Wat heb jij tegen die zeurende meiden gezegd?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:12 schreef Ticootje het volgende:
Wij gingen met verjaardagfeestje van jen zwemmen. Toen was er dus een meisje dat had geen diploma. Was niet erg vond ze, bandjes vond ze prima. Ja tot de andere meiden dus zeiden: jij mag niet meedoen, zeemeerminnen hebben geen zwembandjes.
Tja, uiteindelijk krijg je dat toch. We zijn een zwemlandje. Zwemfeestjes, afspreken met vrienden om te zwemmen. Leren zwemmen hoort erbij.
Het vriendinnetje zit inmiddels wel weer op zwemles.
Nee, dat snap ik (dat je dat niet bedoelt te zeggen).quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik bedoel ook niet te zeggen dat jij haar dwingt hoor. Ik heb zelf trouwens wel alles geprobeerd (overhalen, boos worden, omkopen; slechte moeder!), maar het hielp niks.
Ben blij dat mijn zoon wat dat betreft toch anders in elkaar steekt. Zwemles is nu een genot om naar te kijken met een jong dat gewoon alles leuk vindt en doet.![]()
Niks, een groepje meiden / vriendinnen. Dat regelt zichzelf maar lekker. Daar ga ik zeker niet tussen zitten als moeder.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat heb jij tegen die zeurende meiden gezegd?
Ah, dat maakt t verschil. Ik had t opgenomen voor de dame-met-vleugels.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niks, een groepje meiden / vriendinnen. Dat regelt zichzelf maar lekker. Daar ga ik zeker niet tussen zitten als moeder.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:19 schreef Susie het volgende:
HoiIk heb een kleuter sinds vandaag!
[ link | afbeelding ]
Vanaf maandag ga ik de wereld dat school heet verkennen...
Dank je. Ik geloof je direct, dat begon al met het ochtendje wennen toen ze gymschoenen moest hebben... never thought of thatquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En sterkte met verkennen.Is nogal anders dan de creche.
Maar dat geldt natuurlijk voor de meeste kinderen (die bang zijn om onder water te zijn).quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 21:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb Chris wel gedwongen. Hij had echt irreële angst voor het water.
Gheghe!quote:[b]Op zondag 25 oktober 2015 12:38 schreef Sjeen het
Gevalletje servet-tafellaken, als je dochter met mascara op door het klimkasteel van het tuincentrum doolt
Servet-tafellaken?quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:38 schreef Sjeen het volgende:
Klinkt fijn Groofs
Gevalletje servet-tafellaken, als je dochter met mascara op door het klimkasteel van het tuincentrum doolt
Niet alleen de hoogte van het frame, maar ook nog de afstand tot het stuur.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:42 schreef Poppedein het volgende:
Mijn ervaring met fietsen is dat je dat echt moet gaan passen, want alleen de wielmaat zegt nog niets over de hoogte vh frame en daarmee de totale zithoogte. Na een half jaar proberen en geen vertrouwen krijgen in haar net te grote 20" fiets zijn we voor een nieuwe fiets gegaan en kwamen we na passen in een fietsenzaak met een 22" model thuis...
Edit: ik zou dus overwegen om voor een 26" te gaan met een (relatief) lagere framehoogte om daarmee toch t gemak van de grotere snellere wielen te hebben, en een zadel en stuur kunnen later evt altijd nog weer wat omhoog natuurlijk
mijn kind met maat 140/146 fietst wel op een 26 inch. Gewoon passen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 14:25 schreef appelsap het volgende:
Binnenkort is mijn zoon toe aan een nieuwe fiets. Hij fietst nu op een 22 inch fiets en is ongeveer 1.40 lang. 24 inch zou nu perfect zijn maar natuurlijk weer 'snel' te klein. Zou een 26 inch te groot zijn?
Kopen??? Whut? Die lui willen ook overal geld aan verdienen. Nou, dat trek ik mijn sokken en schoenen wel uit.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike heeft net een 26inch. Dat past net.
Zij heeft kleding maat 140.
Hier hoefden er geen drijfmiddelen mee naar zwemles. Die hebben ze daar. Een zwembroek en handdoek zijn wel handig. En van die blauwe hoesjes voor om je schoenen wanneer je ff moet helpen met haren wassen na de tijd. Maar die kon je bij ons zwembad ter plekke kopen.
Jaja voor wel 50 hele centenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:07 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Kopen??? Whut? Die lui willen ook overal geld aan verdienen. Nou, dat trek ik mijn sokken en schoenen wel uit.
vleugeltjes?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:00 schreef Buurpoes het volgende:
Wat neem je allemaal mee naar zwemles?
Zwembroek, handdoek, badcape snap ik. Vleugeltjes hoorde ik net op t schoolplein. En verder?
Ja, ik keek er ook van op. Temeer men telefonisch had gezegd dat t goed was ook eens zonder vleugels te 'zwemmen' als voorbereiding op de zwemles.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
vleugeltjes?
Zwembroek en handdoek.
En sop als je wilt dat ze daar douchen.
En een pyjama als ze laat les hebben dat ze meteen door naar bed kunnen.
In het peuterbad waar de kinderen kunnen staan, in wel zwembad dan ook doe / deed ik de kinderen zelden vleugels om.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:12 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ja, ik keek er ook van op. Temeer men telefonisch had gezegd dat t goed was ook eens zonder vleugels te 'zwemmen' als voorbereiding op de zwemles.
Het is in het zwembad waar we gaan vrijzwemmen verplicht met drijfmiddelen te zwemmen als er nog geen diploma behaald is. Ook in het 20cm diepe poedelbad.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In het peuterbad waar de kinderen kunnen staan, in wel zwembad dan ook doe / deed ik de kinderen zelden vleugels om.
Jups, hier ook.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:32 schreef Saffier het volgende:
[..]
Het is in het zwembad waar we gaan vrijzwemmen verplicht met drijfmiddelen te zwemmen als er nog geen diploma behaald is. Ook in het 20cm diepe poedelbad.
Dit soort dingen wil ik sowieso niet weten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:31 schreef Buurpoes het volgende:
Nog even nagezocht wat die schoenhoesjes kosten bij de groothandel. 2000 stuks voor 163 euro. Daar komt nog wel btw bij, maar de orde van grootte is dus inderdaad 10 stuks voor 1 euro.![]()
En dit is laboratorium-kwaliteit, dus wellicht dat t nog wat goedkoper kan.
Ik wel. Net nog even gekeken. 2000 stuks kan ook voor 86 euro. Heb je er twee voor 8,6 cent.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dit soort dingen wil ik sowieso niet weten.
Dan kun je elke les 10x van schoentjes wisselen?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:40 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik wel. Net nog even gekeken. 2000 stuks kan ook voor 86 euro. Heb je er twee voor 8,6 cent.
Ik denk aan het laatste.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan kun je elke les 10x van schoentjes wisselen?
Of je begint je eigen handeltje bij de zwemmoeders?
Wratten kwekenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:58 schreef Vicky het volgende:
Of je neemt slippers mee of gaat op je blote voetjes...
Slippers loop ik buiten ook op, die zijn te vies voor in het zwembad. Dus blote voeten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:58 schreef Vicky het volgende:
Of je neemt slippers mee of gaat op je blote voetjes...
Weerstand heet dat.quote:
Ik heb het leed wat zwembad heet godzijdank al ver achter me liggenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Weerstand heet dat.
Ik loop juist op blote voeten, zodat anderen er ook nog van kunnen genieten.
Ik mag nog een jaar of 4 gok ik.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:48 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik heb het leed wat zwembad heet godzijdank al ver achter me liggen
Ik loop ook op blote voeten. Schoenen uit doen, net zo makkelijk (ik ben wel de enige valt me op).quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Weerstand heet dat.
Ik loop juist op blote voeten, zodat anderen er ook nog van kunnen genieten.
Hier nog één. L eet als klein hapje een appel, twee augurken, een kiwi en een koek. En waar ze het laat mag Joost weten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:58 schreef Buurpoes het volgende:
Ja, bij mijn zoon doen ze ook mee. Maar hij is een vuilnisvat.Lust vrijwel alles.
Anders geef je t reservetussendoortje toch aan de juf?
Buurkitten oefent bij vlagen ook voor bodemloze put.quote:Op dinsdag 3 november 2015 11:10 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hier nog één. L eet als klein hapje een appel, twee augurken, een kiwi en een koek. En waar ze het laat mag Joost weten.
Chris heeft een broodbakje met 3 boterhammen mee. Meestal eet hij 1,5 in elke pauze. Soms 1 in de kleine en de rest in de grote pauze. als er een grotere traktatie is blijft er weleens een boterham over. Misschien kun je ook een extra boterham in zijn bakje doen en juf zeggen dat hij die mag opeten als hij het fruit/groente echt niet lust..quote:Op dinsdag 3 november 2015 10:57 schreef Zana het volgende:
Zijn hier kinderen die meedoen aan het fruit en groenteprogramma van de EU, nu ja de scholen dan...Hoe gaat dit in zijn werk? Ze krijgen nu een aantal weken 3 dagen in de week fruit of groente, maar geven jullie dan nog iets anders met als 10 uurtje of iets "als reserve"?
Mijn zoon is nog steeds best wel kieskeurig thuis en dit lijkt mij een uitstekende kans, om hem toch eens iets anders te laten proeven, dus eigenlijk ben ik van plan niets anders mee te geven...vanochtend zag ik komkommers liggen...ben benieuwd of die mee gaat eten...
Precies.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:10 schreef Moonah het volgende:
Alles leuk en aardig, maar ik zou als juf toch echt geen kwartier gaan snijden en schillen. Zonder het arrogant te bedoelen, maar daar ben ik toch 'veel te duur' voor? Dit vind ik weer een typisch projectje dat goed bedoeld maar ondoordacht is.
Ho Ho! Ik ben gelukkig gekke Henkie niet! Schillen? No way. Maar een appel in stukjes duwen met zo'n stukjesapparaat (ja hè, hoe noem je zo'n ding) kan er nog wel uit. Kleuters krijgen hulp van twee vrijwilligers.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:10 schreef Moonah het volgende:
Alles leuk en aardig, maar ik zou als juf toch echt geen kwartier gaan snijden en schillen. Zonder het arrogant te bedoelen, maar daar ben ik toch 'veel te duur' voor? Dit vind ik weer een typisch projectje dat goed bedoeld maar ondoordacht is.
Ik vind een peer toch lekkerder zonder schil.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies.
En appels en peren en tomaat en komkommer kun je allemaal zo eten.
Fruit dat echt geschild moet worden, beginnetje maken en kinderen zelf laten doen. Hier maakt de jongste ook zelf zn mandarijntje schoon.
Prikkende gevoel hebben heel veel mensen. Je kunt de gele kiwi's nog proberen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:12 schreef mignonne het volgende:
heeft mijnes ook vaak bpvroeger had ze daar nooit last van maar laatste tijd klaagt ze steeds vaker over prikkende mond en het houdt ook steeds langer aan dus ik heb kiwi vooralsnog maar effekes geschrapt.
Tip: ik maak al 2 jaar een komkommertrein op verzoek van mijn kleuter. De bakjes gevuld met tomaat/kaas/komkommer/enz.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:36 schreef laziness het volgende:
Mwah ik vind het een beetje doorslaan.
Ik snap heus waar het vandaan komt maar ik kreeg een mailtje over O.'s te maken afscheid traktatie. Het moet gezond zijn, geen vlees, geen noten en geen dierlijke producten. Blijkbaar islamitisch, noten allergie en een veganist in de klas.
Ik zie dus op foto's alleen maar prikkers met tomaat en komkommer en fruit voorbij komen als traktatie.
Kleuters vinden het vast nog grappig maar groteren kijken niet meer uit naar zo'n prikker lijkt me.
Waar is die tijd gebleven dat je een ijsje of appelflap of zakje chips kreeg en daar van genoot?
Origineel zijn houdt na 30 jarigen met enkel komkommer en fruit ook wel op zeg maar
http://chickslovefood.com/kids-meloenpizza/quote:Op woensdag 4 november 2015 21:36 schreef laziness het volgende:
Ik snap heus waar het vandaan komt maar ik kreeg een mailtje over O.'s te maken afscheid traktatie. Het moet gezond zijn, geen vlees, geen noten en geen dierlijke producten. Blijkbaar islamitisch, noten allergie en een veganist in de klas.
Ik zie dus op foto's alleen maar prikkers met tomaat en komkommer en fruit voorbij komen als traktatie.
Kleuters vinden het vast nog grappig maar groteren kijken niet meer uit naar zo'n prikker lijkt me.
Waar is die tijd gebleven dat je een ijsje of appelflap of zakje chips kreeg en daar van genoot?
Origineel zijn houdt na 30 jarigen met enkel komkommer en fruit ook wel op zeg maar
Eens!quote:Op woensdag 4 november 2015 21:36 schreef laziness het volgende:
Appelchips!quote:Op woensdag 4 november 2015 21:36 schreef laziness het volgende:
Mijn kinderen zouden er dolblij mee zijn. Dat zouden ze trouwens ook met snoep zijn. Ze hebben een brede smaak.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:51 schreef Estrys het volgende:
S. Heeft 1 keer prikkers met kaas, worstje, tomaatje, of komkommer getrakteerd. Ik heb mijn ogen uitgekeken in de klas. De prullenbak ging in het midden van de kring. En minstens de helft van de kinderen begon tegen de juf: ik lust dat nieeeee. En ik lust dat niet.
En dat verdween dan in de prullenbak.Ik was flabbergasted hoeveel er in de prullenbak verdween.
Nou ja, wat belachelijkquote:Op woensdag 4 november 2015 23:51 schreef Estrys het volgende:
S. Heeft 1 keer prikkers met kaas, worstje, tomaatje, of komkommer getrakteerd. Ik heb mijn ogen uitgekeken in de klas. De prullenbak ging in het midden van de kring. En minstens de helft van de kinderen begon tegen de juf: ik lust dat nieeeee. En ik lust dat niet.
En dat verdween dan in de prullenbak.Ik was flabbergasted hoeveel er in de prullenbak verdween.
Eens. Ik snap niet waarom het per se snoep moet zijn. Een keer is dat leuk, maar met 30 kinderen in de klas blijf je dan toch bezig? Bovendien snap ik nooit zo goed waarom een traktatie zo nodig knettercreatief moet zijn.quote:Op donderdag 5 november 2015 00:00 schreef Claudia_x het volgende:]
Vorig jaar heb ik zelf popcorn gemaakt en in vleesmuisbakjes geserveerd. Werkje van niets en de kinderen waren er dolblij mee. Dit jaar ga ik gezonde chips maken. Ivan is er blij mee dan dan ben ik blij. Als al zijn klasgenootjes het in de prullenbak gooien, dan doen ze dat maar. Ik ga niet meewerken aan de 'alleen chemische meuk is feestelijk'-waan van volwassenen.
Geen dierlijke producten vind ik anders een flinke eis. Ik vind het ook apart dat zo'n kindje niet een eigen trommeltje heeft wat je toch vaak wel ziet tegenwoordig. De kans dat een ouder iets over het hoofd ziet is best groot.quote:Op woensdag 4 november 2015 23:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Appelchips!
Ik vind de eisen die je noemt nog wel meevallen. In Ivans klas is het inmiddels normaal dat je op z'n minst iets van snoep bij de traktatie doet en dat vind ik te idioot voor woorden. Als volwassenen een traktatie zonder snoep al zielig vinden, dan vinden kinderen dat natuurlijk helemaal.
ik vind dat eerlijk gezegd ook nogal een belachelijke eis. Maar goed, ik hou ook niet zo van het aanpassen van de hele groep aan 1 individu... Zeker niet als het een keuze betreft en geen allergie.quote:Op donderdag 5 november 2015 07:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Geen dierlijke producten vind ik anders een flinke eis. Ik vind het ook apart dat zo'n kindje niet een eigen trommeltje heeft wat je toch vaak wel ziet tegenwoordig. De kans dat een ouder iets over het hoofd ziet is best groot.
Door de veganist blijft er vrij weinig over behalve de komkommer en tomaat en fruit.
Zoals ik al zei ik snap waarom het is want er zijn ouders die doorslaan, denk aan de snoepzakjes op de babygroepen van een kdv, maar ik vind het een tikje te ver doorslaan inmiddels als een zelf gebakken koekje of cakeje ook al niet meer kan.
Een veganist eet namelijk geen boter, ei, melk, kaas etc.
Ik kwam hier overigens niet voor tips. Ik ben bekend met pinterest etc.
Ik hou echter wel er van mijn creatieve kant er in te leggen (sorry Vanyel) maar de variatie is wel op na 30 kinderen en de eisen in de klas.
Over de dierlijke producten had ik heen gelezen, die vind ik idd ook wel erg ver gaan.quote:Op donderdag 5 november 2015 07:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Geen dierlijke producten vind ik anders een flinke eis. Ik vind het ook apart dat zo'n kindje niet een eigen trommeltje heeft wat je toch vaak wel ziet tegenwoordig. De kans dat een ouder iets over het hoofd ziet is best groot.
Door de veganist blijft er vrij weinig over behalve de komkommer en tomaat en fruit.
Dit.quote:Op donderdag 5 november 2015 07:22 schreef Sjeen het volgende:
En wat schoolfruit betreft, leuk, maar geen taak van school. Dat vind ik toch echt iets voor ouders. Dat school voorlichtingslessen geeft, dat vind ik logisch, maar dit vind ik betutteling.
Ik ben met mijn 4 en 5 jarige daar altijd heel soepel in geweest. Ze zijn niet of maar voor een deel leerplichtig, ik kijk dan ook gewoon naar het kind. Als het niet gaat, lekker thuis houden.quote:Op woensdag 4 november 2015 15:38 schreef Zana het volgende:
Het komkommer mysterie is opgelost, ze hebben na de middag komkommer gegeten (en toen had ik mijn zoontje thuis gehouden, want ik had hem met een poepbroek met diarree opgehaald tussen de middag). Wel erg dat ik hem niet wou geloven en het eerst nog vanochtend in de klas heb gevraagd...
Vandaag stond er een heel kratje met peren en appels en ik ben er ook uit wat ik als reserve meegeef....een droog beschuitje,dat kan in een doosje de hele week in de tas blijven en is niet zo aantrekkelijk als een koekje.
Maar nu een ander probleem....Hij had gisterenmiddag en vanochtend nergens meer last van, maar toen wij op school waren en ik net de juf had verteld dat hij niet ziek was, begon hij erover dat hij buikpijn heeft, met bijna tranen in zijn ogen...ik hem apart genomen en gevraagd of hij het een paar uurtjes wou proberen...maar nee, hij had buikpijn....Toen gevraagd of wij naar de dokter moeten, maar dat was niet nodig....nu ja, ik wou mijn kind ook niet zo achterlaten en de juf met een probleem opzadelen... dus maar weer mee naar huis genomen....ik moest wel eerst nog een boodschap doen en dat was geen probleem....
Wat ik wel een probleem vind is dat ik nog net geen huppeltje zag toen wij de deur van school uitliepen, dat in de supermarkt niets aan de hand was en dat hij thuis het liefst voor de TV wou....Pff ik geloof best wel dat hij een beetje buikpijn heeft en ook de diarree is nog niet helemaal over, maar hij heeft geen koorts en eet en drinkt ook gewoon...dus ik denk een beetje aanstellerij. ...
wat doen jullie in zo een twijfelgeval? Thuis laten of gewoon doorzetten...Hij heeft dat een aantal weken geleden ook al eens gedaan....ook na een poepbroek op school...ik kan er niet achter komen of er iets anders speelt, bijvoorbeeld dat hij ruzie heeft met iemand, of dat hij zich schaamt, hij is ook maar 4 en het lijkt gewoon dat hij graag een dagje thuis is bij mij, hoewel ik de indruk heb dat hij heel graag naar school gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |