quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:58 schreef gianni61 het volgende:
een credit card heeft een security code.
je bankpas niet
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:58 schreef gianni61 het volgende:
een creditcard en een debitcard heeft een security code.
je bankpas niet
Hoezo?quote:
Nee, een debitcard is iets anders. In Nederland zijn geen debitkaarten. In bv UK wel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Omdat je bankpas (pinpas) een debitcard is
Als je hier geen debitcards hebt, waarom noem je die dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, een debitcard is iets anders. In Nederland zijn geen debitkaarten. In bv UK wel.
Dit is het foute antwoordquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:47 schreef bleyenburg het volgende:
Het cijfer tussen NL en RABO (hint: is een 2 cijferige code)
Een bankpas Is geen debitcard. (een van de verschillen is de security codequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:57 schreef hugecooll het volgende:
Omdat je bankpas (pinpas) een debitcard is
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, een debitcard is iets anders. In Nederland zijn geen debitkaarten. In bv UK wel.
Hejje al eens op je bankpas gekeken? Dat grote Maestro-logo zeg maar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:11 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Een bankpas Is geen debitcard. (een van de verschillen is de security code)
https://en.wikipedia.org/wiki/Debit_card#Netherlandsquote:In the Netherlands, almost all banks issue Maestro debit cards, with only one bank offering V PAY instead of Maestro cards.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Betaalkaart#Debetkaartquote:In the Netherlands using EFTPOS is known as pinnen (pinning)
All banks offer a debit card suitable for EFTPOS with current accounts.
Die creditcardachtige debetkaarten zijn waarschijnlijk gewoon van een andere uitgeverquote:debetkaart (pinpas in Nederland, bankkaart in België): bedragen worden afgeschreven van de betaalrekening bij het doen van de betaling of een geldopname. In Nederland meestal Maestro of V PAY, in België Bancontact/Mister Cash en Maestro.
quote:Maestro is een multinationale debetkaart-dienst die opgericht werd in 1990 en eigendom is van MasterCard. Maestro-kaarten kunnen verkregen worden van geassocieerde banken en kan gekoppeld worden aan de bankrekening van de kaarthouder of het zijn vooruitbetaalde prepaidkaarten. De kaarthouder toont de kaart op het verkooppunt en wordt door de terminal gehaald door de verkoper of de klant ingevoegd in een betaalautomaat of geldautomaat. De betaling/geldopname wordt geautoriseerd door de kaartuitgever om ervoor te zorgen dat de kaarthouder voldoende middelen op de eigen bankrekening ervoor heeft en de kaarthouder bevestigt de betaling]/geldopname door hetzij de ondertekening van de aankoopbon of het invoeren van hun 4- tot 6-cijferige pincode (pinnen).
Volgens mij heeft TS een debetachtige creditcard. Heeft die dan wel een code?quote:
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:21 schreef RavigotteSaus het volgende:
Wat een informatie. Volgens mij heb je TS perfect geholpen!
[..]
Je nu snapt ze TS het.
Als hij zo'n debetkaart heeft, dan staat die code dus op dezelfde plaats als waar de code staat op een creditcard. Naast het handtekeningstrookjequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:21 schreef RavigotteSaus het volgende:
Volgens mij heeft TS een debetachtige creditcard. Heeft die dan wel een code?
Hij heeft geen cash denk ik, daarom gebruikt ie een CreditCard.quote:
Een Rabo Wereldpas.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:14 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Hij heeft geen cash denk ik, daarom gebruikt ie een CreditCard.
Dat zal dus ook de reden zijn waarom TS hem niet kan vinden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:29 schreef Mark het volgende:
Ik heb een Rabo Wereldpas maar daar staat toch echt geen securitycode op.
Andersom. Daarmee bedoelde ik dus een debetkaart die eruitziet als een creditcard. Zo'n kaart van bijv VISAquote:
en hoe noem je die andere dan? rijbewijsachtige bankpas of zo?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:33 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Andersom. Daarmee bedoelde ik dus een debetkaart die eruitziet als een creditcard. Zo'n kaart van bijv VISA
Nee gewoon een bankpas zoals je 'm gewend bent. Ik noemde het creditcardachtig omdat ik de indruk kreeg dat bepaalde mensen hier denken/dachten dat alle debetkaarten eruitzien als creditcards, omdat ze dus zeiden dat je bankpas geen debetkaart isquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 19:29 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
en hoe noem je die andere dan? rijbewijsachtige bankpas of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |