abonnement Unibet Coolblue
pi_157820316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 15:24 schreef Isegrim het volgende:
Komt een mooi nieuw gebouw van Rem Koolhaas in het centrum. Alleen jammer dat er een enorme :r Primark :r op de onderste laag komt.
Mooie gebouwen van Koolhaas bestaan niet. En zeker deze niet, wat in helemaal niets meer lijkt op het oorspronkelijke plan, zoals dat bij Koolhaas ook gewoon is.
pi_157820394
quote:
17s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:41 schreef Lastpost het volgende:
Zo, gisteren via dat Rotterdamse Onderwereld-project een rondleiding gehad onder in de Erasmusbrug, bijzonder om een keer te zien zeg en iets dusdanig groots had ik gek genoeg niet verwacht. _O-

Beetje brakke foto, maar okay. :D

[ afbeelding ]
Dit is wel cool.
  woensdag 25 november 2015 @ 21:02:07 #78
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157820471
quote:
2s.gif Op woensdag 25 november 2015 20:57 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Mooie gebouwen van Koolhaas bestaan niet. En zeker deze niet, wat in helemaal niets meer lijkt op het oorspronkelijke plan, zoals dat bij Koolhaas ook gewoon is.
Het oorspronkelijke plan vond ik veel toffer ja, maar ik vind Koolhaas eigenlijk best mooi.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_157820487
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:49 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Zo te zien aan de Van Oldebarneveldplaats.

[ afbeelding ]
Daar zou toch eerst het kaasblokkie ofzo komen? Ook van Rem Koolhaas.
  donderdag 26 november 2015 @ 11:48:16 #80
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_157831369
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:35 schreef Kaas- het volgende:
Huh? Vet joh. Meer info?
Oh je kon je opgeven voor de maand van de onderwereld georganiseerd door Instawalk010 i.s.m Rotterdam. Hiervóor ook al een stadswandeling gehad met uitleg over de grond in de stad, de aanpak en wat de plannen zijn de komende jaren en vorige week onder de Maastunnel een kijkje kunnen nemen en achter de schermen bij de roltrappen en tal van machines en opslagplaatsen.

Dit keer dus bij de Erasmusbrug, wat leuke weetjes te horen gekregen (dat bij de opening van de brug geen noodoplossing was mocht het systeem falen en de brug vast staan, die is later bijgebouwd), dat de wegdelen dusdanig breed zijn gemaakt dat het uitnodigt om naast elkaar te willen rijden maar door de twijfel of dat lukt de snelheid lager ligt dan het zou zijn als de weg minder breedt was. Dat er een noodpotje bij de gemeente is voor schade aan auto's die wel aan de kant gaan maar geraakt worden door hulpvoertuigen en dat het tramdeel in eerste instantie een busbaan zou worden maar dat de RET zelf kon kiezen omdat ze hebben meebetaald. Rotterdam zelf 'slechts' 60 miljoen euro gekost wat blijkbaar vrij weinig is voor een dergelijk project.

Ook dat de brug eigenlijk is opgebouwd uit 5 delen en het ook zou moeten zijn als 5 verschillende bruggen en dat het witte gebouw op poten tegenover het metrostation Wilhelminaplein aan de kade (naast Delloit gebouw), het gebouw is van waaruit de meeste bruggen in de stad worden bestuurd.

Ik had ook geen flauw idee dat er zoiets groots nog onder water zou zitten, ergens wel logisch natuurlijk maar toch. _O-
Je hebt eerst een ruimte met een grote tank en tal van pompen die ervoor zorgt dat het brugsysteem werkt en het noodsysteem dat later is gebouwd en dan heb je die gigantische ruimte (bascule kelder) een stukje verderop met die hydraulische zuigers om de klep te openen en sluiten.

Indrukwekkend om te zien én gewoon tof natuurlijk als Rotterdammer. Mochten jullie meer foto's willen zien, laat het even weten. Heb er ook een aantal van de Maastunnel en morgenmiddag staat een bezoek aan de Spaanse Polder op het programma waarbij we de bunkers te zien krijgen.
pi_157835229
quote:
17s.gif Op donderdag 26 november 2015 11:48 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Oh je kon je opgeven voor de maand van de onderwereld georganiseerd door Instawalk010 i.s.m Rotterdam. Hiervóor ook al een stadswandeling gehad met uitleg over de grond in de stad, de aanpak en wat de plannen zijn de komende jaren en vorige week onder de Maastunnel een kijkje kunnen nemen en achter de schermen bij de roltrappen en tal van machines en opslagplaatsen.

Dit keer dus bij de Erasmusbrug, wat leuke weetjes te horen gekregen (dat bij de opening van de brug geen noodoplossing was mocht het systeem falen en de brug vast staan, die is later bijgebouwd), dat de wegdelen dusdanig breed zijn gemaakt dat het uitnodigt om naast elkaar te willen rijden maar door de twijfel of dat lukt de snelheid lager ligt dan het zou zijn als de weg minder breedt was. Dat er een noodpotje bij de gemeente is voor schade aan auto's die wel aan de kant gaan maar geraakt worden door hulpvoertuigen en dat het tramdeel in eerste instantie een busbaan zou worden maar dat de RET zelf kon kiezen omdat ze hebben meebetaald. Rotterdam zelf 'slechts' 60 miljoen euro gekost wat blijkbaar vrij weinig is voor een dergelijk project.

Ook dat de brug eigenlijk is opgebouwd uit 5 delen en het ook zou moeten zijn als 5 verschillende bruggen en dat het witte gebouw op poten tegenover het metrostation Wilhelminaplein aan de kade (naast Delloit gebouw), het gebouw is van waaruit de meeste bruggen in de stad worden bestuurd.

Ik had ook geen flauw idee dat er zoiets groots nog onder water zou zitten, ergens wel logisch natuurlijk maar toch. _O-
Je hebt eerst een ruimte met een grote tank en tal van pompen die ervoor zorgt dat het brugsysteem werkt en het noodsysteem dat later is gebouwd en dan heb je die gigantische ruimte (bascule kelder) een stukje verderop met die hydraulische zuigers om de klep te openen en sluiten.

Indrukwekkend om te zien én gewoon tof natuurlijk als Rotterdammer. Mochten jullie meer foto's willen zien, laat het even weten. Heb er ook een aantal van de Maastunnel en morgenmiddag staat een bezoek aan de Spaanse Polder op het programma waarbij we de bunkers te zien krijgen.
Balen dat ik dit gemist heb, zie nu dat er heel veel activiteiten waren. Mijn vriend is helemaal gek op die documentaire en ik vond het ook enorm vet om eens te zien. Nouja volgende keer beter :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_157835374
Ik wil een keer in die atoomkelder kijken die bij de metrotunnel zit. #fallout
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_157835640
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:22 schreef Isegrim het volgende:
Ik wil een keer in die atoomkelder kijken die bij de metrotunnel zit. #fallout
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=117558294&langid=6
pi_157863538
Pff mijn moeder zet het door, ik moet morgen mee. :{

We gaan naar de Markthal, koopgoot, en wokrestaurant aan de Coolsingel.. Misschien gaan we lunchen bij de gele M.... allemaal plekken wat terroristen op het oog kunnen hebben.

(Markthal, inmiddels internationaal bekend, komen veel mensen bij elkaar, weinig vluchtmogelijkheden).
Koopgoot, druk winkelgebied.
McDonald's = amerikaans, dus ook hier kans op een schietpartij of zelfmoord aanslag.
Wokrestaurant, groot complex vol mensen, ook hier net zoals bij het concerthal in Parijs weinig vluchtuitgangen, en veel mensen bij elkaar.

Hoe zit het op dit moment met de veiligheidsmaatregelen in Rotterdam?
Nu België op scherp staat, en Nederland zoals altijd wegkijkt, en geen soldaten de markthal en omstreken bewaakt, is de kans op een aanslag met +200 jihadgangers, groot.

Durven jullie nog naar het centrum te komen, en zie je veel radicalen met jurken en zwarte baarden in het centrum, of stel ik me aan?
pi_157863737
Ik heb een aantal soera's uit mijn hoofd geleerd en hypermoderne schoenen waar ik een flits van een seconde een Niqaab uit kan trekken. Mij pakken ze niet!



[ Bericht 36% gewijzigd door DancingPhoebe op 27-11-2015 17:52:16 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157863752
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:35 schreef Charleville het volgende:
Pff mijn moeder zet het door, ik moet morgen mee. :{

We gaan naar de Markthal, koopgoot, en wokrestaurant aan de Coolsingel.. Misschien gaan we lunchen bij de gele M.... allemaal plekken wat terroristen op het oog kunnen hebben.

(Markthal, inmiddels internationaal bekend, komen veel mensen bij elkaar, weinig vluchtmogelijkheden).
Koopgoot, druk winkelgebied.
McDonald's = amerikaans, dus ook hier kans op een schietpartij of zelfmoord aanslag.
Wokrestaurant, groot complex vol mensen, ook hier net zoals bij het concerthal in Parijs weinig vluchtuitgangen, en veel mensen bij elkaar.

Hoe zit het op dit moment met de veiligheidsmaatregelen in Rotterdam?
Nu België op scherp staat, en Nederland zoals altijd wegkijkt, en geen soldaten de markthal en omstreken bewaakt, is de kans op een aanslag met +200 jihadgangers, groot.

Durven jullie nog naar het centrum te komen, en zie je veel radicalen met jurken en zwarte baarden in het centrum, of stel ik me aan?
Je stelt je behoorlijk aan.
* Verwijderd *
pi_157864372
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb een aantal soera's uit mijn hoofd geleerd en hypermoderne schoenen waar ik een flits van een seconde een Niqaab uit kan trekken. Mij pakken ze niet!

[ afbeelding ]
Hahaha, ik heb er uitgebreid om gelachen :P
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:21:01 #88
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157864514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:35 schreef Charleville het volgende:
Pff mijn moeder zet het door, ik moet morgen mee. :{

We gaan naar de Markthal, koopgoot, en wokrestaurant aan de Coolsingel.. Misschien gaan we lunchen bij de gele M.... allemaal plekken wat terroristen op het oog kunnen hebben.

(Markthal, inmiddels internationaal bekend, komen veel mensen bij elkaar, weinig vluchtmogelijkheden).
Koopgoot, druk winkelgebied.
McDonald's = amerikaans, dus ook hier kans op een schietpartij of zelfmoord aanslag.
Wokrestaurant, groot complex vol mensen, ook hier net zoals bij het concerthal in Parijs weinig vluchtuitgangen, en veel mensen bij elkaar.

Hoe zit het op dit moment met de veiligheidsmaatregelen in Rotterdam?
Nu België op scherp staat, en Nederland zoals altijd wegkijkt, en geen soldaten de markthal en omstreken bewaakt, is de kans op een aanslag met +200 jihadgangers, groot.

Durven jullie nog naar het centrum te komen, en zie je veel radicalen met jurken en zwarte baarden in het centrum, of stel ik me aan?
Whut? _O- Ik hoop dat je een trol bent en anders heb ik diep medelijden met je. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 27 november 2015 @ 18:21:47 #89
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157864530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb een aantal soera's uit mijn hoofd geleerd en hypermoderne schoenen waar ik een flits van een seconde een Niqaab uit kan trekken. Mij pakken ze niet!

[ afbeelding ]
_O- :D !
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_157864906
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Whut? _O- Ik hoop dat je een trol bent en anders heb ik diep medelijden met je. :')
Wat in Parijs is gebeurd, kan ook hier gebeuren.
Ik lees tegenwoordig heel veel artikelen over jihadgangers, en hun doelen als ze terug zijn in Europa, het is iets om zeer ernstig rekening mee te houden. Je hebt maar 1 leven
pi_157864940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:42 schreef Charleville het volgende:

[..]

Wat in Parijs is gebeurd, kan ook hier gebeuren.
Ik lees tegenwoordig heel veel artikelen over jihadgangers, en hun doelen als ze terug zijn in Europa, het is iets om zeer ernstig rekening mee te houden. Je hebt maar 1 leven
Dus leef het.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157864988
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dus leef het.
Hoeveel beïnvloed het jouw leven, de terreurdreiging?
Ik moet zeggen dat als ik terug ben met werken, ik gelijk de telegraaf aandruk om te kijken of er ontwikkelingen zijn wat betreft terreur in België en of er nieuwe aanslagen zijn.

En verder zit ik elke vrije avond op fok te kijken naar alle ontwikkelingen, in Syrië e.d, eigenlijk beïnvloed de islam mijn hele leven op een zeer negatieve manier.

Mijn leven is zeker minder fijn geworden sinds 2011 daarvoor verdiepte ik me er een stuk minder in. Misschien maar minder mee bezig houden, je kan er toch niks aan doen.
pi_157864997
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:47 schreef Charleville het volgende:

[..]

Hoeveel beïnvloed het jouw leven, de terreurdreiging?
Ik moet zeggen dat als ik terug ben met werken, ik gelijk de telegraaf aandruk om te kijken of er ontwikkelingen zijn wat betreft terreur in België en of er nieuwe aanslagen zijn.

En verder zit ik elke vrije avond op fok te kijken naar alle ontwikkelingen, in Syrië e.d, eigenlijk beïnvloed de islam mijn hele leven op een zeer negatieve manier.

Mijn leven is zeker minder fijn geworden sinds 2011 daarvoor verdiepte ik me er een stuk minder in. Misschien maar minder mee bezig houden, je kan er toch niks aan doen.
Lijkt me beter passen in een ander topic.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157865073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:47 schreef Charleville het volgende:
Hoeveel beïnvloed het jouw leven, de terreurdreiging?
Niet tot nauwelijks. Ik werk in het centrum van Rotterdam en ja, de eerste maandag na 'Parijs' stond ik wat onwennig in de metro (en zo te zien velen met mij) maar ik stap tegenwoordig gewoon weer zonder na te denken in de metro, tram of trein.

En ik ben zelfs gisteren nog op Zuidplein geweest. Zuidplein! :o
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_157865114
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 17:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb een aantal soera's uit mijn hoofd geleerd en hypermoderne schoenen waar ik een flits van een seconde een Niqaab uit kan trekken. Mij pakken ze niet!

[ afbeelding ]
Niet deze schoenen er onder aan hebben :{w

Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_157865157
quote:
12s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:54 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Niet deze schoenen er onder aan hebben :{w

[ afbeelding ]
Jonguh, waar moet die niqaab dan!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157865202
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Jonguh, waar moet die niqaab dan!
In een rugzak. Of zou dat dan weer te veel de aandacht trekken :?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_157865212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:57 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

In een rugzak. Of zou dat dan weer te veel de aandacht trekken :?
Krijg je zweetoksels van. Niet goed voor je shine.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_157865245
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Krijg je zweetoksels van. Niet goed voor je shine.
Dan weet ik het ook niet. :{ ;(
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:46:55 #100
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_157866145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:42 schreef Charleville het volgende:

[..]

Wat in Parijs is gebeurd, kan ook hier gebeuren.
Ik lees tegenwoordig heel veel artikelen over jihadgangers, en hun doelen als ze terug zijn in Europa, het is iets om zeer ernstig rekening mee te houden. Je hebt maar 1 leven
Van jou hebben de terroristen het in elk geval al gewonnen. Ga zo door!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')