abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156964908
Echt een geweldige aflevering deze. Vond hem een van de betere in de serie
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:20:48 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156964971
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:28 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Volgens mij was het een walker die ze zo hadden geplaatst dat de vrachtwagen kon rijden. Je gaat niet zelf tegen een afzetting aan rijden.
volgens mij werd hij gewoon doodgeschoten door de torenwachter met zijn machinegun (niet al een walker want de toeter ging nog niet af, pas bij de impact). Duurde wel een minuutje of twee voordat die torenwachter bij de vrachtwagen was dus zo vreemd was het niet dat die geturned was, kan binnen enkele seconden zoals je op dat filmpje zag in Atlanta bij de CDC
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:36:40 #103
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_156965187
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:55 schreef Wolken het volgende:
En wat met de rode, omcirkelde A op het eind wat op de leuning van de woning was getekend waar Carol zat? Zou er iemand in tekens hebben opgeschreven voor de Wolves zodat ze wisten wat ze waar konden halen? Of is het Carol's geheugensteuntje van treinwagon A waarin ze vast hebben gezeten? Of zie ik tekens in dingen die er niet zijn?
Stempel van Sam.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:37:06 #104
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_156965196
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:28 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Volgens mij was het een walker die ze zo hadden geplaatst dat de vrachtwagen kon rijden. Je gaat niet zelf tegen een afzetting aan rijden.
:')

Een walker met groot rijbewijs vast _O-

Even serieus; was natuurlijk gewoon de bedoeling om met de truck de golfplaten omheining te rammen
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:38:07 #105
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156965215
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:20 schreef Re het volgende:

[..]

volgens mij werd hij gewoon doodgeschoten door de torenwachter met zijn machinegun (niet al een walker want de toeter ging nog niet af, pas bij de impact). Duurde wel een minuutje of twee voordat die torenwachter bij de vrachtwagen was dus zo vreemd was het niet dat die geturned was, kan binnen enkele seconden zoals je op dat filmpje zag in Atlanta bij de CDC
Maar de walker in de truck was al flink in decay toch? En aangezien de Wolves veel met walkers werken lijkt het me niet onlogisch dat ze gewoon een baksteen op het pedaal hebben gekegeld om de sentry af te leiden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:40:17 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156965246
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:38 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Maar de walker in de truck was al flink in decay toch? En aangezien de Wolves veel met walkers werken lijkt het me niet onlogisch dat ze gewoon een baksteen op het pedaal hebben gekegeld om de sentry af te leiden.
ik dacht dat hij op het laatst afweek, vandaar. En ja die decay, och de een gaat sneller dan de ander blijkbaar :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:55:08 #107
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156965499
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:40 schreef Re het volgende:

[..]

ik dacht dat hij op het laatst afweek, vandaar. En ja die decay, och de een gaat sneller dan de ander blijkbaar :D
Heb de scène even teruggezien. Maar het is volgens mij wel de bedoeling dat er iemand wordt gedood en de truck daardoor uit baan raakt ;)
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156965533
quote:
En wat met de rode, omcirkelde A op het eind wat op de leuning van de woning was getekend waar Carol zat? Zou er iemand in tekens hebben opgeschreven voor de Wolves zodat ze wisten wat ze waar konden halen? Of is het Carol's geheugensteuntje van treinwagon A waarin ze vast hebben gezeten? Of zie ik tekens in dingen die er niet zijn?
Die A was vorig jaar toch ook al een paar keer in beeld?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:58:09 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_156965554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:15 schreef Vinture het volgende:
Echt een geweldige aflevering deze. Vond hem een van de betere in de serie
Inderdaad, tijdens dat gewauwel van Eugene in de dokter's office dacht ik: " dit wordt weer zo'n saaie, voortkabbelende aflevering" . Totdat Carol haar ovenschotel in de oven had gezet en haar rokende overbuurvrouw ineens met een kapmes aan gort werd gehakt. En vervolgens de rest van het dorp. THE FUQ?! Ik ben toch nog steeds erg benieuwd naar de motieven van deze wolves.

Oh en waar blijft de enorme zombiehorde die eigenlijk de stad uit zou lopen? Genoeg voer voor de volgende afl..

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 20-10-2015 13:16:52 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:16:06 #110
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156965922
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Inderdaad, tijdens dat gewauwel van Eugene in de dokter's office dacht ik: " dit wordt weer zo'n saaie, voortkabbelende aflevering" . Totdat Carol haar ovenschotel in de oven had gezet en haar rokende overbuurvrouw ineens met een kapmes aan gort werd gehakt. En vervolgens de rest van het dorp. THE FUQ?! Ik ben toch nog steeds erg benieuwd naar de motieven van deze wolves.

Oh en waar blijft de enorme zombiehorde die eigenlijk de stad uit zou lopen? Genoer voer voor de volgende afl..
Nouja gezien de claxon in aflevering 1 en dat het van Alexandria zou afkomen verwachtte ik wel wat hoor ;)
pi_156965985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Die A viel me zelf ook op ja. Geen idee verder...

Tenzij ze een PLL cross over doen.. (See you later bitches, -A-)
quote:
http://undeadwalking.com/2015/03/09/use-letter-walking-dead/

en bij deze ergens halverwege over de A.
http://variety.com/2015/t(...)the-door-1201620944/
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:39:27 #112
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_156966354
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:37 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

:')

Een walker met groot rijbewijs vast _O-

Even serieus; was natuurlijk gewoon de bedoeling om met de truck de golfplaten omheining te rammen
Zo vastzetten dat hij op het gaspedaal ligt en dan alsmaar recht door. Gestuurd werd er niet.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:40:31 #113
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_156966375
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:39 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Zo vastzetten dat hij op het gaspedaal ligt en dan alsmaar recht door. Gestuurd werd er niet.
Lijkt me eerder dat hij kapot geschoten werd in de truck en daarna een walker werd..
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:46:59 #114
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_156966499
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:39 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Wat is dan uberhaupt het nut van een walker op de bestuurdersstoel?
pi_156966827
Misschien zaten er achterin die truck ook wel allemaal walkers om meer chaos te creëren..
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:08:06 #116
139677 Curiosity
pi_156966925
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:46 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat is dan uberhaupt het nut van een walker op de bestuurdersstoel?
Daar zat hij toch ook niet. Hij lag precies in het midden van de truck. Op de bodem.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:12:16 #117
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_156967021
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 14:08 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Daar zat hij toch ook niet. Hij lag precies in het midden van de truck. Op de bodem.
Omdat hij een of meer kogels in zijn donder had gekregen.
pi_156967125
mijn idee. als je alleen een truck door een muur wil laten denderen, waarom zou je er dan een walker inzetten om het gaspedaal ingedrukt te houden? een walker beweegt, dus je hebt het risico dat hij van het gaspedaal komt.

gewoon niet logisch. voor de rest niks te klagen, mooie aflevering.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:36:43 #119
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_156967485
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:40 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat hij kapot geschoten werd in de truck en daarna een walker werd..
Dat dacht ik ook.
opgezegd@fok.nl
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:50:48 #120
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_156970448
Wat ik ergens wel jammer vind is dat bijna de hele gewone populatie van Alexandria dood is. Weeral moeten ze zich aanpassen aan een hardere levensstijl die Rick en co ze zo graag willen leren, anders overleven ze niet. Die boodschap hebben we nu wel begrepen.

Wat is er verder qua ontwikkeling in het verhaal of in de personages van Rick en co? Ze worden wat harder, of beginnen te twijfelen over hun levensstijl. Dat kon je een seizoen of twee als schrijver zijnde ook wel vertelen. Het zou ook fijn als je het effect van een apocalypse ziet op de gewone mens, ipv ze allemaal makkelijk dood te laten gaan (dikke copout als je het mij vraagt) en in feite weer hetzelfde te schrijven als voorgaande seizoenen.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:11:42 #121
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156970801
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:50 schreef Mirel het volgende:
Wat ik ergens wel jammer vind is dat bijna de hele gewone populatie van Alexandria dood is. Weeral moeten ze zich aanpassen aan een hardere levensstijl die Rick en co ze zo graag willen leren, anders overleven ze niet. Die boodschap hebben we nu wel begrepen.

Wat is er verder qua ontwikkeling in het verhaal of in de personages van Rick en co? Ze worden wat harder, of beginnen te twijfelen over hun levensstijl. Dat kon je een seizoen of twee als schrijver zijnde ook wel vertelen. Het zou ook fijn als je het effect van een apocalypse ziet op de gewone mens, ipv ze allemaal makkelijk dood te laten gaan (dikke copout als je het mij vraagt) en in feite weer hetzelfde te schrijven als voorgaande seizoenen.
Tjah Hoe lang verwacht je te overleven in zo'n wereld als een pastamaker nog een grote wens is?. Dan ben je gewoon al dood.
pi_156973805
Ik vond het wel heerlijk, langzaam ergeren aan die mensen van Alexandria, met hun beslommeringen als een pastamachine en dan opeens badass slaying met Corl en Domestic-abuse-victom-turned-psycho-killer.
.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:22:28 #123
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_156975201
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 09:49 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe hebben zoveel mensen dat Just Survive Somehow gemist? :') Srsly! :D!
Deze serie weet nog steeds niet echt goed mijn aandacht vast te houden, dus ik mis nog wel eens wat. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_156976076
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 02:30 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik vind hem nog steeds een badass. Had alleen niet die ene gast met een pistool weg moeten laten rennen. Maar ik vond het misschien nog wel irritanter dat Carol een gevangene neerschoot. :)
Rick zei had al. We have a jail, but not for murderers. Die gasten zijn een gevaar, die neem je niet gevangen.
pi_156977554
Wel leuk die actie, maar had wel meer verwacht van die Wolves.
pi_156978471
quote:
Die gast is echt ^O^ met zijn kanaal
pi_156978483
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 21:50 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Die gast is echt met zijn kanaal ^O^
heerlijk kanaaltje op te volgen idd
pi_156978649
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 21:28 schreef Funzel het volgende:
Wel leuk die actie, maar had wel meer verwacht van die Wolves.
Volgens mij hebben ze 'n aardige kill-frenzy gehad, toch? Daarbij zijn ze nog steeds niet (allemaal) uitgeschakeld. De vraag is ook of er wellicht nog meer zijn? Misschien zijn ze niet met z'n allen richting Alexandria gegaan?
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_156979358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 21:54 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze 'n aardige kill-frenzy gehad, toch? Daarbij zijn ze nog steeds niet (allemaal) uitgeschakeld. De vraag is ook of er wellicht nog meer zijn? Misschien zijn ze niet met z'n allen richting Alexandria gegaan?
Vraag me meer af wat het doel van die aanval was.
Beetje iedereen in elkaar hakken, meer kwam er niet uit.

Maar ongetwijfeld dat er daar later nog op teruggekomen wordt.
Do what you love, love what you do!
pi_156980132
De aanval heeft geen doel op zich, het gaat om hoe de bewoners en de groepsleden ermee omgaan.
.
pi_156980831
Prima aflevering, dit maakt inderdaad duidelijk dat de bewoners niet klaar zijn voor een aanval
pi_156982957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 22:46 schreef Ice2015 het volgende:
Prima aflevering, dit maakt inderdaad duidelijk dat de bewoners niet klaar zijn voor een aanval
Ik vons het ook wel mooi om het contrast te zien, zowel tussen de niets kennende bewoners en de survivors, maar ook tussen de denkwijze van Carol en Morgan. Persoonlijk denk ik dat de Carolway in dit geval toch wel slimmer was >:)

Ik vrees dat we de Wolves nog best wel eens terug kunnen gaan zien, en nu hebben ze tenminste 1 gun, door Morgan ;(

Coole aflevering wel ^O^
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 00:06:36 #134
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_156983202
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:45 schreef YellowBlacks het volgende:

[..]

Rick zei had al. We have a jail, but not for murderers. Die gasten zijn een gevaar, die neem je niet gevangen.
Hoeveel doden heeft Rick inmiddels op zijn geweten? Oke, veel daarvan gaven hem geen keuze, maar er zitten er ook genoeg tussen die dood zijn omdat het Rick en de groep beter uit kwam. Daarnaast is een andere opvatting over zoiets voor mij nog geen reden om een personage te haten, zeker als hij verder zo badass is. Ergens is het zelfs wel te respecteren dat hij meer risico durft te nemen om zijn eigenwaarde intact te houden. En op de lange termijn is het 'the ends justify the means'-idee van veel andere survivors ook heel riskant. Kijk maar naar zo'n beetje alle villains ooit. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_156983582
Dikke serie, mooie aflevering weer. Vond de CGI wel een beetje knullig van die vent die brandend van de muur af flikkerde.
Verder kijk ik elke keer weer uit naar de volgende aflevering, tuurlijk is er links en rechts wel iets op aan te merken maar dat weegt niet op tegen de rest.

Één puntje vak kritiek dan: het lijkt er wel op dat ze al 6 seizoenen op de zelfde locatie zijn. Daar bedoel ik mee dat de wegen en bossen waar ze lopen steeds min of meer hetzelfde zijn. Daar had wel wat meer afwisseling in gemogen. Misschien hoort het wel zo, maar ik stoor me er een beetje aan.

Tevens is Morgan een badass, jammer dat ie geen killersmentaliteit heeft.
Feel the fuzz!
pi_156985568
Het meest droge vond ik wel dat Carl (Coral) die schotel uit de oven trekt. Zo van, nou die zijn dood, de rust is wedergekeerd. En nu eten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 09:07:33 #137
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156985586
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 09:05 schreef Ridocar het volgende:
Het meest droge vond ik wel dat Carl (Coral) die schotel uit de oven trekt. Zo van, nou die zijn dood, de rust is wedergekeerd. En nu eten.
Daar moest ik ook wel om gniffelen inderdaad :D

Verder moet ik bij deze serie toch steeds weer aan deze quote denken: "You either die a hero, or live long enough to see yourself become the villain."

Zowel Carol als Rick beginnen steeds meer bad guys te worden.
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 21 oktober 2015 @ 10:10:18 #138
87680 Mirel
pi_156986540
Princess Mononoke

Beetje onsamenhangend en de fantasie Ghibli's vind ik de ene keer goed en de andere keer niet. Ik kan m'n vinger er niet precies op leggen maar ik vond deze opzich wel goed.

EDIT: verkeerd topic :d

[ Bericht 4% gewijzigd door Mirel op 21-10-2015 10:20:15 ]
pi_156987247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:33 schreef Kalebatz het volgende:
Dikke serie, mooie aflevering weer. Vond de CGI wel een beetje knullig van die vent die brandend van de muur af flikkerde.

Één puntje vak kritiek dan: het lijkt er wel op dat ze al 6 seizoenen op de zelfde locatie zijn. Daar bedoel ik mee dat de wegen en bossen waar ze lopen steeds min of meer hetzelfde zijn. Daar had wel wat meer afwisseling in gemogen. Misschien hoort het wel zo, maar ik stoor me er een beetje aan.
die cgi was idd te slecht voor woorden. Verzin dan wat anders als je niks echt in de fik kunt zetten want dit was echt heel erg slecht. Zelfs in Asylum films ziet dat er nog beter uit.

De lokaties ben ik ook al een tijdje beu. Nadat ze de stad verlaten hebben eind seizoen 1 is het alleen maar hetzelfde bos geweest, althans zo ziet het uit, waar gefilmd is. Af en toe een oud industrieel gebouw zoals terminus dat ze tegenkomen en dat is het wel. Toen vorig seizoen geruchten gingen dat ze meer richting een gemeenschap zouden gaan verwachtte ik ook dat het meer een stad zou zijn. Helaas lijkt het erop dat ze gewoon een paar studiohuizen gebouwd hebben op een steenworp afstand van de gevangenis.
pi_156988041
Even een vraagje over de strips.(hopelijk zit ik hier bij de fans goed)

Kan iemand mij uitleggen wat het (en of er) verschil is tussen:
The Walking Dead - Vol. 1: Days Gone Bye
en
The Walking Dead - Book #1
(zie bol.com)

Zijn dit 2 verschillende verhalen, of zijn de strips van Vol. 1 etc in Book #1 verzameld?
Alvast bedankt :)
pi_156988137
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:50 schreef planethugo het volgende:

[..]

die cgi was idd te slecht voor woorden. Verzin dan wat anders als je niks echt in de fik kunt zetten want dit was echt heel erg slecht. Zelfs in Asylum films ziet dat er nog beter uit.

De lokaties ben ik ook al een tijdje beu. Nadat ze de stad verlaten hebben eind seizoen 1 is het alleen maar hetzelfde bos geweest, althans zo ziet het uit, waar gefilmd is. Af en toe een oud industrieel gebouw zoals terminus dat ze tegenkomen en dat is het wel. Toen vorig seizoen geruchten gingen dat ze meer richting een gemeenschap zouden gaan verwachtte ik ook dat het meer een stad zou zijn. Helaas lijkt het erop dat ze gewoon een paar studiohuizen gebouwd hebben op een steenworp afstand van de gevangenis.
Steden zijn in nu eenmaal een groot risico. En verder ziet het zuidoosten van de VS er (blijkbaar) nu eenmaal zo uit. Hoewel het ook zo is dat alles binnen een straal van x kilometer om Atlanta gefilmd wordt. In ieder geval niet buiten Georgia.
pi_156988239
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:29 schreef Feya het volgende:
Even een vraagje over de strips.(hopelijk zit ik hier bij de fans goed)

Kan iemand mij uitleggen wat het (en of er) verschil is tussen:
The Walking Dead - Vol. 1: Days Gone Bye
en
The Walking Dead - Book #1
(zie bol.com)

Zijn dit 2 verschillende verhalen, of zijn de strips van Vol. 1 etc in Book #1 verzameld?
Alvast bedankt :)
Het verschil is de hoeveelheid originele maandelijkse issues die erin opgenomen zijn;

Vol 1; is een tradepaperback met daarin de eerste 6 delen.

Book 1: is een hardcover met daarin de eerste 12 delen van de strip.
Qua inhoud dus gelijk aan Vol 1 + Vol 2.

Dan heb je ook nog de Compendiums; dat zijn flinke pillen met 48 issues elk. (Dus compendium 1 is qua inhoud hetzelfde als vol 1 t/m 8. En als Book 1 t/m 4) En ook weer paperbacks.

Kortom 1; verhaal, verschillende bundels. Het is daarin op zich maar net wat je zelf het prettigst vind lezen of het mooiste om in de kast te hebben staan.

Ik heb zelf de losse issues van 1 t/m 53 omdat ik destijds nog iedere week langs een striphandel kwam en meerdere series las. Tegenwoordig lees ik vooral paperbacks en heb ik vanaf waar ik gebleven was de serie in TPBs. (Vol 10 en onwards.. )
pi_156988301
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:38 schreef icemotion het volgende:
Vol 1; is een tradepaperback met daarin de eerste 6 delen.
Bedankt! dan kan ik gaan uitkiezen wat ik het prettigste vind. Voor mij was het belangrijk om te weten dat overal hetzelfde verhaal en dezelfde tekeningen in staan. ^O^
pi_156988573
Wat mij opgevallen is, is dat de locatie van het geluid van de truckhoorn in e01 volgens mij niet klopt.

groen: richting van Alexandria
rood: richting van zombiehorde

Nadat de koers van de zombies bij het kruispunt van Marshall en Redding succesvol van zuid naar west wordt veranderd, zien we Rick & co. parallel aan de horde lopen waar ze vanuit hun perspectief de horde naar rechts zien lopen, wat betekent dat ze aan de noordkant (aan de kant van de quarry dus) moeten staan. Vervolgens komt het geluid van de hoorn óók van die kant, precies de tegenovergestelde richting van Alexandria.

Heeft iemand een andere verklaring dan dat het een fout is?
  woensdag 21 oktober 2015 @ 12:02:32 #145
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_156988748
Wind..
  woensdag 21 oktober 2015 @ 12:03:09 #146
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156988765
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:55 schreef silverhill het volgende:

Heeft iemand een andere verklaring dan dat het een fout is?
Denk dat ze de gok namen dat er niet mensen bestaan met zoveel enorm veel tijd teveel dat die dit uit zouden zoeken. :s)
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_156989314
quote:
14s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:03 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Denk dat ze de gok namen dat er niet mensen bestaan met zoveel enorm veel tijd teveel dat die dit uit zouden zoeken. :s)
Het viel me tijdens het kijken van de ep al op. Sowieso nogal suf om iedere fout in continuïteit zo goed te praten.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 12:32:18 #148
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156989448
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:26 schreef silverhill het volgende:

[..]

Het viel me tijdens het kijken van de ep al op. Sowieso nogal suf om iedere fout in continuïteit zo goed te praten.
Nee nee, niet de boel omdraaien he.

Je hebt de continuïteit in een serie en je hebt *dit* dus; Veels te veel vrije tijd welke je gebruikt om uren lang series te ontleden zoekende naar kleine inconsistencies.

Geeft verder niet dat je dat doet, dit is geen waardeoordeel hoor. Ieder moet zijn of haar leven naar eigen wens in kunnen richten. Dus als dit je gelukkig maakt, wie zijn wij dan om te oordelen? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.J op 21-10-2015 12:49:18 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 21 oktober 2015 @ 12:55:21 #149
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156989991
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 12:26 schreef silverhill het volgende:

[..]

Jij bent echt op de hoogte van noord, oost, zuid, west tijdens het kijken van een serie? :')
  woensdag 21 oktober 2015 @ 13:21:57 #150
46794 Berkery
Fat bastard
pi_156990621
Het was me wel opgevallen dat het geluid uit de richting kwam waar de walkers vandaan kwamen (omdat ze twee keer rechtsaf slaan). Maar blijkbaar lieten ze de groep om Alexandria heen lopen, ofzo, ik heb me er verder niet aan gestoord.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 21 oktober 2015 @ 13:25:58 #151
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_156990728
Het is een serie mensen... niet zo moeilijk denken!
pi_156990821
Fantastische aflevering weer _O_ .
pi_156993884
quote:
7s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 13:21 schreef Berkery het volgende:
Het was me wel opgevallen dat het geluid uit de richting kwam waar de walkers vandaan kwamen (omdat ze twee keer rechtsaf slaan). Maar blijkbaar lieten ze de groep om Alexandria heen lopen, ofzo, ik heb me er verder niet aan gestoord.
Dat is ook een mogelijkheid ja. Storen is ook een groot woord, tot nu toe waren het twee geweldige afleveringen.
pi_156995256
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 13:25 schreef Amnistia het volgende:
Het is een serie mensen... niet zo moeilijk denken!
Vooral dit! Als het echt zo slecht zou zijm was het geen hitserie en had het geen miljoenen kijkers!
Gewoon niet moeilijk doen en lekker kijken!
Feel the fuzz!
  woensdag 21 oktober 2015 @ 16:59:22 #155
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_156995306
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:57 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Vooral dit! Als het echt zo slecht zou zijm was het geen hitserie en had het geen miljoenen kijkers!
Gewoon niet moeilijk doen en lekker kijken!
GTST is ook een serie met miljoenen kijkers, dat zegt niets ;)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_156995434
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

GTST is ook een serie met miljoenen kijkers, dat zegt niets ;)
Goeie vergelijking, een Nederlandse serie en een wereldwijd uitgezonden serie.
Feel the fuzz!
pi_156995501
Je mist z'n punt een beetje, lijkt het.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_157013854
" Episode 4 is titled 'Here's Not Here' and is for sure a 90 minute episode!"

Minus de reclame natuurlijk en naar het schijnt is het een Morgan Episode :)
  Eindredactie Games donderdag 22 oktober 2015 @ 12:28:40 #159
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_157014425
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:04 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Goeie vergelijking, een Nederlandse serie en een wereldwijd uitgezonden serie.
moet je voorstellen als ze GTST internationaal zouden uitzenden O+
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_157015907
Al dat gefilosofeer.... zet je zombie modus aan en kijken met je reet.
pi_157034655
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

moet je voorstellen als ze GTST internationaal zouden uitzenden O+
:N :N :N _O- _O-
Feel the fuzz!
pi_157047278
Weer een langere aflevering binnenkort :)

quote:
The 11/1 episode of #TheWalkingDead will be 90 minutes during which AMC will bow the #Preacher trailer.
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_157048065
Komt er een Preacher tv-serie!? Wat??

_O_ _O_ _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_157048652
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 00:40 schreef Amnistia het volgende:
Het zou wat zijn.. aan het einde van dit seizoen blijkt het allemaal 1 grote vage trip te zijn van Rick door drugs 8)7
Er staat mij iets bij van The Bold and the Beautiful waar mensen doodgingen maar wegens afnemende populariteit een heel seizoen een droom werd gemaakt om de personen weer terug in de serie te schrijven. Maar dat is minstens 20 jaar geleden.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:52:46 #165
46794 Berkery
Fat bastard
pi_157049341
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Er staat mij iets bij van The Bold and the Beautiful waar mensen doodgingen maar wegens afnemende populariteit een heel seizoen een droom werd gemaakt om de personen weer terug in de serie te schrijven. Maar dat is minstens 20 jaar geleden.
Wel 30 jaar, en het was Dallas. Het was in die tijd ook populair om iemand een ernstig ongeluk te laten krijgen waardoor ze zwaar verminkt waren, maar door plastische chirurgie zagen ze er weer normaal uit. Wel compleet anders, en 10 cm langer.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_157049826
Oja, Dallas. Da's waar ook. Niet dat ik ernaar keek, mijn moeder zette zowat alles opzij om die serie (en TBATB) te kunnen kijken. Niet lang daarna kwam de VHS videorecorder in huis.
pi_157055098
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 12:00 schreef 426451 het volgende:
" Episode 4 is titled 'Here's Not Here' and is for sure a 90 minute episode!"

Minus de reclame natuurlijk en naar het schijnt is het een Morgan Episode :)
He gadver, een Morgan episode.
pi_157055450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 23:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd waar hij de afgelopen seizoenen is geweest en wat ie gedaan heeft
Feel the fuzz!
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 10:25:53 #169
139677 Curiosity
pi_157058774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 23:27 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Idd, bah, ik ben ook geen fan van deze man.
pi_157060011
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:52 schreef Berkery het volgende:

[..]

Wel 30 jaar, en het was Dallas. Het was in die tijd ook populair om iemand een ernstig ongeluk te laten krijgen waardoor ze zwaar verminkt waren, maar door plastische chirurgie zagen ze er weer normaal uit. Wel compleet anders, en 10 cm langer.
Bij Days of Our Lives gingen er ook ineens 8 hoofdpersonen of zo dood, maar dat bleek achteraf ook niet waar te zijn. was een jaar of 10-15 geleden denk ik.
  zondag 25 oktober 2015 @ 00:07:59 #171
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_157074639
Waar ik me het meest aan erger is dat de bewoners van Alexandria allemaal enorme watjes zijn. Ik vind het contrast irritant overdreven. Ze durven echt nog net in het donker te slapen maar daar is dan ook alles mee gezegd. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_157074967
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 10:25 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Idd, bah, ik ben ook geen fan van deze man.
Misschien krijg je na die aflevering wel diep repscetcp voor de man met de stok.
pi_157076402
Ik vind Morgan een beetje te vergelijken met Denzel in The Book Of Eli. Rustig, beheerst, verstandig, extreem dodelijk.
Ik weet dat ie een aantal seizoenen terug helemaal doorgedraaid was en zich verschanste in een huis/dorp. Heb ik dan verder iets gemist?
Feel the fuzz!
pi_157076427
Voor wie serie 5 wil terugzien, Netflix-Usa.
I´m back.
pi_157076440
Hoe krijg ik dat op mijn pc?
Feel the fuzz!
pi_157076451
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 02:06 schreef Kalebatz het volgende:
Hoe krijg ik dat op mijn pc?
Moet je even kijken in het Netflix topic naar VPN's.
I´m back.
pi_157076489
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
Voor wie serie 5 wil terugzien, The Pirate Bay.
pi_157076752
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 02:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Moet je even kijken in het Netflix topic naar VPN's.
Heb je een linkje, kan het niet vinden?
Feel the fuzz!
pi_157077303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 23:39 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd waar hij de afgelopen seizoenen is geweest en wat ie gedaan heeft
zag je in de kleine stukjes na afleveringen, en het meeste is verteld in Clear... ik vind een Morgan aflevering overbodig
Ze smelten de kazen!
pi_157077380
Ik niet. Morgan is een held.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 25 oktober 2015 @ 07:45:32 #181
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_157077747
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 10:50 schreef planethugo het volgende:

[..]

Alexandria is ook dezelfde community als waar het seizoen met de governor zich afspeeld. Ook niet echt vernieuwend dus. Geeft mij dus wel iedere keer een herkenbaar gevoel helaas. Echte nieuwe locaties zou top zijn!
Sue Me
pi_157078171
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 07:45 schreef Staaf het volgende:

[..]

Alexandria is ook dezelfde community als waar het seizoen met de governor zich afspeeld. Ook niet echt vernieuwend dus. Geeft mij dus wel iedere keer een herkenbaar gevoel helaas. Echte nieuwe locaties zou top zijn!
eens
Do what you love, love what you do!
pi_157079020
Als je een stad had verwacht begrijp je gewoon weinig van de serie.

En alexandria is gewoon, qua uitstraling dan, typisch Amerikaans dorpje. Lijkt overigens totaal niet op Woodbury, dat had een 'mainstreet' met allemaal oude winkel pandjes. Dat heeft alexandria dus niet, dat zijn alleen huizen.
  zondag 25 oktober 2015 @ 11:51:33 #184
139677 Curiosity
pi_157080774
quote:
12s.gif Op zondag 25 oktober 2015 00:25 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Misschien krijg je na die aflevering wel diep repscetcp voor de man met de stok.
Misschien.
  zondag 25 oktober 2015 @ 12:43:23 #185
87680 Mirel
pi_157082024
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 10:04 schreef Scrummie het volgende:
Als je een stad had verwacht begrijp je gewoon weinig van de serie.

En alexandria is gewoon, qua uitstraling dan, typisch Amerikaans dorpje. Lijkt overigens totaal niet op Woodbury, dat had een 'mainstreet' met allemaal oude winkel pandjes. Dat heeft alexandria dus niet, dat zijn alleen huizen.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze iedere keer een community tegenkomen met haar eigen regels en die houden stand door die regels. Hoe de locatie eruit ziet maakt niet uit. Al vind ik zelf dat Alexandria vooral lijkt op Hershel's Farm, Woodbury is iets vrediger maar dan wel met een dictator en overal gewapende geharde vechters.

Die community houdt dus stand maar Rick en co zijn het er of niet mee eens (zoals met Woodbury, Terminus en dat ziekenhuis met de agenten) en alles gaat naar de klote, of ze trekken zelf problemen aan (Hershel's farm, gevangenis en Alexandria met de zombiehorde, en de wolves).

Het is iedere keer die afweging van wie heeft gelijk, de verwilderde no nonsense killer of de gematigde vredige persoon. Heel interessant verder maar na 6 jaar is het enkel herhaling van hetzelfde thema. Er gebeurt eigenlijk niks nieuws met deze serie, waar gaat het heen?

Goed, de actie is vet. Maar achteraf als de gloed weg is denk ik toch weer, ja en nu?
pi_157082114
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:43 schreef Mirel het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze iedere keer een community tegenkomen met haar eigen regels en die houden stand door die regels. Hoe de locatie eruit ziet maakt niet uit. Die community houdt dus stand maar Rick en co zijn het er of niet mee eens (zoals met Woodbury, Terminus en dat ziekenhuis met de agenten) en alles gaat naar de klote, of ze trekken zelf problemen aan (Hershel's farm, gevangenis en Alexandria met de zombiehorde, en de wolves).

Het is iedere keer die afweging van wie heeft gelijk, de verwilderde no nonsense killer of de gematigde vredige persoon. Heel interessant verder maar na 6 jaar is het enkel herhaling van hetzelfde thema. Er gebeurt eigenlijk niks nieuws met deze serie, waar gaat het heen?

Goed, de actie is vet. Maar achteraf als de gloed weg is denk ik toch weer, ja en nu?
Het is hetzelfde thema, omdat je na 6 jaar toch wel ook door hebt dat dat is hoe de Walking Dead wereld werkt? Dat is hoe het gaat, volgens de makers, in een door zombies overbevolkte wereld. En ja, die constante strijd tussen no nonsens killer en gematigd vredig persoon is ook waar de serie over gaat, dus het lijkt me nogal logisch dat dat thema telkens terugkomt. Dát is namelijk de serie.

En waar ik op reageerde ging wél over hoe Alexandria eruit zag, dus dat jij vind dat het daar niet om gaat is niet echt relevant. No offence though. Misschien had ik moeten quoten, maar ik vond dat mijn reactie vrij duidelijk over de paar posts erboven gingen.
  zondag 25 oktober 2015 @ 12:59:01 #187
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_157082384
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 23:39 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Hij komt denk ik een cheesemaker tegen :D
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 25 oktober 2015 @ 13:03:10 #188
87680 Mirel
pi_157082496
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:47 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is hetzelfde thema, omdat je na 6 jaar toch wel ook door hebt dat dat is hoe de Walking Dead wereld werkt? Dat is hoe het gaat, volgens de makers, in een door zombies overbevolkte wereld. En ja, die constante strijd tussen no nonsens killer en gematigd vredig persoon is ook waar de serie over gaat, dus het lijkt me nogal logisch dat dat thema telkens terugkomt. Dát is namelijk de serie.
Zoiets hoef je niet 6 jaar lang te doen in een serie. Er zijn genoeg andere dingen om te onderzoeken.

quote:
En waar ik op reageerde ging wél over hoe Alexandria eruit zag, dus dat jij vind dat het daar niet om gaat is niet echt relevant. No offence though. Misschien had ik moeten quoten, maar ik vond dat mijn reactie vrij duidelijk over de paar posts erboven gingen.
Ik neem aan dat die persoon het om de setting gaat in z'n geheel.
pi_157083166
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 12:43 schreef Mirel het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ze iedere keer een community tegenkomen met haar eigen regels en die houden stand door die regels. Hoe de locatie eruit ziet maakt niet uit. Al vind ik zelf dat Alexandria vooral lijkt op Hershel's Farm, Woodbury is iets vrediger maar dan wel met een dictator en overal gewapende geharde vechters.

Die community houdt dus stand maar Rick en co zijn het er of niet mee eens (zoals met Woodbury, Terminus en dat ziekenhuis met de agenten) en alles gaat naar de klote, of ze trekken zelf problemen aan (Hershel's farm, gevangenis en Alexandria met de zombiehorde, en de wolves).

Dat is inderdaad het thema. Maar je zet het zo breed op dat het moeilijk is om daar iets buiten te bedenken dat met mensen te maken heeft. Ze varieren het wel, de ene keer zijn Rick en co. de geharden, de andere keer de anderen. Het dilemna menselijkheid in een harde wereld blijft natuurlijk wel centraal.
Het is een beetje alsof je problemen hebt met het feit dat How I met your Mother wel vaak over liefdesrelaties gaat of 24 wel altijd een terroristische dreiging heeft. Dat is een beetje het thema van de serie.
pi_157084155
Persoonlijk vindt ik nu, eind seizoen 5 en begin 6, dat ze echt constante goede kwaliteit leveren.

Gezien wat er, als ze de comics volgen, nog moet komen denk ik dat het alleen nog maar beter gaat worden. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_157085122
Wauw, wat een aflevering! Ik schrok me dood toen de vrouw dat buiten stond te roken opeens afgeslacht werd. Dat was echt een WTF-moment. Daarna kwamen er alleen maar nog meer WTF-momenten, leuk! :D

Wel vond ik het opmerkelijk dat hoe snel Carol op het idee kwam dat ze zich als de anderen ging verkleden. Heel goed bedacht, zo viel je inderdaad niet op.

Ik vond het grappig om te zien dat de zoon van burgemeester met zijn geweer ging schieten. Dat is een heel andere rol dat ik van hem gewend ben want hij speelde ook in One Tree Hill als een knappe filmmaker en was daarin heel charmant enzo.
pi_157104782
:{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{
pi_157104793
Wat een episode weer :{ _O_
  maandag 26 oktober 2015 @ 03:09:26 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_157104797
damn..
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_157104799
Eindelijk is NoXia's Glenn post eens van toepassing.
  maandag 26 oktober 2015 @ 03:24:11 #196
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_157104806
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 03:12 schreef OMG het volgende:
Eindelijk is NoXia's Glenn post eens van toepassing.
hij leeft nog. Dat waren niet zijn ingewanden. :7
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_157104810
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 03:24 schreef popolon het volgende:

[..]

hij leeft nog. Dat waren niet zijn ingewanden. :7
Either way, 't was een behoorlijk "OMG Glenn" moment.
pi_157104873
als het inderdaad zo is dat niet glenn maar nicholas opgevreten wordt en glenn er levend vanaf komt dan vind ik het iets van een soapserie niveau... totaal ongeloofwaardig hoe iemand daar nog levend uit komt. de dichts bijzijnde zombie grijpt natuurlijk gelijk naar zijn hoofd, maakt niet uit of er iemand op hem ligt of niet. zag je wel in de andere afleveringen als er iemand opgevreten wordt, de zombies vallen zowat over elkaar heen om een stukje mens te pakken te krijgen
Ze smelten de kazen!
pi_157105680
Wat een aflevering _O_

Glenn :{ :'(
  maandag 26 oktober 2015 @ 10:27:52 #200
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157106962
Ik word hier zo moe van. :') elk seizoen weer dit soort achterlijke shit.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')