Je snapt best wat we bedoelen. Dus hou je maar niet van de domme. Als jij een allochtoonse moslim bent ben je geen ''Nederlander''. Wat er op jouw paspoort staat kan me gestolen worden.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:19 schreef grotenaz het volgende:
Even voor alle pvvtokkies: Zodra je een Nederlands paspoort hebt, ben je Nederlander. Ook al heb je bijvoorbeeld sinds gister een Nederlands paspoort en heb je de afgelopen 30 jaar in Turkije gewoond, voor de wet ben je niet minder Nederlander dan je buurman (tenzij je een dubbel paspoort hebt). Hiermee valt het 'he moet je 120% als Nederlander gedragen'-excuus weg.
In zo'n geval ligt dat uiteraard ook anders, dat weet je ook best.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:21 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ligt eraan uit welke context je dat bekijkt Deadprez.
Stel je hebt een ziekte waardoor je slecht haar hebt of je haar uitvalt op jonge leeftijd.
Of stel je hebt deze ziekte:
[ afbeelding ]
Ik ben een voorvechter dat deze mensen ook een hoofddeksel mogen dragen als zij dat willen. Maar op scholen word daar in de praktijken nog wel eens moeilijk over gedaan wat mierenneukerij is. Ik zou willen zeggen als het voor geloof mag, prima. Maar dan mag iemand met een ziekte of iemand die jong kaal is en zich daarvoor schaamt dat ook.
Spreek eens voor jezelf, knul.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef joshi-hiroshi het volgende:
[..]
Je snapt best wat we bedoelen. Dus hou je maar niet van de domme. Als jij een allochtoonse moslim bent ben je geen ''Nederlander''. Wat er op jouw paspoort staat kan me gestolen worden.
Toch op heel veel scholen zeggen ze dan 'ach je stelt je aan.' Of zeggen van 'nouja zo erg heb je dat nu ook weer niet.' Of 'tja de een word kaal met 30 de ander met 20, weer een ander met 50.' Wat ik tracht te zeggen is, dat betreft hoofddeksels deze minderheidsgroep word vergeten de medische groep, omdat zij niet samenkomen onder één God.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef deadprez het volgende:
[..]
In zo'n geval ligt dat uiteraard ook anders, dat weet je ook best.
Waar komt jouw frustratie tegen moslims vandaan? je reageert zo giftigquote:Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef joshi-hiroshi het volgende:
[..]
Je snapt best wat we bedoelen. Dus hou je maar niet van de domme. Als jij een allochtoonse moslim bent ben je geen ''Nederlander''. Wat er op jouw paspoort staat kan me gestolen worden.
Ik vind vroegtijdig kaal worden inderdaad een zwakker argument dan vanuit religieuze overwegingen een hoofddeksel dragen, kan zijn dat jij daar anders over denkt. In geval van kaalheid, bijvoorbeeld door chemokuur, is er niemand die zegt dat jij je niet moet aanstellen en dat je je hoofddoekje of whatever af moet doen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Toch op heel veel scholen zeggen ze dan 'ach je stelt je aan.' Of zeggen van 'nouja zo erg heb je dat nu ook weer niet.' Of 'tja de een word kaal met 30 de ander met 20, weer een ander met 50.' Wat ik tracht te zeggen is, dat betreft hoofddeksels deze minderheidsgroep word vergeten de medische groep, omdat zij niet samenkomen onder één God.
Dat is de enige reden waarom ik het onderstreepte omdat ik er niet van overtuigd ben dat in heel Nederland deze minderheidsgroep netjes behandeld wordt, omdat deze gevallen erg zeldzaam zijn.
Hi isj een homoseksueel. (dus ik kan het wel begrijpen.)quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:26 schreef Remqo het volgende:
[..]
Waar komt jouw frustratie tegen moslims vandaan? je reageert zo giftig
Ja dat zal het zijn.quote:
Pantalons en een spijkerbroek? Mag ik even lachen!quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:20 schreef MextersAilene het volgende:
[..]
Nederig? Ja.
Kruiperig? Denk het niet.
En ja, mijn man pakt zich ook voor mij in, met dien verstande dat hij zijn hoofd onbedekt laat. Hij draagt nette pantalons en blousen of spijkerbroek met shirts met lange mouwen.
Ik gaf overigens nog drie andere redenen waarom ik die kleding draag. Toch jammer dat je alleen de eerste gelezen hebt.
Ik vraag overigens nergens direct om respect. Waar ik vandaan kom, moet je dat verdienen, en aangezien wij elkaar nog niet kennen, kan ik dat ook nergens mee verdiend hebben, toch?
Ik vraag je zelfs niet eens je toon te matigen: ik zeg dat ik geloof in vrijheid van meningsuiting, dus jij mag alles typen wat je wilt van mij.
Ik geef alleen aan dat je blik wellicht wat verruiming kan gebruiken. Niet meer, niet minder. Geen disrespect.
Als het omwille van een geloof mag: niet prima.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:21 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ik ben een voorvechter dat deze mensen ook een hoofddeksel mogen dragen als zij dat willen. Maar op scholen word daar in de praktijken nog wel eens moeilijk over gedaan wat mierenneukerij is. Ik zou willen zeggen als het voor geloof mag, prima. Maar dan mag iemand met een ziekte of iemand die jong kaal is en zich daarvoor schaamt dat ook.
We leven in een seculaire staat. Dat betekend dat beide even zwaar zouden moeten wegen. Verder gaat het hier om mensen, als ik geloof in Allah en daarvoor een hoofdoek moet dragen, of ik schaam mij voor mijn kaalheid en ik wil daarom een pet/bandana whatever dragen. Met schaamte daarvoor heb je toch een soort overtuiging, een overtuiging dat je minder bent dan de rest. Als dit probleem verholpen kan worden met een hoofddeksel waarom niet?quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:27 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik vind vroegtijdig kaal worden inderdaad een zwakker argument dan vanuit religieuze overwegingen een hoofddeksel dragen, kan zijn dat jij daar anders over denkt. In geval van kaalheid, bijvoorbeeld door chemokuur, is er niemand die zegt dat jij je niet moet aanstellen en dat je je hoofddoekje of whatever af moet doen.
Het ''we'' waar ik over spreek betreft jou heel zeker niet. Dus maak je maar geen zorgen, ''knul''.quote:
Nee, ik kom niet uit een christelijk dorp. Niet eens uit een christelijk gezin. Mijn man is atheïst, en ik moet niets.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:29 schreef joshi-hiroshi het volgende:
[..]
Pantalons en een spijkerbroek? Mag ik even lachen!
Da's wel even iets anders dan een boerka. Als jullie werkelijk een gelijkwaardige relatie hadden liep hij ook rond in die boerka.
Ik val op mannen namelijk weet je. En zo vind ik het aantrekkelijk als mannen mooi haar hebben, en vind ik het aantrekkelijk als mannen een mooie baard hebben. Die dingen bedekt jouw man echter niet. Dus er zullen ook vrouwen zijn die deze kenmerken aantrekkelijk aan hem zouden ''kunnen'' vinden. Maar meneer loopt er toch maar mooi bij open en bloot terwijl jij als een ingepakt spook door de wereld moet.
Het is me allang duidelijk dat jij uit een of ander religieus onderdrukkingsdorp komt. De bijbelbelt soms?
Waar ik vandaan kom kan een vrouw gewoon voren de plantjes water geven in haar bikini als zij dat wil. Dat vinden we normaal op een zomerse dag van 30 graden +. Echter vinden we het niet normaal als een vrouw op zo'n zelfde dag in een zwart laken de straat op gaat.
Dit is dus waar jij liever een totaliteit van een seculaire samenleving ziet. En ik kan dat wel begrijpen we zeggen Nederland is seculair en toch worden we gebombardeerd met uitzonderingen voor religie. Bepaalde partijen zouden liever zien dat religie helemaal niet geuit word, ik geloof dat D66 er een is, die zegt hou het lekker in de huiskamer. Dat is overigens wel heel radicaal.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:32 schreef joshi-hiroshi het volgende:
[..]
Als het omwille van een geloof mag: niet prima.
Als het omwille van een ziekte mag: prima.
Kijk dat is pas echt een reden. Maar niet al die onzin verhalen over een denkbeeldige god.
quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:34 schreef MextersAilene het volgende:
[..]
Nee, ik kom niet uit een christelijk dorp. Niet eens uit een christelijk gezin. Mijn man is atheïst, en ik moet niets.
Vrije keuze, vrije keuze en vrije keuze. Als een mooie vrouw haar plantjes water geeft in een bikini hoop ik dat het mijn buurvrouw is, en zelfs dat ze een keer extra bukt.
Prachtig gezicht toch?
Even tussendoor trouwens; ben je geen christen meer?quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:33 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
We leven in een seculaire staat. Dat betekend dat beide even zwaar zouden moeten wegen. Verder gaat het hier om mensen, als ik geloof in Allah en daarvoor een hoofdoek moet dragen, of ik schaam mij voor mijn kaalheid en ik wil daarom een pet/bandana whatever dragen. Met schaamte daarvoor heb je toch een soort overtuiging, een overtuiging dat je minder bent dan de rest. Als dit probleem verholpen kan worden met een hoofddeksel waarom niet?
Ik snap niet waarom een God dan hoger weegt dan het belang van een mens, zeker niet als de religieuze al zo'n uitzondering mag zijn, waarom mag de non-religieuze met een reden die naar mijn mening niet ongeldig is. Niet datzelfde als de onder uitzondering-religieuze.
Please. Als homo moet ik me nu zeker ook nog extra verbonden voelen met de moslim zeker? Jij gaat wel heel ver om je gelijk te krijgen hè. Trololololoquote:Op zondag 25 oktober 2015 18:38 schreef Sigaartje het volgende:
Het valt me op dat Joshi wel tolerant tegenover zijn minderheidsgroepering moet zijn maar dat hij zelf niet tolerant is tegenover een andere minderheidsgroepering.
Hij zou juist moeten voelen wat een ander voelt.
Nee dat zegt hij helemaal niet.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:41 schreef joshi-hiroshi het volgende:
[..]
Please. Als homo moet ik me nu zeker ook nog extra verbonden voelen met de moslim zeker? Jij gaat wel heel ver om je gelijk te krijgen hè. Trololololo
Invullen is wel een dingetje in jouw vocabulaire hè?quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:38 schreef joshi-hiroshi het volgende:
[..]![]()
Wat wil je nou helemaal bewijzen?
Als je zo preuts bent en ervan overtuigd bent dat jezelf laten zien een zonde is, waarom vind je het dan zogenaamd prima dat een vrouw halfnaakt in de tuin staat.
Je spreekt jezelf wel heel erg tegen meid. Alleen maar om je rol van de ''tolerante'' boerka vrouw wat kracht bij te zetten. Maar ik geloof er geen snars van.
Ik heb niets met religieuze fanatici. En hetgeen jij doet betekend dat je een fanatici bent. Want een gematigde christen loopt niet rond in een boerka. Bij mijn weten loopt geen enkele christen zo rond overigens.
Vanuit de beste intenties; meid zoek een goede psychiater, want je hebt hem écht nodig. En dat meen ik echt. Misschien ga je je dan ook beter voelen. Want je bent de weg wel heel erg kwijtgeraakt in de loop (of misschien wel al het begin) van je leven.
He makker, nou moet je eens goed naar me luisteren.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:41 schreef joshi-hiroshi het volgende:
[..]
Please. Als homo moet ik me nu zeker ook nog extra verbonden voelen met de moslim zeker? Jij gaat wel heel ver om je gelijk te krijgen hè. Trololololo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |