abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157157179
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:23 schreef RavigotteSaus het volgende:
Er komt een doosje paddo's mijn kant op van KOM. :r
Daar zal ik vooral anderen een plezier mee doen.
Hoe smaken ze met ravigottesaus? :)
Pecunia non olet
pi_157157267
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:05 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik zie dat eerder als negatief om de volgende reden:
1. De vreemde crowd wordt "gedwongen" snel te beslissen. Dit kan niet goed zijn
2. De incrowd is aanzienlijk minder kritisch dan de vreemde. Wisdom of the crowd gaat verloren.
1. Dat is inderdaad een nadeel. Maar ja. Waar houdt dat op. Als straks de projecten van een paar ton ook binnen een kwartier vol zitten?
2. Als mijn broer een sukkel is die zijn bedrijf slecht runt, stop ik daar toch echt geen geld in, familie of niet :) Ik zie dat toch wel positief. De 'outside'crowd is o.h.a. afhankelijk van de voorgespiegelde gegevens in de pitch, soms werkt het heel goed zoals bij de diervoederzaken, maar je kunt daar ook niet op vertrouwen natuurlijk.
Pecunia non olet
pi_157157288
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:27 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hoe smaken ze met ravigottesaus? :)
Ik ga ze in elk geval niet eten. Paddo's smaken voor mij NERGENS bij.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_157157637
Voordeel bij collin is volgens mij ook dat hun verdienmodel meer op continue business is gericht en niet het meeste vooraf zoals gve. Hierdoor hebben ze meer belang om een project niet in default te laten vervallen.
pi_157157692
Het agd project van vnd export staan al een aantal dagen stil hoewel de rente (8%) niet verkeerd is, harm kun je niet wat reclame maken zodat hij volloopt, het is nog maar 20k.
pi_157158030
Ben trouwens even door de 55 pagina's aan Twino leningen gelopen:

Er staan leningen uit deze landen in de lijst:
Latvia
Poland
Georgia

En van deze landen totaal 0:
Denmark
Russia
Czech Republic

"alleen leningen aan Denen" is bijv. momenteel dus geen mogelijke strategie :)
pi_157158226
Sja, zekerheden klinken wel aardig deze keer, maar keukenboeren ben ik niet zo'n fan van :) Ik wacht nog even jullie oordeel af :)
pi_157158230
quote:
Leuke Incentive. Zelfs zonder investeren krijg ik al meer korting.

Verder denk ik als crowdiefunder, maar ik wacht niet op het oordeel van de crowd.
Ben trouwens ook niet zo'n fan een een waslijst aan bv-tjes en beheersmaarschapjes.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:30:27 #110
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_157158339
Mooi die microleningen bij Twino. Mijns inziens hetzelfde idee als bij Trustbuddy. Wat ik me afvraag, hoe kredietwaardig zijn mensen die voor een paar honderd euro een lening moeten nemen? Inkomen kan dan wel op 15% van Nederland liggen zoals hierboven aangehaald, maar ik ga een Nederlander die ¤1000 wil lenen om het eind van de maand te halen ook niks uitlenen. Die moet eerst maar eens gaan sparen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:32:07 #111
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_157158369
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:24 schreef crowdiefunder het volgende:
Sja, zekerheden klinken wel aardig deze keer, maar keukenboeren ben ik niet zo'n fan van :) Ik wacht nog even jullie oordeel af :)
Ik heb een beetje het gevoel van schoenmaker blijf bij je leest. Het zijn echter de beste ondernemers die risico's durven nemen. Toch doe ik niet mee, gevoelskwestie.
pi_157158552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:24 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik ken dit bedrijf en wat ik weet is niet positief.
Pecunia non olet
pi_157158719
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:43 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ken dit bedrijf en wat ik weet is niet positief.
^O^ daar hebben we wat aan.
pi_157158729
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157158950
@Obligataire: Graag toelichting, hetzij in een spoiler, hetzij in dm.
Wordt zeer op prijs gesteld.
Bij voorbaat dank
pi_157158976
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:00 schreef bleyenburg het volgende:
@Obligataire: Graag toelichting, hetzij in een spoiler, hetzij in dm.
Wordt zeer op prijs gesteld.
Bij voorbaat dank
In een spoiler graag! kunnen we smullen!
pi_157159075
Smullen maakt me niks uit. Ik ben graag geïnformeerd.
Verder is het juist de kracht van dit forum,ongelukken te voorkomen
pi_157159121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:05 schreef bleyenburg het volgende:
Smullen maakt me niks uit. Ik ben graag geïnformeerd.
Verder is het juist de kracht van dit forum,ongelukken te voorkomen
Klopt, daarom ook in spoiler in plaats van DM
pi_157159125
Mensen hebben echt geld teveel ;).

de vegatarische slager
pi_157159327
Van KoM:

Avicenna & Wiebke

Onlangs zijn 2 projecten succesvol gefund: Wiebke's Weihnachten Den Haag cs en Avicenna. Een zeer mooi resultaat wat maar weer eens aantoont dat crowdfunding of zoals wij het noemen Bankvrij financieren écht werkt! Vandaag kregen wij het bericht dat Avicenna Wiebke gaat voorzien van koffie en thee gifts voor de Pop-Up store op Den Haag Centraal Station. Onderling hebben de ondernemers elkaar dus ook gevonden!
pi_157159413
Wat ik nou zóóóó graag zou weten: Levert Avicenna daar met normale condities?
(betaling bij aflevering, of op 30 dagen payment term) of zetten ze daar spul in consignatie neer.

Ik vermoed en vrees het laatste, maar dat is dus puur op gevoel, daar heb ik geen enkele onderbouwing voor.
pi_157159429
Een nieuwe keuken is toch al snel een paar duizend euro, 5% (extra) korting loopt dan toch hard in de papieren (bij een keuken van 10k heb je je 500 euro investering er meteen uit)

Als je TOCH een keuken gaat shoppen, waarom niet.... maar iets in deze voelt bij mij niet goed.
Ik laat deze aan me voorbij gaan, moet toch ook oppassen dat ik straks niet te veel geld in CF vast heb zitten 500 euro lijkt maar 500 euro maar gaat toch harder dan je denkt (lang leve Excel om je daaraan te herinneren)
pi_157159457
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:28 schreef bleyenburg het volgende:
Wat ik nou zóóóó graag zou weten: Levert Avicenna daar met normale condities?
(betaling bij aflevering, of op 30 dagen payment term) of zetten ze daar spul in consignatie neer.

Ik vermoed en vrees het laatste, maar dat is dus puur op gevoel, daar heb ik geen enkele onderbouwing voor.
Waarom wil je dat weten?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_157159472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:30 schreef namliam het volgende:
Een nieuwe keuken is toch al snel een paar duizend euro, 5% (extra) korting loopt dan toch hard in de papieren (bij een keuken van 10k heb je je 500 euro investering er meteen uit)

Als je TOCH een keuken gaat shoppen, waarom niet....
Je moet dan wel na alle onderhandelingen met je incentive aan komen zetten voor de 5% extra korting ~O> ~O>
pi_157159551
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je moet dan wel na alle onderhandelingen met je incentive aan komen zetten voor de 5% extra korting ~O> ~O>
Ik denk eigenlijk bj de eindafrekening, na het plaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')