Ik weet het niet hoor.. Ze gaat nu onder de middellijn, maar zit nog wel in de binnenste lijnen. Er is schijnbaar ook meer energie naar de lengte gegaan. Wil haar best meer cc geven bij de flessen, maar de afgelopen 3 weken heeft ze op zes dagen twee van de zes voedingen uit de fles gekregen. Dat zijn ongeveer 12 van de 126 voedingen. Het lijkt mij dat dat de afgelopen weken ook niet het verschil heeft gemaakt. Verder krijgt ze gewoon op verzoek voeding. Ze slaapt door en is supervrolijk.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:22:31 #19
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157135838
Ik wil eigenlijk mn baby verkleden met halloween als the joker :') is dat erover?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:26:30 #20
360012 Shopaholic1984
pi_157135919
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook bureau vanochtend. Ze vonden haar veel te weinig gegroeid (160 gram in 4 weken, maar in tegenstelling tot de vorige keer wel meer in de lengte). Advies was om meer te geven bij de flesvoeding (ze krijgt nu meestal 110), eventueel aanvullen met KV als ik niet genoeg kolf en eventueel met 4 maanden starten met fruithapjes.

Ik weet het niet hoor.. Ze gaat nu onder de middellijn, maar zit nog wel in de binnenste lijnen. Er is schijnbaar ook meer energie naar de lengte gegaan. Wil haar best meer cc geven bij de flessen, maar de afgelopen 3 weken heeft ze op zes dagen twee van de zes voedingen uit de fles gekregen. Dat zijn ongeveer 12 van de 126 voedingen. Het lijkt mij dat dat de afgelopen weken ook niet het verschil heeft gemaakt. Verder krijgt ze gewoon op verzoek voeding. Ze slaapt door en is supervrolijk.
Ik zou die keer extra wegen afwachten. Je kunt natuurlijk wel alvast die extra cc in de fles doen. Je kunt uit 1 'daling van de lijn' (iets minder hard groeiende lijn) toch niet opmaken dat ze niet goed groeit. Waarom moeten alle kinderen gemiddeld zijn volgens het CB. Zoals je zelf al zegt zal haar energie wel naar het groeien in de lengte gegaan zijn. Volgende keer is ze misschien wel meer aangekomen. Ze zit tussen de lijnen, is vrolijk en vraagt zelf toch niet om meer eten. Volgens mij gaat het dan prima met haar.
pi_157136014
IMA, wat jij zegt, grotere flessen aanbieden zet niet echt zoden aan de dijk. En 160 is idd niet veel, maar de energie lijkt nu vooral naar lengtegroei te zijn gegaan. Je ziet dat vaak, dat lengte en gewicht om en om gaan qua groeispurts. Dus als ze verder vrolijk is en het goed doet, zou ik dat eerder als graadmeter aanhouden. Ik zou idd wel zelf een paar keer extra gaan wegen om haar gewicht te volgen, maar meer voor mijn eigen gemoedsrust dan voor het CB. Hoe oud is ze nu, kan het de viermaandendip zijn?
pi_157136328
Wat vervelend IMA. Wat Mineola ook zegt: kan het de vier maandendip zijn? (Die ze dan iets eerder heeft, maar baby's kunnen toch geen klok kijken.)

Ik vind het advies om meer te voeden en snel aan de hapjes nogal snel geconcludeerd eigenlijk voor een baby die de voedingen zelf regelt, tenzij je het idee hebt dat je weinig te produceert en ze eronder lijdt? (Als ik jouw berichtjes lees lijkt het een vrolijke baby die geen honger lijdt. Dan zou ze toch echt wel gaan huilen ofzo :? )
pi_157136515
Ze is morgen 14 weken (en ze is met 41w2 geboren).

Plaatjes:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157136844
Ik zou het ook niet van 1 meting af laten hangen. Als ze nu die lijn naar beneden doorzet zou ik nog eens gaan kijken wat te doen. Voor hetzelfde geld stijgt ze nu weer op hetzelfde tempo. Tenzij ze nu
steeds honger heeft na de voeding natuurlijk ;)

Ik ga lekker vandaag. Heb zelfs de boontjes al gedopt voor het avondeten *O* morgen ga ik denk ik geheel overmoedig boodschappen doen met 3 kinderen :)
pi_157137049
quote:

Heb je haar curve ook ingevoerd op de borstvoedingscurve/who curve?

Kinderen die bv krijgen groeien vaak rond vier tot zes maanden wat minder hard.

Edit: oh ze is wat jonger. Nou ik zou niet alles van 1 meting laten afhangen idd.wat estrys zegt.
Kwak
pi_157137669
quote:

Ik denk dat het een naams-dingetje is... Ik zou voorlopig nog gewoon effe het cb in hun eigen sop laten gaar koken, zolang ze gewoon blij is en slaapt en zulks niet aankomen... Don't fix what isn't broken! Bij onze M hebben we ook eenzelfde dip gehad en zenuwen van het cb... heeft zich gewoon vanzelf hersteld, ondanks wekelijks wegen en huisartsbezoek. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157137773
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 15:22 schreef Moeraskat het volgende:
Ik wil eigenlijk mn baby verkleden met halloween als the joker :') is dat erover?
Ik zeg doen! ^O^

IMA, kan me voorstellen dat zo'n meting je niet helemaal lekker zit, maar ik sluit me aan bij de rest: niet te veel focussen op die ene meting :*

Selvaria, zonde dat de wortel niet goed viel, maar leuk van de hapjes! :) Wij gaan komend weekend beginnen met een stuk komkommer om aan te likken ;)

15 dagen niet gepoept joh :o ik word al bang als het een keer 24 duurt (maar da's met fv natuurlijk)!

Ik dacht al redelijk wat kakje-pakjes meegemaakt te hebben, maar nee dus :N
Wat een klote dag had ik vandaag zeg (zal jullie de rest besparen), en de Minion besloot dat dat de perfecte timing was :') het zat tot in d'r nek en tot op mijn knie en elleboog :X :r

Maar ze is wel blij met d'r nieuwe speelkleed O+
SPOILER
pi_157138093
Wat een enorm kleed :D O+

Vandaag intake van cb gehad. 'Derde kindje he? Nu zijn jullie een echt gezinnetje.' Ja want hiervoor waren we dat nog niet? :') zeg dan niks
pi_157145070
He, wat vervelend IMA. Ik zou me ook niet al te veel zorgen maken. :*
Ben benieuwd wat L. maandag op de weegschaal gaat doen, want die drinkt knudde de afgelopen paar dagen.

Estrys, hiervoor deden jullie voor spek en bonen. :Y

Minion op d'r kleed. O+

Verder ben ik alles van vandaag vergeten. :') Gaat die zwangerschapsdementie ooit over? Ik heb daarnet een lijstje gemaakt van lijstjes die ik moet maken omdat het anders in de soep loopt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157145370
Wat een mooi kleed Twist!

Ik zag ook een goed gegroeide A bij Estrys :).

Kris, de vergeetachtigheid is hier ook enorm. Maakt dat ik me soms echt dom voel.

Ik zit op de bank en Twix ligt op mijn borst te slapen. Af en toe richt hij zijn hoofdje op, opent zijn ogen, kijkt me recht aan, glimlacht en legt zijn hoofdje weer neer.
Dit mooie mannetje is gewoon van ons. En wat ben ik intens gelukkig met hem O+.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:23:52 #31
409579 LuDann
All the way
pi_157145924
Vervelend IMA, dat ze te weinig aangekomen zou zijn volgens het CB. Maar ze lijkt in de lengte prima gegroeid. Ik denk dat als er iets mis zou zijn dat ze dan de energie ook niet zou hebben voor die groei, maar dat is een beetje hoe ik ernaar kijk bij mijn eigen baby.

Ik mag zelf donderdag weer. Het ging goed met aankomen zag ik hier thuis op de weegschaal, maar nu met die verkoudheid en dat gedoe met die voedingen op het KDV gaat het weer minder. Dus daar zal ik ook vast wat over horen.

Ik ging Wolk om 17:30 ophalen op het KDV vandaag, ze werd net wakker. Er stond nog 90 cc melk warm, dus die heb ik daar gegeven. Zonde om weg te gooien en ik had 1,5 uur daarvoor gekolfd dus geen hele volle borsten. Die melk klokte ze naar binnen en daarna slaakte ze van die wanhopige hongerpieps, dus ik legde haar aan. Heeft ze in een kwartier tijd ook nog beide borsten leeggedronken. *O* Das fijn na een nacht van slecht willen drinken. En toen was het 18:00 en was ze het laatste kindje was weg ging. :P

Er was een andere baby, met diens moeder raakte ik aan de praat. Jochie van 7 maanden, is groter en zwaarder dan een kind van 1 jaar. 11 kilo. :o Past niet meer in de wagenbak, te zwaar voor de Maxi Cosi... Das ook lastig! Wel een heel vrolijke baby. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 27-10-2015 21:31:45 ]
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:27:34 #32
409579 LuDann
All the way
pi_157146026
Selvaria, wat leuk, de eerste hapjes! Hopelijk lukt wortel een volgende keer, maar wat Mariposas zegt, BV is hartstikke zoet dus dat is ze gewend.

Lijnloos, wat knap dat je baby al staat! Heel tof.

Twist, lekker he zo'n kakjepakje. Hier ook laatst spuitpoep vanaf de commode tot aan de deur. Hele tapijt smerig. :') En leuk kleed!
pi_157146401
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:23 schreef LuDann het volgende:
Vervelend IMA, dat ze te weinig aangekomen zou zijn volgens het CB. Maar ze lijkt in de lengte prima gegroeid. Ik denk dat als er iets mis zou zijn dat ze dan de energie ook niet zou hebben voor die groei, maar dat is een beetje hoe ik ernaar kijk bij mijn eigen baby.

Ik mag zelf donderdag weer. Het ging goed met aankomen zag ik hier thuis op de weegschaal, maar nu met die verkoudheid en dat gedoe met die voedingen op het KDV gaat het weer minder. Dus daar zal ik ook vast wat over horen.

Ik ging Wolk om 17:30 ophalen op het KDV vandaag, ze werd net wakker. Er stond nog 90 cc melk warm, dus die heb ik daar gegeven. Zonde om weg te gooien en ik had 1,5 uur daarvoor gekolfd dus geen hele volle borsten. Die melk klokte ze naar binnen en daarna slaakte ze van die wanhopige hongerpieps, dus ik legde haar aan. Heeft ze in een kwartier tijd ook nog beide borsten leeggedronken. *O* Das fijn na een nacht van slecht willen drinken. En toen was het 18:00 en was ze het laatste kindje was weg ging. :P

Er was een andere baby, met diens moeder raakte ik aan de praat. Jochie van 7 maanden, is groter en zwaarder dan een kind van 1 jaar. 11 kilo. :o Past niet meer in de wagenbak, te zwaar voor de Maxi Cosi... Das ook lastig! Wel een heel vrolijke baby. :)
met 7,5 maand was Melba ook tien kilo hoor :D

maar dan kunnen ze nog wel in de MC, die kan tot dertien kilo. Wagenbak zijn wij idd met zes maanden ook uitgegaan.
Kwak
pi_157146628
Ik denk dat Ketel ook zo'n kindje wordt. Met 3,5 maand was hij al ruim 8 kilo.
pi_157146693
N. heeft vandaag een hele peer (gepureerd) op, ze vond het zo lekker! Wortel was dit keer kaken stijf op elkaar. :D O+ Hopelijk helpt de peer haar ontlasting op weg..

Over twee weken gaan we alsnog Rapleyen als het goed is, maar dit is toch al wel erg leuk. O+
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:10:48 #36
409579 LuDann
All the way
pi_157147767
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

maar dan kunnen ze nog wel in de MC, die kan tot dertien kilo. Wagenbak zijn wij idd met zes maanden ook uitgegaan.
Maar dan zat Melba als ik zo op de groeicurve kijk in ieder geval nog binnen de lijntjes (op de +2,5 lijn). Daar zit deze baby ver boven. En ik twijfel of ze nu geen 12 kilo zei zelfs maar dat lijkt me zo sterk. Ze had het erover dat hij een kilo te zwaar was voor de Maxi Cosi. Z'n beentjes staken ook een behoorlijk eind uit. :P
pi_157147897
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:10 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar dan zat Melba als ik zo op de groeicurve kijk in ieder geval nog binnen de lijntjes (op de +2,5 lijn). Daar zit deze baby ver boven. En ik twijfel of ze nu geen 12 kilo zei zelfs maar dat lijkt me zo sterk. Ze had het erover dat hij een kilo te zwaar was voor de Maxi Cosi. Z'n beentjes staken ook een behoorlijk eind uit. :P
beentjes maken op zich niet uit ;) als t hoofdje er maar in valt. er zijn idd MCs tot 11 kilo, de 0 groep ipv 0+

Melba zat idd op +1/+1,5
Kwak
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:15:58 #38
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157147955
quote:

160 gram is een prachtige score. Niet zo druk maken :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:17:51 #39
409579 LuDann
All the way
pi_157148028
Ik weet dat de beentjes niks uit maken, maar meer om aan te geven dat het echt een flinke jongen was. :) Boh, was wel een schatje hoor. O+
pi_157153695
De baby van m'n nicht is met 3 maa den ook al net zo groot en zwaar als fietje met 8 maanden :D grote jongen!

Tevens goedemorgen! Fie is over het algemeen een hele goede slaper, maar ze is nu al een week aan het kutten :') vannacht een uur bezig geweest om haar weer in slaap terug te leggen. Bij ons geen probleem maar het bed was lava. En vanochtend om 5:20 weer wakker :Z Ik mis de goede nachten! :')
pi_157153769
7 uur is het nieuwe 8 uur. Komt nu wel een keer goed uit, want ik wil naar de markt straks.
pi_157153783
Het was een zooitje vannacht met de voedingen. Heb het gevoel dat het 1 lange voeding was :P nou ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen vandaag
pi_157153861
Luxe nacht hier met maar 1 onderbreking :) voorwaarde was wel hele nacht op mama slapen, maar soit :)
pi_157153862
Hier is 5 uur het nieuwe 7.30. En dat nog wel op vakantie. Ik ben het er niet mee eens.
pi_157153983
Vier nachtvoedingen en wakker sinds 6.15 uur. Hij eet ons overdag de oren van het hoofd maar wil alsnog heel veel drinken 's nachts.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157154023
Ik heb geen idee hoeveel voedingen, want dat onthoud ik nooit (serieus, hoe doen jullie dat 's nachts?) maar Wolk drinkt sinds een paar nachten weinig per keer en komt dan telkens zo'n twee uur later weer.

Dus ja, gaap. Moet haar wel echt wakker maken nog, liefst slaapt ze uit tot een uur of 10. :P
pi_157154052
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 08:04 schreef Fannetje het volgende:
Hier is 5 uur het nieuwe 7.30. En dat nog wel op vakantie. Ik ben het er niet mee eens.
Maar jij hebt wel een blijerd in de zwemband. O+

Hier is midden in de nacht wakker worden, als een ninja stil tegen de tralies omhoog kruipen en dan 5cm van mijn hoofd SCHREEUWEN!!!! :( het nieuwe jengelen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 08:29:23 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157154065
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 08:25 schreef LuDann het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel voedingen, want dat onthoud ik nooit (serieus, hoe doen jullie dat 's nachts?) maar Wolk drinkt sinds een paar nachten weinig per keer en komt dan telkens zo'n twee uur later weer.

Dus ja, gaap. Moet haar wel echt wakker maken nog, liefst slaapt ze uit tot een uur of 10. :P
Toen S nog zo klein was hield ik het ook niet echt bij, dan gingen de nachten vaak in een soort roes ofzo. Maar toen ze groter werd, werden de nachten minder hormonaal denk ik :P en werd alles bewuster :Y en vermoeiender dus...

[ Bericht 1% gewijzigd door Tante_Soesa op 28-10-2015 08:38:07 ]
  woensdag 28 oktober 2015 @ 08:30:18 #49
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157154076
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 08:28 schreef ingee het volgende:

[..]

Hier is midden in de nacht wakker worden, als een ninja stil tegen de tralies omhoog kruipen en dan 5cm van mijn hoofd SCHREEUWEN!!!! :( het nieuwe jengelen.
Sorry, ik moest lachen _O- :@.

Hier is het 5.00uur debacle weer afgewend, maar kregen er 3 nachtvoedingen voor in de plaats. Ik weet niet wat ik nu fijner vind :').
pi_157154197
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 08:25 schreef LuDann het volgende:

's Nachts weet ik het wel, maar overdag inderdaad niet.

Die meerdere nachtvoedingen beginnen me een beetje op te breken met peuter erbij. Voeden om 5uur en dan om 615 een stuiterende peuter in bed, die baby wil aaien en boekjes wil lezen, aaaargh. Ik merk dat ik weinig geduld heb en me ga ergeren aan het onstuimige puppydrinkgedrag van baby. Duwen, trekken, wild happen, loslaten, ik vind het snel irritant. Terwijl ik een nachtvoeding eigenlijk juist knus en fijn vind, zo'n stille wereld terwijl je een beetje voor je uit droomt bij gedempt licht en baby knuffelt.

Ok dit opschrijven was voldoende om de relaxedheid terug te vinden :D
pi_157154346
Ik heb dat totaal niet bij nachtvoedingen. Dat knusse. Ik ben gewoon niet zo goed met nachten denk ik ;)

De eerste voeding alleen met drie kinderen is een feit *O* ging prima
pi_157154357
quote:

[..]

:D R. vindt dat ze toe is aan een peuterbed denk ik...

Sjaak deed een slaaps van 20.00u-6.45u! Dat was alweer een tijdje geleden... Ik ben zowaar uitgerust, ook dat was een tijdje geleden. Wat een heerlijkheid.
Vandaag fijn naar Ingee en R. en dan gaan we kringlopen O+
pi_157154364
Hier alleen een nachtvoeding. Na de nachtvoeding was hij om vijf uur alweer aan het sputteren, wat ik als honger signaal opvat. Maar ik was in slaap gevallen en hij ook weer. Dus dat viel wel mee met de honger :')
Overdag van een uur of 3 tot 9 wil hij wel elk uur drinken en dat is ook wel vermoeiend. Heb m gisteren avond aan mijn man gegeven en ben zelf op bed gaan liggen :@ mijn man is om zeven uur de deur uit en pas om half 9 savonds weer thuis, weet niet wat vermoeiender is
pi_157154367
Het is een complot van onze baby's. :(

Hier ook al een week of 4 ineens weer nachtvoedingen en het wordt eigenlijk alleen maar erger / meer. Gisteren lag ze om half 9 op bed en ik heb haar nog gevoed om kwart voor 1, om ? (niet gekeken :') ), om kwart over 5 en om kwart over 6. Nu is ze ook al weer een uur wakker, maar vraagt nog niet om een voeding.

Ik wil zo langzaamaan wel weer eens langer dan 3 uur slapen. :( Geef mijn baby haar doorslaapskills terug. :( Het hoeft echt niet de hele nacht te zijn, maar 1 (or 2) nachtvoeding(en) zou(den) prettig zijn nu ik weer aan het werk ben. :O
pi_157154481
Mijn baby heeft m'n bed ondergespuugd :( hij kan tegenwoordig in stapjes 'omrollen', dus na het drinken rolt hij naar z'n buik waar hij rustig aan het bewegen was en toen opeens blegh, en hij lag er lekker vol met z'n gezicht in. En natuurlijk net naast de hydrofiele doek :') ik hoop maar dat hij ervan geleerd heeft, maar dat zal wel ijdele hoop zijn. En lang leve wasmachines en drogers *O*
pi_157154526
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 08:58 schreef Estrys het volgende:
Ik heb dat totaal niet bij nachtvoedingen. Dat knusse. Ik ben gewoon niet zo goed met nachten denk ik ;)

De eerste voeding alleen met drie kinderen is een feit *O* ging prima
Yay!

Voor mij is het ook in eerste instantie een onderbreking van mijn nachtrust hoor :) Maar als ik dan toch bezig ben, dan vind ik het wel fijn.
pi_157154714
Oh lekker FF. :')

Veel nachtvoedingen opeens ja. :o

Ik wordt altijd helemaal verdwaasd wakker voor een voeding. Ik heb dan echt even een minuut nodig om me te orienteren. Aan welke kant van ligt de baby, waar is mijn man, waar ben ik zelf uberhaupt. Ik voel me dan ook echt behoorlijk beroerd. Alles voelt zwaar, ben misselijk, hele kamer draait. Ben blij dat ze dan in de cosleeper ligt en ik niet ook nog eens mijn bed en de kamer uit moet. Kan me helemaal voorstellen dat ik dan even helemaal de verkeerde kant op loop bijvoorbeeld. :')

Maar toch gaat het na een tijdje wel weer. En als ik dan eenmaal goed wakker op school zit kan ik me amper meer herinneren hoe de nacht ging. En valt het met de vermoeidheid eigenlijk ook nog wel mee.
pi_157154736
quote:

[..]

_O- mijn held....

Hier een baby die wel netjes door tukte en pas om 7 begon te brabbelen. Grote zus had helaas wel een nachtmerrie en man deed een recordpoging bomen zagen... }:| Sleep is for the weak.... :O
pi_157154766
Ik begin zo tegen de nachten op te zien. Vannacht heb ik van 8.45 tot 9.45, van 11 tot 1 en van 6.30 tot 7.45 geslape. Van 3.30 tot 5.15 gedommeld met kleine man op mn borst, die elke 10 minuten met veel drama en lawaai zn hoofd verplaatste..
pi_157154870
O jongens, wat zwaar jullie nachten. :( Ik hoop dat het snel beter wordt. :*
L. heeft vorige week door een verkoudheid wat minder geslapen, maar slaapt nu weer van 7/8 tot 7 aan één stuk door. Overdag slaapt ze dan weer bijna niet, maar soit. En Cassandra, ik heb echt een heel makkelijke baby, maar geef haar toch echt direct aan pappa zodra die thuis komt. :P

L. heeft gister niet gepoept. Dat is pas de tweede keer dat dat gebeurt. Ik verwacht vandaag Mount Poop. Vind het niet zo erg dat ze naar de opvang is vandaag. :+

Ik moest heel hard lachen om Ninja R. _O-
pi_157154917
quote:
17s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:30 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

_O- mijn held....

Hier een baby die wel netjes door tukte en pas om 7 begon te brabbelen. Grote zus had helaas wel een nachtmerrie en man deed een recordpoging bomen zagen... }:| Sleep is for the weak.... :O
Hopelijk snel meer slaap :* Van slaapgebrek ga je gekke dingen doen. Topic reports aanmaken en zo. ;) :*
pi_157155099
Het ergste is wanneer ze eerst een weekje alle nachten doorslapen en dan weer beginnen te spoken.

Ik kijk al een uur Mickey Mouse Clubhouse. Nog even bedenken hoe ik zus bezig kan houden vandaag want de grote broer speelt met zijn Lego en O wee als ze aan zijn Lego komt :(
pi_157155141
Dat inderdaad Estrys! N. sliep al wel 10 weken door (in ieder geval 5 uur achter elkaar, op een moment zelfs 7 of 8 uur) en sinds haar verkoudheid (die over is) komt ze ineens weer 3 tot 4 keer voordat de wekker om half 7 gaat.
pi_157155399
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:43 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hopelijk snel meer slaap :* Van slaapgebrek ga je gekke dingen doen. Topic reports aanmaken en zo. ;) :*
:@ oepsie inderdaad
  woensdag 28 oktober 2015 @ 10:29:53 #65
348178 NotTheSame
pi_157155520
Wat Estrys zegt, minder nachtvoedingen went snel, maar als ze dan ineens weer meer willen, dan ben je geradbraakt :Z :O.

Al doe ik mijn nachtvoedingen bijna al slapende, toch merk ik het wel in m'n energie en tolerantielevel.
pi_157155587
quote:

[..]

Hier is het naar mijn hoofd tijgeren, mijn haar vastpakken en dan keihard schreeuwen in mijn oor het nieuwe mopperen.
Uit reflex probeer ik mijn hoofd dan weg te trekken, maar dat doet fucking pijn want hij heeft mijn haar vast. :(

:* voor alle slechte nachten!
pi_157155667
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:43 schreef Kyara het volgende:

[..]

:D

Hier ook alweer een paar dagen nachtvoedingen om de 3 uur. :O
pi_157155897
Ik heel enthousiast: wie wil er helpen met A. in bad doen? Aantal reacties: 0 :') nieuwigheid is er een beetje af denk ik
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:03:34 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157155923
Zal wel wat in de lucht hangen. Na een week doorslapen hier ook weer nachtvoedingen of gewoon wakker worden (te troosten zonder voeding). Precies nu ik weer werk natuurlijk. }:|
pi_157155944
N. heeft de spiegel ontdekt :) Een kwartier lang liggen kijken wie die andere baby was O+
Kiekeboe vindt ze ook leuk ineens O+
pi_157156165
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:03 schreef Mariposas het volgende:
Zal wel wat in de lucht hangen. Na een week doorslapen hier ook weer nachtvoedingen of gewoon wakker worden (te troosten zonder voeding). Precies nu ik weer werk natuurlijk. }:|
Het was volle maan, natuurlijk...

Hoe bevalt het, om weer aan het werk te zijn?
pi_157156210
Oh, wat leuk Saskia! O+ ik kijk zo uit naar dat soort dingen met t. Hier kroop hij zonder bijna in het holletje van m'n arm omdat hij zo hard moest glimlachen...
pi_157156247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, wat leuk Saskia! O+ ik kijk zo uit naar dat soort dingen met t. Hier kroop hij zonder bijna in het holletje van m'n arm omdat hij zo hard moest glimlachen...
Ja, het wordt echt steeds leuker! Ze vindt nu ook de babygym leuk, en de speelboog. Dan pakt ze met twee handjes zo'n ring of zo'n beest, en trekt er heel hard aan. Dan rolt ze ook al bijna op haar zij. O+ En om alles lachen natuurlijk :)
pi_157156258
quote:
Kan je op jer werk tenminste uitrusten :P maar idd, hoe bevalt het?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:34:04 #75
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157156336
quote:
Dat heb ik hier vaker voorbij horen komen.

Of ze dan net wat meer mamahonger hebben oid. Maar het is in ieder geval een 'bekend' fenomeen hier.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157156374
Dag 17: POEP! *O* *O* *O*

En zonder moeite, gewoon een normale, bescheiden hoeveelheid. :D Toch wel een opluchting hoor, al had ze nergens last van.

Leuk he Saskia! Ik ga ook elke keer na het verschonen met N. naar die leuke baby in de spiegel kijken, lachen! O+
pi_157156432
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef Selvaria het volgende:
Dag 17: POEP! *O* *O* *O*

En zonder moeite, gewoon een normale, bescheiden hoeveelheid. :D Toch wel een opluchting hoor, al had ze nergens last van.

Leuk he Saskia! Ik ga ook elke keer na het verschonen met N. naar die leuke baby in de spiegel kijken, lachen! O+
Dit was vast pas een voorbode voor de rest van de poep-explosie :D
pi_157156457
Hier hebben we ook een spiegel met een heel lieve baby erin. *; .

http://s20.photobucket.co(...)zps5qtpkj4b.mp4.html
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:44:34 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157156481
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het was volle maan, natuurlijk...

Hoe bevalt het, om weer aan het werk te zijn?
Vandaag is m'n eerste dag. Alsof ik niet ben weggeweest. Het lijkt wel gisteren dat ik met m'n dikke buik naar werk fietste. Fijn om weer met m'n hoofd bezig te zijn, dat heb ik gemist. Begon me echt een leeghoofd te voelen. :') En gezellig weer met collega's. Weet nu zeker dat thuisblijfmoeder echt niets voor mij is. :)
pi_157156486
DaD *;

Al die minivingerafdrukjes though. ;(
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:57:58 #81
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157156695
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

OMG serieus? Elin is 11 maanden nog nog 8 kilo :D geinig om te zien dat verschil tussen die kindjes :)
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 12:04:54 #82
360012 Shopaholic1984
pi_157156810
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:57 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

OMG serieus? Elin is 11 maanden nog nog 8 kilo :D geinig om te zien dat verschil tussen die kindjes :)
Hihi L is 7,5 maand, 2 maanden te vroeg geboren en woog gisteren 7840. Bijna 8 kilo. Je ziet niet meer dat ze te vroeg waren.
pi_157157023
Als L. haar lijntje blijft volgen zit ze met 4 maanden op 7,5e kilo. :P

Mari, hoe is het kolven met het callcenter op de achtergrond? ;)
pi_157157393
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:18 schreef Krisvc het volgende:

N. is nu 6700 gram bij 12 weken. Wij gaan voor de 8 kilo bij 4 maanden ;)
pi_157157597
Wij willen een paar dagen winterzon boeken in december (4 à 5 uur vliegen, geen vaccinaties nodig, veilige bestemming). Lekker wandelen, stadjes bezoeken etc. Ik zie weinig problemen, lekker weg met z'n drieën, ging in de zomer ook prima en natuurlijk is het meer gedoe dan met z'n tweeën, maar ik merk dat een aantal mensen aan wie ik het vertel echt zo reageren in de trant van 'met een baby?!'. En 'ooh in het vliegtuig moeilijk moeilijk stress gedoe vreemde locatie help' :{

Ik zie het probleem niet, het is inderdaad meer geregel maar kom op zeg, het is vakantie, we moeten niets en we zien wel hoe het gaat. (De mensen die het zeggen vinden in mijn ogen al snel iets moeilijk :@ ) maar het knaagt toch een beetje. Is het gek om met je baby te gaan vliegen terwijl het niet strikt noodzakelijk is?
pi_157157620
Onze dochter was 8 kilo met 11 maanden :') met twee jaar was ze 12 kilo. Het stagneert wel iets dus ;)
pi_157157646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:50 schreef Minarosa het volgende:
Wij willen een paar dagen winterzon boeken in december (5 uur vliegen, geen vaccinaties nodig). Lekker wandelen, stadjes bezoeken etc. Ik zie weinig problemen, lekker weg met z'n drieën, ging in de zomer ook prima en natuurlijk is het meer gedoe dan met z'n tweeën, maar ik merk dat een aantal mensen aan wie ik het vertel echt zo reageren in de trant van 'met een baby?!'. En 'ooh in het vliegtuig moeilijk moeilijk stress gedoe vreemde locatie help' :{

Ik zie het probleem niet, het is inderdaad meer geregel maar kom op zeg, het is vakantie, we moeten niets en we zien wel hoe het gaat. (De mensen die het zeggen vinden in mijn ogen al snel iets moeilijk :@ ) maar het knaagt toch een beetje. Is het gek om met je baby te gaan vliegen terwijl het niet strikt noodzakelijk is?
Wij gaan in januari naar Portugal met N., om voor het eerst haar Portugese overgrootmoeder en andere familie te ontmoeten. Dan is ze ruim 5 maanden. Het is ongeveer 2,5 uur vliegen, dus geen 5, maar toch. Ik zie het probleem niet echt. N. is tot nu toe ook een heel makkelijke baby, ze vindt alles leuk en als ze eens huilt stop ik er een tiet in en is ze weer stil. Dus waarom niet lekker gaan :)
  woensdag 28 oktober 2015 @ 12:53:41 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157157669
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:50 schreef Minarosa het volgende:
Wij willen een paar dagen winterzon boeken in december (4 à 5 uur vliegen, geen vaccinaties nodig, veilige bestemming). Lekker wandelen, stadjes bezoeken etc. Ik zie weinig problemen, lekker weg met z'n drieën, ging in de zomer ook prima en natuurlijk is het meer gedoe dan met z'n tweeën, maar ik merk dat een aantal mensen aan wie ik het vertel echt zo reageren in de trant van 'met een baby?!'. En 'ooh in het vliegtuig moeilijk moeilijk stress gedoe vreemde locatie help' :{

Welnee! Ik vond het zeker met 1 (makkelijke) baby echt prima te doen ook! Er zijn idd veel mensen die dingen heel snel moeilijk vinden, helemaal met een baby ja.

Mijnes was net geen 9 kg bij 11 maanden, heel erg gemiddeld :)
pi_157157670
quote:

Nee hoor ik vind het niet gek. Trouwens hoe kleiner hoe makkelijker is mijn ervaring. :Y Waarschijnlijk makkelijker dan met een dwarse peuter van 'NEE ik ben twee' :P
Wij gingen met de oudste op wintersport toen ie 10 weken oud was.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 12:55:01 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157157698
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:18 schreef Krisvc het volgende:

Niet echt relaxt. :') Sowieso a-relaxt dat ik mezelf nog net ergens in het kolfschema heb kunnen proppen, maar 3 keer per dag kolven kan ik wel vergeten... Dat gaat heel snel aanvullen met kv worden. ;(
pi_157157841
quote:

Welnee! :D
Hoe kleiner hoe minder ze ook meekrijgen van zo'n vliegreis over t algemeen. En zolang je niet de toeristische hoogtepunten van Syrië gaat bewonderen zou ik zelf geen reden zien om niet te gaan.
:)
pi_157158360
Minarosa, wij gaan over drie weken 9 uur vliegen. Ik zag er heel erg tegenop, maar heb er steeds meer vertrouwen in. De stapel 'dingen die we meenemen om Sjaak bezig te houden in het vliegtuig' is enorm, maar dat krijgen we vast allemaal mee.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:33:57 #93
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157158402
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Welnee! :D
Hoe kleiner hoe minder ze ook meekrijgen van zo'n vliegreis over t algemeen. En zolang je niet de toeristische hoogtepunten van Syrië gaat bewonderen zou ik zelf geen reden zien om niet te gaan.
+1

Als je het zelf aandurft lekker doen!!

(En dat aandurven zeg ik op die manier omdat ik zelf gewoon last heb van vakantie/controlstress)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157158404
Lekker doen inderdaad! Jullie kennen je baby het best en als jullie denken dat het kan, gaan met die banaan. ^O^
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:34:25 #95
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157158410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:51 schreef Estrys het volgende:
Onze dochter was 8 kilo met 11 maanden :') met twee jaar was ze 12 kilo. Het stagneert wel iets dus ;)
hier dus ook. Niks mis mee vind ik. Ik heb nog een klein popje... Alleen de richtlijnen van kleding kloppen niet, dus daar moet ik wel op letten. In de labels van haar kleding staat nog van 6 tot 9 maanden :D
pi_157158456
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:34 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

hier dus ook. Niks mis mee vind ik. Ik heb nog een klein popje... Alleen de richtlijnen van kleding kloppen niet, dus daar moet ik wel op letten. In de labels van haar kleding staat nog van 6 tot 9 maanden :D
N. draagt nog steeds met gemak 2-4 maanden kleding, terwijl ze bijna 6 maanden is. O+ Ze zit iets onder het gemiddelde op de curve van het CB.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:37:33 #97
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157158459
Ik ben alleen met mn dochtertje gaan vliegen naar schotland ( en terug huehuehue ) toen ze 5/6 maanden was. Ik vond het soms wel een hel. Maar eigenlijk ging het prima behalve de trap af naar de gate waar je niet EN je kind EN je buggy EN je handbagege kunt dragen als niemand je ---wil---- helpen van het grondpersoneel. En je buggy inklappen onderaan die trap gaat ook niet met een kind op je arm en handbagege... En ruimbagage van de band op een kar krijgen met een kind zonder buggy ( want die komt daar ook vanaf ) is ook lastig. :') en de buggy weer uitklappen ook. Maar hey.. Het is gelukt zonder haar op de vuile grond te zetten. Ik had het wel ERG warm moet ik toegeven. In het vliegtuig ging alles top.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:38:12 #98
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157158468
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:37 schreef Selvaria het volgende:

[..]

N. draagt nog steeds met gemak 2-4 maanden kleding, terwijl ze bijna 6 maanden is. O+ Ze zit iets onder het gemiddelde op de curve van het CB.
Ja! dat had ik bij E ook. Die zat gewoon nog in 50-56 toen ze 6 maanden was. E begon bij 44. ze volgt echt exact de -1 lijn.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:39:48 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_157158497
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:57 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

ik besef me nu ineens pas wie jij bent _O-
Welkom terug ;)
disclaimer
pi_157158498
Hoe zit t met auto rijden? Het gaat hard achteruit met de opa van O+ en hij wil zondag langs gaan. Is anderhalf uur rijden, andere optie is dat ik thuis blijf met G. maar eigenlijk wil ik mee voor mijn man en ook voor opa dat hij zijn enige achterkleinkind nog ziet
pi_157158532
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe zit t met auto rijden? Het gaat hard achteruit met de opa van O+ en hij wil zondag langs gaan. Is anderhalf uur rijden, andere optie is dat ik thuis blijf met G. maar eigenlijk wil ik mee voor mijn man en ook voor opa dat hij zijn enige achterkleinkind nog ziet
Moet prima kunnen! Eventueel een pauze tussendoor waarbij G even uit het autostoeltje kan. Ketel heeft met 12 dagen ook een uur in de auto gezeten voor een bruiloft, heeft hij niks aan overgehouden hoor. ;)
pi_157158922
Gewoon gaan Cassandra. In het ergste geval stop je ergens en stop je er een tiet in. ;)
pi_157158939
Hebben wij ook al eens gedaan toen N. 5 weken was, gewoon effe stoppen tussendoor.
pi_157158947
Ik geloof dat ik vanavond maar ga boeken :s) Nu al zin in!

En Moeraskat, lijkt me inderdaad superzwaar in je eentje, een extra paar handen van personeel zou dan zeer welkom zijn, jammer dat ze dat niet zien :N

Cassandra ik zou ook gewoon gaan, grote kans dat hij de hele tijd slaapt.
pi_157159069
N. ging na drie weken ook met ons mee naar mans ouders, bijna 1,5 uur rijden. Ze heeft heerlijk geslapen. :Z Voor daar is een draagdoek dan wel handig trouwens.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:09:57 #106
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157159160
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef Minarosa het volgende:

En Moeraskat, lijkt me inderdaad superzwaar in je eentje, een extra paar handen van personeel zou dan zeer welkom zijn, jammer dat ze dat niet zien :N

Een drager mee is - in navolging van LT's verhaal - zeer aan te raden ;)
pi_157159200
Ik wilde net typen: mijn baby slaapt al zo'n beetje de hele dag, wordt ie net wakker :P
Heb boterhammen gegeten met de twee oudste, opgeruimd, dochter naar bed gebracht en de caviakooi schoongemaakt. *O*

1,5 uur in de auto kan prima :Y
Ik ken iemand die ging met een baby van 9 dagen oud naar Julianatoren. Ging ook prima vond zij :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Estrys op 28-10-2015 14:25:05 ]
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:35:47 #108
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_157159514
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik besef me nu ineens pas wie jij bent _O-
Welkom terug ;)
Thnx! :o

quote:

Hebben ze geen tijd voor of zo.

Gewoon boeken joh. Ik sleep Elin overal mee naartoe. Gaat prima. Maar ik ben zelf ook geen stress kip, dat is wel een voordeel.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:44:33 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_157159653
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:12 schreef Estrys het volgende:
Ik wilde net typen: mijn baby slaapt al zo'n beetje de hele dag, wordt ie net wakker :P
Heb boterhammen gegeten met de twee oudste, opgeruimd, dochter naar bed gebracht en de caviakooi schoongemaakt. *O*

1,5 uur in de auto kan prima :Y
Ik ken iemand die ging met een baby van 9 dagen oud naar Julianatoren. Ging ook prima vond zij :')
Die baby is 1 ding, maar zélf met je ontplofte mol een dagje naar een hysterische kinderkermis 9 dagen postpartum... :X ;(
disclaimer
pi_157159670
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Die baby is 1 ding, maar zélf met je ontplofte mol een dagje naar een hysterische kinderkermis 9 dagen postpartum... :X ;(
Met je kraamverbanden dakpansgewijs in je broekje :P

SPOILER
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:46:54 #111
149959 SQ
snelle trees
pi_157159687
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:45 schreef Estrys het volgende:

[..]

Met je kraamverbanden dakpansgewijs in je broekje :P
nu ja, dan zit je in elk geval zacht :')
disclaimer
pi_157159702
quote:
7s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:35 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Thnx! :o

[..]

Hebben ze geen tijd voor of zo.

Gewoon boeken joh. Ik sleep Elin overal mee naartoe. Gaat prima. Maar ik ben zelf ook geen stress kip, dat is wel een voordeel.
Ik had (voordat ik een baby had) verwacht dat ik stressig zou worden van het moeder zijn maar dat is gek genoeg helemaal niet gebeurd. Ook doordat hij zo makkelijk is en goed slaapt denk ik, dus ik heb vast gemakkelijk praten. Had veel blogs gelezen over hoe zwaar het was om werken/kolven (4 dagen) te combineren met baby, dus dat vreesde ik wel, maar het is me nu wel duidelijk dat dit zeker geen universeel gevoel is. Sommige dingen kosten inderdaad meer tijd (ergens naartoe gaan..) en kolven is niet mijn hobby, maar ja, gewoon even overheen zetten en doen denk ik nu, het is ook weer niet dat de wereld vergaat. In dat opzicht vind ik wel dat je af en toe bang gemaakt wordt voor het leven met een baby.

Hierbij ontneem ik mezelf vast het recht om nog ooit te klagen als iets zwaar is >:)
pi_157159742
quote:

Gewoon doen inderdaad! Wij zijn net terug van een vakantie met 6 uur reistijd... met de auto weliswaar maar same diff lijkt me. In een vliegtuig heb je meer gemakken dan in een auto lijkt me, wij waren afhankelijk van de tankstations waar we langskwamen, aan boord van een vliegtuig heb je gewoon personeel :P
pi_157159775
1 baby is een makkie ;)

Vandaag voor het eerst met drie alleen thuis. Ik vind het zoveel minder zwaar dan hoogzwanger met twee. :) Ik voel
me super! Ik kan gewoon lopen en opstaan en voor mijn gezin zorgen. Ik ben wel moe van de gebroken nachten maar dat is zoveel anders dan moe van zwanger zijn. En niet vooruit kunnen. Echt Top! *O*
pi_157160030
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:52 schreef Estrys het volgende:
1 baby is een makkie ;)

Vandaag voor het eerst met drie alleen thuis. Ik vind het zoveel minder zwaar dan hoogzwanger met twee. :) Ik voel
me super! Ik kan gewoon lopen en opstaan en voor mijn gezin zorgen. Ik ben wel moe van de gebroken nachten maar dat is zoveel anders dan moe van zwanger zijn. En niet vooruit kunnen. Echt Top! *O*
Ja dat zal het zijn :) Bij nr. 3 denk ik: OMG ze hadden allemaal gelijk!!! Waar ben ik aan begonnen?! :o

Je klinkt blij, lekker om je lijf weer terug te hebben ^O^
pi_157160181
Het verschil van 1 naar 2 vond ik echt vele malen groter dan van 2 naar 3. :Y
pi_157161061
Tnx voor de reacties op CB! Ga me er nog maar niet te druk om maken. We hebben een hartstikke blij ei :)
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:33:52 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157161539
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:12 schreef Estrys het volgende:
Ik las even 9 weken, en dacht, da's toch geen probleem. Maar 9 dagen? Die dacht: kraamverzorgster is weg, hup, naar buiten?

F. is trouwens met zijn 10 weken al 3 keer in het safaripark geweest :@ Elke keer maar een uur of 2/3, en in de doek/ drager, dat wel. Eerste keer was ie 4 weken denk ik? En het was toen superlekker weer, flesje gegeven op een bankje in de zon bij de geitjes O+ . Ik had m niet meegenomen met regen en veel wind maar dan ga ik eigenlijk zelf ook niet graag in t safaripark rondlopen ;). We willen ook leuke dingen blijvn doen met peuter, dus F. gaat gewoon mee.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:43:00 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157161706
Wij waren gisteren op het CB en A. vond er niks aan :') Hij heeft zó hard gehuild toen ik hem moest neerleggen voor de onderzoekjes van de arts. Zo erg dat de arts de volgende keer toch nog een keer zn hartje en longetjes wil luisteren en in zn oogjes wil kijken, want dat lukte niet :P
Na het aankleden snel aangelegd en toen was alles goed O+

Hij weegt nu 3555g (bijna 4 weken oud en bij geboorte 2750g :) ) en is nu 51cm lang :D (48 bij geboorte). Hij groeit dus goed en dat voelt fijn O+
Ik ga binnenkort weer eens een volledige voeding proberen te kolven om te kijken hoe het met de productie gaat, hij krijgt nog steeds ongeveer 40cc FV na elke voeding. Aan z'n groei te zien drinkt hij bij mij ook nog steeds ongeveer 50cc (al hoop ik dat na afgelopen 4 dagen geregel en elk uur aanleggen en drinken, dat iets met mijn productie heeft gedaan natuurlijk :D )
pi_157161811
Bizar dat ik zo'n heel ziekenhuis traject achter de rug heb wegens groei achterstand met alle stress die erbij kwam kijken, en dat jij als verrassing ook een ukje hebt Pinq :D
Gisteren woog hij 3280 bij precies 14 dagen, 2810 bij de geboorte.
Bij een eventuele tweede laat ik de groei echo's ook achterwege, G. zal mijn Indische genen hebben en nu zijn vader achterna gaan *)

Wel bizar trouwens, vorige week had hij een pakje aan wat veel te groot was en nu zit t precies goed
pi_157161830
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:33 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik las even 9 weken, en dacht, da's toch geen probleem. Maar 9 dagen? Die dacht: kraamverzorgster is weg, hup, naar buiten?

F. is trouwens met zijn 10 weken al 3 keer in het safaripark geweest :@ Elke keer maar een uur of 2/3, en in de doek/ drager, dat wel. Eerste keer was ie 4 weken denk ik? En het was toen superlekker weer, flesje gegeven op een bankje in de zon bij de geitjes O+ . Ik had m niet meegenomen met regen en veel wind maar dan ga ik eigenlijk zelf ook niet graag in t safaripark rondlopen ;). We willen ook leuke dingen blijvn doen met peuter, dus F. gaat gewoon mee.
Ik heb ooit een kraambed van iemand begeleid die gewoon vanaf dag 3 onvindbaar was steeds :') de kraamzorg was er dan wel dus ik kon de controles wel opschrijven enz. Maar die ging zelf de kinderen naar school halen/brengen en daarna boodschappen doen en dan ging ze weer iemand van de trein halen en weet ik veel wat :o
Echt bizar :D I mean, dat je er fysiek toe in staat bent okay das 1 ding; maar slow down! Ik kon (kan!) me er echt niets bij voorstellen dat je gewoon geen enkele behoefte hebt aan op zn minst een paar daagjes in je cocon kruipen met je verse baby. Dat is juist wat ik altijd het sneuste vindt voor couveuse-ouders, dat ze de kans niet krijgen om 'normaal' kraamvrouw te zijn en in rust van de baby te genieten en te herstellen.

Pinq :D arme A. fijn dat ie goed groeit joh!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:55:24 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157161977
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:47 schreef Cassandra87 het volgende:
Bizar dat ik zo'n heel ziekenhuis traject achter de rug heb wegens groei achterstand met alle stress die erbij kwam kijken, en dat jij als verrassing ook een ukje hebt Pinq :D
Gisteren woog hij 3280 bij precies 14 dagen, 2810 bij de geboorte.
Bij een eventuele tweede laat ik de groei echo's ook achterwege, G. zal mijn Indische genen hebben en nu zijn vader achterna gaan *)

Wel bizar trouwens, vorige week had hij een pakje aan wat veel te groot was en nu zit t precies goed
Suf he :') Zo zie je maar weer hoe betrouwbaar bepaalde metingen zijn.
VK dacht op de dag van bevalling nog dat ik een 8-ponder op de wereld aan het zetten was, gezien mijn buik (?). Uh nou, met nog geen 38wk zwangerschap had ik geen 8-ponder verwacht geloof ik :+ Als ie nou nog 3 weken langer had gezeten wel, puur gezien de resultaten behaald in het verleden enzo :P
Maar dit is gewoon een klein fijn menneke :) (oh man wat vond ik hem klein :') wat een verschil met mijn reuzereuze, ik wist gewoon niet hoe ik m moest vasthouden :+ :D Ben er nu helemaal aan gewend, en hij is ook zo klein niet meer, maar ik roep nog elke dag dat ie zo mini is O+ )
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:59:45 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157162094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:48 schreef mignonne het volgende:
Dat is juist wat ik altijd het sneuste vindt voor couveuse-ouders, dat ze de kans niet krijgen om 'normaal' kraamvrouw te zijn en in rust van de baby te genieten en te herstellen.
Nou ja, uit ervaring kan ik je zeggen dat dat dus ook vrij K*T is, ookal 'mocht' moest ik mijn kraamtijd bij J. wel in het ziekenhuis doorbrengen, en gelukkig de laatste 3 dagen ook bij hem op de kamer. Dat realiseer ik me pas goed nu het bij F. allemaal zo volgens het boekje ging.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:00:28 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157162104
Ik besefte gisteren hoe onverwacht A. eigenlijk kwam. OKey, ik was zwanger enzo, dus een bevalling was onvermijdelijk en zulks, dat ook niet :+ Maar ik was er geloof ik nog niet helemaal klaar voor (besprak ik gisteren met m'n mams, die dat beaamde: "Mja er stond een kruk op t plaatsje achter met allemaal zaagsel eromheen en stukken hout, en de huiskamer zag er uit als.. tsja alsof jullie dachten: wezijnmoekomwegaannaarbed"
Ja dat was dus ook zo :') we hadden die dag nog keihard geklust aan de badkamer :D boren, zagen, plakken, kitten, ophangen, lampjes fixen enzovoorts. Volgens mij niet echt avondeten op, en de boel de boel gelaten. En dan begint er ineens een bevalling 's nachts :') ik had nog niks af!
Ik zou a.s. vrijdag 42 weken zwanger zijn, hij had gewoon nog in mijn buik kunnen zitten. En hij is er gewoon al 4 weken :o HOE RAAR. Ik zag het écht niet aankomen.
pi_157162150
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:59 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Nou ja, uit ervaring kan ik je zeggen dat dat dus ook vrij K*T is, ookal 'mocht' moest ik mijn kraamtijd bij J. wel in het ziekenhuis doorbrengen, en gelukkig de laatste 3 dagen ook bij hem op de kamer. Dat realiseer ik me pas goed nu het bij F. allemaal zo volgens het boekje ging.
Ye. Ik vind het echt heel sneu om zoiets te zien. Bij een tweede kindje nog wat meer dan een eerste, in die zin dat je die ouders vaak echt onwijs ziet puzzelen om alles te organiseren rondom het oudste kind en dan met je hoofd en al je zorgen bij het andere kind enz.

Wat dat betreft is het al een vooruitgang dat ze in steeds meer ziekenhuizen rooming-in kamers hebben met couveuses voor de medium-care. Dan kunnen iig vader en moeder samen bij hun kind blijven. Dat vervangt nog steeds niet de thuissituatie, maar is wel al beter dan 3 x pd op en neer moeten reizen en zulks.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:19:03 #126
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157162477
Ons zkh had idd rooming-in kamers _O_. Superfijn O+ Maar nog beter is natuurlijk als je beide lekker naar huis mag!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:19:33 #127
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157162493
Ik ging als de kraamzorg weg was snel door huis heen om nog wat dingen op te ruimen,, slingers ophangen, vuil wegbrengen. :@ Niets doen is echt zo niet mijn ding. Plus, toen de zwelling weg was en ik niet meer wijdbeens hoefde te zitten/lopen na twee dagen, voelde ik me heel goed. Nouja, tot die dag met stuwing dan. Of het verstandig is, nee, vast niet. :+

Cassandra, bij mij op de zwangerschapsyoga was iemand die ook allerlei groeiecho's had en overgedragen aan 't ziekenhuis wegens babysaurus. Zij maakte zich helemaal zorgen. Bij mij nooit iemand over gerept. Zij bevalt zonder problemen van een kind dat 200 gram minder woog dan de mijne, die van mij zat klem. Ik ben blij dat ik 't nooit heb geweten, heb zo een onbezorgde zwangerschap gehad en ook zonder zorgen de bevalling ingegaan. :) Voor een evt. volgende wil ik ook geen groeiecho's heb ik besloten, klein, gemiddeld of groot, ik ga er toch geen andere beslissingen door nemen. Of beter, geen beslissingen neem ik, 't kind komt vanzelf wel.
pi_157162763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef Mariposas het volgende:
Ik ging als de kraamzorg weg was snel door huis heen om nog wat dingen op te ruimen,, slingers ophangen, vuil wegbrengen. :@ Niets doen is echt zo niet mijn ding. Plus, toen de zwelling weg was en ik niet meer wijdbeens hoefde te zitten/lopen na twee dagen, voelde ik me heel goed. Nouja, tot die dag met stuwing dan. Of het verstandig is, nee, vast niet. :+

Cassandra, bij mij op de zwangerschapsyoga was iemand die ook allerlei groeiecho's had en overgedragen aan 't ziekenhuis wegens babysaurus. Zij maakte zich helemaal zorgen. Bij mij nooit iemand over gerept. Zij bevalt zonder problemen van een kind dat 200 gram minder woog dan de mijne, die van mij zat klem. Ik ben blij dat ik 't nooit heb geweten, heb zo een onbezorgde zwangerschap gehad en ook zonder zorgen de bevalling ingegaan. :) Voor een evt. volgende wil ik ook geen groeiecho's heb ik besloten, klein, gemiddeld of groot, ik ga er toch geen andere beslissingen door nemen. Of beter, geen beslissingen neem ik, 't kind komt vanzelf wel.
Maar je hoeft toch ook niet in bed te blijven liggen? Lijkt me niets mis mee hoor als je je verder goed voelt.
Maar echt naar buiten gaan en je baby dan bij de kraam achter laten eigenlijk bijna als een soort luxe oppas, dat vind k dan wel weer wat anders.
pi_157163380
Mijn kraam vertelde dat ze een keer iemand had die de dag na de bevalling op de fiets een boodschap wilde doen. Perse. Niet tegen te houden. Op de fiets?? :X

Ik ben gewoon lekker een week in m'n bed gebleven. Waarschijnlijk m'n laatste keer kraambed. Ik heb het er optimaal van genomen. :) fruithapjes, ontbijtjes, kopjes thee en beschuitjes. Schoon bed, de was. Niks doen kan ik net zo goed als bevallen :Y :P Ik heb het ook tegen m'n kraam gezegd: joh ik neem het er nu van! Vond ze volkomen terecht O+
pi_157163586
Ik vond de kraamweek ook heerlijk O+ wilde haar niet kwijt. Lekkere ontbijtjes, het huishouden gedaan.. ik moest de eerste dagen verplicht op bed blijven maar dit vond ik niet erg, ik kon nauwelijks zelfstandig overeind komen. En ze was ook streng voor mijn man, die moest verplicht slapen in de middag :D
Hij moest na de kraamweek het huishouden overnemen maar in de praktijk deed ik dit zelf al, tijdens het ochtend dutje van G. (Enige moment dat hij overdag zonder morren slaapt) vind t zelf ook wel heerlijk, nog voor de ochtend voorbij is het hele huis aan kant en dan de rest van de dag tijd voor mijn baby O+
pi_157163813
8 maanden alweer! :o
#kleinemeisjeswordengroot
#ikhashtaggraagclichees

SPOILER
pi_157164053
Ik vond de kraamtijd erg vermoeiend, al mijn energie ging naar de langzaam en veel pratende kraamverpleegster.
Lichamelijk viel het mee, alleen die rothechtingen!
Maar ik ben pas na een week of twee voor het eerst boodschappen gaan doen.
pi_157164520
Ingee je snellie. :o O+

Geen fruit meer nodig voor de ontlasting (epische poepluier 2 was een uur na de eerste een feit :Y) ), maar we hebben de smaak wat betreft bijvoeren te pakken. Vandaag rapleyde N. zoete aardappel en ze kreeg zowat al wat binnen. :o O+ Het duurde even voor ze de partjes voor zich oppakte, maar toen moest het direct in de mond, en ze leek het niet supergoor te vinden. :D
SPOILER
In de kraamtijd was ik net door een trein overreden, echt niet dat ik te lang m'n bed uitkwam. :{w
  woensdag 28 oktober 2015 @ 19:24:26 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157165130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar je hoeft toch ook niet in bed te blijven liggen? Lijkt me niets mis mee hoor als je je verder goed voelt.
Maar echt naar buiten gaan en je baby dan bij de kraam achter laten eigenlijk bijna als een soort luxe oppas, dat vind k dan wel weer wat anders.
Oh ja dat is wel apart? Ik voelde me al bijna schuldig, de 2 uur dat ik overdag heb geslapen en de kraamverzorgster de zorg overdroeg. Je wilt je pasgeboren baby toch niet achterlaten?
Mja, heb alsnog wel uren op de bank gezeten, zoveel scheelt dat ook weer niet met in bed liggen.
pi_157165164
Kraamtijd viel me zwaar, maar dat kwam door ks. Ik was ook wel moe, maar dat vond ik minder erg dan de verminderde eetlust, of het afhankelijke.
Alleen in het ziekenhuis echt slecht geslapen, thuis iig 's nachts weer normaal (als in: maar drie nachtvoedingen)
pi_157165441
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh ja dat is wel apart? Ik voelde me al bijna schuldig, de 2 uur dat ik overdag heb geslapen en de kraamverzorgster de zorg overdroeg. Je wilt je pasgeboren baby toch niet achterlaten?
Mja, heb alsnog wel uren op de bank gezeten, zoveel scheelt dat ook weer niet met in bed liggen.
Ik heb bij mijn tweede ook vooral geslapen en dan E. bij de kraam gelaten. Ik heb de tijd en haar aanwezigheid echt gebruikt om te herstellen en bij te slapen.

Er is verder niets mis met fysiek op de been zijn hoor of als je samen met je baby snel naar buiten wilt (of moet). Maar dit was echt een moeder die gewoon haar ding ging doen, haar pre-baby leven zeg maar en dan baby thuis liet bij de kraam. Ieder zn ding verder hoor maar ik kon me daar erg weinig bij voorstellen.
pi_157165742
Ik mis nu vooral de gezelligheid van mijn kraamhulp.
pi_157165848
Mijn kraamverzorgster was ook eens bij iemand thuis geweest die na 3 dagen aankondigde om lekker te gaan shoppen. Dat ze een dag later allemaal ontstoken hechtingen had, vond ze (de kraamvrouw dus) nog vreemd ook :')

Eigenlijk mis ik vooral ook de smeuïge verhalen van mijn kraamverzorgster. Die had echt de meest idiote gezinnen meegemaakt :D

Zo mijn baby ligt al op bed. Ben benieuwd of ze blijft slapen. Gisteren was ze not amused toen ze wakker werd toen ik naar boven ging en ze nog een schone luier en slaapzakje aan moest. (Ze lag toen al die tijd al bij mij te slapen.) Hier trouwens ook al 2 dagen geen poep. Da's een unicum hier :o
pi_157166426
Nee dan het verhaal dat mijn kraam vertelde over een collega die op een ochtend een enorme ravage aantrof bij de kraamvrouw down under zeg maar. Alle hechtingen uitgescheurd... ' ja mijn man moest gisterenavond zo nodig' :X
pi_157166435
Tijdens m'n kraamweek wilde ik ook niet in bed liggen. Ik wilde beneden gezellig erbij zitten. Deed 's middags wel even een tukkie. Kraam had hier ook van die mooie verhalen. Vrouw die op de laatste dag van de kraamzorg het bed zelf wel even van de klossen haalde enzo.

L. ligt ook al te tukken. Was doodmoe na een dagje KDV. Waar ze mooi 3 poepluiers hebben gehad nadat ze gister niet had gepoept. :P

Even jompelen voor de poep bij Selvaria *O* Leuk dat de hapjes zo bevallen. Ik heb er zo'n zin in. :D
pi_157166492
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:09 schreef Krisvc het volgende:
Tijdens m'n kraamweek wilde ik ook niet in bed liggen. Ik wilde beneden gezellig erbij zitten. Deed 's middags wel even een tukkie. Kraam had hier ook van die mooie verhalen. Vrouw die op de laatste dag van de kraamzorg het bed zelf wel even van de klossen haalde enzo.
Dat was ik :P
pi_157166539
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat was ik :P
Bij voorkeur niks tillen dat zwaarder is dan je baby was geen regel van jouw kraam? :P
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:13:14 #143
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157166592
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:09 schreef Estrys het volgende:
Nee dan het verhaal dat mijn kraam vertelde over een collega die op een ochtend een enorme ravage aantrof bij de kraamvrouw down under zeg maar. Alle hechtingen uitgescheurd... ' ja mijn man moest gisterenavond zo nodig' :X
Onwijs geil ook, zo'n bloedende en uitgescheurde doos! :9~
pi_157166605
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:11 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Bij voorkeur niks tillen dat zwaarder is dan je baby was geen regel van jouw kraam? :P
Nee, niet over gehoord. Werkt toch niet met een peuter in huis :P Was trouwens dag 10.
pi_157167326
quote:
Wat ontzettend zielig. :o. Die arme vrouw!
pi_157167416
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:19 schreef mousemicky het volgende:
Ons zkh had idd rooming-in kamers _O_. Superfijn O+ Maar nog beter is natuurlijk als je beide lekker naar huis mag!
TweeSteden in Tilburg? Daar heb ik 3 weken gelegen met Sjaak. Ook rooming-in. Het vervangt geen kraamtijd, want Sjaak was hartstikke ziek, ik had hopen stress, de muren kwamen op me af en je had (bijna) nooit tijd voor je eigen cocon, maar 100x beter inderdaad dan op en neer reizen :)
pi_157167451
quote:
NIET! :X :X :X
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:35:14 #148
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157167473
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:31 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat ontzettend zielig. :o. Die arme vrouw!
Maar je bent toch ook niet goed snik als je dat toe laat?
pi_157167558
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Er is in ieder geval iets niet pluis daar in die relatie denk ik dan.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:38:14 #150
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157167565
Dat is vast een broodje aap onder de kramen!
pi_157167701
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:38 schreef AwayTL het volgende:
Dat is vast een broodje aap onder de kramen!
Helaas niet.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:42:55 #152
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157167727
:'( :{ :X }:| :(

mompelt nog iets over zware mishandeling en aangifte :(
pi_157167755
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Helaas niet.
Brrrrr :'( :'( :'(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_157167841
Nadat je er een hoofd (+lichaam) doorheen hebt zien komen, ben je toch acuut niet opgewonden meer :o
pi_157167971
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je zal maar in zo'n relatie zitten.
pi_157168009
Zo'n vent is niet goed snik.
pi_157168136
En natuurlijk zijn die mannen niet goed snik. Maar ik hoef vast niet uit te leggen dat dat niet bepaald de meest liefdevolle relaties zijn obv gelijkwaardigheid enzo. Over het algemeen zijn dat de relaties waarin de man de baas is in huis en komt het voornamelijk binnen streng religieuze kringen voor, waarin de man dus alles bepaald, ook wanneer er gebatst wordt. en hold your horses, dat zijn niet alleen allochtonen :X

Gelukkig komt dat niet dagelijks voor in de kraamweek, maar het komt wel voor helaas.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:54:59 #158
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157168184
Brr, ik krijg er spontaan buikpijn van. Je zult maar in zo'n relatie zitten en niet weten hoe je er uit kunt komen of niets durft te/ kunt doen :'( Arm kindje ook om in zo'n gezin op te moeten gaan groeien...

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:33 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

TweeSteden in Tilburg? Daar heb ik 3 weken gelegen met Sjaak. Ook rooming-in. Het vervangt geen kraamtijd, want Sjaak was hartstikke ziek, ik had hopen stress, de muren kwamen op me af en je had (bijna) nooit tijd voor je eigen cocon, maar 100x beter inderdaad dan op en neer reizen :)
Nee, t Elisabeth ;). De tweede keer gelukkig niet nodig gehad, baby gewoon naast me op de kraamafdeling was ook wel eens leuk :D
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:57:06 #159
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157168278
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:53 schreef mignonne het volgende:
En natuurlijk zijn die mannen niet goed snik. Maar ik hoef vast niet uit te leggen dat dat niet bepaald de meest liefdevolle relaties zijn obv gelijkwaardigheid enzo. Over het algemeen zijn dat de relaties waarin de man de baas is in huis en komt het voornamelijk binnen streng religieuze kringen voor, waarin de man dus alles bepaald, ook wanneer er gebatst wordt. en hold your horses, dat zijn niet alleen allochtonen :X

Gelukkig komt dat niet dagelijks voor in de kraamweek, maar het komt wel voor helaas.
Moeten ze daar nog melding van maken eigenlijk?
pi_157168374
quote:

Kan me voorstellen dat dat als vk ook heftig is om mee te maken. Kunnen/mogen jullie daar eigenlijk iets mee doen?

Wilde vooral even tegenwicht bieden aan het "dat laat je toch niet toe". Want laten we het slachtoffer niet de schuld geven enzo.
pi_157168564
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 20:57 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Moeten ze daar nog melding van maken eigenlijk?
Hangt maar net van de situatie af. Als er vermoeden is van huiselijk geweld dan doe je er alles aan om moeder duidelijk te maken dat er hulp mogelijk is, maar ze moet uiteindelijk zelf om hulp vragen.
Als er aanwijzingen zijn dat er ook geweld dreigt voor kinderen binnen een gezin dan moet er melding gemaakt worden ja.

Maar niet zelden is het een situatie waar de vrouwen zich schikken in hun "rol" en helemaal niet per se hulp oid willen. Zolang de kinderen geen reëel risico lopen is het dan niet mijn plaats om me daar teveel in te mengen. Maar goed, zulke situaties komen weinig voor en zijn best complex maar dusniet per definitie onzin van de kraam.
Hygiëne en genezing etc is dan wel iets wat je echt in de gaten moet houden.
pi_157168741
Dit was een kraamhulp met ruim 25 jaar ervaring. Geheel ondenkbaar is het niet dat ze zoiets mee heeft gemaakt in die tijd.
pi_157168902
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:09 schreef Estrys het volgende:
Dit was een kraamhulp met ruim 25 jaar ervaring. Geheel ondenkbaar is het niet dat ze zoiets mee heeft gemaakt in die tijd.
Dat denk k ook :Y

Mijn eigen kraam had niet zo gek veel sappige verhalen, vooral algemene dingen. Heel discreet was ze. Mijn eigen vk daarentegen zat bij mij aan de tafel, waar ik bij zat nota bene, tegen de kraam de hele bevalling van mijn buurmeisje uit de doeken te doen. Zij was 2 weken voor mij bevallen en de kraam had een grapje gemaakt over dat we beter hadden moeten plannen dan had ze wel 2 gezinnen in 1 keer kunnen doen. Zowel de kraam als ikzelf waren not amused over de vk :') ik hoop haar dus ook deze keer echt niet in mn kraambed te treffen, maar kans is klein dat k dr ontloop.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:16:11 #164
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_157169044
quote:

Komt ook veel in de biblebelt voor volgens mij :{
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:19:07 #165
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157169197
Mijn kraam had niet dat soort sappige verhalen, maar wel schrijnende verhalen over gezinnen waar de prioriteiten ietwat anders lagen. Waar ze moest zeggen tegen pa dat ie eerst melk voor de baby moest kopen van het net verdiende loon ipv sigaretten. En waar ze moest hinten naar de kraamvrouw dat de andere kinderen misschien wèl een lunch willen, ookal heeft zij 'geen trek' en eet ze liever een zak chips leeg een uur later :'(

Ze zei nog dat ze blij was dat wij gewoon 'normaal' waren en ze bij ons een relaxte werkweek had :D
pi_157169266
Nee dat vind ik ook niet kunnen, als je iemand kent daarover gaan vertellen.

Ze had ze in 25 jaar trouwens nog nooit meegemaakt dat de baby op de zesde dag geler was dan de vijfde dag. :D
pi_157169479
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:20 schreef Estrys het volgende:
Nee dat vind ik ook niet kunnen, als je iemand kent daarover gaan vertellen.

Ze had ze in 25 jaar trouwens nog nooit meegemaakt dat de baby op de zesde dag geler was dan de vijfde dag. :D
Ghehe you special ♡♡ :+

Zeefje idd ook in die hoek ja.

En die prioriteiten pfff... Mja ik kom ook wel eens ergens waar ik héél blij ben dat k na een half uur weer weg kan, maar dan die arme kraam die daar dan 8 uur zit en dat dan de hele week boh :X
pi_157169919
Dat verhaal van Estrys (over die uitgescheurde moeder) > dat had mijn kraamhulp ook meegemaakt. Ik krijg er een naar gevoel van als ik er alleen al over nadenk..

-

Nou M. vond het toch nog geen tijd voor de echte nachtslaaps dus ze ligt weer te lurken (na heul zielige piepjes). Ik lig ook maar vast in bed. Ben kapot en chagrijnig na een typische alles-gaat-fout-dag. Morgen weer een dag!
pi_157170519
Mijn man had mooi de pot op gekunt. Het heeft hier sowieso wel even geduurd voor hij er weer op mocht van me. En nog langer voordat het probleemloos verliep.
Arme vrouw. ;(

Ik heb geen smeuige verhalen gehoord. Maar ik vind dat niet zo erg, laat mij maar lekker in mijn coconnetje met mijn verse baby enzo.
pi_157171336
Mijn kraam vertelde ook zoiets, die man vroeg als eerste wanneer ie weer sex mocht, en toen ze zei zes weken, begon ie sexuele hints te maken over zn dochtertje van zes. En dat deed ie ook de hele week. Ieuw :(
pi_157172065
Wat een afschuwelijke mensen lopen er toch rond ;( wordt er af en toe verdrietig van..
pi_157174061
Mén, denk je nog even snel de laatste pagina's te lezen, wat een verhaal zeg :o Ben dan wel niet uitgescheurd (of vaginaal bevallen), maar kan me wel wat voorstellen hoe dat moet voelen :'(

Hier ook geen smeuïge verhalen van de kraam, was gelukkig een lieve vrouw die veel heeft geholpen O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 oktober 2015 @ 07:56:16 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157177011
even delen hoor:
O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 29 oktober 2015 @ 08:05:32 #174
348178 NotTheSame
pi_157177057
Die kraamverzorgsterverhalen, brrrrrr :N .
Ik had bij Draak een hele leuke kraam, en bij Piranha ook. Niet giga streng, maar wisten wel precies wat er wel en niet moest gebeuren.

De nachten worden hier met de keer slechter :'(. 19-21-23-2-4-6 :O :Z.
pi_157177062
O+ Wat een schatje. Dol op de snert!
Y werd eergisteren boos omdat ik de spinazie weghaalde. :')
Die begint ook te hyperen als ze de eerste hap heeft gehad.
pi_157177102
Hier steeds langere nachten juist! Sliep van 22.30 tot 3.30, dronk 10 minuutjes en slaapt nu nog... Auw mn tieten ;)
pi_157177302
Hier weer stipt om de 3 uur, wat dat toch is.. :O
pi_157177357
Brrrr die verhalen :X

Mijn eerste kraamweek was geweldig.

Mijn tweede niet zo. Ik had mij er juist zo op verheugd en toen kwam ik in het ziekenhuis terecht. Baby de eerste dag & nacht niet bij mij. De dag erna gelukkig al wel, maar mijn man was gewoon aan het werk & ik miste mijn andere zoon en er was erg veel kans dat F de dag erop terug moest naar de neo omdat hij geel werd. De nacht dat ik moest kolven & de zuster de fles aan F gaf was ook stom. Ik voelde mij zo alleen. Mijn man mocht wel in het ziekenhuis slapen, maar ik wilde dat hij thuis bleef bij L. En toen ik vrijdag onverwacht al naar huis mocht was dat natuurlijk fantastisch, maar thuis vond ik het de eerste dagen echt te druk :') Ik kon echt niks hebben en was super emotioneel en moe. Ik heb mij toch best wel veel zorgen gemaakt al die tijd met gebroken vliezen & de kans dat F wel een tijd op de neo moest liggen... (Wat gelukkig dus niet zo was)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157177374
Het was hier 1-5-8 uur. Maar we gingen al om 21:45 naar bed dus al met al best redelijk geslapen. We geven nu alleen de voedingen overdag nog bijvoeding. Hij leek vannacht tevreden met alleen bij mij drinken. Maar moet het ook niet te snel loslaten denk ik. Blijft lastig wat daarmee te doen
pi_157177786
Hier 23-3-6.30
Hij slaapt nu nog, dus ik heb even van t moment gebruik gemaakt om de was te doen, te koken, en beneden op te ruimen. Dan maken we er vanmiddag een pyjamamiddagje van O+
Maar mijn moeder is vrij vandaag dus geheid dat die op de stoep staat. Die was er vorige week donderdag ook, en zondag stond ze er weer. 'Ik heb hem al zoooo lang niet gezien!'
Mijn schoonmoeder wilt zondag ook komen want het is nog niet zo erg met opa, hij voelt zich juist beter. Dus waar de paniek vandaan kwam.. En ik wil niet zo ver weg met G. als het niet nodig is, dat doen we volgende maand wel :)

Ik twijfelde of ik de stad nog in wilde, maar vind t te veel gedoe en t is niet heel lekker weer..
pi_157177801
Ik word wel gek van het TSR, elke keer als ik op de klok kijk en bedenk wanneer ik voor t laatst gevoed heb. Gisteren een schone pyjama aangedaan en die is nu al 3 keer doorweekt geraakt :') Toch maar een fijne BH aanschaffen en compressen dragen..
pi_157177839
Whehe chaotische ochtend hier :') aanvankelijk heel veel tijd, lekker vroeg opgestaan. Toen begon A. op het juiste moment te brullen (8u) en kon ik hem nergens mee troosten. Ja met borst. Dus toen moesten we even snel met de auto naar school. Was Max eindelijk een keer op tijd klaar met alles :')
pi_157177864
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik word wel gek van het TSR, elke keer als ik op de klok kijk en bedenk wanneer ik voor t laatst gevoed heb. Gisteren een schone pyjama aangedaan en die is nu al 3 keer doorweekt geraakt :') Toch maar een fijne BH aanschaffen en compressen dragen..
:D grappig zeg, die schieten flink toe! :)
Daar heb ik geen 'last' van, sowieso schiet tiet1niet tot nauwelijks. Tiet2 schoot als ik A. aan tiet1 had liggen :D Maar dat doet ie nu ook niet meer.
pi_157177906
O lastig lijkt me dat Cassandra. Ik lek helemaal niet, nooit gedaan ook. Ja als ze heel vol zijn en hij links aan de drinken is wil de andere kant nog wel eens lekken. Ik ken dat van een tsr ook totaal niet. Volgens de kraam zit het bij mij gewoon niet zo snel vooraan. A. moet er echt voor werken dus :)
pi_157177932
Zoogkompressen _O_

Zonder lekte ik zeker de eerste weken voortdurend de hele boel bij elkaar, en zouden er nu nog wel eens ongelukjes plaats vinden.
pi_157177949
Ik lek nu wel vaak 's nachts, omdat N. nu veel minder vaak drinkt dan eerst. Dus mn borsten moeten er nog even aan wennen dat ze 's nachts minder moeten maken. Overdag lek ik idd nooit.
pi_157177999
Ik wil eigenlijk wat advies over de voeding. Maar voel me enorm bezwaart om de vk daarvoor te bellen. De wijkverpleegkundige die hier van de week was had ik helemaal geen vertrouwen in om daar vragen aan te stellen.
pi_157178038
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:40 schreef Estrys het volgende:
Ik wil eigenlijk wat advies over de voeding. Maar voel me enorm bezwaart om de vk daarvoor te bellen. De wijkverpleegkundige die hier van de week was had ik helemaal geen vertrouwen in om daar vragen aan te stellen.
Waarom niet, wij hebben echt voor de meest knullige dingen de vk gebeld, echt een stuk of 6 keer in de weken na de kraamweek...
pi_157178108
Je hebt gelijk. Ik moet toch alvast een afspraak maken voor de nacontrole. Dan vraag ik de assistente meteen of ze me door kan zetten :)
pi_157178120
Ik lig nu liggend te voeden en leunde met mijn hand op mijn borst, d slecht idee :') dit is nu wel extreem. Voor G.vind ik t vooral sneu, tsr is zo sterk dat hij zich veel verslikt en de helft uitspuugt ;(
pi_157178177
Dat wordt beter Cassandra. :* N. had enorm veel moeite met mijn TSR, verslikken, loslaten, huilen, helemaal ondergespoten worden door mij. :') Maar op een gegeven moment zijn ze *ineens* zo sterk dat ze hem zonder probleem weg weten te drinken. TSR zelf wordt ook wel minder heftig, hier duurde dat een week of 6 denk ik.
pi_157178222
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:48 schreef Skoap het volgende:
Brrrr die verhalen :X

Mijn eerste kraamweek was geweldig.

Mijn tweede niet zo. Ik had mij er juist zo op verheugd en toen kwam ik in het ziekenhuis terecht. Baby de eerste dag & nacht niet bij mij. De dag erna gelukkig al wel, maar mijn man was gewoon aan het werk & ik miste mijn andere zoon en er was erg veel kans dat F de dag erop terug moest naar de neo omdat hij geel werd. De nacht dat ik moest kolven & de zuster de fles aan F gaf was ook stom. Ik voelde mij zo alleen. Mijn man mocht wel in het ziekenhuis slapen, maar ik wilde dat hij thuis bleef bij L. En toen ik vrijdag onverwacht al naar huis mocht was dat natuurlijk fantastisch, maar thuis vond ik het de eerste dagen echt te druk :') Ik kon echt niks hebben en was super emotioneel en moe. Ik heb mij toch best wel veel zorgen gemaakt al die tijd met gebroken vliezen & de kans dat F wel een tijd op de neo moest liggen... (Wat gelukkig dus niet zo was)
Is de rust nu wel een beetje terug gekeerd Skoap?
pi_157178557
Haha, snertmonster!

Ik werd gisteravond ook een beetje naar van jullie verhalen. Dat van die (meestal) zwaar gereformeerde mannen die er binnen een week alweer op willen, wist ik trouwens al. Maar ik kan me met een bevalling zo kort geleden iets te goed inleven atm.

En die seksuele opmerkingen over zn dochter, ik hoop toch wel dat daar wat mee gedaan is.

Mijn tsr is ook enorm heftig. Ik haal makkelijk de twee meter als ze loslaat. 8-) Wordt beter idd. R verslikte zich ook continu de eerste weken.

Gisteravond voor de tv. :D

pi_157179899
Haha Spring :D moet zo lachen om het gezicht van R.
pi_157180082
Beuh, ik zit zo verstopt. Vanmorgen bij de dokter geweest, klysma gekregen en het helpt niet....zo frustrerend..
pi_157180087
Spring hou eens op, zo ga ik rammelen voor een broertje of zusje voor Ketel en die zit de komende jaren nog helemaal niet in de planning. :P

Zo sneu vanochtend bij de GO, er was een dreumes hartverscheurend aan het huilen. Echt hysterisch. Ketel schrok er zelf ook een beetje van, dat harde gillen is hij niet gewend. Was wel heel blij dat ik nog nooit een huilend kind achter heb hoeven laten, lijkt me zo naar.
pi_157180822
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:56 schreef Cholula het volgende:

[..]

Is de rust nu wel een beetje terug gekeerd Skoap?
gelukkig wel! Al vond ik het wel heftig in het begin, 2 kinderen. De eerste 2 weken heb ik mij geregeld afgevraagd waar ik aan begonnen was :') De eerste dag alleen met 2 kinderen was ook echt zo wennen. Ik was ook helemaal trots op mijzelf toen ik een hele middag alleen met ze op stap was geweest (dierentuin) hahaha.
pi_157180835
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Beuh, ik zit zo verstopt. Vanmorgen bij de dokter geweest, klysma gekregen en het helpt niet....zo frustrerend..
:( zo vervelend ....
pi_157181199
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:30 schreef Skoap het volgende:

[..]

:( zo vervelend ....
Eindelijk is het eruit.... Man, wat en bevalling!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:06:33 #200
360012 Shopaholic1984
pi_157181372
2 'zieke' baby's hier. Allebei strontverkouden. N had gisteren koorts en L vandaag. En ik wilde morgen nog wel gaan babyzwemmen voor de eerste keer. Dat stellen we maar even uit!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:07:05 #201
360012 Shopaholic1984
pi_157181382
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat lucht op waarschijnlijk! Fijn dat het er uit is!
pi_157181554
quote:

[..]

*O*

Hoeveel woog het? ;)
pi_157181642
quote:

[..]

erg he... ik heb het ook wel eens gehad, echt super naar!
Fijn dat het klysma geholpen heeft.
pi_157183184
Spring wat een mooi tweetal O+

Ik voel me heerlijk! In de middag/avond ben ik t altijd een beetje zat, mag ik dat zeggen? :@. Mijn man is gemiddeld 14 uur per dag weg, op t werk, en dan zit ik altijd alleen met een dreinende baby. Ik kan m moeilijk laten mopperen, en raak dan gauw onzeker, heeft ie genoeg gedronken, voelt ie zich wel fijn etc, met als gevolg dat ik bijna de hele dag met een baby aan de borst zit. En ik kan heel slecht stil zitten.
Vanochtend lekker naar de stad geweest, langs t werk, even wat boodschappen gedaan. Huis was al aan kant, wassen gedraaid O+
En daarna baby gevoed en verschoond en op bed gelegd, monitor aan en even een momentje voor mijzelf. Kan ik ook even lunchen en t eten koken. Doordat we even zijn gaan uitwaaien kan ik m al een stuk beter laten mopperen, aan een vieze broek en honger zal t niet liggen :+
Met als gevolg dat ik nu lekker beneden zit, en mijn baby slaapt O+ Soort van dan, af en toe komt er een kreetje uit, maar dat zijn meer schrikreacties vanuit zijn slaapje dan dat er iets aan schort. Ik ben zooo onwijs blij dat ik weer redelijk ter been ben O+
pi_157184163
Fijn Cassandra! Al vind ik nogsteeds dat je te snel weer wil hoor :P Maar je moet je goed voelen bij alles wat je doet, en als dat voor jou is dat je zo lekker snel weer bezig bent, is dat helemaal goed natuurlijk O+

Ik ben helemaal op :') het liefje heeft vannacht van 2 tot 5 in zijn bedje geslapen, en dan slaap ik echt een stuk slechter dan dat hij op me ligt heb ik gemerkt :+ Hij ligt daar veel meer te wurmen en murmelen en bijna-huilen, en omdat ik brullen voor wil zijn reageer ik daar snel op. Komt ook omdat hij zoveel gespuugd heeft eerder 's nachts, dus nu hou ik dat ook wel in de gaten. Echt op waakstand.
Toen bleek hij vandaag de hele dag last te hebben van 't een of ander. Geen idee wat, maar hij wilde elke 10 minuten aan de borst en viel pas om kwart voor 2 in slaap. Echt Brullen met hoofdletter B. Het lijken krampjes.
Om kwart over 2 moest ik ons weer klaar gaan maken om de grote uit school te halen, dus in dat halfuurtje kon ik de wasmachine leeghalen, lunchen, plassen en nog even chillen.

helemaal op nu :') volgens mij zitten mijn ogen 2 cm dieper in mijn hoofd en hangen mijn wallen tot net boven mijn borsten, die dan weer op mijn navel hangen want helemaal leeggeslurpt vandaag :P -edit- ik vergeet dat onder die navel mijn ex-zwangere buik natuurlijk uitgelubberd over mijn euh, benen hangt :') verder ga ik niet :P

[ Bericht 8% gewijzigd door pinquit op 29-10-2015 16:24:46 ]
pi_157184304
Goed beeld. Daar zou iemand een paint van moeten maken Pinq :D
pi_157184324
Whehehe waar is Tjim als je dr nodig hebt :P
pi_157184512
Maar herkenbaar hoor die waakstand.

Hier heeft er eentje wel drie uur geslapen vanmiddag. Nadat ik na een voeding nog eens 80 cc gaf. Helemaal nokkie vol gok ik, misschien toch wat veel om er bij te geven nu hij beter drinkt.
En wat doe ik in die tijd? Helemaal niks. 15 minuten voordat hij wakker wordt begin ik even snel aan het eten :') typisch.
pi_157184572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:25 schreef Estrys het volgende:
Maar herkenbaar hoor die waakstand.

Hier heeft er eentje wel drie uur geslapen vanmiddag. Nadat ik na een voeding nog eens 80 cc gaf. Helemaal nokkie vol gok ik, misschien toch wat veel om er bij te geven nu hij beter drinkt.
En wat doe ik in die tijd? Helemaal niks. 15 minuten voordat hij wakker wordt begin ik even snel aan het eten :') typisch.
Whahaha ja! A. slaapt nogsteeds nu, en ik heb al wel een tosti voor t andere keind gebakken.
Ik had allang kunnen gaan koken enzo, maar neh :')
pi_157189369
Wat een verhalen joh! :X
Onze kraamhulp vertelde niet zoveel over andere gezinnen eigenlijk. We vroegen wel of ze soms lastige situaties aantrof ofzo. Toen gaf ze wel aan dat ze soms behoorlijk schrijnende gevallen aantreft waar je blij mag zijn als je 2 schone rompers kunt vinden ofzo ;(

Kraamhulp was trouwens een oud-klasgenootje van de basisschool, echt heel leuk! :D Mede dankzij haar ook echt een super kraamweek gehad! :Y Ik heb ook lekker rustig aan gedaan en de eerste dagen bijna alleen maar op bed gelegen.
(Ook vanwege het bloedverlies door de fluxus trouwens)

Kan iemand me trouwens vertellen waar de "Uninstall" knop van nieuwe features zit...? }:| Onze Minion heeft sinds 2 dagen door dat ze kan gillen. Nee, niet schattig kraaien, nee, ook niet één kreetje slaken, maar écht Gillen....
Daarstraks hoorden we serieus buiten 2 honden blaffen als reactie op d'r gegil volgens mij... :{
  donderdag 29 oktober 2015 @ 20:20:29 #211
348178 NotTheSame
pi_157189579
Twist, die feature zoek ik nog steeds, met bijna 10 maanden. Gillen als een vrouw :').

We hebben weer een snotmonster in huis. Vandaag maar 2x45 minuten geslapen en verder best vrolijk, maar ik snap gewoon niet hoe het kan dat er zoveel snot uit zo'n klein hoofdje kan komen!

Hij slaapt nu sinds 19.00uur met het hoofdeinde omhoog, ui en xylomethazoline, ik hoop echt dat de nacht nu ietsje beter verloopt.
pi_157189680
Twist, mocht iemand aan jou doorgeven waar die knop zit, dan wil ik het ook graag weten...

Sjaak kan zitten. Dus dat moet De Hele Dag. En alles Moet Zittend Gebeuren. Want als dat niet zo is, dan is het huilen. Achterover/opzij vallen op z'n hoofd is ook Grote Huils trouwens. Dus ik heb het voedingskussen gepakt en dat om hem heen gelegd (keek ik af bij Ingee ^O^ ). Dat hielp, toen kon ik ook wat doen zelf.
Maar nu moeten ook de flesjes zittend op de grond gedronken worden. En na ieder slokje moet er iets ontdekt worden. En dan kijktie heel trots naar me omhoog O+ . Ik ben opnieuw verliefd O+

Plaatje is van gister, toen Sjaak op bezoek ging bij R. van Ingee. Hij had grootste plannen voor een dagje uit met haar.

SPOILER
Edit: nog een O+ voor het tweetal van Spring, wat ontzettend leuk! En die blik van R. :D
pi_157189702
Ik word echt fysiek onpasselijk als ik langer nadenk over sommige van die verhalen van jullie kraamverzorgsters. ;(. Die van ons vertelde dat soort dingen gelukkig niet. Ze was eigenlijk alleen maar steeds heel erg onder de indruk. Dat ze vol ontzag vroeg of Baard altijd in pak naar zijn werk ging terwijl hij gewoon een nette spijkerbroek met een overhemd droeg, bijvoorbeeld. :').
pi_157190099
Sjaak met z'n pook. :D Ik dacht al waar is die foto, maar die had jij zelf natuurlijk.

En R met haar nieuwe aanwinsten:

SPOILER
pi_157190572
Eendenborst. :Y)

N. likte vandaag worteltjes. :D Gepureerd kwamen ze er in een grote boog uit, zo in hun geheel waren ze prima te doen. Dat vonden we zelf trouwens ook, niet te nassen die gepureerde peentjes. :r

Twist, wat irritant maar toch schattig. O+ N. gilt en kraait echt van plezier, zo leuk!

ZitSjaak. O+ Wat ziet hij er zo ineens groot uit!

N. was vandaag bij de GO gelukkig weer haar vrolijke zelf. Ik had me er onbewust toch best druk over gemaakt merk ik. :')
pi_157190836
Die gepureerde meuk is saai joh! ;)

SPOILER
Jager, gefeliciteerd met je poepje nog! O+
Foto's??? Zó benieuwd!

De Gil is hier ook zeer aanwezig. :(

Cassandra, is je man altijd zo veel weg? :o Minderen ivm baby zit er even niet in? Ook voor jezelf. ;)

Pinq, ik slaap ook zwaar rot met baby op meer dan een meter afstand. Dan ben ik bij even wakker worden ook KLAARWAKKER! want MN KIND! WAAR IS ZE!
(Ja ik weet, dit slaat nergens op).

Met baby dichtbij ben ik ook KLAARWAKKER! want De Gil feature. :(

*uitgebijleespost for now*

[ Bericht 12% gewijzigd door ingee op 29-10-2015 21:08:39 ]
pi_157190900
Haha die R. Ze is toch een geweldige meid he :)
pi_157191056
R. ^O^

N. doet mee!
SPOILER
pi_157191240
Onze (tandeloze) knaagdiertjes! O+

Edit- nee wacht correctie een tand! Ik voel hem!
pi_157191253
N O+
pi_157191633
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:58 schreef ingee het volgende:
Die gepureerde meuk is saai joh! ;)

SPOILER
Cassandra, is je man altijd zo veel weg? :o Minderen ivm baby zit er even niet in? Ook voor jezelf. ;)

SPOILER
Oh wat een guitig snoetje heeft Sjaak O+

Eetfoto's van R. en N. :Y) O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 oktober 2015 @ 21:29:51 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157191961
Sjaak :D

R had ik al voorbij zien komen met d'r ui _O-

N ook al lekker eten :Y)

en hier had ik een kleine krabbelaar O+ O+

pi_157192118
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:38 schreef ingee het volgende:
Sjaak met z'n pook. :D Ik dacht al waar is die foto, maar die had jij zelf natuurlijk.

En R met haar nieuwe aanwinsten:

SPOILER
Dit is de wasmand van de Action, toch?
pi_157192241
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:33 schreef Danaa het volgende:

[..]

Dit is de wasmand van de Action, toch?
Ja, dat baddert goed hoor! We hebben er 3.

Als ik dat eerder geweten had, had ik gewoon een emmer en een wasmand gehad. Wat nou badje met standaard?
  donderdag 29 oktober 2015 @ 21:37:21 #225
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157192244
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:04 schreef Selvaria het volgende:
R. ^O^

N. doet mee!
SPOILER
Wowwww ze lijkt op jou!!!!

Gilfeature check, altijd, overal. Dat het amk nog niet gecontacteerd is. Hoera voor vrijstaand wonen!
pi_157192311
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:21 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

SPOILER
Oh wat een guitig snoetje heeft Sjaak O+

Eetfoto's van R. en N. :Y) O+
SPOILER
pi_157192378
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:37 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Wowwww ze lijkt op jou!!!!
Serieus? :D Ik zie echt niks van haar in mij, wel heel veel van man. Een collega zei het laatst ook al, maar die kon (ook) niet specifiek benoemen waar het hem nou in zat.
pi_157192398
Het haar ;)
pi_157192416
Aaah, de number two. Ik weet nog wel de eerste keer na bevalling. Was net alsof ze bij hun eigen dachten van 'ach, arme vrouw kreeg een ks, heeft ze het natuurlijke niet ervaren... Weet je wat, we geven haar constipatie.. Wel zo eerlijk' :')

Die eendjes! Wij moeten ook zoiets. Y kan eindelijk zitten in bad (al moet ik haar heel goed in de gaten blijven houden, zonet ging ze bijna kopie onder want ze is te wild) dus ik wil ook wel eendjes. Lekker spetteren.
pi_157192452
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:42 schreef ingee het volgende:
Het haar ;)
o|O
pi_157192548
Oh dat gillen, was hier ook een fase. Nu doet ze vooral veel kletsen tegen vanalles. Zo enorm O+ Echt de hele dag daaahdaadaahmmmmm eteh eteh eteh oh heb je honger Y? Eteh eteh daahdaah. Uuuuuuuh O+
pi_157192746
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:39 schreef ingee het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Selvaria ik zie de gelijkenis tussen jullie ook wel hoor! Het is de oogopslag :)
pi_157192961
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 21:51 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

SPOILER
Selvaria ik zie de gelijkenis tussen jullie ook wel hoor! Het is de oogopslag :)
SPOILER
Ja de oogopslag, ik zat ook al te speuren. :D
pi_157193667
Die eetfoto's! :D O+

Wij doen vanaf zaterdag ook mee! :s)

Ik hoop echt dat die gil feature snel weer uit gaat :{ dat kraaien en brabbelen is helemaal prima, maar hier word ik echt na een uur al gestoord van...

Ze zegt ook serieus al 'papa' en 'mama' O+ *smelt*
Ja, ze zegt het ook tegen de bank of d'r eigen voeten :6 maar ze zegt het wel echt!
* twist02 had nog zo gezworen om niet zo'n moeder te worden die allerlei kunstjes van d'r kind verzint :N :')

De nieuwe slaap feature bevalt wel errug goed (en meer zeg ik daar niet over ivm Fok-wet ;) )
pi_157194024
Ooh weer allemaal leuke filmpjes van jullie baby's O+

M. was hier weer bijna de hele dag wakker en sm heeft haar flink volgestopt met melk, want ze had zo'n honger. (Ik vraag het me toch af of dat echt zo is, aangezien ze dinsdag en woensdag weer voor haar normale flessen van 120 ml leegdronk en ik nadrukkelijk heb gevraagd of de hoeveelheid melk voldoende was en dat was zo.) Kind is nu weer flink gesloopt dus.

Ik ben ook echt kapot. Zit er ook een beetje doorheen nu. Het werken valt me echt zwaar. De werkdruk is gelijk weer hoog (ik moet echt steeds aangeven dat ik nu 8 uur minder werk en dus ook minder kan doen) en daarnaast dat gepraat van collega's de hele dag. Ik kan me nergens op concentreren en ben blij als ik even kan kolven.. Als kers op de taart moet ik thuis ook óveral aan denken en bijna alles voorkauwen. (Anders was M. vanmorgen toch echt zonder flesjes en speen de deur uitgegaan..) Man doet zijn best, maar soms vraag ik me echt af oftie het echt niet ziet of er gewoon geen zin in heeft. Het huis is ook een bende. Bwuh :( Gelukkig heb ik nu weekend!
pi_157194746
Ik heb heel suf een lijstje I de luiertas. ;)

En die concentratie, ja dat kan even duren. Werkdruk en hetzelfde doen in een dag minder, check!

Ik leer nu pas dat je het jezelf echt makkelijker mag maken thuis, niet alles hoeft perfect en je kan ook wat laten doen tegen betaling.
En er zijn bezorgservices en vriezerkookschema's, en en en....

Dus ik spread the word, hopelijk zijn anderen sneller om. ;)
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 06:02:51 #237
360012 Shopaholic1984
pi_157197599
:'( N haar bedje bestaat vannacht uit lava. Ze is niet lekker en al vanaf 3 uur aan het huilen als je haar in bed ligt. Ik zit nu met haar op de bank en ze slaapt nu. Ze wordt af en toe wakker, doordat ze buikpijn heeft. Ze kronkelt dan met haar lijfje. Zo zielig. Net maar een zetpilletje gegeven en hopelijk slaapt ze nog even.
pi_157197639
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 06:02 schreef Shopaholic1984 het volgende:
:'( N haar bedje bestaat vannacht uit lava. Ze is niet lekker en al vanaf 3 uur aan het huilen als je haar in bed ligt. Ik zit nu met haar op de bank en ze slaapt nu. Ze wordt af en toe wakker, doordat ze buikpijn heeft. Ze kronkelt dan met haar lijfje. Zo zielig. Net maar een zetpilletje gegeven en hopelijk slaapt ze nog even.
Och arm meisje... Dit vind ik altijd zo zielig he. Ik hoop dat de zetpil werkt!

@ huis en koken: sinds 2 weken hebben we hulp in de huishouding. Heerlijk! Gister poetste ze de hele badkamer en de vloer is een keer grondig gedweild. Van die dingen die ik nooit doe. Mijn moeder houdt de tuin bij. Vindt ze leuk. Ik kom er niet aan toe.
Qua koken maken wij in het weekend vaak ovenschotels die we dan de rest van de week opwarmen. Gemak dient de mens. Ooit komt het wel weer hoor, echt koken en dingen doen in huis. Maar nu niet.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:14:14 #239
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157197722
Eens met de wijze dames boven mij. Lijstje voor de luiertas. De helft vergeten ging hier ook in het begin, nu pakt hij elke oppasdag in (en gaat bijna alles mee :') , het belangrijke zit er in) .

Neem een hulp in de huishouding als het kan of maak afspraken hoe de verdeling nu is. Laat de boel wat meer de boel.

Je concentratie op het werk komt echt terug :Y .
pi_157197772
Wat gemeen eigenlijk dat dat doorslapen van de ene op de andere dag voorbij kan zijn ;( heb niet eens afscheid kunnen nemen. :'( RIP voor de nabestaanden

en vergeleken met sommige nachten van hier heb ik het nog steeds hartstikke goed hoor, maar na 6+ maanden slaap van 19:00-8:00 is het wel even wennen dat ik er weer 1-2x uit moet 's nachts :@

Het is een faaaaaaase..
pi_157197834
Lijstje is voor mezelf trouwens. :@
M kan dat uit zijn hoofd. Nachtvoedingen is hij ook erg goed in. Het enige bezwaar is nog de bijzondere kledingcombinaties. :)
pi_157197863
Het waren drie fantastische uren slaap :P
Voeden van 1 tot 2, daarna om 5 weer en om 5:30 waren de andere twee wakker. Blij dat die met opa een dagje uit gaan *O*
pi_157197890
Balen van alle slechte nachten. :(

Man ziet hier dingen in het huishouden niet, maar heeft wel alles voor de baby onder controle. Kledingcombinaties kunnen we allebei niet maken, dus dat scheelt. Ik krijg het nog wel eens voor elkaar om gewoon heel de luiertas te vergeten bijvoorbeeld. Gelukkig altijd alleen als we op loopafstand van huis weg zijn.

L. kreeg het net voor elkaar om een mega kakjepakje te poepen. Toen ik met d'r naar de badkamer liep om d'r te verschonen gaf ze over zichzelf en mij over (barf in haar+1, was een ervaring die ik toch wel had willen overslaan). Dan maar meteen samen onder de douche. Na het douchen helemaal droog en ingesmeerd met olie besloot ze zichzelf weer gigantisch onder te plassen. :s)
Volgens mij zijn alle lichaamsholtes weer even leeg en kunnen we er minstens een uur tegenaan ofzo.
pi_157198522
Bedankt dames! Toch wel fijn om hier te horen dat het niet alleen bij mij zo is :@

Ik heb nu bedacht om een lijstje te maken voor man met de essentiële dingen die, naast de baby, mee moeten. Verder ga ik mijn zin doordrijven dat er een aparte vriezer moet komen (hebben we het al weken over..) Ik had namelijk ook het plan om soep en pastasaus enzo voor in de vriezer te maken, maar de lades in onze koelkast zitten vol met brood, vlees en melk voor M. Een schoonmaakster ga ik me nu ook maar eens echt in verdiepen. Hopelijk zijn er nog buren met een goeie! Of even polsen of mijn oma iemand weet, die heeft er zelf ook eentje geloof ik.

Nu nog leren om de boel de boel te laten ;)
pi_157198624
Mijn man weet het op zich prima maar reageert wel vaker later of langzamer dan ik zelf zou doen. Het ligt er een beetje aan in wat voor bui ik ben hoe ik er mee om ga (varieert dus van een snauw en het zelf doen tot lekker laten gaan en het hem zelf laten fixxen evt ondersteunt met aanwijzingen en hints :+ ).

:* voor de crappy nachten... Hier half, maar Fedde was gister al de hele dag van de leg met huilen, piepen, NIET! slapen en veel spugen... Nou had ik dinsdagavond hem aan wat fruithapje laten likken en had mijn moeder dat geinterpreteerd als "joepie hij mag fruithapjes *O* " en hem dus een vol potje naar binnengestauwd dus ik vermoed dat zijn buikje gewoon even overhoop ligt. Vanochtend ook een kakjepakje from hell in de slaapzak met aparte kleur... Dus dat of misschien toch al iets wat op een tandje lijkt? :? Ik weet het ook niet, zat geen gebruiksaanwijzing bij dus we gaan maar gewoon mee in de flow :D
pi_157199611
Wij sliepen iets langer vannacht! *O* 21.30-00.30-05.45-07.00. Die 5 uur achter elkaar heeft me zo goed gedaan, was echt al lang geleden!
pi_157199673
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:15 schreef Selvaria het volgende:
Wij sliepen iets langer vannacht! *O* 21.30-00.30-05.45-07.00. Die 5 uur achter elkaar heeft me zo goed gedaan, was echt al lang geleden!
Ik heb ook 4 uur achter elkaar geslapen! En nu ligt meneer voor het eerst in tijden in z'n bed te slapen, waar een heerlijkheid!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:31:35 #248
348178 NotTheSame
pi_157199794
Jeej allemaal betere nachten! Hier ook! 19-23-2-2.30-7. Alleen moest Draak het weer verstieren door om 6 aan ons bed te staan :( :O. Zelf lag ik er al om 21 in dus ik heb nog best wel wat geslapen. Nu ligt meneer in bed, als Seabert in het kwadraat, hoesten als een malle. Gelukkig slaapt hij daarna wel doorheen.
pi_157200199
Leuk begin van de dag zo Kazy :D

O begint eindelijk iets vroeger te gaan slapen waardoor ik weer wat tijd alleen met m'n man heb, erg fijn! Gisteren sliep hij vanaf 10 uur *O*

En hij is nu al camera-shy. Ligt hij leuk te lachen, pak ik m'n telefoon voor een foto maar zodra hij dat ding ziet stopt hij, om weer verder te gaan als de telefoon weer uit het zicht is :')
pi_157200214
Beterschap met N. Shop!
Heeft de zetpil geholpen?

-O- voor de slechte nachten en *O* voor de betere nachten!
Hier gisteren om 22.00 gevoed, ruim een uur vroeger als anders, maar hij kwam gewoon als normaal om 3 uur snachts pas. Knappe baby. Daarna om 6.30 gevoed en vervolgens heeft hij weer geslapen tot 10 uur. Ik ben dus helemaal blij met mijn baby O+
pi_157200271
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:57 schreef FlyingFish het volgende:
Leuk begin van de dag zo Kazy :D

O begint eindelijk iets vroeger te gaan slapen waardoor ik weer wat tijd alleen met m'n man heb, erg fijn! Gisteren sliep hij vanaf 10 uur *O*

En hij is nu al camera-shy. Ligt hij leuk te lachen, pak ik m'n telefoon voor een foto maar zodra hij dat ding ziet stopt hij, om weer verder te gaan als de telefoon weer uit het zicht is :')
De nachten wordejn hier ook langer, het was 22.00 -4.00-7.00. Ik was heeeel blij dat ze om m7 uur weer kwam, want ik had zo'n stuwing :( Ik had om 4 uur alleen de rechterborst gegeven, dus de linker knapte echt zowat. Hopelijk wennen ze er snel aan.
En om 7 uur viel ze weer in slaap :) meestal is ze dan wakker, maar nu sliep ze tot 10 uur door.
Nu ligt ze te jagen op het groot wild aan de speelboog :)
pi_157200839
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 07:32 schreef krijgerrtje het volgende:
Wat gemeen eigenlijk dat dat doorslapen van de ene op de andere dag voorbij kan zijn ;( heb niet eens afscheid kunnen nemen. :'( RIP voor de nabestaanden

en vergeleken met sommige nachten van hier heb ik het nog steeds hartstikke goed hoor, maar na 6+ maanden slaap van 19:00-8:00 is het wel even wennen dat ik er weer 1-2x uit moet 's nachts :@

Het is een faaaaaaase..
Check. *;
pi_157200859
Bestaan er trouwens ook kindjes die rustig stil liggen tijdens het verschonen?
Ik kan me daar zo niks bij voorstellen. :')
pi_157200910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:28 schreef Krisvc het volgende:
Nee joh. Verschonen is hèt moment om te rollen. Of om je benen bij elkaar te doen en te strekken zodat je ze moet breken om er een luier tussen te kunnen frotten.

Aaah, nu snap ik die opmerking over die buikpijn op je fb, lijn. Was dat een hint naar je moeder? :D
pi_157200923
quote:
Ja!
Ook al is de mijne geen baby meer, ze heeft nooit liggen spartelen oid. Pas toen ze het kruipen onder de knie kreeg, begon ze te draaien en proberen weg te kruipen (nu staan en weglopen :') ). Dan geef ik haar het flesje van de vit. D en ligt ze weer stil O+
pi_157200974
*O* voor de goede nachten! Hier ook best oké, met maar 1 echte nachtvoeding om 1 uur.

Vandaag ook weer bij het CB geweest. Prikken overleefd, en Ketel is nog steeds een groeibeertje :D

SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:22:01 #257
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157201795
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 11:34 schreef lunapuella het volgende:
*O* voor de goede nachten! Hier ook best oké, met maar 1 echte nachtvoeding om 1 uur.

Vandaag ook weer bij het CB geweest. Prikken overleefd, en Ketel is nog steeds een groeibeertje :D

SPOILER
holy ** Michael weegt met bijna acht maanden nog geen zeven kilo _O-

vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:28:31 #258
409579 LuDann
All the way
pi_157201903
Mijn baby ligt nooit stil. :') Gister bij het CB viel dat ook op. Nu schrijven ze het feit dat ze niet super aan zou komen gedeeltelijk aan haar gegym toe. Geen idee hoeveel baby's normaal gesproken wiebelen, maar die van mij dus kennelijk meer dan andere baby's. :P Ze was lastig te prikken omdat ze zo enthousiast aan het slaan en schoppen was.

Dus wel weer even gepraat over jaar gewicht maar ik hoef niet extra te komen wegen. Wel zou haar hoofd in 3 weken tijd niet gegroeid zijn. :?
De arts kwam even voelen aan haar hoofd en zei dat de vorige meting waarschijnlijk een meetfout was omdat alles prima leek.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:37:33 #259
409579 LuDann
All the way
pi_157202104
quote:

SPOILER
Oh, wat een mooie curve zeg! Wat fijn dat het zo goed gaat. :)
pi_157202108
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:28 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby ligt nooit stil. :') Gister bij het CB viel dat ook op. Nu schrijven ze het feit dat ze niet super aan zou komen gedeeltelijk aan haar gegym toe. Geen idee hoeveel baby's normaal gesproken wiebelen, maar die van mij dus kennelijk meer dan andere baby's. :P Ze was lastig te prikken omdat ze zo enthousiast aan het slaan en schoppen was.

Mjoh, mijne ligt ook flink te spartelen met haar michelinmannetjesbeentjes :)

Maar tof dat ze niet meer zeuren over het gewicht!
pi_157202187
quote:
Ik heb ze ook niet hoor stil liggers. Dat je ze nog vast hebt bij de enkels en de rest van het kind op de buik ligt. :D Het wordt pas echt spannend als ze zelf kunnen gaan zitten en staan :P dan hebben ze ook van die leuke poep
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:42:47 #262
409579 LuDann
All the way
pi_157202200
Bluh, ik heb een rotdag verder. Zo'n pijn aan mijn borsten (al sinds het begin). De huisarts gaat nu een kuurtje tegen spruw voorschrijven, gewoon om te proberen. Heb ook nog eens knallende koppijn.

En net mijn schoonmaakster ontslagen en nu zit haar 13 jarige dochter mij via de app te smeken om haar nog een laatste kans te geven. Super sneu natuurlijk en ik weet niet zo goed of ik dat nu moet doen of niet. Ze zei vannacht voor de derde week op rij af dus ik heb nogal een berg werk liggen. Het huis is een puinzooi.
pi_157202229
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:42 schreef LuDann het volgende:
Bluh, ik heb een rotdag verder. Zo'n pijn aan mijn borsten (al sinds het begin). De huisarts gaat nu een kuurtje tegen spruw voorschrijven, gewoon om te proberen. Heb ook nog eens knallende koppijn.

En net mijn schoonmaakster ontslagen en nu zit haar 13 jarige dochter mij via de app te smeken om haar nog een laatste kans te geven. Super sneu natuurlijk en ik weet niet zo goed of ik dat nu moet doen of niet. Ze zei vannacht voor de derde week op rij af dus ik heb nogal een berg werk liggen. Het huis is een puinzooi.
Niet doen! Dan blijf je met t gezeur zitten.
pi_157202313
quote:

SPOILER
Je hebt een berichtje van F.ran.cien ;)

Mooi eigen lijntje, wel grappig om te zien. Sjaak is 2x zo oud en weegt 7kg (en een beetje) en is 65cm lang.
pi_157202409
Het tweede dutje in z'n bed is een feit. Ik weet niet wat mr overkomt, zoveel tijd zonder baby op me geplakt!
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:56:16 #266
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157202455
Die van mij ligt ook geen seconde stil. Ik denk dat hij echt nog eens door de box heen breekt, hij stampt vaak enorm op de bodem. En z'n hoofd is helemaal kaal aan de achterkant door het gedraai met z'n hoofd, hij heeft daaronder wel een Haagse mat.

luna, lijntje buigt wel een beetje af naar de bovenste lijn! :o

LuDann,ik zou haar geen tweede kans geven. Zeker als je haar al waarschuwingen hebt gegeven. Neemt ze het ineens wel serieus als je haar ontslaat ofzo...

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Het tweede dutje in z'n bed is een feit. Ik weet niet wat mr overkomt, zoveel tijd zonder baby op me geplakt!
Blijkt dat "het wordt beter" dus toch geen hoax te zijn! ^O^
pi_157202657
Allemachtig Luna. :o N. woog gisteren 6900 gram bij bijna 6 maanden. :D En 68cm, mijn lange smallie. O+
pi_157202955
quote:

SPOILER
Dat is wat je noemt boven in de curve *O*

mijn baby lijkt mij ook best tevreden O+ (hij rockt dus mooi die roze bunting bag die ik nog had van zijn zus)

En met zijn zus is het ook dikke mik *;

SPOILER
pi_157203283
Wat lief Estrys O+

Mijn baby is nu net na een uur keihard krijsen in slaap gevallen. Geen idee wat er was. Ik had zelfs al de huisarts gebeld maar die was niet bereikbaar. Ik hoop dat het alleen oververmoeidheid was na een hele ochtend prikkels bij de cursus fit met je baby..
pi_157203316
Wat een lieve foto's, Estrys. O+.

Ik kom er net achter dat ik door werkstress gewoon helemaal vergeten ben om vanochtend met I naar Muziek op Schoot te gaan, en daar baal ik verschrikkelijk van. ;(.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 15:32:47 #271
409579 LuDann
All the way
pi_157205150
Jager, wat fijn dat je baby dutjes deed in zijn eigen bedje. *O*

Estrys, wat lief!

Ach kazy, wat sneu. Gaat het nu weer beter? Dat moet een aardige krijspartij geweest zijn als je de dokter ervoor belde! En wat belachelijk dat die huisartsen vaak zo moeilijk te pakken zijn te krijgen eigenlijk he?

Rot zeg DaD, hoe kan dat nou? Kan me voorstellen dat je daarvan baalt.

quote:
14s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:56 schreef Mariposas het volgende:
Die van mij ligt ook geen seconde stil. Ik denk dat hij echt nog eens door de box heen breekt, hij stampt vaak enorm op de bodem. En z'n hoofd is helemaal kaal aan de achterkant door het gedraai met z'n hoofd, hij heeft daaronder wel een Haagse mat.

luna, lijntje buigt wel een beetje af naar de bovenste lijn! :o

LuDann,ik zou haar geen tweede kans geven. Zeker als je haar al waarschuwingen hebt gegeven. Neemt ze het ineens wel serieus als je haar ontslaat ofzo...

[..]

Blijkt dat "het wordt beter" dus toch geen hoax te zijn! ^O^
Het viel me vandaag op dat Wolk ook een hele kale rand op haar achterhoofd heeft door dat gedraai. Jammer, ik had gehoopt dat de haaruitval bespaard was gebleven. En dat bonken op de bodem ja, Wolk doet dat met haar hielen en soms zo hard dat ik denk van ''dat moet toch pijn doen'' maar dan ligt ze me breed lachend aan te kijken dus dat zal wel niet dan. :P In de box ligt nu een boxmatras en onder haar speelkleed op de grond een extra deken maar op de commode trapt ze nog wel eens raak.

SPOILER
pi_157206204
@LuDann: het lijkt nu beter te gaan gelukkig. We zijn toch naar de huisarts gegaan, want kort na mijn post begon het weer. Echt gewoon hysterisch krijsen en M. huilt nauwelijks. Ik zag dat ze pijn had en blijkbaar ook accuut vandaar dat ik het niet vertrouwde. De arts constateerde dat ze pijn had, maar had geen idee waar. Oorontsteking was het in ieder geval niet. Nu met een zetpil is ze rustig.. Even aankijken hoe het gaat en anders moeten we de hap bellen.

En lastig van je huishoudster. Dat soort dingen vind ik ook altijd moeilijk.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:12:15 #273
360012 Shopaholic1984
pi_157208994
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:06 schreef Selvaria het volgende:
Allemachtig Luna. :o N. woog gisteren 6900 gram bij bijna 6 maanden. :D En 68cm, mijn lange smallie. O+
Grappig, mijn N woog vorige week ook 6900! Volgend mij hadden we ook de zelfde UD, of in ieder geval dezelfde week.

Zetpil heeft geholpen bij N. Zij heeft nog geslapen, ik amper. Vandaag overdag was ze een beetje mak. Nog steeds allebei verkouden. Hopelijk slapen ze vannacht lekker en knappen ze snel op.

Luna, wat een lekker beertje! Groeit goed! Maar ook in de lengte.

Ah Estrys O+

LuDann, vervelend zeg van je werkster. Maar als ze steeds af belt, heb je er niet veel aan. Je moet er wel van op aan kunnen. Je hebt er niet voor niets een.
pi_157209092
He wat naar Kazy!

@Luna zo, die gaat zijn papa achterna, qua lengte dan :D
Kwak
pi_157209427
Ik geloof dat we 1 of 2 dagen scheelden inderdaad Shop! Grappig dat het dan toch nog ongeveer gelijk loopt, ondanks zulke verschillende situaties. O+
pi_157209841
Tandje, check!

Sjaak heeft eergister heel veel van R. van Ingee geleerd, want er moet gestaan worden. Of gezeten. Of gekropen (maar dat lukt nog niet echt).
pi_157209859
Aanvallen en kauwen op alles, knalrode wangen, groene poep...

Tandjes? :X
pi_157209872
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:00 schreef Krisvc het volgende:

Yep :)
pi_157209903
Nee toch Kris, je baby. :o
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:03:55 #280
409579 LuDann
All the way
pi_157209921
Jeetje, sterkte kazy!

quote:

Het is bijna Halloween, zou ze niet in een weerwolf aan het veranderen zijn?
pi_157209970
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:03 schreef LuDann het volgende:
Jeetje, sterkte kazy!

[..]

Het is bijna Halloween, zou ze niet in een weerwolf aan het veranderen zijn?
Tja, daar heeft ze ook tanden voor nodig lijkt me. :Y

Als het eerst de hoektandjes zijn dan is ze misschien vampier.

(Wij hadden hier net in de wijk Halloween. Allemaal verklede kindjes aan de deur. *; )
pi_157210064
Mijn man heeft G. een speen gegeven. Ontroostbare baby met sabbelbehoefte. Nou is hij rustig. Maar ik hoop maar dat die tepel/speen verwarring niet plaats vindt.. Stiekem heb ik ook met de gedachte gespeeld om een speen te pakken, want 24/7 (nouja.. op de slaapjes na dan) aan mijn borst sabbelen vond ik ook niet prettig..
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:14:55 #283
360012 Shopaholic1984
pi_157210113
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man heeft G. een speen gegeven. Ontroostbare baby met sabbelbehoefte. Nou is hij rustig. Maar ik hoop maar dat die tepel/speen verwarring niet plaats vindt.. Stiekem heb ik ook met de gedachte gespeeld om een speen te pakken, want 24/7 (nouja.. op de slaapjes na dan) aan mijn borst sabbelen vond ik ook niet prettig..
In het ZH zeiden ze dat speen/tepelverwarring achterhaald is. Dat een enkele baby daar maar last van heeft. Het overgrote deel maakt die verwarring niet! Dus ik hoop dat G bij het overgrote deel hoort.
pi_157210140
Vandaag met M naar het ziekenhuis geweest voor haar heupjes, maar er was gelukkig niks aan de hand! Ze lag lekker te kletsen tegen de echoscopiste :D
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:18:04 #285
360012 Shopaholic1984
pi_157210165
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Tandje, check!

Sjaak heeft eergister heel veel van R. van Ingee geleerd, want er moet gestaan worden. Of gezeten. Of gekropen (maar dat lukt nog niet echt).
Is Sjaak toch in iets sneller dan R. Hihi een eerste tandje. We moeten dus allemaal met R van ingee meeten als we willen dat onze baby's iets gaan doen ;)

Hier vermoed ik toch ook binnenkort tandjes. Overal wordt op gekauwd. Verschrikkelijk gekwijld. Alles is nat, shirt, vloer, speelkleed etc.
pi_157210190
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb ook begrepen dat tepel-speenverwarring niet echt bestaat. De reden waarom een speen afgeraden wordt is vanwege het missen van hongersignalen.
Wij hebben na een week een speen gegeven omdat een speen makkelijker uit te koken is dan een pink en we toen spruw hadden.
pi_157210216
Fijn dat de heupjes in orde zijn IMA!
pi_157210217
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Is Sjaak toch in iets sneller dan R. Hihi een eerste tandje. We moeten dus allemaal met R van ingee meeten als we willen dat onze baby's iets gaan doen ;)

Hier vermoed ik toch ook binnenkort tandjes. Overal wordt op gekauwd. Verschrikkelijk gekwijld. Alles is nat, shirt, vloer, speelkleed etc.
Haha meeting bij R. en Ingee!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vandaag met M naar het ziekenhuis geweest voor haar heupjes, maar er was gelukkig niks aan de hand! Ze lag lekker te kletsen tegen de echoscopiste :D
Fijn dat alles goed was :D Kletsen O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:06 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Tja, daar heeft ze ook tanden voor nodig lijkt me. :Y

Als het eerst de hoektandjes zijn dan is ze misschien vampier.

(Wij hadden hier net in de wijk Halloween. Allemaal verklede kindjes aan de deur. *; )
Halloween is toch morgen? Wel leuk hoor, hier zien we niemand helaas.
pi_157210233
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:14 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

In het ZH zeiden ze dat speen/tepelverwarring achterhaald is. Dat een enkele baby daar maar last van heeft. Het overgrote deel maakt die verwarring niet! Dus ik hoop dat G bij het overgrote deel hoort.
Speen gebruiken we niet, maar we hadden hier van de week wel wat flesluiheid of zo. Een avondvoeding, maar schijnbaar was ze te moe of zo. Bij het verschonen begon ze te huilen en eenmaal klaar om te gaan drinken pakte ze de borst niet. Werd al snel hysterisch krijsen (serieus, voor het eerst in haar leven dat ze zo hard heeft gekrijst) tot we een flesje hadden klaargemaakt.
pi_157210264
Fijn IMA!

Dat stelt me gerust, als dat niet echt zou bestaan. 9 vd 10 keer hapt ie goed aan, maar soms is t nog even stoeien. Maar de speen is 2 minuten ingeweest, en toen hij sliep konden we m er uit halen. Nu is ie wel weer wakker, maar wel gekalmeerd. (Fokwet is hier trouwens erg goed, als ik wat post is t zo weer over, dus hopelijk nu niet :'))
pi_157210665
Jagar, wat fijn van het slapen, hopelijk zet het door! ^O^

Luna, wat een beertje! O+ Maar hij volgt z'n lijntje keurig zo te zien!

Kris jeetje van een begin van de dag zo! :X

Stilliggen tijdens het verschonen: nope! Veel te veel interessante dingen om je heen die mama heel strategisch nét buiten het bereik geplaatst heeft. Mwahaha, as if! >:)

LuDann, ik snap dat je twijfelt, maar je kunt het ook omdraaien hè? Juist in haar situatie zou je verwachten dat ze d'r uiterste best doet om d'r werk te behouden...

Estrys mnohhh!! O+

DaD wat balen joh! ;(

Kazy, och wat zielig zo hard huilen! Hopelijk gaat het nu beter! :*

Ook een :* voor (de kleintjes van) Shop!
(en andere zieken die ik gemist heb :@ )

Hier zat onze Minion met 5mnd op 7,5 kilo :) dus we gaan nu richting de 8 met 6mnd denk ik.

Het lijkt erop dat ze slapen nu eindelijk echt snapt; bij het merendeel van de slaapjes is het een kwestie van wegleggen, tutje geven, kusje geven en weggaan. Soms brabbelt ze dan nog even wat ( O+ !) en valt dan gewoon zelf in slaap!
Afgelopen nacht vanaf 3.30u wel elke 3 kwartier wakker helaas :O , maar tutje teruggeven is dan gelukkig genoeg en dat kan ik bijna slaapwandelend ;)

Ohja, opeens echt veel meer kwijlen (als in: :9~ ), is dat een voorbode voor tandjes, of hoeft dat niet? Kwijlen en alles in d'r mond stoppen doet ze al maanden, maar sinds gisteren loopt het soms gewoon d'r mond uit en kun je alle knuffeltjes/speeltjes echt uitwringen... :')
pi_157210679
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 19:17 schreef kwakz0r het volgende:
He wat naar Kazy!

@Luna zo, die gaat zijn papa achterna, qua lengte dan :D
Dat is het plan! :D
pi_157210683
Crap, anders mis je even een hele pagina... :|W
pi_157210702
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:18 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Kom maar hoor! Wat willen jullie leren?
Plantenbakken leegeten? Everzwijn spelen met uienringen, gillen en met blokken gooien?

De cursus goed aanhappen is gecanceld bij gebrek aan goed voorbeeld. :(
pi_157210731
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:40 schreef ingee het volgende:

[..]

Plantenbakken leegeten? Everzwijn spelen met uienringen, gillen en met blokken gooien?

_O-
pi_157210776
Nog meer tandjes zo te lezen, sterkte mama's en baby's! :*

IMA, fijn van de heupjes! Onze Minion lag toen steeds mee te kijken op het scherm dus wij vroegen al of ze ook radioloog wilde worden _O- Al had de radioloog z'n gevoel voor humor en fatsoenlijke manieren uitstaan die dag... :{w
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:48:36 #297
360012 Shopaholic1984
pi_157210927
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 20:40 schreef ingee het volgende:

[..]

Plantenbakken leeg eten klinkt goed. Alleen geen planten hier in huis. Dan moet ik ze maar aanschaffen als ze dat geleerd hebben ;)
Gillen kunnen ze al. De andere opties zijn ook goed :)
pi_157211815
R heeft weer een nieuwe feature :@
Los staan vanaf de grond zonder hulps.
Ik schaam me bijna voor haar tempo. :')

Sjaak: lekker bezig, houd je moeders fit met je nieuwe features. ;)
Kazy: :* voor je uk!
Ik ga eens een bijlees doen...
pi_157211943
quote:

Minus het kauwen.. Check! Zou het trouwens ook nog een virus kunnen zijn?

Naast het gillen (dat sinds de zetpil is gestopt), hadden wij ook veel poep vanochtend, net een beetje groene poep, lichte verhoging en een kotssessie. Ik lees nagenoeg dezelfde dingen bij jou Kris.

Verder kon ze nog wel lachen en lijkt ze alert.
pi_157212060
Nouja, L. is verder de vrolijkheid zelve. Daardoor twijfel ik of er wel echt een tandje aankomt. Kan ook niks in d'r mond zien, maar mag ook niet echt kijken van d'r (want aanvallen en kauwen als je in de buurt komt).

Ik zou het even in de gaten houden Kazy. Klinkt als een mogelijkheid :Y
pi_157212124
O laat ik hem dan ook maar dichtgooien :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')