Heel simpel. Het is een kwestie van scheiding aanvragen, alle bezittingen (inclusief schulden) op een hoop gooien en in tweeën splitsen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:27 schreef kikkerinjebil het volgende:
Het gaat hier om een huurhuis waarbij alleen haar naam op het contract staat. Ze betalen wel beiden. Ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, maar ze hebben geen gedeelde rekening.
Het is een huurhuis he?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wie is eigenaar van het huis? Dat lijkt me ook niet onbelangrijk. Iemand uit zijn eigen huis zetten lijkt me niet makkelijk, zo niet onmogelijk.
Wat je in ieder geval niet moet doen is daar gewoon intrekken. Er zijn kinderen in het spel, dan ga je niet daar opeens intrekken. Dat is ten eerste nogal verwarrend voor kinderen, ten tweede kun je er vergif op innemen dat de situatie spanningen gaat opleveren. Daar zet je een kind niet tussen.
Ik vind het trouwens maar een vreemd verhaal. Ze vraagt al een jaar aan de man of hij vertrekt, hij doet het niet, maar de scheiding is niet eens aangevraagd. Tja....wat verwacht je dan?
Waarom vertrekt zij niet?
Ik neem aan de woningbouwquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wie is eigenaar van het huis? Dat lijkt me ook niet onbelangrijk. Iemand uit zijn eigen huis zetten lijkt me niet makkelijk, zo niet onmogelijk.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Misschien een wat gekke gedachte, maar waarom trekt zij niet bij jou in? Verder snap ik niet dat ze nog een jaar getrouwd blijft met iemand die schulden heeft- bij gemeenschap van goederen is zij daar evenzeer verantwoordelijk voor he! Stap 1 is een advocaat om het proces in gang te zetten en die helpt haar ook met de vervolgstappen.
Verder krijg ik hier nogal een 'Run, Forrest!'-gevoel bij, maar ze zal wel heel bijzonder zijn, zullen we maar zeggen![]()
Weet ik, maar ik doe zomaar een gokje dat dit geen particuliere huur is. Raraquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het zou ook nog een pensioenfonds of particulier kunnen zijn..
Ik had even gemist dat het om een huurhuis ging.quote:
Ja, of je wacht gewoon nog een jaartje en vraagt af en toe eens of hij weg wil gaan uiteraardquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik had even gemist dat het om een huurhuis ging.
Maar het lijkt mij niet zo moeilijk allemaal. Scheiding aanvragen, en het moet wel heel vreemd lopen wil een gescheiden moeder met kinderen het huis niet toegewezen krijgen.
Dat is inderdaad niet eens gek gedacht.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, of je wacht gewoon nog een jaartje en vraagt af en toe eens of hij weg wil gaan uiteraard
TS, zou het kunnen zijn dat je gefopt wordt? Betaal je weleens iets voor haar?
zou een goed verkoopargument voor scheiding kunnen zijnquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:07 schreef hottentot het volgende:
In elk geval een geruststelling voor die man dat hij de helft van zijn schulden kwijt raakt in de toekomst.
Maar in hoeverre zou hij mee willen werken?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
zou een goed verkoopargument voor scheiding kunnen zijn
Als TS niet keihard kan bewijzen dat sommige dingen van hem zijn word de schuld van die man straks deels afgelost met zijn TV en stereoquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:19 schreef Woestijnvos het volgende:
En wat dan, dan krijg jij de deurwaarders op je dak.
Hoeft niet vreemd te lopen hoor, hangt geheel van de situatie af. Er word niet per definitie gelijk in het voordeel van de moeder uitspraak gedaan.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik had even gemist dat het om een huurhuis ging.
Maar het lijkt mij niet zo moeilijk allemaal. Scheiding aanvragen, en het moet wel heel vreemd lopen wil een gescheiden moeder met kinderen het huis niet toegewezen krijgen.
Het belang van het kind wordt zwaar meegenomen. Er moeten hele duidelijke redenen zijn om het huis aan de vader toe te wijzen. Die heb ik niet gezien hier.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:33 schreef Juup© het volgende:
[..]
Hoeft niet vreemd te lopen hoor, hangt geheel van de situatie af. Er word niet per definitie gelijk in het voordeel van de moeder uitspraak gedaan.
Klopt.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het belang van het kind wordt zwaar meegenomen. Er moeten hele duidelijke redenen zijn om het huis aan de vader toe te wijzen. Die heb ik niet gezien hier.
Het is niet eens de vader van de kinderen. Dus als het huis op naam van de vrouw met kinderen staat kunnen we gerust aannemen dat zij er mag blijven wonen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het belang van het kind wordt zwaar meegenomen. Er moeten hele duidelijke redenen zijn om het huis aan de vader toe te wijzen. Die heb ik niet gezien hier.
Dat denk ik ook. Een vrouw met kinderen uit huis zetten zullen ze niet doen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:38 schreef Platina het volgende:
[..]
Het is niet eens de vader van de kinderen. Dus als het huis op naam van de vrouw met kinderen staat kunnen we gerust aannemen dat zij er mag blijven wonen.
Bij een huwelijk wordt de huwelijkspartner automatisch medehuurder.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:38 schreef Platina het volgende:
[..]
Het is niet eens de vader van de kinderen. Dus als het huis op naam van de vrouw met kinderen staat kunnen we gerust aannemen dat zij er mag blijven wonen.
De man is niet de vader, maar als hij niet gewelddadig is of dat soort dingen krijg je die er echt niet zomaar uit.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ah kijk dat wist ik niet. Maar mevrouw moet inderdaad eens in actie komen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij een huwelijk wordt de huwelijkspartner automatisch medehuurder.
Neemt niet weg dat ik wel denk dat zij er mag blijven wonen, maar dan zal ze om te beginnen eens eea moeten gaan regelen, en als het huwelijk al kapot was voor mevrouw een jaar geleden TS tegenkwam, dan heeft ze kennelijk geen enkele haast het huwelijk de beëindigen.
Al met al alarmbellen die dusdanig hard rinkelen dat TS z'n gehoorapparaten eens moet laten controleren.
Tenzij het een dure vrije-sector woning betreft en mevrouw onvoldoende inkomsten heeft om de woning + overig levensonderhoud te bekostigen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Een vrouw met kinderen uit huis zetten zullen ze niet doen.
Haar ex is een mongool en ze durft niet bij hem weg. Hoe denk je dat dat gaat lopen als jij haar nieuwe vriendje bentquote:Het is misgegaan nadat zij erachter kwam dat hij een grote schuld van tienduizenden heeft opgebouwd en 4 jaar in de gevangenis heeft gezeten voor geweldpleging / poging tot moord.
Holy shitquote:Wij willen graag gaan samenwonen met haar kinderen. Het zijn overigens niet zijn kinderen, dat lijkt me niet onbelangrijk te melden. Ook niet de mijne.
Krijgt ze dus haar deel van zijn schuld ook netjes mee na de scheidingquote:Ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, maar ze hebben geen gedeelde rekening.
quote:hij een grote schuld van tienduizenden heeft opgebouwd en 4 jaar in de gevangenis heeft gezeten voor geweldpleging / poging tot moord
Hoi, ik neuk je vrouw en kom tegen jouw zin in je huis wonen.quote:Ik ben geneigd gewoon met mijn koffer op de stoep komen te staan en er bij in te trekken, en er met z'n vijfen gaan wonen als pressiemiddel.
Dát dus, lijkt me geen lekkertje, waar ik bij in zou trekken en dan nog lekker kan slapen 's nachtsquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:35 schreef gianni61 het volgende:
ik weet niet in hoeverre je een pressiemiddel wil gaan uitproberen bij iemand die 4 jaar vast heeft gezeten voor geweldpleging..
Dus jouw vriendin heeft nooit in de gaten gehad dat haar getrouwde man vroeger veroordeelt was voor agressie delicten. Blijkbaar kende ze deze man niet goed voor ze met hem trouwde. En toen ze trouwde met hem was hij blijkbaar goed genoeg voor haar maar nu is zijn verleden ineens een belangrijk minpunt geworden om het uit te maken?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:27 schreef kikkerinjebil het volgende:
Hoi!
Ik, of eigenlijk wij, zitten met een probleem. Een korte situatieschets. Mijn partner is op dit moment getrouwd met een andere man. Wij zijn elkaar in het ziekenhuis tegengekomen, liggen op dezelfde afdeling. Al een jaar lang vraagt zij aan haar man om hun huis te verlaten en geeft aan dat ze wil gaan scheiden. Het is misgegaan nadat zij erachter kwam dat hij een grote schuld van tienduizenden heeft opgebouwd en 4 jaar in de gevangenis heeft gezeten voor geweldpleging / poging tot moord.
Wij willen graag gaan samenwonen met haar kinderen. Het zijn overigens niet zijn kinderen, dat lijkt me niet onbelangrijk te melden. Ook niet de mijne. Ondanks haar verzoeken en smeken vertrekt haar man niet uit hun huis.
Wat kunnen wij hier aan doen? Is hier uberhaupt iets aan te doen? Ik ben geneigd gewoon met mijn koffer op de stoep komen te staan en er bij in te trekken, en er met z'n vijfen gaan wonen als pressiemiddel.
Hoever kan ik hier in gaan en welke stappen mogen / kunnen wij nemen? We zijn het heel zat en kunnen niet zo door blijven gaan. Het is vanzelfsprekend dat de scheiding wordt aangevraagd. Dat is nog niet gebeurd, weegt dat ook mee? Moet zij vandaag nog de scheiding aanvragen?
Het gaat hier om een huurhuis waarbij alleen haar naam op het contract staat. Ze betalen wel beiden. Ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, maar ze hebben geen gedeelde rekening.
Als je me een paar antwoorden kunt geven zou me dat erg helpen. Hartelijk bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |