abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:36:48 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157182832
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:01 schreef bleyenburg het volgende:
Hier ook een reeks betalingen van GvE die ik nog niet verwacht had :)
Komen alle betalingen van een project bij GvE iedere maand op dezelfde dag binnen? Ik hou dat niet bij, zou veel te veel tijd kosten voor mij. Als het maandelijks klopt ben ik tevreden.
pi_157183026
Ja, exact op de dag nauwkeurig, 100% van de tijd.
pi_157183165
Kan je zelf makkelijk zien in het betaalschema in je projectoverzicht, Leo.
pi_157183174
Q&A van Ri-Jo op KoM wordt steeds interessanter :)
pi_157183352
Ja, dat maakt het er niet beter op. Als er vage constructies zijn zou ik maar lekker wegblijven. Maar goed, bij GvE had ie in een paar uur vol gezeten zonder dat er überhaupt cijfers zijn :)
pi_157183527
Overigens ook wat terugtrekkers bij Ri-Jo.
Die zijn de dans ontsprongen :)
pi_157184032
Nieuwe OAMKB op GvE.
pi_157184149
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:01 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Nieuwe OAMKB op GvE.
Heb ik er al 3 van, laat deze maar even gaan :)
pi_157184298
Bij Ri-Jo valt van die meneer zijn antwoorden nu echt helemaal geen chocola meer te maken.
Nu valt blijkbaar de hypothecaire zekerheid toch weg
????
Ik begrijp er echt niks meer van.
pi_157184347
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:07 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Heb ik er al 3 van, laat deze maar even gaan :)
Gaat langzaam, voor GvE en OAMKB begrippen.... :)
Heb er 2, laat deze ook even gaaaan :)
pi_157184372
Hij geeft ook keukens weg bij Uitstel van Executie.
Martijn Krabbé daar lullen voor spullen en de crowd mag het funden.
pi_157185573
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 16:17 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Gaat langzaam, voor GvE en OAMKB begrippen.... :)
Heb er 2, laat deze ook even gaaaan :)
lees net de pitch, cijfermatig klopt er echt niets van. Lezen ze bij GvE de pitches zelfs niet meer door _O-

In de tekst 5k nodig waarvan 15k voor training en dan 25k vragen.....
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_157185664
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 17:27 schreef komrad het volgende:

[..]

lees net de pitch, cijfermatig klopt er echt niets van. Lezen ze bij GvE de pitches zelfs niet meer door _O-

In de tekst 5k nodig waarvan 15k voor training en dan 25k vragen.....
2 van 25 is weggevallen, haha voor een accountant wel erg ironisch.
pi_157185825
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 17:34 schreef brulaap112 het volgende:

[..]

2 van 25 is weggevallen, haha voor een accountant wel erg ironisch.
ik vind het jammer dat er zo veel fouten gemaakt worden en dat er niet iemand is die dit soort pitches goed doorleest. Ik kijk er vluchtig naar en dan valt mij al meteen op dat er iets niet klopt. Niet alle fouten kunnen voorkomen worden maar dit is niet nodig, en het is nogal hardnekkig bij een deel van de platforms.
pi_157185859
Misschien kunnen ze ook gelijk de spelfouten eruit halen :)

...maar als dit zicht voordoet ga...
  donderdag 29 oktober 2015 @ 19:03:08 #226
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_157187647
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:01 schreef bleyenburg het volgende:
Hier ook een reeks betalingen van GvE die ik nog niet verwacht had :)
De steigerbouwer is ook twee dagen eerder dan aangekondigd.
pi_157190077
Hee. Bleyenburg/ CaLex,
Volgens mij zit ik morgen (vrijdag dus) om 13.00u in de lunchroom van het strijkijzer.
Zit ik alleen??
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157190654
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:52 schreef Scooper het volgende:
Ja, exact op de dag nauwkeurig, 100% van de tijd.
Bij mij is dat niet zo. Ik heb projecten waarbij de betalingen schommelen tussen de 15e en de 19e, en tussen de 24e en 29e.
Ik heb al mijn projecten nagekeken, en er is er niet 1 waarvan alle betalingen exact op dezelfde dag op mijn rekening bijgeschreven is.
pi_157191804
Weer een nieuwe op KoM:

Investeringsrisico C
Financieringsduur 48 Maanden
Rente 8 %
Doel van investering Opstart onderneming
Bodytec FIT
Train Slimmer door middel van Electro Musculaire Stimulatie, in 20 minuten FIT!
pi_157192952
En wat vinden we van de nieuwe KOM?
pi_157193061
Ik pas iig :) komen wel vaak sportscholen en aanverwanten voorbij verspreid over alle platformen.
pi_157193869
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:03 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

De steigerbouwer is ook twee dagen eerder dan aangekondigd.
Zie ik het nu goed, dat Investormatch de betalingen doet op de rekening, waarvan de kapitaalinleg destijds is gedaan? Ik zag op twee verschillende rekeningen geld binnen komen van IVM, en kan dat niet anders verklaren?
Pecunia non olet
pi_157193940
kleine lening, hoofdelijke aansprakelijkheid van 2 personen met wat overwaarde op twee huizen. Ook als het misgaat wel aardige zekerheden met relatief lage lening.

ik heb hem nog niet afgeschreven. ik denk nog even na.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157194500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 20:53 schreef didi80 het volgende:

[..]

Bij mij is dat niet zo. Ik heb projecten waarbij de betalingen schommelen tussen de 15e en de 19e, en tussen de 24e en 29e.
Ik heb al mijn projecten nagekeken, en er is er niet 1 waarvan alle betalingen exact op dezelfde dag op mijn rekening bijgeschreven is.
Door het weekend verschuiven betalingen soms wat. Betalingen die op zaterdag uit zouden komen staan er over het algemeen vrijdags op mijn rekening. Betalingen van de zondag op de maandag.

Ik heb een overzicht van alle betalingen die ik binnen moet krijgen. Die wordt echt strak op de dag nageleefd door GvE.
pi_157194959
Vandaag laatste bedrag ontvangen van 8e project dat tot volledige uitbetaling is gekomen. Vanaf volgende maand loopt er vervolgens iedere maand minimaal een project tot zijn eind. Tenzij er een default optreedt.
pi_157197418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zie ik het nu goed, dat Investormatch de betalingen doet op de rekening, waarvan de kapitaalinleg destijds is gedaan? Ik zag op twee verschillende rekeningen geld binnen komen van IVM, en kan dat niet anders verklaren?
Bij mij wel inderdaad, IDEAaL toch?
pi_157197829
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:06 schreef M.anoniem het volgende:
Vandaag laatste bedrag ontvangen van 8e project dat tot volledige uitbetaling is gekomen. Vanaf volgende maand loopt er vervolgens iedere maand minimaal een project tot zijn eind. Tenzij er een default optreedt.
Klinkt goed! Dat is zeker nog uit de tijd dat er voornamelijk 2 en 3 jarige leningen waren? Of doe je al veel langer mee? En in al die tijd veel defaults gehad?
Volgende maand is mijn eerste 5 jarig project op de helft :)
pi_157199532
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Hype-Kappers-Utrecht

(weer een kapper uit de Sjenkels formule) Met een bijzondere zekerheid: Door Sjenkels Partners wordt een terugkoopgarantie (100%) afgegeven indien ondernemer niet aan zijn veplichtingen kan voldoen. Of de crowd hier nu gelijk voordeel aan heeft weet ik eigenlijk niet. De lening wordt vestrekt aan de ondernemer, niet aan Sjenkels.

[ Bericht 15% gewijzigd door djh77 op 30-10-2015 10:32:48 ]
pi_157199873
Niet al te
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:09 schreef djh77 het volgende:
Of de crowd hier nu gelijk voordeel aan heeft weet ik eigenlijk niet. De lening wordt verstrekt aan de ondernemer, niet aan Sjenkels.

[ afbeelding ]
Niet al te veel voordeel denk ik, want het is maar een C-plusje.

En ik blijf er over doorzeuren, maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat het werkkapitaal positief kan zijn (vlottende activa minus kortlopende schulden) en dat tegelijk de current ratio minder dan 1 kan zijn (vlottende activa gedeeld door de kortlopende schulden) |:(

Ik snap trouwens niet dat die jongen niet even wacht met de overname tot hij zijn balans wat op orde heeft, het oogt nu tamelijk dramatisch als ik eerlijk moet zijn.
Of misschien is daardoor de overnameprijs lekker laag _O-
Pecunia non olet
pi_157199978
Ik snap ook niets van de post afschrijvingen bij de kapper.

Als je een bedrijf pacht/huurt, dan betaal je daarvoor een maandhuur lijkt me en die boek je in de kosten.
Dus hoezo afschrijvingen? van wat?

Vervolgens koopt hij de tent, dus komen alle activa op zijn naam.
Je zou zeggen, dan gaat hij vanaf dat moment afschrijven op die spullen.
Maar nee, de afschrijvingen dalen.....WTF??
Pecunia non olet
pi_157200297
quote:
10s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 23:06 schreef M.anoniem het volgende:
Ja dat heb ik ook de komende 14 maanden. Toch een fijn gevoel dat er al zoveel projecten zo dicht bij de laatste betaling zitten. De kans dat het dan nog mis gaat is klein.
pi_157200384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:49 schreef Scooper het volgende:

[..]

Door het weekend verschuiven betalingen soms wat. Betalingen die op zaterdag uit zouden komen staan er over het algemeen vrijdags op mijn rekening. Betalingen van de zondag op de maandag.

Ik heb een overzicht van alle betalingen die ik binnen moet krijgen. Die wordt echt strak op de dag nageleefd door GvE.
Dan zou er minder verschil in zitten dan 5 dagen. Wellicht heeft het met de bank te maken, want bij mij wisselt het echt per maand. Verder geen probleem, zolang alles maar binnen komt.
pi_157200725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 10:36 schreef obligataire het volgende:
Niet al te

[..]

Niet al te veel voordeel denk ik, want het is maar een C-plusje.

En ik blijf er over doorzeuren, maar ik kan er met mijn verstand niet bij dat het werkkapitaal positief kan zijn (vlottende activa minus kortlopende schulden) en dat tegelijk de current ratio minder dan 1 kan zijn (vlottende activa gedeeld door de kortlopende schulden) |:(

Ik snap trouwens niet dat die jongen niet even wacht met de overname tot hij zijn balans wat op orde heeft, het oogt nu tamelijk dramatisch als ik eerlijk moet zijn.
Of misschien is daardoor de overnameprijs lekker laag _O-
bij KOM hebben ze regelmatig last van cijferblindheid lijkt het _O-
pi_157200852
Wat vinden jullie van de Cowboys' Belt op www.collincrowdfund.nl

Geen onaardig bedrijf, maar ik denk niet dat ik mee doe.......iets te veel hooi op de vork?

Apart verhaal trouwens, de rol van die accountant in het hele verhaal. Daar is vast wat moois opgebloeid in het magazijn ^)

Ik had een hele mooie woordspeling in gedachten maar die durf ik niet goed te plaatsen O~)
Pecunia non olet
pi_157200893
KOM bevestigt dat Sjenkels 100% garant staat voor álle verplichtingen als Maurice het schaartje erbij neer gooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')