Done!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:16 schreef Dot. het volgende:
Ik ga ook voor goud myrr!
En voor in de OP: http://www.petiteamelie.nl/
Indianen (tipi's en mooie kleuren en dieren), de wereld/ontdekkingsreiziger (boten en de zee en wereldkaarten en dieren), retro circus (driehoekjes en lampjes en dieren), of gewoon een kleurthema?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 08:41 schreef Lamb29 het volgende:
Wie heeft er nog leuke jongens baby kamer 'thema' tips? Vosjes/bos vind ik mooi qua kleuren maar zou wel beetje origineler willen
Ik heb op de overloop extra kaptokjes opgehangen voor zwemtassen, gymtasssen, danstassen. Regenjassen en extra jassen hangen ook daar of op hun kamer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:21 schreef Kyara het volgende:
Even een vraag die niets met kinderkamers te maken heeft maar wel met kinderen en inrichting.
We hebben met 3 kinderen een enorme hoeveelheid aan jassen, tassen, regenlaarsjes, gewone schoenen en regenkleding in de gang. Het past allemaal niet aan onze gewone kapstok maar met alleen een kinderkapstokje ernaast ben ik er ook nog niet. Straks komen daar natuurlijk ook nog gym- en schooltassen bij....... onze gang groeit dus dicht......
Wie heeft goede opbergideetjes?
(geen doe het zelf dingen trouwens.... dat gaat hem hier niet worden).
Schoenenkastje kom ik niet mee uit. 4xgympen, laarzen etc etc. Ik heb twee kapstokken beneden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:36 schreef Kyara het volgende:
Ik hoop het toch in de gang kwijt te kunnen. Op de overloop gaat niet lukken. Op de kamers trouwens ook niet....
Dacht zelf aan een schoenenkasje ophangen, daar kunnen schoenen maar ook regenkleding en zo in.
ik heb een schoenenrek in de hal van de flat gezet, vlak voor m'n deur. Daar staan alle schoenen. Aan de voordeur heb ik drie eenvoudige plakhaken van de blokker geplakt, daar hangen hun jassen en schooltassen. Verder heb ik nog een kastje met drie lades van ikea staan, waar de rest inzit. De regenjassen en wanten/sjaals bv.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:21 schreef Kyara het volgende:
Even een vraag die niets met kinderkamers te maken heeft maar wel met kinderen en inrichting.
We hebben met 3 kinderen een enorme hoeveelheid aan jassen, tassen, regenlaarsjes, gewone schoenen en regenkleding in de gang. Het past allemaal niet aan onze gewone kapstok maar met alleen een kinderkapstokje ernaast ben ik er ook nog niet. Straks komen daar natuurlijk ook nog gym- en schooltassen bij....... onze gang groeit dus dicht......
Wie heeft goede opbergideetjes?
(geen doe het zelf dingen trouwens.... dat gaat hem hier niet worden).
Is de ruimte onder de trap dicht? Zo ja zit daar loze ruimte achter?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:37 schreef Kyara het volgende:
Niet heel veel. We hebben een stuk boven een verwarming wat niet meer uit kan steken dan de verwarming want voordeur. We hebben een handig gekozen en geplaatste kapstop in een inham waar verder niks bij kan want meterkast. En in de gang ook nog het toilet en trap dus ook nog een hele wand waar vrij weinig mee kan
Ahja dat is lastig. Ik zou dan iig eens de draai van je wc-deur opmeten, dan weet je hoeveel ruimte je hebt en wat wel en niet kan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:05 schreef Kyara het volgende:
De foto's vertekenen een beetje vrees ik. Met 2 van die stangen kan de deur van de meterkast niet meer open. En een expedit (of Kallax heet het tegenwoordig) ben ik bang dat die te ver te gang in komt waardoor de wc deur weer niet lekker open kan.
Die bovenste wilde ik ook voorstellen. Die passen zelfs in onze supersmalle gangquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:13 schreef elamanilo het volgende:
Een hele berg van die schoenenkasten, die zijn heel ondiep! :
[ afbeelding ]
En dan boven de verwarming, of nog verder naast die kasten, een hele stapel haakjes, ala schoolkapstok. Op een lage hoogte zodat alle kinderjasjes daaraan kunnen?!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Naast schoenen misschien ook wel een regenpak, dasjes/mutsjes, een dun jasje opgevouwen etc??quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:21 schreef mignonne het volgende:
Ja die schoenenkastjes bedoelde ik idd! Maar ik vond ze niet zoveel capaciteit hebben. Per 'luikje' konden er geloof ik 2 paar schoenen in. Dus je schoenen zijn dan wel uit het zicht maar echt méér opbergruimte krijg je er niet mee.
aangezien onze ziggo modem daar ook staat.... best vaakquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:22 schreef mefke79 het volgende:
Hoe vaak moet je meterkast open? Wij hebben haaks op de meterkast een trofast bakkenunit staan. Daar kan heel veel in en de deur van de meterkast kan net genoeg open om meterstanden te lezen of het modem te resetten. Meer doe ik niet met een meterkast.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:22 schreef mefke79 het volgende:
Hoe vaak moet je meterkast open? Wij hebben haaks op de meterkast een trofast bakkenunit staan. Daar kan heel veel in en de deur van de meterkast kan net genoeg open om meterstanden te lezen of het modem te resetten. Meer doe ik niet met een meterkast.
En in de trofastbak passen heel wat schoenen. Al staat er bij ons inmiddels een schoenenrekje voor de laarzen en staan de rest van de schoenen op de slaapkamers.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
aangezien onze ziggo modem daar ook staat.... best vaak
Uit ervaring: dat gaat netquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:23 schreef Kyara het volgende:
[..]
aangezien onze ziggo modem daar ook staat.... best vaak
Hebben wij ook ja, daar staan dan opbergbakken op die planken met bijv. alle sjaals en mutsen, maar ook skateboard en stoepkrijt past er goed in.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
Wat eventueel ook kan... mn schoonzusje heeft in haar huis in de meterkast allemaal planken getimmerd. Gewoon eenvoudige planken van de bouwmarkt die linkjes en rechts op een balkje steunen. Eventueel uitsparing er in voor de meterdingesen. Daar kun je heel veel in/op kwijt qua sjaals/mutsen en weet ik het wat en ook dingen die je minder frequent pakt zoals snowboots enzo.
Dat hebben wij gedaan voor modem, nas etc, maar ik vind het tegenvallen wat je kwijt kan. Sowieso in de gemiddelde nieuwbouw is de hal zo klein en onpraktisch dat ik er kriegel van word.Vier deuren met verschillende draairichtingen, een trap en een verwarming op 3 vierkante meter. Onze kinderwagen kon gewoon niet in de hal. Zeker met bak niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
Wat eventueel ook kan... mn schoonzusje heeft in haar huis in de meterkast allemaal planken getimmerd. Gewoon eenvoudige planken van de bouwmarkt die linkjes en rechts op een balkje steunen. Eventueel uitsparing er in voor de meterdingesen. Daar kun je heel veel in/op kwijt qua sjaals/mutsen en weet ik het wat en ook dingen die je minder frequent pakt zoals snowboots enzo.
klopt ja, het hangt zeker af van de diepte van je meterkast. Hier zou het wel kunnen om er eea in kwijt te kunnen maar als je een hele ondiepe meterkast hebt schiet het wsl niet zo heel erg op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat hebben wij gedaan voor modem, nas etc, maar ik vind het tegenvallen wat je kwijt kan. Sowieso in de gemiddelde nieuwbouw is de hal zo klein en onpraktisch dat ik er kriegel van wordt. Vier deuren met verschillende draairichtingen, een trap en een verwarming op 3 vierkante meter. Onze kinderwagen kon gewoon niet in de hal. Zeker met bak niet.
Hier de meterkast ook in beslag genomen door allerlei kastjes. En de voorraad wc papier.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat hebben wij gedaan voor modem, nas
Dat kan nog vrij gemakkelijk, maar ik weet niet of je dat moet willen in een ruimte waar ook met regelmaat natte jassen/schoenen staan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zou hier het liefst de radiator loskoppelen en weghalen en daar dan van die schoenenkasten neerzetten. Denk dat dat het meest nette beeld zou geven.
Ik weet dat het kan hoor, hebben we eerder al gedaanquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat kan nog vrij gemakkelijk, maar ik weet niet of je dat moet willen in een ruimte waar ook met regelmaat natte jassen/schoenen staan.
Oh dan is de keuze simpelquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik weet dat het kan hoor, hebben we eerder al gedaan![]()
We hebben de radiator in de gang echt nooit aanSowieso heb ik de radiator überhaupt bijna nooit aan. Vorige winter twee keer aangehad xD
Zo'n constructie met voordeur en wcdeur hebben wij ook. Vooral in de zomer als de jongens buiten spelen botsen die twee deuren regelmatig.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:55 schreef elamanilo het volgende:
Onze gang in het nieuwe huis:
[ afbeelding ]
wow, die kokers zijn tof!quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:41 schreef Lamb29 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik leuk
Stomme foto maar iets met zulke buizen? Door met hangertjes te werken kun je wellicht meer jassen kwijt?
[ afbeelding ]
Onze meterkast zit ook in een soort nis en daarvoor hebben we nu een expedit kastje (2x2) op wielen. Kan er precies tussen en makkelijk weg te rijden wanneer de meterkast open moet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:22 schreef mefke79 het volgende:
Nou, dat! Ik lees ook mee ivm herkenning. En ik dacht dus ook aan een kast (kan toch ook best een 2x4?) op wielen. Rolgordijntje ipv meterkastdeur vind ik ook een goede suggestie.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:46 schreef Estrys het volgende:
[..]
Onze meterkast zit ook in een soort nis en daarvoor hebben we nu een expedit kastje (2x2) op wielen. Kan er precies tussen en makkelijk weg te rijden wanneer de meterkast open moet.
ja, dat had ons huis ook inderdaad! Was alleen wel koud schijten in januariquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:11 schreef mignonne het volgende:
Wel blij om te lezen dat die hal bij iedereen zo'n gebed zonder end is![]()
![]()
Het huis van mn ouders vroeger, gewoon zo'n ordinair rijtjeshuis, had een uitsteeksel aan de voorkant. Noemden we het klompenhok, dat was de gang. Zoveel meer ruimte dan een gang die echt helemaal in je huis zit...
ahwquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat had ons huis ook inderdaad! Was alleen wel koud schijten in januari
herkenbaar. binnen net zo koud als buiten, brrrrquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, dat had ons huis ook inderdaad! Was alleen wel koud schijten in januari
Mja t is wel de moeite waard om er ns even heel goed naar te kijken xD ik vind het een crime in elk gevalquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:49 schreef laziness het volgende:
Zo te horen heb ik nog wat aan mijn duurzame meuk in huis. Geen radiator in de gang in ieder geval![]()
Verder is de deuren met draairichtingen herkenbaar.
Ik ga vast nadenken over praktisch inrichten als ik dit lees
Ja, zo'n zak kan idd, maar ik moet op dat iniministuk de jassen, schoenen en sjaals/handschoenen kwijt kunnen idealiter. Sjaal en handschoenen liggen nu namelijk los op de trap.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:31 schreef mignonne het volgende:
die schoenenkastjes kun je ook hangen toch? weet alleen niet hoe breed ze zijn![]()
Of anders zo'n zak zoals Ela liet zien.
Dit hebben wij ook, en dan in de meterkast een stang met drie van deze er aan:quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:27 schreef mefke79 het volgende:
Ook een optie: deur meterkast vervangen door rolgordijn. Dan heb je geen draaicirkel.
Ja, die zocht/zoek ik! Weet je toevallig hoe die heet bij Ikea? (En of ze die uberhaupt nog hebben?!)quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit hebben wij ook, en dan in de meterkast een stang met drie van deze er aan:
[ afbeelding ]
Gisteren in Delft nog zien liggen/hangen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:21 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ja, die zocht/zoek ik! Weet je toevallig hoe die heet bij Ikea? (En of ze die uberhaupt nog hebben?!)
Ahh dat is mooi, dankje!quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:55 schreef laziness het volgende:
[..]
Gisteren in Delft nog zien liggen/hangen.
Ze hebben verschillende benaming. Eentje met 6 vakken heet Skubb met 7 heet weer Sviraquote:
Hee die boom hebben wij ook, maar dan kaal.. Zitten de blaadhes er aan vast of los bij?quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:11 schreef Tally het volgende:
Afgelopen vrijdag 1 van de laatste dingen opgeplakt in de kamer van de oudste. Haar krijtbordboom!
[ afbeelding ]
Er komen nog wat diertjes bij maar zijn nog niet allemaal klaar. Als die hangen is haar kamer helemaal klaar
Ik vind het leuk!!quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:11 schreef Tally het volgende:
Afgelopen vrijdag 1 van de laatste dingen opgeplakt in de kamer van de oudste. Haar krijtbordboom!
[ afbeelding ]
Er komen nog wat diertjes bij maar zijn nog niet allemaal klaar. Als die hangen is haar kamer helemaal klaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |