Als zij er niet uit gaat, wat ga jij dan doen?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:01 schreef Utreggie het volgende:
Dankjewel tot nu toe.
Dus het kan anders wel maar tot 21 maart? ( 3 maanden na het tekenen van de definitieve koopcontract ) krijgt ze huurrechten? Daarvoor kan ik haar zonder moeite mijn huis uit te krijgen?
Staat toch nergens vast dat zij het huurt. Gewoon de huur contant laten betalen. Verder is het ook nog een kennis dus zou daar niet zo bang voor zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:08 schreef muhahaha het volgende:
Het feit dat je het niet gaat melden zegt al genoeg ... ik zou héél goed gaan uitzoeken wat haar rechten zijn indien ze het huis gaat huren. In het ergste geval krijg je haar er niet meer uit...
Mondelinge afspraak = afspraak en dat het een kennis is zegt niks. Er zijn genoeg verhalen van familieleden die elkaars bloed wel kunnen drinken omdat iemand een geldbedrag heeft gewonnen en dit niet wilde delen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:26 schreef Murene het volgende:
[..]
Staat toch nergens vast dat zij het huurt. Gewoon de huur contant laten betalen. Verder is het ook nog een kennis dus zou daar niet zo bang voor zijn.
En wat is er toen gebeurd? Wat heeft hypotheekverstrekker gedaan?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:46 schreef Adnap het volgende:
Kijk uit!!! Zo zijn vrienden van mij hun huis kwijtgeraakt.
De hypotheekverstrekkers moet er vanaf weten maar bedenk ok dat ze huurrecht heeft als je dit doet en dat is mijn vrienden fataal geworden.
Haha ja, want mondelinge afspraken werken zo goed.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:26 schreef Murene het volgende:
[..]
Staat toch nergens vast dat zij het huurt. Gewoon de huur contant laten betalen. Verder is het ook nog een kennis dus zou daar niet zo bang voor zijn.
Gecondoleerd!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:46 schreef Adnap het volgende:
De hypotheekverstrekkers moet er vanaf weten maar bedenk ok dat ze huurrecht heeft als je dit doet en dat is mijn vrienden fataal geworden.
Hoe raak je een huis kwijt dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:46 schreef Adnap het volgende:
Dit dus. Niet doen. Niet verhuren. Latere datum prikken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zou er persoonlijk niet aan beginnen.
Wat is het voordeel voor jou? Passeer anders later.
waarissienou?quote:
wij hebben wel recht om 40% van de kosten koop terug te krijgen van de belasting omdat wij het huis in 2015 hebben.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
Je zit ook nog eens met het punt dat de hypotheekrente over die periode niet aftrekbaar is omdat je er zelf niet woont.
Ik bedoel de hypotheekrente over de maanden dat je er niet woont.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:28 schreef Utreggie het volgende:
[..]
wij hebben wel recht om 40% van de kosten koop terug te krijgen van de belasting omdat wij het huis in 2015 hebben.
Wat maakt dat uit? Het mag toch niet van de hypotheekverstrekker?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:43 schreef Utreggie het volgende:
Ik moet echt even juridische hulp gaan vinden. Ik heb toen samen met vriendin mondeling gezegd, toen we het huis hebben gekocht en ze dat vroeg, ja. Stom natuurlijk en zelf zeggen we tegen elkaar, ja daar moesten wij gewoon : "daar komen wij nog op terug" op zeggen. Helaas gedane zaken nemen geen keer. Heeft de vrouw na 3 maanden pas recht op huurrechten of heeft ze dat vanaf dag 1?
Als je haar die 3 maanden gunt koop dan gewoon het huis later en onderhandel over een korting. Simpelste oplossing.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:45 schreef Utreggie het volgende:
Kijk, ik kan heel hard zijn en haar dwingen 21 december het huis te verlaten. Het is niet mijn probleem natuurlijk, Als er kans is dat ik mijn hypotheek kwijt kan raken door dit grapje dan ga ik hier natuurlijk niet mee door
Laat het huis 3 maanden later passeren.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:45 schreef Utreggie het volgende:
Kijk, ik kan heel hard zijn en haar dwingen 21 december het huis te verlaten. Het is niet mijn probleem natuurlijk, Als er kans is dat ik mijn hypotheek kwijt kan raken door dit grapje dan ga ik hier natuurlijk niet mee door
Hypotheek kwijtraken?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:45 schreef Utreggie het volgende:
Dat is de koper, die heeft na tekenen van het voorlopig koopcontract drie dagen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:21 schreef jitzzzze het volgende:
Nee, ze is zelf akkoord gegaan met opleverdatum. Die hoef jij niet te verzetten.
Alleen binnen drie dagen (?) na tekenen kan je er nog onderuit dacht ik.
Het komt op mij vooral over dat TS het huis gewoon wilt verhuren omdat hij er dan misschien nog 500 euro voor kan krijgen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:03 schreef tanteklara het volgende:
Ooh, en niet kijken hoe het gesprek loopt! Maar voor jezelf al een besluit nemen.
En je kunt prima op die "ja, van toen" terug komen, en je hoeft niet eens uit te leggen waarom.
Maar daar schiet TS niet zoveel mee op omdat hij dan zelf ook dubbele woonlasten heeft en rente niet aftrekbaar is omdat zij er woontquote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het komt op mij vooral over dat TS het huis gewoon wilt verhuren omdat hij er dan misschien nog 500 euro voor kan krijgen.
Misschien omdat bij het kopen in 2016 de hypotheekregels van 2016 gaan gelden in plaats van die van 2015 en dit voor TS ongunstig kan uitpakken?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:09 schreef MichelWuyts het volgende:
Waarom koop je het dan niet gewoon later? Hypotheek is toch al in orde lijkt me?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |