abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157036741

quote:
Tofik Dibi komt (eindelijk) uit de kast
Oud-politicus Tofik Dibi (34) is uit de kast gekomen, meldt de NOS op basis van berichtgeving in de Volkskrant. Het voormalige GroenLinks-kamerlid heeft in een interview gezegd dat hij homoseksueel is. Dibi: 'Ik wist niet hoe het moest: moslim én homo zijn.'

Dibi zegt dat hij het jarenlang moeilijk heeft gehad met zijn geaardheid. Hij geloofde dat zijn homoseksualiteit weer over kon gaan. Hij schrijft daar uitgebreid over in een boek dat vandaag uitkomt. Na de aanslagen van 11 september 2001 besloot Dibi een voorvechter te worden voor multicultureel Nederland. Hij dacht dat dat niet kon als hij op mannen viel: dan zou niemand met een buitenlandse achtergrond naar hem luisteren.

Geweten sussen
Dibi zegt dat hij hoopte dat zijn gevoelens voor mannen door de politiek zouden verdwijnen. Tegelijk verdedigde hij als politicus de rechten van homo's. Daarmee suste hij zijn geweten, zegt hij. Bovendien hoopte hij dat mensen juist daardoor niet zouden denken dat hij zelf homo was. 'Ik hield mezelf voor dat iedereen zou denken: hoe kan iemand die zo progressief is, die homo's zó oké vindt, zijn eigen homoseksualiteit geheim houden? Dan zal hij het wel niet zijn.'

Tijdens interviews was Dibi steeds beducht voor vragen over zijn geaardheid. Hij kreeg zelfs de rechtstreekse vragen waarom hij niet uit de kast durfde te komen. Dibi antwoordde dat het irrelevant was, maar zegt nu dat hij heus wel wist dat het iets had kunnen betekenen als hij als Kamerlid voor zijn homoseksualiteit was uitgekomen.

Inmiddels had Dibi zich kandidaat gesteld voor het lijsttrekkerschap van GroenLinks; volgens hemzelf deed hij dat uit ijdelheid. Hij werd verslagen door Jolande Sap, keerde niet terug in de Kamer, raakte zijn politieke contacten kwijt en werd eenzaam. Dat bracht hem aan het nadenken. Dibi kwam tot de conclusie dat hij de partij had willen redden omdat hij zichzelf niet kon redden.

Dibi heeft nog geen relatie, maar hoopt die wel te krijgen. Ook heeft hij nog geen werk: hij leeft nog steeds van zijn wachtgeld. Hij verliet de Tweede Kamer officieel op 20 september 2012.
Bron: Tofik Dibi komt (eindelijk) uit de kast

Gezien zijn functie in de Nederlandse politiek de afgelopen jaren lijkt dit nieuws me belangrijk genoeg voor een POL-topic. Wat zijn de meningen over deze late coming out?
pi_157036775
Niet interessant, er zijn genoeg homoseksuelen in NL, ook onder moslims. Hij is er 1 van velen en het is niet relevant voor zijn functie en werk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:18:41 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157036776
Wat is hier de polwaarde van?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157036812
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
Dat een politicus zichzelf vaak niet kan zijn?
pi_157036887
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
De man is jarenlang politicus voor GroenLinks geweest, deed zelfs een gooi naar het lijsttrekkerschap (die achteraf ook nog verband blijkt te houden met het ontkennen en verdringen van zijn geaardheid). Hij was jarenlang een boegbeeld voor allochtoon Nederland in de politiek, heeft zich recent in het publieke debat nog zeer kritisch uitgelaten over bijvoorbeeld Geert Wilders.

We gaan nu zien hoe er van de moslimgemeenschap in Nederland wordt gereageerd op de coming out van Dibi. Het lijkt me een zeer relevante zaak om te volgen.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:25:47 #6
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_157036899
Ik snap hem. Tussen politici verkeren zou je lustgevoel tot nul moeten reduceren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_157036904
Ik wist niet dat het niet bekend was en ik zie de nieuwswaarde er ook niet van in...
pi_157037023
"Ook heeft hij nog geen werk: hij leeft nog steeds van zijn wachtgeld. Hij verliet de Tweede Kamer officieel op 20 september 2012."

:') Ga eens snel een baan zoeken. :{
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_157037163
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:32 schreef Rezania het volgende:
"Ook heeft hij nog geen werk: hij leeft nog steeds van zijn wachtgeld. Hij verliet de Tweede Kamer officieel op 20 september 2012."

Nu ligt ie nog goed in de markt.
pi_157037208
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:38 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Nu ligt ie nog goed in de markt.
Ik denk dat -ie juist niet al te best in de markt ligt. Volgens mij heeft hij geen opleiding afgerond. Hij is eigenlijk op jonge leeftijd de politiek ingerold.
pi_157037348
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat -ie juist niet al te best in de markt ligt. Volgens mij heeft hij geen opleiding afgerond. Hij is eigenlijk op jonge leeftijd de politiek ingerold.
Ik bedoel die andere markt.
pi_157037395
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:32 schreef Rezania het volgende:

quote:
Zelf zei hij erover: "Dat wachtgeld is een diepe, diepe frustratie voor mij geweest omdat ik niet in staat was een baan te vinden, en nog steeds niet. Na de dertigste brief denk je: heeft het nog zin? Dat het niet lukt, komt deels door hoe ik de politiek heb verlaten, en deels doordat ik als student de politiek in ging"
;)
pi_157037412
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:49 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Ik bedoel die andere markt.
De markt van (voor hem aantrekkelijke) jonge mannen? :?
pi_157037416
2 dingen interesseren mij op dit moment.

a) Zit hij nog steeds in een wachtgeldregeling
b) Krijgt hij vanwege deze coming out ook nog bewaking, omdat ie nu als (ex?)-moslim/homo wellicht(?) een doelwit kan zijn voor zijn (voormalige?) geloofsgenoten.

Kortom: Wat heeft zijn geneuzel voor invloed in 's lands portemonnee?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157037454
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De markt van (voor hem aantrekkelijke) jonge mannen? :?
Ik ken zn voorkeuren niet, maar zoiets ja.
pi_157037565
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:54 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Ik ken zn voorkeuren niet, maar zoiets ja.
Hij is 34. Dat is volgens mij nog net wat anders dan bejaard of uitgerangeerd zijn.
pi_157037782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:52 schreef Twentsche_Ros het volgende:
2 dingen interesseren mij op dit moment.

a) Zit hij nog steeds in een wachtgeldregeling
b) Krijgt hij vanwege deze coming out ook nog bewaking, omdat ie nu als (ex?)-moslim/homo wellicht(?) een doelwit kan zijn voor zijn (voormalige?) geloofsgenoten.

Kortom: Wat heeft zijn geneuzel voor invloed in 's lands portemonnee?
a) Volgens GeenStijl zit hij in maand 37 van zijn wachtgeldregeling die 38 maanden duurt.
b) Geen idee. Ga er maar niet van uit.
pi_157037819
Zoveelste voorbeeld dat de Islam de gehele maatschappij verstoord.
Je kunt aan zijn levensloop (leven-sloop) al zien dat zijn achtergrond als moslim en homo zijn frustratie/werkloosheid/depressie medeveroorzaakt.
De combinatie homo/seculier of homo/verlicht christen is er eentje van: Boeien. Schouders ophalen en weer aan het werk.
De combinatie homo/moslim…… frustratie/depressie/verknipt zelfbeeld/werkloosheid en uiteindelijk de teloorgang van de hele maatschappij.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157037860
Vandaar die speciale 'uit de kast' programma's voor jongeren in Nederland _O-
pi_157038031
Groenlinksers naaien toch iedereen?

Verder is het enige schokkende uit dit nieuwsbericht (maar net als het verdere bericht weinig verbazingwekkende) dat hij dus nog steeds wachtgeld krijgt, maar gelukkig is dat bijna voorbij :)
pi_157038222
Heeft die goed geregeld, allemaal gratis reclame voor zijn boekje, vanavond nog wat plugwerk bij Telsell DWDD en Tan of Pauw.

Zat die toevallig net aan het eind van zijn wachtgeld regeling?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2015 11:43:08 ]
pi_157038389
Ik zou het als TS wel waarderen als dit topic niet verzandt in een GroenLinks-bashtopic met verhalen van politici die rond de eeuwwisseling actief waren. Dit topic gaat over Tofik Dibi, niet over Tara Singh Varma of Ina Brouwers.
pi_157038411
quote:
4s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zou het als TS wel waarderen als dit topic niet verzandt in een GroenLinks-bashtopic met verhalen van politici die rond de eeuwwisseling actief waren. Dit topic gaat over Tofik Dibi, niet over Tara Singh Varma of Ina Brouwers.
Snap dan ook niet waarom je zo nodig een discussie wil voeren over een ex-Kamerlid dat uit de kast komt, terwijl iedereen allang wist dat hij van de herenliefde is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:43:51 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157039163
Opruimslotje.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:47:21 #25
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157039217
Weer open. Als topics je niet aanstaan, reageer dan gewoon niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')