quote:
Op zondag 25 oktober 2015 18:40 schreef deadprez het volgende:[..]
Even tussendoor trouwens; ben je geen christen meer?

Maar ik ben het ook niet met je oneens hoor, wat mij betreft mag iedereen ook lekker zelf weten wat ze op hun hoofd dragen. Het is ook niet dat God zwaarder weegt dan het belang van de mens; het dragen van een hoofddoek is voor moslima's bijvoorbeeld vaak wel belangrijker dan dat het voor een 16-jarige boi is om een pet te dragen.
Het was misschien wat te kort door de bocht van mij om vroegtijdige kaalheid als een minder belangrijk argument neer te zetten. Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee, maar ik kan me inderdaad ook best voorstellen dat dat extreem klote kan zijn voor mensen en dat het voor die mensen ook heel belangrijk is om dan iets op hun hoofd te dragen om het te verbergen. Daar zou dan ook gewoon een uitzondering voor gemaakt moeten worden.
Ik denk echter dat je dan zo veel uitzonderingen moet gaan maken, dat die hele regel van geen hoofddeksel op school en shit beter meteen helemaal afgeschaft kan worden.
Jawel nog steeds christelijk, maar ik zie niet in waarom ik meer zou zijn omdat ik in een God geloof dat een ander die niet in een God gelooft. Hoewel ik liever geen gelovige omroepen op tv zou zien, ik zie daar totaal geen heil in. Dit topic is natuurlijk een makkelijk inkopper verder niets.
Maar ik zie er geen heil in omdat als je religie in de maatschappij wil hebben dit enkel werkt als er een religie is. Vroeger was iedereen of zeker 90% katholiek. Toen kwam de verzuiling en de secularisatie etc. Deze omroepen helpen alleen maar om een soort verzuiling te bereiken de maatschappij is dan een soort taart.
Waar de meeste atheïst zijn, dan christen, dan moslim, dan boeddhisme/hindu etc. En nog wat sektes etc... Want ik weet niet of de jehova, hun eigen omroep hebben, maar die zou je het dus ook moeten geven, en die sekte ook en die ook en die ook. Dit gaat uit de hand lopen.
Een staat moet kiezen of geen religie of één religie. Anders krijg je praktijken zoals in andere landen waar boeddhisten vechten met hindoes en moslims met christenen. Neem nu de Filipijnen waar christenen en moslims vaak met elkaar in de strijd gaan. Dit werkt niet, dan hou ik het liever weg zodat we mens zijn en dan gelovig. Nu lijkt gelovig een soort speciale vluchtstrook op de autoweg te zijn.
Mijn geloof is mee moeten gaan met de tijd, en is veranderd met de tijd. De islam als het echt wil vasthouden in traditionele waardes, dan mag dat maar het kan niet eisen dat wij stil gaan staan of terug gaan met onze maatschappij. Een geloof moet groeien, waar de eerste christenen dachten dat belichting slecht was, want God maakte dag en nacht. Ben ik toch blij dat we snachts belichting hebben want hadden we dat niet zouden veel vrouwen onveilig zijn op straat. Daarom moet je soms ook meegaan met de tijd en begrijpen dat wat we hier doen ook waarde heeft. En we moeten in ons achterhoofd houden dat het zou kunnen dat God niet bestaat.
Als het voor een moslima belangrijker een pet te dragen dan een 16 jarige-boi begrijp ik dat. Maar een 16 jarige boi waarbij de kapper zich verknipt heeft, of een ziekte heeft of roos. Tja ik zou zeggen daar kan ik nog wel een zaak voor maken. Bij ziekte sowieso altijd, en altijd dat meen ik echt. Maar dat gebeurt niet altijd zo, helaas.
Ik heb er ook geen ervaring mee, ik heb wel een huidziekte. Daarom draag ik altijd wel een hoed of een bandana die UV protectie heeft, want UV straalt ook door beton, nu vind ik vlekken op mijn arm of benen minder erg dan vlekken op mijn gezicht. Echter krijg je vaak weinig begrip ervoor omdat of je stelt je aan, of ze weten niet hoe uv werkt of ze weten niets van de ziekte. Daar heb ik dan best respect voor, maar ik snap niet waarom een moslima die gezond is en geen last van UV heeft, meer recht heeft dan ik die wel last heeft van UV althans mijn huid heeft er last van.
En zo doende zou ik dan ook liever zien dat religie niet zo zwaar speelde, en dat als religie een rol krijgt men ook moet kijken naar de rechten van de niet gelovige waarin de gelovige een uitzondering krijgt. Hadden ze hier over nagedacht, mensen met hoofddeksels om andere redenen dan geloof, wellicht was er dan meer eenheid. Overigens iemand die vroeg kaal is en geen geld heeft voor een toupetje, ik kan me heel goed voorstellen dat die liever een hoofddeksel draagt. Niet iedereen is hetzelfde, er zijn ook vrouwen die een ziekte krijgen waardoor ze slecht haar krijgen en haar zelfs met de bosjes uitvalt.
Er zijn best wel wat haar aandoeningen:
Een waar je kaal word op plekjes.
Door het hebben van dreadlocks etc waar veel spanning op haar kan komen, kun je je haren best verneuken. Ziet niet mooi uit.
Dan heb je zoiets:
![alopecia%20diffusa.JPG]()
Of een aandoening waar haarzakjes blijven uitvallen en je littekens op je hoofd krijgt.
Dan heb je ook nog mensen met brandwonden etc. Nu wil ik niet zeggen dat in al deze gevallen mensen zeggen dat het onzin is een hoofddeksel te dragen, maar ik vind wel dat net als religie deze gevallen gewoon vanzelfsprekend moeten worden opgenomen.
Of inderdaad deze regel laten vallen.