SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik van WC-eend adviseer...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mwoah, je kan even heen en weer lopen in het gangpad, of gezellig een beetje kletsen of een tukje doen. Lijkt mij niet eens een heel verkeerd idee. Zou dan wel Maastricht opstappen denk ik. Is die 150.- retour? Dan valt het qua kosten ook wel mee?
Denk dat ik dat aan brandstof met de auto ook wel kwijt ben, 150.- retour. En dan komt de peage er nog bij en dat is ook wel 40.- 70.- misschien of nog meer denk ik.
Je bedoeld voor diegene die als eerst binnen is?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:51 schreef kanovinnie het volgende:
En een speciale prijs voor FOK!kers
Hee welkom wielerbus, draai je ook een beetje lekkere smartlappen onderweg om de sfeer erin te krijgen?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:46 schreef Wielerbus het volgende:
[..]
Ik van WC-eend adviseer...
Stoelen worden wat ruimer gezet, stapeltje wielerfilms op de heenrit, stapel biertjes voor de terugweg, en met mij een gezellige gezagsvoerder!
Jazeker. En niet alleen smartlappen. Ook "de wielen van de bus" kun jij van voor tot achter meezingen als je weer uitstapt in Maastrichtquote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hee welkom wielerbus, draai je ook een beetje lekkere smartlappen onderweg om de sfeer erin te krijgen?
Fantastisch wat een feestquote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:04 schreef Wielerbus het volgende:
[..]
Jazeker. En niet alleen smartlappen. Ook "de wielen van de bus" kun jij van voor tot achter meezingen als je weer uitstapt in Maastricht
Geweldig man, lijkt me best leuk eigenlijk. Misschien ga ik wel eens een keer mee naar Milaan San Remo. De Marmot heb ik al 3x gereje.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:04 schreef Wielerbus het volgende:
[..]
Jazeker. En niet alleen smartlappen. Ook "de wielen van de bus" kun jij van voor tot achter meezingen als je weer uitstapt in Maastricht
3x, netjesquote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geweldig man, lijkt me best leuk eigenlijk. Misschien ga ik wel eens een keer mee naar Milaan San Remo. De Marmot heb ik al 3x gereje.
http://wielerbus.nl/events/alpe-dhuzes/quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:23 schreef Wielerbus het volgende:
[..]
3x, netjes![]()
Rij een keer mee ja, lijkt me gezellig!
Kijk eens aan, tips zijn welkom inderdaad.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://wielerbus.nl/events/alpe-dhuzes/
Je data kloppen hier niet buschauffeurtje!
Ik zou eerder een paar dagen eerder heen gaan, maar je data kloppen iddquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:08 schreef Wielerbus het volgende:
[..]
Kijk eens aan, tips zijn welkom inderdaad.
Maaruh, kijk ik er zo naast dan?
Wij rijden de 30e heen, 31e, 1e en 2e daar (1 en 2 is Alpe d'HuZes), en 3e weer naar Nederland.
Je kunt je hooguit afvragen of een dag later vertrekken niet wenselijker is, maar data kloppen toch...?
En ik heb mijn onderschrift aangepast na een vermaningquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
Verkeerde linkje aangekliktsorry
Alles leuk en aardig, maar fiets je zelf ook? Dat zijn de zaken die wij hier willen wetenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:26 schreef Wielerbus het volgende:
[..]
En ik heb mijn onderschrift aangepast na een vermaning![]()
Maar jullie mogen meneer zeggen.
Jazeker!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Alles leuk en aardig, maar fiets je zelf ook? Dat zijn de zaken die wij hier willen weten
Ah, een Brabo! Welkom!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:45 schreef Wielerbus het volgende:
[..]
Jazeker!
Tot mijn 25e in wedstrijdverband, nu als recreant. Vorig jaar de route van Tour for Life gereden met eigen groepje (Bardonecchia - Rijen), en door mijn werk vaak op locatie als de tijd het toelaat. Zo heb ik vorig jaar Stelvio, Alpe d'huez en Ventoux mee kunnen pikken.![]()
Hehe, mijn vader van 70 is afgelopen zomer nog vanuit Nederland naar Compostela gefietst.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ook op een fiets van 16 kilo met 15 tot 20 kilo bagage?
Op zondagavond 8 november om 23:55 dus klaar zitten met je laptop op de bank!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:51 schreef kanovinnie het volgende:
Marmotte en trois ballns inschrijven dus
Er is altijd een kans dat wanneer jij maandagmorgen om 6 uur opstaat je heel rustig kunt inschrijven, en er ook nog plek is. Maar meestal is de marmotte binnen 1 dag vol. Alle andere cyclo's van Sportcommunication gaan een stuk minder hard.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
Kutfransen, ik mot gewoon werken op maandag
Als dat contract niet wordt verlengd heb je alle tijd voor een week Frankrijk, dus gewoon inschrijven! En je kan ze op fiets.nl of hier zo kwijt, gewoon voor de normale prijs.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:36 schreef muzas het volgende:
8 november al
Meh, ik wil eerst weten hoe het met me contract zit voor ik me toeleg op een week frankrijk.
en ik wil wel dat die galiBIER er in zit
Zijn die kaarten een beetje te slijten als ik toch afhaak?
Als ik mezelf kan inschrijven, kan jij jezelf ook inschrijven. Dan is de eerste horde vast genomen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:45 schreef muzas het volgende:
Op die tussenstops gewoon ff liggen. Broodje brie er bij. Beetje rondkijken, fotootje maken.
Ik kom toch niet in aanmerking voor goud, of silver, of brons, of hout, of piepschuim... Als ik ga rijden is het doel; uitrijden (dus ook optijd bij de alpd'huez weze).
Pffft ik ie 't mezelf niet doen hoor. Maar ok, dit gezeur kennen we. Gewoon doen toch niet dan.
Jij hebt in het verleden al vaker vroege 200 en 300km ritten gereden, dus ff een paar lange ritten en het duurvermogen zit er weer in.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:28 schreef kanovinnie het volgende:
In mijn huidige conditie red ik 't ook niet. Goede motivatie om flink te trainen!
die bordjes kennen ze ook in belgie , maar soms ook met andere bordenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:42 schreef KolonelBroodje het volgende:
Morgen en overmorgen in de Ardennen!![]()
Zijn daar de MTB routes met bordjes net zo aangegeven als in Nederland?
Deze bedoel ik:
[ afbeelding ]
Thanks! Had ik nog niet gezien. Wel al geprobeerd om via Strava segmenten wat leuke routes te vinden maar dan waren ze vaak te lang voor de rest van de familie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:16 schreef dop het volgende:
[..]
die bordjes kennen ze ook in belgie , maar soms ook met andere borden
http://www.mtbroutes.be/ al bekeken ?
bij activiteiten zoeken op strava kan je toch ook een minimale en maximale afstand invoerenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Thanks! Had ik nog niet gezien. Wel al geprobeerd om via Strava segmenten wat leuke routes te vinden maar dan waren ze vaak te lang voor de rest van de familie.
Je hebt gelijk! Ik wist niet dat je ook op activiteiten kon zoeken. Ik zocht segmenten op en klikte dan per persoon aan wat voor route die toen gereden hadquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:04 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
bij activiteiten zoeken op strava kan je toch ook een minimale en maximale afstand invoeren
http://labs.strava.com/clusterer/quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Ik wist niet dat je ook op activiteiten kon zoeken. Ik zocht segmenten op en klikte dan per persoon aan wat voor route die toen gereden had
dan ben je wel ff bezigquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Ik wist niet dat je ook op activiteiten kon zoeken. Ik zocht segmenten op en klikte dan per persoon aan wat voor route die toen gereden had
Dat duurde inderdaad wel even op die manierquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
dan ben je wel ff bezigop "mijn" manier heb ik al diverse rondjes gevonden, evt de route zelf nog wat aanpassen dmv het sleuteltje en route creëren. (moet je hem wel weer ff overtekeken)
Succes
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:18 schreef MCH het volgende:
Hoeveel kost zo'n bewijs van gezond persoon die je nodig hebt voor de Marmotte eigenlijk? Die kon je toch ook vervalsen bij Oksel?
Gewoon uit China halen, komt toch uit dezelfde fabriek.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:18 schreef MCH het volgende:
Hoeveel kost zo'n bewijs van gezond persoon die je nodig hebt voor de Marmotte eigenlijk? Die kon je toch ook vervalsen bij Oksel?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Hmm, nu jullie het over die Marmotte hebben, kriebelt het bij mij ook wel om hem te gaan fietsen...
Heb je knwu licentie? Kopietje maken daarvan is voldoende.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:18 schreef MCH het volgende:
Hoeveel kost zo'n bewijs van gezond persoon die je nodig hebt voor de Marmotte eigenlijk? Die kon je toch ook vervalsen bij Oksel?
56km en 1657 hoogtemeters is toch aardig pittig hoor! Heb laatst de toertocht in Monterland gefietst, 52km en 700hm. Was aardig naar de kloten, had wel genoeg van de heuvels!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Dat duurde inderdaad wel even op die manierIk denk dat dit misschien wel een leuk rondje is. https://www.strava.com/activities/16696181 Toch wat hoogtemeters en niet al te lang. Alhoewel het voor de rest misschien toch wel aardig/te zwaar is. Maar in dat geval is er ook de mogelijkheid weer om eerder naar de camping terug te gaan. We gaan overigens naar Stavelot (camping Eau Rouge)
Nee, ben gewoon een dikke toerder.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
Heb je knwu licentie? Kopietje maken daarvan is voldoende.
(Zij gebruiken dit enkel, zodat zij verzekering technisch hebben afgedekt, dat jij gezond genoeg bent om zo een zware tocht te kunnen rijden)
Bedankt voor het meedenken!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:50 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
56km en 1657 hoogtemeters is toch aardig pittig hoor! Heb laatst de toertocht in Monterland gefietst, 52km en 700hm. Was aardig naar de kloten, had wel genoeg van de heuvels!
Ben zelfs nog zenuwachtig voor de AGR, 150km en 1800hm, en jij wil met je familie die hoogtemeters in 56km stoppen.. sterkte voor de familie vast
Je hebt in die rit idd wel de mogelijkheid om eerder af te buigen, maar dan moet iemand ook maar net navigatie op zijn fiets hebben.
Zou zelf denk ik een korter ritje zoeken met wat minder hoogtemeters, zodat het ook voor je familie leuk blijft
Dit https://www.strava.com/activities/80456754 of dit https://www.strava.com/activities/330714001 lijkt me wat beter te behappen
Topper!! Gezellig hoor...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:45 schreef muzas het volgende:
Op die tussenstops gewoon ff liggen. Broodje brie er bij. Beetje rondkijken, fotootje maken.
Ik kom toch niet in aanmerking voor goud, of silver, of brons, of hout, of piepschuim... Als ik ga rijden is het doel; uitrijden (dus ook optijd bij de alpd'huez weze).
Pffft ik ie 't mezelf niet doen hoor. Maar ok, dit gezeur kennen we. Gewoon doen toch niet dan.
Graag gedaan hoorquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:55 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Bedankt voor het meedenken!Ik denk dat die rondjes die jij voorstelt inderdaad beter zijn, dan kunnen ze zondag nog een keer een rondje maken. Ik zal vanavond ook nog even met de anderen overleggen wat zij in gedachten hebben voor afstand. Ik heb zelf navigatie op de fiets dus vind de weg in ieder geval terug.
Zelf neem ik ook nog de racefiets mee dus kan eventueel na het mountainbiken zelf nog een rondje maken met de racer.
Begin van de maand was ik een dagje in La Roche, ook aan het mountainbike. Waren inderdaad dit soort bordjes met rechtsbovenin een getal om aan te geven op welke route je zat.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:42 schreef KolonelBroodje het volgende:
Morgen en overmorgen in de Ardennen!![]()
Zijn daar de MTB routes met bordjes net zo aangegeven als in Nederland?
Deze bedoel ik:
[ afbeelding ]
Iedereen kan een berg op fietsen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:02 schreef Fretwork het volgende:
Als Muzas hem overleefd durf ik misschien het jaar daarna ook wel, aangezien hij zichzelf niet echt een klimmer vind.
Hopelijk dit jaar de Ventoux/Stelvio op
Die heb ik niet. Hoe doe jij dat?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 13:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
Heb je knwu licentie? Kopietje maken daarvan is voldoende.
(Zij gebruiken dit enkel, zodat zij verzekering technisch hebben afgedekt, dat jij gezond genoeg bent om zo een zware tocht te kunnen rijden)
knwu basislidmaatschap pasje scannen en indienen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die heb ik niet. Hoe doe jij dat?
Ja, maar de Marmotte is wel wat zwaarder dan effe de Camerig op natuurlijk.quote:
Klopt, die zou ik ook nooit doen als je nog nooit een enkele HC col hebt opgereden. Maar grootste gedeelte van het klimmen zit niet in het fysieke maar tussen de oren. Dat je b.v. weet dat je van Groningen naar Assen bergop aan het rijden bent.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja, maar de Marmotte is wel wat zwaarder dan effe de Camerig op natuurlijk.
Was ik ook en vervolgens heb ik het jaar erna de Marmotte gefietst..quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja, maar de Marmotte is wel wat zwaarder dan effe de Camerig op natuurlijk.
Tot nu toe is die LBL 230 mijn zwaarste rit en was toch behoorlijk kapot op de Roche au Faucons.
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Klopt, die zou ik ook nooit doen als je nog nooit een enkele HC col hebt opgereden. Maar grootste gedeelte van het klimmen zit niet in het fysieke maar tussen de oren. Dat je b.v. weet dat je van Groningen naar Assen bergop aan het rijden bent.
Gewoon die basis lidmaatschap pas inscannen.. Is voldoende..quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die heb ik niet. Hoe doe jij dat?
Het is m.i. De combinatie van afstand en de cols achter elkaar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
De marmotte kent maar weinig kilometers die boven de 10% gaan, dus extreem steil is het nergens. Hierdoor kun je op zich altijd wel een mooi tempo aanhouden.
Het is de afstand die het moeilijk maakt, niet de zwaarte van de cols.
En de warmte...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:48 schreef MarcoD het volgende:
Ik denk dat de hoogtemeters het zwaar maken (en de hoogtemeter boven de 2000m) en niet zozeer de afstand.
Dat ook maar dat kan variabel zijn en dus per jaar verschillen.quote:
Zoals?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:55 schreef Patroon het volgende:
Ik heb totaal geen drang om die Marmotte weer te fietsen. Zijn zoveel mooiere cyclo's.
Zijn meerdere bijvoorbeeld in Italië lees ik goede verhalen over.quote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 16:48 schreef Blik het volgende:
Ik heb afgelopen week een soort van toegezegd dat ik mee ga doen aan de Alpe D'Huzes. Vriend van mij heeft kanker en heeft binnenkort zijn laatste chemokuur, en die wil dat graag gaan doen volgend jaar met een groep vrienden.
Dat wordt dus gaan trainen deze winter...
En dan wel een credit card MET pin code bij de hand hebben.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 08:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Op zondagavond 8 november om 23:55 dus klaar zitten met je laptop op de bank!
GRAND TROPHEE 2016, OUVERTURE DES INSCRIPTIONS LE 9 NOVEMBRE 2015
Zie ook:
http://www.sportcommunica(...)ription.php?langue=5
Dat was ikquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan wel een credit card MET pin code bij de hand hebben.
Buzz weet wel angstig veel van je he?quote:
Neuh, maar wel een goed geheugen voor humoristische zaken.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Buzz weet wel angstig veel van je he?
Ik ook niet, althans in 2016 niet. Volgend jaar weer wat 'nieuwe' proberenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 14:55 schreef Patroon het volgende:
Ik heb totaal geen drang om die Marmotte weer te fietsen. Zijn zoveel mooiere cyclo's.
Ja ik heb hem ooit, gezien de leeftijd, de tip gegeven om het op te schrijven. Dat heeft hij goed ter harte genomen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Buzz weet wel angstig veel van je he?
quote:
Jij bent ook een goed mensquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik heb hem ooit, gezien de leeftijd, de tip gegeven om het op te schrijven. Dat heeft hij goed ter harte genomen.
Jammer kano, jammerquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Jij bent ook een goed mens![]()
Zeg maar tegen misspatty dat je een kusje hebt verdient.
Vrijdagavond he? Morgen begint de road to marmotte pas, dus ik kan het er nog even van nemen.quote:
Je doet jezelf tekort.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:42 schreef Patroon het volgende:
Ik krijg elke avond kusjes en niet omdat ik een goed mens ben.
Dit is zeker wat je altijd onder de douche zingt?quote:
Wel lullig dat je hem nu dik noemt.quote:
Oh zeker nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Wel lullig dat je hem nu dik noemt.
Warmer.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:02 schreef Fretwork het volgende:
Zo maar eens fietsen met een maat, rustig peddelen in D0,5 denk ik. Moet ik me dan warmer of kouder kleden?
#kledingstress #watmoetikaannaarhetgala
Thanks, toch maar Gabba danquote:
Gabba is in deze periode toch altijd goed.Als je het te warm krijgt zet je gewoon je zijritsen open.quote:
50mm carbon clinchers uit Chinaquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 19:14 schreef Z het volgende:
Heeft iemand ervaring met American Classic of Reynolds wielen (aluminium)? Ben me aan het oriënteren op een goeie allround-set wielen.
Zijn volgens mij niet echt merken die je veel ziet in Nederland, dus denk dat je meer aangewezen bent op het internet. Maar budget/eisen? Als ik nu zelf nieuwe wielen zou kopen (ga ik niet doen), dan zou ik waarschijnlijk een handgespaakt setje nemen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 19:14 schreef Z het volgende:
Heeft iemand ervaring met American Classic of Reynolds wielen (aluminium)? Ben me aan het oriënteren op een goeie allround-set wielen.
Waarom dat? En wat voor handgespaakt setje dan? En wat heb je nu?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:41 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zijn volgens mij niet echt merken die je veel ziet in Nederland, dus denk dat je meer aangewezen bent op het internet. Maar budget/eisen? Als ik nu zelf nieuwe wielen zou kopen (ga ik niet doen), dan zou ik waarschijnlijk een handgespaakt setje nemen.
Nee, wel met de carbonwielen van reynoldsquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 19:14 schreef Z het volgende:
Heeft iemand ervaring met American Classic of Reynolds wielen (aluminium)? Ben me aan het oriënteren op een goeie allround-set wielen.
Ik heb nu Zonda en Khamsin. De keuze voor handgespaakt is vooral omdat ik het idee heb dat het soort wielset welke ik zou willen niet te verkrijgen is bij fabriekswielen. Brede, semi-aero aluminium velg met (weinig) platte spaken en degelijke hubs zodat ik een mooi setje heb die eigenlijk overal te gebruiken is. Maar aangezien ik dit jaar die 2 wielsets heb gekocht is dat allemaal nog toekomstmuziek. Hoge pornowielen heb ik niet zoveel mee en zijn qua toegevoegde waarde / kosten niet helemaal handig.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom dat? En wat voor handgespaakt setje dan? En wat heb je nu?
Hoeveel weeg je? Weinig spaken zal geen een zichzelfrespecterende wielbouwer aanraden.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:59 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik heb nu Zonda en Khamsin. De keuze voor handgespaakt is vooral omdat ik het idee heb dat het soort wielset welke ik zou willen niet te verkrijgen is bij fabriekswielen. Brede, semi-aero aluminium velg met (weinig) platte spaken en degelijke hubs zodat ik een mooi setje heb die eigenlijk overal te gebruiken is. Maar aangezien ik dit jaar die 2 wielsets heb gekocht is dat allemaal nog toekomstmuziek. Hoge pornowielen heb ik niet zoveel mee en zijn qua toegevoegde waarde / kosten niet helemaal handig.
Bedoelde eigenlijk meer dan genoeg spaken. Ik ben zelf nu 67 kg en de meeste fabriekswielen zijn ontworpen voor 100-110 kg. Beetje overkill dus voor mij.quote:Op zondag 25 oktober 2015 01:06 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hoeveel weeg je? Weinig spaken zal geen een zichzelfrespecterende wielbouwer aanraden.
Dat is dan ook het ideequote:Op zondag 25 oktober 2015 07:55 schreef Tommeke het volgende:
Dan kun je makkelijk met 20 voor en 24 achter rondkarren.
Dat gaat 'm toch niet worden denk ik. Aan de voorkant een adopter en twee extra bouten, en aan de achterkant de boutjes altijd in zout, pekel en andere rotzooi. En een vervormde achtervork waar nogal wat metaal in verwerkt moet worden om die remklauw te bevestigen. Enige voordeel is dat er eenvoudig tussen 140, 160 en 180 mm schijven gewisseld kan worden.quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:45 schreef kaasplankje het volgende:
Niemand op de beurs recent die nieuwe flatmount schijfrembevestiging van Sram/Shimano gezien?
Wen er maar vast aan, dat is altijd zo met spinnenquote:Op zondag 25 oktober 2015 12:37 schreef Fretwork het volgende:
Vandaag voor het eerst gespind, mijn hartslag had er zin in. Ook wel eens leuk om op hoge intensiteit te trainen
Nou zeker!quote:Op zondag 25 oktober 2015 14:07 schreef Yankee het volgende:
Wat een weertje vandaag, trainen voor 2016 is begonnen
Ja man. Sowieso lekker weer deze week. Uiteindelijk 14 uren gefietst.quote:Op zondag 25 oktober 2015 14:07 schreef Yankee het volgende:
Wat een weertje vandaag, trainen voor 2016 is begonnen
Geen idee, o.a nogal afhankelijk van de onderdelen wat ik van zo'n fiets vindquote:Op zondag 25 oktober 2015 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe vinden jullie de Pinarello Marvel T2?
Shimano Ultegraquote:Op zondag 25 oktober 2015 16:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Geen idee, o.a nogal afhankelijk van de onderdelen wat ik van zo'n fiets vind
Die wokkelframes zijn lelijkquote:Op zondag 25 oktober 2015 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe vinden jullie de Pinarello Marvel T2?
Tune. Weinig spaken en max 84 kilo.quote:Op zondag 25 oktober 2015 07:55 schreef ratatat het volgende:
[..]
Bedoelde eigenlijk meer dan genoeg spaken. Ik ben zelf nu 67 kg en de meeste fabriekswielen zijn ontworpen voor 100-110 kg. Beetje overkill dus voor mij.
Als ik het internet moet geloven zijn die hubs vooral goed in licht zijn en verder niets.quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Tune. Weinig spaken en max 84 kilo.
Ik wel, maar ze zijn echt heel lelijk.quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja kwestie van smaak he? Jij hebt geen Pinarello gok ik
quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:05 schreef Gripper het volgende:
Weekendje MTB'en met vriend Jitze in Limburg, we reden vanochtend ff een uurtje los en wat zie ik? Een plassende man met baard naast een racefiets. Het wordt wel heel stereotiep zo
quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:19 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als ik het internet moet geloven zijn die hubs vooral goed in licht zijn en verder niets.
Enquote:Very rarely have there been reported problems with these hubs and when there are typically it's related to improper lacing.
Via: https://fairwheelbikes.com/c/reviews-and-testing/hub-review/quote:It's unusual in that the hub is the lightest in the review but doesn't suffer from some of the durability issues of other light hubs.
Echt een zeikerd die ivo zeker weerquote:Op zondag 25 oktober 2015 17:05 schreef Gripper het volgende:
Weekendje MTB'en met vriend Jitze in Limburg, we reden vanochtend ff een uurtje los en wat zie ik? Een plassende man met baard naast een racefiets. Het wordt wel heel stereotiep zo
Wat is er mis met een setje fabriekswielen dan?quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:20 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik wel, maar ze zijn echt heel lelijk.
Echt he? Geniaalquote:Op zondag 25 oktober 2015 17:05 schreef Gripper het volgende:
Weekendje MTB'en met vriend Jitze in Limburg, we reden vanochtend ff een uurtje los en wat zie ik? Een plassende man met baard naast een racefiets. Het wordt wel heel stereotiep zo
Helemaal over de top.quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:20 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik wel, maar ze zijn echt heel lelijk.
Vaak niet zoveel.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat is er mis met een setje fabriekswielen dan?
Die F8 vind ik nog niet eens zo heel lelijk.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:44 schreef kibo het volgende:
Qua styling holt dat merk al een paar jaar hard achteruit.
Lekker zijwind vangenquote:Op zondag 25 oktober 2015 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.vanbon-sport.n(...)26hellip%3b&cat=race
O boy
Ik kan me voorstellen dat als je 55 kilo weegt dat een probleem isquote:
Inmiddels besteld?quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.vanbon-sport.n(...)26hellip%3b&cat=race
O boy
Ik weet niet waar je die fiets gezien hebt, maar ik vind 'm zonder pedalen en bidonhouders voor 8,3 kg nogal zwaar. Daarnaast zit er nogal wat inferieur Most spul op en aan, wat voor een deel dan het gewicht verklaart maar ook dat je nog ff in de buidel mag tasten voor een setje fatsoenlijke banden, zadel en wielen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:32 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe vinden jullie de Pinarello Marvel T2?
Neequote:
Ivo gaf ook wel toe dat als ik m elke keer tijdens het plassen tegenkom het wel lijkt alsof hij vaker in de berm staat dan op het zadel zitquote:
800 piek. Sterk, allround, niet te zwaar en moeten passen bij m'n stalen frame.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:41 schreef ratatat het volgende:
Zijn volgens mij niet echt merken die je veel ziet in Nederland, dus denk dat je meer aangewezen bent op het internet. Maar budget/eisen? Als ik nu zelf nieuwe wielen zou kopen (ga ik niet doen), dan zou ik waarschijnlijk een handgespaakt setje nemen.
Ik moet langzaam toch achter me gaan kijken als ik ff aan de kant ga staanquote:Op zondag 25 oktober 2015 17:05 schreef Gripper het volgende:
Weekendje MTB'en met vriend Jitze in Limburg, we reden vanochtend ff een uurtje los en wat zie ik? Een plassende man met baard naast een racefiets. Het wordt wel heel stereotiep zo
Mijn oorspronkelijke planning heb ik niet gedaan, dat was 160km met een Belgische Pijl Luik - Rocherath. Het werden 148 in het Maasdal met een dubbele pijl Luik - Maaseik.quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ivo gaf ook wel toe dat als ik m elke keer tijdens het plassen tegenkom het wel lijkt alsof hij vaker in de berm staat dan op het zadel zit![]()
Maar intussen ging hij wel ff een flink stuk door België rijden in de miezer en wij waren het na een half uur nattigheid alweer zat
De afgelopen twee keer reden we elkaar telkens tegemoetquote:Op zondag 25 oktober 2015 21:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik moet langzaam toch achter me gaan kijken als ik ff aan de kant ga staan.
Klopt, achteraf gezien had ik gewoon de Ardennen in kunnen gaan.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
De afgelopen twee keer reden we elkaar telkens tegemoet![]()
Flinke rit hoor, met dat vieze weer. Maar in de middag klaarde het nog wel wat op toch?
Er zitten Mavick Cosmic pornowielen op en banden van Vredestein en alleen de zadelpen is van Most en het zadel San Marco.quote:Op zondag 25 oktober 2015 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je die fiets gezien hebt, maar ik vind 'm zonder pedalen en bidonhouders voor 8,3 kg nogal zwaar. Daarnaast zit er nogal wat inferieur Most spul op en aan, wat voor een deel dan het gewicht verklaart maar ook dat je nog ff in de buidel mag tasten voor een setje fatsoenlijke banden, zadel en wielen.
Conclusie: prijs / kwaliteit niet meer dan een 4/10 in mijn ogen.
Foto!quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zitten Mavick Cosmic pornowielen op en banden van Vredestein en alleen de zadelpen is van Most en het zadel San Marco.
Maar goed, ik vind het een prachtige fiets en hij is niet van mij maar wilde jullie mening graag horen
Daar heb ik ook een lang shirt van (merino) onder de 50 euro. maar waarschijnlijk te kort voor muzas. Shirt is volgens mij korter als een craft shirt.quote:
OK, ik had 'm slechts op een Engelse website als complete fiets voor £ 2500 zonder peNdalen gezien, en dat vond ik nogal gortig.quote:Op zondag 25 oktober 2015 23:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er zitten Mavick Cosmic pornowielen op en banden van Vredestein en alleen de zadelpen is van Most en het zadel San Marco.
Maar goed, ik vind het een prachtige fiets en hij is niet van mij maar wilde jullie mening graag horen
Bij Hopmans hebben ze die wollen onder shirts met lange mouw nog altijd voor 8 of 9,95 in de knakenbak liggen. Heet dan geen thermo maar je blijft er wel warm in. Alleen ik mot ze niet want kriebelt te veel, ook na een paar x wassen. Rose heeft daar ook het een en ander in, zelfs in een private label. En dat kost dacht ik nog geen drie tientjes. Moet je maar ff op hun website kijken. Oh, en die van Rose zijn echt wel lang genoeg, ik heb er altijd de zomer ondershirts van, strak,goed aansluitend en blijven perfect in model na het wassen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:15 schreef muzas het volgende:
Tof kolonel!![]()
Iemand hier nog tips mbt. enigszins getailleerde, warme, thermoshirts met lange mouwen?
Voor onder de softshell... Had een Craft L thermoding besteld, maar die sloot niet mooi aan op het lichaam. De M was wer veuls te kort![]()
Die merinowolmeuk van castelli vind ik te gortig qua prijs. Moet toch ook wel iets <50 euro te vinden zijn?
Agu is prima, maar voor mij (188) al een beetje te kort eigenlijk.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet ook nieuwe ondershirts. Ik heb een agu die me wel bevalt qua pasvorm.
Hmm en de grotere zijn dan te wijd ofzo? Ik heb een m die zit precies goed. Ik heb nieuwe nodig want mijn huidige zijn een beetje smelly aan het worden en daar heb ik een grafhekel aan.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Agu is prima, maar voor mij (188) al een beetje te kort eigenlijk.
quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:15 schreef muzas het volgende:
Tof kolonel!![]()
Iemand hier nog tips mbt. enigszins getailleerde, warme, thermoshirts met lange mouwen?
Voor onder de softshell... Had een Craft L thermoding besteld, maar die sloot niet mooi aan op het lichaam. De M was wer veuls te kort![]()
Die merinowolmeuk van castelli vind ik te gortig qua prijs. Moet toch ook wel iets <50 euro te vinden zijn?
Agu heb ik ook twee zomer ondershirts van, zitten perfect.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet ook nieuwe ondershirts. Ik heb een agu die me wel bevalt qua pasvorm.
Die hebben we in de buurt. Beetje warm ding ook?quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik had bij de Primark een ondershirtje gekocht. Kostte geen drol en is net zo fijn als zo'n duur Castelli ding.
Haha toerderquote:Op maandag 26 oktober 2015 13:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet ook nieuwe ondershirts. Ik heb een agu die me wel bevalt qua pasvorm.
Hun eigen merk is ruk, pasvorm is kut en ze zitten te wijdquote:Op maandag 26 oktober 2015 13:04 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Agu heb ik ook twee zomer ondershirts van, zitten perfect.
Cyclewear heeft altijd wel leuke deals met ondershirts (1+1 gratis) mbt hun eigen merk, agu en craft.
Daar heb ik er ook 1 van, die is inderdaad aardig wijd.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:10 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hun eigen merk is ruk, pasvorm is kut en ze zitten te wijd
geloof dat ik er daar ook 1 van heb, merk "admiraal" geloof ik.. euro of 7 en heb ik eigenlijk altijd aan met fietsenquote:Op maandag 26 oktober 2015 13:02 schreef Tommeke het volgende:
Ik had bij de Primark een ondershirtje gekocht. Kostte geen drol en is net zo fijn als zo'n duur Castelli ding.
Ja klopt. Prima dingetje. Zo'n Craft is iets warmer, maar zit niet fijn.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:24 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
geloof dat ik er daar ook 1 van heb, merk "admiraal" geloof ik.. euro of 7 en heb ik eigenlijk altijd aan met fietsen
geen ervaring met craft, wel met een ondershirt van de lidl die ik op de motor altijd aan had..quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja klopt. Prima dingetje. Zo'n Craft is iets warmer, maar zit niet fijn.
die heb ik ook ooit eens gekocht.. die krimpen al als je ernaar kijkt..quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:39 schreef muzas het volgende:
Kan er altijd 1 proberen, maar heb slechte ervaringen met de gewone basic shirts van primark. 3x wassen en de verhoudingen zijn zoek.
Ja had ook shirts van aldi maar die zitten dan toch niet helemaal lekker, beetje benauwd gevoel erin.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:39 schreef muzas het volgende:
Kan er altijd 1 proberen, maar heb slechte ervaringen met de gewone basic shirts van primark. 3x wassen en de verhoudingen zijn zoek.
Ze moeten toch contact houden met hun buitenvrouw.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:58 schreef muzas het volgende:
Ik ga bij honten bij voorbaat al in de ankers. Onberekenbare kutbeesten.
En nou valt dat die beesten niet aan te rekenen, maar die baasjes lopen 9/10 ook gewoon naar hun smartfoon te turen.
Door wat was je geraakt? Tegen haar aan?quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:54 schreef StretchingKoala het volgende:
Gisteren bijzonder hard op mijn plaat gegaan omdat een Poolse vrouw welke ook geen woord Nederlands kon het nodig vond haar hond met veel te lange lijn vanuit het niets het fietspad op te laten rennen.
Tja...wat moet je dan....vol in de ankers...hond gemist....ik daarentegen vol geraakt...mooi stukje rosbief nu mijn rechterkant :-)
Morgen maar eens de fiets naar de fietsen maker brengen voor inspectie.
De vrouw in kwestie was hem overigens al snel gepeerd :/
Zure sessie zo einde seizoen
Wat een mongool.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:37 schreef Z het volgende:
Ik rem ook altijd bij voorbaat, en knik alleen vriendelijk als mensen een beetje op hun hond letten.
Laatst kwam er in het Westelijk Havengebied een enorme hond op me afgestormd. Ik maar afgestapt en m'n fiets als afwering gebruikt. De baas van de hond naar me schreeuwen dat ik stil moet blijven staan: "hij wil spelen", ik stil staan, hond bijt in m'n kont (niet hard gelukkig). Zegt die vent ook dat hij het niet snapt dat mensen honden niet snappen en gewoon stil moeten blijven staan.
quote:
Heeft ze wel gelijk in. Ze bedoelde dat je moet gaan koersen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:49 schreef muzas het volgende:
[..]
-"Maar ik niet" En dan dat beest afranselen met je pomp.
Of je bidon wegslingeren. 9/10 gaat er meteen achteraan.
Hier in de duinen (kraantje lek) ooit een keer midden in een hele roedel van zo'n uitlaatservice terecht gekomen... Redelijk blinde bocht, dus ik reed al niet hard.. Nou mogen daar honden lopen, en ja het was een fietspad, maar een miljoenmiljard van die beesten over de hele breedte (en verder) van dat pad verwacht je niet. Nou die beesten gelukkig vriendelijk doch nieuwsgierig, dus allemaal snuffelen etc... fkkn hell waggel je dan op je schoenplaatjes tussen de hontbeesten door.
Ben benieuwd wat de baasjes zeiden toen ze hun fikkie terugkregen met zwarte pedro's go! in hun vacht.
En uiteraard begin linksmevrouw met kittige kralenketting me volledig af te kafferen dat ik maar naar een circuit op moest rotten etc. -en het mooiste-; dat de weg niet van mij was
Fantastisch.
Zijn de duinen nog randstad?quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:51 schreef MCH het volgende:
Waarschijnlijk hebben jullie dit probleem in de randstad niet maar al een aantal maal klem gestaan tussen enorme rode joekels van koeien op een smal fietspad. Das pas eng.
Ik verhoog met vleermuis in m'n oogquote:Op maandag 26 oktober 2015 14:51 schreef MCH het volgende:
Waarschijnlijk hebben jullie dit probleem in de randstad niet maar al een aantal maal klem gestaan tussen enorme rode joekels van koeien op een smal fietspad. Das pas eng.
Koeien zijn vaak enorme chillers. Behalve stieren, die maken je dood.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:51 schreef MCH het volgende:
Waarschijnlijk hebben jullie dit probleem in de randstad niet maar al een aantal maal klem gestaan tussen enorme rode joekels van koeien op een smal fietspad. Das pas eng.
Ik ben langs de ringvaart ooit es helemaal ondergescheten door een reiger.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik verhoog met vleermuis in m'n oog
Nice, gewoon zeggen dat je een veldrit deedquote:Op maandag 26 oktober 2015 15:01 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ben langs de ringvaart ooit es helemaal ondergescheten door een reiger.
Wist niet dat er zoveel smurrie uit zo'n beest kwam.
Dacht ik ook, maar gaat toch wel eens mis :quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:58 schreef muzas het volgende:
[..]
Zijn de duinen nog randstad?Genoeg van die schotse hooglanders. Maar dat zijn vrij stationaire objecten. Die doen echt niks.
Iddquote:Op maandag 26 oktober 2015 14:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heeft ze wel gelijk in. Ze bedoelde dat je moet gaan koersen.
Ik ga daar weer overheen, ik heb een steenarend die op de weg zat verjaagd door ze recht in de karbonkels aan te zien, en nee, dat was niet die havik van afgelopen zomer tijdens de GF Sportful waar ik mee op de foto stond. Het was in de buurt van Annecy.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik verhoog met vleermuis in m'n oog
Probleem is dat ik hem recht in MIJN karbonkel kreeg. Hoop toch dat jij dat niet had.quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ga daar weer overheen, ik heb een steenarend die op de weg zat verjaagd door ze recht in de karbonkels aan te zien, en nee, dat was niet die havik van afgelopen zomer tijdens de GF Sportful waar ik mee op de foto stond. Het was in de buurt van Annecy.
Je hebt het over Quintana laatste tour, etappe Zeeland? Waar hij de Tour verloor.quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:31 schreef Z het volgende:
Ik heb wel eens een tourder zien vallen omdat hij een woeste rivierkreeft probeerde te ontwijken.
[ link | afbeelding ]
Ik had er overheen gereden.
Meer sarcastisch, want ik spaar hen niet. Ik kan slecht winnen in de sprint dus reken af met anderen door de koers hard te maken.quote:
En daarna trots vertellen dat je 90% van de tijd flink op kop hebt lopen sleuren. Maar helaas, alweer geen bosje bloemen voor de vrouw meequote:Op maandag 26 oktober 2015 15:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Meer sarcastisch, want ik spaar hen niet. Ik kan slecht winnen in de sprint dus reken af met anderen door de koers hard te maken.
Nee, dat zie je verkeerd. Ik zit meest eerste 3 kwartier rustig mee te draaien tot de anderen moe worden. Pas dan ga ik sleuren en trekken.quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En daarna trots vertellen dat je 90% van de tijd flink op kop hebt lopen sleuren. Maar helaas, alweer geen bosje bloemen voor de vrouw mee
Heb wel eens een horde pinken (jonge koeien) achter me aan gehad toen ik aan 't eierzoeken wasquote:Op maandag 26 oktober 2015 14:59 schreef ratatat het volgende:
[..]
Koeien zijn vaak enorme chillers. Behalve stieren, die maken je dood.
Gekke Friezenquote:Op maandag 26 oktober 2015 16:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heb wel eens een horde pinken (jonge koeien) achter me aan gehad toen ik aan 't eierzoeken was
Dan wil je wel rennen
Nee, de hond liep zeker 8 meter voor haar uit en schoot de hoek om zo het 2 baans fietspad op, ze was zelf geeneens de hoek om nog.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Door wat was je geraakt? Tegen haar aan?
Overigens zou ik zeer zeker aangifte doen hiervan, wat zij doet kan en mag niet.
Ik weet niet hoe het in dit geval zit, maar zonder die hond was je niet gevallen. Daarom denk ik dat ze nog steeds aansprakelijk is.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:25 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Nee, de hond liep zeker 8 meter voor haar uit en schoot de hoek om zo het 2 baans fietspad op, ze was zelf geeneens de hoek om nog.
Ik moet vol in de ankers en moest vallen om niet over dat beestje heen te rijden, in een slip met halfnat wegdek...dan ga je al snel. Dus schade nu voor eigen rekening vrees ik, die hond doodrijden was goedkoper geweest...maar dat doe ik niet als hondseigenaar ook.
Normaliter rem ik ook altijd ver van te voren, maar dit had niemand zien aankomen op een kaarsrecht dubbelbaans fietspad op een industrie terrein.
Wellicht, maar dan zal zij zeggen dat hond aan de lijn zat etc etc, heb hond dus compleet niet geraakt. Lastig verhaal, temeer omdat de eigenaresse een poolse was welke geen woord Ned sprak, en 3 woorden engels...en verblijft op een vakantie park zonder vast adres verder. Dat kreeg ik nog net los voordat ze verder liep nadat ik vals tel nummer had gekregen wat ik niet controleren kon omdat tel uitgevallen was.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in dit geval zit, maar zonder die hond was je niet gevallen. Daarom denk ik dat ze nog steeds aansprakelijk is.
Hopelijk valt 't mee. Volgende keer bidon naar d'r kop gooien.quote:Op maandag 26 oktober 2015 16:32 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Wellicht, maar dan zal zij zeggen dat hond aan de lijn zat etc etc, heb hond dus compleet niet geraakt. Lastig verhaal, temeer omdat de eigenaresse een poolse was welke geen woord Ned sprak, en 3 woorden engels...en verblijft op een vakantie park zonder vast adres verder. Dat kreeg ik nog net los voordat ze verder liep nadat ik vals tel nummer had gekregen wat ik niet controleren kon omdat tel uitgevallen was.
Tja..maar herstellen en snel vergeten en fiets laten fixen...wellicht toch maar een MTB voor de winter dan
Waar rijd jij koersjes dan?quote:Op maandag 26 oktober 2015 15:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Ik zit meest eerste 3 kwartier rustig mee te draaien tot de anderen moe worden. Pas dan ga ik sleuren en trekken.
Soms wacht ik ook wel eens te lang, dan gaat de bel alweer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Preciesquote:Op maandag 26 oktober 2015 14:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Ze moeten toch contact houden met hun buitenvrouw.
quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Uhm, die apenrots, jullie weten wel. Die zie ik opeens heel anders nu.Schiet raak dus de strategie lijkt effectief te zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja? Een van mijn "teamgirls" rijdt er ook.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:09 schreef dop het volgende:
Zondag een rondje gedaan met de plaatselijke Hipster Gang.
Popup peleton.
Tegen mijn verwachting in viel dat alles mee , zitten toch behoorlijk wat goede fietsers tussen.
leuk voor de zondag morgen zo af en toe.
Inge ? , die doet goed mee alleen als de mannen echt op de apenrots klimmen dan moet ze even een gaatje laten , maar stug door gaan en terug komen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja? Een van mijn "teamgirls" rijdt er ook.
Dat is zeker waar, alleen als je zelf klust betaal je ook soms leergeld, m.a.w. je sloopt iets omdat je de skills/knowledge niet hebt.quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:03 schreef poiuytr het volgende:
Met de maand leer je meer als je gewoon zelf onderhoud aan je fiets uitvoert. Afgelopen week lagers opnieuw gevet, der wieltjes vervangen, tandwielen gewisseld etc. Aankomende weken/ maanden alleen nog keer zelf leren om mijn der af te stellen, rem en der kabels trekken en vork uit de fietsen.
@Dop
http://www.bol.com/nl/p/k(...)884-9200000010960200
Ik geloof dat ik met dit vet de cranks heb ingesmeerd op advies van de FM. Kan overigens ook een ander soort vet zijn, was iig van Kroonolie en leek hierop. FM was zo aardig dat ik wat bij hem op pot mocht pakken. Was dit het goede spul?
Het is allemaal geen hogere wiskunde. Nadeel is alleen als je niet veel fietsen hebt het wat langer kan duren voordat je klussen af hebt en je daardoor niet kan fietsen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, alleen als je zelf klust betaal je ook soms leergeld, m.a.w. je sloopt iets omdat je de skills/knowledge niet hebt.
Lekker rije in D-Okselquote:Op maandag 26 oktober 2015 19:18 schreef dop het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat het eigenlijk iets te tam voor me zou zijn , maar dat viel echt alles mee.
ga zeker nog eens
Nee zeker niet, toch kan het nog steeds misgaan.quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:15 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Het is allemaal geen hogere wiskunde. Nadeel is alleen als je niet veel fietsen hebt het wat langer kan duren voordat je klussen af hebt en je daardoor niet kan fietsen.
Remmen ontluchten van mijn mountainbike en verversen met olie kan ook op dat lijstje. Lijkt me ook best specifiek werk waar je goed moet opletten.quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee zeker niet, toch kan het nog steeds misgaan.
Zoals ik een tijdje terug zelf ging leren hoe een schijfrem te ontluchten na inkorten remleiding van een nieuwe Magura mt6. Ik had de vid's en instructies meerdere keren bekeken ik was alleen te ongeduldig en oefende teveel druk uit op de injecteerspuit.
De olie heeft namelijk tijd nodig zich een weg te banen door het systeem. En dat stond niet in de instructies, of ik heb het niet goed begrepen. Het reservoir bij de hendel explodeerde en mijn hele fiets de vloer, ikzelf, alles zat onder de remolie en de (gloednieuwe) rem was naar de klote.![]()
Btw je ketting slijt in op de tandwielen en niet andersom he? Met het oprekken vd ketting door gebruik slijten je bladen af. Oude bladen doen een nieuwe ketting niet harder slijten.
lijkt mij prima.quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:03 schreef poiuytr het volgende:
Met de maand leer je meer als je gewoon zelf onderhoud aan je fiets uitvoert. Afgelopen week lagers opnieuw gevet, der wieltjes vervangen, tandwielen gewisseld etc. Aankomende weken/ maanden alleen nog keer zelf leren om mijn der af te stellen, rem en der kabels trekken en vork uit de fietsen.
@Dop
http://www.bol.com/nl/p/k(...)884-9200000010960200
Ik geloof dat ik met dit vet de cranks heb ingesmeerd op advies van de FM. Kan overigens ook een ander soort vet zijn, was iig van Kroonolie en leek hierop. FM was zo aardig dat ik wat bij hem op pot mocht pakken. Was dit het goede spul?
En de volgende keer geen witte vaseline maar KOGELLAGERVET voor het smeren van lagers gebruiken. Witte Vaseline gebruikte je vroegah op je mooie chrome velgen ter bescherming tegen de pekel.quote:Op maandag 26 oktober 2015 20:15 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Het is allemaal geen hogere wiskunde. Nadeel is alleen als je niet veel fietsen hebt het wat langer kan duren voordat je klussen af hebt en je daardoor niet kan fietsen.
Nu overigens ook al "leergeld" betaald. Was de vorige keer te gierig om kettingbladen en der wieltjes te vervangen, nu maar gedaan maar ketting en cassette zijn al stuk verder ingesleten.
Laatst bij de Decathlon in Maasmechelen nog twee thermo ondershirtjes gekocht voor 2 Euro 't stuk.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Daar heb ik er ook 1 van, die is inderdaad aardig wijd.
Decathlon dan? Hoewel die volgens mij ook niet superlang zijn.
Het weggetje waar Gripper me zondag zag rij ik in de avonduren niet, dan stikt het daar van de hondenuitlaters met dunne onzichtbare lijntjes.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:58 schreef muzas het volgende:
Ik ga bij honten bij voorbaat al in de ankers. Onberekenbare kutbeesten.
En nou valt dat die beesten niet aan te rekenen, maar die baasjes lopen 9/10 ook gewoon naar hun smartfoon te turen.
quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En de volgende keer geen witte vaseline maar KOGELLAGERVET voor het smeren van lagers gebruiken. Witte Vaseline gebruikte je vroegah op je mooie chrome velgen ter bescherming tegen de pekel.
5.000.000?quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:29 schreef muzas het volgende:
ik heb speling op de as van mn pedaal. ding heeft net 5000k gezien ofzo. Kan ik hier wat mee? of ff langs de fm..? moet toch nog nieuwe trapaslagers
Sorry, ik las "lagers gesmeerd" maar het is de montage van je cranks. Nee daar gebruik je dan witte montage pasta voor. Maar voor een crank komt het niet zo nauw. Die rotten niet echt vast hé. Daar is zo'n beetje alles wat glijdt wel goed. Ik zou alleen geen KY of Durex Play gebruikenquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:54 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gedeelte wat in de bracket verdwijnt moet ik dus in gevolg met lagervet in smeren evenals de aansluiting bij de crankarm?
Ik heb niet per se heel veel kennis van wielsets uit die prijsklasse, maar volgens mij zit je dan voor alu lage velgen wel redelijk aan de bovenkant van de markt en voor pornohoepels juist weer aan de onderkant van de markt.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:25 schreef Z het volgende:
[..]
800 piek. Sterk, allround, niet te zwaar en moeten passen bij m'n stalen frame.
Ja iddquote:Op maandag 26 oktober 2015 21:51 schreef Z het volgende:
Bij klussen is geduld wel het allerbelangrijkste. En goede voorbereiding.
Ja lees voor de zkerheid ff de montage instructies, die kan je meest wel downloaden van internet. Bij Campa staat dit in een pdf op hun site.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:54 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het gedeelte wat in de bracket verdwijnt moet ik dus in gevolg met lagervet in smeren evenals de aansluiting bij de crankarm?
meter ja.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:03 schreef Andyy het volgende:
[..]
5.000.000?
Dan zou ik ze vervangen, behoorlijke afstand
quote:
Die heb ik ook in het vizier (archetypes). In het zwart dan. Ik had eerst het plan om die zelf te gaan rijgen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik heb niet per se heel veel kennis van wielsets uit die prijsklasse, maar volgens mij zit je dan voor alu lage velgen wel redelijk aan de bovenkant van de markt en voor pornohoepels juist weer aan de onderkant van de markt.
Verder heb ik ook geen idee hoe jou fiets eruit ziet maar bij een stalen frame denk ik toch meer aan een wielset met een wat meer retro uiterlijk zoals deze:
[ afbeelding ]
h+son archetype met White T11 naven (handgespaakt)
Als je zelf wielen wilt maken is de keus in velgen helaas niet heel groot. De meeste mensen kopen nu eenmaal complete sets. Specialisten zoals wieltek hebben wel aardig wat, maar die zijn ook niet heel goedkoop.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:49 schreef Z het volgende:
[..]
Die heb ik ook in het vizier (archetypes). In het zwart dan. Ik had eerst het plan om die zelf te gaan rijgen.
zeker kkvaak hergebruiktquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:04 schreef muzas het volgende:
kkdekk kkkmc kkquicklink #30klopen #dagwittesokken
Mooi wel ja. Weet niet helemaal of het goed bij m'n fiets staat.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 12:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je zelf wielen wilt maken is de keus in velgen helaas niet heel groot. De meeste mensen kopen nu eenmaal complete sets. Specialisten zoals wieltek hebben wel aardig wat, maar die zijn ook niet heel goedkoop.
Ik vind dit persoonlijk ook wel een aardig setje. 42mm is ook wel mooi tussenmaatje als je geen hoge hoepels wilt maar wel iets wat smoelt.
http://www.mantel.com/tri(...)3J4sgCFQrhGwodenANhQ
werom?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 13:16 schreef Z het volgende:
[..]
Mooi wel ja. Weet niet helemaal of het goed bij m'n fiets staat.
Zelf rijgen zou ik eigenlijk eerst met een goedkoop setje moeten doen en dan opnieuw spaken.
Je ken toch gewoon zelf vlechten? Das heul nie moeilijk dan breng je ze weg om op te spannen naar een goeie fm.quote:
Als je 36/32 spaken gaat spaken, kan er niet veel mis gaan. Minder spaken wordt het wel lastigerquote:
Wist ik niet, interessant. Het worden minimaal 32 spaken denk ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:13 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Als je 36/32 spaken gaat spaken, kan er niet veel mis gaan. Minder spaken wordt het wel lastiger
Hoe minder spaken, hoe meer je per spaak moet tweaken. Als je er veel hebt kan je ermakkelijk 1 of 2 niet (of totaal) niet goed doen zonder dat je wiel er meteen slecht van word. Lijkt me.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:06 schreef Z het volgende:
[..]
Wist ik niet, interessant. Het worden minimaal 32 spaken denk ik.
omdat je het zelf nooit zo goed gespaakt krijgt als een echte wielbouwer?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
28 gaat ook nog wel maar als je 80 weegt of meer zou ik wel 32 nemen of zelfs 36. Hangt ook een beetje van de type velg af.
Nah tis ook hoe minder spaken hoe hoger de belasting per spaak, en ook moeten ze strakker staan om een stijf wiel te krijgen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe minder spaken, hoe meer je per spaak moet tweaken. Als je er veel hebt kan je ermakkelijk 1 of 2 niet (of totaal) niet goed doen zonder dat je wiel er meteen slecht van word. Lijkt me.
Nee.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
omdat je het zelf nooit zo goed gespaakt krijgt als een echte wielbouwer?
Lijkt me overdreven. M'n fulcrums hebben er 21 achter en 16 voor. Geven geen krimp.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
28 gaat ook nog wel maar als je 80 weegt of meer zou ik wel 32 nemen of zelfs 36. Hangt ook een beetje van de type velg af.
Ja maar daar zitten wel spaken in die daarop berekend zijn en ook de velg is daarvoor gemaakt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:19 schreef muzas het volgende:
[..]
Lijkt me overdreven. M'n fulcrums hebben er 21 achter en 16 voor. Geven geen krimp.
grgr 82-85kg.
Die pinnetjes zijn minder stevig dan quicklinks. Van waar die keuze?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:21 schreef muzas het volgende:
ps. zakgeld op
- kettingen
- parktool kettingpons
- van die pinnetjes (fuck quicklinks)
- Koplamp
- spatborden
- derriewieltjes
- Specialized toupe (wit)
Altijd leuk
Die pinnetjes werken goed maar mag je ook maar 1x gebruiken. Schalmpje moet je ook niet 2x ponsen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die pinnetjes zijn minder stevig dan quicklinks. Van waar die keuze?
Omdat ik nu 2x van die quicklinks gebroken heb. En dus wel eens wat anders wil proberen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die pinnetjes zijn minder stevig dan quicklinks. Van waar die keuze?
Je bent te sterk.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:29 schreef muzas het volgende:
[..]
Omdat ik nu 2x van die quicklinks gebroken heb. En dus wel eens wat anders wil proberen.
inb4 te zwaar.quote:
Dat zou niet uit moeten maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Ketting was wel aan het eind van z'n leven en ik wil nog wel eens aanzetten met een wat scheve kettinglijn. Kan bijdragen.
Minimaal? Het is toch geen tandem zeker? 32 spaaks is tegenwoordig toch echt wel de max hé, en dan kun je geeneens radiaal spaken. Wordt het kruis over 3 of kruis over 4?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:06 schreef Z het volgende:
[..]
Wist ik niet, interessant. Het worden minimaal 32 spaken denk ik.
Loop je nou op m'n achterwiel te haten?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar daar zitten wel spaken in die daarop berekend zijn en ook de velg is daarvoor gemaakt.
Met een enkel gebuste velg zou ik geen 21 spaaks achterwiel willen snap je?
Radiaal gespaakt heeft minder luchtweerstand, zijn korter, dus minder gewicht, en een strakker wiel met hogere spaakspanning, indien je naven hebt om rechte spaken te gebruiken. Hoef je ook geen messing ringetjes achter de spaakkoppen te leggen. Minder kans op spaakbreuk dus.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:57 schreef ratatat het volgende:
Wat is het idee achter radiaal spaken dan? Want ik snap nog steeds niet echt wat de voordelen ervan zijn.
Hoezo waanzin? Logisch nagedacht lijkt radiaal spaken me veel beter vooer een niet aangedreven wiel ivm sterkte.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:57 schreef ratatat het volgende:
Wat is het idee achter radiaal spaken dan? Want ik snap nog steeds niet echt wat de voordelen ervan zijn.
Net even m'n Khamsin achterwiel bekeken, deze heeft aan beide kanten 10 spaken. Aandrijfkant is 2x, niet-aandrijfkant is radiaal. Waanzin dit.
Hoezo? Ik zou niet zo zien waarom?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:06 schreef ratatat het volgende:
Maar als je spaakbreuk hebt met radiaal gespaakte wielen ben je wel een stuk verder van huis toch?
Dat ligt er aan hoeveel kilometer je van huis weggetrapt hebt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 21:06 schreef ratatat het volgende:
Maar als je spaakbreuk hebt met radiaal gespaakte wielen ben je wel een stuk verder van huis toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |