abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157091309
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:19 schreef grotenaz het volgende:
Even voor alle pvvtokkies: Zodra je een Nederlands paspoort hebt, ben je Nederlander. Ook al heb je bijvoorbeeld sinds gister een Nederlands paspoort en heb je de afgelopen 30 jaar in Turkije gewoond, voor de wet ben je niet minder Nederlander dan je buurman (tenzij je een dubbel paspoort hebt). Hiermee valt het 'he moet je 120% als Nederlander gedragen'-excuus weg.
Je snapt best wat we bedoelen. Dus hou je maar niet van de domme. Als jij een allochtoonse moslim bent ben je geen ''Nederlander''. Wat er op jouw paspoort staat kan me gestolen worden.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:22:12 #127
395200 deadprez
One more rail
pi_157091312
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:21 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ligt eraan uit welke context je dat bekijkt Deadprez.

Stel je hebt een ziekte waardoor je slecht haar hebt of je haar uitvalt op jonge leeftijd.

Of stel je hebt deze ziekte:
[ afbeelding ]

Ik ben een voorvechter dat deze mensen ook een hoofddeksel mogen dragen als zij dat willen. Maar op scholen word daar in de praktijken nog wel eens moeilijk over gedaan wat mierenneukerij is. Ik zou willen zeggen als het voor geloof mag, prima. Maar dan mag iemand met een ziekte of iemand die jong kaal is en zich daarvoor schaamt dat ook.
In zo'n geval ligt dat uiteraard ook anders, dat weet je ook best.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:22:26 #128
395200 deadprez
One more rail
pi_157091318
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Je snapt best wat we bedoelen. Dus hou je maar niet van de domme. Als jij een allochtoonse moslim bent ben je geen ''Nederlander''. Wat er op jouw paspoort staat kan me gestolen worden.
Spreek eens voor jezelf, knul.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:25:46 #129
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157091412
quote:
10s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef deadprez het volgende:

[..]

In zo'n geval ligt dat uiteraard ook anders, dat weet je ook best.
Toch op heel veel scholen zeggen ze dan 'ach je stelt je aan.' Of zeggen van 'nouja zo erg heb je dat nu ook weer niet.' Of 'tja de een word kaal met 30 de ander met 20, weer een ander met 50.' Wat ik tracht te zeggen is, dat betreft hoofddeksels deze minderheidsgroep word vergeten de medische groep, omdat zij niet samenkomen onder één God.

Dat is de enige reden waarom ik het onderstreepte omdat ik er niet van overtuigd ben dat in heel Nederland deze minderheidsgroep netjes behandeld wordt, omdat deze gevallen erg zeldzaam zijn.
Liefde voor God
  † In Memoriam † zondag 25 oktober 2015 @ 18:26:14 #130
88815 The_Emotion
98.3
pi_157091426
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Waar komt jouw frustratie tegen moslims vandaan? je reageert zo giftig
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:27:19 #131
395200 deadprez
One more rail
pi_157091455
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Toch op heel veel scholen zeggen ze dan 'ach je stelt je aan.' Of zeggen van 'nouja zo erg heb je dat nu ook weer niet.' Of 'tja de een word kaal met 30 de ander met 20, weer een ander met 50.' Wat ik tracht te zeggen is, dat betreft hoofddeksels deze minderheidsgroep word vergeten de medische groep, omdat zij niet samenkomen onder één God.

Dat is de enige reden waarom ik het onderstreepte omdat ik er niet van overtuigd ben dat in heel Nederland deze minderheidsgroep netjes behandeld wordt, omdat deze gevallen erg zeldzaam zijn.
Ik vind vroegtijdig kaal worden inderdaad een zwakker argument dan vanuit religieuze overwegingen een hoofddeksel dragen, kan zijn dat jij daar anders over denkt. In geval van kaalheid, bijvoorbeeld door chemokuur, is er niemand die zegt dat jij je niet moet aanstellen en dat je je hoofddoekje of whatever af moet doen.
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:27:23 #132
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157091460
quote:
2s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:26 schreef Remqo het volgende:

[..]

Waar komt jouw frustratie tegen moslims vandaan? je reageert zo giftig
Hi isj een homoseksueel. (dus ik kan het wel begrijpen.)
Liefde voor God
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:27:43 #133
395200 deadprez
One more rail
pi_157091469
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:27 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Hij een homoseksueel.
Ja dat zal het zijn.
Stop the violence
Down with the hate
pi_157091521
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:20 schreef MextersAilene het volgende:

[..]

Nederig? Ja.
Kruiperig? Denk het niet.

En ja, mijn man pakt zich ook voor mij in, met dien verstande dat hij zijn hoofd onbedekt laat. Hij draagt nette pantalons en blousen of spijkerbroek met shirts met lange mouwen.

Ik gaf overigens nog drie andere redenen waarom ik die kleding draag. Toch jammer dat je alleen de eerste gelezen hebt.

Ik vraag overigens nergens direct om respect. Waar ik vandaan kom, moet je dat verdienen, en aangezien wij elkaar nog niet kennen, kan ik dat ook nergens mee verdiend hebben, toch?

Ik vraag je zelfs niet eens je toon te matigen: ik zeg dat ik geloof in vrijheid van meningsuiting, dus jij mag alles typen wat je wilt van mij.

Ik geef alleen aan dat je blik wellicht wat verruiming kan gebruiken. Niet meer, niet minder. Geen disrespect.
Pantalons en een spijkerbroek? Mag ik even lachen! _O-

Da's wel even iets anders dan een boerka. Als jullie werkelijk een gelijkwaardige relatie hadden liep hij ook rond in die boerka.

Ik val op mannen namelijk weet je. En zo vind ik het aantrekkelijk als mannen mooi haar hebben, en vind ik het aantrekkelijk als mannen een mooie baard hebben. Die dingen bedekt jouw man echter niet. Dus er zullen ook vrouwen zijn die deze kenmerken aantrekkelijk aan hem zouden ''kunnen'' vinden. Maar meneer loopt er toch maar mooi bij open en bloot terwijl jij als een ingepakt spook door de wereld moet.

Het is me allang duidelijk dat jij uit een of ander religieus onderdrukkingsdorp komt. De bijbelbelt soms?

Waar ik vandaan kom kan een vrouw gewoon voren de plantjes water geven in haar bikini als zij dat wil. Dat vinden we normaal op een zomerse dag van 30 graden +. Echter vinden we het niet normaal als een vrouw op zo'n zelfde dag in een zwart laken de straat op gaat.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:30:18 #135
395200 deadprez
One more rail
pi_157091537
Kap eens met dat "we".
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:30:30 #136
395200 deadprez
One more rail
pi_157091542
zo irritant altijd
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:30:46 #137
395200 deadprez
One more rail
pi_157091552
Net als Geert die voor "het Nederlandse volk" spreekt.
Stop the violence
Down with the hate
pi_157091591
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:21 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ik ben een voorvechter dat deze mensen ook een hoofddeksel mogen dragen als zij dat willen. Maar op scholen word daar in de praktijken nog wel eens moeilijk over gedaan wat mierenneukerij is. Ik zou willen zeggen als het voor geloof mag, prima. Maar dan mag iemand met een ziekte of iemand die jong kaal is en zich daarvoor schaamt dat ook.
Als het omwille van een geloof mag: niet prima.

Als het omwille van een ziekte mag: prima.

Kijk dat is pas echt een reden. Maar niet al die onzin verhalen over een denkbeeldige god.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:33:00 #139
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157091605
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:27 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ik vind vroegtijdig kaal worden inderdaad een zwakker argument dan vanuit religieuze overwegingen een hoofddeksel dragen, kan zijn dat jij daar anders over denkt. In geval van kaalheid, bijvoorbeeld door chemokuur, is er niemand die zegt dat jij je niet moet aanstellen en dat je je hoofddoekje of whatever af moet doen.
We leven in een seculaire staat. Dat betekend dat beide even zwaar zouden moeten wegen. Verder gaat het hier om mensen, als ik geloof in Allah en daarvoor een hoofdoek moet dragen, of ik schaam mij voor mijn kaalheid en ik wil daarom een pet/bandana whatever dragen. Met schaamte daarvoor heb je toch een soort overtuiging, een overtuiging dat je minder bent dan de rest. Als dit probleem verholpen kan worden met een hoofddeksel waarom niet?

Ik snap niet waarom een God dan hoger weegt dan het belang van een mens, zeker niet als de religieuze al zo'n uitzondering mag zijn, waarom mag de non-religieuze met een reden die naar mijn mening niet ongeldig is. Niet datzelfde als de onder uitzondering-religieuze.
Liefde voor God
pi_157091620
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef deadprez het volgende:

[..]

Spreek eens voor jezelf, knul.
Het ''we'' waar ik over spreek betreft jou heel zeker niet. Dus maak je maar geen zorgen, ''knul''.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:34:12 #141
449596 MextersAilene
Wel hoofddoek, géén moslima...
pi_157091634
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:29 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Pantalons en een spijkerbroek? Mag ik even lachen! _O-

Da's wel even iets anders dan een boerka. Als jullie werkelijk een gelijkwaardige relatie hadden liep hij ook rond in die boerka.

Ik val op mannen namelijk weet je. En zo vind ik het aantrekkelijk als mannen mooi haar hebben, en vind ik het aantrekkelijk als mannen een mooie baard hebben. Die dingen bedekt jouw man echter niet. Dus er zullen ook vrouwen zijn die deze kenmerken aantrekkelijk aan hem zouden ''kunnen'' vinden. Maar meneer loopt er toch maar mooi bij open en bloot terwijl jij als een ingepakt spook door de wereld moet.

Het is me allang duidelijk dat jij uit een of ander religieus onderdrukkingsdorp komt. De bijbelbelt soms?

Waar ik vandaan kom kan een vrouw gewoon voren de plantjes water geven in haar bikini als zij dat wil. Dat vinden we normaal op een zomerse dag van 30 graden +. Echter vinden we het niet normaal als een vrouw op zo'n zelfde dag in een zwart laken de straat op gaat.
Nee, ik kom niet uit een christelijk dorp. Niet eens uit een christelijk gezin. Mijn man is atheïst, en ik moet niets.

Vrije keuze, vrije keuze en vrije keuze. Als een mooie vrouw haar plantjes water geeft in een bikini hoop ik dat het mijn buurvrouw is, en zelfs dat ze een keer extra bukt.

Prachtig gezicht toch?

Mannen met baard zijn mooi, ben ik ook met je eens.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:35:43 #142
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157091671
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:32 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Als het omwille van een geloof mag: niet prima.

Als het omwille van een ziekte mag: prima.

Kijk dat is pas echt een reden. Maar niet al die onzin verhalen over een denkbeeldige god.
Dit is dus waar jij liever een totaliteit van een seculaire samenleving ziet. En ik kan dat wel begrijpen we zeggen Nederland is seculair en toch worden we gebombardeerd met uitzonderingen voor religie. Bepaalde partijen zouden liever zien dat religie helemaal niet geuit word, ik geloof dat D66 er een is, die zegt hou het lekker in de huiskamer. Dat is overigens wel heel radicaal.

Wel ben ik van mening dat als een religieuze persoon een uitzondering krijgt van de normale gang van zaken, iemand anders met een goede reden voor dezelfde uitzondering, deze uitzondering dan ook mag gebruiken.

Ergo als een christen op zondag niet wil werken, heeft een persoon die zegt ik geloof niet in God, maar hou de zondag graag vrij voor mijn gezin, net zoveel recht.
Liefde voor God
  Forum Admin zondag 25 oktober 2015 @ 18:36:34 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_157091692
De booslim bomroep! D:d:d:d D:D :D :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_157091732
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:34 schreef MextersAilene het volgende:

[..]

Nee, ik kom niet uit een christelijk dorp. Niet eens uit een christelijk gezin. Mijn man is atheïst, en ik moet niets.

Vrije keuze, vrije keuze en vrije keuze. Als een mooie vrouw haar plantjes water geeft in een bikini hoop ik dat het mijn buurvrouw is, en zelfs dat ze een keer extra bukt.

Prachtig gezicht toch?
:')

Wat wil je nou helemaal bewijzen?

Als je zo preuts bent en ervan overtuigd bent dat jezelf laten zien een zonde is, waarom vind je het dan zogenaamd prima dat een vrouw halfnaakt in de tuin staat.

Je spreekt jezelf wel heel erg tegen meid. Alleen maar om je rol van de ''tolerante'' boerka vrouw wat kracht bij te zetten. Maar ik geloof er geen snars van.

Ik heb niets met religieuze fanatici. En hetgeen jij doet betekend dat je een fanatici bent. Want een gematigde christen loopt niet rond in een boerka. Bij mijn weten loopt geen enkele christen zo rond overigens.

Vanuit de beste intenties; meid zoek een goede psychiater, want je hebt hem écht nodig. En dat meen ik echt. Misschien ga je je dan ook beter voelen. Want je bent de weg wel heel erg kwijtgeraakt in de loop (of misschien wel al het begin) van je leven.
pi_157091736
Het valt me op dat Joshi wel tolerant tegenover zijn minderheidsgroepering moet zijn maar dat hij zelf niet tolerant is tegenover een andere minderheidsgroepering.

Hij zou juist moeten voelen wat een ander voelt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:40:48 #146
395200 deadprez
One more rail
pi_157091771
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:33 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

We leven in een seculaire staat. Dat betekend dat beide even zwaar zouden moeten wegen. Verder gaat het hier om mensen, als ik geloof in Allah en daarvoor een hoofdoek moet dragen, of ik schaam mij voor mijn kaalheid en ik wil daarom een pet/bandana whatever dragen. Met schaamte daarvoor heb je toch een soort overtuiging, een overtuiging dat je minder bent dan de rest. Als dit probleem verholpen kan worden met een hoofddeksel waarom niet?

Ik snap niet waarom een God dan hoger weegt dan het belang van een mens, zeker niet als de religieuze al zo'n uitzondering mag zijn, waarom mag de non-religieuze met een reden die naar mijn mening niet ongeldig is. Niet datzelfde als de onder uitzondering-religieuze.
Even tussendoor trouwens; ben je geen christen meer? :D

Maar ik ben het ook niet met je oneens hoor, wat mij betreft mag iedereen ook lekker zelf weten wat ze op hun hoofd dragen. Het is ook niet dat God zwaarder weegt dan het belang van de mens; het dragen van een hoofddoek is voor moslima's bijvoorbeeld vaak wel belangrijker dan dat het voor een 16-jarige boi is om een pet te dragen.

Het was misschien wat te kort door de bocht van mij om vroegtijdige kaalheid als een minder belangrijk argument neer te zetten. Ik heb daar gelukkig geen ervaring mee, maar ik kan me inderdaad ook best voorstellen dat dat extreem klote kan zijn voor mensen en dat het voor die mensen ook heel belangrijk is om dan iets op hun hoofd te dragen om het te verbergen. Daar zou dan ook gewoon een uitzondering voor gemaakt moeten worden.

Ik denk echter dat je dan zo veel uitzonderingen moet gaan maken, dat die hele regel van geen hoofddeksel op school en shit beter meteen helemaal afgeschaft kan worden.
Stop the violence
Down with the hate
pi_157091780
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:38 schreef Sigaartje het volgende:
Het valt me op dat Joshi wel tolerant tegenover zijn minderheidsgroepering moet zijn maar dat hij zelf niet tolerant is tegenover een andere minderheidsgroepering.

Hij zou juist moeten voelen wat een ander voelt.
Please. Als homo moet ik me nu zeker ook nog extra verbonden voelen met de moslim zeker? Jij gaat wel heel ver om je gelijk te krijgen hè. Trololololo :')
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:42:28 #148
395200 deadprez
One more rail
pi_157091805
quote:
13s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:41 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

Please. Als homo moet ik me nu zeker ook nog extra verbonden voelen met de moslim zeker? Jij gaat wel heel ver om je gelijk te krijgen hè. Trololololo :')
Nee dat zegt hij helemaal niet.
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 25 oktober 2015 @ 18:45:36 #149
449596 MextersAilene
Wel hoofddoek, géén moslima...
pi_157091859
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:38 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

:')

Wat wil je nou helemaal bewijzen?

Als je zo preuts bent en ervan overtuigd bent dat jezelf laten zien een zonde is, waarom vind je het dan zogenaamd prima dat een vrouw halfnaakt in de tuin staat.

Je spreekt jezelf wel heel erg tegen meid. Alleen maar om je rol van de ''tolerante'' boerka vrouw wat kracht bij te zetten. Maar ik geloof er geen snars van.

Ik heb niets met religieuze fanatici. En hetgeen jij doet betekend dat je een fanatici bent. Want een gematigde christen loopt niet rond in een boerka. Bij mijn weten loopt geen enkele christen zo rond overigens.

Vanuit de beste intenties; meid zoek een goede psychiater, want je hebt hem écht nodig. En dat meen ik echt. Misschien ga je je dan ook beter voelen. Want je bent de weg wel heel erg kwijtgeraakt in de loop (of misschien wel al het begin) van je leven.
Invullen is wel een dingetje in jouw vocabulaire hè?

Waar haal je nou in godesnaam weer vandaan dat ik preuts ben? Of dat ik het een zonde vind bloot rond te lopen? Dat heb ik toch helemaal nergens gezegd of beweerd?

Je moest eens weten!

Je kent mijn verhaal niet, maar begint al met minachting van "zwarte spoken" puur op basis van wat een vrouw draagt. Daar reageer ik op, jij leest doelbewust 3/4e van mijn argumenten niet en gaat vervolgens Invullerij 't Vrolijke Invullertje uithangen.

En dan heb IK een psychiater nodig....beetje aparte cirkelredenering wel. Frustreert dat nou niet, rondjes lopen?
pi_157091883
quote:
13s.gif Op zondag 25 oktober 2015 18:41 schreef joshi-hiroshi het volgende:

[..]

He makker, nou moet je eens goed naar me luisteren.
We zitten in hetzelfde schuitje, want zij motten me niet om dat ik niet in Allah geloof, maar ik maak daar geen probleem van. Ze gooien hun schoenen maar uit op vrijdagmiddag. Ze doen hun best maar.

Maar ze vallen me niet lastig en ik weet ook vrijwel zeker dat jouw ook niet lastig vallen.
Dus hou eens een keer op man.
Het moet eens een keer ophouden met jouw homogeblaat. We weten het nou wel.
Ik heb ook vijanden. Interesseert mij dat? NEE. totaal niet,.

Leid gewoon eens je eigen leven man en val ons niet lastig.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')