volgens mij werd hij gewoon doodgeschoten door de torenwachter met zijn machinegun (niet al een walker want de toeter ging nog niet af, pas bij de impact). Duurde wel een minuutje of twee voordat die torenwachter bij de vrachtwagen was dus zo vreemd was het niet dat die geturned was, kan binnen enkele seconden zoals je op dat filmpje zag in Atlanta bij de CDCquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:28 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Volgens mij was het een walker die ze zo hadden geplaatst dat de vrachtwagen kon rijden. Je gaat niet zelf tegen een afzetting aan rijden.
Stempel van Sam.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:55 schreef Wolken het volgende:
En wat met de rode, omcirkelde A op het eind wat op de leuning van de woning was getekend waar Carol zat? Zou er iemand in tekens hebben opgeschreven voor de Wolves zodat ze wisten wat ze waar konden halen? Of is het Carol's geheugensteuntje van treinwagon A waarin ze vast hebben gezeten? Of zie ik tekens in dingen die er niet zijn?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:28 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Volgens mij was het een walker die ze zo hadden geplaatst dat de vrachtwagen kon rijden. Je gaat niet zelf tegen een afzetting aan rijden.
Maar de walker in de truck was al flink in decay toch? En aangezien de Wolves veel met walkers werken lijkt het me niet onlogisch dat ze gewoon een baksteen op het pedaal hebben gekegeld om de sentry af te leiden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:20 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij werd hij gewoon doodgeschoten door de torenwachter met zijn machinegun (niet al een walker want de toeter ging nog niet af, pas bij de impact). Duurde wel een minuutje of twee voordat die torenwachter bij de vrachtwagen was dus zo vreemd was het niet dat die geturned was, kan binnen enkele seconden zoals je op dat filmpje zag in Atlanta bij de CDC
ik dacht dat hij op het laatst afweek, vandaar. En ja die decay, och de een gaat sneller dan de ander blijkbaarquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar de walker in de truck was al flink in decay toch? En aangezien de Wolves veel met walkers werken lijkt het me niet onlogisch dat ze gewoon een baksteen op het pedaal hebben gekegeld om de sentry af te leiden.
Heb de scène even teruggezien. Maar het is volgens mij wel de bedoeling dat er iemand wordt gedood en de truck daardoor uit baan raaktquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:40 schreef Re het volgende:
[..]
ik dacht dat hij op het laatst afweek, vandaar. En ja die decay, och de een gaat sneller dan de ander blijkbaar
Die A was vorig jaar toch ook al een paar keer in beeld?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:55 schreef Wolken het volgende:
En wat met de rode, omcirkelde A op het eind wat op de leuning van de woning was getekend waar Carol zat? Zou er iemand in tekens hebben opgeschreven voor de Wolves zodat ze wisten wat ze waar konden halen? Of is het Carol's geheugensteuntje van treinwagon A waarin ze vast hebben gezeten? Of zie ik tekens in dingen die er niet zijn?
Inderdaad, tijdens dat gewauwel van Eugene in de dokter's office dacht ik: " dit wordt weer zo'n saaie, voortkabbelende aflevering" . Totdat Carol haar ovenschotel in de oven had gezet en haar rokende overbuurvrouw ineens met een kapmes aan gort werd gehakt. En vervolgens de rest van het dorp. THE FUQ?! Ik ben toch nog steeds erg benieuwd naar de motieven van deze wolves.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:15 schreef Vinture het volgende:
Echt een geweldige aflevering deze. Vond hem een van de betere in de serie
Nouja gezien de claxon in aflevering 1 en dat het van Alexandria zou afkomen verwachtte ik wel wat hoorquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad, tijdens dat gewauwel van Eugene in de dokter's office dacht ik: " dit wordt weer zo'n saaie, voortkabbelende aflevering" . Totdat Carol haar ovenschotel in de oven had gezet en haar rokende overbuurvrouw ineens met een kapmes aan gort werd gehakt. En vervolgens de rest van het dorp. THE FUQ?! Ik ben toch nog steeds erg benieuwd naar de motieven van deze wolves.
Oh en waar blijft de enorme zombiehorde die eigenlijk de stad uit zou lopen? Genoer voer voor de volgende afl..
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Die A viel me zelf ook op ja. Geen idee verder...
Tenzij ze een PLL cross over doen.. (See you later bitches, -A-)
http://undeadwalking.com/2015/03/09/use-letter-walking-dead/quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:55 schreef Wolken het volgende:
Zo vastzetten dat hij op het gaspedaal ligt en dan alsmaar recht door. Gestuurd werd er niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Een walker met groot rijbewijs vast
Even serieus; was natuurlijk gewoon de bedoeling om met de truck de golfplaten omheining te rammen
Lijkt me eerder dat hij kapot geschoten werd in de truck en daarna een walker werd..quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:39 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Zo vastzetten dat hij op het gaspedaal ligt en dan alsmaar recht door. Gestuurd werd er niet.
Wat is dan uberhaupt het nut van een walker op de bestuurdersstoel?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:39 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Zo vastzetten dat hij op het gaspedaal ligt en dan alsmaar recht door. Gestuurd werd er niet.
Daar zat hij toch ook niet. Hij lag precies in het midden van de truck. Op de bodem.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat is dan uberhaupt het nut van een walker op de bestuurdersstoel?
Omdat hij een of meer kogels in zijn donder had gekregen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:08 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Daar zat hij toch ook niet. Hij lag precies in het midden van de truck. Op de bodem.
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:40 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat hij kapot geschoten werd in de truck en daarna een walker werd..
Tjah Hoe lang verwacht je te overleven in zo'n wereld als een pastamaker nog een grote wens is?. Dan ben je gewoon al dood.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 16:50 schreef Mirel het volgende:
Wat ik ergens wel jammer vind is dat bijna de hele gewone populatie van Alexandria dood is. Weeral moeten ze zich aanpassen aan een hardere levensstijl die Rick en co ze zo graag willen leren, anders overleven ze niet. Die boodschap hebben we nu wel begrepen.
Wat is er verder qua ontwikkeling in het verhaal of in de personages van Rick en co? Ze worden wat harder, of beginnen te twijfelen over hun levensstijl. Dat kon je een seizoen of twee als schrijver zijnde ook wel vertelen. Het zou ook fijn als je het effect van een apocalypse ziet op de gewone mens, ipv ze allemaal makkelijk dood te laten gaan (dikke copout als je het mij vraagt) en in feite weer hetzelfde te schrijven als voorgaande seizoenen.
Deze serie weet nog steeds niet echt goed mijn aandacht vast te houden, dus ik mis nog wel eens wat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe hebben zoveel mensen dat Just Survive Somehow gemist?Srsly!
!
Rick zei had al. We have a jail, but not for murderers. Die gasten zijn een gevaar, die neem je niet gevangen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 02:30 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik vind hem nog steeds een badass. Had alleen niet die ene gast met een pistool weg moeten laten rennen. Maar ik vond het misschien nog wel irritanter dat Carol een gevangene neerschoot.
Die gast is echtquote:
Volgens mij hebben ze 'n aardige kill-frenzy gehad, toch? Daarbij zijn ze nog steeds niet (allemaal) uitgeschakeld. De vraag is ook of er wellicht nog meer zijn? Misschien zijn ze niet met z'n allen richting Alexandria gegaan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:28 schreef Funzel het volgende:
Wel leuk die actie, maar had wel meer verwacht van die Wolves.
Vraag me meer af wat het doel van die aanval was.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:54 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze 'n aardige kill-frenzy gehad, toch? Daarbij zijn ze nog steeds niet (allemaal) uitgeschakeld. De vraag is ook of er wellicht nog meer zijn? Misschien zijn ze niet met z'n allen richting Alexandria gegaan?
Ik vons het ook wel mooi om het contrast te zien, zowel tussen de niets kennende bewoners en de survivors, maar ook tussen de denkwijze van Carol en Morgan. Persoonlijk denk ik dat de Carolway in dit geval toch wel slimmer wasquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:46 schreef Ice2015 het volgende:
Prima aflevering, dit maakt inderdaad duidelijk dat de bewoners niet klaar zijn voor een aanval
Hoeveel doden heeft Rick inmiddels op zijn geweten? Oke, veel daarvan gaven hem geen keuze, maar er zitten er ook genoeg tussen die dood zijn omdat het Rick en de groep beter uit kwam. Daarnaast is een andere opvatting over zoiets voor mij nog geen reden om een personage te haten, zeker als hij verder zo badass is. Ergens is het zelfs wel te respecteren dat hij meer risico durft te nemen om zijn eigenwaarde intact te houden. En op de lange termijn is het 'the ends justify the means'-idee van veel andere survivors ook heel riskant. Kijk maar naar zo'n beetje alle villains ooit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 20:45 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Rick zei had al. We have a jail, but not for murderers. Die gasten zijn een gevaar, die neem je niet gevangen.
Daar moest ik ook wel om gniffelen inderdaadquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:05 schreef Ridocar het volgende:
Het meest droge vond ik wel dat Carl (Coral) die schotel uit de oven trekt. Zo van, nou die zijn dood, de rust is wedergekeerd. En nu eten.
die cgi was idd te slecht voor woorden. Verzin dan wat anders als je niks echt in de fik kunt zetten want dit was echt heel erg slecht. Zelfs in Asylum films ziet dat er nog beter uit.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:33 schreef Kalebatz het volgende:
Dikke serie, mooie aflevering weer. Vond de CGI wel een beetje knullig van die vent die brandend van de muur af flikkerde.
Één puntje vak kritiek dan: het lijkt er wel op dat ze al 6 seizoenen op de zelfde locatie zijn. Daar bedoel ik mee dat de wegen en bossen waar ze lopen steeds min of meer hetzelfde zijn. Daar had wel wat meer afwisseling in gemogen. Misschien hoort het wel zo, maar ik stoor me er een beetje aan.
Steden zijn in nu eenmaal een groot risico. En verder ziet het zuidoosten van de VS er (blijkbaar) nu eenmaal zo uit. Hoewel het ook zo is dat alles binnen een straal van x kilometer om Atlanta gefilmd wordt. In ieder geval niet buiten Georgia.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:50 schreef planethugo het volgende:
[..]
die cgi was idd te slecht voor woorden. Verzin dan wat anders als je niks echt in de fik kunt zetten want dit was echt heel erg slecht. Zelfs in Asylum films ziet dat er nog beter uit.
De lokaties ben ik ook al een tijdje beu. Nadat ze de stad verlaten hebben eind seizoen 1 is het alleen maar hetzelfde bos geweest, althans zo ziet het uit, waar gefilmd is. Af en toe een oud industrieel gebouw zoals terminus dat ze tegenkomen en dat is het wel. Toen vorig seizoen geruchten gingen dat ze meer richting een gemeenschap zouden gaan verwachtte ik ook dat het meer een stad zou zijn. Helaas lijkt het erop dat ze gewoon een paar studiohuizen gebouwd hebben op een steenworp afstand van de gevangenis.
Het verschil is de hoeveelheid originele maandelijkse issues die erin opgenomen zijn;quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:29 schreef Feya het volgende:
Even een vraagje over de strips.(hopelijk zit ik hier bij de fans goed)
Kan iemand mij uitleggen wat het (en of er) verschil is tussen:
The Walking Dead - Vol. 1: Days Gone Bye
en
The Walking Dead - Book #1
(zie bol.com)
Zijn dit 2 verschillende verhalen, of zijn de strips van Vol. 1 etc in Book #1 verzameld?
Alvast bedankt
Bedankt! dan kan ik gaan uitkiezen wat ik het prettigste vind. Voor mij was het belangrijk om te weten dat overal hetzelfde verhaal en dezelfde tekeningen in staan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:38 schreef icemotion het volgende:
Vol 1; is een tradepaperback met daarin de eerste 6 delen.
Denk dat ze de gok namen dat er niet mensen bestaan met zoveel enorm veel tijd teveel dat die dit uit zouden zoeken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:55 schreef silverhill het volgende:
Heeft iemand een andere verklaring dan dat het een fout is?
Het viel me tijdens het kijken van de ep al op. Sowieso nogal suf om iedere fout in continuïteit zo goed te praten.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:03 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Denk dat ze de gok namen dat er niet mensen bestaan met zoveel enorm veel tijd teveel dat die dit uit zouden zoeken.
Nee nee, niet de boel omdraaien he.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:26 schreef silverhill het volgende:
[..]
Het viel me tijdens het kijken van de ep al op. Sowieso nogal suf om iedere fout in continuïteit zo goed te praten.
Jij bent echt op de hoogte van noord, oost, zuid, west tijdens het kijken van een serie?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 12:26 schreef silverhill het volgende:
[..]
Het viel me tijdens het kijken van de ep al op. Sowieso nogal suf om iedere fout in continuïteit zo goed te praten.
Dat is ook een mogelijkheid ja. Storen is ook een groot woord, tot nu toe waren het twee geweldige afleveringen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:21 schreef Berkery het volgende:
Het was me wel opgevallen dat het geluid uit de richting kwam waar de walkers vandaan kwamen (omdat ze twee keer rechtsaf slaan). Maar blijkbaar lieten ze de groep om Alexandria heen lopen, ofzo, ik heb me er verder niet aan gestoord.
Vooral dit! Als het echt zo slecht zou zijm was het geen hitserie en had het geen miljoenen kijkers!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:25 schreef Amnistia het volgende:
Het is een serie mensen... niet zo moeilijk denken!
GTST is ook een serie met miljoenen kijkers, dat zegt nietsquote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:57 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Vooral dit! Als het echt zo slecht zou zijm was het geen hitserie en had het geen miljoenen kijkers!
Gewoon niet moeilijk doen en lekker kijken!
Goeie vergelijking, een Nederlandse serie en een wereldwijd uitgezonden serie.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
GTST is ook een serie met miljoenen kijkers, dat zegt niets
moet je voorstellen als ze GTST internationaal zouden uitzendenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 17:04 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Goeie vergelijking, een Nederlandse serie en een wereldwijd uitgezonden serie.
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
moet je voorstellen als ze GTST internationaal zouden uitzenden
quote:The 11/1 episode of #TheWalkingDead will be 90 minutes during which AMC will bow the #Preacher trailer.
Er staat mij iets bij van The Bold and the Beautiful waar mensen doodgingen maar wegens afnemende populariteit een heel seizoen een droom werd gemaakt om de personen weer terug in de serie te schrijven. Maar dat is minstens 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 00:40 schreef Amnistia het volgende:
Het zou wat zijn.. aan het einde van dit seizoen blijkt het allemaal 1 grote vage trip te zijn van Rick door drugs
Wel 30 jaar, en het was Dallas. Het was in die tijd ook populair om iemand een ernstig ongeluk te laten krijgen waardoor ze zwaar verminkt waren, maar door plastische chirurgie zagen ze er weer normaal uit. Wel compleet anders, en 10 cm langer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Er staat mij iets bij van The Bold and the Beautiful waar mensen doodgingen maar wegens afnemende populariteit een heel seizoen een droom werd gemaakt om de personen weer terug in de serie te schrijven. Maar dat is minstens 20 jaar geleden.
He gadver, een Morgan episode.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:00 schreef 426451 het volgende:
" Episode 4 is titled 'Here's Not Here' and is for sure a 90 minute episode!"
Minus de reclame natuurlijk en naar het schijnt is het een Morgan Episode
Ben wel benieuwd waar hij de afgelopen seizoenen is geweest en wat ie gedaan heeftquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
He gadver, een Morgan episode.
Idd, bah, ik ben ook geen fan van deze man.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
He gadver, een Morgan episode.
Bij Days of Our Lives gingen er ook ineens 8 hoofdpersonen of zo dood, maar dat bleek achteraf ook niet waar te zijn. was een jaar of 10-15 geleden denk ik.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
Wel 30 jaar, en het was Dallas. Het was in die tijd ook populair om iemand een ernstig ongeluk te laten krijgen waardoor ze zwaar verminkt waren, maar door plastische chirurgie zagen ze er weer normaal uit. Wel compleet anders, en 10 cm langer.
Misschien krijg je na die aflevering wel diep repscetcp voor de man met de stok.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 10:25 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Idd, bah, ik ben ook geen fan van deze man.
quote:Op zondag 25 oktober 2015 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
Voor wie serie 5 wil terugzien, The Pirate Bay.
Heb je een linkje, kan het niet vinden?quote:Op zondag 25 oktober 2015 02:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet je even kijken in het Netflix topic naar VPN's.
zag je in de kleine stukjes na afleveringen, en het meeste is verteld in Clear... ik vind een Morgan aflevering overbodigquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:39 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar hij de afgelopen seizoenen is geweest en wat ie gedaan heeft
Alexandria is ook dezelfde community als waar het seizoen met de governor zich afspeeld. Ook niet echt vernieuwend dus. Geeft mij dus wel iedere keer een herkenbaar gevoel helaas. Echte nieuwe locaties zou top zijn!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:50 schreef planethugo het volgende:
[..]
die cgi was idd te slecht voor woorden. Verzin dan wat anders als je niks echt in de fik kunt zetten want dit was echt heel erg slecht. Zelfs in Asylum films ziet dat er nog beter uit.
De lokaties ben ik ook al een tijdje beu. Nadat ze de stad verlaten hebben eind seizoen 1 is het alleen maar hetzelfde bos geweest, althans zo ziet het uit, waar gefilmd is. Af en toe een oud industrieel gebouw zoals terminus dat ze tegenkomen en dat is het wel. Toen vorig seizoen geruchten gingen dat ze meer richting een gemeenschap zouden gaan verwachtte ik ook dat het meer een stad zou zijn. Helaas lijkt het erop dat ze gewoon een paar studiohuizen gebouwd hebben op een steenworp afstand van de gevangenis.
eensquote:Op zondag 25 oktober 2015 07:45 schreef Staaf het volgende:
[..]
Alexandria is ook dezelfde community als waar het seizoen met de governor zich afspeeld. Ook niet echt vernieuwend dus. Geeft mij dus wel iedere keer een herkenbaar gevoel helaas. Echte nieuwe locaties zou top zijn!
Misschien.quote:Op zondag 25 oktober 2015 00:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Misschien krijg je na die aflevering wel diep repscetcp voor de man met de stok.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze iedere keer een community tegenkomen met haar eigen regels en die houden stand door die regels. Hoe de locatie eruit ziet maakt niet uit. Al vind ik zelf dat Alexandria vooral lijkt op Hershel's Farm, Woodbury is iets vrediger maar dan wel met een dictator en overal gewapende geharde vechters.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:04 schreef Scrummie het volgende:
Als je een stad had verwacht begrijp je gewoon weinig van de serie.
En alexandria is gewoon, qua uitstraling dan, typisch Amerikaans dorpje. Lijkt overigens totaal niet op Woodbury, dat had een 'mainstreet' met allemaal oude winkel pandjes. Dat heeft alexandria dus niet, dat zijn alleen huizen.
Het is hetzelfde thema, omdat je na 6 jaar toch wel ook door hebt dat dat is hoe de Walking Dead wereld werkt? Dat is hoe het gaat, volgens de makers, in een door zombies overbevolkte wereld. En ja, die constante strijd tussen no nonsens killer en gematigd vredig persoon is ook waar de serie over gaat, dus het lijkt me nogal logisch dat dat thema telkens terugkomt. Dát is namelijk de serie.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:43 schreef Mirel het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze iedere keer een community tegenkomen met haar eigen regels en die houden stand door die regels. Hoe de locatie eruit ziet maakt niet uit. Die community houdt dus stand maar Rick en co zijn het er of niet mee eens (zoals met Woodbury, Terminus en dat ziekenhuis met de agenten) en alles gaat naar de klote, of ze trekken zelf problemen aan (Hershel's farm, gevangenis en Alexandria met de zombiehorde, en de wolves).
Het is iedere keer die afweging van wie heeft gelijk, de verwilderde no nonsense killer of de gematigde vredige persoon. Heel interessant verder maar na 6 jaar is het enkel herhaling van hetzelfde thema. Er gebeurt eigenlijk niks nieuws met deze serie, waar gaat het heen?
Goed, de actie is vet. Maar achteraf als de gloed weg is denk ik toch weer, ja en nu?
Hij komt denk ik een cheesemaker tegenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:39 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar hij de afgelopen seizoenen is geweest en wat ie gedaan heeft
Zoiets hoef je niet 6 jaar lang te doen in een serie. Er zijn genoeg andere dingen om te onderzoeken.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is hetzelfde thema, omdat je na 6 jaar toch wel ook door hebt dat dat is hoe de Walking Dead wereld werkt? Dat is hoe het gaat, volgens de makers, in een door zombies overbevolkte wereld. En ja, die constante strijd tussen no nonsens killer en gematigd vredig persoon is ook waar de serie over gaat, dus het lijkt me nogal logisch dat dat thema telkens terugkomt. Dát is namelijk de serie.
Ik neem aan dat die persoon het om de setting gaat in z'n geheel.quote:En waar ik op reageerde ging wél over hoe Alexandria eruit zag, dus dat jij vind dat het daar niet om gaat is niet echt relevant. No offence though. Misschien had ik moeten quoten, maar ik vond dat mijn reactie vrij duidelijk over de paar posts erboven gingen.
Dat is inderdaad het thema. Maar je zet het zo breed op dat het moeilijk is om daar iets buiten te bedenken dat met mensen te maken heeft. Ze varieren het wel, de ene keer zijn Rick en co. de geharden, de andere keer de anderen. Het dilemna menselijkheid in een harde wereld blijft natuurlijk wel centraal.quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:43 schreef Mirel het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze iedere keer een community tegenkomen met haar eigen regels en die houden stand door die regels. Hoe de locatie eruit ziet maakt niet uit. Al vind ik zelf dat Alexandria vooral lijkt op Hershel's Farm, Woodbury is iets vrediger maar dan wel met een dictator en overal gewapende geharde vechters.
Die community houdt dus stand maar Rick en co zijn het er of niet mee eens (zoals met Woodbury, Terminus en dat ziekenhuis met de agenten) en alles gaat naar de klote, of ze trekken zelf problemen aan (Hershel's farm, gevangenis en Alexandria met de zombiehorde, en de wolves).
Het is iedere keer die afweging van wie heeft gelijk, de verwilderde no nonsense killer of de gematigde vredige persoon. Heel interessant verder maar na 6 jaar is het enkel herhaling van hetzelfde thema. Er gebeurt eigenlijk niks nieuws met deze serie, waar gaat het heen?
Goed, de actie is vet. Maar achteraf als de gloed weg is denk ik toch weer, ja en nu?
hij leeft nog. Dat waren niet zijn ingewanden.quote:Op maandag 26 oktober 2015 03:12 schreef OMG het volgende:
Eindelijk is NoXia's Glenn post eens van toepassing.
Either way, 't was een behoorlijk "OMG Glenn" moment.quote:Op maandag 26 oktober 2015 03:24 schreef popolon het volgende:
[..]
hij leeft nog. Dat waren niet zijn ingewanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |