Of gewoon weer stoppen met alles nasynchroniseren. het meeste Duits heb ik geleerd van Duitse tv kijken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:29 schreef probeer het volgende:
Buiten het Nederlands en Engels, alle extra talen gewoon optioneel maken ...?
hHa wat een bullshit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:26 schreef snakelady het volgende:
Dekker vindt echter dat er kansen worden gemist. „Leerlingen in de grensregio’s groeien op in een unieke omgeving. Binnen enkele minuten staan zij in een ander land, met een andere taal en cultuur. Daardoor krijgen ze een grenzeloze blik op de toekomst mee.
Ik ben even gaan zoeken maar ik kan niks vinden wat deze mening ondersteunt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik sprak laatste een psychologe die vertelde dat er toch steeds meer blijkt, uit onderzoek, dat op te jonge leeftijd al een andere taal aanbieden, niet goed is voor de taalontwikkeling van zowel de 1e als de 2e (of 3e, 4e, etc) taal. Gebleken zou zijn dat het toch verstandiger is om pas later een nieuwe taal aan te bieden en dat het leren van die tweede taal ook als ze iets ouder zijn nog heel prima gaat.
Natuurlijk, waarom zouden kinderen geen tijd meer hebben om te spelen als ze nog een taal leren? Het is niet dat ze dan langer naar school moeten gaan of minder pauze krijgen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:33 schreef Cherna het volgende:
Krijgen kinderen nog wel de tijd om te spelen en de dingen te doen die leuk zijn? In de grensstreek is het nooit een probleem geweest waar de meeste wel Duits kunnen spreken en begrijpen.
Het is de algemene trend van moeten presteren op een zeer jonge leeftijd. Dat gevoel krijg ik erbij. Nee er is niets mis met het leren van een andere taal.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk, waarom zouden kinderen geen tijd meer hebben om te spelen als ze nog een taal leren? Het is niet dat ze dan langer naar school moeten gaan of minder pauze krijgen.
We hebben het hier voornamelijk over knutselen, tekenen, torens bouwen en af en toe het aanleren van een letter of een simpele rekensom (4+3 of 3-1)...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:30 schreef BasEnAad het volgende:
Een uurtje Duits bijvoorbeeld per week is prima, maar geen andere lessen in Duits geven, dat gaat ten koste van de inhoud.
Waarom niet Frans?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:48 schreef Nielsch het volgende:
Alsof op jonge leeftijd een tweede taal leren in de weg staat van het spelen![]()
![]()
![]()
Weer typisch gehuil van verveelde huismoeders die nooit verder gekomen zijn dan de lagere school...
Naar school moet je toch vanaf 5 jaar. Waarom zou je niet een uur of twee per week de activiteiten die je in de kleuterklas doet (voornamelijk spelen, tekenen, knutselen en simpele rekenoefeningen) in het Duits doen?
In het bovenstaande voorbeeld wordt specifiek ingegaan op de dorpen in de Duitse grensstreek. Dat voorbeeld hield ik even aan.quote:
onbegonnen werk in dat stukje Nederland...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:54 schreef TLC het volgende:
Leer de kinderen maar eerst eens vatsoenlijk Nederlands leren praaten en schrijfen.
Als dat de algemene trend is (wat ik inderdaad ook overal hoor), dan vraag ik me af waarom dat niet lukt. Het onderwijs wordt steeds slechter, kinderen zijn steeds slechter in Nederlands, rekenen etc.Wij hadden vroeger ook gewoon de hele week les op school, en presteerden stukken beter. Er wordt tegenwoordig teveel over gezeurd, dat is het probleem denk ik.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is de algemene trend van moeten presteren op een zeer jonge leeftijd. Dat gevoel krijg ik erbij. Nee er is niets mis met het leren van een andere taal.
Talen van onze buurlanden, nutteloos?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:09 schreef ems. het volgende:
Je hoeft ze niet te laten spelen, maar je kan ze op z'n minst iets handigers laten leren dan vrij nutteloze talen zoals frans en duits.
Of men is te breed bezig met teveel vakken. Ik durf dat niet te zeggen. Mensen die in het onderwijs werkzaam zijn zullen dat beter weten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als dat de algemene trend is (wat ik inderdaad ook overal hoor), dan vraag ik me af waarom dat niet lukt. Het onderwijs wordt steeds slechter, kinderen zijn steeds slechter in Nederlands, rekenen etc.Wij hadden vroeger ook gewoon de hele week les op school, en presteerden stukken beter. Er wordt tegenwoordig teveel over gezeurd, dat is het probleem denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |