Zijn tweede bericht stuurde hij vanaf het profiel (geen Page/Pagina) die heet "Woonplaats Zandsculpturen" en ondertekend met:quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:04 schreef Rewimo het volgende:
Is degene die mailt van de organisatie? Zo nee: pech voor hemWant dan heb je alleen maar te maken met iemand die claimt dat je zijn foto's hebt gebruikt en dat heb je niet.
Hij geeft zich dus wel als zodanig uit.quote:Met vriendelijke groet. [Voornaam Achternaam] Coördinator [Woonplaats] Zandsculpturen.
Ja, en waarom denk je dat hij (als fotograaf en niet als kunstenaar) over de rechten zou beschikken en waarom heb je niet meteen contact opgenomen om het misverstand over de foto's uit de wereld te helpen?quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:08 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zijn tweede bericht stuurde hij vanaf het profiel (geen Page/Pagina) die heet "Woonplaats Zandsculpturen" en ondertekend met:
[..]
Hij geeft zich dus wel als zodanig uit.
Ik vroeg hier wat ik kon doen en enkele zeiden "zeg maar dat het jouw foto's zijn en daarmee basta" en andere zeiden ga de dialoog met hem aan.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en waarom denk je dat hij (als fotograaf en niet als kunstenaar) over de rechten zou beschikken en waarom heb je niet meteen contact opgenomen om het misverstand over de foto's uit de wereld te helpen?
Mijn vader wil er niet op reageren omdat de foto's gewoon van hem zijn, ik was alleen zelf benieuwd.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:42 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Je had ook gewoon kunnen vragen waarom die knakker vindt dat de foto's eraf moeten, wat precies de reden is, was je in een uurtje klaar geweest en had je duidelijkheid.
Blijf gewoon weg AUB!quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:53 schreef cactussoep het volgende:
Grote fout om dit topic te hebben gelezen, man man wat een vermoeiend persoon ben jij TS
quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:09 schreef Joran-Joran het volgende:
Goedemiddag Nils,
Jullie zijn verplicht de foto's eraf te halen. Je mag nooit zonder toestemming foto's van zandsculpturen op internet plaatsen.
Gr Gr
Maxim Gazendam (zandacademie.nl)
Lekker boeiend. Mail die kerel dat het jullie eigen foto's zijn, gemaakt door jouw vader, en dat ze niet van zijn of welke andere internetsite dan ook komen. De hele beeldrechtkwestie speelt (nog) niet en waarom zou je slapende honden wakker maken? Misschien weet die kerel helemaal niet dat jij geen foto's van zijn zandkasteel mag publiceren. Hij stuurt alleen dat je zijn foto's niet mag gebruiken en dat doe je ook niet.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:38 schreef nils7 het volgende:
Had hun website nog niet bekeken maar net gedaan.
Daar staan de namen van het bestuur op en daar staat de "eiser" niet tussen.
Inmiddels van mijn vader begrepen dat de bestuursvoorzitter het bericht op Facebook van mijn vader gelezen heeft.
Als er auteursrechten zouden zijn, liggen die bij hen gok ik.
Dus als hij meld dat het niet zou mogen moeten ze er dan af?
Meegenomen de tijdelijke aard en openbare plaatsing (en geen waarschuwing vooraf).
En wat als we niks horen van die bestuursvoorzitter?
En als hij meld dat het wel mag, wat moeten we die eiser terug sturen? Dat het overlegt is dat het zijn foto's niet zijn dus dat we het laten staan.
Dit is niet helemaal waar. Je mag bijna altijd foto's maken van vrijwel alles. Ook van kunstwerken. Er ontstaan meestal pas problemen bij de verveelvoudiging - dat wil zeggen publicatie van foto's van kunstwerken of andere verspreiding.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:58 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Een foto maken van een schilderij, of een standbeeld natekenen, mag dan niet zonder toestemming van de kunstenaar. Dat is een verveelvoudiging.
Dit, ik vind het ook wel erg voorbarig allemaal.quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Mail die kerel dat het jullie eigen foto's zijn, gemaakt door jouw vader, en dat ze niet van zijn of welke andere internetsite dan ook komen. De hele beeldrechtkwestie speelt (nog) niet en waarom zou je slapende honden wakker maken? Misschien weet die kerel helemaal niet dat jij geen foto's van zijn zandkasteel mag publiceren. Hij stuurt alleen dat je zijn foto's niet mag gebruiken en dat doe je ook niet.
En dat hij zijn eigen foto's niet eens herkent en denkt de enige te zijn die foto's van een zandsculptuur maaktquote:Op zondag 25 oktober 2015 10:29 schreef BrandX het volgende:
op zich wel bijzonder eigenlijk dat iemand 'zijn' foto's (van een relatief onbelangrijk iets) zo giga loopt te zoeken op internet dat hij/zij zelfs weet uit te komen bij een websiteje van een lokale avond 4-daagse.
ja he?quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat hij zijn eigen foto's niet eens herkent en denkt de enige te zijn die foto's van een zandsculptuur maakt
quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:35 schreef zandsculptuur het volgende:
Ja hoi, het probleem is niet zo zeer de foto's van je vader. Ik wil gewoon sowieso niet herkenbaar op de foto op internet gezet worden. Hopelijk begrijp je dat.
Groetjes!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |