Oja, die was ik al weer bijna vergetenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:56 schreef Roland_Deschain het volgende:
Maarre, hoe zit dat nou met die UFO?![]()
1979, The Val Johnson incident:quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:56 schreef Roland_Deschain het volgende:
Maarre, hoe zit dat nou met die UFO?![]()
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:37 schreef golfer het volgende:
[..]
1979, The Val Johnson incident:
https://www.google.nl/web(...)al%20johnson%20story
Die heb ik gemist.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:35 schreef Monolith het volgende:
Subtiele verwijzing naar vorig seizoen ook, dat vest van de vrouw van die agent.
Het is tot nu toe nog vrij goed te volgen op zich:quote:Op woensdag 28 oktober 2015 17:49 schreef MacorgaZ het volgende:
Vorige aflevering niet helemaal opgelet en nu snap ik bepaalde verhaallijnen niet echt, stom
Moet ik dus gedwongen alles opnieuw kijken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus het komt er nu eigenlijk op neer dat iedereen op zoek is naar Rye, behalve Peggy & Ed die al hun sporen proberen uit te wissen.![]()
Geen probleem.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 19:20 schreef MacorgaZ het volgende:
Wauw, thanks voor je samenvatting man!
Precies wat ik zocht eigenlijk, nu heb ik iig de storyline een beetje helder
Lekker dominant vrouwtje, daar krijg je inderdaad wel een harde dobber van.quote:Op dinsdag 3 november 2015 14:01 schreef fliert het volgende:
Jean Smart als mama Floyd Gerhardt is echt geweldig. Daar krijgen ze nog een harde dobber aan in de aanstaande oorlog.
Eens. Genot.quote:
+ het accentquote:Op maandag 2 november 2015 00:21 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Die muziek en dat hele kneuterige countryside sfeertje is echt geweldig.
Jàh.quote:
Even terug lezen?quote:Op woensdag 4 november 2015 01:14 schreef Cikx het volgende:
Waar ik wel erg benieuwd naar ben is wat er nou aan de hand is met al die hints naar aliens.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:37 schreef golfer het volgende:
1979, The Val Johnson incident:
https://www.google.nl/web(...)al%20johnson%20story
Yep, maar dat zegt natuurlijk nog weinig over hoe het verder uitgewerkt gaat worden in de serie en waarom ze er zoveel naar verwijzen.quote:
Er was nooit een 'echt verhaal'.quote:Op woensdag 4 november 2015 16:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik blijf mij verbazen hoe graag ze pochen dat de serie gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, maar als je vervolgens het echte verhaal opzoekt toont het keer op keer aan hoe weinig ervan terug te vinden is in de serie. Het is eerder een script met een klein detail, dat ook echt plaatsgevonden heeft, dan andersom.
hahahaquote:Op woensdag 4 november 2015 16:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik blijf mij verbazen hoe graag ze pochen dat de serie gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, maar als je vervolgens het echte verhaal opzoekt toont het keer op keer aan hoe weinig ervan terug te vinden is in de serie. Het is eerder een script met een klein detail, dat ook echt plaatsgevonden heeft, dan andersom.
quote:Op woensdag 4 november 2015 16:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Als je continue je aflevering begint met "Dit is een waargebeurd verhaal. Uit respect voor de overlevenden zijn de namen gefingeerd. Uit respect voor de doden is het verhaal verteld zoals het gebeurd is. Welkom bij Fargo!" zullen er vast genoeg mensen zijn die daarin gaan geloven. Tot jezelf onderzoek verricht. Zo raar is dat niet met series die wel gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:14 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Oh my god...zijn er echt mensen die daar in geloven?
quote:Op woensdag 4 november 2015 17:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Als je continue je aflevering begint met "Dit is een waargebeurd verhaal. Uit respect voor de overlevenden zijn de namen gefingeerd. Uit respect voor de doden is het verhaal verteld zoals het gebeurd is. Welkom bij Fargo!" zullen er vast genoeg mensen zijn die daarin gaan geloven. Tot jezelf onderzoek verricht. Zo raar is dat niet met series die wel gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen.
Hey mister obvious als je het nog niet door had, dat het fake is is al lang bekend. Het gaat er met name om dat er onterecht een disclaimer voor gebruikt wordt die voor veel mensen (die niet zelf op onderzoek uitgaan) voor waar aangenomen wordt. Waarom elke uitzending dit tonen terwijl het fictie is. Er is zelfs een woord hiervoor bedacht "misleiding" zoek dat maar eens op. Paardenvlees rundvlees noemen is ethisch onverantwoord. Maar ook dit kwam pas aan het licht toen er onderzoek naar gedaan werd.quote:
Daar heb je me, vreselijk inderdaad.quote:Op woensdag 4 november 2015 17:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Hey mister obvious als je het nog niet door had, dat het fake is is al lang bekend. Het gaat er met name om dat er onterecht een disclaimer voor gebruikt wordt die voor veel mensen (die niet zelf op onderzoek uitgaan) voor waar aangenomen wordt. Waarom elke uitzending dit tonen terwijl het fictie is. Er is zelfs een woord hiervoor bedacht "misleiding" zoek dat maar eens op. Paardenvlees rundvlees noemen is ethisch onverantwoord. Maar ook dit kwam pas aan het licht toen er onderzoek naar gedaan werd.
Je kunt geen "klacht" indienen voor misleiding, het is namelijk geen reclame item. Je kunt daarentegen wel een zaak "aanspannen" maar of dat zin heeft valt te betwijfelen, meneer de (werkloze) golferquote:Op woensdag 4 november 2015 17:35 schreef golfer het volgende:
Oh, het wordt nu met de post leuker.![]()
Ik zou een klacht indienen wegens misleiding, meneer de rechtsgeleerde.
Het is een homage aan de film...quote:Op woensdag 4 november 2015 17:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Waarom elke uitzending dit tonen terwijl het fictie is.
Nu ben ik ook wel benieuwd naar het bericht waarin hij gescholden heeft.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:03 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Antwoord staat er duidelijk in, nogmaals het bericht lezen, mocht je het niet begrijpen.
Waar haal jij vandaan dat ik ''denk'' dat Fargo echt is, uit al mijn berichten blijkt het tegenovergestelde weergegeven te worden. Ik vind alleen dat het bewust attenderen op ''iets wat niet waar is'' als misleidend kan worden opgevat. Je Games of thrones scenario is derhalve dan ook irrelevant, aangezien zij dat (terecht) niet doen.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:12 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Nu ben ik ook wel benieuwd naar het bericht waarin hij gescholden heeft.
Overigens, stel dat Game of Thrones had geclaimd dat het een waar gebeurd verhaal is. Had je het dan ook geloofd of misleidend gevonden? Aangezien ze dit dan ook keer op keer zouden herhalen.
Je eerste post leek anders behoorlijk te suggereren dat je serieus dacht dat het waargebeurd was. Maar goed, als je de nostalgie achter iets kapot wilt beredeneren ga je gang. Maar niet hier.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat ik ''denk'' dat Fargo echt is, uit al mijn berichten blijkt het tegenovergestelde weergegeven te worden. Ik vind alleen dat het bewust attenderen op ''iets wat niet waar is'' als misleidend kan worden opgevat. Je Games of thrones scenario is derhalve dan ook irrelevant, aangezien zij dat (terecht) niet doen.
Nostalgie? Welke nostalgie, en ik geef mijn mening weer op een forum, als jij het daar niet mee eens bent stuur dan maar een topic report. Jij bepaalt echter niet waar ik wel of niet post.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:40 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Je eerste post leek anders behoorlijk te suggereren dat je serieus dacht dat het waargebeurd was. Maar goed, als je de nostalgie achter iets kapot wilt beredeneren ga je gang. Maar niet hier.
De homage aan de film is de nostalgie. Dat jij je daar boven verheven voelt moet je inderdaad lekker zelf weten.quote:Op woensdag 4 november 2015 19:43 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nostalgie? Welke nostalgie, en ik geef mijn mening weer op een forum, als jij het daar niet mee eens bent stuur dan maar een topic report. Jij bepaalt echter niet waar ik wel of niet post.
Ik had precies hetzelfde maar die laatste aflevering is echt top!quote:Op woensdag 4 november 2015 21:43 schreef Oldground het volgende:
Ik baal er wel van dat dit seizoen me niet zo pakt als die vorige wel deed. Laatste aflevering moet ik nog zien, maar ik twijfel nu op dit moment echt om gewoon wat anders op te zetten.
Cowspiracy stond ook nog een tijd op mijn lijstje, dus maar voor die gekozen. Maar ben wel blij met de door jou heropgewekte hoop. Zal ik hem de volgende keer dat ik tijd heb meteen opzetten.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:51 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde maar die laatste aflevering is echt top!
Eens, vind tot nu toe S2 ook sterkerquote:Op donderdag 5 november 2015 12:41 schreef Juweel het volgende:
Topserie, vind dit seizoen eigenlijk nog leuker dan de vorige
Het is inderdaad niet voor iedereen. Ik heb veel vriendinnen die series kijken, maar er is maar 1 die Fargo weet te waarderen.quote:Op dinsdag 10 november 2015 16:09 schreef fliert het volgende:
Helemaal mee eens Gerrit, misschien omdat het soms te subtiel is, dat de knipoog niet begrepen wordt. Als ik hierboven lees dat mensen zich ergeren aan "this is a true story" dan is het niet voor iedereen. Nog afgezien van het gegeven dat ze de oorspronkelijke film nooit bekeken hebben.
Maar je hebt gelijk, dit is het beste wat tv te bieden heeft.
Helemaal mee eens. het wordt per aflevering beter.quote:
zit op FX volgens mij niet heel heel main stream kanaal in Murica, en je moet er een beetje van houden i guess.quote:Op dinsdag 10 november 2015 15:39 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Vraag me af waarom Fargo niet extreem populair is eigenlijk. Elke aflevering is echt van een gigantisch niveau, veruit het beste wat er op dit moment te zien is qua series in mijn ogen. Maar misschien dat er nog wel een moment komt waarop 'de massa' aanhaakt; gebeurde ook bij BB pas na een paar seizoenen dacht ik.
Michael en Sam weer in een serie.quote:Op dinsdag 10 november 2015 13:35 schreef Roland_Deschain het volgende:
Bruce Campbell als Ronald Reagan!![]()
quote:Op woensdag 4 november 2015 21:43 schreef Oldground het volgende:
Ik baal er wel van dat dit seizoen me niet zo pakt als die vorige wel deed. Laatste aflevering moet ik nog zien, maar ik twijfel nu op dit moment echt om gewoon wat anders op te zetten.
Ik snap dit dus echt in de verste verten niet. Al vanaf aflevering 1 was dit seizoen zo ontzettend sterk. De sfeer zat er gelijk goed in en cinematografisch is dit echt een meesterwerk. Daarnaast voelde je de snelle opbouw in het verhaal al aankomen wat iedere aflevering weer spannender maakte. Maarja, als je geen goed verhaal wil zien ofzo dan kun je inderdaad beter The Expendables ofzo gaan kijken.quote:Op woensdag 4 november 2015 21:51 schreef mabo11 het volgende:
[..]
Ik had precies hetzelfde maar die laatste aflevering is echt top!
Meh. Fargo is best wel voor iedereen. Het stijltje doet anders vermoeden maar qua verhaal is het gewoon crime en dat doet het altijd goed in serieland. FX is inderdaad iets minder bekend onder de mainstream. Toch hebben ze de afgelopen jaren maar weinig series gehad die het niet goed hebben gedaan onder de critici maar wel zeer ondergewaardeerd blijven onder het grote publiek.quote:Op woensdag 11 november 2015 00:20 schreef eddehaas het volgende:
[..]
zit op FX volgens mij niet heel heel main stream kanaal in Murica, en je moet er een beetje van houden i guess.
quote:Op woensdag 11 november 2015 03:31 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
[..]
Ik snap dit dus echt in de verste verten niet. Al vanaf aflevering 1 was dit seizoen zo ontzettend sterk. De sfeer zat er gelijk goed in en cinematografisch is dit echt een meesterwerk. Daarnaast voelde je de snelle opbouw in het verhaal al aankomen wat iedere aflevering weer spannender maakte. Maarja, als je geen goed verhaal wil zien ofzo dan kun je inderdaad beter The Expendables ofzo gaan kijken.
FX is gewoon een grote gevestigde naam kwa series. Sons of Anarchy was zelfs jarenlang de best bekeken dramaserie in Amerika en dat terwijl FX (volgens mij) lang niet voor iedereen te zien is. Ook met bijv American Horror Story, The Americans en The Strain hebben ze nu series die wel redelijk bekend zijn. Aangezien Fargo op netflix komt in NL wordt het hier toch wel redelijk bekeken volgens mij.quote:Op woensdag 11 november 2015 03:41 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Meh. Fargo is best wel voor iedereen. Het stijltje doet anders vermoeden maar qua verhaal is het gewoon crime en dat doet het altijd goed in serieland. FX is inderdaad iets minder bekend onder de mainstream. Toch hebben ze de afgelopen jaren maar weinig series gehad die het niet goed hebben gedaan onder de critici maar wel zeer ondergewaardeerd blijven onder het grote publiek.
Ik noem een Justified(gaat dat zien please!), Louie, Sons of Anarchy, Archer, . Allen topseries maar niet van het formaat Breaking Bad of Game of Thrones. Natuurlijk vraag je dan wel wat. Nogmaals, grote kwaliteit, geen grote aantallen. Zelfs in mijn opinie de beste serie ooit, The Shield, is lang niet zo groot als dat soort series. Net als The Wire overigens, maar die is weer van HBO. Dit soort kwaliteit stamt echter van een aantal jaren terug waarin series over het algemeen sowieso een stuk minder populair waren.
In mijn ogen zitten er inderdaad echt veel meer boeiende personages in dit seizoen. Ook het sfeertje en verhaal zijn minstens net zo goed, zo niet beter dan vorig seizoen.quote:Op woensdag 11 november 2015 03:03 schreef VacaLoca het volgende:
Laatste twee afleveringen waren geweldig. Als dit niveau zo blijft is het nog beter dan seizoen 1, waar de naïviteit me een beetje stoorde soms. Martin Freeman en Billy Bob maakten dat seizoen, maar hier is het op meerdere fronten genieten
Juistumquote:Op woensdag 11 november 2015 03:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Michael en Sam weer in een serie.
En die gast die zat te janken bij zijn speech en hem toch een hand gafquote:Op donderdag 12 november 2015 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Juistum![]()
En Reagan die tijdens WO2 ook zijn spannende missies uitvocht, op de set![]()
![]()
Briljant!!!quote:Op donderdag 12 november 2015 01:29 schreef WammesWaggel het volgende:
En Reagan die tijdens WO2 ook zijn spannende missies uitvocht, op de set![]()
![]()
Dat 'Sioux Falls' is iets dat nog gaat gebeuren in dit seizoen, een gigantisch bloedbad of iets dergelijks. De oudere Lou vertelt ook ergens aan het einde van s01 aan Malvo (in zijn koffiehuis) over die Sioux Falls case in '79. (--> het jaar dat het tweede seizoen plaatsvindt)quote:Op donderdag 12 november 2015 14:11 schreef eddehaas het volgende:
Ik snap 1 ding even niet.
In s1 had je die animalcop gast die tegen zn chef moest opbiechten dat die lester zn auto staande had diezelfde nacht. Toen zei die cheft iest van "this is shioux falls all over again" dat snap ik niet echt... hoe is die situatie nou te vergelijken met deze in s2 ?
Ja dat klopt en deze scene snap ik ook wel, veel dooien gaan er nog vallen dus wrs met die oorlog.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:28 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Dat 'Sioux Falls' is iets dat nog gaat gebeuren in dit seizoen, een gigantisch bloedbad of iets dergelijks. De oudere Lou vertelt ook ergens aan het einde van s01 aan Malvo (in zijn koffiehuis) over die Sioux Falls case in '79. (--> het jaar dat het tweede seizoen plaatsvindt)
Edit:
Ja! Praat ook op dezelfde manier.quote:Op donderdag 12 november 2015 21:31 schreef Oldground het volgende:
Vinden jullie trouwens Charlie ook wel erg lijken op Walter Jr. uit Breaking Bad?
Op de een of andere manier moet ik altijd aan president Lincoln denken als ik hem zie.quote:Op woensdag 18 november 2015 00:42 schreef Mani89 het volgende:
Wat is die advocaat geweldig geschreven zeg, prachtige teksten. Ik kan me alleen maar voorstellen dat het een genot is om zo'n karakter te mogen spelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
Dit dus! En dat deel in die kelder: 'shit'.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:55 schreef planethugo het volgende:
hoeveel fantastische karakters heeft deze seriedat is echt ongekend. Iedereen heeft op zijn manier wel iets om te blijven kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |