Hallo Fok!
Ik heb vorige week dinsdag de voorlopige koopcontract gekocht van mijn toekomstige huis.
Geldzaken zijn in orde en zal 21 december de definitieve koopcontract tekenen.
Nu heeft de vrouw die daar woont, ook een nieuwe huis gekocht waar het onzeker is wanneer ze er in woont en heeft toen gevraagd of ze mijn toekomstige (haar huidige) huis mag terug huren van ons.
Dit ga ik natuurlijk niet melden aan mijn hyptheekadviseur, omdat dat vaak niet mag.
Nu kent mijn vriendin deze vrouw persoonlijk (het is een collega van haar). Ik ben van plan tot 16 maart, het geld te vragen die ze normaal ook kwijt zou zijn per maand + woz + afval/rioleerings belasting voor 3.5 maanden.
Is het reëel, omdat ze het terug huurt, een huurbedrag boven op de vaste lasten te doen? Zo ja, hoeveel zal logisch zijn op een huis van 205.000.
Nu heeft ze ook gezegd dat het misschien uitkan lopen tot 1 april of zelfs mid april / mei.
Ik moet nog met haar rond de tafel om dit duidelijk te bespreken en alles op papier te zetten. Ik zit niet te wachten om langer dan 16 maart te gaan verhuren anders kom ik zelf met dubbele lasten.
Vandaar mijn vragen, voor ik met haar rond de tafel ga, meerdere meningen te krijgen van jullie.
Rick